Ne znam nikoga konkretno da to radi, sve sto mi je trebalo radio sam sam. Mogu i oni sto krpe camce da ti pomognu. Odradio bi ja, ali trenutno ne znam glava gde mi je od obaveza, obicno se leti zanimam na terasi jer nemam slobodnu garazu trenutno. Pun net tutorijala, treba da se odvoji sat do dva dnevno.
Najjeftinije je kupiti materijal ovde. Ostalo sve sto treba mogu da pomognem, ili da me cekate do leta, kupite materijal i ja vam odradim.
Radi se na sobnoj temperaturi, uzmes deo, mozes ga zastititi alu folijom ili premazes odvajacem. Jako bitno sa koje strane zelis da ti bude glatak odlivak. Ako ces sa gornje strane, onda pravis kalup sa gornje strane, ako ces sa donje, onda mozes sa donje da pravis kalup.
Neka bude sa gornje.
Stavis deo, zastitis ga, mazes odvajac, zatim zelkot (to je kao zastitna boja), nakon toga smola, preko ide tkanina (ja koristim pleteno platno, po gramazi zavisi od kvaliteta i cvrstine koju zelimo), ali moze i 150-250g da bude cvrsce, stavis jedan sloj tkanine, istisnes i lepo impregniras valjkom, zatim ide drugi sloj koji moze da bude i mat izmedju, ali ne mora u ovom slucaju, onda ide druga tkanina, ja volim da je postavim tako da tkanje ide suprotno ili ukoso pa opet smola i tako do zeljene debljine. Kada se veze, odvojis od dela i dobio si kalup. Dok se ne veze potpuno, bruslilicom obradis ivice.
odvojis deo od kalupa i okrenes kalup naopako.
Premazes ga, moze voskom za parket, da ga onako uglacas, ali ne previse, znaci uglacas ga krpom u tankom sloju, mazes odvajac, pa gel coat (u toj boji ce biti deo) da bi se stvorila glatka povrsina, nakon toga ide smola, pa prvi sloj tkanine, pa sve isto kao kada radis kalup. Kada zavrisis, skines, obradis ivice i eto dela.
Deo je najbolje raditi pletenom tkaninom zbog cvrstoce, dok kalup moze i matom. Ne nalivas smolu previse cetkom, vec samo toliko da lepo natopis tkaninu, onako lepo, jer ces istiskivanjem da istisnes visak.
Kada si dobio deo, ostavis ga dan dva da se lepo veze, mozda i malo vise, ne steti, nakon toga smirglas nekom blagom smirglom, odmastis, prajmer za plastiku i farbas kao i plastiku u zeljenu boju. To bi bilo to. Za sve ti treba par sati da se zavrsi, moze do dva dana da se izdvoji. I posle samo stancas. Naravno kalup mora lepo da se veze pre nego da pocnes da radis deo.
Saab 900 Carlsson
- Jolly
- Postovi: 657
- Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
- Lokacija: Leskovac
- Kontakt:
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 Carlsson
Eto - covek dade konkretan predlog - bravo!
Vlasnici 900ki sa debelim lajsnama - vi ste na potezu!
Vlasnici 900ki sa debelim lajsnama - vi ste na potezu!
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
-
- Postovi: 110
- Pridružio se: 20 Feb 2014, 19:05
Re: Saab 900 Carlsson
... HVALA puno na opisu posla, ali to ocigledno zahteva lepo vreme za rad i 20-ak stepeni .
A videce se ako uspem da ga kloniram :)
Hvala jos jednom.
A videce se ako uspem da ga kloniram :)
Hvala jos jednom.
- Jolly
- Postovi: 657
- Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
- Lokacija: Leskovac
- Kontakt:
Re: Saab 900 Carlsson
Zil, nema problema, uvek.
Vidi, moze jos uvek da se radi ako imas garazu, malo duze bi se susilo ali nije problem. Ima i ubrzavac da se kupi, ali se ne isplati. Bitno je da ne smrzne, sto znaci, ostavis ga u garazi i malo duze da stoji i nema problema. Nije bas ni raketna nauka. Meni je povezano sa profesijom pa mi je lako da zamislim,a i radio sam malo vise, zato se nadam da sam lepo objasnio. Sta god da treba tu sam. I tako odradjen deo, sa dva do tri sloja tkanine, cak i malo teze tkanine bude prilicno otporan. Za lajsne moze kalup iz jednog dela, za neke stvari mora iz dva dela, ali ni to nije tesko napraviti. Ako bude trebalo objasnicu i to.
Za sebe sam uglavnom radio neke sitnije stvari oko enterijera i meni je bilo bitno da bude cvrsto i sto lakse, radio kucista filtera za auto i jos neke gluposti. Sa tezom tkaninom u par slojeva mozes da stanes na njega i da ne pukne. Na kabrioletu su mi gornje lajsne fabricki bile od fiberglasa i izuzetno su bile cvrste, tipa mogao si ladno lajsnom da prebijes nekoga, onako posteno (one lajsne ka Jugu Kabrioletu gore sto idu uz ivicu stakla), a nisu bile ni preteske. Takodje sam radio i makete aviona jos kao klinac u Aero klubu. Samo sto su makete radjene od stiropora kao model pa onda preko fiberglas, istopis acetonom stiropor unutra i isteces ga napolje, eto jos jedne ideje. Kod kuce sam i hvatam neki bezveze wifi. Ako se sredi signal mogu da postujem neki dobar klip sa Youtube cisto da vidite kako se radi. Samo treba malo strpljenja, planiranja i polako.
E jos nisam napisao, delovi mogu i da se gituju posle pre farbanja, ali ako je dobar kalup i ne izmrda i ako nije porozna smola, ako se lepo sve prekrije i posle istisne vazduh nema potrebe. Razlika izmedju ovoga i karbona, sem cene je ta i da je karbon laksi, cvrsci i u fiberglasu ako su tanje ivice na kraju hoce malo da se krune ili da se odlamaju pri odsecanju, zato je bolje odraditi dok se ne veze skroz. Ali to je jako sitno na ivicama. I posle moze naknadno da se ulije sraf ili da se doda deo za kacenje itd. Mogu da se smirglaju ili jos lakse brusilicom da se izbrusi, obavezno je nosenje maske.
Sitnije stvari, znaci, oklop dugmica i slicno, mogu da se liju onim pistoljem sto topi plastiku za lepljenje. Kada se osusi bude zilavo i kao gumirano. To cu vam objasniti ako dodjem na skup ako vas bude zanimalo. Evo primera, u trenucima dokonosti, dok sam spremao ispit napravio model od nule i izlio, nakon toga farbao bojama za modele pre cetiri ili pet godina, jos uvek identicno izgleda. Nisam se potrudio da model bude previse gladak i nisam imao belu boju pa je zato ovako kao prljavo belo. Skorpija, slova itd. je u tri dimenzije, to jest hrapavo je, nije ravan znak i gladak.
Vidi, moze jos uvek da se radi ako imas garazu, malo duze bi se susilo ali nije problem. Ima i ubrzavac da se kupi, ali se ne isplati. Bitno je da ne smrzne, sto znaci, ostavis ga u garazi i malo duze da stoji i nema problema. Nije bas ni raketna nauka. Meni je povezano sa profesijom pa mi je lako da zamislim,a i radio sam malo vise, zato se nadam da sam lepo objasnio. Sta god da treba tu sam. I tako odradjen deo, sa dva do tri sloja tkanine, cak i malo teze tkanine bude prilicno otporan. Za lajsne moze kalup iz jednog dela, za neke stvari mora iz dva dela, ali ni to nije tesko napraviti. Ako bude trebalo objasnicu i to.
Za sebe sam uglavnom radio neke sitnije stvari oko enterijera i meni je bilo bitno da bude cvrsto i sto lakse, radio kucista filtera za auto i jos neke gluposti. Sa tezom tkaninom u par slojeva mozes da stanes na njega i da ne pukne. Na kabrioletu su mi gornje lajsne fabricki bile od fiberglasa i izuzetno su bile cvrste, tipa mogao si ladno lajsnom da prebijes nekoga, onako posteno (one lajsne ka Jugu Kabrioletu gore sto idu uz ivicu stakla), a nisu bile ni preteske. Takodje sam radio i makete aviona jos kao klinac u Aero klubu. Samo sto su makete radjene od stiropora kao model pa onda preko fiberglas, istopis acetonom stiropor unutra i isteces ga napolje, eto jos jedne ideje. Kod kuce sam i hvatam neki bezveze wifi. Ako se sredi signal mogu da postujem neki dobar klip sa Youtube cisto da vidite kako se radi. Samo treba malo strpljenja, planiranja i polako.
E jos nisam napisao, delovi mogu i da se gituju posle pre farbanja, ali ako je dobar kalup i ne izmrda i ako nije porozna smola, ako se lepo sve prekrije i posle istisne vazduh nema potrebe. Razlika izmedju ovoga i karbona, sem cene je ta i da je karbon laksi, cvrsci i u fiberglasu ako su tanje ivice na kraju hoce malo da se krune ili da se odlamaju pri odsecanju, zato je bolje odraditi dok se ne veze skroz. Ali to je jako sitno na ivicama. I posle moze naknadno da se ulije sraf ili da se doda deo za kacenje itd. Mogu da se smirglaju ili jos lakse brusilicom da se izbrusi, obavezno je nosenje maske.
Sitnije stvari, znaci, oklop dugmica i slicno, mogu da se liju onim pistoljem sto topi plastiku za lepljenje. Kada se osusi bude zilavo i kao gumirano. To cu vam objasniti ako dodjem na skup ako vas bude zanimalo. Evo primera, u trenucima dokonosti, dok sam spremao ispit napravio model od nule i izlio, nakon toga farbao bojama za modele pre cetiri ili pet godina, jos uvek identicno izgleda. Nisam se potrudio da model bude previse gladak i nisam imao belu boju pa je zato ovako kao prljavo belo. Skorpija, slova itd. je u tri dimenzije, to jest hrapavo je, nije ravan znak i gladak.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta