B207 Koje gorivo? - Migracija sa "BLIC PITANJA"
- dZa
- Postovi: 61
- Pridružio se: 16 Maj 2017, 13:47
- Lokacija: Bar, Crna Gora.
Re: BLIC PITANjA
Saab 9 3 2.0t (129kw) pitanje:
Koje gorivo sipate (preporučujete) za ovu mašinu?
Zanimaju me mišljenja (iskustva). Od kad ga posjedujem, sipam isključivo benzin od 98 oktana. Međutim, cijene u Crnoj Gori su otišle u nebesa poslednjih godina a zadnje poskupljenje je prevršilo svaku mjeru.
Da li bi bilo problema ako pređem na 95 oktansko gorivo? Čak mi na poklopcu rezervoara piše da je fabrička preporuka RON 95.
Protivnik sam plina, stoga bez tih preporuka
Koje gorivo sipate (preporučujete) za ovu mašinu?
Zanimaju me mišljenja (iskustva). Od kad ga posjedujem, sipam isključivo benzin od 98 oktana. Međutim, cijene u Crnoj Gori su otišle u nebesa poslednjih godina a zadnje poskupljenje je prevršilo svaku mjeru.
Da li bi bilo problema ako pređem na 95 oktansko gorivo? Čak mi na poklopcu rezervoara piše da je fabrička preporuka RON 95.
Protivnik sam plina, stoga bez tih preporuka
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: BLIC PITANjA
Bolje gledaj na kojoj pumpi sipas nego koliko oktana ima gorivo.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- dZa
- Postovi: 61
- Pridružio se: 16 Maj 2017, 13:47
- Lokacija: Bar, Crna Gora.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: BLIC PITANjA
Ne isplati se, 98 oktana ili druga aditivirana goriva su prednost samo kod nekih masina koje vecina nas nema para ni da sedne unutra, a kamoli da ih kupi i vozi.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- janakis
- Postovi: 458
- Pridružio se: 30 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: Tasmajdan
Re: BLIC PITANjA
Ja sipam 98 ili 100 samo kad idem na duži put,smanji mi potrošnju za litar inače po gradu samo 95.
- dZa
- Postovi: 61
- Pridružio se: 16 Maj 2017, 13:47
- Lokacija: Bar, Crna Gora.
Re: BLIC PITANjA
Hvala na odgovorima drugari
Onda ću i ja da uvedem 95 za grad
Onda ću i ja da uvedem 95 za grad
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: BLIC PITANjA
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: B207 Koje gorivo? - Migracija sa "BLIC PITANJA"
Da li je u B207R (210ks) poželjno sipati "više oktansko" gorivo u odnosu na B207L (175ks) i B207E (150ks)?
Odnosno, da li je fabrička specifikacija za B207R ovo naše gorivo od 98/100 oktana?
Po korisničkom uputstvu, za B207R (210ks) je naznačeno da ide unleaded (bezolovni) 93 AON, dok je za verziju od 175ks naznačeno 90 AON
Nisam uspeo da pronađem šta AON oznaka predstavlja, gde se koristi, da li je to američka ili nečija drugo oznaka, niti sa sigurnošću da potvrdim koliko je, recimo "90 AON" u stvari oktana kod "domaćeg" goriva...
Jedino gde sam uspeo da pronađem neku sličnost je tablica na ovom sajtu , ona treća, pod nazivom Formula for converting US to EURO octane , gde se US 90 slaže sa "evropskim" 95 (94,3) a US 93 sa evropskim 98 (97,4)
Odavde sam i pomislio da je za 150 i 175ks je preporuka ovo naše "obično" od 95 oktana, dok je za 210 "bolje" od 98/100 oktana ...
Jedino me buni to što ne znam šta tačno predstavlja oznaka AON, možda su 90 i 93 iz istog "sistema označavanja" kao i ovo naše na pumpama, a odnosi se na ameriku gde se kao "obično" prodaje gorivo niže oktanske vrednosti nego ovo naše (valjda 87 ili 89 oktana, pa su zato naznačili da se koristi nešto veća oktanska vrednost)
Odnosno, da li je fabrička specifikacija za B207R ovo naše gorivo od 98/100 oktana?
Po korisničkom uputstvu, za B207R (210ks) je naznačeno da ide unleaded (bezolovni) 93 AON, dok je za verziju od 175ks naznačeno 90 AON
Nisam uspeo da pronađem šta AON oznaka predstavlja, gde se koristi, da li je to američka ili nečija drugo oznaka, niti sa sigurnošću da potvrdim koliko je, recimo "90 AON" u stvari oktana kod "domaćeg" goriva...
Jedino gde sam uspeo da pronađem neku sličnost je tablica na ovom sajtu , ona treća, pod nazivom Formula for converting US to EURO octane , gde se US 90 slaže sa "evropskim" 95 (94,3) a US 93 sa evropskim 98 (97,4)
Odavde sam i pomislio da je za 150 i 175ks je preporuka ovo naše "obično" od 95 oktana, dok je za 210 "bolje" od 98/100 oktana ...
Jedino me buni to što ne znam šta tačno predstavlja oznaka AON, možda su 90 i 93 iz istog "sistema označavanja" kao i ovo naše na pumpama, a odnosi se na ameriku gde se kao "obično" prodaje gorivo niže oktanske vrednosti nego ovo naše (valjda 87 ili 89 oktana, pa su zato naznačili da se koristi nešto veća oktanska vrednost)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: B207 Koje gorivo? - Migracija sa "BLIC PITANJA"
Saab je jos 80ih patentirao tehnologiju koja se sada nalazi u svim kolima pa i Daciama.
Koje god gorivo da sipas motor detektuje lupanje i prilagodjava performanse, tj. nece da dozvoli da se motor osteti - danas to ima svaki benzinac.
S druge strane sto je gorivo kvalitetnije on ce da dozvoli vise performanse.
Tako da odgovor na tvoje pitanje glasi - sipaj koje hoces gorivo, samo sto budes sipao bolje gorivo/sa vise oktana imaces bolje performanse.
"Preporuke" narocito kao one da se sipa samo Shell V-Power kao sto rade neke italijanske marke se svodi na sponzorstvo
Koje god gorivo da sipas motor detektuje lupanje i prilagodjava performanse, tj. nece da dozvoli da se motor osteti - danas to ima svaki benzinac.
S druge strane sto je gorivo kvalitetnije on ce da dozvoli vise performanse.
Tako da odgovor na tvoje pitanje glasi - sipaj koje hoces gorivo, samo sto budes sipao bolje gorivo/sa vise oktana imaces bolje performanse.
"Preporuke" narocito kao one da se sipa samo Shell V-Power kao sto rade neke italijanske marke se svodi na sponzorstvo
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: B207 Koje gorivo? - Migracija sa "BLIC PITANJA"
Da, znam da danas svaki auto detektuje "knock" i da se računar prilagođava prema vrsti goriva koje je sipano, tako da mu je potrebno neko vreme kada se pređe na "drugo" gorivo da se on prilagodi i promeni vreme paljenja ... Veliki je placebo kada neko sipa prvi put "više" oktana i kaže da auto odmah ide bolje ... na žalost, to ne može da bude tako instant ...
Mada se moje pitanje ipak odnosilo na nešto drugo, ali raspisah se pa se verovatno i izgubio smisao... Ne znači da će auto uvek ići bolje na gorivu sa većom oktanskom vrednošću, ako nije predviđen da traži to "bolje" gorivo, neće biti razlike u odnosu na obično, bez nekih modifikacija...
ono što hoću da kažem... ako proizvođač navede "te i te " performanse na "tom i tom gorivu", sipanje goriva sa više oktana je bacanje para u cilju boljih performansi
Zato sam i pitao za B207R, na koje se gorivo (po "našem" sistemu označavanja) misli kada se kaže 93 AON
Mada se moje pitanje ipak odnosilo na nešto drugo, ali raspisah se pa se verovatno i izgubio smisao... Ne znači da će auto uvek ići bolje na gorivu sa većom oktanskom vrednošću, ako nije predviđen da traži to "bolje" gorivo, neće biti razlike u odnosu na obično, bez nekih modifikacija...
ono što hoću da kažem... ako proizvođač navede "te i te " performanse na "tom i tom gorivu", sipanje goriva sa više oktana je bacanje para u cilju boljih performansi
Zato sam i pitao za B207R, na koje se gorivo (po "našem" sistemu označavanja) misli kada se kaže 93 AON
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: B207 Koje gorivo? - Migracija sa "BLIC PITANJA"
Istina je porazavajuca
Ako proizvodjac NPR. navede da auto ima 100ks i uz to ide preporuka visokooktanskog gorivo - onda znaci da te performanse mogu samo da se postignu sa tim gorivom i nista drugo.
Naravno da ce svaki motor da radi bolje sa boljim gorivom, ako sipas visokooktansko gorivo u peglicu ima da radi bolje, to sto je njen motor radjen za 88 oktana, samo znaci da nece moci da koristi prednosti tog goriva, ali nece losije raditi.
Prednosti tog goriva mogu jedino da budu aditvi, a nema nijedan propis ni kod nas ni u EU koji tera proizvodjace, niti propisuje, sta mora da sadrzi to gorivo......jedino oktanski broj je propisan, tako da je dobra volja sta oni sipaju u gorivo od aditiva.
Citao sam u nemackom autocasopisu test gde su testirali BP i Shell gorivo - normalno vs. v-power ili kako se vec zovu.....nikakva prednost.
Inace ko voli cetvrtkom na Shell pumpi ima V-power 5rsd/Litri popust
Ako proizvodjac NPR. navede da auto ima 100ks i uz to ide preporuka visokooktanskog gorivo - onda znaci da te performanse mogu samo da se postignu sa tim gorivom i nista drugo.
Naravno da ce svaki motor da radi bolje sa boljim gorivom, ako sipas visokooktansko gorivo u peglicu ima da radi bolje, to sto je njen motor radjen za 88 oktana, samo znaci da nece moci da koristi prednosti tog goriva, ali nece losije raditi.
Prednosti tog goriva mogu jedino da budu aditvi, a nema nijedan propis ni kod nas ni u EU koji tera proizvodjace, niti propisuje, sta mora da sadrzi to gorivo......jedino oktanski broj je propisan, tako da je dobra volja sta oni sipaju u gorivo od aditiva.
Citao sam u nemackom autocasopisu test gde su testirali BP i Shell gorivo - normalno vs. v-power ili kako se vec zovu.....nikakva prednost.
Inace ko voli cetvrtkom na Shell pumpi ima V-power 5rsd/Litri popust
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- Petar
- Postovi: 24
- Pridružio se: 22 Avg 2014, 19:40
Re: B207 Koje gorivo? - Migracija sa "BLIC PITANJA"
Vidi ima zemljaka XD
Vidi ja u moga 9-3 b207l sipam 95 oktana uvijek. Jedino kad hocu malo da ga izgorim i produvam koristim 98 oktana.
Moj ti je savjet sipaj na ina petrol pumpe koje su sad napravili jer imaju najbolje gorivo. Svi ostali otkupljuju gorivo od njih.
Pozdrav za tebe pa kad nas bude vise da pravimo skup u CG XD
Vidi ja u moga 9-3 b207l sipam 95 oktana uvijek. Jedino kad hocu malo da ga izgorim i produvam koristim 98 oktana.
Moj ti je savjet sipaj na ina petrol pumpe koje su sad napravili jer imaju najbolje gorivo. Svi ostali otkupljuju gorivo od njih.
Pozdrav za tebe pa kad nas bude vise da pravimo skup u CG XD
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: B207 Koje gorivo? - Migracija sa "BLIC PITANJA"
Baš tako, slažemo se neće koristiti pogodnosti "boljeg" goriva, neće lošije raditi, ali osim benefita u vidu više aditiva koji će bolje da "čuvaju" motor (pretpostavljamo da mora da ih ima više u odnosnu na regularno gorivo) nema nikakvih drugih prednosti...
zbog toga je mene i zanimalo šta znači njihovo (u fabričkom uputstvu) 90 AON za B207L i 93 AON za B207R , jer ako su to isto što i "naši" oktanski brojevi, onda je standardna 95-ica na našim pumpama i više nego zadovoljavajuća na oba motora ... a ako je ipak to američki način označavanja, onda je za L preporučena 95ica a za R 98ica
možda je to naznačeno iz razloga jer se u americi koristi od 87 pa na više (američka 87ica odgovara našem 91, što nećete naći da sipate kod nas), da bi se izbeglo korišćenje američke 87-ice i 89-ke koje je tamo "regularno" gorivo...
možda će se neko nekad javiti ko zna tačno koji je ovo sistem označavanja ...
Jeste zemljak, ali je tema pokrenuta prošle godine pa ko zna kada je poslednji put posetioPetar je napisao: ↑10 Jun 2019, 21:29Vidi ima zemljaka XD
Vidi ja u moga 9-3 b207l sipam 95 oktana uvijek. Jedino kad hocu malo da ga izgorim i produvam koristim 98 oktana.
Moj ti je savjet sipaj na ina petrol pumpe koje su sad napravili jer imaju najbolje gorivo. Svi ostali otkupljuju gorivo od njih.
Pozdrav za tebe pa kad nas bude vise da pravimo skup u CG XD
- trx88
- Site Admin
- Postovi: 189
- Pridružio se: 30 Okt 2016, 16:44
- Lokacija: Niš
Re: B207 Koje gorivo? - Migracija sa "BLIC PITANJA"
(X)ON, gde je X = R, M, itd. je oktanska vrednost goriva koja se pre svega odnosi na rezistentnost na lupanje (knock).
Sto je veca vrednost, gorivo "preciznije" sagoreva, tj. manja je sansa da ce se desiti knock.
Sto je motor manje otporan na lupanje, to je bolje kupovati gorivo sa vecom oktanskom vrednoscu.
Kao sto je KD napisao, SAAB je odaaavno patentirao sistem koji detektuje kvalitet goriva i ume da kontrolise performanse motora na osnovu toga.
Ja sam ranije vozio Skodu 120L iz '81, i preporuceno gorivo je bilo 98 oktana. Ne zato sto je zajeban auto (38kW), nego zato sto motor nije bas najsjajnije konstruisan. Ali je neuporedivo bolje isao na benzin nego na plin. :)
Tako da, izmedju 95 oktana sa aditivima i 98 oktana bez aditiva, birajte 95 sa aditivima. :)
Ili sipajte sami aditive u "obicno" gorivo od 95 oktana.
Sto je veca vrednost, gorivo "preciznije" sagoreva, tj. manja je sansa da ce se desiti knock.
Sto je motor manje otporan na lupanje, to je bolje kupovati gorivo sa vecom oktanskom vrednoscu.
Kao sto je KD napisao, SAAB je odaaavno patentirao sistem koji detektuje kvalitet goriva i ume da kontrolise performanse motora na osnovu toga.
Ja sam ranije vozio Skodu 120L iz '81, i preporuceno gorivo je bilo 98 oktana. Ne zato sto je zajeban auto (38kW), nego zato sto motor nije bas najsjajnije konstruisan. Ali je neuporedivo bolje isao na benzin nego na plin. :)
Tako da, izmedju 95 oktana sa aditivima i 98 oktana bez aditiva, birajte 95 sa aditivima. :)
Ili sipajte sami aditive u "obicno" gorivo od 95 oktana.
9-3 1.9 TiDS (2005)
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: B207 Koje gorivo? - Migracija sa "BLIC PITANJA"
Plin je tek posebna priča da je u taj auto mogao neki savremeniji uređaj on bi potencijalno imao više snage na plinu nego na benzinu s obzirom da plin ima preko 100 oktana ... Danas se u kombinaciji sa sekvetn plinom može dodati uređaj koji bi "lažirao" podatke motornom računaru, tako da on pomeri paljenje par stepeni ranije, što bi dovelo do povećanja snage u odnosu na benzin a ne bi izazvalo knock jer smeša plina, pogotovo gasne faze, može podneti veći pritisak, što je i normalno kada se pogleda oktanska vrednost ... Naravno safe varijanta je do nekih 10%, sve preko je kocka
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: B207 Koje gorivo? - Migracija sa "BLIC PITANJA"
To da kola imaju vise snage sa plinom su bajke koje jos samo prolaze u Srbiji i nemaju veze sa realnoscu.
Ko ne veruje, evo imaju motori kod Mercedesa, Opela fabricki sa plinom i bez plina - proizvodjaci deklarisu sami plinske motore sa 10-15% manje snage u odnosu na benzinske - zasto bi to radili ako ne moraju?
Drugo i mozda najvaznije, plin ima daleko vecu temperaturu sagorevanja tj. izduvnih gasova od benzina, o tome sam ovde vec pisao, i samim tim zahteva otpornije ventile. Neki motori to imaju fabricki, pa nije problem kada se ugradi plin, ali imaju i motori kao sto je bio ranije Ford/Mazda 1.8/2.0 i jos neki proizvodjaci gde su stradali motori od plina, jer ventili nisu predvidjeni za plin vec je fabricki isla ojacana glava ako je motor za LPG.
Trece, plin ima daleko vise sumpora od benzina, i samim tim deluje korozivno - iz ovog razloga kucne plinske boce imaju godove gde se vidi potrosenost boce tj. kada je zrela za zamenu i zato se rezervoar na kolima posle nekoliko godina atestira.
Za benzinske rezervoare nisam nigde citao da se atestiraju.
Ko ne veruje, evo imaju motori kod Mercedesa, Opela fabricki sa plinom i bez plina - proizvodjaci deklarisu sami plinske motore sa 10-15% manje snage u odnosu na benzinske - zasto bi to radili ako ne moraju?
Drugo i mozda najvaznije, plin ima daleko vecu temperaturu sagorevanja tj. izduvnih gasova od benzina, o tome sam ovde vec pisao, i samim tim zahteva otpornije ventile. Neki motori to imaju fabricki, pa nije problem kada se ugradi plin, ali imaju i motori kao sto je bio ranije Ford/Mazda 1.8/2.0 i jos neki proizvodjaci gde su stradali motori od plina, jer ventili nisu predvidjeni za plin vec je fabricki isla ojacana glava ako je motor za LPG.
Trece, plin ima daleko vise sumpora od benzina, i samim tim deluje korozivno - iz ovog razloga kucne plinske boce imaju godove gde se vidi potrosenost boce tj. kada je zrela za zamenu i zato se rezervoar na kolima posle nekoliko godina atestira.
Za benzinske rezervoare nisam nigde citao da se atestiraju.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: B207 Koje gorivo? - Migracija sa "BLIC PITANJA"
Pa svako gorivo ima svoje mane i prednosti, pa ih tako ima i benzin u odnosu na plin (i prednosti i mane).
Baš i nisu bajke, tačno je da imaju manje snage kod svih "normalnih" ugradnji i "normalnih" sistema, ali se ne tako preteranim modifikacijama dobija više snage .
Razlog zašto imaju manje snage na plinu je vrlo prost. Gustina plina, kao i toplotna moć je manja u odnosu na benzin. Jednostavno rečeno, u jednom kubiku plina ima manje "grama" plina nego što ima "grama" benzina u jednom kubiku benzina.
Toplotna moć plina je manja, ali lepo si rekao da je temperatura sagorevanja veća? Nije dramatično veća kao što se to često predstavlja, jer bi se to videlo po povećanom prisustvu azotnih oksida, što kod plina nije slučaj, ali svakako jeste veća temperatura... Iako je na prvi pogled nelogično, to je takođe i tačno. Kod benzina, nakon ubrizgavanja, benzin isparava, i tako vezuje deo toplote (snižava temperaturu u cilindru) - prelazak iz tečne u gasnu fazu hladi okolnu sredinu. Sa druge strane, plin se ubrizgava u gasnoj fazi, pa je cilindar samim tim "uskraćen" ovog vida hlađenja. Treći razlog je to što se ubrizgavanjem plina u gasnoj fazi dobija homogena smeša, a time potpunije sagorevanje pa se i postiže veća temperatura izduvnih gasova.
Kod sistema tečnog ubrizgavanja plina recimo nema gubitka snage, ona je ista ili veća u odnosu na benzin.
Što se gasnog ubrizgavanja tiče, kao što sam rekao, problem manjka snage se može rešiti "tjuniranjem" - pomeranjem paljenja s obzirom da je oktanska vrednost 100-110 oktana
Samo realno gledam na prednosti i mane svakog pogonskog goriva. Kao što si pomenuo izduvni ventili trpe veće temperature, što je takođe tačno! To je jedna od mana. Ne samo izduvni ventili, već su i usisni ventili na neki način u podređenom položaju. Uskraćeni su "spiranja" benzinom koje inače imaju tokom rada na benzin (prelazak tečnog benzina preko ventila nakon ubrizgavanja dok ulazi u cilindar, čisteći ventil od nečistoća od egr-a, uljnih para , dospele gareži...).
Sa druge strane radom na plinu produkti sagorevanja su čistiji, nema gareži koju će EGR eventualno zalepiti na ventile ... Uljne pare se mogu rešiti oil catch can-om, mada je to poželjno uraditi bez obzira na pogonsko gorivo zatim tu je manja degradacija ulja zbog manjeg prisustva benzina u cilindru, nema brige od detonativnog sagorevanja na malom broju obrtaja ... šta sam hteo reći, da sve ima svoje ...
... ode ova tema u nekom drugom smeru, pa je treba vratiti na pravi put, mada je sve već rečeno
Baš i nisu bajke, tačno je da imaju manje snage kod svih "normalnih" ugradnji i "normalnih" sistema, ali se ne tako preteranim modifikacijama dobija više snage .
Razlog zašto imaju manje snage na plinu je vrlo prost. Gustina plina, kao i toplotna moć je manja u odnosu na benzin. Jednostavno rečeno, u jednom kubiku plina ima manje "grama" plina nego što ima "grama" benzina u jednom kubiku benzina.
Toplotna moć plina je manja, ali lepo si rekao da je temperatura sagorevanja veća? Nije dramatično veća kao što se to često predstavlja, jer bi se to videlo po povećanom prisustvu azotnih oksida, što kod plina nije slučaj, ali svakako jeste veća temperatura... Iako je na prvi pogled nelogično, to je takođe i tačno. Kod benzina, nakon ubrizgavanja, benzin isparava, i tako vezuje deo toplote (snižava temperaturu u cilindru) - prelazak iz tečne u gasnu fazu hladi okolnu sredinu. Sa druge strane, plin se ubrizgava u gasnoj fazi, pa je cilindar samim tim "uskraćen" ovog vida hlađenja. Treći razlog je to što se ubrizgavanjem plina u gasnoj fazi dobija homogena smeša, a time potpunije sagorevanje pa se i postiže veća temperatura izduvnih gasova.
Kod sistema tečnog ubrizgavanja plina recimo nema gubitka snage, ona je ista ili veća u odnosu na benzin.
Što se gasnog ubrizgavanja tiče, kao što sam rekao, problem manjka snage se može rešiti "tjuniranjem" - pomeranjem paljenja s obzirom da je oktanska vrednost 100-110 oktana
Samo realno gledam na prednosti i mane svakog pogonskog goriva. Kao što si pomenuo izduvni ventili trpe veće temperature, što je takođe tačno! To je jedna od mana. Ne samo izduvni ventili, već su i usisni ventili na neki način u podređenom položaju. Uskraćeni su "spiranja" benzinom koje inače imaju tokom rada na benzin (prelazak tečnog benzina preko ventila nakon ubrizgavanja dok ulazi u cilindar, čisteći ventil od nečistoća od egr-a, uljnih para , dospele gareži...).
Sa druge strane radom na plinu produkti sagorevanja su čistiji, nema gareži koju će EGR eventualno zalepiti na ventile ... Uljne pare se mogu rešiti oil catch can-om, mada je to poželjno uraditi bez obzira na pogonsko gorivo zatim tu je manja degradacija ulja zbog manjeg prisustva benzina u cilindru, nema brige od detonativnog sagorevanja na malom broju obrtaja ... šta sam hteo reći, da sve ima svoje ...
... ode ova tema u nekom drugom smeru, pa je treba vratiti na pravi put, mada je sve već rečeno
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: B207 Koje gorivo? - Migracija sa "BLIC PITANJA"
Ne, znam ja da "liquid LPG" daje vise snage od benzina, ali ne znam nikog ko u Srbiji vozi taj sistem, konvencionalni plinski sistemi ne mogu prici benzinu.
Druga stvar je isplativost, zaboravismo sto smo ugradili plin, pa nismo ugradili da vozimo 1/4mile nego da ustedimo spram dizela/benzina - kod ovih sistema narocito ako se koristi neki kvalitetan sistem (u Srbiji ne znam nikog da vozi neki kvalitetniji plinski sistem - sem ako je kupljen sa fabrickim plinom) cena nije nimalo naivna.
Poenta je ovde da prosecan vlasnik plina vozi neki jeftin u najboljem slucaju osrednji sistem, vozi motor koji nije prilagodjen plinu, sipa los plin (OK, to je realnost u Srbiji) i zavali kola dalje posle 50-100.000km
Mislim razumeli smo se, al jbga
Druga stvar je isplativost, zaboravismo sto smo ugradili plin, pa nismo ugradili da vozimo 1/4mile nego da ustedimo spram dizela/benzina - kod ovih sistema narocito ako se koristi neki kvalitetan sistem (u Srbiji ne znam nikog da vozi neki kvalitetniji plinski sistem - sem ako je kupljen sa fabrickim plinom) cena nije nimalo naivna.
Poenta je ovde da prosecan vlasnik plina vozi neki jeftin u najboljem slucaju osrednji sistem, vozi motor koji nije prilagodjen plinu, sipa los plin (OK, to je realnost u Srbiji) i zavali kola dalje posle 50-100.000km
Mislim razumeli smo se, al jbga
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: B207 Koje gorivo? - Migracija sa "BLIC PITANJA"
Tražeći nešto drugo u fabričkom uputstvu našao sam odgovore na pitanja koje gorivo u koji motor ... (što bi neko reko, za pismene sve piše )
AON oznaka koju koriste je "Average Octane Number" (lepo objašnjeno u uputstvu) i piše da se izračunava kao (RON + MON) / 2 , odnosno, AON je ono što koriste i amerikanci
Znači , po fabričkom uputstvu , da bi se ostvarile optimalne performanse treba koristiti sledeće gorivo:
- kod B207E / L - > 90 AON, odnosno kod nas, "običan" benzin od 95 oktana
- kod B207R - > 93 AON, odnosno kod nas, 98oktana
E sad naravno, ovo je da bi se ostvarile deklarisane performanse, ali će svaki da radi i ide odlično na standardnom od 95 oktana...
Čak šta više, fabričko uputstvo kaže da da je 87 AON (evropskih - naših 91 oktana) minimum i da se ispod toga ne treba koristiti... naravno, sa tako nisko-oktanskim gorivom će biti redukovane preformanse...
U suštini poenta cele priče je da je 95 oktana predviđeno za sve tri verzije motora, ali da bi se iskoristile pune performanse ovog "najjačeg" tj B207R / 210ks, treba se sipati 98 oktana ...
Ja ću preći na 98 oktana kako bih nešto isprobao (B207R - 210ks) , s obzirom da se nekad dešava da boost popusti za nijansu (ne drži kazaljku na crvenoj na turbo satiću, već vrati 1-2 crtice nazad, a ~ 3000 obrtaja kada se to desi je malo prerano za popuštanje boosta)
S obzirom da je motor "navučen" na 95icu hoću da ovo probam ... Još više sam u znatiželji jer u fabričkom uputstvu baš kaže da je "maximum boost pressure" regulisan vrstom goriva odnosno prema tome kada se javlja "knock" i čak šta više piše će se to najčešće javiti na oko 3000 obrtaja pri velikom opterećenju ne košta me ništa da probam, pogotovo što 98ica jeste preporučena za B207R ...
ja sam zadovoljan i sa 95 ali želim da vidim da li će se nešto po ovom pitanju promeniti sa 98icom...
-----
jedino zbog čega sam sumnjičav da će se nešto promeniti je to što ovaj blagi pad boost-a nije uvek prisutan, nekad drži maksimalan kolko treba, nekad ne ... A mišljenja sam da se to ne bi tako menjalo da je u pitanju vrsta goriva, jer bi se računar prilagodio 95ici ne bi se javljale razlike dok se ne pređe na neko drugo gorivo...
AON oznaka koju koriste je "Average Octane Number" (lepo objašnjeno u uputstvu) i piše da se izračunava kao (RON + MON) / 2 , odnosno, AON je ono što koriste i amerikanci
Znači , po fabričkom uputstvu , da bi se ostvarile optimalne performanse treba koristiti sledeće gorivo:
- kod B207E / L - > 90 AON, odnosno kod nas, "običan" benzin od 95 oktana
- kod B207R - > 93 AON, odnosno kod nas, 98oktana
E sad naravno, ovo je da bi se ostvarile deklarisane performanse, ali će svaki da radi i ide odlično na standardnom od 95 oktana...
Čak šta više, fabričko uputstvo kaže da da je 87 AON (evropskih - naših 91 oktana) minimum i da se ispod toga ne treba koristiti... naravno, sa tako nisko-oktanskim gorivom će biti redukovane preformanse...
U suštini poenta cele priče je da je 95 oktana predviđeno za sve tri verzije motora, ali da bi se iskoristile pune performanse ovog "najjačeg" tj B207R / 210ks, treba se sipati 98 oktana ...
Ja ću preći na 98 oktana kako bih nešto isprobao (B207R - 210ks) , s obzirom da se nekad dešava da boost popusti za nijansu (ne drži kazaljku na crvenoj na turbo satiću, već vrati 1-2 crtice nazad, a ~ 3000 obrtaja kada se to desi je malo prerano za popuštanje boosta)
S obzirom da je motor "navučen" na 95icu hoću da ovo probam ... Još više sam u znatiželji jer u fabričkom uputstvu baš kaže da je "maximum boost pressure" regulisan vrstom goriva odnosno prema tome kada se javlja "knock" i čak šta više piše će se to najčešće javiti na oko 3000 obrtaja pri velikom opterećenju ne košta me ništa da probam, pogotovo što 98ica jeste preporučena za B207R ...
ja sam zadovoljan i sa 95 ali želim da vidim da li će se nešto po ovom pitanju promeniti sa 98icom...
-----
jedino zbog čega sam sumnjičav da će se nešto promeniti je to što ovaj blagi pad boost-a nije uvek prisutan, nekad drži maksimalan kolko treba, nekad ne ... A mišljenja sam da se to ne bi tako menjalo da je u pitanju vrsta goriva, jer bi se računar prilagodio 95ici ne bi se javljale razlike dok se ne pređe na neko drugo gorivo...
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: B207 Koje gorivo? - Migracija sa "BLIC PITANJA"
Ispravka u odnosu na moj prethodni post.
Sve što sam napisao nalazi se u uputstvu za 9-3 SS iz 2003. godine koje se može naći online na engleskom.
U uputstvu za svaku narednu (2004. - moj) za oba tipa motora ( 175 i 210ks) piše 90 AON odnosno "obična" 95ica
U originalnom papirnom uputstvu (na švedskom) za moj model iz 2004. takođe piše kao i u online za 2004. tj 95 za svaki B207 motor ...
Mada pošto je ovo evropsko uputstvo, oktanski broj je izražen po "našem" pa piše 95 RON ...
Nisam siguran iz kog razloga je 2003. navedeno tako a sledećih godina drugačije...
Tako da izgleda da nije 98ica neophodna za performanse, ali kao što smo ranije već rekli generalno valja sipati bolje gorivo
Na kraju krajeva, pored raznih priča o upitnom kvalitetu našeg goriva:
- ako su to prazne priče , 98/100 neće ništa da škodi
- a ako kvalitet jeste loš i naša "95" ustvari nije "stvarno" 95, onda ćete barem sa 98/100 oktana ostvariti te fabričke performanse deklarisane za 95icu...
(negde sam čuo objašnjenja da ljudi osete razliku kad sipaju 98/100 jer naše gorivo ima manje oktana nego što piše, pa kad sipaš 98/100 ustvari sipao si "stvarnih" 95 pa auto tek onda radi kako je fabrika predvidela )
Sve što sam napisao nalazi se u uputstvu za 9-3 SS iz 2003. godine koje se može naći online na engleskom.
U uputstvu za svaku narednu (2004. - moj) za oba tipa motora ( 175 i 210ks) piše 90 AON odnosno "obična" 95ica
U originalnom papirnom uputstvu (na švedskom) za moj model iz 2004. takođe piše kao i u online za 2004. tj 95 za svaki B207 motor ...
Mada pošto je ovo evropsko uputstvo, oktanski broj je izražen po "našem" pa piše 95 RON ...
Nisam siguran iz kog razloga je 2003. navedeno tako a sledećih godina drugačije...
Tako da izgleda da nije 98ica neophodna za performanse, ali kao što smo ranije već rekli generalno valja sipati bolje gorivo
Na kraju krajeva, pored raznih priča o upitnom kvalitetu našeg goriva:
- ako su to prazne priče , 98/100 neće ništa da škodi
- a ako kvalitet jeste loš i naša "95" ustvari nije "stvarno" 95, onda ćete barem sa 98/100 oktana ostvariti te fabričke performanse deklarisane za 95icu...
(negde sam čuo objašnjenja da ljudi osete razliku kad sipaju 98/100 jer naše gorivo ima manje oktana nego što piše, pa kad sipaš 98/100 ustvari sipao si "stvarnih" 95 pa auto tek onda radi kako je fabrika predvidela )
- alonso
- Postovi: 251
- Pridružio se: 15 Jan 2019, 00:16
- Lokacija: Beograd
Re: B207 Koje gorivo? - Migracija sa "BLIC PITANJA"
Mali update na ovu temu... jer imam model iz 2003. godine... čisto ako nekoga nekada budu zanimale ove tehnikalije i sitnice
Kod ovog modela je na rezervoaru označeno da je preporučiv benzin od 98 oktana... Za svaki sledeći model (2004+) za optimalne / predviđene performanse preporučuje se benzin od 95 oktana...
Generalno za sve modele je poželjno da imaju najnoviju verziju softvera u motornom računaru, odnosno da se uradi ažuriranje ako je stariji (pogotovo ovaj iz 2003. godine)
2009. je došlo do značajnih promena u regulativama vezanim za gorivo, pa trionic sa svim svojim finesama nema baš idealan hladan start sa trenutnim gorivom i starim softverom...
Kada sam na svom uradio ažuriranje na poslednju verziju softvera, rešio sam brojne gremline u radu na leru i dobio mnogo gladak hladan start (pre je palio sa podizanjem obrtaja i "sauhom" kao da je neki V8 )
Kod ovog modela je na rezervoaru označeno da je preporučiv benzin od 98 oktana... Za svaki sledeći model (2004+) za optimalne / predviđene performanse preporučuje se benzin od 95 oktana...
Generalno za sve modele je poželjno da imaju najnoviju verziju softvera u motornom računaru, odnosno da se uradi ažuriranje ako je stariji (pogotovo ovaj iz 2003. godine)
2009. je došlo do značajnih promena u regulativama vezanim za gorivo, pa trionic sa svim svojim finesama nema baš idealan hladan start sa trenutnim gorivom i starim softverom...
Kada sam na svom uradio ažuriranje na poslednju verziju softvera, rešio sam brojne gremline u radu na leru i dobio mnogo gladak hladan start (pre je palio sa podizanjem obrtaja i "sauhom" kao da je neki V8 )
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta