DI KASETA
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
DI KASETA
Odlucio sam se da stavim ovu temu ovde (u garazu),a ne u temu ECU I ELEKTRONIKA,samo iz jednog razloga:
-mislim da je ovako preglednije kada na jednom mestu ima vise skakljivih prica.
Ako se ne slazete,samo recite, i odmah cemo Tazz-a da ...... a temu da premestimo
Pa da krenemo....
Idealan nacin za ubijanje Trionica je voznja sa pogresnom kasetom
Jedna od vecih promena koja je obelezila stvaranje Saab-ovih motora u eri pocetka sve strozijih ekoloskih normi,je i uvodjenje sistema paljenja TRIONIC.Sta se dobilo za konacni rezultat,najbolje se vidi na OVOM snimku.
Dakle -sistem paljenja Trionic, je eliminisao klasican sistem razvodna kapa - kablovi - svecica, vec je visokonaponska struja nastajala direktno iznad svecice - zato direct ignition (DI). Ovo je omoguceno tzv. kasetom u koju dolazi niskonaponska struja koja nije zahtevala debele i osetljive kablove za svecice za prenos kao sto je do sada bio slucaj
Ok,u to vreme smo dobili nesto novo,revolucionarno,ali taj sistem se zadrzao dugo,te su tako njim zahvaceni i nama interesantni modeli saab-a,pa shodno tome,moramo znati neke osnovne smernice i nacela te price.
Dakle,prva i osnovna razlika (odmah uocljiva) je u boji DI kaseta (crvena T5 i crna T7).
Postoji jos i plava kaseta(nama ne bitna),koja je servisna kaseta, ustvari, to je crvena kaseta koja je prosla sve testove i poseduju je samo SAAB servisi.
Ako budete imali prilike da je snimite negde - znaci da je bilo
Razvojem kroz vreme,i sve ostrijim zahtevima "zelenih" za ocuvanje zivotne sredine,nastaje
Trionic 7 (crna DI),koja je tome uspela da odgovori....
Te dve kasete (crvena i crna) se ne razlikuju samo po boji,vec i njihovim referentnim vrednostima (sto ce objasniti neko ko zna bolje),a ja cu samo naglasiti,da na unutrasnjoj strani kasete (gledano na motor),svaka kaseta ima markicu sa oznakom koja je od sustinske razlike.Tako cemo se na ovom primeru sresti sa oznakama TK 3.7 i TK 3,2
...ili ovako
TK 3.4 ima konstrukcijsku gresku i zna da crkne bez najave
TK 3.6 ne nosi te slabosti , za razliku od TK3.2 (Crvene DI/Trionic 5) jonska sensing kola su izmestena u Trionic i nisu izlozena grejanju.
Ono sto je od vitalnog znacaja,je da CRNA kaseta nema u sebi kola za jonizaciju jer se od Trionica 7 (pa na dalje) ta kola nalaze u trionic jedinici a ne u kaseti.
Uzgred,negde sam procitao,da DI kasetu NE valja okretati suprotno od njenog polozaja na motoru.U slucaju da je okretana, 12-24 sata MORA biti u polozaju montiranja - pre upotrebe iste.
Dali je to tacno ili ne,to ce nam reci neko pametniji .
Ok,ajmo dalje.....Kako u krugovima NE ljubitelja ove marke vazi uvrezeno misljenje da je ovaj deo "jako" skup,red je reci nesto o njegovom sacuvanju od muka koje ga mogu snaci.Diskutabilno je pricati o ceni polovnog dela (jer to je relativna stvar),ali najgora situacija koja moze da vas zadesi je 250e.
Prilikom zamene box-a,potrebno je znati godiste i tip motora (VIN) i uz pomoc TECH2 se lako venca sa sistemom (reaktivacija IMO funkcije u novom hardware okruzenju).
OPREZ !!! - postoje i Kineske kasete,koje nemaju izliven SAAB zig,i nalepnicu,a ako se zadese sa nalepnicom,obicno je neka "budjava" BEZ laka.U svakom slucaju ZAOBICI IH
Sad cemo malo o spasenju DI kasete....a vi na celu sa Tazz-om cete nastaviti,i naravno ispraviti me ako sam nesto pogresno rekao
Kada pricamo o DI kaseti,znaci da pricamo o struji na kolima,a to znaci da akumulator i svecice moraju da budu za
.......Vazno je napomenuti:
Ne za DEVET........nego za DESET !!!!!
