Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Izvinjavam se što kasnim.
Wolf !!
(Konačno i kod nas)
Savetovao sam par firmi iz dve susedne države koje su me kontaktirale i želele novo ime na tržištu, da to bude baš Wolf.
Kako kupiti Wolf (iz Bora)? (računam i na popust, što je lepo ali i bez toga sam zainteresovan)
Treba li još nešto da kažem?
Wolf !!
(Konačno i kod nas)
Savetovao sam par firmi iz dve susedne države koje su me kontaktirale i želele novo ime na tržištu, da to bude baš Wolf.
Kako kupiti Wolf (iz Bora)? (računam i na popust, što je lepo ali i bez toga sam zainteresovan)
Treba li još nešto da kažem?
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Znaci tako! Pa lepo! Cena je smesna i bez popusta. Naravno, za tebe max popust. Kad budes zeleo javi se, ja porucim u Gazeli i oni posalju na kucnu adresu brzom postom.
All systems go, ready for takeoff!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Pretpostavljam da tebi treba 10w40. Evo cene za WOLF GUARDTECH 10W40 B4 1469 din. To je regularna cena u Gazeli za pakovanje od 4l. Na ovo Saab Club Serbia ima popust u iznosu od 18%
All systems go, ready for takeoff!
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
O.K.
Javim se na PP?
Nešto ću viskoznije ulje (navedeno možda kao "zimsko").
Inače ... Wolf je manje poznat kao brend ALI su radili za mnoga "zvučna" imena ... ne mogu da se setim (a zapis je na starom mi je comp-u koji nije u upotrebi) tačno za koga i kada ali: Valvoline, Castrol, Texaco, GM, Ford ... neka od tih imena (ako ne i sva) su ulja radili baš kod njih. Osim toga više manjih i srednjih nemačkih kompanija prave (ili su u nekom trenutku pravili) ulja baš kod njih.
Imaju i jak sektor industrijskih maziva i (možda i ponajviše) mazivih masti. Transferisali (dok su EU i Rusi bili u "ljubavi") tehnologiju mazivih masti Rusima ... bili solidno prisutni tamo (možda više u industriji, iskreno ne sećam se detalja) ...
Imaju "gomilu" zvaničnih odobrenja ...
Uz sve navedeno, izuzetno povoljne cene, imao sam priliku da "zavirim" u njihove "izvozne" pri konsultacijama za jednu Zapadnu EU državu ... mislim da su samo poljski Lotos i grčki Cyclon bili nešto malo povoljniji (ali uzevši sve u obzir ne mnogo konkurentniji) ... i Elf/Fina kao najbliži (ali skuplji) "zvučni" brend(ovi).
ITD.
P.S.
Rekoh tada sebi (kad nisam imao kome ... a ima tome više godina) da je neko pametan pa da sa Wolf-om počisti konkurenciju na Balkanu ... onako "terminatorski" (da se drugi lepo "spakuju i idu kući").
I malo ozbiljnije: ako tražite odličan (ali O D L I Č A N) odnos kvalitet/cena, ne tražite dalje.
Naravno, ostaje da vredi dati neku paru više zbog brenda (pa čak i nerezonski), ali u ova vremena krize, evo jednog od rešenja (uštedeti a objektivno ne izgubiti na kvalitetu ili samo na akademskom nivo ... ili biti i bolji od "zvučnijih" imena, kako kod koje kategorije ulja, u svakom slučaju biti u istoj klasi po značajno nižoj ceni).
P.P.S.
Po navedenoj ceni za 10W-40 mogu da zaključim da se uvoznik nije preterano ugradio što je još jedan dokaz ozbiljnosti.
LIKE !! (valjda se tako sad to kaže)
Javim se na PP?
Nešto ću viskoznije ulje (navedeno možda kao "zimsko").
Inače ... Wolf je manje poznat kao brend ALI su radili za mnoga "zvučna" imena ... ne mogu da se setim (a zapis je na starom mi je comp-u koji nije u upotrebi) tačno za koga i kada ali: Valvoline, Castrol, Texaco, GM, Ford ... neka od tih imena (ako ne i sva) su ulja radili baš kod njih. Osim toga više manjih i srednjih nemačkih kompanija prave (ili su u nekom trenutku pravili) ulja baš kod njih.
Imaju i jak sektor industrijskih maziva i (možda i ponajviše) mazivih masti. Transferisali (dok su EU i Rusi bili u "ljubavi") tehnologiju mazivih masti Rusima ... bili solidno prisutni tamo (možda više u industriji, iskreno ne sećam se detalja) ...
Imaju "gomilu" zvaničnih odobrenja ...
Uz sve navedeno, izuzetno povoljne cene, imao sam priliku da "zavirim" u njihove "izvozne" pri konsultacijama za jednu Zapadnu EU državu ... mislim da su samo poljski Lotos i grčki Cyclon bili nešto malo povoljniji (ali uzevši sve u obzir ne mnogo konkurentniji) ... i Elf/Fina kao najbliži (ali skuplji) "zvučni" brend(ovi).
ITD.
P.S.
Rekoh tada sebi (kad nisam imao kome ... a ima tome više godina) da je neko pametan pa da sa Wolf-om počisti konkurenciju na Balkanu ... onako "terminatorski" (da se drugi lepo "spakuju i idu kući").
I malo ozbiljnije: ako tražite odličan (ali O D L I Č A N) odnos kvalitet/cena, ne tražite dalje.
Naravno, ostaje da vredi dati neku paru više zbog brenda (pa čak i nerezonski), ali u ova vremena krize, evo jednog od rešenja (uštedeti a objektivno ne izgubiti na kvalitetu ili samo na akademskom nivo ... ili biti i bolji od "zvučnijih" imena, kako kod koje kategorije ulja, u svakom slučaju biti u istoj klasi po značajno nižoj ceni).
P.P.S.
Po navedenoj ceni za 10W-40 mogu da zaključim da se uvoznik nije preterano ugradio što je još jedan dokaz ozbiljnosti.
LIKE !! (valjda se tako sad to kaže)
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Ok,
Konkretno pitanje,
Saab 9-5 2.3 HOT Aero... 250HP, pritisak punjenja turbine je cca 0.9~1 Bar.
Sipah do sad 2x Eneos 5w40 Hyper, valjda se tako pise...
Wolf 5w40 je ok sto ima u Gazeli?
Voznja pretezno LPG, kratke relacije cca 5k km godisnje i menjanje ulja, jer istekne 12 meseci.
Dalje, Menjacko ulje ATF3309, koja je solucija po Vama pored Mobila i Eneosa, a da je pouzdano, jer ovaj menjac[Aisin AW55-51SN ili AF33-5] sa takozvanim sentronic menjacem, ima M mod, sa prekidacima na volanu +/-, je redak kao polovan deo i kosta pola bubrega. Nisam rob markama, ali takodje ne zelim da imam stativu zbog cca 100 dinara po litri.
Po Saab WIS je ATF3309, po ostalim specovima, Aisina i Ostalih brendova, JWS3309, Toyota T-IV...
Srdacan pozdrav
Igor aka Tazz
Konkretno pitanje,
Saab 9-5 2.3 HOT Aero... 250HP, pritisak punjenja turbine je cca 0.9~1 Bar.
Sipah do sad 2x Eneos 5w40 Hyper, valjda se tako pise...
Wolf 5w40 je ok sto ima u Gazeli?
Voznja pretezno LPG, kratke relacije cca 5k km godisnje i menjanje ulja, jer istekne 12 meseci.
Dalje, Menjacko ulje ATF3309, koja je solucija po Vama pored Mobila i Eneosa, a da je pouzdano, jer ovaj menjac[Aisin AW55-51SN ili AF33-5] sa takozvanim sentronic menjacem, ima M mod, sa prekidacima na volanu +/-, je redak kao polovan deo i kosta pola bubrega. Nisam rob markama, ali takodje ne zelim da imam stativu zbog cca 100 dinara po litri.
Po Saab WIS je ATF3309, po ostalim specovima, Aisina i Ostalih brendova, JWS3309, Toyota T-IV...
Srdacan pozdrav
Igor aka Tazz
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Ne znam šta ima u Gazeli.
U principu mogu da se koriste razna (njihova) 5W-40 ulja.
Naravno i 0W-40 (Multigrade SN ili ECOTECH 0W40 FE, što je isto ulje)... možda i idealno;
takođe i 5W-30 dexos 2 takođe: Wolf Officialtech C3
Veroatno isto ulje je i Champion OEM Specific C3 (koje naravno pravi Wolf a ne Champion)
Od 5W-40 ulja verovatno najbolje: GAS (i još nešto, 5W-40).
Mogu (naravno) i WOLF EXTENDTECH 5W40 HM i još poneko (morao bih malo da se podsetim "gradiva").
Za menjač koristi Mobil ATF 3309 (i ništa drugo)!
Exxon je to "izmislio" (na zahtev), prvi i dugo jedini "3309" ATF bio je baš Esso (sad Mobil).
Nije vredno eksperimentisanja.
Kraj priče.
P.S.
GAS je Vitaltech ... Vitaltech serija je takva da se "ubila" za takvu mašinu (od 250ks):
5W40 PI C3 - može, "samo" 5W-40 - može ... a Vitaltech PAO (ko kaže da u Evropi nema PAO ulja ... i još u 5W-40)
Ma samo što sam zaboravio, ovi su razbijači (kad otvorim njihov sajt, kao dete u prodavnici slatkiša, ne znam šta bi pre).
I da ... napisaću ovih dana (praznika) i na blogu, definitivno sledeći veći (ozbiljan) tekst ide o Wolf uljima ... bar da načnem temu.
U principu mogu da se koriste razna (njihova) 5W-40 ulja.
Naravno i 0W-40 (Multigrade SN ili ECOTECH 0W40 FE, što je isto ulje)... možda i idealno;
takođe i 5W-30 dexos 2 takođe: Wolf Officialtech C3
Veroatno isto ulje je i Champion OEM Specific C3 (koje naravno pravi Wolf a ne Champion)
Od 5W-40 ulja verovatno najbolje: GAS (i još nešto, 5W-40).
Mogu (naravno) i WOLF EXTENDTECH 5W40 HM i još poneko (morao bih malo da se podsetim "gradiva").
Za menjač koristi Mobil ATF 3309 (i ništa drugo)!
Exxon je to "izmislio" (na zahtev), prvi i dugo jedini "3309" ATF bio je baš Esso (sad Mobil).
Nije vredno eksperimentisanja.
Kraj priče.
P.S.
GAS je Vitaltech ... Vitaltech serija je takva da se "ubila" za takvu mašinu (od 250ks):
5W40 PI C3 - može, "samo" 5W-40 - može ... a Vitaltech PAO (ko kaže da u Evropi nema PAO ulja ... i još u 5W-40)
Ma samo što sam zaboravio, ovi su razbijači (kad otvorim njihov sajt, kao dete u prodavnici slatkiša, ne znam šta bi pre).
I da ... napisaću ovih dana (praznika) i na blogu, definitivno sledeći veći (ozbiljan) tekst ide o Wolf uljima ... bar da načnem temu.
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
PP ili ovde, sve jedno, nikakav problem.stalker je napisao:O.K.
Javim se na PP?
Jel realno da PAO 5w40 kosta 2178din za 4l (bez popusta)?
Kolko ja vidim, od Wolfa u Gazeli ima samo, takoreci osnovno:
OFFICIALTECH 5W30 C3,
OFFICIALTECH 5W30 LL III,
VITALTECH 5W40 PI,
GUARDTECH 10W40 B4 (obican i dizel) i
GUARDTECH 15W40 SL/CF
U odnosu na ponudu sa zvanicnog Wolf sajta ovo je cinimi se samo nekih 15% ponude. Stvarno imaju ulja za sve i svasta! MULTIGRADE SN/CF SAE 5W60 mi deluje bas zanimljivo Jedva cekam tekst na blogu.
Sto se mog Saab-a tice, jos nisam siguran da li cu preci s X-Cess-a na VITALTECH. Ima jos skoro 2kkm do zamene, dovoljno vremena da se predomislim
Danas ide Wolf u 3 zamorceta, pa ce mo videti
All systems go, ready for takeoff!
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Dakle...
Vitaltech 5w40 PI C3...
Woooohoooo!
Hvala!
Vitaltech 5w40 PI C3...
Woooohoooo!
Hvala!
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Jel realno da PAO 5w40 kosta 2178din za 4l (bez popusta)?
Skoro da nije (izgleda nerealno), ali po cenama od pre par godina (izvoznim) moguće.
Jedini pogon PAO ulja u Evropi (do skora Neste-ov, pa prodat Chevron Phillips-u, i sada u njihovom vlasništvu) je baš u Belgiji.
To je komparativna prednost sa jedne strane i inteligentno postignuta manja cena (masovim korišćenjem PAO za industrijska ulja).
Možda čak kod ovog ulja idu i bez zarade (na veliki asortiman nije neuobičajeno) a da im dođe kao "reklama". Inače ne ulažu mnogo u brendiranje što snižava cena (uopšte). Mnogo rade za druge (eto setih se Champion-a ali tu su i mnoge druge "privatne marke") pa se tu napravi ekstra računica (npr. naruči se x tona PAO za druge svrhe ali cisterna je veća za y tona, a to je base stock baš za 5W-40).
U svakom slučaju jedna od najboljih kupovina (ako ga ima).
Kolko ja vidim, od Wolfa u Gazeli ima samo, takoreci osnovno:
Na žalost ... kao da su to probali više kao eksperiment. I Wolf će (kao i svi) više ceniti veći asortiman nego količinu na duži rok.
Mislim da bi trebali da iskoriste najjaču stranu Wolf-a a to je asortiman koji prevazilazi i Mejdžorse.
U odnosu na ponudu sa zvanicnog Wolf sajta ovo je cinimi se samo nekih 15% ponude. (stvarno šteta)
Stvarno imaju ulja za sve i svasta! MULTIGRADE SN/CF SAE 5W60 mi deluje bas zanimljivo (baš jeste, a tu je i 5W-50 koje polako nestaje sa tržišta a takođe je veoma "jaka" gradacija za sintetička ulja).
Jedva cekam tekst na blogu. (tek u maju, na žalost)
Sto se mog Saab-a tice, jos nisam siguran da li cu preci s X-Cess-a na VITALTECH. Ima jos skoro 2kkm do zamene, dovoljno vremena da se predomislim.
Možda ipak još jedan krug sa X-cess(om). Bar dok se ne proširi asortiman (PI doduše dolazi, itekako, u obzir ... pa, ima vremena).
Danas ide Wolf u 3 zamorceta, pa ce mo videti.
(javi utiske nakon 1000km)
Čujemo se!
Skoro da nije (izgleda nerealno), ali po cenama od pre par godina (izvoznim) moguće.
Jedini pogon PAO ulja u Evropi (do skora Neste-ov, pa prodat Chevron Phillips-u, i sada u njihovom vlasništvu) je baš u Belgiji.
To je komparativna prednost sa jedne strane i inteligentno postignuta manja cena (masovim korišćenjem PAO za industrijska ulja).
Možda čak kod ovog ulja idu i bez zarade (na veliki asortiman nije neuobičajeno) a da im dođe kao "reklama". Inače ne ulažu mnogo u brendiranje što snižava cena (uopšte). Mnogo rade za druge (eto setih se Champion-a ali tu su i mnoge druge "privatne marke") pa se tu napravi ekstra računica (npr. naruči se x tona PAO za druge svrhe ali cisterna je veća za y tona, a to je base stock baš za 5W-40).
U svakom slučaju jedna od najboljih kupovina (ako ga ima).
Kolko ja vidim, od Wolfa u Gazeli ima samo, takoreci osnovno:
Na žalost ... kao da su to probali više kao eksperiment. I Wolf će (kao i svi) više ceniti veći asortiman nego količinu na duži rok.
Mislim da bi trebali da iskoriste najjaču stranu Wolf-a a to je asortiman koji prevazilazi i Mejdžorse.
U odnosu na ponudu sa zvanicnog Wolf sajta ovo je cinimi se samo nekih 15% ponude. (stvarno šteta)
Stvarno imaju ulja za sve i svasta! MULTIGRADE SN/CF SAE 5W60 mi deluje bas zanimljivo (baš jeste, a tu je i 5W-50 koje polako nestaje sa tržišta a takođe je veoma "jaka" gradacija za sintetička ulja).
Jedva cekam tekst na blogu. (tek u maju, na žalost)
Sto se mog Saab-a tice, jos nisam siguran da li cu preci s X-Cess-a na VITALTECH. Ima jos skoro 2kkm do zamene, dovoljno vremena da se predomislim.
Možda ipak još jedan krug sa X-cess(om). Bar dok se ne proširi asortiman (PI doduše dolazi, itekako, u obzir ... pa, ima vremena).
Danas ide Wolf u 3 zamorceta, pa ce mo videti.
(javi utiske nakon 1000km)
Čujemo se!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
All systems go, ready for takeoff!
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
sviđa mi se što primećuješ ovakve greškestalker je napisao:1) "najidealnije" je pleonazam. U tom smislu nijedno (idealno od idealnog). Čak nijedno od navedenih nije (baš) idealno.
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
ja imam više pitanja:
SAAB 9000 '86.god. 1985 cm³ turbo, automatik, katalizator, prešao nešto više od 300.000 km, nema ABS.
treba da menjam sve tečnosti.
1) u motor sam sipao Eneos Premium polusint.10W40, prošlog leta (prethodni vlasnik je sipao Mobil Super 2000 10W40) i u odnosu na to prethodno nije ništa lošije, još ne znam sve zato nameravam da ostanem na tome do daljnjeg. u prospektu auta piše: Saab turbo engine oil or oil to API service SF/CD or SF/CC 10W30, 10W40 or 5W30. If these viscosities are unobtainable, 15W40 or 15W50 oil may be used. Na boci ulja piše: API: SL/CF. ja nemam pojma šta to znači, samo me interesuje jel u redu da to sipam i dalje?
2) koje ulje u servo volana? u prospektu je: Texaco 4634 power steering fluid
3) u menjač? (automatik je da podsetim)
4) za kočnice piše DOT 4. koju marku da kupim? i da li ima neki aditiv da isperem sistem pre zamene? vidim da u boci ima taloga kao da nikad nije menjano da li je tačno da se ulje menja na 2 godine jer se poveća količina vode u ulju pa to dovodi do korozije klipova i cilindara.
5) rashladna tečnost: Gripen je pitao za ispiranje, mislim da bih trebao da uradim to, sipao sam pre godinu dana ono za začepljenje rupa jer mi mali hladnjak curio ali ništa mi nije pomoglo, samo mi je ostavilo u sistemu skramu na zidovima narandžaste boje. čime se ispira?
jedna molba, po mogućstvu da ni jedno ulje nije iz SAD, posebno ne Texaco (osim ako niko drugi ne pravi) ne zbog kvaliteta nego iz moralnih razloga (nisam protiv svega od tamo, ima i lepih stvari (kao što sam nick napravio po uzoru na jedan njihov grad), ja mislim na državnu politiku i ogromne korporacije, pre svega naftne, koje su jedan od glavnih razlog-podrška za ratovanje po svetu i iskorišćavanje drugih bez odgovornosti i predstavljanje toga kao nečeg lepog...nije tema ali treba i o tome misliti a ne samo prepustiti se bujici).
SAAB 9000 '86.god. 1985 cm³ turbo, automatik, katalizator, prešao nešto više od 300.000 km, nema ABS.
treba da menjam sve tečnosti.
1) u motor sam sipao Eneos Premium polusint.10W40, prošlog leta (prethodni vlasnik je sipao Mobil Super 2000 10W40) i u odnosu na to prethodno nije ništa lošije, još ne znam sve zato nameravam da ostanem na tome do daljnjeg. u prospektu auta piše: Saab turbo engine oil or oil to API service SF/CD or SF/CC 10W30, 10W40 or 5W30. If these viscosities are unobtainable, 15W40 or 15W50 oil may be used. Na boci ulja piše: API: SL/CF. ja nemam pojma šta to znači, samo me interesuje jel u redu da to sipam i dalje?
2) koje ulje u servo volana? u prospektu je: Texaco 4634 power steering fluid
3) u menjač? (automatik je da podsetim)
4) za kočnice piše DOT 4. koju marku da kupim? i da li ima neki aditiv da isperem sistem pre zamene? vidim da u boci ima taloga kao da nikad nije menjano da li je tačno da se ulje menja na 2 godine jer se poveća količina vode u ulju pa to dovodi do korozije klipova i cilindara.
5) rashladna tečnost: Gripen je pitao za ispiranje, mislim da bih trebao da uradim to, sipao sam pre godinu dana ono za začepljenje rupa jer mi mali hladnjak curio ali ništa mi nije pomoglo, samo mi je ostavilo u sistemu skramu na zidovima narandžaste boje. čime se ispira?
jedna molba, po mogućstvu da ni jedno ulje nije iz SAD, posebno ne Texaco (osim ako niko drugi ne pravi) ne zbog kvaliteta nego iz moralnih razloga (nisam protiv svega od tamo, ima i lepih stvari (kao što sam nick napravio po uzoru na jedan njihov grad), ja mislim na državnu politiku i ogromne korporacije, pre svega naftne, koje su jedan od glavnih razlog-podrška za ratovanje po svetu i iskorišćavanje drugih bez odgovornosti i predstavljanje toga kao nečeg lepog...nije tema ali treba i o tome misliti a ne samo prepustiti se bujici).
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Pošto ima više pitanja, lakše mi je ovako, pitanje-odgovor.
1) u motor sam sipao Eneos Premium polusint.10W40, prošlog leta (prethodni vlasnik je sipao Mobil Super 2000 10W40) i u odnosu na to prethodno nije ništa lošije, još ne znam sve zato nameravam da ostanem na tome do daljnjeg. u prospektu auta piše: Saab turbo engine oil or oil to API service SF/CD or SF/CC 10W30, 10W40 or 5W30. If these viscosities are unobtainable, 15W40 or 15W50 oil may be used. Na boci ulja piše: API: SL/CF. ja nemam pojma šta to znači, samo me interesuje jel u redu da to sipam i dalje?
API SL/CF obuhvata i SF/CD. U današnje vreme nije ni mnogo skuplje, pa je dobro nastaviti sa tim. 10W-40 ako je motor u dobrom stanju i ako se menja jednom godišnje. Inače za dve zamene bi 10W-40 zimi a 15W-40 ili (još bolje9 15W-50 leti bilo idealno.
Eneos je sasvim o.k. (jedino što je vlasnik brenda velika koorporacija sa sedištem u Japanu ali internacionalnog kapitala ... u tom smislu bi se moglo naći "bolje" rešenje, ali ja ne bih komplikovao, nastavio bih sa Eneos-om (taman se pokazalo). U kranjem slučaju od "velikih" se ne može ni potpuno pobeći, nešto je njihovo, bazno ulje, paket aditiva ... PE za boce ...).
2) koje ulje u servo volana? u prospektu je: Texaco 4634 power steering fluid
Iskreno ne znam šta je taj Texaco. Najbolje da probaš da nađeš baš to. Nema ga na sajtu Trigeme ali na EU Texaco postoji, znači da je još u prodaji i da se može naći (možda u nekom servisu? ili da se poruči na net-u?)
3) u menjač? (automatik je da podsetim)
Bilo koje Dexron II-D. U to vreme nije ni bilo drugih opcija, a ovo ti je i najjeftinije (može i Dexron IIIG ili F ali samo više para a slaba vajda). Proizvođač je manje bitan. Treba da je renomiran i da je ulje originalno.
4) za kočnice piše DOT 4. koju marku da kupim? i da li ima neki aditiv da isperem sistem pre zamene? vidim da u boci ima taloga kao da nikad nije menjano da li je tačno da se ulje menja na 2 godine jer se poveća količina vode u ulju pa to dovodi do korozije klipova i cilindara.
Tačno je da se kočioni fluid (ulje) menja na 2 do 3 god. Ovi fluidi su na bazi PAG i higroskopni su!
Više o tome na:
motornaulja.blogspot.com/2011/01/kocione-tecnosti-brake-fluids.html
Da citiram samog sebe: "Proizvođač je manje bitan. Treba da je renomiran i da je ulje originalno."
Isperite sa čistim DOT uljem, uzmite npr. 250ml za tu namenu (ne znam koliko ide za zamenu) ili litarsko pakovanje pa deo utrošiti na ispiranje ili nešto slično.
5) rashladna tečnost: Gripen je pitao za ispiranje, mislim da bih trebao da uradim to, sipao sam pre godinu dana ono za začepljenje rupa jer mi mali hladnjak curio ali ništa mi nije pomoglo, samo mi je ostavilo u sistemu skramu na zidovima narandžaste boje. čime se ispira?
Što se tiče RT tu je prosto, "običan" "plavi" ili "zeleni", najbolje "G11" (obično imaju i neko GM/Saab odobrenje, npr. Saab/GM 6901 599)
Ide celih 9 lit. menja se na dve (eventualno tri) godine.
Više o tome na:
motornaulja.blogspot.com/2011/01/antifrizirashladne-tecnosti.html
Teško ćete isprati ostatke tečnosti za "krpljenje" (zato ih u principu treba izbegavati, eventualno su korisne kod kapilarnog curenja, ali uvek je bolje to zalemiti). Ima aditiva za ispiranje rashladnog sistema (LM, Wynn's ...) pa možete probati time. Inače, je najjednostavnije (i verovatno najbolje) u "običnim" slučajevima (kad treba samo isprati sistem pred zamenu, npr. ako ste prekoračili interval za zamenu) sipati demi (destilovanu) vodu, pustiti motor da radi dok se ne uključi ventilator, ugasiti motor i ispustiti (na vruće ali ne odmah, sačekati 5 do 15 min. pre "na toplo" zapravo) vodu, sačekati da se ohladi i sipati antifriz. Naravno pitati iskusnijeg postoji li neka posebna procedura, neki sistemi se malo teže (odzračuju, zaostaje vazduh koji je teže izbaciti, ali u principu, vazduh uvek "ispliva" naročito kad se tečnost zagreje)
jedna molba, po mogućstvu da ni jedno ulje nije iz SAD, posebno ne Texaco (osim ako niko drugi ne pravi) ne zbog kvaliteta nego iz moralnih razloga (nisam protiv svega od tamo, ima i lepih stvari (kao što sam nick napravio po uzoru na jedan njihov grad), ja mislim na državnu politiku i ogromne korporacije, pre svega naftne, koje su jedan od glavnih razlog-podrška za ratovanje po svetu i iskorišćavanje drugih bez odgovornosti i predstavljanje toga kao nečeg lepog...nije tema ali treba i o tome misliti a ne samo prepustiti se bujici).
Cenim stav, ali kao što sam već rekao, teško je izbeći mejdžorse naftne industrije (ako nisu direktno, prisutni su indirektno). To je jednostavno sprega sa automobilskom pa gde je automobil tu su i naftaši (donekle tek elektromobili prave dobru distancu ali i dalje nije 100%). U tom smislu sam i davao odgovore, a za fluid za servo ne bih znao ekvivalent (možda bih mogao da iskopam ali nemam vremena za to, veći deo arhive mi je na starom comp-u).
Zato nije loše razmišljati u pravcu manjih kompanija (doduše često košta više) ili nekog od domaćih (FAM i 30% domaći NIS).
Velike ruske kompanije Vam nisu ni malo veće dobrice od američkih (do nedavnih događaja baš su lepo sarađivale imaju i dalje više zajedničkih poslova (konzorcijuma) na Bliskom i Srednjem Istoku pa vam je sve to "nije šija nego vrat" ... jeste Ruska politika manje globalno agresivna ali već su u svojem okruženju ratovali (i to baš zbog nafte) pa je samo pitanje "interesne sfere" ... Kinezi su "dobrice" više zbog igranja na duže staze, ko god ima vojsku (i nosače aviona) i veliki je, potencijalno je kolonijalista, uostalom kako je pa nastala tolika Kina? Miroljubivim pregovorima? Ne budimo naivni.
(O.K. shvatam poentu, može se birati između manjeg zla (još uvek) ... a i od nekih smo dobili "po glavi" a od nekih nismo pa moralnih motiva u tom smislu zaista ima)
1) u motor sam sipao Eneos Premium polusint.10W40, prošlog leta (prethodni vlasnik je sipao Mobil Super 2000 10W40) i u odnosu na to prethodno nije ništa lošije, još ne znam sve zato nameravam da ostanem na tome do daljnjeg. u prospektu auta piše: Saab turbo engine oil or oil to API service SF/CD or SF/CC 10W30, 10W40 or 5W30. If these viscosities are unobtainable, 15W40 or 15W50 oil may be used. Na boci ulja piše: API: SL/CF. ja nemam pojma šta to znači, samo me interesuje jel u redu da to sipam i dalje?
API SL/CF obuhvata i SF/CD. U današnje vreme nije ni mnogo skuplje, pa je dobro nastaviti sa tim. 10W-40 ako je motor u dobrom stanju i ako se menja jednom godišnje. Inače za dve zamene bi 10W-40 zimi a 15W-40 ili (još bolje9 15W-50 leti bilo idealno.
Eneos je sasvim o.k. (jedino što je vlasnik brenda velika koorporacija sa sedištem u Japanu ali internacionalnog kapitala ... u tom smislu bi se moglo naći "bolje" rešenje, ali ja ne bih komplikovao, nastavio bih sa Eneos-om (taman se pokazalo). U kranjem slučaju od "velikih" se ne može ni potpuno pobeći, nešto je njihovo, bazno ulje, paket aditiva ... PE za boce ...).
2) koje ulje u servo volana? u prospektu je: Texaco 4634 power steering fluid
Iskreno ne znam šta je taj Texaco. Najbolje da probaš da nađeš baš to. Nema ga na sajtu Trigeme ali na EU Texaco postoji, znači da je još u prodaji i da se može naći (možda u nekom servisu? ili da se poruči na net-u?)
3) u menjač? (automatik je da podsetim)
Bilo koje Dexron II-D. U to vreme nije ni bilo drugih opcija, a ovo ti je i najjeftinije (može i Dexron IIIG ili F ali samo više para a slaba vajda). Proizvođač je manje bitan. Treba da je renomiran i da je ulje originalno.
4) za kočnice piše DOT 4. koju marku da kupim? i da li ima neki aditiv da isperem sistem pre zamene? vidim da u boci ima taloga kao da nikad nije menjano da li je tačno da se ulje menja na 2 godine jer se poveća količina vode u ulju pa to dovodi do korozije klipova i cilindara.
Tačno je da se kočioni fluid (ulje) menja na 2 do 3 god. Ovi fluidi su na bazi PAG i higroskopni su!
Više o tome na:
motornaulja.blogspot.com/2011/01/kocione-tecnosti-brake-fluids.html
Da citiram samog sebe: "Proizvođač je manje bitan. Treba da je renomiran i da je ulje originalno."
Isperite sa čistim DOT uljem, uzmite npr. 250ml za tu namenu (ne znam koliko ide za zamenu) ili litarsko pakovanje pa deo utrošiti na ispiranje ili nešto slično.
5) rashladna tečnost: Gripen je pitao za ispiranje, mislim da bih trebao da uradim to, sipao sam pre godinu dana ono za začepljenje rupa jer mi mali hladnjak curio ali ništa mi nije pomoglo, samo mi je ostavilo u sistemu skramu na zidovima narandžaste boje. čime se ispira?
Što se tiče RT tu je prosto, "običan" "plavi" ili "zeleni", najbolje "G11" (obično imaju i neko GM/Saab odobrenje, npr. Saab/GM 6901 599)
Ide celih 9 lit. menja se na dve (eventualno tri) godine.
Više o tome na:
motornaulja.blogspot.com/2011/01/antifrizirashladne-tecnosti.html
Teško ćete isprati ostatke tečnosti za "krpljenje" (zato ih u principu treba izbegavati, eventualno su korisne kod kapilarnog curenja, ali uvek je bolje to zalemiti). Ima aditiva za ispiranje rashladnog sistema (LM, Wynn's ...) pa možete probati time. Inače, je najjednostavnije (i verovatno najbolje) u "običnim" slučajevima (kad treba samo isprati sistem pred zamenu, npr. ako ste prekoračili interval za zamenu) sipati demi (destilovanu) vodu, pustiti motor da radi dok se ne uključi ventilator, ugasiti motor i ispustiti (na vruće ali ne odmah, sačekati 5 do 15 min. pre "na toplo" zapravo) vodu, sačekati da se ohladi i sipati antifriz. Naravno pitati iskusnijeg postoji li neka posebna procedura, neki sistemi se malo teže (odzračuju, zaostaje vazduh koji je teže izbaciti, ali u principu, vazduh uvek "ispliva" naročito kad se tečnost zagreje)
jedna molba, po mogućstvu da ni jedno ulje nije iz SAD, posebno ne Texaco (osim ako niko drugi ne pravi) ne zbog kvaliteta nego iz moralnih razloga (nisam protiv svega od tamo, ima i lepih stvari (kao što sam nick napravio po uzoru na jedan njihov grad), ja mislim na državnu politiku i ogromne korporacije, pre svega naftne, koje su jedan od glavnih razlog-podrška za ratovanje po svetu i iskorišćavanje drugih bez odgovornosti i predstavljanje toga kao nečeg lepog...nije tema ali treba i o tome misliti a ne samo prepustiti se bujici).
Cenim stav, ali kao što sam već rekao, teško je izbeći mejdžorse naftne industrije (ako nisu direktno, prisutni su indirektno). To je jednostavno sprega sa automobilskom pa gde je automobil tu su i naftaši (donekle tek elektromobili prave dobru distancu ali i dalje nije 100%). U tom smislu sam i davao odgovore, a za fluid za servo ne bih znao ekvivalent (možda bih mogao da iskopam ali nemam vremena za to, veći deo arhive mi je na starom comp-u).
Zato nije loše razmišljati u pravcu manjih kompanija (doduše često košta više) ili nekog od domaćih (FAM i 30% domaći NIS).
Velike ruske kompanije Vam nisu ni malo veće dobrice od američkih (do nedavnih događaja baš su lepo sarađivale imaju i dalje više zajedničkih poslova (konzorcijuma) na Bliskom i Srednjem Istoku pa vam je sve to "nije šija nego vrat" ... jeste Ruska politika manje globalno agresivna ali već su u svojem okruženju ratovali (i to baš zbog nafte) pa je samo pitanje "interesne sfere" ... Kinezi su "dobrice" više zbog igranja na duže staze, ko god ima vojsku (i nosače aviona) i veliki je, potencijalno je kolonijalista, uostalom kako je pa nastala tolika Kina? Miroljubivim pregovorima? Ne budimo naivni.
(O.K. shvatam poentu, može se birati između manjeg zla (još uvek) ... a i od nekih smo dobili "po glavi" a od nekih nismo pa moralnih motiva u tom smislu zaista ima)
-
- Postovi: 1224
- Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
- Lokacija: Novi Pazar
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Ima li ko iskustva sa comma aqr uljima. to sam sipao u menjac isto automatic dexron II bez D.
Imalo neko Bell dextron II-D i raznih drugih proizvodjaca i nisam znao kojabje fora sa tim D pa sam sipao gorepomenuto cist dexron II.inace u 9000 je ZF 4 HP18 menjac i veoma je osetljiv na dexron III
Imalo neko Bell dextron II-D i raznih drugih proizvodjaca i nisam znao kojabje fora sa tim D pa sam sipao gorepomenuto cist dexron II.inace u 9000 je ZF 4 HP18 menjac i veoma je osetljiv na dexron III
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Fora sa II-D je što je to deceniju mlađi standard.
II-D može gde je propisano II ali obratno ne važi.
Nije neka razlika ali treba obratiti pažnju (ako je već menjač osetljiv, još je gore ako ulje ne zadovoljava nego ako premašuje specifikacije, nisu (baš) sva III 100% kompatibilna sa II-D zahtevima ali u više od 90% slučajeva je tako (pravljeno je da može, izuzetno nije idealno, možda je veća razlika kod nekih II-E ulja, mada "na papiru" ne bi trebalo da bude, tj. II-e je vrlo slično sa III).
Bell ne verujem da pravi mislim da samo prepakuje ATF pa je i to dolazilo u obzir.
Kako god, nije strašno ako radi, ne diraj i promeni strogo po propisu (40.000km) ili nešto ranije, sipati II-D, sigurno je bolje.
Kod Comma-e je to AQM (AQR vode kao "classic oil", ulje za young and old tajmere).
II-D može gde je propisano II ali obratno ne važi.
Nije neka razlika ali treba obratiti pažnju (ako je već menjač osetljiv, još je gore ako ulje ne zadovoljava nego ako premašuje specifikacije, nisu (baš) sva III 100% kompatibilna sa II-D zahtevima ali u više od 90% slučajeva je tako (pravljeno je da može, izuzetno nije idealno, možda je veća razlika kod nekih II-E ulja, mada "na papiru" ne bi trebalo da bude, tj. II-e je vrlo slično sa III).
Bell ne verujem da pravi mislim da samo prepakuje ATF pa je i to dolazilo u obzir.
Kako god, nije strašno ako radi, ne diraj i promeni strogo po propisu (40.000km) ili nešto ranije, sipati II-D, sigurno je bolje.
Kod Comma-e je to AQM (AQR vode kao "classic oil", ulje za young and old tajmere).
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Inače, da ne bude zabune, Dex-III je unazad kompatibilan sa Dex-ovima sve do TASA (iz 1957.).
Možda je pomenuti menjač "izuzetak koji potvrđuje pravilo" (jedan u sto slučajeva kada nije idealno), ali u principu III >= II kao i u matematici. Doduše, ako nije zahtev za III onda je bacanje para (uglavnom, i tu ima izuzetaka).
Možda je pomenuti menjač "izuzetak koji potvrđuje pravilo" (jedan u sto slučajeva kada nije idealno), ali u principu III >= II kao i u matematici. Doduše, ako nije zahtev za III onda je bacanje para (uglavnom, i tu ima izuzetaka).
-
- Postovi: 1224
- Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
- Lokacija: Novi Pazar
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Hvala na brzom odgovoru,profesionalno kao i uvek
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
da, da, razumemo se. ma ne volim ni Ruse ni Kineze, nikoga (na države mislim) niti verujem u one priče, oni nas vole oni su naši prijatelji...ahaa, vole nas kad treba da nas iskoriste ili im poslužimo kao štit. volim samo narod je drugo, tu i može da bude pravih prijatelja.
ne radi se samo o ratovanju nego i o ekologiji, amerikanci su poznati po bahatosti i nemaru kad je u pitanju odlaganje otpada ili sigurnosti u fabrikama van njihove države kad profit postane ugrožen. to je globalno gledano svačije jer planeta je živ organizam koji i nama omogućava da živimo (katastrofe za koje ja znam: Texaco u Južnoj Americi, United Carbide u Indiji....a sigurno nisu jedini primeri) ja drveće i prirodu i životinje volim koliko i aute.
nastavljam Eneos u motor.
OK ako nema drugo moram to uzeti za servo. pitaću u Delmaxu pa ćemo videti šta imaju.
ono za zapušavanje nikad više neću sipati. zalemio bih da je hladnjak od mesinga a ne Al i plastika i da je pristupačan a ne da mora da se rasturi pola auta da mu se priđe (mali hladnjak) ali bolje i to nego sipati ono, ništa ti ne pomogne a zaprlja ti sistem.
da, da, znam postupak ispiranja sistema vodom. u selu voda iz vodovoda, kad operem auto i ne obrišem ga nego ostavim krupne kapi da se osuše, ne ostanu nikakve fleke po autu, iako je siva tamna boja, tu bi moralo da se vidi sve. to je dokaz da nema kamenca kao u gradskoj vodi od koje ostaju fleke po svemu. da li je to dovoljno čista voda u tom smislu da bi mogla da posluži kao destilovana za ispiranje sistema ili može da bude još nešto u njoj što smeta motoru?
neko mi je pre rekao da sipam G12 i ja sam sipao, iako mi je bilo čudno kako to kad tada nije toga bilo. al nbtn, valjda nije imalo to nekog lošeg uticaja na motor...
hvala na odgovorima
ne radi se samo o ratovanju nego i o ekologiji, amerikanci su poznati po bahatosti i nemaru kad je u pitanju odlaganje otpada ili sigurnosti u fabrikama van njihove države kad profit postane ugrožen. to je globalno gledano svačije jer planeta je živ organizam koji i nama omogućava da živimo (katastrofe za koje ja znam: Texaco u Južnoj Americi, United Carbide u Indiji....a sigurno nisu jedini primeri) ja drveće i prirodu i životinje volim koliko i aute.
nastavljam Eneos u motor.
OK ako nema drugo moram to uzeti za servo. pitaću u Delmaxu pa ćemo videti šta imaju.
ono za zapušavanje nikad više neću sipati. zalemio bih da je hladnjak od mesinga a ne Al i plastika i da je pristupačan a ne da mora da se rasturi pola auta da mu se priđe (mali hladnjak) ali bolje i to nego sipati ono, ništa ti ne pomogne a zaprlja ti sistem.
da, da, znam postupak ispiranja sistema vodom. u selu voda iz vodovoda, kad operem auto i ne obrišem ga nego ostavim krupne kapi da se osuše, ne ostanu nikakve fleke po autu, iako je siva tamna boja, tu bi moralo da se vidi sve. to je dokaz da nema kamenca kao u gradskoj vodi od koje ostaju fleke po svemu. da li je to dovoljno čista voda u tom smislu da bi mogla da posluži kao destilovana za ispiranje sistema ili može da bude još nešto u njoj što smeta motoru?
neko mi je pre rekao da sipam G12 i ja sam sipao, iako mi je bilo čudno kako to kad tada nije toga bilo. al nbtn, valjda nije imalo to nekog lošeg uticaja na motor...
hvala na odgovorima
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
još nešto, Slaviša, ako čovek nije kupio već ono ulje što ste pričali, ustvari sa Gripenom je valjda pričao, ja mislim da bi trebali kao klub da mu poklonimo bar jednu turu, vrede ovi saveti i ipak mnogo nas postavlja pitanja a i znanje košta.
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
bio sam u Delmaxu kažu nemaju ulje za volan. ima nešto što je možda zamena, šifra MB 345.0 da li je to to? šta vi ostali sipate za volan?
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Ne bih znao (zaista). Hidraulična ulja po MB 345.00 ... Pentonsin(?)
Malo pomoći prijatelja ...
Malo pomoći prijatelja ...
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Nisam još. Ne bih odbio (naravno) ali sasvim je o.k. i popust. Još nisam pisao Gripen-u ...san_šabacisko je napisao:još nešto, Slaviša, ako čovek nije kupio već ono ulje što ste pričali, ustvari sa Gripenom je valjda pričao, ja mislim da bi trebali kao klub da mu poklonimo bar jednu turu, vrede ovi saveti i ipak mnogo nas postavlja pitanja a i znanje košta.
Doduše sad bih sipao (bilo koje) 20W-50 (obična mineralka) ... eventualno 15W-50 ili 10W-60. Ako nema ničeg od ovoga na zimu 15W-40 (nema druge).
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
san_šabacisko je napisao:da, da, razumemo se. ma ne volim ni Ruse ni Kineze, nikoga (na države mislim) niti verujem u one priče, oni nas vole oni su naši prijatelji...ahaa, vole nas kad treba da nas iskoriste ili im poslužimo kao štit. volim samo narod je drugo, tu i može da bude pravih prijatelja.
ne radi se samo o ratovanju nego i o ekologiji, amerikanci su poznati po bahatosti i nemaru kad je u pitanju odlaganje otpada ili sigurnosti u fabrikama van njihove države kad profit postane ugrožen. to je globalno gledano svačije jer planeta je živ organizam koji i nama omogućava da živimo (katastrofe za koje ja znam: Texaco u Južnoj Americi, United Carbide u Indiji....a sigurno nisu jedini primeri) ja drveće i prirodu i životinje volim koliko i aute.
Da, to je o.k. (doduše k'o (više) radi, taj (više) i greši ... osim Bopala, ono je bila katastrofa iz čistog nemara (i "smanjenja troškova") ... doduše osim "stranog okupatora" dobru su ulogu odigrali i "domaći izdajnici" (srednji menadžment, Indijci)).
nastavljam Eneos u motor.
O.K. (ne menjaj šta je dobro (se pokazalo)).
OK ako nema drugo moram to uzeti za servo. pitaću u Delmaxu pa ćemo videti šta imaju.
ono za zapušavanje nikad više neću sipati. zalemio bih da je hladnjak od mesinga a ne Al i plastika i da je pristupačan a ne da mora da se rasturi pola auta da mu se priđe (mali hladnjak) ali bolje i to nego sipati ono, ništa ti ne pomogne a zaprlja ti sistem.
(da obično je tako ... ne isplati se krpiti ... i onda "vredi probati" ... ali ne baš uvek).
da, da, znam postupak ispiranja sistema vodom. u selu voda iz vodovoda, kad operem auto i ne obrišem ga nego ostavim krupne kapi da se osuše, ne ostanu nikakve fleke po autu, iako je siva tamna boja, tu bi moralo da se vidi sve. to je dokaz da nema kamenca kao u gradskoj vodi od koje ostaju fleke po svemu. da li je to dovoljno čista voda u tom smislu da bi mogla da posluži kao destilovana za ispiranje sistema ili može da bude još nešto u njoj što smeta motoru?
Verovatno je (izuzetno) meka voda. Doduše navedeno je što se (u matematici ali i šire u nauci) kaže: "potreban ali ne i dovoljan uslov" da se proglasi "skoro" destilovanom (za piće i bolje da ima bar par dH° (desetina ekvivalenta mg CaCO3 po SI).
No iako je do 5 dH° (otprilike duplo manje tvrdoće od prosečne česmuše) može da posluži u datu svrhu (ispiranje rashladnog sistema).
Verovatno je o.k. i da se razblažuje 100% AF ali za tu svrhu bi ipak trebalo odraditi osnovnu (fizičko) hemijsku analizu vode (pH vrednost i tvrdoću, odnosno kon. Mg2+ i Ca2+ ... i još konc. hlorida (mada skoro da i ne treba).
Svi AF trpe i "česmušu" ako nije previše tvrda ... ipak, bolje je koristiti destilovanu (demineralizovanu) ili bar mešati sa nekom mekom vodom. G12 bolje trpi srednje tvrde vode od G11 ili BS 6580:1992.
neko mi je pre rekao da sipam G12 i ja sam sipao, iako mi je bilo čudno kako to kad tada nije toga bilo. al nbtn, valjda nije imalo to nekog lošeg uticaja na motor...
Ne, na motor sigurno nema loš uticaj (jednino ne treba držati svih 5 god. nego tek 3 god.). Eventualno može delovati loše na polimere (gumene delove, zaptivke ...) ali to se "pokaže" već u prvoj godini korišćenja ... a i kad kod Lade Samare ne utiče loše neće ni kod SAAB-a. Ipak, bolje je G11 i menjati na 2 do 3 god. (idealno dve). Ako G12 onda (bar) tzv. G12++ (VW TL-774G), tzv. HOAT (sa Si).
hvala na odgovorima
Molim i drugi put!
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
sigurno ima u njoj nekih jona i minerala ali za samo ispiranje će poslužiti dobro jer treba veća količinama. sipaću G11 a razblažiti destilovanom i 2 god.rok.
,, doduše osim "stranog okupatora" dobru su ulogu odigrali i "domaći izdajnici" (srednji menadžment, Indijci)).''
jeste. to je druga polovina recepta za pakao.
Ne bih znao (zaista). Hidraulična ulja po MB 345.00 ... Pentonsin(?)
Malo pomoći prijatelja ...
nešto je pomenuo i ,,gri'' ja ga pitah jel zeleno? ,,ne, nije green nego gree.'' ne znam. pominjao je da i Wolf proizvodi to. šta tačno da pitam još u vezi te zamene?
i da vidimo šta su ostali sipali?
,, doduše osim "stranog okupatora" dobru su ulogu odigrali i "domaći izdajnici" (srednji menadžment, Indijci)).''
jeste. to je druga polovina recepta za pakao.
Ne bih znao (zaista). Hidraulična ulja po MB 345.00 ... Pentonsin(?)
Malo pomoći prijatelja ...
nešto je pomenuo i ,,gri'' ja ga pitah jel zeleno? ,,ne, nije green nego gree.'' ne znam. pominjao je da i Wolf proizvodi to. šta tačno da pitam još u vezi te zamene?
i da vidimo šta su ostali sipali?
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
-
- Postovi: 83
- Pridružio se: 28 Feb 2014, 08:23
Re: Ulja za automobile - STALKER - motornaulja.blogspot
Najbolje da se javi neko ko je već našao "zamenu" (ekvivalent).
Za 99,99% proizvoda postoji ekvivalent ili za 99,999% bar "dovoljno dobra zamena", ne verujem da je pomenuti Texaco "izuzetak koji potvrđuje pravilo" ... Iskreno (zaista) ne znam (ne može baš čovek sve da zna, zar ne?).
Za 99,99% proizvoda postoji ekvivalent ili za 99,999% bar "dovoljno dobra zamena", ne verujem da je pomenuti Texaco "izuzetak koji potvrđuje pravilo" ... Iskreno (zaista) ne znam (ne može baš čovek sve da zna, zar ne?).
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost