Motor za izbegavanje 3.0TiD
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Motor za izbegavanje 3.0TiD
Ovaj motor je koncipiran za Saab 9-5, Opel Signum, a koriscen je i od Renault-a. Motor je dizajniran od strane izenjera Saab-a i GM, dok se Isuzu moze oznaciti kao "izvodjac radova". Saabovi inzenjeri su se izborili za neobican redosled okidanja cilindara koji je motoru obezbedio jako miran rad za jednog dizela.
Da je ostalo na tome ovo bi zvucala kao prica sa srecnim krajem, jer je motor sa svojih 177ks imao vise nego dovoljno snage, a i obrtni moment je bio izvanredan.
Problemi sa motorom su primeceni tek u eksploataciji, gde je zbog nedovoljnog hladjenja samog bloka dolazilo do toga da se prilikom ceste voznje na 150km/h ili brze (ljudi koji voze puno autoputevima u Nemackoj npr.) hilzna "isklizne" iz bloka - ovo pomeranje hilzne koje je bilo jedva vidljivo golim okom znacilo je kraj za motor.
Problem je nazalost bio naizrazeniji kod Saaba 9-5, a manje kod Opel Signuma i Renault Vel Satisa koji su imali bolje provetravanje oko motora.
Jedino resenje je bila zamena motora, ali je i to obezbedjivalo mir samo narednih 100.000km, posle toga je opet nastajao isti problem.
Pored ovog problema bilo je i problema za pumpom za gorivo koja je bila jako osetljiva i podlozna otkazu - po recima nekih, nezvanicnih izvora, problem je bio da su se javljali opiljci u radu pumpe koji se nisu mogli izbaciti tako da su doprinosili da strada. Takodje su neki imali problem sa diznama, ali u manjem obimu.
Opel i Renault nisu odustali od ovog motora, vec su modifikovali i povecali snagu na 184ks i boljim hladjenjem smanjili mogucnost da se ovaj problem dogodi.
Saab je vecinu vozila otkupio, ali je nazalost dosta otislo u jugo-istocnu evropu. U medjuvremenu sam cuo da u holandiji jedna firma sredjuje ove motore i nudi ih u zameni "staro-za-novo", druga resenja uglavnom znace da se prebace komplet motor, elektronika, menjac znaci 70% kola sa nekog 2.0 benzinca ili 2.2 dizela.
Jedino sto je Srbiju spasilo od veceg uvoza, do cega bi neminovno doslo jer su napolju bili dzabe, jeste skupa registracija - svako zlo ima svoje dobro
Da je ostalo na tome ovo bi zvucala kao prica sa srecnim krajem, jer je motor sa svojih 177ks imao vise nego dovoljno snage, a i obrtni moment je bio izvanredan.
Problemi sa motorom su primeceni tek u eksploataciji, gde je zbog nedovoljnog hladjenja samog bloka dolazilo do toga da se prilikom ceste voznje na 150km/h ili brze (ljudi koji voze puno autoputevima u Nemackoj npr.) hilzna "isklizne" iz bloka - ovo pomeranje hilzne koje je bilo jedva vidljivo golim okom znacilo je kraj za motor.
Problem je nazalost bio naizrazeniji kod Saaba 9-5, a manje kod Opel Signuma i Renault Vel Satisa koji su imali bolje provetravanje oko motora.
Jedino resenje je bila zamena motora, ali je i to obezbedjivalo mir samo narednih 100.000km, posle toga je opet nastajao isti problem.
Pored ovog problema bilo je i problema za pumpom za gorivo koja je bila jako osetljiva i podlozna otkazu - po recima nekih, nezvanicnih izvora, problem je bio da su se javljali opiljci u radu pumpe koji se nisu mogli izbaciti tako da su doprinosili da strada. Takodje su neki imali problem sa diznama, ali u manjem obimu.
Opel i Renault nisu odustali od ovog motora, vec su modifikovali i povecali snagu na 184ks i boljim hladjenjem smanjili mogucnost da se ovaj problem dogodi.
Saab je vecinu vozila otkupio, ali je nazalost dosta otislo u jugo-istocnu evropu. U medjuvremenu sam cuo da u holandiji jedna firma sredjuje ove motore i nudi ih u zameni "staro-za-novo", druga resenja uglavnom znace da se prebace komplet motor, elektronika, menjac znaci 70% kola sa nekog 2.0 benzinca ili 2.2 dizela.
Jedino sto je Srbiju spasilo od veceg uvoza, do cega bi neminovno doslo jer su napolju bili dzabe, jeste skupa registracija - svako zlo ima svoje dobro
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
.....hvala za tekst
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- nik 900t
- Drug Član
- Postovi: 1774
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Vojka
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
ajde pojasni ovo saab je otkupio vecinu kola .......sad mi je jasno zasto se jedan saab 9 5 3.0tid prodavao za neke smesne pare pre jedno godinu dana, koja je prica sa benzincima 3.0
Saab 900og
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
pa otkupili su zato sto su imali problema sa njima i nisu mogli da ih rese, pa je bolje resenje (mada skupo) bilo da otkupe vozila od vlasnika. Otkup je samo bio u EU.
3.0 benzinac je, iako medju ljubiteljima Saab-a nepopularan, jako robusan motor. Motor je ustvari Holdenov (australijski GM) V6 motor koji su u Saabu blago modifikovali. Motor se odlikuje velikom izdrzljivoscu, posledica toga da je relativno rasterecen motor (200ks na 3.000 kubika + turbo).
Resenje Turba je jako "Interesantno" - turbo se napaja izduvnim gasovima sa samo jedne grane i sluzi vise u cilju da vozilo bude startno na niskim obrtajima.
Motor nije imao probleme sa zapusenjem dovoda ulja kao ostali Saab turbo benzinci.
Ovo je pored 2.2TiD jedan od pozitivnih primera saradnje Saab-a i GM-a
3.0 benzinac je, iako medju ljubiteljima Saab-a nepopularan, jako robusan motor. Motor je ustvari Holdenov (australijski GM) V6 motor koji su u Saabu blago modifikovali. Motor se odlikuje velikom izdrzljivoscu, posledica toga da je relativno rasterecen motor (200ks na 3.000 kubika + turbo).
Resenje Turba je jako "Interesantno" - turbo se napaja izduvnim gasovima sa samo jedne grane i sluzi vise u cilju da vozilo bude startno na niskim obrtajima.
Motor nije imao probleme sa zapusenjem dovoda ulja kao ostali Saab turbo benzinci.
Ovo je pored 2.2TiD jedan od pozitivnih primera saradnje Saab-a i GM-a
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- nik 900t
- Drug Član
- Postovi: 1774
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Vojka
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
e sad to zapusavanje pumpe za ulje na benzincima kako to moze da se vidi ili cuje bez skidanja kartera ima li nekih karakteristicnih detalja veca kilometraza neredovna zamena ulja.....zbog cega dolazi do toga.
Saab 900og
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
...Usko sace na situ.... ....samo karter dole,sve ostalo je inprovizacije...
P.S.......doktore,je'si doputovao?
P.S.......doktore,je'si doputovao?
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
Nije - nego lose odrzavanje!Aero je napisao: ...Usko sace na situ....
Ako se ulje menja na 10.000km onda je sace "kako treba". Ovo je srpsko resenje za problem da se buse rupe u sace, al nije dobro za motor.
Najbolje resenje - malo vise voznje autoputem - jednom nedeljno 120km/h 15 min., i zamena ulja na 10.000km strogo sintetika.
Sitno sace je tu da zadrzi necistoce, a ne da se buse rupe
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
@Aero - dosao
Ovo sto Aero kaze za karter potpisujem - pre bilo koje kupovine karter dole!
Ovo sto Aero kaze za karter potpisujem - pre bilo koje kupovine karter dole!
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
Dooooobro jbt-e.......sta odma .............znaci doputovao si ....kd23se4 je napisao:Nije - nego lose odrzavanje!
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
ma samo me nervira kad vidim ove nase kako mu ga zadaju po busenju - alo ljudi sta ce vam onda sace da ga odma skinete - mislim kroz te rupe sto naprave moze kamenje da prodje - ili da uzmu resenje sa TiD-a ima jedna ali OGROMNA rupa na usisu - nema sace
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
Stvarno ???????
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
DA - skido na mom. Naravno kod ovog nema ni M od mulja, al takvo im resenje.
Ma dobro, da se ne lazemo, 2.2TiD je kamionski motor prilagodjen za putnicki auto - al ispalo dobro.
Ne znam nikog da mu na jednu zamenu trosi vise od 0,5lit (10-15.000km) tako da bice da su Austrugari znali sta rade
Ma dobro, da se ne lazemo, 2.2TiD je kamionski motor prilagodjen za putnicki auto - al ispalo dobro.
Ne znam nikog da mu na jednu zamenu trosi vise od 0,5lit (10-15.000km) tako da bice da su Austrugari znali sta rade
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
A jel postoji neka alternativa kombinovanja sa tog na ovaj......jel si cuo,pokusavao.........
- nik 900t
- Drug Član
- Postovi: 1774
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Vojka
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
znaci kada bih hteo da kupim saab ovde kod nas da kazem kupcu hocu da skinem karter pre kupovine on bih verovatno rekao bezi u p.... ma.... mislio sam ima neka caka ... znaci nista.da li je ista prica i kod 9 5 benzinaca taj mulj.....
Saab 900og
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
NE !!!!.....znaci neces kupiti saab-a kod nas.Tako smo apsolvirali........ili si opet video neki zesci
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
pa nema kombinovanja, ja tvrdim, i naravno mislim da sam u pravu - svedjani su predvideli da ce vremenom da se formiraju necistoce koje su velicine X
Samim tim sto je sace zapuseno znaci da jeste tako, ali ako stavis propusnije sace te ce necistoce doci negde gde su svede hteli sa sacetom da sprece (pumpa, radilica, bregasta ventili, karike....) da bi motor trajao.
Postavljanjem propusnijeg saca - resavas privremeno problem, ali dovodis krupnije necistoce tamo gde ne treba tj. gde konstruktori nisu hteli da ih imaju.
Kod TiD-a ocigledno da su druga resenja ili druge tolerancije, ipak se treba setiti da je stajerska poljoprivredna regija Austrije gde ima i proizvodnje traktora
Samim tim sto je sace zapuseno znaci da jeste tako, ali ako stavis propusnije sace te ce necistoce doci negde gde su svede hteli sa sacetom da sprece (pumpa, radilica, bregasta ventili, karike....) da bi motor trajao.
Postavljanjem propusnijeg saca - resavas privremeno problem, ali dovodis krupnije necistoce tamo gde ne treba tj. gde konstruktori nisu hteli da ih imaju.
Kod TiD-a ocigledno da su druga resenja ili druge tolerancije, ipak se treba setiti da je stajerska poljoprivredna regija Austrije gde ima i proizvodnje traktora
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
@nik 900t - Pa isti su motori, sto je najgore onaj 2.3Turbo iz 9-5 mislim da je jos najgore zahvacen.
Gde god kupio - skidanje kartera - jedina alternativa je da neko ima kameru da se ubaci kroz rupu (znaci ona spijunska)
Jedino bezbedno je da kupis neku 902ku jer one su bas retko pogodjene tim problemom - uglavnom kada je vlasnik menjao ulje na prestupnu godinu
Gde god kupio - skidanje kartera - jedina alternativa je da neko ima kameru da se ubaci kroz rupu (znaci ona spijunska)
Jedino bezbedno je da kupis neku 902ku jer one su bas retko pogodjene tim problemom - uglavnom kada je vlasnik menjao ulje na prestupnu godinu
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
kd23se4 je napisao: saceta
......e sad si mu J..... kevu
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
OMG sad sam ga njbo...........1000 godina zjb-nja od Aero-a sto brzopleto napisah - mrtav covek - posto nisam mod naravno ne mogu da izbrisem ovaj greh i da se pravim da ga nikad nije bilo.
Ja mogu da se samo odbranim time da sam inzenjer a ne filolog tako da imam pravo na lapsus calami
Ja mogu da se samo odbranim time da sam inzenjer a ne filolog tako da imam pravo na lapsus calami
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
Ma sala..... ....... ..........
...nego ,ajd' zivotati u onu drugu temu (2.2 Tid),da mi ispricas malo o tom motoru.Sad citam na blic....kazu "vibracije velike u kabini" .....aj tamo ako imas malko vremena .......bas si mi nesto zagolicao mastu
...nego ,ajd' zivotati u onu drugu temu (2.2 Tid),da mi ispricas malo o tom motoru.Sad citam na blic....kazu "vibracije velike u kabini" .....aj tamo ako imas malko vremena .......bas si mi nesto zagolicao mastu
- nik 900t
- Drug Član
- Postovi: 1774
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Vojka
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
cekaj znaci 900ka verzija 94 do 98 nema taj problem ili.....
Saab 900og
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
Evo ispravio sam da ne kukas .........a za ovu sledecu da bih uklonio.....jedino ako bi............
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Motor za izbegavanje 3.0TiD
@Aero - pa naveo sam ti da je motor malo "agrarnog" karaktera - dakle kad radi u mestu, pa jos hladan, stvarno se u kolima osecaju vibracije i cuje se motor. Kad ga vozis svet je u redu, nista se ne oseca, na autoputu zvuci skoro kao benzinac. Za ljude koji hoce da imaju mir i tisinu u kolima ovo nije motor.
Za ljude kojima treba radni konj, koji ce uz malo odrzavanja da predje puno kilometara, koji ne planiraju da jure preko 200km/h, za 0-100km/h zadovoljni su sa 10,5 sek - ovo je pravi izbor.
@Nik 900t - tako je, 900ka od 93-98 nema taj problem, kao ni 2.0 atmosferac - on jedino ima problem sto srce gorivo
Za ljude kojima treba radni konj, koji ce uz malo odrzavanja da predje puno kilometara, koji ne planiraju da jure preko 200km/h, za 0-100km/h zadovoljni su sa 10,5 sek - ovo je pravi izbor.
@Nik 900t - tako je, 900ka od 93-98 nema taj problem, kao ni 2.0 atmosferac - on jedino ima problem sto srce gorivo
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju