Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Naši saradnici i prijatelji
Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod san_šabacisko » 25 Apr 2015, 14:07

stalker je napisao:Najbolje da se javi neko ko je već našao "zamenu" (ekvivalent).
Za 99,99% proizvoda postoji ekvivalent ili za 99,999% bar "dovoljno dobra zamena", ne verujem da je pomenuti Texaco "izuzetak koji potvrđuje pravilo" ... Iskreno (zaista) ne znam (ne može baš čovek sve da zna, zar ne?).
pa da, samo da se razbude ostali :-) morali su i oni sipati nešto, nije samo za moj to ulje.

ne bi bilo zanimljivo kad bi čovek baš sve znao :-)
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod kd23se4 » 25 Apr 2015, 16:33

san_šabacisko je napisao:
stalker je napisao: pa da, samo da se razbude ostali :-) morali su i oni sipati nešto, nije samo za moj to ulje.

ne bi bilo zanimljivo kad bi čovek baš sve znao :-)
Slika


Liqui Moly Zentralhidraulik

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod san_šabacisko » 26 Apr 2015, 08:50

tooo kd :thumbup:
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

stalker
Postovi: 83
Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod stalker » 27 Apr 2015, 16:36

Hvala i u moje ime. Uvek čovek od drugih može nešto naučiti (oni koji sve znaju ... zapravo malo znaju).

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod Slavisacs » 27 Apr 2015, 17:19

A ja mislim da je mesto i kartica pocasnog clana kluba samo mali znak paznje kojim mozemo da vam uzvratimo za vase znanje i pomoc nasim clanovima ;) Zamolio bi vas da popunite pristupnicu, zbog podataka koji su mi potrebni za izradu kartice, hvala :)

Sent from my Skate using Tapatalk 2
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

stalker
Postovi: 83
Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod stalker » 28 Apr 2015, 18:00

Poslao pristupnicu (Bor, Steva).
Hvala Vama!

Korisnikov avatar
MAD SERB
Postovi: 2362
Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
Lokacija: BOR
Kontakt:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod MAD SERB » 28 Apr 2015, 18:21

Zema?
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T ! :sb2:
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba :dev:
powered by Nordic performance :secret: :vrm:

Korisnikov avatar
stevak
Postovi: 455
Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:09
Lokacija: Zemun

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod stevak » 28 Apr 2015, 18:52

MAD SERB je napisao:Zema?
I imenjak. :a?:
Upoznaću te sa njim kad ponovo dođem u Bor :smesko:
ex SAABotražitelj <9000CS>

Korisnikov avatar
MAD SERB
Postovi: 2362
Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
Lokacija: BOR
Kontakt:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod MAD SERB » 28 Apr 2015, 20:02

[smehks]
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T ! :sb2:
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba :dev:
powered by Nordic performance :secret: :vrm:

Korisnikov avatar
san_šabacisko
Drug Član
Postovi: 1435
Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
Lokacija: Šabac

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod san_šabacisko » 28 Apr 2015, 22:36

Slavisacs je napisao:A ja mislim da je mesto i kartica pocasnog clana kluba samo mali znak paznje kojim mozemo da vam uzvratimo za vase znanje i pomoc nasim clanovima ;) Zamolio bi vas da popunite pristupnicu, zbog podataka koji su mi potrebni za izradu kartice, hvala :)
to je možda još bolje :-)
:9000CC: 1987.
:NG900Cab: 2002.
:9000CC: 1988.

Korisnikov avatar
Jolly
Postovi: 657
Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
Lokacija: Leskovac
Kontakt:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod Jolly » 28 Apr 2015, 23:20

Slavisacs je napisao:A ja mislim da je mesto i kartica pocasnog clana kluba samo mali znak paznje kojim mozemo da vam uzvratimo za vase znanje i pomoc nasim clanovima ;) Zamolio bi vas da popunite pristupnicu, zbog podataka koji su mi potrebni za izradu kartice, hvala :)

Sent from my Skate using Tapatalk 2
:yeaaa:

Korisnikov avatar
MAD SERB
Postovi: 2362
Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
Lokacija: BOR
Kontakt:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod MAD SERB » 29 Apr 2015, 01:18

Slavisacs je napisao:A ja mislim da je mesto i kartica pocasnog clana kluba samo mali znak paznje kojim mozemo da vam uzvratimo za vase znanje i pomoc nasim clanovima ;) Zamolio bi vas da popunite pristupnicu, zbog podataka koji su mi potrebni za izradu kartice, hvala :)

Sent from my Skate using Tapatalk 2
:+1:
BO 003 :yeaaa:
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T ! :sb2:
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba :dev:
powered by Nordic performance :secret: :vrm:

stalker
Postovi: 83
Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod stalker » 29 Apr 2015, 09:48

Svet je očigledno mali ... a Bor nije baš toliko veliki ... mada mi se sviđa da nas Steva (sa 250 km) upozna ... :smesko:
Možemo i preko PP-a da razmenimo telefone (a i mejlom).
Za imenjaka: obavezno se javi ako budeš u okolini!

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod GRIPEN » 29 Apr 2015, 17:35

A evo ga i teks o Wolf uljima sa [link_open=http://motornaulja.blogspot.com/2015/04 ... mment-form]Stalkerovog bloga:[/link_open]

Ko se boji vuka (još), Who is afraid of the ("Big, Bad") Wolf? Wer hat Angst vor dem Wolf?

Wolf Oil.
Odavno sam hteo da pišem o ovoj komapaniji ali nije bilo zastupnika (uvoznika).
Veoma čudno. U zemlji Srbiji (voljenoj nam "Šljivropi") ima najmanje 100 brendova (i najskupljih) ali nema nečeg što bi moglo da ide "kao alva".
Treba li još neki dokaz da je tehnička pismenost na ovim prostorima "brdovitog balkana" na "izuzetno" "visokom nivou" ... i da je ovde lakše brendirati bilo šta nego bilo gde (skoro tuča pri otvaranju H&m-a, slično nekada MacDonald's-a, zakazivanje za iPhone 6 kao da su vašarske bombone, prvo se na sajmu proda mečka od 200k € ... itd. ... sve do toga da će ti "dobro obavešteni" baja pre kupiti Castrol po 3x većoj ceni nego "tamo neki Wolf ..." koji je bar jednom u svojoj istoriji pravio isti (a pravila je i rafinerija u Modriči. ali sponzorisanje Evro kupova i tradicionalna ljubav prema fudbalu je čudo ...).
Dakle sada ima Wolf-a čak i u zemlji sa niskim standardom gde se lakše prodaje skupa roba nego "best buy". Ali tekst će (pravi) biti tek za mesec-dva ("no can do").
Za sada samo osnovno.
1) Uvoznik (je za sada) firma GazelaKomerc.
2) Wolf smatram za TOP 3 najkonkurentnijih kompanija u oblasti maziva u Evropi (uz poljski Lotos, znam još nisam ni sa njima završio ... eh i grčki Cyclon ... još kada bi "ekološka svest" (ali prava) bila na nivou da može da "svari" recilirana bazna ulja ... možda za 100 god. kad nafte više ne bude).
Od velikih je blizu (samo) Total grupa (Total/Elf/Fina).
3) Do (nesrećnih) političkih događanja sa Ukrajinom Wolf je bio (verovatno i sad ali znatno manje) jako prisutan u Rusiji ... ne samo proizvodima nego i transferisanjem tehnologije (npr. specijalnih industrijskih čvrstih maziva).
4) Wolf nije veliki brend ALI je veliki proizvođač. Centrala je u "centru događaja" - Belgiji ("srce" blending industrije Evrope). Manje je poznato ali ovo je verovatno proizvođač koji stoji iza najviše "privatnih robnih marki" (e pa ovo "Pera, Mika, Laza" ulje nije tako loše, pa nije, kad ga pravi Wolf).
Champion ulja su Wolf ... a ima i velikih i jakih imena (teško je reći trenutno kojih ali retko koji je "junak" ostao bez usluga Wolf-a).
5) Ulja su rađena po svim (svetskim standardima) od veoma kvalitetnih sirovina i po visokoj tehnologiji. Najmanje je prosek industrije, usudio bih se da kažem Referenca za industriju maziva.
6) Cene su umerene ... do jako niske. To je duža priča ali uzmite da je sigurno "best buy", vredi svakog dinara (centa).
7) Asortiman. Čaroban. Prevazilazi ili je ravan većini Mejdžorsa. Neka od ulja većina njih nema (5W-50) ili skoro niko nema (5W-60 ... samo još mađarski MOL).
8) Sve je potrkrepljeno odgovarajućim odobrenjima ... dobro, malo se štedi (Wolf naglašava šta je aktuelno i zvanično, ostalo je nivo kvaliteta) ali može se uzeti da sve što piše na ambalaži - VAŽI.
U principu svako ulje ima bar dobar deo onoga što piše što jeste pohvalno za sve kompanije koje nisu multinacionalni giganti (njima je lako da plate po par hiljada € za svako od njih, ako ih po ulju ima 5-6 pa puta više desetina ... cifra je pozamašna).
9) jesu li u nivu najboljih? (ili makar Mejdžorsa)? DA.
10) Osim toga često ih i prevazilaze a imaju i potpuno jedinstvena ulja. Na primer 100% PAO sintetičko 5W-40 (to u Evropi nema niko! Na kontinentalnoj, nije imao, nema i neće imati ... Millers je čini mi se imao ali delimično i to po paprenoj ceni). Uz to je jeftinije od prosečnog HC 5W-40 ulja.


Da, planiram da se i sam snabdem uljem ovog proizvođača (pre ili kasnije). Treba li još išta reći?!

Uzgred ... uvoznik je za sada skromno predstavio Wolf sa svega nekoliko udarnih ulja (10-15% asortimana). Više detalja u forumu SAAB klub Srbija (link je na blogu).

I na kraju:
Ko se boji Wolf-a (još)?
Da sam konkurencija, us...o bih se u gaće.
A šta je stvarno?
Još niko (se nije uplašio) ali bih već planirao promenu delatnosti (ili proširenje iste) ako se bavim trgovinom uljima.

Srećom po druge, ovo nije iPhone pa se neće baš prodvati kao ćeten alva (nekad).
E da se udari reklama na TV-u i to šestocifrenim iznosom u evrima ... onda bi već bio "seljak" što već nisam kupio isto (a nisam jer mislim da nema 20W-50 verzije, nijedne, a ja to od prošle godine sipam kao letnje, pa će sačekati zimu za 10W-40 ili još verovatnije 15W-40).
Inače, iz mora sličnih (mineralnih) 15W-40, Wolf-ovo se ističe. Ako bih morao da se izjasnim o najboljem ... verovatno bih tipovao baš na ovo.

Jeftino a dobro? Skoro nemoguće, ali bar kod maziva je lako (reći šta): Wolf !!
(sigurno i pre svih, tu su naravno i pomenuti Lotos i ostali ... )

Samo kuća od cigala (uozbiljite posao) ... ili će Vas Wolf oduvati ... pre ili kasnije!

P.S.
Neki već jesu (uozbiljili posao). Lukoil ide sa 20% popusta na ionako solidne cene (ali ne baš konkurentne kao nekda). Inače čak i 15W-40 SF/CC (Standard) im nije tako loše (trenutno u motoru uz "obogaćivanjem" sa FAM Gas) ... pošto sam malo kritikovao isto (u apsolutnom smislu ne u svojoj kategoriji). Jedino ostaje da nije baš za zimu kao što piše u Teh. dokum. (ništa ni gore ali ni bolje od drugih mineralnih), već sada je više nego o.k. (iako će izleteti na 5000km).
Moram da napomenem da je tu i Eko (Hellenic) koji je već smanjio (nisam primetio baš kad) svoje (ali zaista) nenormalne cene od prošlog leta, pa je na već solidne (ne preterane) cene dao popust od 20% (sve do kraja juna). PREPORUČUJEM!
Uzgred, za vlasnike starijih vozila (VW buba naročito) sa benzinskim motorom, jedina monogradna ulja vredna pomena su baš Eko (SAE 30, 40 i 50 API SF/CD) ostala su čisto "dizelaška".
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod zodiac » 01 Maj 2015, 19:25

Ako moze jedno razresenje dileme za nas uboge motorase, bio bih jako zahvalan. U pitanju je Kawasaki GPZ 1100, vazdusno/uljno hladjen, iz 1984. godine. Service manual iz tog vremena kaze 10W40 ili 20W50, klasifikacije SE. Dakle, mineralno ulje sa visokom sadrzajem cinka kakvo se danas ne prizvodi. Motul preporucuje 7100 10W40 za ovaj motocikl, ester sintetika. Na spisku preporucenih se nalazi i 7100 10W50, koji se takodje preporucuje za heavy duty KTM i Husqvarna jednocilindrase. Sta ciniti? Da li da sipam mineralno, polusinteticko ili sinteticko ulje (plasim se da ce u slucaju upotrebe ovog poslednjeg da procuri na sve strane), da li da idem na 10W40 (lakse hladjenje i hladni start, bolje podmazivanje do dostizanja radne temperature) ili 20W50 (veca otpornost na visoke spoljne temperature, motor koristim samo na 20+ stepeni jer sam odrtaveo)? Unapred zahvaljujujem na odgovoru.
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Korisnikov avatar
Jolly
Postovi: 657
Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
Lokacija: Leskovac
Kontakt:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod Jolly » 02 Maj 2015, 00:59

Top Gun ako se ne varam :D Svaka cast. :odl: :rsp:

Korisnikov avatar
TAZZ
Postovi: 2770
Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod TAZZ » 02 Maj 2015, 07:46

Kawa je bila, ali GPZ900R, KAWASAKI NINJA.

Sent from LG G2
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!

stalker
Postovi: 83
Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod stalker » 02 Maj 2015, 10:40

zodiac je napisao:Ako moze jedno razresenje dileme za nas uboge motorase, bio bih jako zahvalan. U pitanju je Kawasaki GPZ 1100, vazdusno/uljno hladjen, iz 1984. godine. Service manual iz tog vremena kaze 10W40 ili 20W50, klasifikacije SE. Dakle, mineralno ulje sa visokom sadrzajem cinka kakvo se danas ne prizvodi. Motul preporucuje 7100 10W40 za ovaj motocikl, ester sintetika. Na spisku preporucenih se nalazi i 7100 10W50, koji se takodje preporucuje za heavy duty KTM i Husqvarna jednocilindrase. Sta ciniti? Da li da sipam mineralno, polusinteticko ili sinteticko ulje (plasim se da ce u slucaju upotrebe ovog poslednjeg da procuri na sve strane), da li da idem na 10W40 (lakse hladjenje i hladni start, bolje podmazivanje do dostizanja radne temperature) ili 20W50 (veca otpornost na visoke spoljne temperature, motor koristim samo na 20+ stepeni jer sam odrtaveo)? Unapred zahvaljujujem na odgovoru.
Po "oil finder"-ima, bi 10W-40 ili čak 5W-40 (uz eventualno 10W-50) bilo najbolje (i to full sintetika). Možda. Možda samo za glanc nov motocikl (5W-50 odnosno 10W-50 sintetika, kao Motul 7100 ili Silkolene Pro 4 Plus).
Mislim da je 15W-50 PS mnogo bolje (sad), a u zavisnosti od ranije korišćenih ulja i svega navedenog (uključujući i godište):
NO. 1 izbor bi (ipak) bilo neko dobro 20W-50 mineralno ulje. Ne mora baš "V-Twin" tipa (npr. Silkolene) što je možda i prvi izbor ne gledajući cenu (koja je zbog naglašene upotrebe uvek malo zabiberena), recimo da je Motul 3000 20W-50 više nego dobro.

Inače (ali je duga priča) nije baš tačno da nema ZDDP-om nakrkanih motociklističnih (sintetičkih) ulja. To su upravo ona malo "teža" (npr. 10W-50, 15W-50 ili retka 20W-50) ali i 10W-40 imaju više toga nego automobilistička (sasvim dovoljnih 0,1-0,12%).
Kod 10W-40 treba birati pre SJ nego SM ali ništa posebno uznemiravajuće. Trenutno se na tržitšu motociklističkih ulja ionako ne može naći ništa ispod SG ili SG(+) što je verovatno i optimum za SE zahteve (u vezi sa tim, mogu se koristiti i neka automobilistička ulja, Shell, npr. ali ih (bar kod nas) nema u višim viskoznim gradacijama (15W-50 i 20W-50) inače bi bila dobar izbor).
Za hladnija područja (korišćenje na nižim temp.) bi (ipak) trebalo ići na 15W-50 ili 10W-40 što već podrazumeva PS ulja.

Pozdrav!

P.S.
Čisto sintetička ulja jesu superiorna ali:
1) neće se iskazati za obične potrebe (bez trkačke piste ili izuzetno dugih relacija, npr. put po kontinentu)
2) Kod starih mašina uvek može doći do curenja naročito ako se godinama ne koriste sintetička ulja (iako u principu ne izazivaju ovu pojavu, mogu pogoršati stanje već "načetih" zaptivki što je pravilo za motore starije od 10 ili 15 god.).

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod zodiac » 02 Maj 2015, 20:05

Najlepse zahvaljujem na brzom odgovoru, idemo na Motul 3000 20W50. I meni ovo deluje kao najsigurnija opcija. Inace, meni su se auto ulja odlicno pokazala kod motocikala. Dok sam vozio KTM-ove, 620/640/690, uvek sam koristio Motul 8100. Masine su radile kao sat, bez potrosnje, po najgorim mogucim uslovima i uz zestoko akanje po terenu. Mislim da je tesko naci bolju sintetiku na trzistu. Probao sam i 300V factory line, isto je odlicno, ali ga KTM trosi.
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod GRIPEN » 02 Maj 2015, 22:40

Za motor, jeftinija opcija ti je Elf. Profaco ga uvozi, pogledaj.
All systems go, ready for takeoff!

stalker
Postovi: 83
Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod stalker » 03 Maj 2015, 12:45

Elf je o.k. i svakako jeftinija (isplatljivija) opcija.
Ipak, Motul 3000 nije posebno skupo ulje (cca. 6€) pa se u ovom konkretnom slučaju ne može mnogo uštedeti.

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod zodiac » 03 Maj 2015, 23:05

Nije ovde problem sta je jevtinije, nego sta je bolje za ovako staru koncepciju motora, pre svega zbog kuglicnih lezajeva na radilici. Dodatna otezavajuca okolnost je sto ima meke siceve ventila a vozi se na bezolovni benzin, a danasnja ulja imaju vrlo mali ili nikakav procenat magnezijuma. Najbolja varijanta bi, po onome sto sam citao, bio Shell Rotella, ali ga ovde nema niti ga je ikada bilo.
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.

Korisnikov avatar
Jolly
Postovi: 657
Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
Lokacija: Leskovac
Kontakt:

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod Jolly » 04 Maj 2015, 01:22

TAZZ je napisao:Kawa je bila, ali GPZ900R, KAWASAKI NINJA.

Sent from LG G2
Tooo, hvala. :odl:

stalker
Postovi: 83
Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod stalker » 04 Maj 2015, 15:09

zodiac je napisao:Nije ovde problem sta je jevtinije, nego sta je bolje za ovako staru koncepciju motora, pre svega zbog kuglicnih lezajeva na radilici. Dodatna otezavajuca okolnost je sto ima meke siceve ventila a vozi se na bezolovni benzin, a danasnja ulja imaju vrlo mali ili nikakav procenat magnezijuma. Najbolja varijanta bi, po onome sto sam citao, bio Shell Rotella, ali ga ovde nema niti ga je ikada bilo.
Zbog konstrukcije sigurno da više ZDDP-a neće škoditi, baš zato i veće viskoznosti (viskozne gradacije).
Da li bi Elf (20W-50) sa SG (SF) možda bio i bolje rešenje? Ne mora da znači (kako izgleda na prvi pogled) ali može da bude.
Što se samog ZDDP-a tiče ne verujem da ga ima više (od Motul-a) ali bi mogao imati nešto više fosfora. No, sve je to nagađanje (za Motul i imam sastav, bar približan (detaljniji od MSDS-a), ali za Elf nemam (ama baš) nikakav).
Kod ulja ste u pravu da je fosfor praktično isteran iz njih. Motul 3000 ima 5-6 puta više nego moderna ulja (nešto oko 120 ppm) ali i toliko puta manje od "starinskih", naročito za teretni program.
Kod "teretnih" ulja postoji i (čuvena) "kvaka 22" ako imaju dovoljno fosfora onda nisu za benzince i obratno. Baš zato je Rotela dobila mitsku reputaciju (no nisam siguran da i u USA ima "stare, dobre" Rotele kao nekada). Rimula je ekvivalent u Evropi ALI ima više sulf. pepela nego što je dozvoljeno za benzinske motore, pa je "vrzino kolo" (time) potpuno zatvoreno.
Eventualno se može probati sa nekim teretnim uljima koja su koliko-toliko slična Rotel-i, na primer (jedno od njih) Mobil Delvac Super 1400 (15W-40), koje je taman negde "između".
Moderna ulja (ali to "moderno" je već 25 god.) imaju malo fosfora zbog katalizatora i imaju sve manje (pojavom MId SAPS i LoW SAPS).
Kako god, za sedišta (siceve) ventila je (verovatno najbolje) rešenje dodavati aditive (u GORIVO) koji zamenjuju olovo ("lead substitute").
Tu je verovatno Motul (po)najbolji sa formulacijum (ali je i najskuplji) dok većina ima (baš) na bazi fosfora (ranije) ali sve više na bazi organo-metalnih kompleksa gde su metali alkalni metali (kalijum ili natrijum).
Wynn's ima (ne znam koje je osnove),Wurth (natrijum) i MOL (Solvnaft) (bilo je 400 din. da li još ima na njihovim pumpama, ne bih znao, na bazi K ako se sećam).
Motociklistička ulja (čak i moderna) imaju (u proseku) više ZDDP-a, naročito ako su API SG ili (eventualno) SJ (već je manje ako je SL i SM, ali zavisi i od viskozne gradacije). Od automobilskih bih najpre koristio "Racing" ulja, PS ili (čak) mineralna (Valvoline).

Sve u svemu, uz aditiv, Motul 3000 je odličan izbor ... Elf je solidan izbor a vredi probati i Delvac (15W-40), eventualno i bez aditiva (mada mi se čini da je u svakom slučaju za siceve ventila najbolje rešenje, dodaje se 1:1000 a i podiže oktansku vrednost benzinu za oko 1 pri toj koncentraciji).

Korisnikov avatar
zodiac
Postovi: 1033
Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot

Postod zodiac » 04 Maj 2015, 21:44

Hvala lepo!
:9000CD:
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.


Povratak na “PRIJATELJI KLUBA”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju