SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
- sabahudin
- Postovi: 5
- Pridružio se: 31 Mar 2012, 00:00
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
zdravo drugari.opet imam problemcic koji mislim da moze da se resi uz Vasu pomoc.auto mi se gasi na benzinu dok je hladan a kada se zagreje radi normalno.i na plinu radi normalno..sta li moze biti?
dizne sam mu ocistio i zamenio svecice,protokomer zamenjen.pumpa od benzina proverena i ona je ok.
dizne sam mu ocistio i zamenio svecice,protokomer zamenjen.pumpa od benzina proverena i ona je ok.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
@sabahudin-e...vidim da si tu ,pa da ne ispadne da te niko ne konstatuje.....
Ako si procitao,Tazz je imao naporan dan pa je verovatno legao bez gledanja poruka.....ujutru ce baciti pogled pa ces dobiti pravi odgovor da sad ne bi nagadjali bez njega sta bi moglo da bude......ima par stvari koje su u opticaju.....
Uzgred,sto nas bojkotujes i neces da okacis slike i otvoris temu o svom autu????
Ako si procitao,Tazz je imao naporan dan pa je verovatno legao bez gledanja poruka.....ujutru ce baciti pogled pa ces dobiti pravi odgovor da sad ne bi nagadjali bez njega sta bi moglo da bude......ima par stvari koje su u opticaju.....
Uzgred,sto nas bojkotujes i neces da okacis slike i otvoris temu o svom autu????
- sabahudin
- Postovi: 5
- Pridružio se: 31 Mar 2012, 00:00
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
cim se sredi i odradi eto i slika.trenutno je na farbanju
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
ajd da ne ispadne da Vas bojkotujem...
Zaboravih koji je auto u pitaanju.
Ali ako je u pitanju da kad je ladan lose radi, sabira i malko se gusi, dok ne postigne recimo oko 40-50 stepeni temperaturu( izlazak iz plavog) moze lako da bude AIC ventil( motor ler gasa). Pa tako da kad se ugreje auto, onda radi normalno. meni smrdi na to... ovako ad hok.
Treba recimo kljestima stegnuti crevo koje ulazi u leptir gasa iz AIC-a. Mislim polako stezati. Ako motor menja zvuk i gusi se... onda je problemcitj negde drugde. Ako skoro pa ne menja zvuk.... Eto problemaaaaaaaa....
Zaboravih koji je auto u pitaanju.
Ali ako je u pitanju da kad je ladan lose radi, sabira i malko se gusi, dok ne postigne recimo oko 40-50 stepeni temperaturu( izlazak iz plavog) moze lako da bude AIC ventil( motor ler gasa). Pa tako da kad se ugreje auto, onda radi normalno. meni smrdi na to... ovako ad hok.
Treba recimo kljestima stegnuti crevo koje ulazi u leptir gasa iz AIC-a. Mislim polako stezati. Ako motor menja zvuk i gusi se... onda je problemcitj negde drugde. Ako skoro pa ne menja zvuk.... Eto problemaaaaaaaa....
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
Da li na mom autu moze da se ukloni katalizator? Da li je izvodljivo zbog lambda sondi?
All systems go, ready for takeoff!
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
Pa sonda je ispred katalizatora
- troll 9-5
- Postovi: 1999
- Pridružio se: 13 Mar 2012, 00:00
- Lokacija: Z E M U N
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
Zar nema i na zadnjem loncu jos jedna od kako je uveden euro standard o emisiji izduvnih gasova...?
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
Ima dve lambde. Ima 2 kata. Jedan odmah iza turba mali predkat, i na njegovom ulazu je. I to je bitna sonda. Druga sluzi za proveru rada katalizatora. Nalazi se iza malog predkata takodje se vidi iz motornog prostora... na my 01. Vadjenje kata moze i to malog koji se nalazi iza turba na downpipe. Treba onda malko prepraviti izduv. Kad se to radi onda bolje praviti 3" DP, iskljuciti drugu lambda sondu koja je vezana za iskljucivo kontrolu emisije izduvnih gasova- rad katalizatora. Pod iskljucivanje mislim ne samo fizicki vec i sft. Iskljucivanje opcije druge sonde. Ebo euro normu, vozis na plin. Cistiji si od mnogih.
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
Pretpostavljao sam da moze ali su me zanimali ti detalji. Znaci skinem kat i stavim dr. cev od 3 inca?
Neznam kako ce ici na tehnickom ta provera za katalizator, da li ce gledati izduvne gasove ili da li katalizator fizicki stoji na autu ili i jedno i drugo. Razmisljao sam da a skinem katalizator i izvadim ono sace iz njega a zatim lonac vratim na svoje mesto tako da izgleda kao da katalizatora ima ali nema onog saca da gusi motor? Sta mislite o tome?
Neznam kako ce ici na tehnickom ta provera za katalizator, da li ce gledati izduvne gasove ili da li katalizator fizicki stoji na autu ili i jedno i drugo. Razmisljao sam da a skinem katalizator i izvadim ono sace iz njega a zatim lonac vratim na svoje mesto tako da izgleda kao da katalizatora ima ali nema onog saca da gusi motor? Sta mislite o tome?
All systems go, ready for takeoff!
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
Pravi se vrtlozni vazduh u katu od izduva, backpressure. Recept za crkavanje turba. Skini komplet DP, 3" cevulja do drugog kata. I to je to. Na benzinu ne mere izduv. Barem meni nikada. Mere na dizelima. Ako hoces d ostane kat. Ako hoces sve vani, onda kod nekoga da izvadi sace i napravi flow kroz njih u 3".
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
ok, a sonda da se softveski iskljuci?
All systems go, ready for takeoff!
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
Da.
Prva sonda ostaje ona je za rad.
Iskljuciti drugu softverski. Ona je vise vezana za Ekologiju, za proveru da li katovi rade svoj posao.
Prva sonda ostaje ona je za rad.
Iskljuciti drugu softverski. Ona je vise vezana za Ekologiju, za proveru da li katovi rade svoj posao.
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
IZBACIVANJE BALANSNIH OSOVINA
Ajd malo da naucimo nesto o ovoj akciji.....
Za sad znamo da - izbacivanjim balansnih osovina,i zachepljivanjem njihovih vodova za ulje,dobija se veci pritisak ulja unutar samog motora, dobija se eksplozivniji motor, koji se izuzetno brzo zavrti.....
Sta gubimo ????? .....namece se pitanje vibracija? Ima li mesta toj dilemi.Sta kaze praksa ?
Ajmo: Tazz,kolja,Kd i svi drugi koji znaju nesto oko ove akcije.......Kakva su vasa rzmisljanja?
Mislim,
znam da Tazz forsira ovu akciju ,jer kako ih snimi,on ih tako zafrljaci u kantu.....
Kd-a sam prozvao jer znam da mu je to struka (masinstvo),pa da nam kaze njegovo razmisljanje gledano iz tog ugla,bez obzira ako se ne bude slagalo sa Tazz-ovim.
Kolja isto znam da zna sve fore,pa da cujemo i njega....
Ostale ne znam ,pa nisam imenovao........Zlatiborac(saabZL) - upisi se slobodno kad procitas
P.S. - Na Carlsson-a i Troll-a ne racunajte .Oni samo na misle
Za sad znamo da - izbacivanjim balansnih osovina,i zachepljivanjem njihovih vodova za ulje,dobija se veci pritisak ulja unutar samog motora, dobija se eksplozivniji motor, koji se izuzetno brzo zavrti.....
Sta gubimo ????? .....namece se pitanje vibracija? Ima li mesta toj dilemi.Sta kaze praksa ?
Ajmo: Tazz,kolja,Kd i svi drugi koji znaju nesto oko ove akcije.......Kakva su vasa rzmisljanja?
Mislim,
znam da Tazz forsira ovu akciju ,jer kako ih snimi,on ih tako zafrljaci u kantu.....
Kd-a sam prozvao jer znam da mu je to struka (masinstvo),pa da nam kaze njegovo razmisljanje gledano iz tog ugla,bez obzira ako se ne bude slagalo sa Tazz-ovim.
Kolja isto znam da zna sve fore,pa da cujemo i njega....
Ostale ne znam ,pa nisam imenovao........Zlatiborac(saabZL) - upisi se slobodno kad procitas
P.S. - Na Carlsson-a i Troll-a ne racunajte .Oni samo na misle
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
Pa u osnovi je OK, mada ja kao puritnac nisam ljubitelj procedure, al dobro.
Saab je kod 2.0i motora uradio isto u fabrici, pa su od B204i dobili B206 - motor bez balansnih osovina - malo nemirniji, ali sa 2ks vise (133 mesto 131ks).
Mislim da je jedini razlog sto Saab ovo nikad nije radio kod 2,3 motora, je sto je Saab smatrao njega malo vise premium segment motorom, pa im je bilo nekako trulo da ide sa vise vibracija.
U osnovi je procedura OK i praktikuje se i u malo bolje uredjenim zemljama, gde se inace kola manje budze
Saab je kod 2.0i motora uradio isto u fabrici, pa su od B204i dobili B206 - motor bez balansnih osovina - malo nemirniji, ali sa 2ks vise (133 mesto 131ks).
Mislim da je jedini razlog sto Saab ovo nikad nije radio kod 2,3 motora, je sto je Saab smatrao njega malo vise premium segment motorom, pa im je bilo nekako trulo da ide sa vise vibracija.
U osnovi je procedura OK i praktikuje se i u malo bolje uredjenim zemljama, gde se inace kola manje budze
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
Ako su nosaci motora ok, oni koji treba da budu, hidro... vibracija skoro pa nema... ali ako su nalivani nosaci motora sa losim materijalima moze da bude vibracija. Ako se procedura odradi kako treba i sam motor ako je izbalansiran, sve je ok.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
Da da da.....hidro i nalivani nosaci motora....bravo Tazz.To sam smetnuo s uma....
Hvala vam obojici na odgovorima,ali nemojte misliti da je to sve za danas
Tazz - sapni nam bar malo forica i neku tajnu vezano za ovo sto rece:
Hvala u napred obojici........Ako budete siroke ruke sa ucenjem,prebacicemo ovu pricu kao posebnu temu u garazu......
Hvala vam obojici na odgovorima,ali nemojte misliti da je to sve za danas
Tazz - sapni nam bar malo forica i neku tajnu vezano za ovo sto rece:
a Kd - bi mogao malo o sustini i principu rada tih balansnih osovinica( i ako moze neka slika pride - da bar znamo kako to izgleda)TAZZ je napisao:Ako se procedura odradi kako treba i sam motor ako je izbalansiran, sve je ok.
Hvala u napred obojici........Ako budete siroke ruke sa ucenjem,prebacicemo ovu pricu kao posebnu temu u garazu......
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
Kod svakog motora rad klipova uzrokuje inercijalne sile. Postoje inercijalne sile I i II reda (IS). Obe IS nastaju kao posledica reda paljenja klipova.
Inercijalnim silama I reda mozemo da se suprotstavimo tako sto inercijalnoj sili nastaloj na jednom cilindru suprotstavljamo masu u suprotnom pravcu.
Drugo resenje jeste prostorno ili 3D kovanje radilice - na ovaj malo ekstremniji (skuplji) potez se dosad retko ko odlucivao - kao svetli primer navescu Wartburg
Inercijalne sile II reda se ne mogu suzbiti, one su tu i jedini nacin da ih nemate jeste da koristite konstrukciju motora koja minimalizuje ove sile - a to je redni sestak, bokser sestak ili V12 - ovde je blizu nule.
Najvece probleme sa inercijalnim silama imaju V6 (narocito kod veceg ugla) i R3 motori, dok je kod R4 prilicno bezazleno. Balansne osovine su cesto korisceno resenje i sem benzinaca koristi se i kod dizela, po pravilu su jako pouzdan sistem i traje citav vek motora.
Problem Saabovih 2,3 motora sa ovim osovinama je poznat, ali moze da se resi vadjenjem istih.
Kod dizela ovaj problem (srecom) ne postoji, samo sam jednom citao da je neko navodno imao problem, ali pitanje i dal je stvarno bilo to......posto kod 2.2 dizela zbog konstrukcije motora mora da ima balansne osovine
Inercijalnim silama I reda mozemo da se suprotstavimo tako sto inercijalnoj sili nastaloj na jednom cilindru suprotstavljamo masu u suprotnom pravcu.
Drugo resenje jeste prostorno ili 3D kovanje radilice - na ovaj malo ekstremniji (skuplji) potez se dosad retko ko odlucivao - kao svetli primer navescu Wartburg
Inercijalne sile II reda se ne mogu suzbiti, one su tu i jedini nacin da ih nemate jeste da koristite konstrukciju motora koja minimalizuje ove sile - a to je redni sestak, bokser sestak ili V12 - ovde je blizu nule.
Najvece probleme sa inercijalnim silama imaju V6 (narocito kod veceg ugla) i R3 motori, dok je kod R4 prilicno bezazleno. Balansne osovine su cesto korisceno resenje i sem benzinaca koristi se i kod dizela, po pravilu su jako pouzdan sistem i traje citav vek motora.
Problem Saabovih 2,3 motora sa ovim osovinama je poznat, ali moze da se resi vadjenjem istih.
Kod dizela ovaj problem (srecom) ne postoji, samo sam jednom citao da je neko navodno imao problem, ali pitanje i dal je stvarno bilo to......posto kod 2.2 dizela zbog konstrukcije motora mora da ima balansne osovine
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
Spominjali smo po forumu da kod ovih b2x5 (a mislim da i kod b2x4 ide isti filter) motora moze da se stavi veci filter za ulje predvidjen za dr auto. Konkretno, Tazz i jos neko je naveo od VW (golf 2,3, jeta i sl) TD-GTD... Malo sam listao po netu i nadjem na Mann-ovom online katalogu podatke o filterima koji kazu ovako:
Saab filter
VW golf 3 td-gtd filter
Po navedenim dimenzijama je ocigledno da je VW filter veci ali i da su one bitne dimenzije iste tako da neosporno moze da se zavrne na Saab-u ali je razlika u pritisku otvaranja bajpas ventila poveca... 0,8 naspram 2,5 bara
E sad sta vi mislite, kolko je pametno staviti takav filter?
Saab filter
VW golf 3 td-gtd filter
Po navedenim dimenzijama je ocigledno da je VW filter veci ali i da su one bitne dimenzije iste tako da neosporno moze da se zavrne na Saab-u ali je razlika u pritisku otvaranja bajpas ventila poveca... 0,8 naspram 2,5 bara
E sad sta vi mislite, kolko je pametno staviti takav filter?
All systems go, ready for takeoff!
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
To te ja pitao nedavno...pisao-pitao si na jednom drugom forumu o tome I mene to zanima....Ako neko zna
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
pitao sam i na CBC juce, jos niko ne odgovara...
cekamo
Nasao sam na Mann-ovom katalogu jos neke koji su istih dimenzija kao ovaj sa VW ali im je bajpas ventil na 0,7 bara... Uglavnom su isli na stara dizel vozila pa je pitanje da li se lako nalaze. Evo oznaka
W940/24 - ovaj ide na stare Alfe 90, 75, 164... sa VM-ovim dizelom 2.5 , Ford Scorpio i Granada takodje 2.5d, neke Volvo kamione, masu radnih masina i cak na Zastavu 615 :)tako da mislim da nije problem da se nadje
W940/35 - ide na Mazdine pikap 2,5d
W940/67 - ide samo na neke radne masine Caterpilar, JCB...
W940/81 - ovaj bi bio idealan, jer mu je bajpas takodje na 0,8bara. Ide ne stare Toyote Hiace, Landcruzer, Hilux...
cekamo
Nasao sam na Mann-ovom katalogu jos neke koji su istih dimenzija kao ovaj sa VW ali im je bajpas ventil na 0,7 bara... Uglavnom su isli na stara dizel vozila pa je pitanje da li se lako nalaze. Evo oznaka
W940/24 - ovaj ide na stare Alfe 90, 75, 164... sa VM-ovim dizelom 2.5 , Ford Scorpio i Granada takodje 2.5d, neke Volvo kamione, masu radnih masina i cak na Zastavu 615 :)tako da mislim da nije problem da se nadje
W940/35 - ide na Mazdine pikap 2,5d
W940/67 - ide samo na neke radne masine Caterpilar, JCB...
W940/81 - ovaj bi bio idealan, jer mu je bajpas takodje na 0,8bara. Ide ne stare Toyote Hiace, Landcruzer, Hilux...
All systems go, ready for takeoff!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
Evo jos malo podataka, ovaj prvi sto sam naveo w940/24, sam naso odma, u pvoj radnji ali samo Fradov za 430din
Evo ovde oznaka od ostalih proizvodjaca
http://www.oscaro.com/filtre-a-huile-ma ... 370393-7-p
Evo ovde oznaka od ostalih proizvodjaca
http://www.oscaro.com/filtre-a-huile-ma ... 370393-7-p
All systems go, ready for takeoff!
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
Pitao si i ranije...tamo...niko nije znao da odgovori...koliko se secamGRIPEN je napisao: pitao sam i na CBC juce, jos niko ne odgovara...
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja
Cemu sluzi taj ventil?
Sta on regulise?
Kako radi i sta uslovljava njegovo otvaranje i zatvaranje?
Da li se nalazi u samom Filteru?
Ostalo ce samo da se kaze...
Jel tako?
Sta on regulise?
Kako radi i sta uslovljava njegovo otvaranje i zatvaranje?
Da li se nalazi u samom Filteru?
Ostalo ce samo da se kaze...
Jel tako?
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta