Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Hvala na poklonu. Taman sam planirao zamenu za nekih 1000 km.
P.S. Poslacu Vam pp sa podacima. Preselio sam se u Bg pa preuzmanje nece biti problem.
P.S. Poslacu Vam pp sa podacima. Preselio sam se u Bg pa preuzmanje nece biti problem.
- Jolly
- Postovi: 657
- Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
- Lokacija: Leskovac
- Kontakt:
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Ko god od clanova da je dobio nagradu, meni je drago kao da sam je dobio ja licno. I verujem da je nepristrasno odluceno. Takodje verujem da se niko ne bi bunio i preispitivao odluku. A ovakve odluke nikada nisu lake. Gest je fenomenalan i veliko hvala na svemu.
Meni je vise od nagrade to sto sam uopste i usao u razmatranje, a tek medju prva tri.
Cestitam Bagzi!!!
Meni je vise od nagrade to sto sam uopste i usao u razmatranje, a tek medju prva tri.
Cestitam Bagzi!!!
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
- stevak
- Postovi: 455
- Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:09
- Lokacija: Zemun
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Objašnjenje je bilo suvišno, barem za mene ;) Oni koji me znaju privatno, takođe znaju da ja ne bih prihvatio ni nagradu a ni nominaciju, tako da je taman kako treba.stalker je napisao: Greepen, TAZZ, STevak (po tom redosledu) bi verovatno (lako) pobedili ali sam ih u startu isključio kao "face" na forumu (administatori, osnivači, suosnivači) ... imenjak i jedinog (sigurno) znam i lično pa bi moglo da se shvati kao "sukob interesa" (šalim se, ne bi bilo fer u najmanju ruku) izvinjavam se.
A pobedniku čestitke :)
ex SAABotražitelj <9000CS>
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Bravo za sve!
Jako mi je drago da se razumemo!
Naravno, mogao bih da dodam da su i oni koje nisam pomenuo jako blizu vrha tako da je mesto (npr.) 6 zapravo toliko bilo blizu prvom da su odlučivale nijanse nijansi (kao što je npr. kod pobednika bilo to što je postavio pitanje za celu grupu članova a ne samo za sebe i slično). Ovo je pre svega lep gest (ali i dobra reklama) firme Gazela kojoj se još jednom zahvaljujem!
Ovo nije bilo očekivano kad sam se priključio forumu a ni kad su se pojavila Wolf ulja na našem tržištu.
Jednostavno, mislim da je pomoć (moja za ulja, drugih za druge stvari) zapravo najvrednije na (svakom ali naročito ovom) forumu.
Ovo je samo "tačka na i" ("šlag na torti") i nešto što stvari čini malo zanimljivijim a ovaj mali znak pažnje (još u pravo vreme) uvek prija.
Nastavljamo druženje ... (samo da se još 'ajdučija sutra i zvanično raspusti ... mislim od ponedeljka, jer je sutra dan za slavu, makar u vidu gosta).
Jako mi je drago da se razumemo!
Naravno, mogao bih da dodam da su i oni koje nisam pomenuo jako blizu vrha tako da je mesto (npr.) 6 zapravo toliko bilo blizu prvom da su odlučivale nijanse nijansi (kao što je npr. kod pobednika bilo to što je postavio pitanje za celu grupu članova a ne samo za sebe i slično). Ovo je pre svega lep gest (ali i dobra reklama) firme Gazela kojoj se još jednom zahvaljujem!
Ovo nije bilo očekivano kad sam se priključio forumu a ni kad su se pojavila Wolf ulja na našem tržištu.
Jednostavno, mislim da je pomoć (moja za ulja, drugih za druge stvari) zapravo najvrednije na (svakom ali naročito ovom) forumu.
Ovo je samo "tačka na i" ("šlag na torti") i nešto što stvari čini malo zanimljivijim a ovaj mali znak pažnje (još u pravo vreme) uvek prija.
Nastavljamo druženje ... (samo da se još 'ajdučija sutra i zvanično raspusti ... mislim od ponedeljka, jer je sutra dan za slavu, makar u vidu gosta).
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Odlicno!
Bagzi, svaka cast...
Stalker... Kapa dole!
Gazela... Moj dubok naklon!
Sent from my m2 note using Tapatalk
Bagzi, svaka cast...
Stalker... Kapa dole!
Gazela... Moj dubok naklon!
Sent from my m2 note using Tapatalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Bravo. Cestitam dobitniku.
Hvala Stevo odlicno si ovo odradio. A veliko hvala i Gazeli, stvarno su pokazali da su veliki u svakom pogledu!
Hvala Stevo odlicno si ovo odradio. A veliko hvala i Gazeli, stvarno su pokazali da su veliki u svakom pogledu!
All systems go, ready for takeoff!
- MAD SERB
- Postovi: 2362
- Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
- Lokacija: BOR
- Kontakt:
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Cestitam Bagzi, svaka cast Gazeli i zemi koji su sve ovo organizovali
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T !
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
OK jasnije je sadstalker je napisao:Ili prostije (ako ste već direktno u prodavnici):
Uzmite 10W-40 (sva su polu-sintetička) koje na nalepnici nema ACEA E standarde (MB 228.x) već ACEA A3/B4, MB 229.x (229.1 ili 229.3 ali bez 228.3 ili slično). Na kraju krajeva: API Sx (SL, SM ili SN) je garancija da je ulje za vaš (benzinski) motor (da, naročito izbegavajte ACEA CX-4, dakle CF-4, CG-4, CH-4, CI-4, CJ-4).
što se tiče akcije i nagrade, pohvala za sve, meni je sasvim svejedno ko je dobio, bitno je da se ovako nešto dešava
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- saabvolvo
- Postovi: 594
- Pridružio se: 14 Apr 2013, 00:00
- Lokacija: indjija
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Poštovani stalker...sipao sam u volvo s 60 2.0 T castrol 10w60 edge sport,po preporuci ljudi koji rade i znaju volvo automobile..auto ima proverenih 146000 km..čist benzin i ostace samo benzin..da li je pravi izbor ulja..hvala unapred..
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Iskreno, ne bih znao. Verovatno.
Ovo je već nešto što je "preko fabričke preporuke". Vrlo je moguće da je to pravi izbor ali zaista ne bih znao.
Nije čak ni "polu-zvanično" kao kod Alfe (TS) ili potpuno zvanično kao kod BMW-a (ili u stadardima kao što je MB 229.1).
Pretpostavljam da je ovo idealan izbor za tjunovane modele ili za ljude koji ga baš "prže" (visoke prosečne brzine na nemačkim auto-banovima ili na pisti). Da li je i idealno? Nisam siguran.
Ljudi koji su Vam preporučili su verovatno (i) entuzijasti (osim što su profesionalici) i uzimaju da ste i vi "nabijeni adrenalinom" ili tako nešto. Za normalnu vožnju bi fabrička preporuka 0/5W-40 (Egde ili ekvivalentno drugog proizvođača) možda bilo korisnije. Za pistu takođe (za najbrži krug) ... zavisi gde i kako vozite. Za 80% gradske vožnje svakako od 10W-60 nećete imati koristi.
Dakle, 10W-60 je ultimativno rešenje za zaštitu motora i velike napore motora uz minimalnu potrošnju ulja. Već za zimu (mada su naše o.k.) nije idealno zbog turbine (5W-40/50/60 su sigurno bolja), kao i za gradsku vožnju (stani-kreni, kratke relacije).
Sigurno nije loš izbor a svakako su mogli bar da Vam daju alternativu pa da birate ...
Možda je i posle 100k km pravi izbor ... tako pokazala praksa ili šta li već (naknadna potvrda fabrike?).
Nisam protivnik 10W-60 (ako je neko branio ovu VG onda sam verovatno najviše od svih, za razne automobile) nego moram da opomenem da nije idealna za sve (podićiće potrošnju goriva, par %, sigurno).
Svakako nisam sveznajući i priznajem da bi "momci" mogli da znaju bolje od mene.
Ovo je već nešto što je "preko fabričke preporuke". Vrlo je moguće da je to pravi izbor ali zaista ne bih znao.
Nije čak ni "polu-zvanično" kao kod Alfe (TS) ili potpuno zvanično kao kod BMW-a (ili u stadardima kao što je MB 229.1).
Pretpostavljam da je ovo idealan izbor za tjunovane modele ili za ljude koji ga baš "prže" (visoke prosečne brzine na nemačkim auto-banovima ili na pisti). Da li je i idealno? Nisam siguran.
Ljudi koji su Vam preporučili su verovatno (i) entuzijasti (osim što su profesionalici) i uzimaju da ste i vi "nabijeni adrenalinom" ili tako nešto. Za normalnu vožnju bi fabrička preporuka 0/5W-40 (Egde ili ekvivalentno drugog proizvođača) možda bilo korisnije. Za pistu takođe (za najbrži krug) ... zavisi gde i kako vozite. Za 80% gradske vožnje svakako od 10W-60 nećete imati koristi.
Dakle, 10W-60 je ultimativno rešenje za zaštitu motora i velike napore motora uz minimalnu potrošnju ulja. Već za zimu (mada su naše o.k.) nije idealno zbog turbine (5W-40/50/60 su sigurno bolja), kao i za gradsku vožnju (stani-kreni, kratke relacije).
Sigurno nije loš izbor a svakako su mogli bar da Vam daju alternativu pa da birate ...
Možda je i posle 100k km pravi izbor ... tako pokazala praksa ili šta li već (naknadna potvrda fabrike?).
Nisam protivnik 10W-60 (ako je neko branio ovu VG onda sam verovatno najviše od svih, za razne automobile) nego moram da opomenem da nije idealna za sve (podićiće potrošnju goriva, par %, sigurno).
Svakako nisam sveznajući i priznajem da bi "momci" mogli da znaju bolje od mene.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Cenjeni Stalker,
Ako 10W....nije optimalno za turbinu, kako onda gledati preporuku Saaba za 900 OG Turbo koja je bila 10W30 odnosno 10W40?
Jer to mozda zato sto je 80ih to bio neki standard koji je bilo lako naci?
Inace na Mobil konfiguratoru je godinama izlazila preporuka Mobil1 0W40, mada je to izlazilo za 90% vozila, ali su ove godine opet vratili i sada stoji preporuka 10W40 - dakle kao fabrika.
Preporuka je generalno ista za sve B201 i B202 motore, mada se kod mog konkretno radi o B201XL tj. 8 Ventil Turbo
Ako 10W....nije optimalno za turbinu, kako onda gledati preporuku Saaba za 900 OG Turbo koja je bila 10W30 odnosno 10W40?
Jer to mozda zato sto je 80ih to bio neki standard koji je bilo lako naci?
Inace na Mobil konfiguratoru je godinama izlazila preporuka Mobil1 0W40, mada je to izlazilo za 90% vozila, ali su ove godine opet vratili i sada stoji preporuka 10W40 - dakle kao fabrika.
Preporuka je generalno ista za sve B201 i B202 motore, mada se kod mog konkretno radi o B201XL tj. 8 Ventil Turbo
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Ne mora da znači da 10W nije optimalno samo je uvek 0W i 5W bolje (za turbinu), bar kao opšte pravilo.
Ja sam samo izrazio pogled na stvari u smislu da je 10W-60 nešto kao "poslednja linija odbrane" i da posle toga nema kud.
Priznao sam da NE znam da li je 10W-60 optimalno (može i biti).
Za 0/5W-30/40 sam video u user manual-u, e sad, da li je posle menjano (kao kod BMW-a ili Toyota-e), to već ne bih znao.
Činjenica da i proizvođač (iako retko) uprska stvar sa VG pa posle prosledi ispravku (ovlašćenim servisima i u novim uputstvima).
Ostaje da se servisu veruje, jer (bar se nadam) imaju bolje (novije, preciznije) podatke o preporuci Volvo-a.
Alfa je priznala da za TS seriju "može i " 10W-60 ali je ostala i 10W-40 preporuka, kod BMW serije M je bilo od početka a kod nekih motora serije 1 je naknadno prešaltovano na 10W-60.
Ima mnogo turbo motora kojima je 10W-xx default, tako da ne treba biti zbog toga zabrinut, samo sam naveo primer zašto (možda) 10W (pa još 60) ne mora biti idealno, ali ne znači da nije primenjivo.
Osamdesetih nije baš bilo mnogo 5W-40 i 0W-40 ulja i 10W-40 je bila (pa skoro) avangarda.
Da ponovim: na osnovno pitanje odgovor je: ne znam! (može i još nekoliko puta)
(sve primedbe su da čak i ako je ste opcija, da postoji nekoliko cons, pa treba odvagati pros, jer sigurno da nije 10W-60 JEDINA opcija za konkretan motor, ako jeste sve ja lepo povlačim i izvinjavam se)
Eto pitaću i ja ljude koji znaju pa da se javim za par dana.
Ja sam samo izrazio pogled na stvari u smislu da je 10W-60 nešto kao "poslednja linija odbrane" i da posle toga nema kud.
Priznao sam da NE znam da li je 10W-60 optimalno (može i biti).
Za 0/5W-30/40 sam video u user manual-u, e sad, da li je posle menjano (kao kod BMW-a ili Toyota-e), to već ne bih znao.
Činjenica da i proizvođač (iako retko) uprska stvar sa VG pa posle prosledi ispravku (ovlašćenim servisima i u novim uputstvima).
Ostaje da se servisu veruje, jer (bar se nadam) imaju bolje (novije, preciznije) podatke o preporuci Volvo-a.
Alfa je priznala da za TS seriju "može i " 10W-60 ali je ostala i 10W-40 preporuka, kod BMW serije M je bilo od početka a kod nekih motora serije 1 je naknadno prešaltovano na 10W-60.
Ima mnogo turbo motora kojima je 10W-xx default, tako da ne treba biti zbog toga zabrinut, samo sam naveo primer zašto (možda) 10W (pa još 60) ne mora biti idealno, ali ne znači da nije primenjivo.
Osamdesetih nije baš bilo mnogo 5W-40 i 0W-40 ulja i 10W-40 je bila (pa skoro) avangarda.
Da ponovim: na osnovno pitanje odgovor je: ne znam! (može i još nekoliko puta)
(sve primedbe su da čak i ako je ste opcija, da postoji nekoliko cons, pa treba odvagati pros, jer sigurno da nije 10W-60 JEDINA opcija za konkretan motor, ako jeste sve ja lepo povlačim i izvinjavam se)
Eto pitaću i ja ljude koji znaju pa da se javim za par dana.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Opusteno! Zasad mi se 10W40 dobro pokazalo!
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Ma nema problema (ja to zbog Vas, ja nemam turbo motor).
P.S.
Ako je fabrička preporuka 10W-40 ili 10W-xx naravno da ćete to sipati u motor.
Gore je priča o 0/5W-xx preporukama gde bi bio oprezniji sa 10W-xx.
No svako je svog vozila vlasnik, i samo je on odgovoran za njega.
(nisam profi da bi mi bilo stalo ali očigledno više nego takvima ... o.k. zato će uskoro da me nema, imam i drugih poslova, od nekih i živim a to maziva sigurno nisu i teško da će biti, bar u zemlji Srbiji, ovde ima toliko sturčnjaka da odavno vidim da sam nepotreban).
P.S.
Ako je fabrička preporuka 10W-40 ili 10W-xx naravno da ćete to sipati u motor.
Gore je priča o 0/5W-xx preporukama gde bi bio oprezniji sa 10W-xx.
No svako je svog vozila vlasnik, i samo je on odgovoran za njega.
(nisam profi da bi mi bilo stalo ali očigledno više nego takvima ... o.k. zato će uskoro da me nema, imam i drugih poslova, od nekih i živim a to maziva sigurno nisu i teško da će biti, bar u zemlji Srbiji, ovde ima toliko sturčnjaka da odavno vidim da sam nepotreban).
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Vratih se i na prvo pitanje za koje nisam ima siguran odgovor pa sam uslovno dao odgovor.saabvolvo je napisao:Poštovani stalker...sipao sam u volvo s 60 2.0 T castrol 10w60 edge sport,po preporuci ljudi koji rade i znaju volvo automobile..auto ima proverenih 146000 km..čist benzin i ostace samo benzin..da li je pravi izbor ulja..hvala unapred..
(uh što ne volim da često budem u pravu ... rizik profesije)
Posle kontakta sa inž. maš. (švedskim) mogu svečano da izjavim:
10W-60 NIJE pravi izbor ulja za Volvo s60 2.0T
citiraću samo prvu rečenicu iz njegovog mejla:
"Shell Helix Ultra 5W-40 guraju Svedi bez problema, kad se namere na toplije krajeve 5W-50."
Dalje ću parafrazirati:
(taj) motor troši ulje "normalno" (male količine) što se kod nas na Jugu (Balkanu posebno) tretira kao nešto strašno pa se onda sipaju ulja viskoznija od optimalnih. To ima i dobre i loše strane. Kratkoročno dobre (manja potrošnja ulja ... veća kompresija, kod "načetih" motora, pa više snage) na dugi rok loše.
Nemam šta da dodam (već sam slično rekao, čak i preterao objašnjavajući).
Ne znači da se "ljudi" ne razumeju u Volvo motore ali da im u konkretnom slučaju izbor nije baš idealan. Već sam naveo primere kada bi mogao biti ali za običan saobraćaj (sa sve forsiranjem) je preterano i kontraproduktivno. Ako je zbog "nulte potrošnje" ulja, onda neka je. Zapadnjaci (a naročito severnjaci) insistiraju na protoku ... dobro zato smo mi tu a oni tamo ("hladno al' standard").
- saabvolvo
- Postovi: 594
- Pridružio se: 14 Apr 2013, 00:00
- Lokacija: indjija
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Hvala stalker..
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
To mora da je bio Presa
Evo ja cu sledece sipanje imati Elf 10w50 u 9-5 Aero. Vec sam jednom to imao u motoru...
Evo ja cu sledece sipanje imati Elf 10w50 u 9-5 Aero. Vec sam jednom to imao u motoru...
All systems go, ready for takeoff!
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Da, to je on. Namerno nisam pominjao njegovo iskustvo kao servisera (ovde bi bilo važnije), nego to da je u međuvremenu postao član akademske zajednice (ako sam razumeo bečeler još ne master) ... inače se ne bavi maš. strukom (trenutno) već nekom egzotikom (ali da ne pričam nešto što je iz ličnog mejla). Ipak, onoliko iskustvo sa teorijskom nagradnjom ... i iskustvom iz Švede
Inače nije bio i jedini, imam još jednog drugara (maš.) za koga se nisam nadao da će se javiti. On mi nije bio tako direktan, ali je (slično) meni izrazio sumnju za 10W-60 preporuku fabrike (za Volvo teško zamislivo) ...
Za "prženje" motora može biti dobro ali kao što obojica (plus ja treći) navode: tih SAE 60 je dobijeno polimerima, pa ... jeste osnova 10W može biti korisna za truck day i slično ... ali ima i 10W-50*. Ipak iole moderniji (posle 2000.) turbo motori zavrte turbinu i pri relativno malim obrtajima (ranije (npr. 80-tih) je to bilo za nijansu drugačije) pa 5W-xx može biti (jesam, dosadan sam) češće korisno.
* obojica su (prosto) alergični na bilo šta-60 (x-60 ili xx-60), više od mene (kažu to samo za BMW M seriju i nigde više dok god je motor dobar).
Kad već davim onda da napravim "potop":
Honda npr. izbegava 10W-xx i kod motora koji nemaju turbinu ... no, 10W-xx može biti (zaista) bolje, ako se ne koristi ispod -15°C i ako se ide par puta na Navak ili u Nemačku (pa se "osladi" nepostojanje ograničenja na autobanu). Osnova 10W jeste viskoznija ali zapravo razlika i nije toliko velika (na visokim temp.), naročito kod sintetičkih ulja, dok na nižim i period zagrevanja može biti uz velike razlike čak i kod VHVI ulja (SHC, III+) ... hoću reći za 10W verovatno mora da se koriste 8-ice III bazne grupe ... to nije tolika prednost, razlika je između 4 i 6 a posle već skoro da je nema** (6 vs. 8), npr. Yubase kad se pogleda (6-ica III+ a 8 "tek" III).
** recimo Noack isparljivost; dok npr. i takvo "junačko" ulje kao što je Yubase u viskoznosti 8 (46-ica ... nešto kao hc 320 otrpilike) ima tek -12°C tačku stinjavanja. Ono može sad sve da se ispegla ali kad se gledaju troškovi ... 5W-xx je uvek više sintetičko ulje od 10W-xx (ima kvalitetniju osnovu, smešu baznih ulja). Mislim, ko će odoleti da 10W osnovu ne napravi gurnuvši malo čistog HC ulja (II bazne grupe; npr. Chevron 600R, ama ko stvoreno za tako nešto) ... da vidim tog "menažera" koji će odoleti tako nečemu.
Inače nije bio i jedini, imam još jednog drugara (maš.) za koga se nisam nadao da će se javiti. On mi nije bio tako direktan, ali je (slično) meni izrazio sumnju za 10W-60 preporuku fabrike (za Volvo teško zamislivo) ...
Za "prženje" motora može biti dobro ali kao što obojica (plus ja treći) navode: tih SAE 60 je dobijeno polimerima, pa ... jeste osnova 10W može biti korisna za truck day i slično ... ali ima i 10W-50*. Ipak iole moderniji (posle 2000.) turbo motori zavrte turbinu i pri relativno malim obrtajima (ranije (npr. 80-tih) je to bilo za nijansu drugačije) pa 5W-xx može biti (jesam, dosadan sam) češće korisno.
* obojica su (prosto) alergični na bilo šta-60 (x-60 ili xx-60), više od mene (kažu to samo za BMW M seriju i nigde više dok god je motor dobar).
Kad već davim onda da napravim "potop":
Honda npr. izbegava 10W-xx i kod motora koji nemaju turbinu ... no, 10W-xx može biti (zaista) bolje, ako se ne koristi ispod -15°C i ako se ide par puta na Navak ili u Nemačku (pa se "osladi" nepostojanje ograničenja na autobanu). Osnova 10W jeste viskoznija ali zapravo razlika i nije toliko velika (na visokim temp.), naročito kod sintetičkih ulja, dok na nižim i period zagrevanja može biti uz velike razlike čak i kod VHVI ulja (SHC, III+) ... hoću reći za 10W verovatno mora da se koriste 8-ice III bazne grupe ... to nije tolika prednost, razlika je između 4 i 6 a posle već skoro da je nema** (6 vs. 8), npr. Yubase kad se pogleda (6-ica III+ a 8 "tek" III).
** recimo Noack isparljivost; dok npr. i takvo "junačko" ulje kao što je Yubase u viskoznosti 8 (46-ica ... nešto kao hc 320 otrpilike) ima tek -12°C tačku stinjavanja. Ono može sad sve da se ispegla ali kad se gledaju troškovi ... 5W-xx je uvek više sintetičko ulje od 10W-xx (ima kvalitetniju osnovu, smešu baznih ulja). Mislim, ko će odoleti da 10W osnovu ne napravi gurnuvši malo čistog HC ulja (II bazne grupe; npr. Chevron 600R, ama ko stvoreno za tako nešto) ... da vidim tog "menažera" koji će odoleti tako nečemu.
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Zadovoljstvo je citati tvoja razmisljanja
Aj jedno brzinsko pitanje. Sta u Hondu Acord 2010 2.0 155ks oko 70k km?
Aj jedno brzinsko pitanje. Sta u Hondu Acord 2010 2.0 155ks oko 70k km?
All systems go, ready for takeoff!
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Prvenstveno 0W-20. OEM Honda ali i praktično bilo koje (svako je prilično dobro). Naravno API SM ili SN.
Alternativno?
0W-30 pa 5W-30 low HTHS (npr. ACEA C2) pa 5W-30 high HTHS ili 0W-40 (ova dva poslednja podjednako preporučljiva na mestu 3).
High HTHS su više za agresivniji stil vožnje, povremene odlaske na Track day i slično.
Takođe su dobra opcija za motore sa više od 200k km, inače PRE SVEGA 0W-20/30 (eventualno 5W-30) sa HTHS manjim od 3,5mm2/s.
Motor je (kao i većina Hondinih posle 2000.) tako pravljen da viskoznija ulja motor može i više da troši, potrošnja goriva je 1-2% veća (čak i sa 5W-30 ili 0W-40), zaštita motora ništa bolja (čak i lošija) ...
Honda je već na 0W-16 kod benzinaca i neće se (ni) tu zaustaviti.
Alternativno?
0W-30 pa 5W-30 low HTHS (npr. ACEA C2) pa 5W-30 high HTHS ili 0W-40 (ova dva poslednja podjednako preporučljiva na mestu 3).
High HTHS su više za agresivniji stil vožnje, povremene odlaske na Track day i slično.
Takođe su dobra opcija za motore sa više od 200k km, inače PRE SVEGA 0W-20/30 (eventualno 5W-30) sa HTHS manjim od 3,5mm2/s.
Motor je (kao i većina Hondinih posle 2000.) tako pravljen da viskoznija ulja motor može i više da troši, potrošnja goriva je 1-2% veća (čak i sa 5W-30 ili 0W-40), zaštita motora ništa bolja (čak i lošija) ...
Honda je već na 0W-16 kod benzinaca i neće se (ni) tu zaustaviti.
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Hvala. U Delti su sipali 5w40 (bar tako pise na fiskalnom) sto mi je bilo cudno...uglavnom, ja sam sipao Wolf 5w30 pa ce mo videti.
All systems go, ready for takeoff!
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Kod Radulovica krenuli 2007 mom ex sefu (e60 525d) da sipaju 5W40 u nov auto, ali ne da menjaju vec kao da dopune (fabricki ide 0W30) jer prvih 30.000km ima neku manju potrosnju.........jedva sam ih zaustavio, a to ulje ni pod razno ne ide.........briga ih nije njihov auto, ako imas problema jos bolje cesce ce da se druzite. Kad su nam rekli da nemaju to ulje onda smo se zahvalili na saradnji pa kupili sami i dosuli.GRIPEN je napisao:Hvala. U Delti su sipali 5w40 (bar tako pise na fiskalnom) sto mi je bilo cudno...uglavnom, ja sam sipao Wolf 5w30 pa ce mo videti.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- saabvolvo
- Postovi: 594
- Pridružio se: 14 Apr 2013, 00:00
- Lokacija: indjija
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Sledece menjanje ce biti 0w40,kao i u prethodnog mučenika..to mu je i preporuka,mada mi serviseri u jednom ovlašćenom servisu volvo,gde dolaze sva vozila svih ambasada koja voze volvo kažu da 10 god sipaju to ulje i nikad problem..inače je ulje full sint bez obzira na to 10 w...
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta