SAAB 9³ convertible
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: SAAB 9³ convertible
Znam da je pričano da je optimalna kilometraža za proveru oko 40000km, to ću otprilike pregurati dogodine pa bolje da proverim tad kakvo je stanje. Ne znam gde su ovi što su radili to pre mene da kažu jesu li proveravali kasnije. Koliko znam Perkele i Gripen su to uradili mnogo pre mene a i prelaze veće kilometraže od mene. Ali njih nema...
Slažem se da treba što pre da se uradi ovo što si ti ja sada nemam vremena za to. Vrlo rado bih skinuo poklopac ali ko će posle da ga vrati? Nisam to nikad radio. I slažem se sa tobom da je sve to neophodno ali ako baš hoće da se raspradne neka se raspadne, živce trenutno trošim na drugim stvarima.
Da trgnemo može i bez radova, uvek sam za
Instrument za merenje, na to sam mislio.
Slažem se da treba što pre da se uradi ovo što si ti ja sada nemam vremena za to. Vrlo rado bih skinuo poklopac ali ko će posle da ga vrati? Nisam to nikad radio. I slažem se sa tobom da je sve to neophodno ali ako baš hoće da se raspradne neka se raspadne, živce trenutno trošim na drugim stvarima.
Da trgnemo može i bez radova, uvek sam za
Instrument za merenje, na to sam mislio.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: SAAB 9³ convertible
pa daj da cimamo njih da vidimo kakvo je stanje.
verujem ti za živce, i ja tako.
možeš ovako:
sledeće godine pregled ležajeva,
ove godine, kad si u mogućnosti javiš se pa svratiš da uradimo izolaciju i poklopac. ležajevi su ti urađeni i trebalo bi da budu OK a ovo ti nije urađeno i pri baš svakom paljenju, čim kreneš u vožnju preti ti motoru, tako da su velike šanse da se desi to što kažeš ako hoće nek se raspadne, posebno ako dosta voziš auto. a kad se urade ova 2 garantujem ti da će i ležajevi duže živeti jer povezano je to, ulje će biti pošteđeno pregrevanja a time će bolje podmazivati sve delove motora.
merač pritiska ulja, to ako baš voliš da imaš, ako misliš zbog sigurnosti, kad uradiš sve što treba na motoru, nemaš potrebe za tim, dovoljno je povremeno, 1 u god.ili dve, u servisu izmeriti.
verujem ti za živce, i ja tako.
možeš ovako:
sledeće godine pregled ležajeva,
ove godine, kad si u mogućnosti javiš se pa svratiš da uradimo izolaciju i poklopac. ležajevi su ti urađeni i trebalo bi da budu OK a ovo ti nije urađeno i pri baš svakom paljenju, čim kreneš u vožnju preti ti motoru, tako da su velike šanse da se desi to što kažeš ako hoće nek se raspadne, posebno ako dosta voziš auto. a kad se urade ova 2 garantujem ti da će i ležajevi duže živeti jer povezano je to, ulje će biti pošteđeno pregrevanja a time će bolje podmazivati sve delove motora.
merač pritiska ulja, to ako baš voliš da imaš, ako misliš zbog sigurnosti, kad uradiš sve što treba na motoru, nemaš potrebe za tim, dovoljno je povremeno, 1 u god.ili dve, u servisu izmeriti.
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: SAAB 9³ convertible
ja ću crno samo sjajno umesto mat. na CC sam stavio hrom imbus šrafove konusne, a pre toga sam ih ispolirao i mnogo je bolje nego što je bilo
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: SAAB 9³ convertible
Sem ovih nikova odavde ne znam kako bih drugačije stupio u kontakt sa bilo kim.
U poslednje vreme ne vozim Saab uopšte, pogodilo se nešto da se sređuju stakla farova pa sam uzeo Tojotu i to mi je sad primaran auto. Saab je mesec i po u pauzi. Inače ne vozim auto po gradu, tj vrlo retko, uglavnom ako se ide van grada.
Slažem se sa tobom i to ću i uraditi ali ne mogu da obećam kad će to biti. Mene brinu i ležajevi balansnih osovina jer i oni stradaju od lošeg podmazivanja i tako sve u krug.
Opet kažem, šta bude biće.
Pitao sam za merač jer se spominjalo ovde da je on jedan od prvih pokazatelja (nizak pritisak) da se nešto događa unutra.
Nego, hajde sa rešimo dilemu kolegi sa 9-5 Aero: da li ti rade ventilatori kad se auto pregreje a ti ga ugasiš (sa vađenjem ključa)?
U poslednje vreme ne vozim Saab uopšte, pogodilo se nešto da se sređuju stakla farova pa sam uzeo Tojotu i to mi je sad primaran auto. Saab je mesec i po u pauzi. Inače ne vozim auto po gradu, tj vrlo retko, uglavnom ako se ide van grada.
Slažem se sa tobom i to ću i uraditi ali ne mogu da obećam kad će to biti. Mene brinu i ležajevi balansnih osovina jer i oni stradaju od lošeg podmazivanja i tako sve u krug.
Opet kažem, šta bude biće.
Pitao sam za merač jer se spominjalo ovde da je on jedan od prvih pokazatelja (nizak pritisak) da se nešto događa unutra.
Nego, hajde sa rešimo dilemu kolegi sa 9-5 Aero: da li ti rade ventilatori kad se auto pregreje a ti ga ugasiš (sa vađenjem ključa)?
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: SAAB 9³ convertible
pa ako ti pritisak toliko opadne onda je verovatno kasno za sve. jedino ako ti nije iscurilo negde ili tako nešto.
pre toga pitanje je zašto se pregrejao? i stanje motora
pre toga pitanje je zašto se pregrejao? i stanje motora
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: SAAB 9³ convertible
Pa zar nije normalno kad se vozi po gradu da nagura temperaturu? Nema prirodnog hlađenja pa mora ventilator da radi.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 9³ convertible
Ajmo ovako imaju dva releja za ventilator mala brzina Relej D (Saab 8533176 ili Bosch 0332209159) i velika brzina Relej I (Saab 5246350 ili Bosch 0 332 014 119)
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: SAAB 9³ convertible
a čekaj, ti misliš na malo povišenu temperaturu, pregrevanje je kad se temp otera u crveno tj kad je opasno po motor.
valjalo bi da otvoriš novu temu za ovo.
ventilator se pali čim se pređe određena temp koja je malo iznad radne, a kad još malo poraste onda veća brzina. obično ne može da se pređe granica opasnosti kad je sve u redu, i nije opasno ako se ventilator ugasi sa gašenjem auta ali ako si gazio jače onda vozač treba da zna da se auto ne gasi odmah nego ostaviš da radi na leru malo, smanjiće se temp tečnosti a i ulje iz turba cirkuliše i ne može da se pregreje ta mala količina koja ostane u njemu. a ako se desi da nemaš dovoljno tečnosti za hlađenje veoma lako i brzo može da naraste temp do opasne a tu ti ventilator neće pomoći.
valjalo bi da otvoriš novu temu za ovo.
ventilator se pali čim se pređe određena temp koja je malo iznad radne, a kad još malo poraste onda veća brzina. obično ne može da se pređe granica opasnosti kad je sve u redu, i nije opasno ako se ventilator ugasi sa gašenjem auta ali ako si gazio jače onda vozač treba da zna da se auto ne gasi odmah nego ostaviš da radi na leru malo, smanjiće se temp tečnosti a i ulje iz turba cirkuliše i ne može da se pregreje ta mala količina koja ostane u njemu. a ako se desi da nemaš dovoljno tečnosti za hlađenje veoma lako i brzo može da naraste temp do opasne a tu ti ventilator neće pomoći.
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: SAAB 9³ convertible
Ima tema: viewtopic.php?f=49&t=1458
Da, na to sam mislio. Meni se ventilator gasi kada isključim motor a čovek tvrdi da se njemu pre nije gasio. Reši dilemu.
Da, na to sam mislio. Meni se ventilator gasi kada isključim motor a čovek tvrdi da se njemu pre nije gasio. Reši dilemu.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 9³ convertible
Pa evo i ja ti potvrdjujem da leti na 900ki ventilator ostane da radi jos koji minutVladimirS je napisao: ↑11 Maj 2018, 21:49Ima tema: viewtopic.php?f=49&t=1458
Da, na to sam mislio. Meni se ventilator gasi kada isključim motor a čovek tvrdi da se njemu pre nije gasio. Reši dilemu.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: SAAB 9³ convertible
Meni ne ali ja uvek ostavim auto da ga isključi pa ga onda gasim. Na Tojoti je isti "problem".
- sale brdo
- Drug Član
- Postovi: 94
- Pridružio se: 21 Sep 2015, 18:59
- Lokacija: Krnjača Palilula Beograd
- Kontakt:
Re: SAAB 9³ convertible
i kod mene na 9000 ventilator radi posle gasenja nekih 15 - 20 sekundi
<9000CS>
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: SAAB 9³ convertible
Ljudi, tema za ovo je nekoliko postova iznad, San je samo pitan, ako neko ima da podeli mišljenje neka piše tamo.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: SAAB 9³ convertible
e sad, sledeće što sam uradio je bilo ispiranje rashladnog sistema. izvadio sam termostat i nasuo vodu sa slavine, ovde je voda veoma meka, kad operem auto skoro da ne ostanu nikakve fleke od kamenca iako ga uopšte ne osušim krpom, za razliku od vode u gradu koja je prepuna kamenca. malo sam tako vozio pa ispustio i nasuo opet vodu pa dodao ovo za ispiranje
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: SAAB 9³ convertible
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: SAAB 9³ convertible
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: SAAB 9³ convertible
iako je pre toga ispuštena skoro čista voda, sa ovim ispiračem je izašlo ovakvo:
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: SAAB 9³ convertible
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: SAAB 9³ convertible
to su valjda one šljokice sa, ne znam, ima valjda da se kupi u knjižari, možda su deca ubacila. ali otkud deca tu? koliko znam nema u motoru dela sa kog može tako nešto da spadne
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: SAAB 9³ convertible
čim sam nasuo novi antifriz propišao je hladnjak. očekivao sam da se to desi jer sam video da su nešto dirali na spoju Al i pastičnog dela ali nisam očekivao tako brzo. morao sam da ispustim antifriz i naspem vodu jer moram stalno da dolivam. sreća bar što je toplo vreme.
a što se tiče antifriza, kd tražio sam G12+ i pitao prodavca jel +, kaže jeste, a ja nisam siguran
a što se tiče antifriza, kd tražio sam G12+ i pitao prodavca jel +, kaže jeste, a ja nisam siguran
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: SAAB 9³ convertible
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: SAAB 9³ convertible
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 13 gostiju