Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
Izđemu ostalog i dok ubrzavam... ali nakon ovog promatranja definitivno se može reći daj e vezano za brzinu, u rasponu od nekih 15-25 km/h... (neki kilometar gore dole možda). Nebitno da li je u pitanju prva, druga brzina ... obe brzine ali sa pritisnutim kvačilom (kao ler) li ler... Dok ubrzavaš, otprlike kako uđe u treću taj zvuk se gubi... a ne mogu ga probati trećom jer ta brzina je je već ispod 1000 obrtaja što se tiče treće...
Onaj snimak iz prvog posta, to je nizbrdica, spuštanje u leru od nule... Ako pažljivo poslušaš, možeš primetiti kako posle par sekundi kreće da "uji" i onda se pojačava.. To otprilike i kreće kad se postigne ta neka brzina od 15ak ili malo manje km/h...
A to što kaže za zastavin zvuk, tako se čuje i kod mene druga brzina ... To sam od početka primetio, pod pretpsotavkom kao što si i ti rekao, da je to brzina koja se ovde najviše koristila... ( jer mi se prethodni auto, dizel, čuo tako u trećoj) .. Najbolje primetiš kad vraćaš iz treće u drugu, pa kad se angažuje druga, prelazi u taj zvuk "zastave"... Mada to me i nije toliko brzinulo, malo se čuje, prethodni je bio takav, svaki drugi auto se u nekoj brzini tako čuje ...
Ali kao što i sam kažeš, sledeći korak je otvaranje menjača pa da se onda vidi šta i kako...
Onaj snimak iz prvog posta, to je nizbrdica, spuštanje u leru od nule... Ako pažljivo poslušaš, možeš primetiti kako posle par sekundi kreće da "uji" i onda se pojačava.. To otprilike i kreće kad se postigne ta neka brzina od 15ak ili malo manje km/h...
A to što kaže za zastavin zvuk, tako se čuje i kod mene druga brzina ... To sam od početka primetio, pod pretpsotavkom kao što si i ti rekao, da je to brzina koja se ovde najviše koristila... ( jer mi se prethodni auto, dizel, čuo tako u trećoj) .. Najbolje primetiš kad vraćaš iz treće u drugu, pa kad se angažuje druga, prelazi u taj zvuk "zastave"... Mada to me i nije toliko brzinulo, malo se čuje, prethodni je bio takav, svaki drugi auto se u nekoj brzini tako čuje ...
Ali kao što i sam kažeš, sledeći korak je otvaranje menjača pa da se onda vidi šta i kako...
- Minketa
- Postovi: 81
- Pridružio se: 01 Okt 2018, 22:48
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
Da li je razumno ocekivati da aditiv moze da popravi ulje?
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
Kako mislis da popravi ulje?
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
Pojasni malo naravno da aditivi ne mogu da poprave neki kvar, ali je realno očekivati da mogu da preduprede nešto, produže vek, smanje habanje ... I vredi probati ih pre neke skuplje popravke...
Konkretno aditivi za menjače imaju grafit, molibdenova jedinjenja ... to smanjuje trenje, a time i temperaturu ... onda ulje bolje radi svoj posao.
Ako su pojačani trenje i temperatura, onda menjač pali ulje, brže ga degradira i smanjuje mu funkciju (ulje koje sam ja sad izbacio, a sipano je pre 6 meseci, već je bilo crno, a to je dosta malo vremena da tako degradira menjačko ulje ...)
Realno je očekivati da uz aditiv lakše upada u brzine dok je hladan menjač, ili da utiša menjač, ako je uzrok zvuka oštećena glazura na zupčanicima ili ležajevima
Konkretno aditivi za menjače imaju grafit, molibdenova jedinjenja ... to smanjuje trenje, a time i temperaturu ... onda ulje bolje radi svoj posao.
Ako su pojačani trenje i temperatura, onda menjač pali ulje, brže ga degradira i smanjuje mu funkciju (ulje koje sam ja sad izbacio, a sipano je pre 6 meseci, već je bilo crno, a to je dosta malo vremena da tako degradira menjačko ulje ...)
Realno je očekivati da uz aditiv lakše upada u brzine dok je hladan menjač, ili da utiša menjač, ako je uzrok zvuka oštećena glazura na zupčanicima ili ležajevima
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
Mislim da aditiv nije tu da "poboljsa" ulje, jer u dobrom ulju imas najbolje aditive/dezerdzente koji to vec rade.
Ovi aditivi su tu da isprave "krive drine" tj. imaju aditive kao taj MoS2 ili Brom koji fakticki popunjavaju mikrorupe u metalu i smanjuju vece habanje na mestima gde je vec nastalo.
Dakle steta je vec nastala, oni su tu da produze vek trajanja dok ne dodje do potpunog otkaza.
Ovi aditivi su tu da isprave "krive drine" tj. imaju aditive kao taj MoS2 ili Brom koji fakticki popunjavaju mikrorupe u metalu i smanjuju vece habanje na mestima gde je vec nastalo.
Dakle steta je vec nastala, oni su tu da produze vek trajanja dok ne dodje do potpunog otkaza.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
Gledam video "676HP McLaren 570S AKRAPOVIC" i čujem isti zvuk pri usporavanju , odmah mi je bilo lakše
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
Zato sto ima ravno secene zupcanike na menjacu - prednost je sto su jaci i moze da se salta od 2. brzine bez kvacila (kod manuelnih), ali su jako bucni i cuje se taj zvuk
Na normalnim kolima zupcanici su ovakvi: <<<< zato kod nas nema buke
Na normalnim kolima zupcanici su ovakvi: <<<< zato kod nas nema buke
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
To sam znao da ravni proizvode takav zvuk, tj takvi su od rikverca... Ali nisam znao da su u tu svrhu ostale brzine kod takvih automobila... Ovde je u pitanju neka varijanta DSG menjača ... a i zvuk je najviše prisutan u određenim obrtajima u drugoj, pa sam pretpostavio da je menjač nešto istrošeniji od silnog "lansiranja"
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
Ja I obican manuelni saltam bez kvacila I na vise I na nize, kad me zaboli leva noga :-D
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
Bez zezanja sad, neki zvuk se mora cuti, to da razjasnimo. Ono ujanje sa tvog prvog snimka najvise lici na lezaj. Sad moze biti od osovine zupcanika ili diferencijala.
Jel se cuje I u 4.stepenu?
Jesi probao te aditive sto si pominjao?
Jel se cuje I u 4.stepenu?
Jesi probao te aditive sto si pominjao?
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
Preleti malo prethodne postove, svaki put sam detaljno napisao kad sam nešto radio, pa da ne preskočim sad nešto bitno ovako u jednom postu ... Ima skoro mesec dana od aditiva.. nema boljitka po pitanju zvuka, taj sa početka po kretanju je i dalje tu i on je najizraženiji i ono što mi najviše smeta.. ovo kasnije po malo u vožnji nije strašno...
Četvrtom nisam, ne znam ni da li može da bude u četvrtoj na tako maloj brzini, probaću... Za sad jesam u prve 3 i isto je zvuk prisutan, dok god si u tom rasponu brzine od 15 do 25 km/h ...
Rekao bih da je uzrok u nečemu u gornjem delu menjača, s obzirom da se stravično ujanje povlači čim razbaca ulje, odnosno posle par kilometara ...
U početku sam i ja mislio da je iz diferencijala, što je i @kd23se4 napisao... Ali kad malo razmislim, male su šanse... diferencijal je najniža tačka, i stalno je u ulju... Ne vidim kako bi se posle kratke cirkulacije ulja povukao zvuk odatle kad je on od samog početka u ulju... Mislim da bi se u vožnji non stop čuo do zagrevanja, a ne samo u tom rasponu brzine ...
Pogledao sam detaljno šemu menjača, podmazivanje baš kreće uz pomoć zupčanika od diferencijala i prve i druge brzine... Oni šalju ulje kroz kanale do ostalih delova menjača... Kada auto stoji, samo zupčanik prve brzine pokreće ulje ... Tu sam takođe video da su ležajevi 3. 4. i 5. brzine na gornjoj - ulaznoj osovini... a ležajevi prve i druge brzine na donjoj - izlaznoj osovini.
E sad moje neko razmišljanje, da zvuk proizvodi ležaj od gornje osovine , pa valjda bi prestalo da se čuje u onom trenutku kada stisnem kvačilo i odvojim tu osovinu? U kretanju tom nekom brzinom, sa pritisnutim kvačilom, diferencijal i izlazna osovina zupčanika b nastavili da se vrte, ali ne i ulazna osovina zar ne?
Onda bih sumnju prebaico na ležaj 4. ili 5. brzine koji su na ulaznoj osovini, jer se putem ležaja uvek okreću u odnosu na tu osovinu, osim ako nisam u četvrtoj ili petoj (zato kažem probao bih još ako mogu 4om da se krećem tom brzinom)
I naravno ležaj izlazne - donje osovine zupčanika... Ona se zbog diferencijala stalno okreće dok se auto kreće, čak i ako sam u leru ili sa stisnutim kvačilom ...
Četvrtom nisam, ne znam ni da li može da bude u četvrtoj na tako maloj brzini, probaću... Za sad jesam u prve 3 i isto je zvuk prisutan, dok god si u tom rasponu brzine od 15 do 25 km/h ...
Rekao bih da je uzrok u nečemu u gornjem delu menjača, s obzirom da se stravično ujanje povlači čim razbaca ulje, odnosno posle par kilometara ...
U početku sam i ja mislio da je iz diferencijala, što je i @kd23se4 napisao... Ali kad malo razmislim, male su šanse... diferencijal je najniža tačka, i stalno je u ulju... Ne vidim kako bi se posle kratke cirkulacije ulja povukao zvuk odatle kad je on od samog početka u ulju... Mislim da bi se u vožnji non stop čuo do zagrevanja, a ne samo u tom rasponu brzine ...
Pogledao sam detaljno šemu menjača, podmazivanje baš kreće uz pomoć zupčanika od diferencijala i prve i druge brzine... Oni šalju ulje kroz kanale do ostalih delova menjača... Kada auto stoji, samo zupčanik prve brzine pokreće ulje ... Tu sam takođe video da su ležajevi 3. 4. i 5. brzine na gornjoj - ulaznoj osovini... a ležajevi prve i druge brzine na donjoj - izlaznoj osovini.
E sad moje neko razmišljanje, da zvuk proizvodi ležaj od gornje osovine , pa valjda bi prestalo da se čuje u onom trenutku kada stisnem kvačilo i odvojim tu osovinu? U kretanju tom nekom brzinom, sa pritisnutim kvačilom, diferencijal i izlazna osovina zupčanika b nastavili da se vrte, ali ne i ulazna osovina zar ne?
Onda bih sumnju prebaico na ležaj 4. ili 5. brzine koji su na ulaznoj osovini, jer se putem ležaja uvek okreću u odnosu na tu osovinu, osim ako nisam u četvrtoj ili petoj (zato kažem probao bih još ako mogu 4om da se krećem tom brzinom)
I naravno ležaj izlazne - donje osovine zupčanika... Ona se zbog diferencijala stalno okreće dok se auto kreće, čak i ako sam u leru ili sa stisnutim kvačilom ...
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
Samo da razjasnimo 2 stvari - zvuk lezaja i zupcanika se dosta razlikuju
Zvuk zupcanika (vazi i za diferencijal) kada dva zupcanika ne vrse kontakt u zato predvidjenoj tacki (svaki zupacanik ima tacku na kojoj je predvidjen kontakt i nalazi se otprilike na polovini luka zupcanika) - kada se mase krece onaj zvuk huktanja, poznat npr. na starim autobusima.
Zupcanici retko stradaju zbog nedostatka ulja, vec zbog preopterecenja ili loseg materijala.
Npr. kod izrade menjaca se jeftiniji zupcanik od para pravi od mekseg materijala, da bi onaj skuplji duze trajao.
Sad sta je kod vas.....pravac Sabac pa cete znati
Zvuk zupcanika (vazi i za diferencijal) kada dva zupcanika ne vrse kontakt u zato predvidjenoj tacki (svaki zupacanik ima tacku na kojoj je predvidjen kontakt i nalazi se otprilike na polovini luka zupcanika) - kada se mase krece onaj zvuk huktanja, poznat npr. na starim autobusima.
Zupcanici retko stradaju zbog nedostatka ulja, vec zbog preopterecenja ili loseg materijala.
Npr. kod izrade menjaca se jeftiniji zupcanik od para pravi od mekseg materijala, da bi onaj skuplji duze trajao.
Sad sta je kod vas.....pravac Sabac pa cete znati
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
A jel znate vi ljudi možda, dal je to Dejan Kojić iz šapca koji radi remont menjača, mislim bukvalno smo svi čuli za "remontovanje menjača u šapcu" , a on mi prvi izađe kada pretražujem tako nešto...
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
Ja imam neka dva servisa koje cujem da preporucuju, trazio sam svojevremeno za nekog:
Srecko 064-316-18-66
Zegarac 063-681-336 ili 015-346-850
Srecko 064-316-18-66
Zegarac 063-681-336 ili 015-346-850
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
Znam I ja za njih. Za tog Kojica ne znam.
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
Ako se cuje samo na odredjenoj brzini kretanja vozila onda nema druge nego da se iz diferencijala cuje jer on se krece cim vozilo krene bez obzira u kom je stepenu prenosa menjac, dal je kvacilo stisnuto, motor upaljen....
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
-
- Postovi: 25
- Pridružio se: 27 Nov 2019, 21:56
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
moze li neko da mi kaze kad smo vec kod menjaca,je li na 9-3 tid 110kw f40 menjac?
- trx88
- Site Admin
- Postovi: 189
- Pridružio se: 30 Okt 2016, 16:44
- Lokacija: Niš
Re: Zvuk "zavijanja" pri usporavanju ili spuštanju nizbrdo dok je hladan
Da.carli caplin je napisao: ↑09 Feb 2020, 18:23moze li neko da mi kaze kad smo vec kod menjaca,je li na 9-3 tid 110kw f40 menjac?
9-3 1.9 TiDS (2005)
-
- Postovi: 25
- Pridružio se: 27 Nov 2019, 21:56
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost