Jos jedan 9k CS u drustvu
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Gledam sliku i mislim se.........jos da doteras jednog treceg ISTOG.........pa da te komsiluk lepo pita za zdravlje
Ili da te cekaju u zasedi sa
Ili da te cekaju u zasedi sa
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Da znas, bila bi fora da se prikaci treci cs, pola parkinga taman. Ionako komsija parkira 9-3 uvek sto blize cs-ovima, valjda voli da bude u dobrom drustvu :)
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Nisam mislio ni na jedan od ta dva, ovo su termodavaci za hladnjak, a meni to ne treba. Meni treba kao onaj sa slike koju sam okacio, razlika je prilicna. Auto je 1997. godiste.kd23se4 je napisao:Ako je to deo na koji si mislio imaju dve varijante:
Saab 4086690 koji radi Facet 75144
Saab 4086683 koji ima kao Facet 75627 ili Fae 38400
Ovaj drugi ima 2 stepena
Kad budes znao koji je od ova dva broja mozes da okrenes Gazelu i da porucis deo, jer oni imaju Facet i znam da sve marke koje drze mogu da porucim sta god hocu
Ja u EPC-u ne mogu da nadjem drugi deo koji lici na ovu sliku sto si stavio (ovi davaci koje sam nasao nemaju kablic, vec samo grlic gde se udene kablic). Tako da instaliraj vise taj EPC ili nadji broj dela ovako je samo mucenje
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
- janakis
- Postovi: 458
- Pridružio se: 30 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: Tasmajdan
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Jbg,kraće je šta nisi radio na kolima...
Svaka čast na strpljenju...
Svaka čast na strpljenju...
- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Danas zamenili ulje u menjacu, ulje serva (do pola), sredili curenje na crevu posude za servo ulje, stavili nove svecice, filter goriva, zamenili dihtung dekla ventila i zadihtovali cep razvodnika. Ofarbao sam i cepove felni posto su bili odvratni, sad sve izgleda kako treba. Kad se vratim sa puta ostaje jos desni homokinetik i mehanika/vesanje/elektrika je gotova. Posle ide kod Babica da pregledamo plin, zatim na farbanje haube i to je to.
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Ludnica
Nego, vidim da si planirao pranje motora. Na koji način se pere? Nekako se još uvek nisam odvažio na taj potez iako vidim da je to tebi skoro svakodnevica.
Nego, vidim da si planirao pranje motora. Na koji način se pere? Nekako se još uvek nisam odvažio na taj potez iako vidim da je to tebi skoro svakodnevica.
- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Pere se tako sto iscupas konektor sa kasete, zastitis ga kesom, isto uradis sa kutijama za releje, skines kasetu, naprskas motorni prostor sredstvom za odmascivanje, pustis deset minuta da uradi posao, i udri puskom, po mogucstvu sa toplom vodom. Izbegavas desnu stranu i trudis se da peres samo metalne delove, creva i ostalo moze i izdaleka sa se ispere samo od hemije. Kad si zavrsio sa pranjem, uzmes pistolj vezan na kompresor i dobro izduvas vlagu iz prostora za svecice. Isto uradis sa ostatkom motornog prostora, ako imas vremena. Skines kese, vratis kasetu nazad i prikacis konektor, upalis auto i ides u voznju bar deset minuta, pozeljno i duze kad je hladno napolju, da se sve lepo isusi. Prvi preduslov za pranje motora je da je isti HLADAN. Dakle, ne vise od minut-dva voznje do perionice.
I ne, pranje motora mi nije svakodnevica niti to ikom treba da bude. Pranje motora se radi samo kad mora, da bi se otkrila mesta curenja ako ih ima posle dihtovanja i da bi se eliminisali smradovi u kabini od ogorevanja ulja/antifriza po motornom prostoru. Svako pranje motora je u principu vrlo rizicna rabota i ja je ne preporucujem ukoliko za tim nema preke potrebe.
I ne, pranje motora mi nije svakodnevica niti to ikom treba da bude. Pranje motora se radi samo kad mora, da bi se otkrila mesta curenja ako ih ima posle dihtovanja i da bi se eliminisali smradovi u kabini od ogorevanja ulja/antifriza po motornom prostoru. Svako pranje motora je u principu vrlo rizicna rabota i ja je ne preporucujem ukoliko za tim nema preke potrebe.
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Pranje motora, narocito kod benzinaca, nije samo glupo nego je opasno. Moj 900 kad je kupljen bio je masan kao svinja, jer je ulje iz motora curelo na sve strane. Motor je opran do visine bloka - samo da bi se utvrdilo odakle je curilo i saniralo, nikad glava/svecice/kablovi.
Kompletan motor nikada nije opran niti ce biti - to je nepotrebna budalastina koja samo pravi probleme - na forumima sam citao da ljudi mesecima traze problem koji je nastao posle pranja motora. Voda i struja nisu dobri drugovi, a kablovi na nasim kolima su stari po 20-30 godina.
Kad bude bilo kod nas pranje suvim ledom (ne peskiranje, vec pranje) onda cu da razmislim, ali ovako mi ne pada na pamet.
A ko voli........postoji ona izreka, besposlen pop jarice krsti
Kompletan motor nikada nije opran niti ce biti - to je nepotrebna budalastina koja samo pravi probleme - na forumima sam citao da ljudi mesecima traze problem koji je nastao posle pranja motora. Voda i struja nisu dobri drugovi, a kablovi na nasim kolima su stari po 20-30 godina.
Kad bude bilo kod nas pranje suvim ledom (ne peskiranje, vec pranje) onda cu da razmislim, ali ovako mi ne pada na pamet.
A ko voli........postoji ona izreka, besposlen pop jarice krsti
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Dobro, pogrešno sam se izrazio, ne svakodnevica ali si to radio nekoliko puta pa znaš proceduru
Videćemo šta će vreme doneti, za sada se ne usuđujem da probam. Možda pranje parom ali kao što Kd kaže, matori su ovo automobili. To baš kad doobro pročačkaš sve žice pa da se nadaš da će sve biti ok.
Viđao sam ljude koji dođu na onu samouslužnu perionicu, podignu haubu i samo sunu onaj pištolj pod pritiskom unutra, zum zum, zatvore haubu i odu. Sad, kako im je posle, to ne znam. Smelo svakako.
Videćemo šta će vreme doneti, za sada se ne usuđujem da probam. Možda pranje parom ali kao što Kd kaže, matori su ovo automobili. To baš kad doobro pročačkaš sve žice pa da se nadaš da će sve biti ok.
Viđao sam ljude koji dođu na onu samouslužnu perionicu, podignu haubu i samo sunu onaj pištolj pod pritiskom unutra, zum zum, zatvore haubu i odu. Sad, kako im je posle, to ne znam. Smelo svakako.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Ako treba neki deo da se ocisti - brake cleaner. Ima sprej vec za 250-300 dinara. Isprskas ono ocisti i lepo ispari bez posledica po instalacije, ali voda jok.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Ma jok, čisto iz estetskih razloga.
- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Iz estetskih razloga se motor ne pere, samo kad je toliko umascen da drugacije ne moze. Inace brake cleaner zavrsava posao odlicno.
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
- janakis
- Postovi: 458
- Pridružio se: 30 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: Tasmajdan
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Pre skidanja kartera na 95,bućnem auto u perionicu na četke a imaju pranje odozdo.sve lepo oprano odradili lagano karter i nikakvih opasnosti sa strujom...
- janakis
- Postovi: 458
- Pridružio se: 30 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: Tasmajdan
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Naravno posle obrisan krpom sa gornje strane i to mu je mnogo...
- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Oprao motor i odlucio da ne rizikujem sa vodom. Prvo tri komada Textar brejk klinera u krug dok nije sve spalo, onda krpa natopljena petrolejom, i sat vremena kasnije to izgleda ovako:
Kad budem imao vremena, ispuskiracu ga odozdole i prostor napred oko hladnjaka, i bice kao lutka. Curkanje, za sada, samo sa jednog od donjih holendera hladnjaka za ulje, ostalo je suvo i ne ostaju tragovi ispod auta. Treba da se zameni bakarna sajbna.
Takodje sam napravio T5 canbus kabl, podigao sve softvere i napravio prve mape. Sve radi odlicno, CS konacno ima mapu prilagodjenu TD04 turbini, T5 Suite/Flasher su genijalne alatke i lako se prevazilaze problemi, ukoliko ih sami ne pravite. Evo kako i to izgleda u radu, otprilike:
Kada budem u potpunosti znao sta radim, a nisam daleko, napravicu video tutorijal za T5 Suite pa mozete i sami da se igrate, nije tako strasno kako izgleda na prvi pogled.
Kad budem imao vremena, ispuskiracu ga odozdole i prostor napred oko hladnjaka, i bice kao lutka. Curkanje, za sada, samo sa jednog od donjih holendera hladnjaka za ulje, ostalo je suvo i ne ostaju tragovi ispod auta. Treba da se zameni bakarna sajbna.
Takodje sam napravio T5 canbus kabl, podigao sve softvere i napravio prve mape. Sve radi odlicno, CS konacno ima mapu prilagodjenu TD04 turbini, T5 Suite/Flasher su genijalne alatke i lako se prevazilaze problemi, ukoliko ih sami ne pravite. Evo kako i to izgleda u radu, otprilike:
Kada budem u potpunosti znao sta radim, a nisam daleko, napravicu video tutorijal za T5 Suite pa mozete i sami da se igrate, nije tako strasno kako izgleda na prvi pogled.
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
kd23se4 je napisao:Gledam sliku i mislim se.........jos da doteras jednog treceg ISTOG.........pa da te komsiluk lepo pita za zdravlje
Ili da te cekaju u zasedi sa
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Sada si u ocima komsiluka zreo za
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Pa da li je moguće?!
Da staviš rampu na ulaz sa tablom "Saab only". Kao što se donosi na skup.
Da staviš rampu na ulaz sa tablom "Saab only". Kao što se donosi na skup.
- exumer
- Postovi: 102
- Pridružio se: 20 Okt 2013, 12:20
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
ovo je trollhattan zarkovo 3 cs ,,ja ovo mora da idem da vidim
- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Nemam bas vremena da se posvetim vozilima, mrka kapa bar do 03.03. Ali sam sinoc ipak zavrsio vazan posao: izmenio mapu u vrednostima za T7 APC mod, napravio kabl da ne bih ostecivao fabricku instalaciju i ono najvaznije - otvorio kompjuter, diskonektovao pin 5 sa multiplexera i postavio kratkospojnik tamo gde treba. Operacija uspela, ecu se normalno ocitava, kad se vratim sa puta ide unutra i na probu. Evo kako sve to izgleda sada:
Intervencija na kompu uopste nije naivna kao sto izgleda na prvi pogled, sve je mnogo sitnije nego na slikama. Postaviti i zalemiti kratkospojnik je lako, ali je odvajanje petog pina sa cipa prava agonija. Na netu sam procitao predloge da se samo pocupa spicom, mene iskustvo uci da je to izvesno najbolji nacin da se unisti stampa na maticnoj ploci, tako da je kondenzator za leve strane morao da se skida, pa tek onda grejanje i odvajanje pina. I sve mora pod lupom, posto se ne vidi nista. Naravno, po zavrsetku radova se poprska plastik sprej na sve sto je cackano zbog hidroizolacije ploce. Ali smo sada T7 APC ready, vise nema nazad :)
Intervencija na kompu uopste nije naivna kao sto izgleda na prvi pogled, sve je mnogo sitnije nego na slikama. Postaviti i zalemiti kratkospojnik je lako, ali je odvajanje petog pina sa cipa prava agonija. Na netu sam procitao predloge da se samo pocupa spicom, mene iskustvo uci da je to izvesno najbolji nacin da se unisti stampa na maticnoj ploci, tako da je kondenzator za leve strane morao da se skida, pa tek onda grejanje i odvajanje pina. I sve mora pod lupom, posto se ne vidi nista. Naravno, po zavrsetku radova se poprska plastik sprej na sve sto je cackano zbog hidroizolacije ploce. Ali smo sada T7 APC ready, vise nema nazad :)
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Uhvatio neizdrz pa umesto da odmaram pred put ja drkam saab-a. Vratio komp, povezao apc ventil, otisao da probam, dva puta kinuo, posle nista, overboost-uje. Otvorim haubu i imam sta da vidim:
APC ventil se razleteo, sreca pa je bio postavljen kako treba (naopako) inace bih pogubio delove, ovako je sve na okupu. Ventil je ionako bio pun ulja jer je skinut sa auta kome je pukla turbina, pa sam iskoristio priliku da ga ocistim. Ne moze vezicama nikako da se pricvrscuje za okvir ventilatora, pretegne se dance pa se desi ovo sto se desllo, otvara se sam, moram da smislim neki nosac...
APC ventil se razleteo, sreca pa je bio postavljen kako treba (naopako) inace bih pogubio delove, ovako je sve na okupu. Ventil je ionako bio pun ulja jer je skinut sa auta kome je pukla turbina, pa sam iskoristio priliku da ga ocistim. Ne moze vezicama nikako da se pricvrscuje za okvir ventilatora, pretegne se dance pa se desi ovo sto se desllo, otvara se sam, moram da smislim neki nosac...
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Evo ga APC na nosacu, napravio:
Ne raspada se vise, cuje se rattle kada se dodaje gas, otpusta blow off, ali mi se cini da ide u overboost, otpustao sam nogu sa gasa na pola crvenog, nije palio fuel cut. Pored toga, cini mi se da je ventil dosta bucan, moguce je da nije ispravan, a moguce je i da je do mape, nemam boost metar povezan pa ne znam sta radi i dokle ide sa pritiskom. Cini mi se da ce prekidac za svetla napolje a na njegovo mesto boost cukica, neophodna je za ovakvo zezanje. Dalji testovi kad se vratim, CS je sada T7 konvertovani Stage 2.
Ne raspada se vise, cuje se rattle kada se dodaje gas, otpusta blow off, ali mi se cini da ide u overboost, otpustao sam nogu sa gasa na pola crvenog, nije palio fuel cut. Pored toga, cini mi se da je ventil dosta bucan, moguce je da nije ispravan, a moguce je i da je do mape, nemam boost metar povezan pa ne znam sta radi i dokle ide sa pritiskom. Cini mi se da ce prekidac za svetla napolje a na njegovo mesto boost cukica, neophodna je za ovakvo zezanje. Dalji testovi kad se vratim, CS je sada T7 konvertovani Stage 2.
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
-
- Postovi: 1224
- Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
- Lokacija: Novi Pazar
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Stage 2 puni do kraja crvenog, fuel cut ti je na 1.54 bar
- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Onda je verovatno ok, ne smem svejedno da zavrcem posto su uske cevi duz pola izduva, a ni dp nije 3". Ne bih da ubijem turbo/glavu bez potrebe.
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: Jos jedan 9k CS u drustvu
Kolja je napisao:Stage 2 puni do kraja crvenog, fuel cut ti je na 1.54 bar
Sad sam proverio, stage 1 puni do 1.15 bar, stage 2 do 1.25 bar, Stage 3 1.35 bar, to su maksimalne vrednosti na WOT na boost request mapi, bar za TD04-HL15T. Sad treba znati gde je na crvenom polju tih 1.25, stvarno mi nije jasno kako nikom nije palo na pamet da bar nesto obelezi brojevima. Znam da je ivica crvenog i zutog 0.8 bar, sredina zutog oko 0.4 bar, ali gde je sta u crvenom to Bog sam zna.
Inace, u pravu si, fuel cut na overboostu se na svim stejdzovima desava na 1.54 bar. Zasto je to tako ne znam, ali znam da cu taj limit da spustim na istu vrednost kao sto je max. boost request, odnosno na 1.25 bar. Takodje sam primetio da je blokada svuda ukljucena po difoltu na prvoj, 0.72 bar je limit, medjutim druga je opet u svim stejdzovima oslobodjena do famoznih 1.54 bar, sto ce takodje na korekciju na 0.9 bar plafon, da ne bih skupljao menjac po putu.
Poslednji put menjao 1 dana zodiac, izmenjena 24 puta
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost