ULJA - opsta diskusija
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: ULJA - opsta diskusija
Slažem se da nije toliko bitno za ove neke jeftinije stvar ... nego eto kao opaska i potvrda onoga što je Vladimir rekao... ja pre ovoga gledao samo u gazeli stvari da uzimam, jer su kao jedni od "najjačih" i imaju skoro sve, pa kao još i popust , al eto piskaram preko mail-a a na kraju to dođe na redovnu cenu kod ostalih...
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: ULJA - opsta diskusija
Hteo bih malo da "isperem" motor jednom brzinskom zamenom na par stotina do hiljadu km... pa šta ima od ovih jeftinijih ulja da posluži tome, pošto je taj wolf u gazeli? Ja standarndo koristim total pa možda jednostavno sa njim to da uradim, sumnjam da je neko drugo ulje znatno jeftinije za "bacanje" ? Totalovih 6 litara je nekih 2800-2900 dinara u kitkomercu po redovnoj ceni, u euro07 sa popustom možda i malo niže... gradaciju 5w40 ili čak možda 5w30
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: ULJA - opsta diskusija
Po meni je problem ispiranja jeftinim uljem sto ona imaju najmanje deterdzenta u sebi, tako da ces mozda imati situaciju da ti jeftino ulje posle nekog vremena izadje cisto, a kad budes usuo sveze kvalitetno da ti bude ubrzo prljavo.
Mozda bolje kombinacija nekog sretstva za ciscenje motora (npr. Wurth) i jeftino ulje?
Mozda bolje kombinacija nekog sretstva za ciscenje motora (npr. Wurth) i jeftino ulje?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: ULJA - opsta diskusija
Wolf ti je oko 500+ litar sa popustom. I ne bih se složio da je jeftino a još manje nekvalitetno. Imaju dve varijante 5w40, jedna je sa oznakom Pi C3 i bez nje.
Video sam na Avia pumpama neka njihova ulja a i u Kit komercu ima neka ,,nepoznata" na ,,D" (ne znam pun naziv).
Video sam na Avia pumpama neka njihova ulja a i u Kit komercu ima neka ,,nepoznata" na ,,D" (ne znam pun naziv).
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: ULJA - opsta diskusija
Pa onda u mom slučaju nema razloga da koristim neko drugo kad je već total dovoljno jeftin... i da neko sa pumpe sipam, uštedim 200 ili 500 dinara...
Ne bih neki aditiv ili sredstva, idem na ovu lakšu i bezbedniju varijantu, možda nije jeftinija ali u neku ruku bezbednija ... Prvo neka zamena na 1000km pa onda sledeća recimo na 5000, pa onda bih nastavio redovan servisni interval
Ne bih neki aditiv ili sredstva, idem na ovu lakšu i bezbedniju varijantu, možda nije jeftinija ali u neku ruku bezbednija ... Prvo neka zamena na 1000km pa onda sledeća recimo na 5000, pa onda bih nastavio redovan servisni interval
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: ULJA - opsta diskusija
Možeš da promeniš marku čisto radi reda, od uštede tu nema ništa.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: ULJA - opsta diskusija
Dynamax
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: ULJA - opsta diskusija
To je, zaboravih da napišem to... odmah sam se setio brake cleanera, tečnosti i ostalog od te marke iz kit komerca...
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: ULJA - opsta diskusija
Ja sam se pre mnogo tripovao oko toga da ispiram motor necim, mislio sam da ispustim ulje pa naspem dizel ili benzin da protece kroz motor pa onda naspem neko jeftino ulje da to pokupi pa onda sipam pravo ulje ali kad pogledam bolje, ako zamenis ulje na 5.000 umesto 10.000km sasvim je dovoljno ispiranje.
Koristio sam one ispirace pre sto se pred zamenu sipaju u ulje ali ne znam koliko to vredi.
Ako je motor neki toliko prljav unutra, zamene ulja mnogo ranije nece mu pomoci, samo neka agresivnija hemija.
Koristio sam one ispirace pre sto se pred zamenu sipaju u ulje ali ne znam koliko to vredi.
Ako je motor neki toliko prljav unutra, zamene ulja mnogo ranije nece mu pomoci, samo neka agresivnija hemija.
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: ULJA - opsta diskusija
KOd B205 postoji rizik sa ispiranjem da pomeris prljavstinu sa nekog loseg na jos gore mesto.....npr. zapusis uljne kanale u radilici.....bas nekom liku na nemackom forumu na 9-5 Aero se zapusio kanal, izgoreo lezaj na radilici i zvekete motor.
Zato ovim sa B207 ne dajem napomene, oni mogu da se zezaju kako hoce, kod njih rizika nema
Zato ovim sa B207 ne dajem napomene, oni mogu da se zezaju kako hoce, kod njih rizika nema
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: ULJA - opsta diskusija
zato sam za tu "lajt" varijantu sa ispiranjem sa jednom ili dve brze promene ulja, pa kolko deterdženti pokupe - pokupe ... Znam da nije problematičan kao taj u 9-5ici, to je isti onaj motor koji ima problem sa muljem u karteru? ... ali kod svakog motora postoji ta šansa, pa bih to izbegao... jedan lanac, drugi lanac, dva hidrošpanera... ne bih čačkao mečku do te mere ionako mi se javilo neko kratkotrajno tandrkanje ko dizel ponekad , pa tek treba da idem kod majstora da se proveri da li je nešto oko kaišnog prenosa ili lanca
ima i onih slučajeva pada kompresije kod "agresivnog" ispiranja tim sredstvima, pa je još jedan razlog zašto bih izbegao... sa uljem neće škoditi ništa, kolko će pomoći? - pa svakako više nego da se ne uradi ništa...
ima i onih slučajeva pada kompresije kod "agresivnog" ispiranja tim sredstvima, pa je još jedan razlog zašto bih izbegao... sa uljem neće škoditi ništa, kolko će pomoći? - pa svakako više nego da se ne uradi ništa...
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: ULJA - opsta diskusija
Po meni B207 nije kritican, jer ne pravi one sitne grmuljice u karteru kao B2x5 (da, to je cela generacija motora na 9-5 od 98-2010 i 9-3 2000-2002) posto mu je katalizator ispod kartera i pravi grmuljice - to je ulje koje se pregrejalo.
Neki da "poprave" problem izbuse ono fabricko sito sto je Saab stavio na usis ulja, al po meni time samo sitnim cesticama olaksas pristup u sistem.
Uglavnom treba paziti - kod B205/235 je najbolje sto mozes da radis za svoj motor je da: a) koristis termicki stabilno ulje (ima na youtube-u onaj rus koji je testirao jedno 100 ulja - stavljao je neko ovde vec) i b) da ga menjas sto cesce jer time izbacujes ove grmuljice koje se formiraju i c) cim cujete neki zvuk koji ne treba istrazite sta je - jer cekanje samo poskupljuje popravku
B207 ima, kao i B205, situaciju da se izduze lanci - kod B205 samo odsrafis spaner i vidis koliko mm se izvukao i zna se posle koliko je kriticno (bese 13mm?!?), ne znam proceduru kod B207, al sigurno ima nesto slicno.
Neki da "poprave" problem izbuse ono fabricko sito sto je Saab stavio na usis ulja, al po meni time samo sitnim cesticama olaksas pristup u sistem.
Uglavnom treba paziti - kod B205/235 je najbolje sto mozes da radis za svoj motor je da: a) koristis termicki stabilno ulje (ima na youtube-u onaj rus koji je testirao jedno 100 ulja - stavljao je neko ovde vec) i b) da ga menjas sto cesce jer time izbacujes ove grmuljice koje se formiraju i c) cim cujete neki zvuk koji ne treba istrazite sta je - jer cekanje samo poskupljuje popravku
B207 ima, kao i B205, situaciju da se izduze lanci - kod B205 samo odsrafis spaner i vidis koliko mm se izvukao i zna se posle koliko je kriticno (bese 13mm?!?), ne znam proceduru kod B207, al sigurno ima nesto slicno.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: ULJA - opsta diskusija
Ne mora to ulje da skida prljavstinu iz motora nego samo da pokupi zaostalo ulje iz kanala i drugih delova odakle ne moze da iscuri staro ulje ispustanjem. I sigurno ono nece biti cisto kad se ispusti :)
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: ULJA - opsta diskusija
Tako je, moze da se desi kidanje neke cestice koja se posle zaglavi negde usput ali ja mislim na nesto sto ce neko strucno da uradi, ispiranje unutrasnjosti al ne dok radi motor, ako je to uopste moguce. Ako ne onda rasklapanje motora skroz I pranje delova svakog pojedinacno I produvavanje. Sam neko da cacka oko toga ne valja.kd23se4 je napisao: ↑28 Jan 2020, 18:53KOd B205 postoji rizik sa ispiranjem da pomeris prljavstinu sa nekog loseg na jos gore mesto.....npr. zapusis uljne kanale u radilici.....bas nekom liku na nemackom forumu na 9-5 Aero se zapusio kanal, izgoreo lezaj na radilici i zvekete motor.
Zato ovim sa B207 ne dajem napomene, oni mogu da se zezaju kako hoce, kod njih rizika nema
Svaki motor je kritican po pitanju tih cestica ako koristi lose ulje ili ne menja kad treba.
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: ULJA - opsta diskusija
kd sve je to u redu sto si nabrojao, term.stabilno ulje treba svaki motor da koristi,kd23se4 je napisao: ↑28 Jan 2020, 21:59Uglavnom treba paziti - kod B205/235 je najbolje sto mozes da radis za svoj motor je da: a) koristis termicki stabilno ulje (ima na youtube-u onaj rus koji je testirao jedno 100 ulja - stavljao je neko ovde vec) i b) da ga menjas sto cesce jer time izbacujes ove grmuljice koje se formiraju i c) cim cujete neki zvuk koji ne treba istrazite sta je - jer cekanje samo poskupljuje popravku
cesce menjanje je lecenje posledice a ne uzroka, ono je pri svakoj voznji izlozeno vrelini katalizatora,
osluskivanje zvukova tesko da ce iko znati sta da cuje a I ko zna, to je stalna napetost I strepnja.
Lecenje uzroka je po meni jedino ono sto sam ja uradio na mom autu, termo odvajanje kartera od katalizatora, time se uklanja ono sto unistava ulje I time se eliminisu potrebe za raznim dodatnih spravicama.
To ti je kao da leti hodas po vrelom pesku ili betonu bos I onda mazes tabane kremom pa onda opet hodas bos pa opet mazes pa hladis pa opet bos...mislim bezveze, obujes papuce I resis problem. Isto tako je I ovo kod motora.
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: ULJA - opsta diskusija
Iznenadio bi se koliko je servisa i to Saab servisa radilo!
Nego posto ne citas svoje teme........Sta je sa 9000kom???
Jel ziva?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: ULJA - opsta diskusija
Ko god da je radio za mene je to zlo.
Ma citam, sve na brzaka I nikako da stanem da se prisetim sta je sve bilo I samo da vidim slike jos kako I sta pa cu pisati :)
Ma citam, sve na brzaka I nikako da stanem da se prisetim sta je sve bilo I samo da vidim slike jos kako I sta pa cu pisati :)
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- VladimirP
- Postovi: 20
- Pridružio se: 14 Nov 2014, 23:44
Re: ULJA - opsta diskusija
Ja radim ispiranje na svako drugo ili trece menjanje ulja i do sad nisam imao problema.Sipao sam uvek motul engine cleaner pre zamene ulja po uputstvu i stvarno ulje dugo ostaje da kazem cistije nakon naknadnih provera.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju