MANUALNI ILI AUTOMATIK - pitanje je sad???
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: MANUALNI ILI AUTOMATIK - pitanje je sad???
Ako si pogledao datum mogao si da vidis da je tema odavno mrtva.........tako da ako krene novo prangijanje ti si kriv
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: MANUALNI ILI AUTOMATIK - pitanje je sad???
što se tiče klasifikacije raznih kombinacija menjača, da se ne biste sukobljavali treba prvo da rešite pitanje šta znači manuelni a šta automatski (ne samo menjač nego uopšteno neki sistem). postoje 2 uslova za određivanje:
1)način zadavanja komande (ulazni signal) i
2)način izvršavanja radnje.
1)manuelni je svaki menjač kod kog se svaka promena režima rada dešava isključivo komandom vozača (manual=ruka, ručno), a automatski kojima je potreban samo start rukom a posle sve sami regulišu, kao što je kod klasičnog automatika potrebno ubaciti u D, time mu kažeš ,,kreni'' i on onda preuzima dalju regulaciju. postoji automatski menjač koji može da se koristi kao manuelni, kao što je tiptronic i ne znam koji još. iako je to po konstrukciji automat, po načinu biranja to je manuelni menjač kad prebaciš u polje sa oznakama + i - i klikćeš na to.
2)po načinu izvršenja komande (kod menjača je to promena stepena prenosa pomeranjem poluga, zupčanika, spojnica...) može biti čisto manuelni (gde svojom snagom guraš poluge u kutiji menjača i time direktno menjaš stepen), poluatomatski (kao npr.servo pojačan volan) i automatski (može da bude mehanički, da se promene dešavaju usled zakona fizike (centrifugalna sila iz dinamike ili kombinatorika kao kod diferencijala koji ,,sam od sebe'' prebacuje pogon na levi ili desni točak) ili elektromehanički, gde spoljna upravljačka jedinica ,,razmišlja'' i šalje signale izvršnim uređajima da izvrše određenu promenu). može se uzeti najobičniji menjač kao što je npr.u Zastavi i dodati mu servo uređaje nbt.koje vrste (elektromotori, elektromagneti, pneumatski ili hidraulični cilindri)i upravljačku jedinicu, to se može nazvati robotizovan menjač što kaže kd, a i aero je u pravu ako se gleda na prvi način kao što napisah već.
CVT kao što Dji kaže ima neograničen broj stepena prenosa, samo se zna min i max odnos i još može da se memoriše neki položaj prenosnika na konusima tj.stepen prenosa koji ti odgovara i da i njega koristiš kao manuelni menjač biranjem tih zadatih položaja.
1)način zadavanja komande (ulazni signal) i
2)način izvršavanja radnje.
1)manuelni je svaki menjač kod kog se svaka promena režima rada dešava isključivo komandom vozača (manual=ruka, ručno), a automatski kojima je potreban samo start rukom a posle sve sami regulišu, kao što je kod klasičnog automatika potrebno ubaciti u D, time mu kažeš ,,kreni'' i on onda preuzima dalju regulaciju. postoji automatski menjač koji može da se koristi kao manuelni, kao što je tiptronic i ne znam koji još. iako je to po konstrukciji automat, po načinu biranja to je manuelni menjač kad prebaciš u polje sa oznakama + i - i klikćeš na to.
2)po načinu izvršenja komande (kod menjača je to promena stepena prenosa pomeranjem poluga, zupčanika, spojnica...) može biti čisto manuelni (gde svojom snagom guraš poluge u kutiji menjača i time direktno menjaš stepen), poluatomatski (kao npr.servo pojačan volan) i automatski (može da bude mehanički, da se promene dešavaju usled zakona fizike (centrifugalna sila iz dinamike ili kombinatorika kao kod diferencijala koji ,,sam od sebe'' prebacuje pogon na levi ili desni točak) ili elektromehanički, gde spoljna upravljačka jedinica ,,razmišlja'' i šalje signale izvršnim uređajima da izvrše određenu promenu). može se uzeti najobičniji menjač kao što je npr.u Zastavi i dodati mu servo uređaje nbt.koje vrste (elektromotori, elektromagneti, pneumatski ili hidraulični cilindri)i upravljačku jedinicu, to se može nazvati robotizovan menjač što kaže kd, a i aero je u pravu ako se gleda na prvi način kao što napisah već.
CVT kao što Dji kaže ima neograničen broj stepena prenosa, samo se zna min i max odnos i još može da se memoriše neki položaj prenosnika na konusima tj.stepen prenosa koji ti odgovara i da i njega koristiš kao manuelni menjač biranjem tih zadatih položaja.
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: MANUALNI ILI AUTOMATIK - pitanje je sad???
haha, video sam datum ali to ne znači da neće neko početi da prangija nekad zato što su se ućutalikd23se4 je napisao:Ako si pogledao datum mogao si da vidis da je tema odavno mrtva.........tako da ako krene novo prangijanje ti si kriv
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: MANUALNI ILI AUTOMATIK - pitanje je sad???
zato ih treba usmeriti da ne troše energiju i vreme pogrešno
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju