Pravljenje ove izolacije za motorni računar je možda najbolja stvar koju možete sami da uradite (kod 2.0 turbo benzinaca), pored redovnog održavanja, kako bi ste preduhitrili crkavanje motornog računara . Dobra vest je što vam je potrebno samo par stotina dinara za sve ...
Vlasnicima je (verovatno) poznato da se ecu kod ovog motora nalaz na najgorem mogućem mestu, ušrafljen direktno na metalnu usisnu granu, koja u principu ima istu / sličnu temperaturu kao i glava / blok motora. Ako ste probali nekad, videli ste da se niti grana niti motorni računar ne mogu pipnuti koliko su vrući, kada je motor zagrejan ...
Ko kolko -tolko poznaje mane vezane za ovaj motor zna da su crkavanje ECU-a i problemi sa računarom ne tako retka pojava... Ja kada sam prvi put čuo za ovaj problem kod 9-3, prvo sam se setio fija stila 1.6 benzinca kome je računar na sličnom mestu, gde su masovno crkavali kompjtueri...
Evo šta je ideja - Da se na usisnu granu, na mesto mostornog računara prvo stavi izolacioni materijal (ploča od pertinaksa ili tekstolita), potom na ploču ušrafe gumeni distanceri, na koje se onda šrafi ECU ... gumenim distancerima se dobija nešto prostora između ploče i računara, pa vazduh može slobodno da struji između i dodatno "luftira" ... Takođe, guma će da upija vibracije, koje su zajedno sa toplotom ustvari i uzrok problema...
Tamo gde sam video ovu prepravku, korišćena je ploča od bakelita, a to se kod nas zove pertinaks... U firmi gde sam kupio ploču su mi rekli da bakelit može biti i pertinaks ali i tekstolit, tekstolit je malo otporniji ali i skuplji... Nije to neka razlika u ceni, ali sam ipak koristio pertinaks jer se on izjednačava sa bakelitom
Za sve što je potrebno dovoljno je da se ode na dva mesta : Prvo - buvljak, bubanj potok i drugo - neka firma koja prodaje pertinaks (ja sam kupio u firmi ASTACO u Zemunu)
Potrebni delovi:
1) Ploča od pertinaksa u dimenziji 13x16 cm, debiljine 5mm (ja sam uzeo u firmi ASTACO, isečena mi je na ovu meru)
2) 3 ili 4 šrafa M6 sa gumom u sredini (ovo sam našao na bubanj potoku kod čak nekoliko prodavaca). Izvorna ideja je da se koriste četiri šrafa, ali tri su dovoljna i tako sam ja kod mene uradio (teško je bilo da se stavi četvrti, objasniću kasnije zašto).
Ove što sam ja koristio, šrafovi i guma su bili dužine po 2cm svaki (ceo deo je dugačak 2 + 2 +2 ). Prečnik gume je 24mm ali biće vam lakše da nađete malo uži, čak i par milimetara... Ja nisam merio pa je bilo malo "uštimavanja" prilikom montaže ...
3) Dve dugačke matice za M6 šraf, dužine 25mm, sa njima se izdiže onaj nosač poklopca motora ispod klapne gasa, zbog pomeranja računara potrebno je da se i ovo izdigne...
5) Dva kratka M6 šrafa, sa kojima na kraju šrafite nosač poklopca motora na novu visinu
4) Dve buksne za masu i kablić od par cm , kako bi ste napravili ovakav kabl jer se mora promeniti pozicija mase koja se kačila na gornji desni šraf na računaru ... ove buksne isto moraju da odgovaraju za M6 šraf
Pre nego što počnete sa radom, prvo otkačite minus klemu sa akumulatora... Skinite poklopac motora, otkačite džekove sa računara i odšrafite taj nosač poklopca motora (dve matice)
Kada odšrafite motorni računar, mere za bušenje ploče najbolje uzeti sa mesta za kačenje na grani... Ja sam stavio računar na ploču i po tome izbušio, pa sam malo prepravljao jednu rupu jer se nije slagalo na kraju kačenje na grani... Izbušite 2 rupe gore, jednu na sredini i četvrtu dole desno ako koristite i četvrti šraf ... U slučaju da koristite tri šrafa, dovoljne su dve gore i jedna na sredino dole.
Gornji levi ćošak ploče slobodno možete da isečete po pola cm u svaku stranu... da vam ne bi smetalo crevo od vode koje dolazi tik uz računar
Sada dolazi na red ono što sam rekao da uzmete šrafove sa gumom manjom od 24mm ... Donji deo računara nije skroz ravan, tako da nosači kroz koje prolaze šrafovi nisu najniža tačka, i onda sa ovom širinom gume, računar ne može skroz da nalegne do gume, tj teško će sva 4 šrafa da "izvire" kroz ove otvore i neće moći da se zašrafe... Ako nije baš jasno o čemu pričam, pre montaže probajte provući navrtke sa donje strane računara i videćete o čemu se radi... Ovako na "suvo" ćete sva četri moći da progurate do kraja, al nije baš izvodljivo prilikom montaže... Ako uzmete malo uže gume, 20mm recimo, sve će ići bez problema
Uz malo gurkanja, na gornja dva će naleći lepo i proći će cela gornja navrtka i moći ćete da stegnete matice... Ja sam treći na sredini oblepio izolir trakom da bude tesno i samo nabacio donji stranu koliko može... iako nije stegnuto maticom, ovo nema gde da mrdne
Kada se montira, to izgleda ovako (vidite da kod mene treća rupa, dole na sredini, nije zašrafljena...)
Pre nego što sve stegnete, vreme je da se stavi kabl za masu koji ste napravili. Potrebno je odvrnuti gornji levo šraf od klapne gasa. Sada na ovaj šraf je potrebno staviti stari kabl od mase (onaj skinut sa gornjeg desnog šrafa od računara) i novi koji se napravili i ponovo zašrafite na isto mesto.
Ostao vam je jedan kraj kabla, koji stavljate na gornji desni šraf računara, pre nego što stavite maticu i stegnete.
Ovo se mora uraditi na ovaj način, jer iako se stari kabl za masu može nabaciti na izdignut računar, zbog gumenih distancera više nema kontakta metal - metal sa granom, pa samim tim nema mase... I zato se ona dovodi sa šrafa od klapne gasa
Dve one dugačke matice sada šrafite na brezone od nosača poklopca motora kojeg ste na početku skinuli. Sada ovaj nosač naleže na matice koje podigle visinu ovog kačenja... Nosač zašrafiti sa ona dva kratka M6 šrafa
Poklopac motora bez problema vraćate preko svega ovoga kao i pre...
Rezultati na kraju su zaista odlični. Provozao sam auto do potpunog zagrevanja, čak onda malo jače kako bih što više podigao temperaturu ispod haube... (a vlasnicima je poznato koliko se brzo i jako zagreje ovaj motor i sve oko njega). Stao sam i podigao haubu i na veliko iznenađenje računar je bio potpuno hladan, nije čak bio ni topao... Što znači da ploča dobro odbija toplotu a izdignut računar se odlično hladi strujanjem vazduha u toku vožnje ...
Posle nekih 15minuta stanja, kako je mirovao pa je i normalno da sve ispod haube pokupi okolnu toplotu jer nema cirkualcije vazduha da hladi, računar se samo malo zagrejao... naravno može se držati rukama, radi nekog poređenja da kažemo kao mlak radijator...
Celu ovu ideju sam video kod nekog australijanca, ali zaista nisam bio spreman da naručim taj njihov "kit" (ploča, distanceri i par šrafova) za otprilike 60$ i još 20-30$ poštarine .. kada se sve identično nabavi za par stotina dinara. Ipak veliko im hvala što su detaljno sve opisali u tom video klipu da neko može sam da napravi bez prevelike potrage , čak je rekao tačne dimenzije za skoro sve delove ...
Kod njega je u tom trenutku ostvarena redukcija temperature od oko 30 stepeni ... meni deluje da je i više od toga.. mada je ipak kod njega spoljna temperatura bila isto tako oko 30 stepeni , znači letnje vreme ...
https://youtu.be/-it-U7ZK0ug
Eh da ne zaboravim... cene svega ovoga:
ploča - oko 100 dinara
gumeni šraf distanceri - 80 dinara po komadu (ima malo jeftinije i malo skuplje)
dugačke matice - par dinara komad
buksne za masu - isto tako nešto, 20-30din...
Uradi sam - Izolacija ECU-a (motornog računara) od toplote i vibracija kod 2.0t / B207
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Uradi sam - Izolacija ECU-a (motornog računara) od toplote i vibracija kod 2.0t / B207
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: Uradi sam - Izolacija ECU-a (motornog računara) od toplote i vibracija kod 2.0t / B207
Nisam eksperimentisao sa sunđerom za haube što smo pričali.. držao se ovoga kako sam i našao... ali bi sigurno svakako oba završila posao
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
- stevak
- Postovi: 455
- Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:09
- Lokacija: Zemun
Re: Uradi sam - Izolacija ECU-a (motornog računara) od toplote i vibracija kod 2.0t / B207
ex SAABotražitelj <9000CS>
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju