Kabrioleti
- Bolens
- Postovi: 18
- Pridružio se: 03 Mar 2013, 00:00
Kabrioleti
Ljudi, može li da se otvori jedna generalna tema o kabrioletima: modelima 900, 9-3 I serija i 9-3 II serija. Posebno u ovaj snežni prolećni dan!
Ja tek sad počinjem da stičem iskustva u vezi vožnje pod otvorenim krovom i uopšte održavanja automobila. Razlikuje se to svakako.
- Pod 1. auto se u odnosu na sedan iste klase (9-3 aero) prilično drugačije ponaša u vožnji, kao da vozite kutiju cipela ali bez poklopca, ipak se to sve malo uvija. Radi se o I seriji 9-3, za II seriju kažu da je čak 3x kruća.
- Pod 2. utisak je kao da se vozite maxi skuterom sa dobrim vizirom...
Sve u svemu iskustvo je veoma pozitivno i uglavnom kako se očekivalo.
E sad, interesuje me iskustvo drugih pre svega oko održavanja platnene kapuljače (krova). Da li postoji neki sprej koji se koristi za održavanje, kako se pere krov (čitao sam nešto i u uputstvu na tu temu, da se izbegavaju četke)?
Takođe, kum pravi jednu zaštitu za krov od UV otpornog platna, koja će kapuljaču štititi u dvorištu, pošto kabriolet nažalost nema garažu.
Ja tek sad počinjem da stičem iskustva u vezi vožnje pod otvorenim krovom i uopšte održavanja automobila. Razlikuje se to svakako.
- Pod 1. auto se u odnosu na sedan iste klase (9-3 aero) prilično drugačije ponaša u vožnji, kao da vozite kutiju cipela ali bez poklopca, ipak se to sve malo uvija. Radi se o I seriji 9-3, za II seriju kažu da je čak 3x kruća.
- Pod 2. utisak je kao da se vozite maxi skuterom sa dobrim vizirom...
Sve u svemu iskustvo je veoma pozitivno i uglavnom kako se očekivalo.
E sad, interesuje me iskustvo drugih pre svega oko održavanja platnene kapuljače (krova). Da li postoji neki sprej koji se koristi za održavanje, kako se pere krov (čitao sam nešto i u uputstvu na tu temu, da se izbegavaju četke)?
Takođe, kum pravi jednu zaštitu za krov od UV otpornog platna, koja će kapuljaču štititi u dvorištu, pošto kabriolet nažalost nema garažu.
- Bolens
- Postovi: 18
- Pridružio se: 03 Mar 2013, 00:00
Re: Kabrioleti
Pošto se niko ne javlja za sada, nastavljam:
Wheeler Dealers - Saab 9-3 Turbo Convertible
Wheeler Dealers is a car television show on the Discovery Channel, fronted by Mike Brewer and mechanic Edd China with assistance from technical advisor Paul Brackley. The premise of the show is that Brewer and China are on a mission to save repairable enthusiast vehicles, by repairing or otherwise improving an example of a particular make and model to a budget, then selling it to a new owner.
Part 1: http://www.streetfire.net/video/whee...le_2249603.htm
Part 2: http://www.streetfire.net/video/whee...le_2249602.htm
Part 3: http://www.streetfire.net/video/whee...le_2249592.htm
Part 4: http://www.streetfire.net/video/whee...le_2249601.htm
Da li je taj "bulkhead issue" problem i kod drugih 9-3 ili je samo specifičan za kabriolete? Veoma nezgodna i zabrinjavajuća stvar
Wheeler Dealers - Saab 9-3 Turbo Convertible
Wheeler Dealers is a car television show on the Discovery Channel, fronted by Mike Brewer and mechanic Edd China with assistance from technical advisor Paul Brackley. The premise of the show is that Brewer and China are on a mission to save repairable enthusiast vehicles, by repairing or otherwise improving an example of a particular make and model to a budget, then selling it to a new owner.
Part 1: http://www.streetfire.net/video/whee...le_2249603.htm
Part 2: http://www.streetfire.net/video/whee...le_2249602.htm
Part 3: http://www.streetfire.net/video/whee...le_2249592.htm
Part 4: http://www.streetfire.net/video/whee...le_2249601.htm
Da li je taj "bulkhead issue" problem i kod drugih 9-3 ili je samo specifičan za kabriolete? Veoma nezgodna i zabrinjavajuća stvar
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Kabrioleti
Posto imaju isto upravljanje problem bi trebalo da je isti za sve 9-3ke, ali za sve ove godine nisam upoznao ni jednog vlasnika koji je imao problema sa tim.
Ne kazem da problem ne postoji, ali mislim da je prenaglasen. Vidim da je "problem" najprisutniji na engleskim forumima - mislim da to ima poreklo u nj. kulturi vezanoj za kabriolete.
Britanski kabrioleti su tradicionalno imali tvrdo vesanje marke "vadim kamen iz bubrega" pa su navikli na tvrda kola.
Saab je tradicionalno uvek imao mekane kabriolete sa sasijom koja se uvija (neka se ne ljute vlasnici ali 9-3II nema mnogo veze sa Saabom), jer su svedjani smatrali da su to kola za neki cruise, a ne za trke.
Tako da kad ukrstis te dve kulture onda dobijes "problem" - stavis vozaca koji je naviko na tvrd kabriolet u jedan od "najelasticnijih" i eto nevolje.
Prosecan auto se u nemackoj vozi sigurno brze nego u engleskoj, sneg-led-so imaju mozda i vise od engleza, tako da ako bi neko trebao da kuka onda oni - a na svapskim forumima ovaj kit su samo stavljali entuzijasti koji imaju vec i Koni amortizere i Eibach opruge u svojim kolima.
Tako da ne bih brinuo
Ne kazem da problem ne postoji, ali mislim da je prenaglasen. Vidim da je "problem" najprisutniji na engleskim forumima - mislim da to ima poreklo u nj. kulturi vezanoj za kabriolete.
Britanski kabrioleti su tradicionalno imali tvrdo vesanje marke "vadim kamen iz bubrega" pa su navikli na tvrda kola.
Saab je tradicionalno uvek imao mekane kabriolete sa sasijom koja se uvija (neka se ne ljute vlasnici ali 9-3II nema mnogo veze sa Saabom), jer su svedjani smatrali da su to kola za neki cruise, a ne za trke.
Tako da kad ukrstis te dve kulture onda dobijes "problem" - stavis vozaca koji je naviko na tvrd kabriolet u jedan od "najelasticnijih" i eto nevolje.
Prosecan auto se u nemackoj vozi sigurno brze nego u engleskoj, sneg-led-so imaju mozda i vise od engleza, tako da ako bi neko trebao da kuka onda oni - a na svapskim forumima ovaj kit su samo stavljali entuzijasti koji imaju vec i Koni amortizere i Eibach opruge u svojim kolima.
Tako da ne bih brinuo
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- Bolens
- Postovi: 18
- Pridružio se: 03 Mar 2013, 00:00
Re: Kabrioleti
Ne znam, ali ja bih ipak voleo da je sama struktura karoserije čvršća a da se udobnost ostvaruje preko ogibljenja (opruge i amortizeri) i posebno preko visokoprofilnih mekih guma. Ni meni saab kabriolet nije za neko turbo jurcanje, već naprotiv za uživanje i u pogledu i u vožnji i u društvu tako da bi meni najobičniji 1.9 TID motor od 120 ks bio sasvim dovoljan. Ko je vozio kabriolet sa spuštenim krovom zna da nema svrhe kabrio voziti brzinom većom od 100 km/h a s druge strane kad podignete krov, priznaćete, imate drastično smanjenu vidiljvost pozadi zbog tih širokih stubova, tako da, bar ja, bih opet vozio sporije i opreznije. Uostalom, čemu jurcanje u državi koja ima loše puteve i ograničenje na autoputu od 120 km/h?
Ne bih se složio da je 9-3 Ii serija više GM nego pravi saab. Što više čitam o kabrio modelima sve me više oduševljavaju posebno ti poslednje generacije. Pogledajte samo šta nudi 9-3 II
http://www.topspeed.com/cars/saab/2007- ... 11794.html koje sve sisteme zaštite i udobnosti ima! Pravi inženjerski auto po dizajnu (kao uostalom i Subaru). To što je delio platformu sa GM modelima ne menja mnogo, ostao je pravi saab. Uzmite, na primer, "opel cascadu" - novi kabirolet iz GM grupacije. http://www.opel.rs/content/dam/Opel/Eur ... online.pdf Ni približno nema sve ono što je imao saab 9-3II a mogao bi se donekle voditi kao njegov naslednik.
Ne bih se složio da je 9-3 Ii serija više GM nego pravi saab. Što više čitam o kabrio modelima sve me više oduševljavaju posebno ti poslednje generacije. Pogledajte samo šta nudi 9-3 II
http://www.topspeed.com/cars/saab/2007- ... 11794.html koje sve sisteme zaštite i udobnosti ima! Pravi inženjerski auto po dizajnu (kao uostalom i Subaru). To što je delio platformu sa GM modelima ne menja mnogo, ostao je pravi saab. Uzmite, na primer, "opel cascadu" - novi kabirolet iz GM grupacije. http://www.opel.rs/content/dam/Opel/Eur ... online.pdf Ni približno nema sve ono što je imao saab 9-3II a mogao bi se donekle voditi kao njegov naslednik.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Kabrioleti
Svako ima pravo na svoje misljenje, ali po meni je jedino dobro kod 9-3II kabria sto je radjen u Austriji kod Magne - koja je poznata da ima dobru zavrsnu obradu (evropski Chrysler Voyager, Cherokee, BMW Z3.....)
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- Bolens
- Postovi: 18
- Pridružio se: 03 Mar 2013, 00:00
Re: Kabrioleti
Našao sam jedan jako interesantan tekst od američkog gurua za nekretnine Džona Rida:
Instructions for your first convertible
http://www.johntreed.com/convertible.html
Iskustva iz prakse jednog očito velikog zaljubljenika vožnje pod otvorenim nebom. A razne opasnosti vrebaju... od bezobraznih ptica do gromova (bar u soft topu)!
Zar niko na forumu nema neko iskustvo u vožnji i posedovanju kabrioleta?
Instructions for your first convertible
http://www.johntreed.com/convertible.html
Iskustva iz prakse jednog očito velikog zaljubljenika vožnje pod otvorenim nebom. A razne opasnosti vrebaju... od bezobraznih ptica do gromova (bar u soft topu)!
Zar niko na forumu nema neko iskustvo u vožnji i posedovanju kabrioleta?
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Kabrioleti
Oooo ...otvorili ste posebnu temu za cabria .Bravo
Ja sam bio ponosni vlasnik cabria 9-3I,i imam samo reci hvale za taj model.OBOZAVAM IH !!!!
Fantastican ugodjaj za one koji vole taj "filing"
Ja sad ne bih ulazio u analizu koju su zapoceli Kd i Bolens,ali svakako to nije auto za "trke" vec za kruziranje i uzivanje,iako ide kao "sam djavo" .
Ovo sto je Bolens spomenuo oko sustanja vetra(sa dignutim krovom) pri odredjenoj brzini je apsolutno tacno,ali to je po meni cena koja se mora platiti,kod svakog cabria sa mekim krovom.
ali sve opcije koje mogu usloviti eventualna curenja ili ga ostetiti - treba izbegavati.
P.S. - pranjem na cetke se najbolje ustanovi dali krov dobro dihtuje.
Ja sam bio ponosni vlasnik cabria 9-3I,i imam samo reci hvale za taj model.OBOZAVAM IH !!!!
Fantastican ugodjaj za one koji vole taj "filing"
Ja sad ne bih ulazio u analizu koju su zapoceli Kd i Bolens,ali svakako to nije auto za "trke" vec za kruziranje i uzivanje,iako ide kao "sam djavo" .
Ovo sto je Bolens spomenuo oko sustanja vetra(sa dignutim krovom) pri odredjenoj brzini je apsolutno tacno,ali to je po meni cena koja se mora platiti,kod svakog cabria sa mekim krovom.
Ja mog nikad nisam prao na cetkama,vec klasino (ili kuci sam,ili perionica).Nisam imao nikakva sredstva zastite za krov,ali jednom prilikom sam oprao auto u perionici (cini mi se u hotelu Metropol) i naprskali su mi krov "necim".Sta je to bilo nemam pojma ,ali drzalo je jedno izvesno vreme NE SJAJ,vec je delovao krov nekako "svezije" - novije.Prskao ga je iz one rucne prskalice,pa posle toga krpom "uglancao".To je jedino iskustvo koje sam imao sa kozmetikom za krovBolens je napisao: E sad, interesuje me iskustvo drugih pre svega oko održavanja platnene kapuljače (krova). Da li postoji neki sprej koji se koristi za održavanje, kako se pere krov (čitao sam nešto i u uputstvu na tu temu, da se izbegavaju četke)?
Klasicno - sundjer,pena,i ispiranje crevem,eventualno puskom sa razdaljine "normalne".On nije vodopropustljiv,tako da se ne "napija" istom,Bolens je napisao: kako se pere krov
ali sve opcije koje mogu usloviti eventualna curenja ili ga ostetiti - treba izbegavati.
P.S. - pranjem na cetke se najbolje ustanovi dali krov dobro dihtuje.
- Bolens
- Postovi: 18
- Pridružio se: 03 Mar 2013, 00:00
Re: Kabrioleti
Aero, hvala ti na odgovorima i iskustvom iz prve ruke. I ti si znači imao plavi krov koji sjajno čuči na automobilu srebrne boje!
Auto je stvarno stvoren za uživanje i moj jedini „problem“ je što nekad toliko usporavam brzinu radi tog uživanja da pravim zastoj u saobraćaju ;-) Često me zafrkavaju da bih trebao da stavim žuto rotaciono svetlo kao neka radna mašina!
Juče, na primer, jednosmerni uspon na Frušku goru (Iriški venac), stvoreno za hedoniste u kabrioletu, muzika se gasi, čuju se ptice! Kad smo se uveče vraćali kući već je bilo malo zahladnelo i pojavili su se razumni predlozi da se navuče krov. Ipak, ja sam odbio i umesto toga uključio grejanje na maksimum i opet smanjio brzinu na razumnu meru, tako da su nas svi, uključujući i autobuse preticali...
Naravno, kad treba ostaviti „bagru“ iza sebe, da bi uopšte moglo da se uživa u samoći i tu je saab neprevaziđen. Silni konji na prednjoj osovini će vas sigurno za sekund katapultirati!
Nego, Aero, jesi li imao iskustva sa onom mrežicom protiv vetra, čini mi se da bi to bila korisna investicija? Jer ipak, čak i pri malim brzinama oseti se vrtloženje tj. povratna struja vazduha. Možda je preko 100 km/h struja vazduha drugačija, pa ne smeta, ali to još nisam probao.
Auto je stvarno stvoren za uživanje i moj jedini „problem“ je što nekad toliko usporavam brzinu radi tog uživanja da pravim zastoj u saobraćaju ;-) Često me zafrkavaju da bih trebao da stavim žuto rotaciono svetlo kao neka radna mašina!
Juče, na primer, jednosmerni uspon na Frušku goru (Iriški venac), stvoreno za hedoniste u kabrioletu, muzika se gasi, čuju se ptice! Kad smo se uveče vraćali kući već je bilo malo zahladnelo i pojavili su se razumni predlozi da se navuče krov. Ipak, ja sam odbio i umesto toga uključio grejanje na maksimum i opet smanjio brzinu na razumnu meru, tako da su nas svi, uključujući i autobuse preticali...
Naravno, kad treba ostaviti „bagru“ iza sebe, da bi uopšte moglo da se uživa u samoći i tu je saab neprevaziđen. Silni konji na prednjoj osovini će vas sigurno za sekund katapultirati!
Nego, Aero, jesi li imao iskustva sa onom mrežicom protiv vetra, čini mi se da bi to bila korisna investicija? Jer ipak, čak i pri malim brzinama oseti se vrtloženje tj. povratna struja vazduha. Možda je preko 100 km/h struja vazduha drugačija, pa ne smeta, ali to još nisam probao.
- e.go
- Postovi: 65
- Pridružio se: 03 Apr 2013, 00:00
- Lokacija: Ljubljana
Re: Kabrioleti
Za održavanje krova kod kabrioleta imaš celu kolekciju proizvoda firme Renovo.Da li se da dobiti u Srbiji ne znam.Ja naručujem u Engleskoj na ebay-u.Cena nije mala ali vredi svakog dinara.Imaš opcije za manje-više sve boje krovova.Evo primer za crnu:
http://www.ebay.co.uk/itm/RENOVO-CANVAS ... 5adae54a4d
Preporuka je 2 puta godišnje.Ja ga očistim i impregniram jednom godišnje i za sada je vidjeti super.
http://www.ebay.co.uk/itm/RENOVO-CANVAS ... 5adae54a4d
Preporuka je 2 puta godišnje.Ja ga očistim i impregniram jednom godišnje i za sada je vidjeti super.
- e.go
- Postovi: 65
- Pridružio se: 03 Apr 2013, 00:00
- Lokacija: Ljubljana
Re: Kabrioleti
Pa još malo oko mreže za vetar.Obavezno je kupi.Razlika je ogromna.
- janakis
- Postovi: 458
- Pridružio se: 30 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: Tasmajdan
Re: Kabrioleti
https://www.youtube.com/watch?v=8Xx8tss ... jhox6eFr7B
Čišćenje i pranje mekog krova.
Čišćenje i pranje mekog krova.
- janakis
- Postovi: 458
- Pridružio se: 30 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: Tasmajdan
- janakis
- Postovi: 458
- Pridružio se: 30 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: Tasmajdan
Re: Kabrioleti
ovih dana rasturam jedan krov sa 93ll sve slikam i kačim kad stignem.
- janakis
- Postovi: 458
- Pridružio se: 30 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: Tasmajdan
- janakis
- Postovi: 458
- Pridružio se: 30 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: Tasmajdan
Re: Kabrioleti
Ladno kod nas(u zemlji Srbiji) nema kompleta za održavanje mekog krova.za gume felne ventile kapice ventila i ostalih gluposti da biraš proizvođača,za meke krovove truba.
Moraće da radi ebay...
Da ne pominjem kedere oko krova na kabrioletima...
Vozio prošlo leto 160km/h,sa spuštenim krovom i podignutim prozorima,velika razlika sa mrežicom i bez.
Isto duva i na 100 i na 160km/h..
Morao da probam,strah me bilo da mi mrežica ne izleti iz ležišta...
Morao sam da probam.
Moraće da radi ebay...
Da ne pominjem kedere oko krova na kabrioletima...
Vozio prošlo leto 160km/h,sa spuštenim krovom i podignutim prozorima,velika razlika sa mrežicom i bez.
Isto duva i na 100 i na 160km/h..
Morao da probam,strah me bilo da mi mrežica ne izleti iz ležišta...
Morao sam da probam.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Kabrioleti
Uopste me ne cudi....cesce vidim zvezdu padalicu nego kabriolet u Beogradu
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- janakis
- Postovi: 458
- Pridružio se: 30 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: Tasmajdan
Re: Kabrioleti
http://autokes-delovi.com/proizvod/turt ... ioner-kit/
Nađoh u auto kesu u borči...
Nađoh u auto kesu u borči...
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Kabrioleti
Sto rece mom ocu nekad davno jedan bugarin (za Bugarsku).......ma ima sve, samo malo teze da se nadje
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- janakis
- Postovi: 458
- Pridružio se: 30 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: Tasmajdan
Re: Kabrioleti
Kornjača đubre,sad mi krov curi sa svih strana,moraće fabsil da radi,samo ga teško dovući u Srbiju zemlju...janakis je napisao:http://autokes-delovi.com/proizvod/turt ... ioner-kit/
Nađoh u auto kesu u borči...
Послато са Nokia 7.1 помоћу Тапатока
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju