SAAB 3.0V6
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 3.0V6
Motor se sto se tice Saaba pojavio prvi put u Saab 9000 Griffin, pre svega jer su neki kupci zeleli manje "reakcionaran" motor od 2.3 turbo, a sa slicnom snagom.
Da bi smanjili troskove GM je uzeo motor iz Holdena, dakle australijske divizije GM-a. Motor je specifican po asimetricnom turbo punjacu, koji se napaja samo sa jedne usisne grane.
Turbo je jako mali i ima ulogu da obezbedi snagu pri startu i nizim obrtajima, dok se snaga motora izvlaci iz zapremine.
Motor je jako robusan, trpi dosta torture, nema problema sa oil sludge-om.
Mane motora su da je jako zedan, potrosnja je 13-15 po gradu, ako se nagazi moze i 20, motor je nepristupacan za servisiranje, sto vazi i kod zamene svecica, a bogami i kaisa, koji za razliku od vecine Saab motora poseduje.
Motor nije omiljen medju ljubiteljima turbo motora jer ne daje onaj "kik" u ledjima kada ubrzava.
U svakom slucaju da nije srpskih haraca na kubikazu jako interesantan motor za "polovnjaka" jer sem sto prelazi puno bez picikato odrzavanja, nije osetljiv na oil sludge i nema nekih vecih problema sa plinom.
Da bi smanjili troskove GM je uzeo motor iz Holdena, dakle australijske divizije GM-a. Motor je specifican po asimetricnom turbo punjacu, koji se napaja samo sa jedne usisne grane.
Turbo je jako mali i ima ulogu da obezbedi snagu pri startu i nizim obrtajima, dok se snaga motora izvlaci iz zapremine.
Motor je jako robusan, trpi dosta torture, nema problema sa oil sludge-om.
Mane motora su da je jako zedan, potrosnja je 13-15 po gradu, ako se nagazi moze i 20, motor je nepristupacan za servisiranje, sto vazi i kod zamene svecica, a bogami i kaisa, koji za razliku od vecine Saab motora poseduje.
Motor nije omiljen medju ljubiteljima turbo motora jer ne daje onaj "kik" u ledjima kada ubrzava.
U svakom slucaju da nije srpskih haraca na kubikazu jako interesantan motor za "polovnjaka" jer sem sto prelazi puno bez picikato odrzavanja, nije osetljiv na oil sludge i nema nekih vecih problema sa plinom.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 3.0V6
Hvala KD23...
Znas li mozda bitne razlike izmedju njega i 2.8.....oba su V6 i Holden
Znas li mozda bitne razlike izmedju njega i 2.8.....oba su V6 i Holden
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 3.0V6
Mislim da nemaju veze, druga generacija. 2,8 ima ugao od 60 stepeni medju redovima dok je 3,0 imao 57 stepeni ugao, kao i svi Opelovi V6 agregati (2,5; 2,6; 3,2).
Ipak 2,5 ne treba brkati sa 3,0, nisu iste konstrukcije i bitna napomena da 3,0 nije imao probleme 2,5 sa dihtungom glave i izduvnom granom (umela da puca).
Ipak 2,5 ne treba brkati sa 3,0, nisu iste konstrukcije i bitna napomena da 3,0 nije imao probleme 2,5 sa dihtungom glave i izduvnom granom (umela da puca).
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Re: SAAB 3.0V6
Svojevremeno, saab je krenuo u pricu vece kubikaze, zarad usa trzista. Naslo se resenje u spajanju 2 B202 cini mi se motora. 4,0 zapremina, ma sve duplo u odnosu na b202. Finci su ga napravili, i za divno cudo motor je samo kljoknuo na svoje mesto bez nekih intervencija unutar motornog prostora. Zaboravih sada tacne spec. Ali bio je hitic za sisavca, sa zlom tjuning pricom mogucnosyi. Zamislite tlbiturbo... zlo! Ali GM tada krece da koci saab! Rekose, nema potrebe za tim, imamo mi motor... 3.0 V6. I tako saab ova prica V8 motora pade u vodu... Rodio se 3.0 V6.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 3.0V6
Mislis na ovaj motor V8
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 3.0V6
Problem lezi u kucistu radilice i liniji za sklapanje motora. Jako skupo i niko ne voli da "baca pare" na to. Zato je Mercedes pravio V6 i V8 motore sa "pogresnim" uglom, jer su hteli mesto 2 da sve obave jednom linijom.
U tome su uspeli, al su dobili budjav V6 motor koji je ukinuo redni 6.
Nazalost nije samo GM sampion da pravi gluposti
U tome su uspeli, al su dobili budjav V6 motor koji je ukinuo redni 6.
Nazalost nije samo GM sampion da pravi gluposti
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Re: SAAB 3.0V6
Dobro,ovo sto ste sada pisali ima veze samo sa v6 motorom koji se ugradjivao u 9-5. Znaci sa turbinicom a sta je sa prvim v6 motorima koji su isli u 9k? Kolika im je potrosnja,jedu li menjace kao turbo modeli itd? Jel trajniji onaj ZF automatic sa ovim motorom,jel vozio ko,iskustva itd? Planiram da uzmem onog sa oglasa griffina pa se raspitujem
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 3.0V6
Pa mislim da smo vec naveli da se u principu radi o istom bloku kod 9-5 3.0 V6 i kod Griffina - dakle dobar motor, samo nema onu eksplozivnost koju ima 2.0/2.3 turbo pa zato nije toliko popularan kod ljubitelja brze voznje - vise je za neku gospodsku voznju. Mada kada ga moj majstor osine po gasu (ima 9-5 V6) nemam utisak da fali snage
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 3.0V6
GRIPEN je napisao:
Re: SAAB 3.0V6
Ako SAAB 9000 nosi ZF 4HP22, onda taj motor sigurno nece razbiti menjac - ovaj je bulletprof, i radi i sa mnogo snaznijim motorima bez problema.Kolja je napisao:Dobro,ovo sto ste sada pisali ima veze samo sa v6 motorom koji se ugradjivao u 9-5. Znaci sa turbinicom a sta je sa prvim v6 motorima koji su isli u 9k? Kolika im je potrosnja,jedu li menjace kao turbo modeli itd? Jel trajniji onaj ZF automatic sa ovim motorom,jel vozio ko,iskustva itd? Planiram da uzmem onog sa oglasa griffina pa se raspitujem
Re: SAAB 3.0V6
Da, HP18 je los menjac, definitivno. I ja sam imao losa iskustva. Steta sto nisu isli na 22, fenomenalan je, gura E32 sedmicu kao da auto ima 600kg.
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: SAAB 3.0V6
All systems go, ready for takeoff!
-
- Drug Član
- Postovi: 58
- Pridružio se: 09 Okt 2013, 21:52
- Lokacija: Valjevo
Re: SAAB 3.0V6
Evo i ja da kazem nesto o tom 3.0, imam ga i prezadovoljan sam,trosi malo vise ali nije me dosad izdao nigde,trenutno je u dvoristu,nece da upali,a i ne zurim nesto posto su plavci uzeli dozvolu.Imam i safrana 3.0 ali ta dva auta ne mogu da poredim,Saabiste je iz druge galaksije.
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: SAAB 3.0V6
Imam neko predskazanje za 2017... :)
Neki Griffin bi mi legao bas bas
Da li neko zna, posto ih relativno malo ima kod nas, kakvu muku tj kakve probleme najcesce imaju ovi motori?
Pucanje izduvne grane?
Turbina?
Neke cene odrzavanja?
Znam da registracija ubija, al Griffin je Griffin jbg :) a i moje neko misljenje je da se ovaj motor mozda i najbolje pokazao od svih motora u 9-5...
Ono sto bi me takodje zanimalo, vidim da se pricalo o nekoj velikoj potrosnji mozda cca 5-8litara vecoj od B234, kako podnosi alternativna goriva...posto B234 lepo podnosi plin i brzo mi se isplatio, al opet to su konstrukcijski totalno dva razlicita motora pa reko da pitam, mozda neko iskustvo ili saznanje?
Послато са Lenovo A606
Neki Griffin bi mi legao bas bas
Da li neko zna, posto ih relativno malo ima kod nas, kakvu muku tj kakve probleme najcesce imaju ovi motori?
Pucanje izduvne grane?
Turbina?
Neke cene odrzavanja?
Znam da registracija ubija, al Griffin je Griffin jbg :) a i moje neko misljenje je da se ovaj motor mozda i najbolje pokazao od svih motora u 9-5...
Ono sto bi me takodje zanimalo, vidim da se pricalo o nekoj velikoj potrosnji mozda cca 5-8litara vecoj od B234, kako podnosi alternativna goriva...posto B234 lepo podnosi plin i brzo mi se isplatio, al opet to su konstrukcijski totalno dva razlicita motora pa reko da pitam, mozda neko iskustvo ili saznanje?
Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 3.0V6
Jedini problem za koji znam jeste da ona turbina sto ide na jednu stranu hoce da se pokvari, ali nije neki masivan problem.
Kasete ne crkavaju cesto, ali su dosta skupe (Opelov motor nema kasete) i idu 2 komada (naravno ne mora da se menja u paru).
Nista na motoru sem bloka nije sa Opela, ali cini mi se da je set spanera i kaisa isti kao sa MV6 za Omegu.
Moj majstor Aca me svojevremeno pitao koji je najpouzdaniji benzinski motor kod Saaba i ja sam mu preporucio ovaj, posle mesec dana on ga kupio.
Ugradio plin i vozio ga godinu ili malo vise. Posle prodao ta kola nekom liku koji je dosao na genijalnu ideju da stavi vecu turbinu i napravio haos, sa do tada savrseno ispravnim autom.
Potrosnja plina (covek ima TESKU TESKU nogu) po gradu 15-16 litara
Po opremi je neprevazidjen.........npr. ne pamtim da sam video u drugoj 9-5ici grejace sedista pozadi
Mislim da je po startnosti Aero bolji, ali kao V6 ima onu snagu "iz bunara" koju licno obozavam.......prava mrcina od motora.
Kasete ne crkavaju cesto, ali su dosta skupe (Opelov motor nema kasete) i idu 2 komada (naravno ne mora da se menja u paru).
Nista na motoru sem bloka nije sa Opela, ali cini mi se da je set spanera i kaisa isti kao sa MV6 za Omegu.
Moj majstor Aca me svojevremeno pitao koji je najpouzdaniji benzinski motor kod Saaba i ja sam mu preporucio ovaj, posle mesec dana on ga kupio.
Ugradio plin i vozio ga godinu ili malo vise. Posle prodao ta kola nekom liku koji je dosao na genijalnu ideju da stavi vecu turbinu i napravio haos, sa do tada savrseno ispravnim autom.
Potrosnja plina (covek ima TESKU TESKU nogu) po gradu 15-16 litara
Po opremi je neprevazidjen.........npr. ne pamtim da sam video u drugoj 9-5ici grejace sedista pozadi
Mislim da je po startnosti Aero bolji, ali kao V6 ima onu snagu "iz bunara" koju licno obozavam.......prava mrcina od motora.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: SAAB 3.0V6
Odlicno, do kraja meseca ce biti neki za mene, ja se nadam ;) :)
Послато са Lenovo A606
Послато са Lenovo A606
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 3.0V6
Ja se iskreno nadam da se zajebavas.
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
- MAD SERB
- Postovi: 2362
- Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
- Lokacija: BOR
- Kontakt:
Re: SAAB 3.0V6
Rekao bih da je ozbiljan i da mu 95 Griffin hvali za kolekciju kako je krenuo otvoriće muzej vrlo brzo
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T !
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 3.0V6
Sto? Samo mu treba jedan invalid i da ga vidi bogzodiac je napisao:Ja se iskreno nadam da se zajebavas.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- MAD SERB
- Postovi: 2362
- Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
- Lokacija: BOR
- Kontakt:
Re: SAAB 3.0V6
Bar je to lako naći...ako ga ne nadješ uvek možeš da ga napraviškd23se4 je napisao:Sto? Samo mu treba jedan invalid i da ga vidi bogzodiac je napisao:Ja se iskreno nadam da se zajebavas.
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T !
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 3.0V6
Kod mene je problem da ne mogu sve, mogu da placam ili racune za gorivo ili registraciju, ali oboje ne mogu
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 3.0V6
Ma daj, ne ludujte. Kome treba to sranje, delova nigde, trosi kao Kraz, da platis registraciju treba prvo da ubedis sebe da verujes Vucicu da ce za dve godine biti bolje.
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju