Tesko pali od kako je zaladilo

Korisnikov avatar
Minketa
Postovi: 81
Pridružio se: 01 Okt 2018, 22:48

Tesko pali od kako je zaladilo

Postod Minketa » 09 Jan 2020, 21:22

TiD 1.9 110kW, 2006. godiste

Palio je, sto bi se reklo, 'na pola kljuca'...
Od kako je temperatura spala ispod nule verglam 6-7 sekundi. Ujutro je najteze. Ponasa se kao Stojadin kad se muci da sastavi, woo-woo-woo-brr-woo-woo-brrr-woo-woo-brrr-woo i proradi.
Interesantno, sporadicno se to desava i kad ga palim vruceg... samo, kad je vruc upali brze, za 3 sekunde. Recimo, jedan ceo dan kad ga palim vruceg muci se. Sutradan kad ga palim vruceg - pali ko bomba, u momentu. Treci dan se muci kao prekjuce kad sam ga palio vruceg, treba mu 3 sekunde.
Da li ga vozim tri dana po gradu, ili u komadu 300km na otvorenom i na 2500 obrtaja, ne pravi razliku.

Filter goriva sam menjao pre 15000km. Sipam obican evrodizel. Anlaser bih rekao da vrti jednako kao i letos, jer se verglanje nije promenilo, zvuk i brzina su isti. Ovo implicira i da je akumulator dobar.

Sta to moze biti? Injektori?

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: Tesko pali od kako je zaladilo

Postod san_šabacisko » 10 Jan 2020, 09:54

Pa moze biti al ko zna.
Prvo dijagnostika pa onda dalje.
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Tesko pali od kako je zaladilo

Postod kd23se4 » 10 Jan 2020, 15:00

Ako si ti pitao, a verujem da jesi, na FB neko ti je dao dobar savet - da proveris anlaser - preporucujem ti da ga poslusas

Proveriti = remontovati, jer od zagledavanja nema vajde, mora da se izvadi i zameni sve na njemu sta ne valja ili jos bolje da ubacis jaci.
Automat je 90% stradao.......znam da ti radi "sve", al kazem ti da je 90% sigurno to problem

Korisnikov avatar
alonso
Postovi: 251
Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
Lokacija: Beograd

Re: Tesko pali od kako je zaladilo

Postod alonso » 10 Jan 2020, 16:48

Kao što kolege kažu, majstor... A ja bih ti pre toga savetovao da probaš jednu jednostavnu stvar koje te neće koštati novca i vremena, a možda upali, ko zna...

Skini i očisti MAP senzor sa usisne grane, mislim da ti je lako dostupan (na bivšem 1.9jtdm u alfi bilo je potrebno skinuti 2 šrafa, sad na 9-3 benzincu isto, kapiram da je i na jtd-u u saab-u pristupačan, osim ako nije odabrano neko čudno mesto za postavljanje).

Ono što ja zaključujem iz toga što si napisao ovde, od kako je hladno vreme se to dešava, akumulator je dobar, anlaser vrti istom brzinom kao i pre, znači ne muči se da pali, samo duže vrti?

Korisnikov avatar
alonso
Postovi: 251
Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
Lokacija: Beograd

Re: Tesko pali od kako je zaladilo

Postod alonso » 10 Jan 2020, 16:58

Usisna grana ti je iza motora, a senzor na sredini usisne grane... Nije potrebno ništa skidati da se dođe do njega, osim plastičnog poklopca motora

Lokacija:
Slika

Pogled sa zadnje strane:
Slika

Sećam se da je na džeku plastični žuti osigurač koji treba da oslobodiš povlačenjem , pa onda možeš da skineš džek

Na njemu će sigurno biti ulja i gareži, ako imaš sprej za čišćenje protokomera očisti sa njim, ako nemaš, brake cleaner i ostavi da se osuši 15-20 minuta... nemoj izduvavati kompresorom

Kada očistiš, gumicu (o-ring) namaži silikonskom mašću / uljem, vazelinom, ili tako nečim za treniranje gume

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Tesko pali od kako je zaladilo

Postod kd23se4 » 10 Jan 2020, 22:22

Vidi kod nasa dva 9-3 2.2 TiD samo se jednom upalila CE lampica za MAP senzor i onda je bio za zamenu tj. ociscen je i ponistena greska pa se opet upalila. Kod nasih motora bilo malo prljavstine, al nije tu bila neka ogromna kolicina, narocito posle 300-350.000km (jel ti vasi 1.9 prave toliko cumura?!?)

Cudno mi da na 1.9 sa novijim motorom koji verovatno ima jos vise okidaca CE lampe njemu ne izbaci gresku.

Korisnikov avatar
alonso
Postovi: 251
Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
Lokacija: Beograd

Re: Tesko pali od kako je zaladilo

Postod alonso » 11 Jan 2020, 00:31

Verovatno dokle god nema električni prekid i sama unutrašnjost senzora nije oštećena, neće prijaviti grešku... Ipak gledano, sa njim je "sve u redu", osim što zbog nakupljene gareži na njemu, ima pogrešna očitavanja temperature i pritiska. To mu je bitan podatak verovatno i prilikom starta...

Tad sam ja moj čistio iz radoznalosti, uhvatio redom , map, protokomer, egr... Mada sam tad samo MAP očistio... Skinuo ga, bio je sav čađav... Po ovim plastičnim stubićima , i između, sve bilo garež i čađ
Slika

Posle par meseci, kada sam skidao EGR takođe kako bih preventivno očistio, skinuo sam opet MAP, a on je izgledao manje više isto kao i prošli put (opet čađav). O EGR i da ne pričam, posle čišćenja, zapremina protočnog dela je bila jedno 6 puta veća nego na početku (bukvalno je imao jednu malu rupicu, sve ostalo garež). U usisnoj grani je verovatno bio sloj 2-3mm gareži...

Pored funkcionalnog EGR-a i uljnih para, bez sepratora koje se vraćaju u usisnu granu, mislim da i ne treba očekivati drugačije stanje


Povratak na “SAAB 9-3 SS MY 2003-”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju