SAAB 90

Naši SAAB-ovi... Slike , Modifikacije, Malko informacija o našim ljubimcima...
Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 90

Postod Slavisacs » 27 Apr 2016, 23:34

Ima mali zarez na paljenju...tu bi trebalo da je prvi...
Slika
A dalje u levo kao na slici... 1342.
Slika
I mene je to mucilo, pa sam prvi cilindar doveo u gornju tacku, pogledao gde stoji ruka i tu stavio prvi na razvodniku, pogodilo se sa reperom-crticom na paljenju...


Ja sam cuo da ima razlika izmedju elektronskog i sa platinama oko prvog, da li znas nesto o tome?
Takodje oko turbaka, karburatora i sisavca...
Tako da mi je palo na pamet upravo, da pogledam broj na paljenju, nadjem na netu, pa da otklonim sve nedoumice.. :cfa:


Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 90

Postod Slavisacs » 27 Apr 2016, 23:47

A da, dobila je i nov akumulator Bosch, 60ah po fabrici... :lazy:

Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 90

Postod kd23se4 » 28 Apr 2016, 00:22

Slavisacs je napisao:Ja sam cuo da ima razlika izmedju elektronskog i sa platinama oko prvog, da li znas nesto o tome?
Takodje oko turbaka, karburatora i sisavca...
Tako da mi je palo na pamet upravo, da pogledam broj na paljenju, nadjem na netu, pa da otklonim sve nedoumice.. :cfa:
Za razliku elektronsko paljenje i platine sam napisao - bobina za elektronsko treba da ima otpor 1 Ohm, dok ova za platine ima 2,5 Ohma.
Znaci unimerom samo izmeri i odma ces znati

Razlike turbak/karburator/sisavac

1. svaki ima drugaciji razvodnik paljenja
2. svi B201 motori imaju hall davac u razvodniku, zato nemaju senzor bregaste ili radilice (B202 turbo ima hall, B202i ima senzor bregaste)

Posalji mi brojeve razvodnika, bobine, komutatora da proverim......jesi menjao nesto od ovoga u odnosu na ranije?


Ovako spontano.......da nisi kupio pogresnu kapu ili ruku? Jesi probao da vratis stare delove?

Svecice treba da budu BP6E(S) ili BCP6E(S).......moze Bosch, Denso.......ocisti svecice, ako su se nalile gorivom moguce da su gotove......danas su jako osetljive.........ako sumnjas da preliva karburator uzmi Champion - jeftine su a trpe svasta - to su one svecice od pre 30 godina, NGK je osetljiv na visak goriva koji je kod karburatora i k-glave normalna pojava. Dok nisam sredio k-glavu ja sam koristio Champion, posle toga se vratio na NGK, a sad Denso......rade OK

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 90

Postod Slavisacs » 28 Apr 2016, 07:45

Sve je staro, sto se tice paljenja, komutatora,bobina...Probao staru kapu,ruku...
Zanima me za b201 sa Hall davacem, turbo,karburator razlika u rasporedu...Za ove ostale znam...Probacu i svecice danas, mislim da prelije i to da ga zeza, a svecice jesu NGK...Nego su svi delovi,paljenje,alternator, alnaser,kabrburator rasklapani zbog farbanja pa cu da vidim da ih proverim sve...Alnaser sam sredio....

Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 90

Postod kd23se4 » 28 Apr 2016, 08:44

Slavisacs je napisao:Zanima me za b201 sa Hall davacem, turbo,karburator razlika u rasporedu...
Trazi slobodno Championove svecice za Keca - tj. Zastavu 101 - iste su kao za Saaba

Pazi u toliko detalja ne znam razlike medju razvodnicima, ali onako logicno mozes da zakljucis sledece:

- verovatno da svi imaju isti ili slican rezim paljenja do ca. 2000-2500
- posle toga kod turbo motora nastaje napritisak u motoru, tako da pecurka u razvodniku koja je drugacija za turbo pomera neke uglove za paljenje
- hall senzor bi trebalo da je isti kod svih, jer nj. funkcija je da zna kada je jedan cilindar u odredjenoj tacki - kada zna gde je 1 cilindar, zna i gde su ostala 3
- hall senzor ako crkne paljenje uopste ne radi tako da je on ispravan 100% iako ti radi motor kao masina iz "mikijeve radionice"

Imas kod Skandixa kitove za reparaciju karburatora:
Stromberg 150cd
Stroberg 175

A za Pierburg sam kupovao kod ovog lika - kupio je od Pierburga kompletno skladiste delova za karburatore

Tvoj bi trebalo da je 175, posto je ovaj 150 isao u onoj verziji sa dva karburatora

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 90

Postod Slavisacs » 28 Apr 2016, 12:51

Aha, verovatno ce kompletan auto da ide kod elektricara u sredu posle praznika, da pretrese celu instalaciju, posto sam nasao i neke zice u kabini i motornom prostoru koje su losije, kao i neke releje od Fiat-Lancia budzeno nesto , alternator i paljenje da sredi u pregleda sve ostalo...itd

Slika
A imam i ovaj
Slika
Kao i Pierburg, nemam sliku njega...

Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 90

Postod kd23se4 » 28 Apr 2016, 13:14

Dobro imas dva Stromberga 175.....pa probaj ovaj drugi, ne verujem da oba prelivaju.

Tebi instalacija nije problem za paljenje, jer karburator nema famozni relej za pumpu goriva, koja je kod tebe membranska........jedino da nemas ili imas slabu masu negde gde treba

Korisnikov avatar
Jolly
Postovi: 657
Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
Lokacija: Leskovac
Kontakt:

Re: SAAB 90

Postod Jolly » 28 Apr 2016, 13:27

Sve sto si napisao, ja izdeklamovao na fb :D Pa samo da ide redom i nista drugo :D
Ako ih je oba reparirao, ne bi me cudilo da je napravio isti previd, desava se. Meni kada nesto zeza na karbu pretpostavim da sam nesto prevideo dok sam sklapao, posebno dok sam jos ucio oko toga.

Sad kada si nastelovao paljenje i siguran si da je paljenje bas sa tog motora (ja na tezi nacin naucio da moze da se razlikuje paljenje na istom motoru na Jugu-zavisno od toga koje je marke), samo resetuj karb na pocetne vrednosti, po servisnom uputstvu, komplet i pali. Da si blize, resili bi ga za par sati komplet.

Korisnikov avatar
sena58
Postovi: 297
Pridružio se: 20 Nov 2013, 02:29

Re: SAAB 90

Postod sena58 » 28 Apr 2016, 15:17

Meni to tvoje zvuči, kao kada pališ Supermarine Spitfire.......
Samo treba ono "CONTACT" pa krkrkrkrkrrrrrr....brrruuummmmmmmm

Korisnikov avatar
sena58
Postovi: 297
Pridružio se: 20 Nov 2013, 02:29

Re: SAAB 90

Postod sena58 » 28 Apr 2016, 15:18

Ko ti ga je farbao, dobro da može i uopšte da upali :)

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 90

Postod Slavisacs » 28 Apr 2016, 16:36

Prvi je Solex 175CD...on je bio na autu...
Drugi je Stromberg 175 CD - 2

Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 90

Postod kd23se4 » 28 Apr 2016, 17:02

Slavisacs je napisao:Prvi je Solex 175CD...on je bio na autu...
Drugi je Stromberg 175 CD - 2

Послато са Lenovo A606
Sto ne menja stvar da se radi o istom karburatoru - oba su Stromberg 175 CD, samo je ovaj drugi proizveo Solex

Kao sto kod Zastave imas originalni Weber ili IPM-kopiju

Korisnikov avatar
nik 900t
Drug Član
Postovi: 1774
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Vojka

Re: SAAB 90

Postod nik 900t » 28 Apr 2016, 17:03

ja bih rekao da je na ovome snimku lepo radio u pocetku a posle krenuo da brljavi
Saab 900og

Korisnikov avatar
Jolly
Postovi: 657
Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
Lokacija: Leskovac
Kontakt:

Re: SAAB 90

Postod Jolly » 29 Apr 2016, 04:12

I jesi proverio nivo plovka na kraju ili nisi?

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 90

Postod Slavisacs » 29 Apr 2016, 10:18

Struja 70% karb 30%...
Sad su praznici, tako da ce da ceka...da prvo resimo struju, komplet instalaciju da pretresemo...Ima dosta popucalih i izgorelih zica...tabla sa osiguracima je katastrofa...Idu oni valjkasti osiguraci kao na Yugicu...neko je na osigurace stavljao zicu itd releji te rade te ne rade...svetla, pozicije i prednje migavce sam uspeo, al ovo drugo pozadi nemam...kabina isto nesto imam nesto nemam...tipa nijedna sijelica na prekidacima ne radi, potencimetar za tablu nece...
Ono sto je cudno i sto je definitivno do struje je da lepo vergla i samo odjednom zakuca...Ja mislim da je relej neki u problemu...A pogleda ce i komutator...Nemam unimer i to mi otezava posao...ali bice...
Kada skinem kabal sa bombine motor vergla bez problema, stavim drugu istu, isto se ponasa ...Paljenje sam pomerao i stelovao u milion pozicija...tako da cu i to da vidim da se pretrese...i lepo nasteluje ... Pa karburator i to je to, sve novo i nebi trebalo da bude problema...



Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 90

Postod Slavisacs » 29 Apr 2016, 11:19

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/2016042 ... 7e70ef.jpg[/img]

Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 90

Postod kd23se4 » 29 Apr 2016, 13:18

Ma pusti nalepnice - prvo gledaj da radi motor

Ja koliko znam nemas nikakav relej koji ti utice na paljenje.......ako su ti svecice garave znaci da goriva imas, a struja je potez komutator-bobina-razvodna kapa i tu je verovatno problem ili ti preliva karburator.........sto mozda ima veze sa onim sto je Nikola rekao da je u pocetku radio OK - mozda dok svecice nisu nahvatale gorivo........uzmi metalnu cetku ocisti svecice pa probaj ponovo

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 90

Postod Slavisacs » 29 Apr 2016, 15:35

Ne sekiram se ja, to je nacin da se bolje upoznamo, da mu pregledam svaki sraf... ;)
Pa kako bez nalepnica :P :) Mozda zbog njih nece :D
Nove svecice sam stavio juce, isto se ponasa, nece da upali...
Vergla lepo i malo mu fali i onda zakuca naglo prestane da vergla, potom tesko vergla pa krrrr krrrr pa opet normalno... Kad skinem kabal sa bobine motor lepo okrece bez problema...
Sutra cu imbus i spustiti iglu, smanjiti dovod goriva, eventualno pogledati plovak i limic koji pritiska iglicu...Proverio sam membranu, ona je ok, ali nisam plovak, a poklopac membrane i posuda - poklopac gde se nalazi plovak su se skidali i farbali, pa moguce da nesto nije dobro vraceno...



Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 90

Postod Slavisacs » 29 Apr 2016, 15:44

Takodje cu da vidim da li je motor u fazi, cudno se ponasa...mozda je omasen za koji zub...Ali prvo ovo da ne otvaram motor...
Eve sistem
Slika
A vidis ovde da ne moze bez nalepnice :P :P
Slika

Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 90

Postod kd23se4 » 29 Apr 2016, 16:12

:lol:

Inace.......ovo "output unit"......to jedino moze da bude komutator ili? :think:
Na slici ne lici bas, ali verovatno skica

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 90

Postod Slavisacs » 29 Apr 2016, 16:49

Danas mogu samo da se slikam sa njim :)
Slika

Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 90

Postod kd23se4 » 29 Apr 2016, 16:51

Jel ovaj kabl da bi radili farovi? :mrgreen:

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 90

Postod Slavisacs » 29 Apr 2016, 16:56

:smesko: :pl: Nije, on iskljucivo sluzi za paljenje :smesko: - ide na motor a + na alnaser i vrti kao lood :smesko: :smesko: :smesko:Mozda tu gresim, mozda treba obrnuto [smehks] [smehks] [smehks]
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAAB 90

Postod Slavisacs » 30 Apr 2016, 21:36

Uffff
Sprej za ciscenje kontakata je radio, sve zavrseno...
Karburator, rastavljen sredjen sastavljen...
Konstatovao da je alnaser kaput, opet, tako da pocinje da mi ide na zivce polako...odnecu opet da ga pregleda...probacu da nadjem drugi negde...al posle praznika...
I igrao sam se malo oko ovoga, bilo mi dosadno... :cfa:
phpBB[video]


Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB 90

Postod kd23se4 » 30 Apr 2016, 22:31

Moja preporuka je da remontujes ovaj............sta vec treba....nije neka nauka, svi delovi imaju novi kod Boscha ako hoces fabricki kvalitet.

Svaki polovan je pre ili kasnije kandidat za remont (ovo iz licnog iskustva).....a dok ga ne otvoris neces znati u kakvom je stanju.


Povratak na “NAŠI LJUBIMCI”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta