K-JETRONIC (K-glava)
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
K-JETRONIC (K-glava)
Bosch K-Jet manual.....OVDE'
Od trenutka njihovog uvođenja, JETRONIC sistemi ubrizgavanja goriva dokazali su se nebrojeno puta pod najgorim okolnostima svakodnevne vožnje. Razlozi zbog kojih je to tako leže u jednoj jedinoj reči-BOSCH, sinonim za kvalitet.
Retko koji mehanički sklop na automobilima se može pohvaliti takvom dugovečnošću u proizvodnom smislu kao što je slučaj sa najpoznatijim sistemom za mešanje goriva i vazduha-karburatorom. Ovaj uređaj je proizvođen decenijama i za to vreme ugrađen u ko zna koliko desetina miliona putničkih automobila. Za svo to vreme princip njegovog rada, ali i njegove glavne komponente su ostale tako reći istovetne.
Međutim novi zahtevi po pitanju konstrukcije motora, njegovih radnih karakteristika i posebno po pitanju kvaliteta izduvnih gasova, u najnovije vreme, doveli su do toga da se počelo razmišljati o naprednijim konstrukcionim rešenjima koja bi udovoljila ne samo trenutnim željama i potrebama za kvalitetnijom vožnjom i očuvanjem životne okoline u smislu čistijih izduvnih gasova kroz manju potrošnju goriva, već i želji konstruktora da naprave jednu kvalitetnu bazu za dalja istraživanja u oblasti napajanja motora gorivom i vazduhom. Kao rezultat ovakvog rada i razmišljanja Bosch je 1973. godine javnosti prvi put prikazao potpuno novi sistem mehaničkog ubrizgavanja benzina sa lambda kontrolom zatvorenom petljom pod nazivom K-Jetronic.
Da bi radio, benzinski motor zahteva tačno određen odnos vazduha i goriva. Idealan odnos ove dve materije je 14,7:1 i on se naziva stehiometrijskim odnosom. Drugim rečima, za kompletno sagorevanje 1kg benzina potrebno je 14,7 kg vazduha. Ali, određene radne okolnosti (npr. prazan hod ili puno opterećenje) čine neophodnim da se ovaj odnos do određenih granica koriguje. I zaista, odnos između stvarne i teorijske potrebe za vazduhom, koji se naziva λ (grčko slovo: lambda), varira od 0,9 do 1,1. Vrednosti koeficijenta λ koje su manje od jedinice odgovaraju bogatijoj smeši (odnos vazduha i goriva je manji od stehiometrijskog) što za posledicu ima povećanje snage motora, odnosno vrednosti koeficijenta λ koje su veće od jedinice odgovaraju siromašnijoj smeši (odnos vazduha i goriva je veći od stehiometrijskog) što za posledicu ima smanjenje izlazne snage.
Jedna od svakako najvećih prednosti sistema za ubrizgavanje goriva u odnosu na karburatore se ogleda u preciznosti sa kojom ovaj sistem radi, odnosno ubrizgava gorivo. Izostavljanjem karburatora i uvođenjem brizgaljki skraćen je put koje gorivo treba da pređe do ulaska u cilindar. Ovo znači da je u mnogome izbegnuto njegovo taloženje po zidovima usisne grane, a što opet znači da mnogo veći procenat goriva ostaje u vazduhu usisnog kanala nego što je to bio slučaj kod karburatora. Druga velika prednost je u veličini kapljice energenta koja je sada nekoliko puta manja što ima za posledicu njeno mnogo lakše isparavanje u usisnom kanalu, dakle prelazak u gasovito stanje, a samim tim i poboljšano mešanje sa vazduhom. Jasno je da novi sistem sada iziskuje mnogo manje smeštajnog prostora pod haubom od starog, što konstruktori, naravno, koriste da bi maksimalno optimizovali usisne kanale u cilju dobijanja što povoljnije krive obrtnog momenta, da bi se još bolje aerodinamički oblikovao prednji deo vozila itd.
U najveće mane, odnosno nedostatke, ovog sistema svakako spada cena koja je u svakom slučaju viša od cene karburatora, odnosno njegova kompleksna konstrukcija koja, logično, iziskuje i određenu stručnu obuku servisera.
K-Jetronic je BOSCH-ov mehanički sistem ubrizgavanja benzina koji kontinualno ubrizgava gorivo i koji ne zahteva ni jedan oblik upravljanja. Podeljen je u tri glavna funkcionalna područja: merenje protoka vazduha, snabdevanje gorivom i unošenje goriva.
- Merenje protoka vazduha odnosno količine usisanog vazduha u motor je kontrolisano klapnom za gas i mereno protokomerom vazduha. Količina usisanog vazduha služi kao glavna dejstvujuća varijabla za određivanje osnovne količine goriva za ubrizgavanje.
- Snabdevanje gorivom se vrši uz pomoć električne benzinske pumpe koja snabdeva gorivom razvodnik preko akumulatora goriva i filtera . Razvodnik goriva raspoređuje to gorivo na brizgaljke u usisnim kanalima cilindara. --- Unošenje goriva je prouzrokovano količinom usisanog vazduha, koji služi kao kriterijum za doziranje goriva za pojedine cilindre, a on se određuje na osnovu položaja merne ploče u usisnom vodu. Ova merna ploča zapravo predstavlja protokomer vazduha koji istovremeno kontroliše razvodnik goriva.
Protokomer vazduha i razvodnik goriva su sklopovi koji su deo upravljačkog uređaja smeše. Ubrizgavanje se kontinualno odvija, bez obzira na položaj usisnih ventila. U trenucima kada su ovi ventili zatvoreni gorivo se “gomila” u usisnom grlu.
Od trenutka njihovog uvođenja, JETRONIC sistemi ubrizgavanja goriva dokazali su se nebrojeno puta pod najgorim okolnostima svakodnevne vožnje. Razlozi zbog kojih je to tako leže u jednoj jedinoj reči-BOSCH, sinonim za kvalitet.
Retko koji mehanički sklop na automobilima se može pohvaliti takvom dugovečnošću u proizvodnom smislu kao što je slučaj sa najpoznatijim sistemom za mešanje goriva i vazduha-karburatorom. Ovaj uređaj je proizvođen decenijama i za to vreme ugrađen u ko zna koliko desetina miliona putničkih automobila. Za svo to vreme princip njegovog rada, ali i njegove glavne komponente su ostale tako reći istovetne.
Međutim novi zahtevi po pitanju konstrukcije motora, njegovih radnih karakteristika i posebno po pitanju kvaliteta izduvnih gasova, u najnovije vreme, doveli su do toga da se počelo razmišljati o naprednijim konstrukcionim rešenjima koja bi udovoljila ne samo trenutnim željama i potrebama za kvalitetnijom vožnjom i očuvanjem životne okoline u smislu čistijih izduvnih gasova kroz manju potrošnju goriva, već i želji konstruktora da naprave jednu kvalitetnu bazu za dalja istraživanja u oblasti napajanja motora gorivom i vazduhom. Kao rezultat ovakvog rada i razmišljanja Bosch je 1973. godine javnosti prvi put prikazao potpuno novi sistem mehaničkog ubrizgavanja benzina sa lambda kontrolom zatvorenom petljom pod nazivom K-Jetronic.
Da bi radio, benzinski motor zahteva tačno određen odnos vazduha i goriva. Idealan odnos ove dve materije je 14,7:1 i on se naziva stehiometrijskim odnosom. Drugim rečima, za kompletno sagorevanje 1kg benzina potrebno je 14,7 kg vazduha. Ali, određene radne okolnosti (npr. prazan hod ili puno opterećenje) čine neophodnim da se ovaj odnos do određenih granica koriguje. I zaista, odnos između stvarne i teorijske potrebe za vazduhom, koji se naziva λ (grčko slovo: lambda), varira od 0,9 do 1,1. Vrednosti koeficijenta λ koje su manje od jedinice odgovaraju bogatijoj smeši (odnos vazduha i goriva je manji od stehiometrijskog) što za posledicu ima povećanje snage motora, odnosno vrednosti koeficijenta λ koje su veće od jedinice odgovaraju siromašnijoj smeši (odnos vazduha i goriva je veći od stehiometrijskog) što za posledicu ima smanjenje izlazne snage.
Jedna od svakako najvećih prednosti sistema za ubrizgavanje goriva u odnosu na karburatore se ogleda u preciznosti sa kojom ovaj sistem radi, odnosno ubrizgava gorivo. Izostavljanjem karburatora i uvođenjem brizgaljki skraćen je put koje gorivo treba da pređe do ulaska u cilindar. Ovo znači da je u mnogome izbegnuto njegovo taloženje po zidovima usisne grane, a što opet znači da mnogo veći procenat goriva ostaje u vazduhu usisnog kanala nego što je to bio slučaj kod karburatora. Druga velika prednost je u veličini kapljice energenta koja je sada nekoliko puta manja što ima za posledicu njeno mnogo lakše isparavanje u usisnom kanalu, dakle prelazak u gasovito stanje, a samim tim i poboljšano mešanje sa vazduhom. Jasno je da novi sistem sada iziskuje mnogo manje smeštajnog prostora pod haubom od starog, što konstruktori, naravno, koriste da bi maksimalno optimizovali usisne kanale u cilju dobijanja što povoljnije krive obrtnog momenta, da bi se još bolje aerodinamički oblikovao prednji deo vozila itd.
U najveće mane, odnosno nedostatke, ovog sistema svakako spada cena koja je u svakom slučaju viša od cene karburatora, odnosno njegova kompleksna konstrukcija koja, logično, iziskuje i određenu stručnu obuku servisera.
K-Jetronic je BOSCH-ov mehanički sistem ubrizgavanja benzina koji kontinualno ubrizgava gorivo i koji ne zahteva ni jedan oblik upravljanja. Podeljen je u tri glavna funkcionalna područja: merenje protoka vazduha, snabdevanje gorivom i unošenje goriva.
- Merenje protoka vazduha odnosno količine usisanog vazduha u motor je kontrolisano klapnom za gas i mereno protokomerom vazduha. Količina usisanog vazduha služi kao glavna dejstvujuća varijabla za određivanje osnovne količine goriva za ubrizgavanje.
- Snabdevanje gorivom se vrši uz pomoć električne benzinske pumpe koja snabdeva gorivom razvodnik preko akumulatora goriva i filtera . Razvodnik goriva raspoređuje to gorivo na brizgaljke u usisnim kanalima cilindara. --- Unošenje goriva je prouzrokovano količinom usisanog vazduha, koji služi kao kriterijum za doziranje goriva za pojedine cilindre, a on se određuje na osnovu položaja merne ploče u usisnom vodu. Ova merna ploča zapravo predstavlja protokomer vazduha koji istovremeno kontroliše razvodnik goriva.
Protokomer vazduha i razvodnik goriva su sklopovi koji su deo upravljačkog uređaja smeše. Ubrizgavanje se kontinualno odvija, bez obzira na položaj usisnih ventila. U trenucima kada su ovi ventili zatvoreni gorivo se “gomila” u usisnom grlu.
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: K-JETRONIC (K-glava)
Sema releja za modele 900 Turbo 8V 86-88 godiste
Sema warm-up regulatora
Air-Aux Valve - ventil za dodatni vazduh (kod hladnog starta)
Sema K-glave
Razne seme u cilju razumevanja sistema
Slike svih komponenti
Da ne bude zabune - komponente 5 (ECU) i 15 (regulator pritiska goriva) postoje samo kod KE-Jetronica tj. kod sistema sa regulisanim katalizatorom
Deo br. 10 je senzor polozaja gasa i samo se nalazi kod automatskog menjaca
Sema warm-up regulatora
Air-Aux Valve - ventil za dodatni vazduh (kod hladnog starta)
Sema K-glave
Razne seme u cilju razumevanja sistema
Slike svih komponenti
Da ne bude zabune - komponente 5 (ECU) i 15 (regulator pritiska goriva) postoje samo kod KE-Jetronica tj. kod sistema sa regulisanim katalizatorom
Deo br. 10 je senzor polozaja gasa i samo se nalazi kod automatskog menjaca
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Uputstvo za K-glavu kod 900ke
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
slike K-glava
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: K-JETRONIC (K-glava)
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: K-JETRONIC (K-glava)
Ubacio sam jedan interesantan teks u prvu poruku ove teme,pa ko voli teoriju - nek baci pogled tamo.
Usput mi je palo na pamet da spomenemo razliku izmedju K i KE jetronika,pa evo objasnjenja ovde:
KE-Jetronic
Iako nije mogao u nedogled da izvršava svoju funkciju, K-Jetronic je poslužio kao odlična baza za nastavak razvoja sistema ubrizgavanja goriva u cilju daljeg smanjenja količine štetnih čestica iz izduvnog sistema, uz istovremeno poboljšanje performansi vozila. KE-Jetronic je kombinovani sistem mehaničko-elektronske kontrole ubrizgavanja benzina sa lambda kontrolom zatvorenom petljom. Njegova osnovna funkcija je da dozira gorivo motoru u zavisnosti od količine vazduha koja je usisana u motor (osnovna regulaciona varijabla). Za razliku od prethodno pomenutog sistema, KE-Jetronic koristi u proračunu brojne podatke o radu motora dobivene pomoću davača. Izlazni signali sa tih davača se obrađuju u upravljačkom uređaju koji kontroliše elektro-hidraulički regulator pritiska, koji prilagođava ubrizganu količinu goriva različitim radnim stanjima.
Kao što se može zaključiti, suštinska razlika između K-Jetronic i KE-Jetronic sistema je u postojanju davača i upravljačke jedinice koja obrađuje podatke dobijene od davača.
Usput mi je palo na pamet da spomenemo razliku izmedju K i KE jetronika,pa evo objasnjenja ovde:
KE-Jetronic
Iako nije mogao u nedogled da izvršava svoju funkciju, K-Jetronic je poslužio kao odlična baza za nastavak razvoja sistema ubrizgavanja goriva u cilju daljeg smanjenja količine štetnih čestica iz izduvnog sistema, uz istovremeno poboljšanje performansi vozila. KE-Jetronic je kombinovani sistem mehaničko-elektronske kontrole ubrizgavanja benzina sa lambda kontrolom zatvorenom petljom. Njegova osnovna funkcija je da dozira gorivo motoru u zavisnosti od količine vazduha koja je usisana u motor (osnovna regulaciona varijabla). Za razliku od prethodno pomenutog sistema, KE-Jetronic koristi u proračunu brojne podatke o radu motora dobivene pomoću davača. Izlazni signali sa tih davača se obrađuju u upravljačkom uređaju koji kontroliše elektro-hidraulički regulator pritiska, koji prilagođava ubrizganu količinu goriva različitim radnim stanjima.
Kao što se može zaključiti, suštinska razlika između K-Jetronic i KE-Jetronic sistema je u postojanju davača i upravljačke jedinice koja obrađuje podatke dobijene od davača.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: K-JETRONIC (K-glava)
Dijagnoza problema kod K-glave:
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: K-JETRONIC (K-glava)
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: K-JETRONIC (K-glava)
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: K-JETRONIC (K-glava)
[link_open=https://drive.google.com/file/d/0B6813f ... sp=sharing]Gasoline Fuel- injection...System K-jetronic[/link_open]
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: K-JETRONIC (K-glava)
Inace kome zatreba americka firma SALVOX nudi komplete za reparaciju Warm-up regulatora (WUR) i K-glave.
Ako neko misli da je puno, reparacija WUR-a kod Reman 1:1 (Boschov oficijelni servisni partner) kosta 650eur pa vi vidite
Ako neko misli da je puno, reparacija WUR-a kod Reman 1:1 (Boschov oficijelni servisni partner) kosta 650eur pa vi vidite
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: K-JETRONIC (K-glava)
uf što mrzim k glavu, toliko komplikovana, a tek mehaničke brizgaljke dobra je bila samo kao osnova za dalje usavršavanje sistema
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: K-JETRONIC (K-glava)
Moj majstor za k-glavu kaze da je samo karburator prostiji od nje.......... ne bi ga Mercedes koristio 30 godina, isao je jos na slonu 1993 kada je celim svetom zavladalo el. ubrizgavanje, da nije valjao......Ferrari 512, Porsche 928, 924, 911......BMW, Rolls Royce, Audi skoro cela gama 80ih pocetak 90ih......svi su ga koristili kada je vec uveliko bio D-Jetronic, L-Jetronic na trzistusan_šabacisko je napisao:uf što mrzim k glavu, toliko komplikovana, a tek mehaničke brizgaljke dobra je bila samo kao osnova za dalje usavršavanje sistema
Ne valja u Srbiji jer nece da saradjuje sa plinom, a sto to nikad nije pravljeno da radi na plin nikog ne zanima i sto malo ko zna da radi sa k-glavom, a boze sacuvaj da proucis literaturu koje ima tone na internetu......al aj sad.......
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: K-JETRONIC (K-glava)
mercedes nije to držao toliko vremena zato što toliko valja nego više iz ekonomsko-komercijalnih razloga mislim da mi je dolazila 124 93.-94.god sa K glavom. ja to ne pipam. ne kažem da ne valja, niti zbog plina, pričam sa današnje tačke gledišta. hteo sam da je proučim detaljnije ali suviše je zastarelo, nemam vremena ni strpljenja da proučavam detaljnije. i mehaničke brizgaljke sada je veoma teško testirati za razliku od el, išli smo u nekoliko ozbiljnijih servisa da se raspitamo za testiranje tih brizgaljki i uopšte servis K glave, svi odmahuju glavom a karburator ima još ko radi. kada se pojavio sigurno je bio napredan sistem ali danas je po meni na zadnjem mestu kad sve ukupno sagledaš.
bmw i saab su mnogo pre nekih prešli na el.brizgaljke sa ecu. u tom, električnom smislu su noviji sistemi komplikovaniji a K je mehanički komplikovaniji. saab motor iz '86.je napredniji nego taj mercedesov iz 94.a oni nas tužili za 16V ja razumem tebe, stariji si od mene, vrvtn voliš K glavu (možda si zato i stavio prvo slovo k u svom nadimku ) ali ne možeš reći da nije napredniji i bolji LH nego K (koji su bili savremenici u različitim markama).
kad bih hteo neku stariju tehnologiju za nešto pre bih karburator uzeo nego K. neko više voli K, ne zameram.
al jedna stvar koja je baš bzvz, kaže da se benzin neprekidno ubrizgava a 4 brizgaljke ima, tj.za svaki cilindar. koja je svrha onda brizg.po svakom cilindru? pa to je kao karburator što stalno sipa. al on bar sipa u centar odakle uvek neki cil uvlači pa nema gomilanja a ne kao K gde se gomila gorivo ispred ventila dok dođe takt usisavanja. samo je kraći put goriva do cilindra pa manje taloženje na zidove al kad se motor zagreje mislim da nema neke razlike, čak kad se zagreje zid možda će i bolje ispariti benzin kad prelazi veći put kroz vruću okolinu ako nije dobro raspršeno diznom karburatora? zato kažem da je K dobar samo kao ideja, polazna tačka za novu tehnologiju, sa dosta mana koje treba ispraviti. ispravi me ako grešim nešto
bmw i saab su mnogo pre nekih prešli na el.brizgaljke sa ecu. u tom, električnom smislu su noviji sistemi komplikovaniji a K je mehanički komplikovaniji. saab motor iz '86.je napredniji nego taj mercedesov iz 94.a oni nas tužili za 16V ja razumem tebe, stariji si od mene, vrvtn voliš K glavu (možda si zato i stavio prvo slovo k u svom nadimku ) ali ne možeš reći da nije napredniji i bolji LH nego K (koji su bili savremenici u različitim markama).
kad bih hteo neku stariju tehnologiju za nešto pre bih karburator uzeo nego K. neko više voli K, ne zameram.
al jedna stvar koja je baš bzvz, kaže da se benzin neprekidno ubrizgava a 4 brizgaljke ima, tj.za svaki cilindar. koja je svrha onda brizg.po svakom cilindru? pa to je kao karburator što stalno sipa. al on bar sipa u centar odakle uvek neki cil uvlači pa nema gomilanja a ne kao K gde se gomila gorivo ispred ventila dok dođe takt usisavanja. samo je kraći put goriva do cilindra pa manje taloženje na zidove al kad se motor zagreje mislim da nema neke razlike, čak kad se zagreje zid možda će i bolje ispariti benzin kad prelazi veći put kroz vruću okolinu ako nije dobro raspršeno diznom karburatora? zato kažem da je K dobar samo kao ideja, polazna tačka za novu tehnologiju, sa dosta mana koje treba ispraviti. ispravi me ako grešim nešto
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: K-JETRONIC (K-glava)
Da Mercedes, Rolls Royce, Ferrari, Porsche.........ma da svi su stedeli ..........OK, idemo dalje
Servisi ti ocigledno nisu bili dovoljno"ozbiljni" zato sto ovaj moj majstor ima normalni sto za testiranje brizgaljki na kome ima program za mehanicke dizne. Pogledas u tabelama na kom pritisku otvara dizna (pritisci se krecu od 3-4bara) namestis i udri.
Razlog zasto u Srbiji nema puno ljudi koji znaju oko ovog sistema je sto je 70-80-90ih u Jugoslaviji nije bilo ozbiljnih automobila.......ko je imao para (neki ex-gastarbajter) je imao 200D i 200 (koja ima karburator) neki 230E, 280E ili 500 ovde je bio naucna fantastika, .....ove druge marke da ne spominjem - zato nema majstora koji su tada ucili da popravljaju.
K-glava je prostija od ubrizgavanja, a objasnicu ti zasto:
- kad ti se pokvari protokomer na tvom 16V sta ces da radis? Ako ne moze da se ocisti moras da kupis drugi - ovde imas prost tanjir koji je kao kantar na pijaci koji se podesava - sredis i vozi
- kad ti se pokvari ECU sta radis? Menjas drugim - ovde ECU nemas vec imas gomilu senzora koji rade na protok vakum i temperaturu, dobro kod KE ima ECU, ali je liga bez briga
U svakom slucaju da ti se nedaj boze nesto desi u pustinju garantujem ti da bi pre osposobio k-glavu i otisao do sledece oaze da se spasis
Zato je sistem omiljen sirom afrike!
Sistem ima neprekidno napajanje goriva zato sto su kod Boscha imali problem sa davanjem impulsa za zatvaranje elektro ventila - D-Jetronic je radio tako sto je razvodna kapa imala rupe i kad na tom mestu razvodna ruka zna polozaj klipa i otvara diznu. Medjutim posto je sistem bio sklon da se kvari posle 70-100.000km i preliva gorivo u cilindar dolazilo je do pranja uljnog filma i karike su stradale, zato su mecke iz D-Jetronic ere imale problem sa plavim dimom, a i kod Saaba se sistem jako kratko zadrzao.
K-Jet je naprosto bio pouzdaniji sistem, tek su na L-Jetronicu, posto je usavrsena kompjuterska tehnologija, napravili ECU koji je uzimao signal sa Hall davaca i time upravljao dizne (do tada samo paljenje).
K-glava trosi kada je sistem lepo podesen 11-12 po gradu, sto je sasvim OK, tako da iako teoretski deluje kao katastrofa u praksi nema nekih nedostataka
Ja ti kazem sistem je prost samo nece niko da cita........ja posto nemam mehanicare u najblizoj porodici morao sam da procitam vise literature za karburator nego za k-glavu dok sam shvatio, jer sam imao na Kadettu Pierburg 1B1 koji je za srpske majstore bio cudo nevidjeno i redom mi savetovali da uzmem karburator sa Zastave. Jel znas zasto???
Zato sto nisu imali pojma kako radi vakumsko upravljanje leer gasa i jos neke sitnice.........jos kad vide MAP senzor i ECU paljenja samo u nesvest sto ne padnu, a pricamo o jbenom Opel Kadettu 1.3 iz 1987, a ne o Alfa Romeo Tipo 33
Zato malo vise citaj, manje kukaj i sudi i bice sve OK
Servisi ti ocigledno nisu bili dovoljno"ozbiljni" zato sto ovaj moj majstor ima normalni sto za testiranje brizgaljki na kome ima program za mehanicke dizne. Pogledas u tabelama na kom pritisku otvara dizna (pritisci se krecu od 3-4bara) namestis i udri.
Razlog zasto u Srbiji nema puno ljudi koji znaju oko ovog sistema je sto je 70-80-90ih u Jugoslaviji nije bilo ozbiljnih automobila.......ko je imao para (neki ex-gastarbajter) je imao 200D i 200 (koja ima karburator) neki 230E, 280E ili 500 ovde je bio naucna fantastika, .....ove druge marke da ne spominjem - zato nema majstora koji su tada ucili da popravljaju.
K-glava je prostija od ubrizgavanja, a objasnicu ti zasto:
- kad ti se pokvari protokomer na tvom 16V sta ces da radis? Ako ne moze da se ocisti moras da kupis drugi - ovde imas prost tanjir koji je kao kantar na pijaci koji se podesava - sredis i vozi
- kad ti se pokvari ECU sta radis? Menjas drugim - ovde ECU nemas vec imas gomilu senzora koji rade na protok vakum i temperaturu, dobro kod KE ima ECU, ali je liga bez briga
U svakom slucaju da ti se nedaj boze nesto desi u pustinju garantujem ti da bi pre osposobio k-glavu i otisao do sledece oaze da se spasis
Zato je sistem omiljen sirom afrike!
Sistem ima neprekidno napajanje goriva zato sto su kod Boscha imali problem sa davanjem impulsa za zatvaranje elektro ventila - D-Jetronic je radio tako sto je razvodna kapa imala rupe i kad na tom mestu razvodna ruka zna polozaj klipa i otvara diznu. Medjutim posto je sistem bio sklon da se kvari posle 70-100.000km i preliva gorivo u cilindar dolazilo je do pranja uljnog filma i karike su stradale, zato su mecke iz D-Jetronic ere imale problem sa plavim dimom, a i kod Saaba se sistem jako kratko zadrzao.
K-Jet je naprosto bio pouzdaniji sistem, tek su na L-Jetronicu, posto je usavrsena kompjuterska tehnologija, napravili ECU koji je uzimao signal sa Hall davaca i time upravljao dizne (do tada samo paljenje).
K-glava trosi kada je sistem lepo podesen 11-12 po gradu, sto je sasvim OK, tako da iako teoretski deluje kao katastrofa u praksi nema nekih nedostataka
Ja ti kazem sistem je prost samo nece niko da cita........ja posto nemam mehanicare u najblizoj porodici morao sam da procitam vise literature za karburator nego za k-glavu dok sam shvatio, jer sam imao na Kadettu Pierburg 1B1 koji je za srpske majstore bio cudo nevidjeno i redom mi savetovali da uzmem karburator sa Zastave. Jel znas zasto???
Zato sto nisu imali pojma kako radi vakumsko upravljanje leer gasa i jos neke sitnice.........jos kad vide MAP senzor i ECU paljenja samo u nesvest sto ne padnu, a pricamo o jbenom Opel Kadettu 1.3 iz 1987, a ne o Alfa Romeo Tipo 33
Zato malo vise citaj, manje kukaj i sudi i bice sve OK
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: K-JETRONIC (K-glava)
Evo posto je bilo pitanja vezano za Bosch benzinsku pumpu kod 8 ventilskog motora (koja nema nikakve veze sa pumpom za druge modele)
Evo kako izgleda kada se izvadi
Ovde se vidi najcesci problem gde staro gorivo izgrize gumeni sesiric koji ide na plasticni plovak koji se nalazi na kadici kao na slici.
Simptomi su gasenje kola kad skrecu ili zanose u odredjenom pravcu.
Takodje treba obratiti paznju na polozaj kadice prilikom vadjenja/vracanja - ako se kadica vrati u pogresnom polozaju mogu nastati problemi
Ovako treba sve da izgleda kada je kako treba
Evo kako izgleda kada se izvadi
Ovde se vidi najcesci problem gde staro gorivo izgrize gumeni sesiric koji ide na plasticni plovak koji se nalazi na kadici kao na slici.
Simptomi su gasenje kola kad skrecu ili zanose u odredjenom pravcu.
Takodje treba obratiti paznju na polozaj kadice prilikom vadjenja/vracanja - ako se kadica vrati u pogresnom polozaju mogu nastati problemi
Ovako treba sve da izgleda kada je kako treba
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- sena58
- Postovi: 297
- Pridružio se: 20 Nov 2013, 02:29
Re: K-JETRONIC (K-glava)
Ja sam imao problem sa mojim K-Jetom, samo dok nisam provalio da je vakum na tzv tanjiru stalno zatvarao isti, a vakum koji ga otvara je imao problem sa trulim crevom. Auto je radio samo minut na Warm up. Sredio creva od vakuma i sve radi, za divno cudo iako je auto pogonjen TNG-om.
Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: K-JETRONIC (K-glava)
Gde imas vakum creva na tanjiru?
Tanjir/protokomer ide preko filtera za vazduh i polugom je vezan za k-glavu u koju samo idu creva za gorivo, tu nema vakum creva..........jel mislis na klapnu/leptir u usisnoj grani? Tu idu svi vakumi
Tanjir/protokomer ide preko filtera za vazduh i polugom je vezan za k-glavu u koju samo idu creva za gorivo, tu nema vakum creva..........jel mislis na klapnu/leptir u usisnoj grani? Tu idu svi vakumi
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- sena58
- Postovi: 297
- Pridružio se: 20 Nov 2013, 02:29
Re: K-JETRONIC (K-glava)
slikaću ti da vidiš na šta sam mislio. Možda se nisam dobro izrazio, ali su zapažanja oko rada samo sistema tačna. dok crevo nisam vratio tanjir je bio zakovan i nije hteo da se otvori i pusti gorivo u gornji deo glave, da ti ne objašnjavam jer znam da znaš na šta mislim. Prvo sam mislio da je "planger" zapusen, ali se ispostavilo da je vakum ometao rad tanjira.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: K-JETRONIC (K-glava)
Aj uslikaj kad mognes
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- sena58
- Postovi: 297
- Pridružio se: 20 Nov 2013, 02:29
Re: K-JETRONIC (K-glava)
Hocu ;)
Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost