GAAZELAKOMERC - auto delovi
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Neznam to. Raspitacu se. Uglavnom, oni licno uvoze.
All systems go, ready for takeoff!
- Perkele
- Drug Član
- Postovi: 898
- Pridružio se: 16 Apr 2012, 00:00
- Lokacija: Indjija
- Kontakt:
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Igore, naravno da moze da se odstampa deklaracija, ali ako udje inspekcija i uzme papire uvoza i vidi Turska i uporedi sa deklaracijom gde pise Nemacka tu su kazne milionske! To me jedino tesi da ne muljaju! Drugar moj Zoran sto je radio u ShopGroup poznaje vlasnika Gazele i kaze da je ozbiljan i da tesko da bi se zezao sa tim stvarima pa me i to malo ubedilo da ipak kupim Mobil.
- stevak
- Postovi: 455
- Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:09
- Lokacija: Zemun
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Kupovao sam neke stvari na kojima je pisalo da je zemlja uvoza neka evropska država ali na pakovanju nađem i da je napravljeno u PRC.Perkele je napisao:U Gazeli na Mobil ulju pise na deklaraciji zemlja uvoza Nemacka, sve one etikete su na nemackom jeziku, koliko se ja razumem ako je nesto uvezeno iz Turske tesko da moze da pise na deklaraciji da je iz Nemacke???
Ne kažem da je to slučaj i sa uljem ali, eto, i ta mogućnost postoji da je napravljeno negde drugo.
ex SAABotražitelj <9000CS>
- kizazox
- Drug Član
- Postovi: 92
- Pridružio se: 05 Jan 2014, 17:18
- Lokacija: Beograd
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Zemlja uvoza i zemlja proizvodnje nije isto. Zemlja proizvodnje moze biti PRC a zemlja uvoza Nemacka jer ako ne mozes da ispostujes minimalnu kolicinu za uvoz iz Kine npr. 20 ft kontejner onda kupis od veleprodaje ili distributera kod koga mozes da uzmes kolicinu koja ti odgovara. Jos nisam imao slucaj da mi je inspekcija poredila deklaraciju i JCI, uglavnom gledaju dal deklaracija sadrzi sve potrebne podatke ali ne i dal su podaci tacni.
Saab 900i 16v 1989.
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Dok ti ne traze ateste, uverenja i sertifikate...
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Jci.... itd itd itd... itsl
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
All systems go, ready for takeoff!
- MAD SERB
- Postovi: 2362
- Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
- Lokacija: BOR
- Kontakt:
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Samo me jedna sitnica nisam iz BG, jedino da pitam i otvorim predstavnistvo u Boru
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T !
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Izvor: [link_open=http://motornaulja.blogspot.com/2015/04 ... mment-form]motornaulja.blogsport.com[/link_open]
Ko se boji vuka (još), Who is afraid of the ("Big, Bad") Wolf? Wer hat Angst vor dem Wolf?
Wolf Oil.
Odavno sam hteo da pišem o ovoj komapaniji ali nije bilo zastupnika (uvoznika).
Veoma čudno. U zemlji Srbiji (voljenoj nam "Šljivropi") ima najmanje 100 brendova (i najskupljih) ali nema nečeg što bi moglo da ide "kao alva".
Treba li još neki dokaz da je tehnička pismenost na ovim prostorima "brdovitog balkana" na "izuzetno" "visokom nivou" ... i da je ovde lakše brendirati bilo šta nego bilo gde (skoro tuča pri otvaranju H&m-a, slično nekada MacDonald's-a, zakazivanje za iPhone 6 kao da su vašarske bombone, prvo se na sajmu proda mečka od 200k € ... itd. ... sve do toga da će ti "dobro obavešteni" baja pre kupiti Castrol po 3x većoj ceni nego "tamo neki Wolf ..." koji je bar jednom u svojoj istoriji pravio isti (a pravila je i rafinerija u Modriči. ali sponzorisanje Evro kupova i tradicionalna ljubav prema fudbalu je čudo ...).
Dakle sada ima Wolf-a čak i u zemlji sa niskim standardom gde se lakše prodaje skupa roba nego "best buy". Ali tekst će (pravi) biti tek za mesec-dva ("no can do").
Za sada samo osnovno.
1) Uvoznik (je za sada) firma GazelaKomerc.
2) Wolf smatram za TOP 3 najkonkurentnijih kompanija u oblasti maziva u Evropi (uz poljski Lotos, znam još nisam ni sa njima završio ... eh i grčki Cyclon ... još kada bi "ekološka svest" (ali prava) bila na nivou da može da "svari" recilirana bazna ulja ... možda za 100 god. kad nafte više ne bude).
Od velikih je blizu (samo) Total grupa (Total/Elf/Fina).
3) Do (nesrećnih) političkih događanja sa Ukrajinom Wolf je bio (verovatno i sad ali znatno manje) jako prisutan u Rusiji ... ne samo proizvodima nego i transferisanjem tehnologije (npr. specijalnih industrijskih čvrstih maziva).
4) Wolf nije veliki brend ALI je veliki proizvođač. Centrala je u "centru događaja" - Belgiji ("srce" blending industrije Evrope). Manje je poznato ali ovo je verovatno proizvođač koji stoji iza najviše "privatnih robnih marki" (e pa ovo "Pera, Mika, Laza" ulje nije tako loše, pa nije, kad ga pravi Wolf).
Champion ulja su Wolf ... a ima i velikih i jakih imena (teško je reći trenutno kojih ali retko koji je "junak" ostao bez usluga Wolf-a).
5) Ulja su rađena po svim (svetskim standardima) od veoma kvalitetnih sirovina i po visokoj tehnologiji. Najmanje je prosek industrije, usudio bih se da kažem Referenca za industriju maziva.
6) Cene su umerene ... do jako niske. To je duža priča ali uzmite da je sigurno "best buy", vredi svakog dinara (centa).
7) Asortiman. Čaroban. Prevazilazi ili je ravan većini Mejdžorsa. Neka od ulja većina njih nema (5W-50) ili skoro niko nema (5W-60 ... samo još mađarski MOL).
8) Sve je potrkrepljeno odgovarajućim odobrenjima ... dobro, malo se štedi (Wolf naglašava šta je aktuelno i zvanično, ostalo je nivo kvaliteta) ali može se uzeti da sve što piše na ambalaži - VAŽI.
U principu svako ulje ima bar dobar deo onoga što piše što jeste pohvalno za sve kompanije koje nisu multinacionalni giganti (njima je lako da plate po par hiljada € za svako od njih, ako ih po ulju ima 5-6 pa puta više desetina ... cifra je pozamašna).
9) jesu li u nivu najboljih? (ili makar Mejdžorsa)? DA.
10) Osim toga često ih i prevazilaze a imaju i potpuno jedinstvena ulja. Na primer 100% PAO sintetičko 5W-40 (to u Evropi nema niko! Na kontinentalnoj, nije imao, nema i neće imati ... Millers je čini mi se imao ali delimično i to po paprenoj ceni). Uz to je jeftinije od prosečnog HC 5W-40 ulja.
Da, planiram da se i sam snabdem uljem ovog proizvođača (pre ili kasnije). Treba li još išta reći?!
Uzgred ... uvoznik je za sada skromno predstavio Wolf sa svega nekoliko udarnih ulja (10-15% asortimana). Više detalja u forumu SAAB klub Srbija (link je na blogu).
I na kraju:
Ko se boji Wolf-a (još)?
Da sam konkurencija, us...o bih se u gaće.
A šta je stvarno?
Još niko (se nije uplašio) ali bih već planirao promenu delatnosti (ili proširenje iste) ako se bavim trgovinom uljima.
Srećom po druge, ovo nije iPhone pa se neće baš prodvati kao ćeten alva (nekad).
E da se udari reklama na TV-u i to šestocifrenim iznosom u evrima ... onda bi već bio "seljak" što već nisam kupio isto (a nisam jer mislim da nema 20W-50 verzije, nijedne, a ja to od prošle godine sipam kao letnje, pa će sačekati zimu za 10W-40 ili još verovatnije 15W-40).
Inače, iz mora sličnih (mineralnih) 15W-40, Wolf-ovo se ističe. Ako bih morao da se izjasnim o najboljem ... verovatno bih tipovao baš na ovo.
Jeftino a dobro? Skoro nemoguće, ali bar kod maziva je lako (reći šta): Wolf !!
(sigurno i pre svih, tu su naravno i pomenuti Lotos i ostali ... )
Samo kuća od cigala (uozbiljite posao) ... ili će Vas Wolf oduvati ... pre ili kasnije!
P.S.
Neki već jesu (uozbiljili posao). Lukoil ide sa 20% popusta na ionako solidne cene (ali ne baš konkurentne kao nekda). Inače čak i 15W-40 SF/CC (Standard) im nije tako loše (trenutno u motoru uz "obogaćivanjem" sa FAM Gas) ... pošto sam malo kritikovao isto (u apsolutnom smislu ne u svojoj kategoriji). Jedino ostaje da nije baš za zimu kao što piše u Teh. dokum. (ništa ni gore ali ni bolje od drugih mineralnih), već sada je više nego o.k. (iako će izleteti na 5000km).
Moram da napomenem da je tu i Eko (Hellenic) koji je već smanjio (nisam primetio baš kad) svoje (ali zaista) nenormalne cene od prošlog leta, pa je na već solidne (ne preterane) cene dao popust od 20% (sve do kraja juna). PREPORUČUJEM!
Uzgred, za vlasnike starijih vozila (VW buba naročito) sa benzinskim motorom, jedina monogradna ulja vredna pomena su baš Eko (SAE 30, 40 i 50 API SF/CD) ostala su čisto "dizelaška".
Ko se boji vuka (još), Who is afraid of the ("Big, Bad") Wolf? Wer hat Angst vor dem Wolf?
Wolf Oil.
Odavno sam hteo da pišem o ovoj komapaniji ali nije bilo zastupnika (uvoznika).
Veoma čudno. U zemlji Srbiji (voljenoj nam "Šljivropi") ima najmanje 100 brendova (i najskupljih) ali nema nečeg što bi moglo da ide "kao alva".
Treba li još neki dokaz da je tehnička pismenost na ovim prostorima "brdovitog balkana" na "izuzetno" "visokom nivou" ... i da je ovde lakše brendirati bilo šta nego bilo gde (skoro tuča pri otvaranju H&m-a, slično nekada MacDonald's-a, zakazivanje za iPhone 6 kao da su vašarske bombone, prvo se na sajmu proda mečka od 200k € ... itd. ... sve do toga da će ti "dobro obavešteni" baja pre kupiti Castrol po 3x većoj ceni nego "tamo neki Wolf ..." koji je bar jednom u svojoj istoriji pravio isti (a pravila je i rafinerija u Modriči. ali sponzorisanje Evro kupova i tradicionalna ljubav prema fudbalu je čudo ...).
Dakle sada ima Wolf-a čak i u zemlji sa niskim standardom gde se lakše prodaje skupa roba nego "best buy". Ali tekst će (pravi) biti tek za mesec-dva ("no can do").
Za sada samo osnovno.
1) Uvoznik (je za sada) firma GazelaKomerc.
2) Wolf smatram za TOP 3 najkonkurentnijih kompanija u oblasti maziva u Evropi (uz poljski Lotos, znam još nisam ni sa njima završio ... eh i grčki Cyclon ... još kada bi "ekološka svest" (ali prava) bila na nivou da može da "svari" recilirana bazna ulja ... možda za 100 god. kad nafte više ne bude).
Od velikih je blizu (samo) Total grupa (Total/Elf/Fina).
3) Do (nesrećnih) političkih događanja sa Ukrajinom Wolf je bio (verovatno i sad ali znatno manje) jako prisutan u Rusiji ... ne samo proizvodima nego i transferisanjem tehnologije (npr. specijalnih industrijskih čvrstih maziva).
4) Wolf nije veliki brend ALI je veliki proizvođač. Centrala je u "centru događaja" - Belgiji ("srce" blending industrije Evrope). Manje je poznato ali ovo je verovatno proizvođač koji stoji iza najviše "privatnih robnih marki" (e pa ovo "Pera, Mika, Laza" ulje nije tako loše, pa nije, kad ga pravi Wolf).
Champion ulja su Wolf ... a ima i velikih i jakih imena (teško je reći trenutno kojih ali retko koji je "junak" ostao bez usluga Wolf-a).
5) Ulja su rađena po svim (svetskim standardima) od veoma kvalitetnih sirovina i po visokoj tehnologiji. Najmanje je prosek industrije, usudio bih se da kažem Referenca za industriju maziva.
6) Cene su umerene ... do jako niske. To je duža priča ali uzmite da je sigurno "best buy", vredi svakog dinara (centa).
7) Asortiman. Čaroban. Prevazilazi ili je ravan većini Mejdžorsa. Neka od ulja većina njih nema (5W-50) ili skoro niko nema (5W-60 ... samo još mađarski MOL).
8) Sve je potrkrepljeno odgovarajućim odobrenjima ... dobro, malo se štedi (Wolf naglašava šta je aktuelno i zvanično, ostalo je nivo kvaliteta) ali može se uzeti da sve što piše na ambalaži - VAŽI.
U principu svako ulje ima bar dobar deo onoga što piše što jeste pohvalno za sve kompanije koje nisu multinacionalni giganti (njima je lako da plate po par hiljada € za svako od njih, ako ih po ulju ima 5-6 pa puta više desetina ... cifra je pozamašna).
9) jesu li u nivu najboljih? (ili makar Mejdžorsa)? DA.
10) Osim toga često ih i prevazilaze a imaju i potpuno jedinstvena ulja. Na primer 100% PAO sintetičko 5W-40 (to u Evropi nema niko! Na kontinentalnoj, nije imao, nema i neće imati ... Millers je čini mi se imao ali delimično i to po paprenoj ceni). Uz to je jeftinije od prosečnog HC 5W-40 ulja.
Da, planiram da se i sam snabdem uljem ovog proizvođača (pre ili kasnije). Treba li još išta reći?!
Uzgred ... uvoznik je za sada skromno predstavio Wolf sa svega nekoliko udarnih ulja (10-15% asortimana). Više detalja u forumu SAAB klub Srbija (link je na blogu).
I na kraju:
Ko se boji Wolf-a (još)?
Da sam konkurencija, us...o bih se u gaće.
A šta je stvarno?
Još niko (se nije uplašio) ali bih već planirao promenu delatnosti (ili proširenje iste) ako se bavim trgovinom uljima.
Srećom po druge, ovo nije iPhone pa se neće baš prodvati kao ćeten alva (nekad).
E da se udari reklama na TV-u i to šestocifrenim iznosom u evrima ... onda bi već bio "seljak" što već nisam kupio isto (a nisam jer mislim da nema 20W-50 verzije, nijedne, a ja to od prošle godine sipam kao letnje, pa će sačekati zimu za 10W-40 ili još verovatnije 15W-40).
Inače, iz mora sličnih (mineralnih) 15W-40, Wolf-ovo se ističe. Ako bih morao da se izjasnim o najboljem ... verovatno bih tipovao baš na ovo.
Jeftino a dobro? Skoro nemoguće, ali bar kod maziva je lako (reći šta): Wolf !!
(sigurno i pre svih, tu su naravno i pomenuti Lotos i ostali ... )
Samo kuća od cigala (uozbiljite posao) ... ili će Vas Wolf oduvati ... pre ili kasnije!
P.S.
Neki već jesu (uozbiljili posao). Lukoil ide sa 20% popusta na ionako solidne cene (ali ne baš konkurentne kao nekda). Inače čak i 15W-40 SF/CC (Standard) im nije tako loše (trenutno u motoru uz "obogaćivanjem" sa FAM Gas) ... pošto sam malo kritikovao isto (u apsolutnom smislu ne u svojoj kategoriji). Jedino ostaje da nije baš za zimu kao što piše u Teh. dokum. (ništa ni gore ali ni bolje od drugih mineralnih), već sada je više nego o.k. (iako će izleteti na 5000km).
Moram da napomenem da je tu i Eko (Hellenic) koji je već smanjio (nisam primetio baš kad) svoje (ali zaista) nenormalne cene od prošlog leta, pa je na već solidne (ne preterane) cene dao popust od 20% (sve do kraja juna). PREPORUČUJEM!
Uzgred, za vlasnike starijih vozila (VW buba naročito) sa benzinskim motorom, jedina monogradna ulja vredna pomena su baš Eko (SAE 30, 40 i 50 API SF/CD) ostala su čisto "dizelaška".
All systems go, ready for takeoff!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Trenutna ponuda iz Wolf programa u Gazeli:
Motorna ulja:
- WOLF GUARDTECH 15W40 SL/CF
- WOLF GUARDTECH 10W40 B4
- WOLF GUARDTECH 10W40 B4 DIESEL
- WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3
- WOLF OFFICIALTECH 5W30 LL III
- WOLF VITALTECH 5W40 PI
Kociona ulja:
- WOLF BRAKE FLUID DOT 3&4
- WOLF BRAKE FLUID DOT 5.1
Menjacka Ulja:
- WOLF VITALTECH ATF DIII
- WOLF EXTENDTECH ATF DII
- WOLF GUARDTECH ATF D
- WOLF VITALTECH 75W80 MULTI VEHICLE
- WOLF VITALTECH 75W90 GL 5
- WOLF GUARDTECH 80W90 GL 5
Dobio sam imformaciju da ce postepeno povecavati asortiman, tako da ce se uskoru u ponudi naci ulja 0w40, 0w20, 5w60, 10w60, 5w50, 15w50, 20w50 i td, kao i druga menjacka, servo ulja, i razni aditivi...
Motorna ulja:
- WOLF GUARDTECH 15W40 SL/CF
- WOLF GUARDTECH 10W40 B4
- WOLF GUARDTECH 10W40 B4 DIESEL
- WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3
- WOLF OFFICIALTECH 5W30 LL III
- WOLF VITALTECH 5W40 PI
Kociona ulja:
- WOLF BRAKE FLUID DOT 3&4
- WOLF BRAKE FLUID DOT 5.1
Menjacka Ulja:
- WOLF VITALTECH ATF DIII
- WOLF EXTENDTECH ATF DII
- WOLF GUARDTECH ATF D
- WOLF VITALTECH 75W80 MULTI VEHICLE
- WOLF VITALTECH 75W90 GL 5
- WOLF GUARDTECH 80W90 GL 5
Dobio sam imformaciju da ce postepeno povecavati asortiman, tako da ce se uskoru u ponudi naci ulja 0w40, 0w20, 5w60, 10w60, 5w50, 15w50, 20w50 i td, kao i druga menjacka, servo ulja, i razni aditivi...
All systems go, ready for takeoff!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Wolf Oil (deo/part) 1.5
Deo 1.5 jer sam već započeo pisaniju jednim kraćim tekstom gde sam ukratko predstavio ovu kompaniju i činjenicu da je stigla i na tržište Srbije (od ranije u nekim susednim državama, npr. Hrvatskoj). Deo dva će biti kada bude proširen asortiman (verovatno već ove jeseni).
PARADOX OF (global) LUBRICANT (blending) INDUSTRY?
Uf! O ovome bi trebalo bar tri teksta … a reći “no can do” nije u duhu filozofije firme o kojoj pišem jer je njihov (glavni) moto “CAN DO” (attitude). Dobro, razumem ja taj stav kao profesionalni i lično ga se držim (uostalom i ovaj tekst kada je “apsolutno nemoguće” je valjda dokaz da je “no can do” ipak samo uslovno i zbog tačno definisanih razloga (nije nedostatak volje ili pasivnost)).
Ovde da samo pomenem da su krenuli 1955. (tačno pre 60 godina) i da im je ovo jubilarna godina rada.
Naravno i 150 stručnjaka u oblasti, što je za veličinu kompanije natprosečna cifra i svakako procentualno premašuje mejdžorse.
I na kraju (uvoda), ali svakako ne i po značaju, njihova tvrdnja da su “čisti igrači” (“PURE PLAYER”) u industriji maziva. Meni liči da je tako (bar 90%, koliko se može reći sa površnim (spoljnim) uvidom u rad neke kompanije). Koliko je to teško (biti takav) znaju svi koji su (makar) blizu “mazive industrije” koja je premazana svim i svačim a ume i da “podmaže” kao niko drugi meni je dobro poznato ali lako je to predstaviti i ukratko: ako imate višak na globalnom nivou, ako imate državne kompanije koje su uvek privilegovane, ako imate razne male i srednje koje su “uvek jeftinije” (po bilo koju cenu), ako imate mejdžorse koji su jači od pojedinačnih država, čak i onih većih od balkanske “boranije” i to višestruko … igrati čisto je toliko teško da je na granici mogućeg. To je nešto što cenim više od brenda … cenim kao najjače obeležje kompanije (brenda) … Vredi više para a naplaćuje se manje (gde ‘š većeg paradoksa).
PARADOX je za poseban tekst a ukratko:
Fer odnos (“poštenje” koje nema cene) u bescenje (sa, zapravo, popustom) … to je malo teže objasniti, ajd’ jedan primer od “sto i jedan”: dok Mobil (gotovo cinično) izjavljuje da PAO (koji inače proizvodi) i “nije nešto”, ne isplati se i slično (a stvar je u izgubljenoj parnici), pa ga više i ne koristimo (ili “začinski” u 0W-xx uljima), Wolf vam daje priliku da sami zaključite da li vredi ili ne? I to po ceni koju možete da sebi priuštite. Uopšte je (većini najvažnije ali ne i jedino) transparentnost i naplaćivanje koliko je potrebno a ne koliko firmi treba, jedan od aspekata “čistog poslovanja” (koliko je to moguće u ekonomskom sistemu koji vlada svetom). ITD
Toliko za uvod.
Trenutno se u Srbiji (sa lagera) mogu kupiti sledeća ulja (kako me je obavestio g. Boža):
- WOLF GUARDTECH 15W40 SL/CF
- WOLF GUARDTECH 10W40 B4
- WOLF GUARDTECH 10W40 B4 DIESEL
- WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3
- WOLF OFFICIALTECH 5W30 LL III
- WOLF VITALTECH 5W40 PI
Krenuću u tim redom osim što će 5W40 biti ispred 5W30 (obratno od ustaljene prakse … malo promene nikad nije loše).
WOLF GUARDTECH 15W40 SL/CF
GuardTech serija je serija ulja za nešto starije automobile. Preciznije za sve one iz XX veka. Mogu se koristiti i kod onih sa početka tekućeg XXI ali u principu je ovo praktična podela (lična) koja jeste gruba ali u najkraćem daje opis serije, uz naravno izuzetke, pre svega 10W-40 ulja koja su praktično avagarda ove serije i pogodna su za mnoge automobile iz prve decenije našeg veka (u kom živimo), no o tome više kod baš tih ulja.
Ovo (15W-40) ulje je mineralno ulje visokog kvaliteta, API SL/CF, što znači da ga mogu koristiti i vozila sa 10W-40 API SL ili CF podrazumevanom vrednošću, naročito ako imaju mnogo km u sebi a uglavnom imaju (inače bi već imala “default” 5W-xx).
Ulje (dakle) ispunjava:
API SL/CF, ACEA A3/B3-10, , ACEA A3/B4-08, MB 229.1
Upravo više od proseka a u skladu sa modernim standardima za 15W-40.
Jeste, vrlo je podogno za TNG (LPG) a proizvođač napominje da je veoma pogodno i za biodizel (na osnovu iskustava (testova, analiza) na terenu).
API je standardno ispunjen ali je nivo ACEA iznad proseka i u nivou (boljih) PS (10W-40 ili 15W-50) ulja.
Osnovne (generičke, prosečne) osobine:
Spec. gust. na 15°C: 885 kg/m3; Kinematska viskoznost na 40°C: 103 mm2/s; Kin. Viskoz. na 100°C: 13,7 mm2/s; Indeks viskoznosti (VI): 130, Bazni broj (T)B.N. : 8,3 ; Tačka stinjavanja: -30°C; CCS visk. na -20°C: 6800 mPa×s; Sulfatni pepeo: 1,03%; Tačka paljenja (COC) ASTM D92: 230°C.
Ovo su manje-više uobičajene vrednosti ali u gornjoj polovini “prosečnih”. Ulje je neznatno niže viskoznosti ali je zato pogodno i kao celugodišnje na prostorima gde max. temp. ne pada ispod -18 (pa i svih –20) što je veći deo Balkana. Tačka tečenja je sad već uobičajena ali niža od standardnih -27°C. Ind. visk. je 130 što nije po (zastarelim) pravilima da multigradno ulje “mora” imati 135 (kakva budalaština) što je verovatno nekad bilo obavezno da se ne bi zabušavalo na polimerima. Još bolje i još stabilnije i otpornije na smicanje (ako ništa drugo). Bazni broj (više se ne kaže “totalni” … mada znam jednu kompaniju koja bi volela da je tako ostalo) je taman da zadovolji A3/B4-08 ali ne i iznad toga, a za tim nema ni potrebe, tako da ostaje jedno (jako) moderno ulje.
Kome treba kvalitetno 15W-40 (i za laka transporna vozila) – preporučujem!
(Uz žal za GuardTech 15W40 SG/CD i SF/CD … doduše SG je čisto servisno i isporučuje se min. u pakovanjima od 20 lit. (inače idealno za vozila od ’85 do ’95); SF/CD je za vozila iz osamdesetih i ranijim.
WOLF GUARDTECH 10W40 B4 i WOLF GUARDTECH 10W40 B4 DIESEL
Da li su ovo ista ulja? Najverovatnije – DA. Čemu to (i zašto te “šibicarske Mejdžorske fore za široke narodne mase)? Greška u sistemu … šta da kažem. Dok je SN ipak drugačiji (razlika što je dodat booster “paketić” aditiva od 0,x%) ovde je na papiru sve isto … verovatno je ili tehn. dokumentacija zastarela ili je ovo jedini gaf ovog proizvođača (niko nije savršen).
Zato ide samo jedan opis.
Ovo je jedno savremeno i (nad)prosečno PS ulje u 10W-40, naročito pogodnim za TNG, biodizel i slično.
Wolf ima kvalitetnije (i jedno od najkvalitetnijih 10W-40 ulja u Evropi pa i na svetu): ExtendTech 10W-40, koje “hvata” gornji deo ciljane grupe zajedno sa npr. Motul 6100 uljem, uz naravno mnogo nižu cenu.
No, vratimo se na GuardTech. Ovo ulje je naročito (zbog B4 iz 2008. odakle i deo imena) pogodno za motore kakvi su ranije verzija Common Rail motora, na primer Hdi – čak i sa DPF-om (i uopšte za Euro 4 motore, kako naglašava i Wolf), što je još aktuelnije sada kada u tim motorima ima pola (ili ceo) puta do meseca. Obezbeđuje interval izmene i do 20 hiljada km ali je za to naravno pogodnija ExtendTech verzija. Jeste, dobro ste uočili, glavni (osnovni) paket aditiva je identičan kao i za 15W-40 i verovatno u istoj koncentraciji. Osnova (bazno ulje, koje sadrži i sintetičke “štokove”) je naravno kvalitetnija i to je glavna (i verovatno jedina) razlika među njima.
Ulje(a) ispunjava:
API SL/CF, ACEA A3/B3-10, , ACEA A3/B4-08, MB 229.1, VW 501.01 i 505.00
Pri ovome se mora naglasiti da B4 (“non Diesel”) ima zvanično MB 229.1 odobrenje.
Dakle, manje više klasika, uz prenost u odnosu na prosek zbog B4-08 i “A3-10” iz ACEA standarda (a ne 2004 ili 2007 verzije).
Osnovne (generičke, prosečne) osobine:
Spec. gust. na 15°C: 866 kg/m3; Kinematska viskoznost na 40°C: 91 mm2/s; Kin. Viskoz. na 100°C: 13,8 mm2/s; Indeks viskoznosti (VI): 155, Bazni broj (T)B.N. : 8,3 ; Tačka stinjavanja: -39°C; CCS visk. na -25°C: 6700 mPa×s; Sulfatni pepeo: 1,0%; Tačka paljenja (COC) ASTM D92: 220 °C.
Sve je već objašnjeno (malopre) a mora se posebno naglasiti (fascinantna) vrednost tačke stinjavanja koja u statu rešava dilemu: treba li mi 5W-40 PS ulje ili ne? (NE).
Jedno više nego pristojno PS ulje po “best buy” ceni.
WOLF VITALTECH 5W40 PI
Vialtech seriju čine moderna sintetička ulja koja se ne uklapaju (potpuno, i kako koje) u moderne ekološke standarde (iako su pogodna i za mnoge Euro 4 pa i Euro 5, naročito benzinske, motore). Osim toga nemaju zvanična odobrenja (ili malo njih) već su “nivo kvaliteta” ali je taj nivo zagarantovan (OfficialTech, kako joj i ime kaže, je serija sa zvaničnim “pečatom” (iliti) approval-ima).
Ovde su npr. 5W-50 i 10W-60 ulje ali i 10W-30 sintetičko (guardtech ima takvo ali PS), 5W40 GAS i PAO (jedno od par čistih PAO ulja u 5W-40 u Evropi a inače retko i u svetskim okvirima).
Vialtech “PI” je moderno ACEA C3 ulje u 5W-40 u rangu onih (naj)boljih a ispunjava čak i Dexos2. Recimo (za širu prepoznatljivost) slično Castrol Magnatec ulju (koje verovatno i prevazilazi kvalitetom ili je makar “isto” ulje). Može se koristiti kao zamena za bilo koje (drugo) 5W-40 ulje, i u svim motorima kojima ova viskoznost prija, od modela iz kasnih 80-tih i ranih 90-tih do veoma modernih motora kao što su Hondini Vti motori ne stariji od (jedne) decenije. Zapravo, skoro bilo koji benzinac se može podmazivati ovim uljem (osim što nije uvek idealno) osim specifičnih slučajeva kao što su VW 504.00 zahtevi ili neki od Ford standarda (ali su takva ulja po pravilu 5W-30).
Ovim su ljudi iz firme “Gazela” napravili sebi uslugu jer ne gomilaju 5W-40 ulja, jer za ovo važi “jedno za (skoro) sve”.
Ulje ispunjava:
ACEA: C3-12, API: SN/CF, BMW: LONGLIFE-04, FORD: WSS-M2C917-A, GM: dexos 2, MB: 226.5, MB: 229.31, PORSCHE: A40, RENAULT: RN 0700, RENAULT: RN 0710, VW: Approval 502 00, VW: Approval 505 00, VW: Approval 505 01
Impozantna lista, mada sve uobičajenija (za ovu vrstu ulja). VW approval-i su zvanični i važeći.
C3 iz 2012. mnogo znači i izdvaja ulje iz proseka. Može se koristiti i za motore sa DPF-om (naravno).
Jedina mana u ispunjenju standarda je “samo” (ako je a nije) MB 229.31 a ne MB 229.51. No ovo je verovatno iz razloga da se ne konkuriše unutar samog Wolf brenda. Većina 229.31 ulja lako prolazi i 229.51 (ne sva naravno) ali je ovim više definisana ciljna grupa (ili bolje rečeno, ne ugrožava se 5W40 PAO koje ima MB 229.5 pa bi 229.51 od strane PI bila konkurencija unutar kuće).
Podsećam da je npr. FAM Premium dugo imao 229.31 (istek jednog ili dva ciklusa odobrenja), pa sad ima MB 229.51 a verovatno je isto ulje.
Osnovne (generičke, prosečne) osobine:
Spec. gust. na 15°C: 851 kg/m3; Kinematska viskoznost na 40°C: 84,7 mm2/s; Kin. Viskoz. na 100°C: 13,9 mm2/s; Indeks viskoznosti (VI): 170, Bazni broj (T)B.N. : 7,5 ; Tačka stinjavanja: -39°C; CCS visk. na -30°C: 5970 mPa×s; Sulfatni pepeo: 0,8%; Tačka paljenja (COC) ASTM D92: 235 °C.
Ulje je od stock-ova III bazne grupe u potpunosti, što se indirektno uočava i iz tačke stinjavanja koja nije rekordna ali jeste više nego dovoljna. Ulje premašuje minimum propisanog za start motora na -30 °C. Izuzetno visok tačka paljenja ukazuje na nisku (Noack) isparljivost. Ostalo je u skladu sa kategorijom (klasom) ulja. Inače iz MSDS-a se uočava naglašena (tačna) vrednost ZDDPa od 1,2% što je (daleko) iznad proseka za C3 ulja a “caka” je da korišćen ZDDP ima takav procenat cinka i fosfora da se celo ulje uklapa u C3 specifikacije.
Vrlo dobro ulje uz izuzetan odnos kvalitet/cena. Veoma preporučujem.
WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3
Sjajno! Ovo ulje je “sve” osim VW 504/507 (pa … skoro, ne ispunjava C1 i C4 ali je to marginalno, za Ford bi još i poslužilo, naročito ako su stariji zahtevi (913B i stariji)).
“Almighty” ulje na malo drugačiji način (od Mobil-a i Shell-a) jer ne ispunjava VW 504/507 (ali zato praktično sve drugo od značaja za 5W-30). Fuchs-ova verzija “Almighty” ulja ide u trećem pravcu (MB 229.52). Kako god, sve su to ulja vrhunskog kvaliteta i donekle različite namene (uz dosta preklapanja).
Ovo ulje je i deo odgovora zašto prethodno nema (bar) nivo MB 229.51 (možda i ima ali ne bi bilo od koristi za prodaju, naročito kod malo starijih modela).
Ispunjava:
ACEA: C3-12, ACEA C2*, API: SN/CF, BMW: LONGLIFE-04, GM: dexos 2, MB: 229.51, VW: Approval 502 00, VW: Approval 505 00, VW: Approval 505 01
Sve pojačano (boldirano) su zvanični Approval-i. IZUZETNO! (zar ne?). U skladu sa imenom serije (Official), ali nije od većeg značaja naročito kod ljudi koji sami održavaju vozila, i “nivo kvaliteta” može da posluži a naročito ako to kaže (neko kao) Wolf. Zvezdica kod C2 označava da ulje ispunjava sve zahteve ali ne može da ima zvanično C2 (zbog High HTHS).
Osnovne (generičke, prosečne) osobine:
Spec. gust. na 15°C: 855 kg/m3; Kinematska viskoznost na 40°C: 67,1 mm2/s; Kin. Viskoz. na 100°C: 12,2mm2/s; Indeks viskoznosti (VI): 182, Bazni broj (T)B.N. : 7,2 ; Tačka stinjavanja: -36°C; CCS visk. na -30°C: 6280 mPa×s; Sulfatni pepeo: 0,77%; Tačka paljenja (COC) ASTM D92: 234 °C.
Sve je “standardno”. Dobro, ako nije bolje makar nije ni lošije od (poznatijih) ulja ove kategorije najvećih svetskih proizvođača. Nešto je veći indeks viskoznosti (obilčno ko 170 ili čak manje). Ulje je skoro “četrdesetica” (“SAE 5W-35”) ali to i nije toliko neuobičajeno, oko 12 ima većina Dexos2 ulja u 5W-30.
Nema šta da se priča: izuzetno povoljna kupovina za sve motore kojima specifikacije odgovaraju, naročito gde se traže ispunjeni approval-i.
WOLF OFFICIALTECH 5W30 LL III
Slično ulje prethodnom uz to da je pre svega VW 504/507. Drugim rečima, druga varijanta “Almighty” ulja u Wolf režiji. Ako Dexos2 zamenimo VW 504/507 dobija se “klon”. Dobro to je tako “na papiru” ali je osnovni (najveći) paket aditiva ipak drugačiji (ali bazno ulje verovatno identično). Takođe je “C2” ulje (skoro). Ne treba zaboraviti kao što Dexos2 “važi unazad” (pokriva i GM LL-A-025 i B-025) tako i VW 504/507 pokriva i VW 503.00, 503.01, 502.00, 505.01, 506.00 i 506.01 kao i starije) pa je upotrebljivost oba ulja velika (naročito LL-a). Ipak, glavna namena je ovim i naznačena: pre svega VW motori raznih generacija ali naročito moderniji.
Ispunjava:
ACEA: C3-12, ACEA C2*, API: SN/CF, BMW: LONGLIFE-04, MB: 229.51, Porsche: C30, VW: Approval 504.00/507.00
Već rečeno. VW 504/507 ulje sa proširenim opsegom primene.
Osnovne (generičke, prosečne) osobine:
Spec. gust. na 15°C: 853 kg/m3; Kinematska viskoznost na 40°C: 70 mm2/s; Kin. Viskoz. na 100°C: 11,6mm2/s; Indeks viskoznosti (VI): 161, Bazni broj (T)B.N. : 6,3 ; Tačka stinjavanja: -39°C; CCS visk. na -30°C: 5600 mPa×s; Sulfatni pepeo: 0,7%; Tačka paljenja (COC) ASTM D92: 230 °C.
Slično (naravno) prethodnom. Razlike su tek neznatne. Ovo ulje (npr.) ima malo bolje performanse na niskim temperaturama ali to su samo nijanse. Ima i nešto nižu vrednost Baznog Broja ali je to uslovljeno VW 504/507 approval-om i uobičajeno za kombinaciju aditiva za njegovo ispunjenje. Sa druge strane LL ima manji indeks viskoznosti (zanačajno) i nešto nižu viskoznost na radnim temp. (uz veću na 40 mada je to zanemarljivo). Takođe LL ima nešto manje sulf. pepela i nižu tačku paljenja ali opet u granicama koje su nijanse istog.
SVA ulja koja su opisana su vrlo dobrog (ili odličnog) kvaliteta i nešto iznad proseka (evropske) industrije (ozbiljne) maziva. Od ovog renomiranog proizvođača manje se i ne očekuje. Sva ulja imaju nižu cenu od proseka pa ova prednost uz prethodnu (makar mali plusevi ali DVA) čine ova ulja odličnom kupovinom.
Ako se pitate da li “tamo neki” Wolf može da se meri sa “takvima” kao što su Mobil, Shell ili Castrol … odgovor je prost … “k’o od šale”. Ne samo da će im izaći na crtu, već neće ni odstupiti, tj. ako nije (mnogo) bolji onda nije ni lošiji (sveukupno).
Niža cena? Pa, to vam je odbijen porez za (na) neznanje.
Koliko sam obavešten, mogu se poručiti i druga Wolf ulja, ali morate čekati 20-tak dana na isporuku. Ovo će već koliko za par meseci biti prošlost, jer se nadam da će prodaja ići onako kako ova ulja zaslužuju (dakle, “kao (ćeten) alva”, što se kaže ili kao iPhone prvih dana prodaje (posle to nekako ide slabije, treba “biti u trendu”, zar ne? E pa, nadam se da će koristiti Wolf biti (bar delom) u TRENDU i kod nas).
izvor: [link_open=http://motornaulja.blogspot.com/]motornaulja.blogspot.com[/link_open]
Deo 1.5 jer sam već započeo pisaniju jednim kraćim tekstom gde sam ukratko predstavio ovu kompaniju i činjenicu da je stigla i na tržište Srbije (od ranije u nekim susednim državama, npr. Hrvatskoj). Deo dva će biti kada bude proširen asortiman (verovatno već ove jeseni).
PARADOX OF (global) LUBRICANT (blending) INDUSTRY?
Uf! O ovome bi trebalo bar tri teksta … a reći “no can do” nije u duhu filozofije firme o kojoj pišem jer je njihov (glavni) moto “CAN DO” (attitude). Dobro, razumem ja taj stav kao profesionalni i lično ga se držim (uostalom i ovaj tekst kada je “apsolutno nemoguće” je valjda dokaz da je “no can do” ipak samo uslovno i zbog tačno definisanih razloga (nije nedostatak volje ili pasivnost)).
Ovde da samo pomenem da su krenuli 1955. (tačno pre 60 godina) i da im je ovo jubilarna godina rada.
Naravno i 150 stručnjaka u oblasti, što je za veličinu kompanije natprosečna cifra i svakako procentualno premašuje mejdžorse.
I na kraju (uvoda), ali svakako ne i po značaju, njihova tvrdnja da su “čisti igrači” (“PURE PLAYER”) u industriji maziva. Meni liči da je tako (bar 90%, koliko se može reći sa površnim (spoljnim) uvidom u rad neke kompanije). Koliko je to teško (biti takav) znaju svi koji su (makar) blizu “mazive industrije” koja je premazana svim i svačim a ume i da “podmaže” kao niko drugi meni je dobro poznato ali lako je to predstaviti i ukratko: ako imate višak na globalnom nivou, ako imate državne kompanije koje su uvek privilegovane, ako imate razne male i srednje koje su “uvek jeftinije” (po bilo koju cenu), ako imate mejdžorse koji su jači od pojedinačnih država, čak i onih većih od balkanske “boranije” i to višestruko … igrati čisto je toliko teško da je na granici mogućeg. To je nešto što cenim više od brenda … cenim kao najjače obeležje kompanije (brenda) … Vredi više para a naplaćuje se manje (gde ‘š većeg paradoksa).
PARADOX je za poseban tekst a ukratko:
Fer odnos (“poštenje” koje nema cene) u bescenje (sa, zapravo, popustom) … to je malo teže objasniti, ajd’ jedan primer od “sto i jedan”: dok Mobil (gotovo cinično) izjavljuje da PAO (koji inače proizvodi) i “nije nešto”, ne isplati se i slično (a stvar je u izgubljenoj parnici), pa ga više i ne koristimo (ili “začinski” u 0W-xx uljima), Wolf vam daje priliku da sami zaključite da li vredi ili ne? I to po ceni koju možete da sebi priuštite. Uopšte je (većini najvažnije ali ne i jedino) transparentnost i naplaćivanje koliko je potrebno a ne koliko firmi treba, jedan od aspekata “čistog poslovanja” (koliko je to moguće u ekonomskom sistemu koji vlada svetom). ITD
Toliko za uvod.
Trenutno se u Srbiji (sa lagera) mogu kupiti sledeća ulja (kako me je obavestio g. Boža):
- WOLF GUARDTECH 15W40 SL/CF
- WOLF GUARDTECH 10W40 B4
- WOLF GUARDTECH 10W40 B4 DIESEL
- WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3
- WOLF OFFICIALTECH 5W30 LL III
- WOLF VITALTECH 5W40 PI
Krenuću u tim redom osim što će 5W40 biti ispred 5W30 (obratno od ustaljene prakse … malo promene nikad nije loše).
WOLF GUARDTECH 15W40 SL/CF
GuardTech serija je serija ulja za nešto starije automobile. Preciznije za sve one iz XX veka. Mogu se koristiti i kod onih sa početka tekućeg XXI ali u principu je ovo praktična podela (lična) koja jeste gruba ali u najkraćem daje opis serije, uz naravno izuzetke, pre svega 10W-40 ulja koja su praktično avagarda ove serije i pogodna su za mnoge automobile iz prve decenije našeg veka (u kom živimo), no o tome više kod baš tih ulja.
Ovo (15W-40) ulje je mineralno ulje visokog kvaliteta, API SL/CF, što znači da ga mogu koristiti i vozila sa 10W-40 API SL ili CF podrazumevanom vrednošću, naročito ako imaju mnogo km u sebi a uglavnom imaju (inače bi već imala “default” 5W-xx).
Ulje (dakle) ispunjava:
API SL/CF, ACEA A3/B3-10, , ACEA A3/B4-08, MB 229.1
Upravo više od proseka a u skladu sa modernim standardima za 15W-40.
Jeste, vrlo je podogno za TNG (LPG) a proizvođač napominje da je veoma pogodno i za biodizel (na osnovu iskustava (testova, analiza) na terenu).
API je standardno ispunjen ali je nivo ACEA iznad proseka i u nivou (boljih) PS (10W-40 ili 15W-50) ulja.
Osnovne (generičke, prosečne) osobine:
Spec. gust. na 15°C: 885 kg/m3; Kinematska viskoznost na 40°C: 103 mm2/s; Kin. Viskoz. na 100°C: 13,7 mm2/s; Indeks viskoznosti (VI): 130, Bazni broj (T)B.N. : 8,3 ; Tačka stinjavanja: -30°C; CCS visk. na -20°C: 6800 mPa×s; Sulfatni pepeo: 1,03%; Tačka paljenja (COC) ASTM D92: 230°C.
Ovo su manje-više uobičajene vrednosti ali u gornjoj polovini “prosečnih”. Ulje je neznatno niže viskoznosti ali je zato pogodno i kao celugodišnje na prostorima gde max. temp. ne pada ispod -18 (pa i svih –20) što je veći deo Balkana. Tačka tečenja je sad već uobičajena ali niža od standardnih -27°C. Ind. visk. je 130 što nije po (zastarelim) pravilima da multigradno ulje “mora” imati 135 (kakva budalaština) što je verovatno nekad bilo obavezno da se ne bi zabušavalo na polimerima. Još bolje i još stabilnije i otpornije na smicanje (ako ništa drugo). Bazni broj (više se ne kaže “totalni” … mada znam jednu kompaniju koja bi volela da je tako ostalo) je taman da zadovolji A3/B4-08 ali ne i iznad toga, a za tim nema ni potrebe, tako da ostaje jedno (jako) moderno ulje.
Kome treba kvalitetno 15W-40 (i za laka transporna vozila) – preporučujem!
(Uz žal za GuardTech 15W40 SG/CD i SF/CD … doduše SG je čisto servisno i isporučuje se min. u pakovanjima od 20 lit. (inače idealno za vozila od ’85 do ’95); SF/CD je za vozila iz osamdesetih i ranijim.
WOLF GUARDTECH 10W40 B4 i WOLF GUARDTECH 10W40 B4 DIESEL
Da li su ovo ista ulja? Najverovatnije – DA. Čemu to (i zašto te “šibicarske Mejdžorske fore za široke narodne mase)? Greška u sistemu … šta da kažem. Dok je SN ipak drugačiji (razlika što je dodat booster “paketić” aditiva od 0,x%) ovde je na papiru sve isto … verovatno je ili tehn. dokumentacija zastarela ili je ovo jedini gaf ovog proizvođača (niko nije savršen).
Zato ide samo jedan opis.
Ovo je jedno savremeno i (nad)prosečno PS ulje u 10W-40, naročito pogodnim za TNG, biodizel i slično.
Wolf ima kvalitetnije (i jedno od najkvalitetnijih 10W-40 ulja u Evropi pa i na svetu): ExtendTech 10W-40, koje “hvata” gornji deo ciljane grupe zajedno sa npr. Motul 6100 uljem, uz naravno mnogo nižu cenu.
No, vratimo se na GuardTech. Ovo ulje je naročito (zbog B4 iz 2008. odakle i deo imena) pogodno za motore kakvi su ranije verzija Common Rail motora, na primer Hdi – čak i sa DPF-om (i uopšte za Euro 4 motore, kako naglašava i Wolf), što je još aktuelnije sada kada u tim motorima ima pola (ili ceo) puta do meseca. Obezbeđuje interval izmene i do 20 hiljada km ali je za to naravno pogodnija ExtendTech verzija. Jeste, dobro ste uočili, glavni (osnovni) paket aditiva je identičan kao i za 15W-40 i verovatno u istoj koncentraciji. Osnova (bazno ulje, koje sadrži i sintetičke “štokove”) je naravno kvalitetnija i to je glavna (i verovatno jedina) razlika među njima.
Ulje(a) ispunjava:
API SL/CF, ACEA A3/B3-10, , ACEA A3/B4-08, MB 229.1, VW 501.01 i 505.00
Pri ovome se mora naglasiti da B4 (“non Diesel”) ima zvanično MB 229.1 odobrenje.
Dakle, manje više klasika, uz prenost u odnosu na prosek zbog B4-08 i “A3-10” iz ACEA standarda (a ne 2004 ili 2007 verzije).
Osnovne (generičke, prosečne) osobine:
Spec. gust. na 15°C: 866 kg/m3; Kinematska viskoznost na 40°C: 91 mm2/s; Kin. Viskoz. na 100°C: 13,8 mm2/s; Indeks viskoznosti (VI): 155, Bazni broj (T)B.N. : 8,3 ; Tačka stinjavanja: -39°C; CCS visk. na -25°C: 6700 mPa×s; Sulfatni pepeo: 1,0%; Tačka paljenja (COC) ASTM D92: 220 °C.
Sve je već objašnjeno (malopre) a mora se posebno naglasiti (fascinantna) vrednost tačke stinjavanja koja u statu rešava dilemu: treba li mi 5W-40 PS ulje ili ne? (NE).
Jedno više nego pristojno PS ulje po “best buy” ceni.
WOLF VITALTECH 5W40 PI
Vialtech seriju čine moderna sintetička ulja koja se ne uklapaju (potpuno, i kako koje) u moderne ekološke standarde (iako su pogodna i za mnoge Euro 4 pa i Euro 5, naročito benzinske, motore). Osim toga nemaju zvanična odobrenja (ili malo njih) već su “nivo kvaliteta” ali je taj nivo zagarantovan (OfficialTech, kako joj i ime kaže, je serija sa zvaničnim “pečatom” (iliti) approval-ima).
Ovde su npr. 5W-50 i 10W-60 ulje ali i 10W-30 sintetičko (guardtech ima takvo ali PS), 5W40 GAS i PAO (jedno od par čistih PAO ulja u 5W-40 u Evropi a inače retko i u svetskim okvirima).
Vialtech “PI” je moderno ACEA C3 ulje u 5W-40 u rangu onih (naj)boljih a ispunjava čak i Dexos2. Recimo (za širu prepoznatljivost) slično Castrol Magnatec ulju (koje verovatno i prevazilazi kvalitetom ili je makar “isto” ulje). Može se koristiti kao zamena za bilo koje (drugo) 5W-40 ulje, i u svim motorima kojima ova viskoznost prija, od modela iz kasnih 80-tih i ranih 90-tih do veoma modernih motora kao što su Hondini Vti motori ne stariji od (jedne) decenije. Zapravo, skoro bilo koji benzinac se može podmazivati ovim uljem (osim što nije uvek idealno) osim specifičnih slučajeva kao što su VW 504.00 zahtevi ili neki od Ford standarda (ali su takva ulja po pravilu 5W-30).
Ovim su ljudi iz firme “Gazela” napravili sebi uslugu jer ne gomilaju 5W-40 ulja, jer za ovo važi “jedno za (skoro) sve”.
Ulje ispunjava:
ACEA: C3-12, API: SN/CF, BMW: LONGLIFE-04, FORD: WSS-M2C917-A, GM: dexos 2, MB: 226.5, MB: 229.31, PORSCHE: A40, RENAULT: RN 0700, RENAULT: RN 0710, VW: Approval 502 00, VW: Approval 505 00, VW: Approval 505 01
Impozantna lista, mada sve uobičajenija (za ovu vrstu ulja). VW approval-i su zvanični i važeći.
C3 iz 2012. mnogo znači i izdvaja ulje iz proseka. Može se koristiti i za motore sa DPF-om (naravno).
Jedina mana u ispunjenju standarda je “samo” (ako je a nije) MB 229.31 a ne MB 229.51. No ovo je verovatno iz razloga da se ne konkuriše unutar samog Wolf brenda. Većina 229.31 ulja lako prolazi i 229.51 (ne sva naravno) ali je ovim više definisana ciljna grupa (ili bolje rečeno, ne ugrožava se 5W40 PAO koje ima MB 229.5 pa bi 229.51 od strane PI bila konkurencija unutar kuće).
Podsećam da je npr. FAM Premium dugo imao 229.31 (istek jednog ili dva ciklusa odobrenja), pa sad ima MB 229.51 a verovatno je isto ulje.
Osnovne (generičke, prosečne) osobine:
Spec. gust. na 15°C: 851 kg/m3; Kinematska viskoznost na 40°C: 84,7 mm2/s; Kin. Viskoz. na 100°C: 13,9 mm2/s; Indeks viskoznosti (VI): 170, Bazni broj (T)B.N. : 7,5 ; Tačka stinjavanja: -39°C; CCS visk. na -30°C: 5970 mPa×s; Sulfatni pepeo: 0,8%; Tačka paljenja (COC) ASTM D92: 235 °C.
Ulje je od stock-ova III bazne grupe u potpunosti, što se indirektno uočava i iz tačke stinjavanja koja nije rekordna ali jeste više nego dovoljna. Ulje premašuje minimum propisanog za start motora na -30 °C. Izuzetno visok tačka paljenja ukazuje na nisku (Noack) isparljivost. Ostalo je u skladu sa kategorijom (klasom) ulja. Inače iz MSDS-a se uočava naglašena (tačna) vrednost ZDDPa od 1,2% što je (daleko) iznad proseka za C3 ulja a “caka” je da korišćen ZDDP ima takav procenat cinka i fosfora da se celo ulje uklapa u C3 specifikacije.
Vrlo dobro ulje uz izuzetan odnos kvalitet/cena. Veoma preporučujem.
WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3
Sjajno! Ovo ulje je “sve” osim VW 504/507 (pa … skoro, ne ispunjava C1 i C4 ali je to marginalno, za Ford bi još i poslužilo, naročito ako su stariji zahtevi (913B i stariji)).
“Almighty” ulje na malo drugačiji način (od Mobil-a i Shell-a) jer ne ispunjava VW 504/507 (ali zato praktično sve drugo od značaja za 5W-30). Fuchs-ova verzija “Almighty” ulja ide u trećem pravcu (MB 229.52). Kako god, sve su to ulja vrhunskog kvaliteta i donekle različite namene (uz dosta preklapanja).
Ovo ulje je i deo odgovora zašto prethodno nema (bar) nivo MB 229.51 (možda i ima ali ne bi bilo od koristi za prodaju, naročito kod malo starijih modela).
Ispunjava:
ACEA: C3-12, ACEA C2*, API: SN/CF, BMW: LONGLIFE-04, GM: dexos 2, MB: 229.51, VW: Approval 502 00, VW: Approval 505 00, VW: Approval 505 01
Sve pojačano (boldirano) su zvanični Approval-i. IZUZETNO! (zar ne?). U skladu sa imenom serije (Official), ali nije od većeg značaja naročito kod ljudi koji sami održavaju vozila, i “nivo kvaliteta” može da posluži a naročito ako to kaže (neko kao) Wolf. Zvezdica kod C2 označava da ulje ispunjava sve zahteve ali ne može da ima zvanično C2 (zbog High HTHS).
Osnovne (generičke, prosečne) osobine:
Spec. gust. na 15°C: 855 kg/m3; Kinematska viskoznost na 40°C: 67,1 mm2/s; Kin. Viskoz. na 100°C: 12,2mm2/s; Indeks viskoznosti (VI): 182, Bazni broj (T)B.N. : 7,2 ; Tačka stinjavanja: -36°C; CCS visk. na -30°C: 6280 mPa×s; Sulfatni pepeo: 0,77%; Tačka paljenja (COC) ASTM D92: 234 °C.
Sve je “standardno”. Dobro, ako nije bolje makar nije ni lošije od (poznatijih) ulja ove kategorije najvećih svetskih proizvođača. Nešto je veći indeks viskoznosti (obilčno ko 170 ili čak manje). Ulje je skoro “četrdesetica” (“SAE 5W-35”) ali to i nije toliko neuobičajeno, oko 12 ima većina Dexos2 ulja u 5W-30.
Nema šta da se priča: izuzetno povoljna kupovina za sve motore kojima specifikacije odgovaraju, naročito gde se traže ispunjeni approval-i.
WOLF OFFICIALTECH 5W30 LL III
Slično ulje prethodnom uz to da je pre svega VW 504/507. Drugim rečima, druga varijanta “Almighty” ulja u Wolf režiji. Ako Dexos2 zamenimo VW 504/507 dobija se “klon”. Dobro to je tako “na papiru” ali je osnovni (najveći) paket aditiva ipak drugačiji (ali bazno ulje verovatno identično). Takođe je “C2” ulje (skoro). Ne treba zaboraviti kao što Dexos2 “važi unazad” (pokriva i GM LL-A-025 i B-025) tako i VW 504/507 pokriva i VW 503.00, 503.01, 502.00, 505.01, 506.00 i 506.01 kao i starije) pa je upotrebljivost oba ulja velika (naročito LL-a). Ipak, glavna namena je ovim i naznačena: pre svega VW motori raznih generacija ali naročito moderniji.
Ispunjava:
ACEA: C3-12, ACEA C2*, API: SN/CF, BMW: LONGLIFE-04, MB: 229.51, Porsche: C30, VW: Approval 504.00/507.00
Već rečeno. VW 504/507 ulje sa proširenim opsegom primene.
Osnovne (generičke, prosečne) osobine:
Spec. gust. na 15°C: 853 kg/m3; Kinematska viskoznost na 40°C: 70 mm2/s; Kin. Viskoz. na 100°C: 11,6mm2/s; Indeks viskoznosti (VI): 161, Bazni broj (T)B.N. : 6,3 ; Tačka stinjavanja: -39°C; CCS visk. na -30°C: 5600 mPa×s; Sulfatni pepeo: 0,7%; Tačka paljenja (COC) ASTM D92: 230 °C.
Slično (naravno) prethodnom. Razlike su tek neznatne. Ovo ulje (npr.) ima malo bolje performanse na niskim temperaturama ali to su samo nijanse. Ima i nešto nižu vrednost Baznog Broja ali je to uslovljeno VW 504/507 approval-om i uobičajeno za kombinaciju aditiva za njegovo ispunjenje. Sa druge strane LL ima manji indeks viskoznosti (zanačajno) i nešto nižu viskoznost na radnim temp. (uz veću na 40 mada je to zanemarljivo). Takođe LL ima nešto manje sulf. pepela i nižu tačku paljenja ali opet u granicama koje su nijanse istog.
SVA ulja koja su opisana su vrlo dobrog (ili odličnog) kvaliteta i nešto iznad proseka (evropske) industrije (ozbiljne) maziva. Od ovog renomiranog proizvođača manje se i ne očekuje. Sva ulja imaju nižu cenu od proseka pa ova prednost uz prethodnu (makar mali plusevi ali DVA) čine ova ulja odličnom kupovinom.
Ako se pitate da li “tamo neki” Wolf može da se meri sa “takvima” kao što su Mobil, Shell ili Castrol … odgovor je prost … “k’o od šale”. Ne samo da će im izaći na crtu, već neće ni odstupiti, tj. ako nije (mnogo) bolji onda nije ni lošiji (sveukupno).
Niža cena? Pa, to vam je odbijen porez za (na) neznanje.
Koliko sam obavešten, mogu se poručiti i druga Wolf ulja, ali morate čekati 20-tak dana na isporuku. Ovo će već koliko za par meseci biti prošlost, jer se nadam da će prodaja ići onako kako ova ulja zaslužuju (dakle, “kao (ćeten) alva”, što se kaže ili kao iPhone prvih dana prodaje (posle to nekako ide slabije, treba “biti u trendu”, zar ne? E pa, nadam se da će koristiti Wolf biti (bar delom) u TRENDU i kod nas).
izvor: [link_open=http://motornaulja.blogspot.com/]motornaulja.blogspot.com[/link_open]
All systems go, ready for takeoff!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Danas pricao s Micom iz Gazele u vezi popusta koji je Perkele dobio kad je kupovao Mobil. Naime, ne radi se o cenjkanju, vec mi (clanovi kluba) imamo vece popuste od 18% na odredjen brendove i proizvode.
Ulja:
GM-Motorno ulje - 20%
MOBIL-Motorno ulje - 30%
CASTROL-Motorno ulje - 30%
ELF i TOTAL motorna ulja - 33%
CASTROL menjacko ulja - 23%
TOTAL hidraulicna - 35%
LPR, OCAP, KYB, Meyle, DAYCO, SACHS, Lemforder, BUGATI, PURFLUX, MANN filteri, TEXTAR, RUVILLE, SKF, DENSO, TOTAL i
GM Antifriz, Gates, COMLINE, FAI, HUTCHINSON, NGK, KNECHT, BREMBO, NAVARA, BERU - sve ovo je na 20% popusta
Znaci skoro sve sto imaju u ponudi... Za ostatak je popust 18% a i to ce mo da probam jos malo da spustimo.
Ulja:
GM-Motorno ulje - 20%
MOBIL-Motorno ulje - 30%
CASTROL-Motorno ulje - 30%
ELF i TOTAL motorna ulja - 33%
CASTROL menjacko ulja - 23%
TOTAL hidraulicna - 35%
LPR, OCAP, KYB, Meyle, DAYCO, SACHS, Lemforder, BUGATI, PURFLUX, MANN filteri, TEXTAR, RUVILLE, SKF, DENSO, TOTAL i
GM Antifriz, Gates, COMLINE, FAI, HUTCHINSON, NGK, KNECHT, BREMBO, NAVARA, BERU - sve ovo je na 20% popusta
Znaci skoro sve sto imaju u ponudi... Za ostatak je popust 18% a i to ce mo da probam jos malo da spustimo.
All systems go, ready for takeoff!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Jos nesto. Da li ima zainteresovanih za grupnu kupovinu WOLF ulja. Mogu da ga dobijem na 24%, znaci smesne cene:
WOLF VITALTECH 5W40 PI - 1l - 480din lit, 4l - 1657din, 5l - 1996din!
WOLF OFFICIALTECH 5W30 LL III - 1l- 637din, 5l - 2847din
WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 - 1l - 518din, 4l - 1827din, 5l - 2205din.
WOLF GUARDTECH 10W40 B4 1l - 332din, 4l - 1117din, 5l - 1346din!
WOLF GUARDTECH 10W40 B4 DIESEL - cene su po 5-10 din vece od ovog gore.
WOLF GUARDTECH 15W40 SL/CF - iste kao za 10w40
WOLF VITALTECH 5W40 PI - 1l - 480din lit, 4l - 1657din, 5l - 1996din!
WOLF OFFICIALTECH 5W30 LL III - 1l- 637din, 5l - 2847din
WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 - 1l - 518din, 4l - 1827din, 5l - 2205din.
WOLF GUARDTECH 10W40 B4 1l - 332din, 4l - 1117din, 5l - 1346din!
WOLF GUARDTECH 10W40 B4 DIESEL - cene su po 5-10 din vece od ovog gore.
WOLF GUARDTECH 15W40 SL/CF - iste kao za 10w40
All systems go, ready for takeoff!
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Ima, ja... normalno...
Sent from LG G2
Sent from LG G2
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- Perkele
- Drug Član
- Postovi: 898
- Pridružio se: 16 Apr 2012, 00:00
- Lokacija: Indjija
- Kontakt:
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Uzeo bih ja za pezo da probam.
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Pisite ovde sta i koliko. Vako
Gripen 5w40 - 5l
Gripen 5w40 - 5l
All systems go, ready for takeoff!
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Tazz 5w40 2x 5L
Sent from LG G2
Sent from LG G2
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- Perkele
- Drug Član
- Postovi: 898
- Pridružio se: 16 Apr 2012, 00:00
- Lokacija: Indjija
- Kontakt:
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
10w40 4l.
Pricao sam danas sa covekom koji radi samo ulja, kaze da bi se videlo neko ulje kako se ponasa u kolima treba 3 zamene za redom isto ulje da ide. Odmah sam se setio Bozidara koji nikad nije 2x za redom sipao isto i nikad nije imao problema!
Pricao sam danas sa covekom koji radi samo ulja, kaze da bi se videlo neko ulje kako se ponasa u kolima treba 3 zamene za redom isto ulje da ide. Odmah sam se setio Bozidara koji nikad nije 2x za redom sipao isto i nikad nije imao problema!
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Mislim da to za 3 zamene nema veze sa vezom, svaki auto je oriča za sebe. Ja u matorog Pola za 10 godina nikad nisam sipao isto ulje 2 puta, i gradacije sam menjao, i nikad nije troštio niti se bilo šta menjalo. Jedino sam primetio da mu bolje leži 10w/40 od 15w40 jer mu se tada ne čuju hidropodizači.
Do kad može da se prijavi za ulje? I kako da se podigne? Uzimam definitivno, samo da vidim količine..
Do kad može da se prijavi za ulje? I kako da se podigne? Uzimam definitivno, samo da vidim količine..
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Da perkele, i nastavljam tradiciju. Sutra ide Wolf u Saab-a.
Vladimire, nema neki rok, cim se skupimo. Za preuzimanje ovde u bgd negde ili da se posalje...
Vladimire, nema neki rok, cim se skupimo. Za preuzimanje ovde u bgd negde ili da se posalje...
All systems go, ready for takeoff!
- VladimirS
- Drug Član
- Postovi: 1271
- Pridružio se: 16 Mar 2014, 13:01
- Lokacija: Zrenjanin - Kruševac
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
Da li postoji varijanta da se podigne u Nišu u radnji? Pre ću ići u Niš nego u Bg.
Uzeo bih 7 (5+1+1) litara 10w40 za Tojotu i 4 litra 5w40 za Saaba. Koji filter da uzmem za Saaba?
Uzeo bih 7 (5+1+1) litara 10w40 za Tojotu i 4 litra 5w40 za Saaba. Koji filter da uzmem za Saaba?
- MAD SERB
- Postovi: 2362
- Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
- Lokacija: BOR
- Kontakt:
Re: GAAZELAKOMERC - auto delovi
knecht filteri su dobri...
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T !
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 8 gostiju