I onda kada mislimo da su nam ove dve komponente dobre,moramo se uveriti da su ODLICNE.
U suprotnom,na paljenju auta ce biti "..aj cao ... "
O bateriji (u odnosu na DI kasetu) kao izvoru nema puno da se prica - to je poznato (Najveci neprijatelj joj je zimski start sa niskim naponom u akumulatoru prilikom opterecenja za vreme starta jer se odrazava sa povecanjem struje u elektronici - preko 50 AMP).
....ali o svecicama bi trebalo da kazemo nesto.
Prvo i osnovno,ne moz' one koje VI 'ocete,nego one koje su propisane za taj motor.Mozete da birate proizvodjaca,ali nema potrebe da izmisljamo toplu vodu,kada je bojler odavno izmisljen
P.S. - Treba voditi racuna kod motora B205 (u 9-5) koji je dignut na 192Ks (SAAB Tuning kit-om) o boji :
Kod zelenih idu NGK PFR6 H10
Kod crvenih idu NGK BCPR6 ES11
Ajmo dalje....dakle o cemu treba povesti racuna kod svecica:
Sve svecice dobiju zuckastu boji posle izvesnog vremena a to je ono sto ne valja. Preko tog zuckastog sloja hoce da curi napon prema masi i zato se keramika i premazuje mascu za izolaciju.Kod DI sistema je na svu srecu eliminasan veliki (ako ne i najveci) problem a to su kablovi ali ostaje da je moguce preskakanje preko keramike. Kod Saab-a svecica ne sluzi samo za paljenje nego i kao sonda za merenje ionizacije pa je bilo kakav nesklad nedopustiv. Kazu da crkava bas taj deo koji salje taj signal (nesto ispod 100v) za proveru stanja smese u cilindru a ne same bobine. Razloga ima uglavnom dva. Probijanje preko keramike i preveliki zazor. Temperatura je manji razlog za crkavanje DI kasete ali je jedan od razloga za njeno starenje (stare kondenzatori). DI kaseta ima svoj vek trajanja a ovde govorimo o crkavanju pre tog vremena.Glazura na keramickim izolatorima ima jako veliku ulogu jer sprecava upijanje vlage u slojeve ispod koji su vise porozni. Taj zuti sloj je upravo porozan i na njega se moze zalepiti prasina koja je provodna. Kriticni momenti su kad je auto napolju nocu i pada kisa da varnici ujutru prilikom prvog starta dok se ne ugreju i osuse svecice i sve oko njih. Sve u svemu taj zuti sloj od sagorele prljavstine stvara gubitke a to je jako lose pogotovo za LPG. Jako je bitno da ako su svecice duboko u glavi ...
...da tamo nema ni kapi ulja ili bilo cega sto ce sagorevati ili se dimiti jer se upravo taj smog lepi za keramicki izolator jer je on jos vise vruc i sagoreva na njemu. Zbog bele boje to se vidi a toga ima svuda. To mesto je takodje podlozno prikupljanju prasine zbog samog ionizacijskoh dejstva zbog jako visokog napona (isto kao ona crna prasina iz televizora ili monitora). Crna je zato jer sadrzi METALNE cestice a zbog toga se i lakse privlaci. Takodje je preporuka da se mast nanosi u jako tankom sloju.
Znaci - vodite racuna o svecicama i bateriji,jer tako i samo tako cuvate vasu DI kasetu.
P.S.
- Tazz ()....aj malo:
TECH 2 ,missfire, knock counter, ION sensing/Trionic box, i ovo/ono sto je bitno za DI
-mislim da je ovako preglednije kada na jednom mestu ima vise skakljivih prica.
Ako se ne slazete,samo recite, i odmah cemo Tazz-a da ...... a temu da premestimo
Pa da krenemo....
Idealan nacin za ubijanje Trionica je voznja sa pogresnom kasetom
Jedna od vecih promena koja je obelezila stvaranje Saab-ovih motora u eri pocetka sve strozijih ekoloskih normi,je i uvodjenje sistema paljenja TRIONIC.Sta se dobilo za konacni rezultat,najbolje se vidi na OVOM snimku.
Dakle -sistem paljenja Trionic, je eliminisao klasican sistem razvodna kapa - kablovi - svecica, vec je visokonaponska struja nastajala direktno iznad svecice - zato direct ignition (DI). Ovo je omoguceno tzv. kasetom u koju dolazi niskonaponska struja koja nije zahtevala debele i osetljive kablove za svecice za prenos kao sto je do sada bio slucaj
Ok,u to vreme smo dobili nesto novo,revolucionarno,ali taj sistem se zadrzao dugo,te su tako njim zahvaceni i nama interesantni modeli saab-a,pa shodno tome,moramo znati neke osnovne smernice i nacela te price.
Dakle,prva i osnovna razlika (odmah uocljiva) je u boji DI kaseta (crvena T5 i crna T7).
Postoji jos i plava kaseta(nama ne bitna),koja je servisna kaseta, ustvari, to je crvena kaseta koja je prosla sve testove i poseduju je samo SAAB servisi.
Ako budete imali prilike da je snimite negde - znaci da je bilo
Razvojem kroz vreme,i sve ostrijim zahtevima "zelenih" za ocuvanje zivotne sredine,nastaje
Trionic 7 (crna DI),koja je tome uspela da odgovori....
Te dve kasete (crvena i crna) se ne razlikuju samo po boji,vec i njihovim referentnim vrednostima (sto ce objasniti neko ko zna bolje),a ja cu samo naglasiti,da na unutrasnjoj strani kasete (gledano na motor),svaka kaseta ima markicu sa oznakom koja je od sustinske razlike.Tako cemo se na ovom primeru sresti sa oznakama TK 3.7 i TK 3,2
...ili ovako
TK 3.4 ima konstrukcijsku gresku i zna da crkne bez najave
TK 3.6 ne nosi te slabosti , za razliku od TK3.2 (Crvene DI/Trionic 5) jonska sensing kola su izmestena u Trionic i nisu izlozena grejanju.
Ono sto je od vitalnog znacaja,je da CRNA kaseta nema u sebi kola za jonizaciju jer se od Trionica 7 (pa na dalje) ta kola nalaze u trionic jedinici a ne u kaseti.
Uzgred,negde sam procitao,da DI kasetu NE valja okretati suprotno od njenog polozaja na motoru.U slucaju da je okretana, 12-24 sata MORA biti u polozaju montiranja - pre upotrebe iste.
Dali je to tacno ili ne,to ce nam reci neko pametniji .
Ok,ajmo dalje.....Kako u krugovima NE ljubitelja ove marke vazi uvrezeno misljenje da je ovaj deo "jako" skup,red je reci nesto o njegovom sacuvanju od muka koje ga mogu snaci.Diskutabilno je pricati o ceni polovnog dela (jer to je relativna stvar),ali najgora situacija koja moze da vas zadesi je 250e.
Prilikom zamene box-a,potrebno je znati godiste i tip motora (VIN) i uz pomoc TECH2 se lako venca sa sistemom (reaktivacija IMO funkcije u novom hardware okruzenju).
OPREZ !!! - postoje i Kineske kasete,koje nemaju izliven SAAB zig,i nalepnicu,a ako se zadese sa nalepnicom,obicno je neka "budjava" BEZ laka.U svakom slucaju ZAOBICI IH
Sad cemo malo o spasenju DI kasete....a vi na celu sa Tazz-om cete nastaviti,i naravno ispraviti me ako sam nesto pogresno rekao
Kada pricamo o DI kaseti,znaci da pricamo o struji na kolima,a to znaci da akumulator i svecice moraju da budu za
.......Vazno je napomenuti:
Ne za DEVET........nego za DESET !!!!!
I onda kada mislimo da su nam ove dve komponente dobre,moramo se uveriti da su ODLICNE.
U suprotnom,na paljenju auta ce biti "..aj cao ... "
O bateriji (u odnosu na DI kasetu) kao izvoru nema puno da se prica - to je poznato (Najveci neprijatelj joj je zimski start sa niskim naponom u akumulatoru prilikom opterecenja za vreme starta jer se odrazava sa povecanjem struje u elektronici - preko 50 AMP).
....ali o svecicama bi trebalo da kazemo nesto.
Prvo i osnovno,ne moz' one koje VI 'ocete,nego one koje su propisane za taj motor.Mozete da birate proizvodjaca,ali nema potrebe da izmisljamo toplu vodu,kada je bojler odavno izmisljen
P.S. - Treba voditi racuna kod motora B205 (u 9-5) koji je dignut na 192Ks (SAAB Tuning kit-om) o boji :
Kod zelenih idu NGK PFR6 H10
Kod crvenih idu NGK BCPR6 ES11
Ajmo dalje....dakle o cemu treba povesti racuna kod svecica:
Sve svecice dobiju zuckastu boji posle izvesnog vremena a to je ono sto ne valja. Preko tog zuckastog sloja hoce da curi napon prema masi i zato se keramika i premazuje mascu za izolaciju.Kod DI sistema je na svu srecu eliminasan veliki (ako ne i najveci) problem a to su kablovi ali ostaje da je moguce preskakanje preko keramike. Kod Saab-a svecica ne sluzi samo za paljenje nego i kao sonda za merenje ionizacije pa je bilo kakav nesklad nedopustiv. Kazu da crkava bas taj deo koji salje taj signal (nesto ispod 100v) za proveru stanja smese u cilindru a ne same bobine. Razloga ima uglavnom dva. Probijanje preko keramike i preveliki zazor. Temperatura je manji razlog za crkavanje DI kasete ali je jedan od razloga za njeno starenje (stare kondenzatori). DI kaseta ima svoj vek trajanja a ovde govorimo o crkavanju pre tog vremena.Glazura na keramickim izolatorima ima jako veliku ulogu jer sprecava upijanje vlage u slojeve ispod koji su vise porozni. Taj zuti sloj je upravo porozan i na njega se moze zalepiti prasina koja je provodna. Kriticni momenti su kad je auto napolju nocu i pada kisa da varnici ujutru prilikom prvog starta dok se ne ugreju i osuse svecice i sve oko njih. Sve u svemu taj zuti sloj od sagorele prljavstine stvara gubitke a to je jako lose pogotovo za LPG. Jako je bitno da ako su svecice duboko u glavi ...
...da tamo nema ni kapi ulja ili bilo cega sto ce sagorevati ili se dimiti jer se upravo taj smog lepi za keramicki izolator jer je on jos vise vruc i sagoreva na njemu. Zbog bele boje to se vidi a toga ima svuda. To mesto je takodje podlozno prikupljanju prasine zbog samog ionizacijskoh dejstva zbog jako visokog napona (isto kao ona crna prasina iz televizora ili monitora). Crna je zato jer sadrzi METALNE cestice a zbog toga se i lakse privlaci. Takodje je preporuka da se mast nanosi u jako tankom sloju.
Znaci - vodite racuna o svecicama i bateriji,jer tako i samo tako cuvate vasu DI kasetu.
P.S.
- Tazz ()....aj malo:
TECH 2 ,missfire, knock counter, ION sensing/Trionic box, i ovo/ono sto je bitno za DI
Re: "DI" KASETA
TRIONIC ... ECU!
Nije greska ali samo da se razume koliko je SAAB bio te 1991 godine ispred vremena.
TRIONIC objedinjuje u sebi tri stvari, ili Vam tri racunara.
*Stari LH 2.4.2 Fueling ECU- racunar za ubrizgavanje goriva
*DI ECU- Modul koji se brine o paljenju- Direktno paljenje svecica- 1 svecica- 1 bobina sa ocitavanjem IONizacije
*APC ECU- APC modul koji je zaduzen za ono sto mu ime kaze- Automatic Performance Control, Ili Automatska kontrola performansi, sluzi za regulaciju nadpunjenja Turbokompresora- nema vise Low Pressure Turba.
Znaci TRIONIC ECU objedinjuje sve ovo u jednom sa 32-bitnim MOTOROLA procesorom i 256kb ROM memorije na TRIONIC 5.5 jedinicama(128 cini mi se u 5.2) i 512kb memorije u T7 ECU.
Na jednom mestu imamo FUEL mape, TURBO mape(APC) i Ignition(Mape paljenja).
Dosta kompleksna stvar.
Sistem kontrole na TRIONIC ECU je u najblazu ruku receno... Bolestan.
Kada sistem detektuje knock, missfire... Reaguje u milisekundama. Recimo, detektuje missfire, preko ionsensinga, u sledecem okretaju radilice, preracunao je pomeranje paljenja, pomera ga u sledecem cikusu za stepen recimo, detektuje i dalje missfire, primenjuje opet preracunavanje, i primenjuje dalje pomeranje paljenja, naravno u zavisnosti od opterecenja motora, i tako cini mi se do +- 15 stepeni maltene po svakom cilindru.
Kada dodje recimo do overloada motora uzrokovano prevelikim nadpunjenjem, vrsi regulaciju APC ventila agresivnije preko PID faktora, ako ne moze da snizi pritisak punjenja, onda dolazi do poslednje linije odbrane a to je FUEL CUT, ili iskljucivanje benzinske pumpe i prekida izduvnih gasova, jer je ovo uzrokovano jedno-drugim, i pad pritiska punjenja. desavanje je u sekundi. Izuzetno brzo.
Kada detektuje knock, takodje preko ionsensinga, prelazi u tzv KNOCK mapu, gde pocinje radi spasavanja motora da ubrizgava vise goriva.
Verujte ne mogu sve objasniti u par reci, nesto sto je na preko 300 strana. i to sazeto i sazvakano.
Dosta kompleksna prica, e da... TRIONIC je sad kad pogledamo PRVI ECU koji moze da se online mapira, tacnije programibilan ECU!
Nije greska ali samo da se razume koliko je SAAB bio te 1991 godine ispred vremena.
TRIONIC objedinjuje u sebi tri stvari, ili Vam tri racunara.
*Stari LH 2.4.2 Fueling ECU- racunar za ubrizgavanje goriva
*DI ECU- Modul koji se brine o paljenju- Direktno paljenje svecica- 1 svecica- 1 bobina sa ocitavanjem IONizacije
*APC ECU- APC modul koji je zaduzen za ono sto mu ime kaze- Automatic Performance Control, Ili Automatska kontrola performansi, sluzi za regulaciju nadpunjenja Turbokompresora- nema vise Low Pressure Turba.
Znaci TRIONIC ECU objedinjuje sve ovo u jednom sa 32-bitnim MOTOROLA procesorom i 256kb ROM memorije na TRIONIC 5.5 jedinicama(128 cini mi se u 5.2) i 512kb memorije u T7 ECU.
Na jednom mestu imamo FUEL mape, TURBO mape(APC) i Ignition(Mape paljenja).
Dosta kompleksna stvar.
Sistem kontrole na TRIONIC ECU je u najblazu ruku receno... Bolestan.
Kada sistem detektuje knock, missfire... Reaguje u milisekundama. Recimo, detektuje missfire, preko ionsensinga, u sledecem okretaju radilice, preracunao je pomeranje paljenja, pomera ga u sledecem cikusu za stepen recimo, detektuje i dalje missfire, primenjuje opet preracunavanje, i primenjuje dalje pomeranje paljenja, naravno u zavisnosti od opterecenja motora, i tako cini mi se do +- 15 stepeni maltene po svakom cilindru.
Kada dodje recimo do overloada motora uzrokovano prevelikim nadpunjenjem, vrsi regulaciju APC ventila agresivnije preko PID faktora, ako ne moze da snizi pritisak punjenja, onda dolazi do poslednje linije odbrane a to je FUEL CUT, ili iskljucivanje benzinske pumpe i prekida izduvnih gasova, jer je ovo uzrokovano jedno-drugim, i pad pritiska punjenja. desavanje je u sekundi. Izuzetno brzo.
Kada detektuje knock, takodje preko ionsensinga, prelazi u tzv KNOCK mapu, gde pocinje radi spasavanja motora da ubrizgava vise goriva.
Verujte ne mogu sve objasniti u par reci, nesto sto je na preko 300 strana. i to sazeto i sazvakano.
Dosta kompleksna prica, e da... TRIONIC je sad kad pogledamo PRVI ECU koji moze da se online mapira, tacnije programibilan ECU!
Re: "DI" KASETA
Da se razumemo,
Auto moze da bude, motor u losem stanju, stvarno, a da TRIONIC iskoriguje sve do granice da se vama cini da je sve ok sa motorom. ali kad se udje u parametre preko recimo TECH II, onda vidite recimo da je ispomerao paljenja po cilindrima +-10 stepeni...
Moze da bude...
* Losa kaseta
* Lose svecice
* Istegnut lanac
* Luft u bolcni klipa
* Istroseni lezajevi radilice i Pesnice na klipnjaci
* Losa kompresija...
ITD ITD ITD...
Znaci onda krenemo od najbezbolnijeg dela... SVECICE...
Skidanjem poklopca deklija ventila mozemo videti LANAC... Koliko je istegnut
I onda dalje po sistemu eliminacije.
Auto moze da bude, motor u losem stanju, stvarno, a da TRIONIC iskoriguje sve do granice da se vama cini da je sve ok sa motorom. ali kad se udje u parametre preko recimo TECH II, onda vidite recimo da je ispomerao paljenja po cilindrima +-10 stepeni...
Moze da bude...
* Losa kaseta
* Lose svecice
* Istegnut lanac
* Luft u bolcni klipa
* Istroseni lezajevi radilice i Pesnice na klipnjaci
* Losa kompresija...
ITD ITD ITD...
Znaci onda krenemo od najbezbolnijeg dela... SVECICE...
Skidanjem poklopca deklija ventila mozemo videti LANAC... Koliko je istegnut
I onda dalje po sistemu eliminacije.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: "DI" KASETA
Sad nesto citam pa se setih da ovo nismo spomenuli.....a bitno je.
Svaka DI kaseta ,pored serijskog broja ima i datum kada je napravljena.Ovo je interesantno,jer mahom se kupuju polovne.....a setite se da kondezatori stare,i da DI kaseta ima svoj vek trajanja.
Datum se nalazi na nalepnici u levom cosku ......Primer sa slike "0826" (2008ma godina 26ta nedelja).
Svaka DI kaseta ,pored serijskog broja ima i datum kada je napravljena.Ovo je interesantno,jer mahom se kupuju polovne.....a setite se da kondezatori stare,i da DI kaseta ima svoj vek trajanja.
Datum se nalazi na nalepnici u levom cosku ......Primer sa slike "0826" (2008ma godina 26ta nedelja).
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: "DI" KASETA
2007 Saab 9-5 BioPower 100 Concept - zelena DI
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: "DI" KASETA
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Nova kaseta
Bas pre nekoliko dana mi je crkla stara kaseta (crvena) na mom Saabu 1993 2.0, otac je kupio novu "direktno iz svedske" koja je crna i citajuci ovu temu ispade da moze da steti motoru, koji ozbiljno i mogu li ista da preduzmem osim da menjam opet kasetu, s obzirom da trenutno nema crvene kod nas.. HVALA
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: "DI" KASETA
Prvo predstavljanje OVDE, onda pitanja...takva su pravila
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: "DI" KASETA
Uradi ovo sto ti Carlsson kaze - red je
Dok se ne jave malo pozvaniji od mene,ja cu samo kratko:
- Kaseta koju si nabavio nije za tvoj auto,to je za T7....vodi racuna !!!!
Sve mogu da skapiram,ali mi nije jasno kako si dosao na ideju da porucis crnu,kad stara na kolima koja je crkla je bila crvena.Toliko bar vidis
Dok se ne jave malo pozvaniji od mene,ja cu samo kratko:
- Kaseta koju si nabavio nije za tvoj auto,to je za T7....vodi racuna !!!!
Sve mogu da skapiram,ali mi nije jasno kako si dosao na ideju da porucis crnu,kad stara na kolima koja je crkla je bila crvena.Toliko bar vidis
Re: "DI" KASETA
Ova koju sam ja pazario je ista ovakva, TK3.2c, 0810 - znaci deseta nedelja 2008. To ne bi trebalo da je mnogo matoro, mladja je od auta sa koga je skinuta u svakom slucaju. Koliko traju te kasete u realnim uslovima eksploatacije?AERO je napisao:Sad nesto citam pa se setih da ovo nismo spomenuli.....a bitno je.
Svaka DI kaseta ,pored serijskog broja ima i datum kada je napravljena.Ovo je interesantno,jer mahom se kupuju polovne.....a setite se da kondezatori stare,i da DI kaseta ima svoj vek trajanja.
Datum se nalazi na nalepnici u levom cosku ......Primer sa slike "0826" (2008ma godina 26ta nedelja).
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: "DI" KASETA
I novu ubijes za dva dana ako je akomulator bulja...Treba voditi racuna stalno o celom setu (aku,svecica,DI),onda je vek trajanja maksimalan.
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: "DI" KASETA
Uplasi covekaCarlsson je napisao:Prvo predstavljanje OVDE, onda pitanja...takva su pravila
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: "DI" KASETA
Posao je posao
Znas i sam kad se sve odradi ljepo kako treba da sam veoma prijateljski nastrojen
Stvarno ne volim kad se zaobilaze pravila, koja uopste nisu komplikovana i koja su ispostovali svi ostali na forumu
Znas i sam kad se sve odradi ljepo kako treba da sam veoma prijateljski nastrojen
Stvarno ne volim kad se zaobilaze pravila, koja uopste nisu komplikovana i koja su ispostovali svi ostali na forumu
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: "DI" KASETA
ta kaseta koliko vidim na slici ima šrafove koji spajaju spoljni i unutrašnji deo. šta bude kad se odvrnu, jel se vidi ploča, jel može da se priđe elementima ili je zaliveno?
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: "DI" KASETA
aha, da, na to sam mislio, vidim sad kako je zaliveno. u katalogu sam video tiristor je valjda koji okida bobinu, otkriven pa sam zato pitao jel zaliveno, to je verovatno samo za prikaz otkriven, onda ne mogu ni ti kondenzatori koje pominjete da se zamene.
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- 900ng
- Postovi: 4
- Pridružio se: 31 Maj 2013, 00:00
Re: "DI" KASETA
Jedno pitanje za majstore....
Da li kaseta TK3.7 (crna) odgovara za motor B204L
Unapred hvala
Da li kaseta TK3.7 (crna) odgovara za motor B204L
Unapred hvala
- 900ng
- Postovi: 4
- Pridružio se: 31 Maj 2013, 00:00
Re:
Pošto me je interesovalo zvanično objašnjenje pronašao sam ovo900ng je napisao:Jedno pitanje za majstore....
Da li kaseta TK3.7 (crna) odgovara za motor B204L
Unapred hvala
Saab-ov fabrički bilten Saab TSB 248-2502 koji kaže (izvinite zbog engleskog)
It is extremely important that the different variants of ignition discharge modules available at Saab workshops are used with the correct engine type. The modules must not be used incorrectly in short-term testing as they could destroy components in both engine control module and ignition discharge module. Faults caused by mixing them do not necessarily appear directly, but may appear a lot later.
Table, color configuration:
Trionic system Color, installed IDM Color, test IDM
Trionic T5 RED BLUE
Trionic T7 BLACK GREEN
(Test IDMs are also noted by having the sides cut out between the bolt holes.)
Red and blue IDMs are identical. Black and green IDMs are identical.
The differences between the red/blue (T5) and black/green (T7) are:
- Ignition coils (different inductance and voltage type)
- Trigger signals (different sensitivity to external interference)
- knock signal (different degrees of signal amplification)
- charge and discharge circuits (different technical concepts)
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: DI KASETA
Malo sam prckao danas oko auta...
Posto sam imao kasetu od onog crnca na kojoj je prilokom onog okretanja pukla jedna ona plasticna spulna, nabavio sam drugu neispravnu kasetu (hvala Slavisi ) i sa nje prepakovao plastiku... Donator je bila crvena kineska kaseta ali fizicki se sve uklapa...
Posto je na ovoj crvemnoj iscurela jedna bobina i dobro zamastila izolatorsku gumu u spulni, odlucio sam da izvadim sve gume i ubacim sa orginalne fabricke kasete. Da li je vredelo truda, videcemo sutra...Namontirao sam je na karavana i ostavio da odstoji zbog ulja pa cu sutra da vidim radi li poso
Posto sam imao kasetu od onog crnca na kojoj je prilokom onog okretanja pukla jedna ona plasticna spulna, nabavio sam drugu neispravnu kasetu (hvala Slavisi ) i sa nje prepakovao plastiku... Donator je bila crvena kineska kaseta ali fizicki se sve uklapa...
Posto je na ovoj crvemnoj iscurela jedna bobina i dobro zamastila izolatorsku gumu u spulni, odlucio sam da izvadim sve gume i ubacim sa orginalne fabricke kasete. Da li je vredelo truda, videcemo sutra...Namontirao sam je na karavana i ostavio da odstoji zbog ulja pa cu sutra da vidim radi li poso
All systems go, ready for takeoff!
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta