Voltaža akumulatora
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Voltaža akumulatora
Čak tri osigurača su u problemu:
Br. 13: Radio, diagnostic
Br. 34: Tcm, side instruments
Br. 35: Dice, twice, main instrument, interior light
Sa svakim vađenim su padale vrednosti do konačnih 0,02-0,03A.
Br. 13: Radio, diagnostic
Br. 34: Tcm, side instruments
Br. 35: Dice, twice, main instrument, interior light
Sa svakim vađenim su padale vrednosti do konačnih 0,02-0,03A.
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Voltaža akumulatora
TCM - je Transmission Control Module - to je samo kod automatika, instruments - je osvetljenje na istrument tabli (jesi siguran da ti nije bilo uplaljeno neko svetlo, prekidac, lampica??)
Radio je moguce - jer on radi i kada nema kontakta - samo je pitanje koliko struje treba da vuce na "stand by"?
Twice/Dice bi trebalo da se ugase posle najkasnije 20 min.
Koliko si cekao kada si mu skinuo klemu?
Radio je moguce - jer on radi i kada nema kontakta - samo je pitanje koliko struje treba da vuce na "stand by"?
Twice/Dice bi trebalo da se ugase posle najkasnije 20 min.
Koliko si cekao kada si mu skinuo klemu?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Voltaža akumulatora
Jel imas na kolima neke "nadogradnje"?
- nefabricki alarm
- USB port/Aux-in
- buksna u gepeku za struju (za neki frizider za put npr.)
- naknadno ugradjen punjac za mobilni
- nefabricki alarm
- USB port/Aux-in
- buksna u gepeku za struju (za neki frizider za put npr.)
- naknadno ugradjen punjac za mobilni
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Voltaža akumulatora
Za TCM našao sta je pa isključio problem.
Svetla isključena, čak sam povadio sve sijalice kabine, i u kaseti kod suvozača.
Pa, nisam čekao posle skidanja, sve je ugašeno što može da bude. Prekidač na vratima sam zalepio da izgleda kao da su zatvorena.
Osigurač od radia je smanjio potrošnju za 0.1A, to je mnogo.
Od ,,dodataka" imam home made aux na radiju i parking senzore koji su povezani na rikverc svetlo.
Rekoh gore da se radio čudno ponaša kad radi 30-40 minuta.
Svetla isključena, čak sam povadio sve sijalice kabine, i u kaseti kod suvozača.
Pa, nisam čekao posle skidanja, sve je ugašeno što može da bude. Prekidač na vratima sam zalepio da izgleda kao da su zatvorena.
Osigurač od radia je smanjio potrošnju za 0.1A, to je mnogo.
Od ,,dodataka" imam home made aux na radiju i parking senzore koji su povezani na rikverc svetlo.
Rekoh gore da se radio čudno ponaša kad radi 30-40 minuta.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Voltaža akumulatora
Posto izgleda da je radio glavni problem, probaj da ga odneses na neki TV servis ili kupi polovan za 20-30 EUR, samo mora prodavac da ti da VIN broj kola sa kojih je skinuo da bi vencao/razvencao radio sa kola - pa onda idi kod nekog sa Tech2 da ti to zavrsi.
Za parkings senzore mozes da izbacis birac iz rikverca pa da vidis da li smanjuje potrosnju, mada mislim da bi rikverc trebalo da radi samo kada su kola na kontaktu.
Za parkings senzore mozes da izbacis birac iz rikverca pa da vidis da li smanjuje potrosnju, mada mislim da bi rikverc trebalo da radi samo kada su kola na kontaktu.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Voltaža akumulatora
Prvo ću da ga izvadim pa da vidim onda šta pokazuje merenje (svakako ni cd ne radi) a ovo drugo - ne znam odakle početi.
Ključ nisam ni ubacivao u bravu ali mogu da raskačim senzore, odnosno, tu kutijicu preko koje radi pa da probam.
Ključ nisam ni ubacivao u bravu ali mogu da raskačim senzore, odnosno, tu kutijicu preko koje radi pa da probam.
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Voltaža akumulatora
Da li sam dobro shvatio: kada prespojim multimetar između akumulatora i kleme, da li onda treba da čekam oko 20 minuta da se sve smiri na kolima ili je već to što sam skinuo klemu uradilo svoje? Ne znam da li se tim prespajanjem aktiviraju neki sistemi.
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: Voltaža akumulatora
Kada spojiš preko multimetra to je u suštini isto kao i da je normalno spojeno - kolko je zatvoreno, samo što sada prolazi i kroz multimetar i ti imaš uvid u potrošnju
KD je rekao
KD je rekao
Pretpostavljam da se twice / dice aktivira startovanjem motora, tako da ponovo zatvaranje kola kada spojiš multimetar posle 20 minuta od gašenja i otkačinjanja kleme ne bi trebalo aktivira twice ponovo. Za svaki slučaj ja bih ti rekao da skineš i postaviš multimetar odmah, i da ga ostaviš 20 minuta i onda pogledaš da li je opaloTwice/Dice bi trebalo da se ugase posle najkasnije 20 min.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Voltaža akumulatora
Aktiviraju se kao svi kompjuteri cim das kontakt - ako ubacis kljuc u 2. poziciju trebalo bi da samo odblokira birac bez paljenja potrosaca.
Ja bih kad je na klemama cekao 20 min. a onda krenuo da merim.
Kada stavis kablove na unimeru za ampermetar, on svakako provodi struju
Ja bih kad je na klemama cekao 20 min. a onda krenuo da merim.
Kada stavis kablove na unimeru za ampermetar, on svakako provodi struju
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Voltaža akumulatora
Uspeh! Treba oko 14 minuta da se sve pogasi.
Vratio sam osigurače 34 i 35 i očitavanje je bilo 0.18-0.19A, posle minut-dva je palo na 0.12-0.13A pa još posle par minuta na 0.1A, i na kraju, posle 14 minuta, na 0.01A.
Probaću kasnije i sa vraćenim osiguračem radia da čekam.
Vrata su morala da budu zatvorena.
Dobro je da je to!
Vratio sam osigurače 34 i 35 i očitavanje je bilo 0.18-0.19A, posle minut-dva je palo na 0.12-0.13A pa još posle par minuta na 0.1A, i na kraju, posle 14 minuta, na 0.01A.
Probaću kasnije i sa vraćenim osiguračem radia da čekam.
Vrata su morala da budu zatvorena.
Dobro je da je to!
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Voltaža akumulatora
Ma radio te zeza - na kraju uvek zeza ono sto si sam budzio na kolima.
Moguce da je preko AUX-in dosao u nekom trenutku u kontakt sa strujom koja ne treba i da je napravio negde kratak spoj u radiu....znam da radi radio, al verovatno vuce negde struju gde ne bi trebalo.
Moguce da je preko AUX-in dosao u nekom trenutku u kontakt sa strujom koja ne treba i da je napravio negde kratak spoj u radiu....znam da radi radio, al verovatno vuce negde struju gde ne bi trebalo.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Voltaža akumulatora
To bi trebalo da reši skidanje Aux-a. Taman i cd da popravim kad već ide na servis.
Hvala!
Hvala!
- trx88
- Site Admin
- Postovi: 189
- Pridružio se: 30 Okt 2016, 16:44
- Lokacija: Niš
Re: Voltaža akumulatora
Ućutali smo se... :)
Ja sam konačno našao fantomskog strujopiju u 9000.
Sreća, 3. ili 4. izvađeni osigurač je pokazao o čemu se radi, pa nisam morao mnogo da kopam.
Krivac je mehanizam centralne brave. Ali ne se dešava stalno. U momentu kad sam otkrio izvlačenje struje, bilo je 136 mA. Kad sam vratio malo kasnije (i sutra), nije pokazivao da postoji izvlačenje struje.
Bitno je da je akumulator na 12.58V sada i pre mesec dana kad sam izvukao osigurač. :)
Sumnjam da se neki aktuator glavi, i da ne završi hod do kraja pa vuče struju jer pokušava da zaključa vrata. Osnov za to mi je što suvozačeva brava neće uvek do kraja da spusti pin za zaključavanje.
Ja sam konačno našao fantomskog strujopiju u 9000.
Sreća, 3. ili 4. izvađeni osigurač je pokazao o čemu se radi, pa nisam morao mnogo da kopam.
Krivac je mehanizam centralne brave. Ali ne se dešava stalno. U momentu kad sam otkrio izvlačenje struje, bilo je 136 mA. Kad sam vratio malo kasnije (i sutra), nije pokazivao da postoji izvlačenje struje.
Bitno je da je akumulator na 12.58V sada i pre mesec dana kad sam izvukao osigurač. :)
Sumnjam da se neki aktuator glavi, i da ne završi hod do kraja pa vuče struju jer pokušava da zaključa vrata. Osnov za to mi je što suvozačeva brava neće uvek do kraja da spusti pin za zaključavanje.
9-3 1.9 TiDS (2005)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Voltaža akumulatora
Verujem da je do centralnog, ali sumnjam da je to jedne brave koja glavi - jer ona ako ne moze prestane da pokusava posle 1-2 sekunde i cao.
Mislim da te zeza ECU, on je inace problematican kod 900/900 ili vidi da nije ugradjen neki aftermarktet.
Uostalom, ako mislis da je do brave - izvuci tu problematicnu sa napajanja, ako problem prestane - onda si ti u pravu, ako nastavi pogledaj ECU
Mislim da te zeza ECU, on je inace problematican kod 900/900 ili vidi da nije ugradjen neki aftermarktet.
Uostalom, ako mislis da je do brave - izvuci tu problematicnu sa napajanja, ako problem prestane - onda si ti u pravu, ako nastavi pogledaj ECU
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- trx88
- Site Admin
- Postovi: 189
- Pridružio se: 30 Okt 2016, 16:44
- Lokacija: Niš
Re: Voltaža akumulatora
Istina, citao sam o tome. Cak ima i onaj blog gde je lik otvarao ECU za centralnu.
9-3 1.9 TiDS (2005)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Voltaža akumulatora
Pa to, na njega sam i mislio - otvoris i prelemis sve sa svezim kalajem
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Voltaža akumulatora
Ajde i ja da se požalim
Što se mog problema tiče,ništa novo nema. I dalje pada voltaža kada je sve priključeno pa pošto ne vozim svakog dana, vrlo često jedom nedeljno i to po par km, jedina opcija mi je da skidam klemu jer samo tako voltaža može da se održi.
Sa radija sam odlemio one dodatke za aux tako da nema potencijalnog odvlačenja, proverio sam multimetrom da li negde curi, merenja su da posle dvadesetak minuta sve padne na 0.01A. Nije mi jasno o čemu se radi.
Što se mog problema tiče,ništa novo nema. I dalje pada voltaža kada je sve priključeno pa pošto ne vozim svakog dana, vrlo često jedom nedeljno i to po par km, jedina opcija mi je da skidam klemu jer samo tako voltaža može da se održi.
Sa radija sam odlemio one dodatke za aux tako da nema potencijalnog odvlačenja, proverio sam multimetrom da li negde curi, merenja su da posle dvadesetak minuta sve padne na 0.01A. Nije mi jasno o čemu se radi.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Voltaža akumulatora
Moze biti da je radio kad je imao Aux-in dobio neki strujni udar (npr. dobio masu ili struju na neki kontakt) pa je crkao neki kondenzator u radiju......oni kad crknu mogu da se cudno ponasaju
Posto ga ne vozis cesto.....da probas da iscupas osigurac od radija ili na koji sumnjas dok ne vozis?
Posto ga ne vozis cesto.....da probas da iscupas osigurac od radija ili na koji sumnjas dok ne vozis?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Voltaža akumulatora
Vadio sam osigurače, one na koje sam sumnjao, uključujući oba na kojima piše ,,Radio" i ništa se nije promenilo.
Ni sa ,,popravljenim" radiom nema razlike, posle par dana voltaža pada.
Jedini je spas skidanje kleme.
Merenja od 0.01A sam dobio i pre dva meseca kada sam kupio multimetar i probao da testiram.
Ni sa ,,popravljenim" radiom nema razlike, posle par dana voltaža pada.
Jedini je spas skidanje kleme.
Merenja od 0.01A sam dobio i pre dva meseca kada sam kupio multimetar i probao da testiram.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Voltaža akumulatora
Mislim da se nismo razumeli.......mislio sam da vadis osigurace kada parkiras kola i da ih ne vracas sve do sledece voznje.
Ako si me dobro razumeo i bas si to radio onda znaci da nisi i dalje nasao ono sto ti vuce struju.
Ako si me dobro razumeo i bas si to radio onda znaci da nisi i dalje nasao ono sto ti vuce struju.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Voltaža akumulatora
Da, probao sam i tako, izvađen osigurač 13, 24, 34 i 35, pa kombinacija...itd. I na kraju uvek bude očitavanje 0.01A. S ti da kada su 34 i 35 napolju, nema čekanja, odmah pada vrednost.
Da nije akumulator loš u smislu da ne može da drži kapacitet i sa tako malom potrošnjom a kad je raskačen onda ,,radi"?
Da nije akumulator loš u smislu da ne može da drži kapacitet i sa tako malom potrošnjom a kad je raskačen onda ,,radi"?
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Voltaža akumulatora
Moguce je.........ako mozes odnesi ga na testiranje - sa onim skenerom, znam da ih Beoguma ima i izbace fiskalni sa podacima.
Znam kad mi je odstampao 70% posle 10 dana mi crkao akumulator
Znam kad mi je odstampao 70% posle 10 dana mi crkao akumulator
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Voltaža akumulatora
Sve je to rađeno krajem februara i početkom marta, bio je 15 dana na testiranju, dobio sam desetak tih papirića kao dokaz da je ispravan.
Na tom testiranju je u uslovima kao kad je raskačen sa auta, opterete ga aparatom i posle se on oporavi.
Probao sam to da radim i sam na kolima, jedno dve-tri nedelje sam imao relacije od par km, 2-3, ne svakog dana i posle toga skidao klemu pa merio. Padne voltaža na 12.77 i tako stoji danima (tecimo 5 dana), upalim ga, malo vozim i ponovo raskačim, uvek je voltaža između 12.7-12.8, ali čim ostane sve nakačeno pada ispod 12.7 i u zavisnosti od dužine stajanja moze da se isprazni (recimo da stoji 2-3 nedelje tako).
Nikad mi se nije deslio da neće da upali, čak ni posle mesec dana ali voltaža opasno padne.
Nadam se si razumeo ovaj moj konfuzan odgovor.
Na tom testiranju je u uslovima kao kad je raskačen sa auta, opterete ga aparatom i posle se on oporavi.
Probao sam to da radim i sam na kolima, jedno dve-tri nedelje sam imao relacije od par km, 2-3, ne svakog dana i posle toga skidao klemu pa merio. Padne voltaža na 12.77 i tako stoji danima (tecimo 5 dana), upalim ga, malo vozim i ponovo raskačim, uvek je voltaža između 12.7-12.8, ali čim ostane sve nakačeno pada ispod 12.7 i u zavisnosti od dužine stajanja moze da se isprazni (recimo da stoji 2-3 nedelje tako).
Nikad mi se nije deslio da neće da upali, čak ni posle mesec dana ali voltaža opasno padne.
Nadam se si razumeo ovaj moj konfuzan odgovor.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Voltaža akumulatora
Cekaj, tebi je problem sto ti padne napon ispod 12,7??????
Izvini, al sta bi ti hteo?
Kad budu napravili akumulator koji posle 2-3 nedelje stajanja ne padne ispod 12,7 ja ga prvi kupujem, pa obogatio bi se od prodaje samo ovim vlasnicima oldtimera.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost