ULJA - opsta diskusija

Diskusije,problemi,kvarovi,pitanja i odgovori....
Korisnikov avatar
alonso
Postovi: 251
Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
Lokacija: Beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod alonso » 20 Dec 2019, 02:09

Slažem se da nije toliko bitno za ove neke jeftinije stvar ... nego eto kao opaska i potvrda onoga što je Vladimir rekao... ja pre ovoga gledao samo u gazeli stvari da uzimam, jer su kao jedni od "najjačih" i imaju skoro sve, pa kao još i popust , al eto piskaram preko mail-a a na kraju to dođe na redovnu cenu kod ostalih...

Korisnikov avatar
alonso
Postovi: 251
Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
Lokacija: Beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod alonso » 24 Jan 2020, 02:06

Hteo bih malo da "isperem" motor jednom brzinskom zamenom na par stotina do hiljadu km... pa šta ima od ovih jeftinijih ulja da posluži tome, pošto je taj wolf u gazeli? Ja standarndo koristim total pa možda jednostavno sa njim to da uradim, sumnjam da je neko drugo ulje znatno jeftinije za "bacanje" ? Totalovih 6 litara je nekih 2800-2900 dinara u kitkomercu po redovnoj ceni, u euro07 sa popustom možda i malo niže... gradaciju 5w40 ili čak možda 5w30

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod kd23se4 » 24 Jan 2020, 10:37

Po meni je problem ispiranja jeftinim uljem sto ona imaju najmanje deterdzenta u sebi, tako da ces mozda imati situaciju da ti jeftino ulje posle nekog vremena izadje cisto, a kad budes usuo sveze kvalitetno da ti bude ubrzo prljavo.

Mozda bolje kombinacija nekog sretstva za ciscenje motora (npr. Wurth) i jeftino ulje?

Korisnikov avatar
VladimirS
Drug Član
Postovi: 1271
Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
Lokacija: Zrenjanin - Kruševac

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod VladimirS » 24 Jan 2020, 10:49

Wolf ti je oko 500+ litar sa popustom. I ne bih se složio da je jeftino a još manje nekvalitetno. Imaju dve varijante 5w40, jedna je sa oznakom Pi C3 i bez nje.
Video sam na Avia pumpama neka njihova ulja a i u Kit komercu ima neka ,,nepoznata" na ,,D" (ne znam pun naziv).

Korisnikov avatar
alonso
Postovi: 251
Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
Lokacija: Beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod alonso » 24 Jan 2020, 22:25

Pa onda u mom slučaju nema razloga da koristim neko drugo kad je već total dovoljno jeftin... i da neko sa pumpe sipam, uštedim 200 ili 500 dinara...

Ne bih neki aditiv ili sredstva, idem na ovu lakšu i bezbedniju varijantu, možda nije jeftinija ali u neku ruku bezbednija ... Prvo neka zamena na 1000km pa onda sledeća recimo na 5000, pa onda bih nastavio redovan servisni interval

Korisnikov avatar
VladimirS
Drug Član
Postovi: 1271
Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
Lokacija: Zrenjanin - Kruševac

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod VladimirS » 24 Jan 2020, 22:36

Možeš da promeniš marku čisto radi reda, od uštede tu nema ništa.

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod kd23se4 » 24 Jan 2020, 22:43

VladimirS je napisao:
24 Jan 2020, 10:49
Video sam na Avia pumpama neka njihova ulja a i u Kit komercu ima neka ,,nepoznata" na ,,D" (ne znam pun naziv).
Dynamax

Korisnikov avatar
alonso
Postovi: 251
Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
Lokacija: Beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod alonso » 24 Jan 2020, 23:48

To je, zaboravih da napišem to... odmah sam se setio brake cleanera, tečnosti i ostalog od te marke iz kit komerca...

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod san_šabacisko » 28 Jan 2020, 18:36

Ja sam se pre mnogo tripovao oko toga da ispiram motor necim, mislio sam da ispustim ulje pa naspem dizel ili benzin da protece kroz motor pa onda naspem neko jeftino ulje da to pokupi pa onda sipam pravo ulje ali kad pogledam bolje, ako zamenis ulje na 5.000 umesto 10.000km sasvim je dovoljno ispiranje.
Koristio sam one ispirace pre sto se pred zamenu sipaju u ulje ali ne znam koliko to vredi.
Ako je motor neki toliko prljav unutra, zamene ulja mnogo ranije nece mu pomoci, samo neka agresivnija hemija.
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod kd23se4 » 28 Jan 2020, 18:53

KOd B205 postoji rizik sa ispiranjem da pomeris prljavstinu sa nekog loseg na jos gore mesto.....npr. zapusis uljne kanale u radilici.....bas nekom liku na nemackom forumu na 9-5 Aero se zapusio kanal, izgoreo lezaj na radilici i zvekete motor.

Zato ovim sa B207 ne dajem napomene, oni mogu da se zezaju kako hoce, kod njih rizika nema

Korisnikov avatar
alonso
Postovi: 251
Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
Lokacija: Beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod alonso » 28 Jan 2020, 20:24

zato sam za tu "lajt" varijantu sa ispiranjem sa jednom ili dve brze promene ulja, pa kolko deterdženti pokupe - pokupe ... Znam da nije problematičan kao taj u 9-5ici, to je isti onaj motor koji ima problem sa muljem u karteru? ... ali kod svakog motora postoji ta šansa, pa bih to izbegao... jedan lanac, drugi lanac, dva hidrošpanera... ne bih čačkao mečku do te mere :a?: ionako mi se javilo neko kratkotrajno tandrkanje ko dizel ponekad , pa tek treba da idem kod majstora da se proveri da li je nešto oko kaišnog prenosa ili lanca :crazy:

ima i onih slučajeva pada kompresije kod "agresivnog" ispiranja tim sredstvima, pa je još jedan razlog zašto bih izbegao... sa uljem neće škoditi ništa, kolko će pomoći? - pa svakako više nego da se ne uradi ništa...

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod kd23se4 » 28 Jan 2020, 21:59

Po meni B207 nije kritican, jer ne pravi one sitne grmuljice u karteru kao B2x5 (da, to je cela generacija motora na 9-5 od 98-2010 i 9-3 2000-2002) posto mu je katalizator ispod kartera i pravi grmuljice - to je ulje koje se pregrejalo.

Neki da "poprave" problem izbuse ono fabricko sito sto je Saab stavio na usis ulja, al po meni time samo sitnim cesticama olaksas pristup u sistem.
Uglavnom treba paziti - kod B205/235 je najbolje sto mozes da radis za svoj motor je da: a) koristis termicki stabilno ulje (ima na youtube-u onaj rus koji je testirao jedno 100 ulja - stavljao je neko ovde vec) i b) da ga menjas sto cesce jer time izbacujes ove grmuljice koje se formiraju i c) cim cujete neki zvuk koji ne treba istrazite sta je - jer cekanje samo poskupljuje popravku

B207 ima, kao i B205, situaciju da se izduze lanci - kod B205 samo odsrafis spaner i vidis koliko mm se izvukao i zna se posle koliko je kriticno (bese 13mm?!?), ne znam proceduru kod B207, al sigurno ima nesto slicno.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod san_šabacisko » 29 Jan 2020, 19:47

kd23se4 je napisao:
24 Jan 2020, 10:37
Po meni je problem ispiranja jeftinim uljem sto ona imaju najmanje deterdzenta u sebi, tako da ces mozda imati situaciju da ti jeftino ulje posle nekog vremena izadje cisto, a kad budes usuo sveze kvalitetno da ti bude ubrzo prljavo.
Ne mora to ulje da skida prljavstinu iz motora nego samo da pokupi zaostalo ulje iz kanala i drugih delova odakle ne moze da iscuri staro ulje ispustanjem. I sigurno ono nece biti cisto kad se ispusti :)
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod san_šabacisko » 29 Jan 2020, 19:59

kd23se4 je napisao:
28 Jan 2020, 18:53
KOd B205 postoji rizik sa ispiranjem da pomeris prljavstinu sa nekog loseg na jos gore mesto.....npr. zapusis uljne kanale u radilici.....bas nekom liku na nemackom forumu na 9-5 Aero se zapusio kanal, izgoreo lezaj na radilici i zvekete motor.

Zato ovim sa B207 ne dajem napomene, oni mogu da se zezaju kako hoce, kod njih rizika nema
Tako je, moze da se desi kidanje neke cestice koja se posle zaglavi negde usput ali ja mislim na nesto sto ce neko strucno da uradi, ispiranje unutrasnjosti al ne dok radi motor, ako je to uopste moguce. Ako ne onda rasklapanje motora skroz I pranje delova svakog pojedinacno I produvavanje. Sam neko da cacka oko toga ne valja.
Svaki motor je kritican po pitanju tih cestica ako koristi lose ulje ili ne menja kad treba.
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod san_šabacisko » 29 Jan 2020, 20:06

Busiti sito moze samo budala.
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod san_šabacisko » 29 Jan 2020, 20:15

kd23se4 je napisao:
28 Jan 2020, 21:59
Uglavnom treba paziti - kod B205/235 je najbolje sto mozes da radis za svoj motor je da: a) koristis termicki stabilno ulje (ima na youtube-u onaj rus koji je testirao jedno 100 ulja - stavljao je neko ovde vec) i b) da ga menjas sto cesce jer time izbacujes ove grmuljice koje se formiraju i c) cim cujete neki zvuk koji ne treba istrazite sta je - jer cekanje samo poskupljuje popravku
kd sve je to u redu sto si nabrojao, term.stabilno ulje treba svaki motor da koristi,
cesce menjanje je lecenje posledice a ne uzroka, ono je pri svakoj voznji izlozeno vrelini katalizatora,
osluskivanje zvukova tesko da ce iko znati sta da cuje a I ko zna, to je stalna napetost I strepnja.
Lecenje uzroka je po meni jedino ono sto sam ja uradio na mom autu, termo odvajanje kartera od katalizatora, time se uklanja ono sto unistava ulje I time se eliminisu potrebe za raznim dodatnih spravicama.
To ti je kao da leti hodas po vrelom pesku ili betonu bos I onda mazes tabane kremom pa onda opet hodas bos pa opet mazes pa hladis pa opet bos...mislim bezveze, obujes papuce I resis problem. Isto tako je I ovo kod motora.
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod kd23se4 » 29 Jan 2020, 21:08

san_šabacisko je napisao:
29 Jan 2020, 20:06
Busiti sito moze samo budala.
Iznenadio bi se koliko je servisa i to Saab servisa radilo!

Nego posto ne citas svoje teme........Sta je sa 9000kom???
Jel ziva?

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod san_šabacisko » 29 Jan 2020, 23:18

Ko god da je radio za mene je to zlo.

Ma citam, sve na brzaka I nikako da stanem da se prisetim sta je sve bilo I samo da vidim slike jos kako I sta pa cu pisati :)
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
VladimirP
Postovi: 20
Pridružio se: 14 Nov 2014, 23:44

Re: ULJA - opsta diskusija

Postod VladimirP » 08 Jan 2021, 22:42

Ja radim ispiranje na svako drugo ili trece menjanje ulja i do sad nisam imao problema.Sipao sam uvek motul engine cleaner pre zamene ulja po uputstvu i stvarno ulje dugo ostaje da kazem cistije nakon naknadnih provera.


Povratak na “SAAB GARAŽA”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju