

Ako ne znate,u jednom momentu je saab - opozvao odredjen broj klijenata (sa 9-3 iz 2001ve) zbog korekcije dovoda goriva ,sto je za posledicu imalo klasicno curenje goriva i paljenje auta......Ne bitno je za nasu pricu,ali mislim da se radilo o gresci(koju je napravila masina) na celom kontigentu koji je dolazio od nekog koperanta....

Prvo da vidimo cemu to sluzi i kako radi:
Ajmo redom:
Sistem ubrizgavanja goriva pocinje elektricnom pumpom za benzin,koja se nalazi u rezervoaru,a osnovni zadatak joj je, da dobaci gorivo do motora .Nivo pritiska goriva,odredjuje regulator pritiska,koji odrzava konstantan pritisak u odnosu na pritisak u usisnoj grani motora. Na ovaj nacin,inektori (dizne), dobijaju odredjenu kolicinu goriva u adekvatnom trenutku.Pored sita,(koje se nalazi oko pumpe za gorivi),u ovom sistemu imamo i filter za gorivo,koji stiti pumpu od prljavstine.Benzin se u motor ubrizgava preko dizni,koje su montirane na glavi motora u blizini usisnih ventila (rade na principu elektromagnetnog ventila) i medjusobno su povezane sinom/magistralom (ili kako ko zove),za dovod goriva.Vremenski interval ubrizgavanja goriva,kontrolisan je elektronskim impulsima koji dolaze iz modula za kontrolu rada motora.
Ok,sad idemo na pricu o pumpi:
Hm

Evo zasto:...i onda kada mislimo da da nam pumpa radi bezgresno,moramo biti sigurni da pritisak koji ona iporucuje do inektora - PRAVI,jer duza voznja sa losom pumpom daje za posledicu visoku temperaturu sagorevanja,a to prouzrokuje topljenje svecice.Kad izgubimo svecicu,odmah nam je DI box (kaseta) u najavi u problemu,ali sto je najcrnje,gubimo ION sensing kontrolu,i tada dolazi do NEkontrolisanog paljenja cela klipa,i tada dolazi do njegovog kidanja

To je sustina....

...s'obzirom da se ja jako slabo razumem u materiju oko kola,ako Tazz-a ne mrzi,nek nas malo savetuje i uci nekim "forama" u ovoj oblasti,a ja cu u medju vremenu da pokazem kako to izgleda,kako se menja,i na kakvu situaciju mozemo natrcati prilikom kupovine pumpe kao rezervnog dela.
Ovde cu pokazati pumpu marke Walbro (izabrao sam nju zbog slika koje imam)

Dakle ovako.....u nasem saab-u (900NG ili 9-3I),ne'retko mozemo zateci pumpu "Walbro 255".To je pumpa koju vrlo cesto mozemo videti u Japanskim utomobilima.Cod-na oznaka te pumpe je 255LPH 340,341 ili 342 ,i evo te razlike na slici

Sva tri modela ove pumpe se razlikuju u nekim detaljima(mesta ulaza za crevo,konekcija zica itd) ,ali bazicno, staju u kuciste i zadovoljavaju nase potrebe.Pritisak koji nam treba je

Ajmo sad da vidimo kako izgleda posao oko zamene:
Skinuli smo pumpu sa sve kucistem iz auta:

Rasklapamo kuciste:

Rasclanjeno na delove:

Dve pumpe iste ali razlicite ,jedna pored druge:

Dolazimo do momenta,gde imamo ne slaganje ,jer sredisnja ispuna gumenog sesirica,nije profilisana za tu COD-nu oznaku pumpe:

Normalno,mi ga isprofilisemo kako nam odgovara




Krecemo u pakovanje/slaganje suprotno od redosleda kojim smo skidali:

Nas rucni rad dolazi na svoje mesto


E ovde obratite paznju.Dakle spoljni venac sesirica (koji nismo dirali),ima funkciju mekog naleganja,zaptivanja i bla bla.......a ovaj deo koji smo prosirili u kucnoj radinosti,prakticno vidite da nema nikakvu funkciju osim da prati profil plasticnog odlivka stare pumpe.Znaci nista nismo pokvarili

P.S - kad Kd23...vidi ovo,ima da nas



Ovde stavljamo pumpu i sito u njegov oklop (solju/nosu ili kako god)

Vezujemo creva na(


Kacimo gornju etazu,i ovim limenim zabicama je fiksiramo:

...i tu dolazimo do momenta gde kazemo:


Posle piva,opet zaronimo u auto da to vratimo na mesto,i onda VRRRM - i probamo kako radi.
Kad se vratimo sa voznje,kazemo

onda opet


......onda kupanje,pa



