Saab 9000 t - nece da ide
Saab 9000 t - nece da ide
Kao sto znate auto je vracen na put posle duze vremena ali sada nece da vuce. Radi normalno,ide lepo ako se ne stiska. Problem nastaje kada kazaljka turba krene u zuto polje. Tada isto kao da mi neko zakaci kamion pozadi. Auto usporava momentalno. Krene da ubrza,dodje kazaljka do pocetka zutog polja i nekako jedva do sredine istog. Probao sam da raskacim apc ventil i vozim tako ali situacija je jos gora. Zna li neko sta moze biti. Da napomenem da auto ne dimi,cist izduv kao suza itd
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 9000 t - nece da ide
Ako ti kazaljka ostaje u zutom znaci da ti turbo radi na osnovnom pritisku tj. elektromagnetni ventil ti je stalno otvoren. Uzroka moze da bude vise:
1) kvar samog el.magnetnog ventila
2) knock-senzor
3) neko crevo od vakuma je porozno
4) neka el. zica je spala, proveri: dzek za APC (bese ispod sedista kod 9000), dzek za el. mag ventil, dzek za knock-senzor......
Ima na internetu gomila literature kako se proverava APC, al ajmo skraceno:
1) el. mag ventil- zica i sijalica od 12v se nakace na dzek i zatim razvuku do soferke i nakace na brisac - kako vozis i kako se menja rezim rada lampica drugacije svetli-treperi
2)knock senzor - ili analognim voltmetrom da meris promenu napona dok lupkas srafcigerom po njemu, ili da osluskujes kad lupas po njemu da li otvara el, mag ventil
3)creva od vakuma - mislim da je jasno
4)el. zice objasnio
sretan rad
1) kvar samog el.magnetnog ventila
2) knock-senzor
3) neko crevo od vakuma je porozno
4) neka el. zica je spala, proveri: dzek za APC (bese ispod sedista kod 9000), dzek za el. mag ventil, dzek za knock-senzor......
Ima na internetu gomila literature kako se proverava APC, al ajmo skraceno:
1) el. mag ventil- zica i sijalica od 12v se nakace na dzek i zatim razvuku do soferke i nakace na brisac - kako vozis i kako se menja rezim rada lampica drugacije svetli-treperi
2)knock senzor - ili analognim voltmetrom da meris promenu napona dok lupkas srafcigerom po njemu, ili da osluskujes kad lupas po njemu da li otvara el, mag ventil
3)creva od vakuma - mislim da je jasno
4)el. zice objasnio
sretan rad
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Re: Saab 9000 t - nece da ide
El.magnetni ventil proveren,radi. Sva creva proverena isto ok,jedini problem na koji sam naisao jeste da u glavi motora ispod injectora stoji neki sensor koji je raskacen. Ima dve ovalne pipice na koje dolaze neka dva okrugla dzeka. Znaci u samoj sredini glave,sa leve strane bi trebao biti knok senzor jel da?
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 9000 t - nece da ide
Pozicija Knock Senzora (tacke 1 i 5 na slici) - http://autopartmaster.com/imgbank/cat/s ... px@sec=775
A ovako bi trebalo da izgleda - http://www.geiz-24.de/sites/default/fil ... 143750.jpg
Ako ti je istaknut knock senzor verovatno si nasao uzrok! Sad zasto je istaknut - zaboravio da ga vrati ili kvar.......
A ovako bi trebalo da izgleda - http://www.geiz-24.de/sites/default/fil ... 143750.jpg
Ako ti je istaknut knock senzor verovatno si nasao uzrok! Sad zasto je istaknut - zaboravio da ga vrati ili kvar.......
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Re: Saab 9000 t - nece da ide
E znam,knock mi je zakacen ali ovo drugo me zeza. Ne mogu da provalim sta je.Isto kao termo davac ali sa dve sipkice okrugle koje vire vani.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 9000 t - nece da ide
U ponudi imamo sledece senzore:
Vise nema, pa ti sad odaberi
Vise nema, pa ti sad odaberi
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 9000 t - nece da ide
Ovaj zadnji je bio varka - njega sam namerno stavio jer je odgovarao opisu - ALI NIJE SA SAAB-a!!!
Mislim da se neko "igrao" - kod tebe treba da ide onaj sa plavom plastikom - to ti je senzor temperature rashladne tecnosti - nesto kao sauh kod karburatora - ako ti on ne radi nema sta da javi motoru da je topao i da smanji gas
Mislim da se neko "igrao" - kod tebe treba da ide onaj sa plavom plastikom - to ti je senzor temperature rashladne tecnosti - nesto kao sauh kod karburatora - ako ti on ne radi nema sta da javi motoru da je topao i da smanji gas
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Re: Saab 9000 t - nece da ide
Hvala na pomoci,slikacu sutra pa cemo videti sta je u pitanju. Kako moze da se proveri stanje uljne pumpe?
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 9000 t - nece da ide
barometrom - prikljuci se na mesto davaca pritiska pa se uzimaju 3 parametra:
1)pritisak na hladan motor
2)pritisak na topao motor
3)pritisak na topao motor u voznji
1)pritisak na hladan motor
2)pritisak na topao motor
3)pritisak na topao motor u voznji
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Re: Saab 9000 t - nece da ide
na 2000 Rpm cini mi se da treba da bude oko 3 Bar pritiska. Sad sam zaboravio. Treba potraziti na netu ili pojuriti autodatu.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 9000 t - nece da ide
Evo pogledao sam, nemci kazu:
hladan start: 5 bar
zagrejan motor na leru: 2,5 bar
sa temperaturom ulja od 120C (posle jurnjave): 1,5-2 bar
Pri normalnoj voznji: 4bar
pun gas: 4,5bar
hladan start: 5 bar
zagrejan motor na leru: 2,5 bar
sa temperaturom ulja od 120C (posle jurnjave): 1,5-2 bar
Pri normalnoj voznji: 4bar
pun gas: 4,5bar
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Re: Saab 9000 t - nece da ide
Super,ovo moram da proverim jer je poceo zimus da pali check oil level. A i sada kada ga ujutru upalim cuju mi se ventili dok ne nabije pritisak ulja.
Re: Saab 9000 t - nece da ide
Idemo dalje,sto se tice razvodnika neko je nabacio od injectiona,taj crkao i onda ja opet porucio od injectiona jer turbo razvodnik nisam nasao. Jedno je sigurno a to je da auto nece sa njime da ide. Onaj od turba ima vakumski deo koji okrece hall effect senzor i tako regulise varnicu. Saabu 9000 t je paljenje nastelovano na 16 stepeni i vraca se do 12 pomocu vakuuma. Dok je na 9000i standardno 16. IMA li neko negde viska razvodnik?
Re: Saab 9000 t - nece da ide
Danas probao da skinem crevce sa wastegatea. Auto lepse ide do granice od 3000 obrtaja. Cini mi se da ima brzi spool ali to sto nece da ide preko je razvodnik u pitanju. Dok njega ne uzmem vozicu kao penzos. Zna li ko koji senzor stoji u dnu kartera? Nemm dzek,raskacen je. . .
Re: Saab 9000 t - nece da ide
Nisam u mogucnosti da slikam karter,gledano od nazad u samom.centru kartera ima neki el. ulaz sa dve pipice. Nemam dzek,isecen verovatno. Da vam opisem sledecu situaciju. Kada polako doziram gas prelazim granicu od 4k rpm,drzim ga tako i onda stisnem papucicu do kraja.Isto kao.da.sam pritisnuo kocnicu,zabada me maltene u volan. Svo to vreme idu detonacije koje mi izbijaju rupu na auspuhu. Turbo prelazi malko sredinu zutog polja.
Re: Saab 9000 t - nece da ide
Pun si miss fire ... knocka... samo se igraj pa ćeš rastaviti motor .
- SAABZL
- Postovi: 254
- Pridružio se: 19 Maj 2012, 00:00
- Lokacija: Zlatibor
Re: Saab 9000 t - nece da ide
Na karteru je verovatno plovak za nivo ulja! A razvodnik.. mozda imam ja!!
Re: Saab 9000 t - nece da ide
Pre kvara je lepo isao i sa ovim razvodnikom. Bez miss fire i sl. Ne chepim ga ja,to sam jednom probao i vise nijednom. Necu da silujem auto da nebi on posle mene. Nego cisto onako probah jednom da ga stisnem. Hvala
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta