Klapna vazduha u kabini ili (ACC Air Distribution Motor) je u stvari plasticni odlivak,koji je zakacen na mali motorcic,koji putem poluge menja smer duvanja vazduha u kabini ,koji mi zadajemo komandama na tabli za ventilaciju - biramo gde hocemo da duva ( u glavu,na noge,na soferku itd.)
Kad prestane da reaguje na nase komande,a cujemo da motorcic radi - pojela se ili polomola plastika.
Ovu gresku on izbaci na displeju sa sledecim kodovima:
-code 12 (motor short or open circuit)
-code 13 (flap jammed)
Nakon zamene dela ,treba uraditi "kalibraciju",a kako se radi kalibracija ( AUTO+OFF ) imamo na onom filmu o koriscenju modela 9-5
Evo kako to izgleda:
Pazite sad dalje - VAZNO JE .Pored ove klapne,postoji jos jedna,koja je u stvari mesac vazduha.Ona dozira mesanje toplog i hladnog vazduha,i na taj nacin se izbacuje zeljena temperatura na vozacevu i suvozacevu stranu.
Kad rikne,ispisuje gresku "code 08"
Princip je isti, i deo je prakticno isti,medjutim!!! - svako budzenje kao sto smo videli na gornjim slikama je (po meni) kratkog daha......zato se predlaze trajno resenje - odlivak od lakog aluminijuma.Mnogo jaka fora,i sto se kaze "zaboravi"na problem.
Evo o cemu pricam:
KLAPNA VAZDUHA U KABINI
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
KLAPNA VAZDUHA U KABINI
Poslednji put menjao 1 dana AERO, izmenjena 21 puta
- troll 9-5
- Postovi: 1999
- Pridružio se: 13 Mar 2012, 00:00
- Lokacija: Z E M U N
- Bogdan
- Postovi: 42
- Pridružio se: 07 Sep 2013, 03:27
Re: KLAPNA VAZDUHA U KABINI
Pozdrav
pojavio mi se problem sa usmeravanjem vazduha a posle kalibracije su mi prikazane dve 13 greske..
vodjen uputstvom iako je to za gresku 8 nasao sam polomljeno parche kod sebe
a, na srecu, zuti deo je ceo
i njega ne moram da menjam. To je samo vozaceva strana, drugu josh nisam otvorio...
Da li neko zna gde to mogu ovde da napravim deo koji je pukao i koliko to kosta... mozda je neko od vas to vec radio, mozda ima visak za prodaju, mozda bilo shta...
na netu ima da se kupi za 18-25 plastican i 25-35 od aluminijuma + slanje..
Nesto mi je to puno za tako malo plastike/aluminijuma pa trazim soluciju.
Posto je to problem kod verovatno trecine 95-tica mozda mozemo da nadjemo nekog ko ce nam napraviti vishe komada po manjoj ceni...
a????
slikao sam skoro ceo proces pa cu staviti josh slika...
pojavio mi se problem sa usmeravanjem vazduha a posle kalibracije su mi prikazane dve 13 greske..
vodjen uputstvom iako je to za gresku 8 nasao sam polomljeno parche kod sebe
a, na srecu, zuti deo je ceo
i njega ne moram da menjam. To je samo vozaceva strana, drugu josh nisam otvorio...
Da li neko zna gde to mogu ovde da napravim deo koji je pukao i koliko to kosta... mozda je neko od vas to vec radio, mozda ima visak za prodaju, mozda bilo shta...
na netu ima da se kupi za 18-25 plastican i 25-35 od aluminijuma + slanje..
Nesto mi je to puno za tako malo plastike/aluminijuma pa trazim soluciju.
Posto je to problem kod verovatno trecine 95-tica mozda mozemo da nadjemo nekog ko ce nam napraviti vishe komada po manjoj ceni...
a????
slikao sam skoro ceo proces pa cu staviti josh slika...
- Bogdan
- Postovi: 42
- Pridružio se: 07 Sep 2013, 03:27
Re: KLAPNA VAZDUHA U KABINI
druga strana je uredu..nije nishta polomljeno.
i tu stranu sam sklopio bez problema.
znaci ostaje samo vozaceva strana....
Zahvaljujem se Bozi (Gripen) na plastikici koja mi se polomila, pomogao je kao i uvek do sada i ni taj problem vishe nemam. Imam deo... ALI NE MOGU DA VRATIM MOTOR NA MESTO>>>
ODLEP...!@#$%^&*&^%$
nece da udje do kraja, onaj zljeb na motoru udje SKORO do kraja u zutu plastiku i svoj zljeb ali, rupe na plastici (kucishta motora) kroz koje prolaze srafovi i rupe u koji se srafe u nosach motora se ne dodiruju.
da bi motor legao na svoje mesto sve mora da udje josh 5 mm ali nece..
Nece.. i nece... i 3 sata nece...
ne znam.. mora da sam glup
i tu stranu sam sklopio bez problema.
znaci ostaje samo vozaceva strana....
Zahvaljujem se Bozi (Gripen) na plastikici koja mi se polomila, pomogao je kao i uvek do sada i ni taj problem vishe nemam. Imam deo... ALI NE MOGU DA VRATIM MOTOR NA MESTO>>>
ODLEP...!@#$%^&*&^%$
nece da udje do kraja, onaj zljeb na motoru udje SKORO do kraja u zutu plastiku i svoj zljeb ali, rupe na plastici (kucishta motora) kroz koje prolaze srafovi i rupe u koji se srafe u nosach motora se ne dodiruju.
da bi motor legao na svoje mesto sve mora da udje josh 5 mm ali nece..
Nece.. i nece... i 3 sata nece...
ne znam.. mora da sam glup
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: KLAPNA VAZDUHA U KABINI
All systems go, ready for takeoff!
- zodiac
- Postovi: 1033
- Pridružio se: 28 Nov 2013, 10:26
- Lokacija: Beograd
Re: KLAPNA VAZDUHA U KABINI
Ovaj majstor ima pretke u Srbiji ili Bugarskoj garantovano, nece iver daleko od klade
Mora da je za rutiranje koristio paljenu zicu
Mora da je za rutiranje koristio paljenu zicu
SAAB 900 T8 B201L Coupe 1987. SAAB 9000 CS B204L 1997.
ex SAAB 9-5 SE B205E 1998. SAAB 9000 CS B202R 1993. SAAB 900 SE B204L 1994. SAAB 900 S B204i 1997.
- janakis
- Postovi: 458
- Pridružio se: 30 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: Tasmajdan
Re: KLAPNA VAZDUHA U KABINI
Već dosta dugo muku mučim sa grejanjem a problem je što ga nema na vozačkoj stran.uradim kalibraciju 01-08 .Skinem danas steper motorče na vozačkoj strani(melje već dve nedelje).odvojim motorče od zubčanika priključim radi,sastavim sve ne može rukom da se okrene.povežem na struju van polugica krlja li krlja.Poludim i dignem ruke sastavim sve i sad sedim kući besan...
Em je drndanje za prići mu i skinuti ga em me j... pa rastura.
Zimi nema grejanja na vozačkoj strani a leti dogreva.
Em je drndanje za prići mu i skinuti ga em me j... pa rastura.
Zimi nema grejanja na vozačkoj strani a leti dogreva.
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: KLAPNA VAZDUHA U KABINI
Covek pravi, na 3d stampacu. Ne poznajem ga licno, pravio je Mirku s foruma pa mi je on prosledio kontakt. Cena 10e, nema napravljeno ali uradi za 2 dana. Pretpostavljam da moze svasta nesto od plastike da uradi.
Mile 0645890685
All systems go, ready for takeoff!
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: KLAPNA VAZDUHA U KABINI
Ovaj deo bi radije izradio od aluminijuma kod strugara jer moze 2D, ali koristan kontakt za neke kompleksnije zezancije gde treba 3D
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: KLAPNA VAZDUHA U KABINI
Meni ovo deluje i vise nego dovoljno cvrsto!
All systems go, ready for takeoff!
- janakis
- Postovi: 458
- Pridružio se: 30 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: Tasmajdan
Re: KLAPNA VAZDUHA U KABINI
Zavisi od koje plastike radi,ako je poliamid nema problema.
- roca
- Postovi: 86
- Pridružio se: 21 Jan 2017, 20:55
- Lokacija: Republika Srpska,Banja Luka
Re: KLAPNA VAZDUHA U KABINI
Pozdravljam ljubitelje SAAB-a,poslije dosta vremena pokusavam privesti kraju uredjenje svog 9000 cs 20,16v sa motorom B202.Uz savu borbu evo sad problemi i sa ventilacijom.Problem je sljedeci, na komandama ventilacije i klime ima mogucnost da se pojaca i smanji izduvavanje, ali nemoze se na komandnoj tabli ukljuciti mogucnost mjesanja toplog i hladnog da bi dobio potrebnu toplotu zraka.Mlad majstor je rastavio i izvukao kasetu ispred suvozaca,izvadio motoric i rekao da je zaribao,otprilike sajlu podesio da mi u kontinuitetu izduvava kao i do sada ista toplota zraka.Narucim drugi motoric on ga prikljuci na komandnu tablu ,kompjuter,sa predvidjenim njegovim ulazima i na pokusaj da se pocne pokretati poluga na motoriću koja bi trebala biti zakacena na sajlu ni ona ne reaguje,znaci dzabe izgleda narucio ceko i kupio.Idemo dalje, kaze" znas sta druze motoric je izgleda zajebo kompjuter , ne radi ti komandna tabla tj kompjuter",ja sta cu opet narucim kompjuter,cekam 20 dana stigne i drugi kompjuter, postavimo na novi motoric opet ne radi,ZNACI POLUGA NA MOTORICU NA KOJU SE KACI SAJLA NE POMJERA SE I NEMOZE MJESATI ZRAK,ljudi moji dosadilo mi je vise ako iko zna sta moze biti ili dati dobar savjet neka mi pise.PONAVLJAM JER CESTO SE NE IZRAZIM JASNO,KUPIO SAM NOVI MOTORIC I NOVI KOMPJUTER TJ KOMANDNI DIO KOJIM SE UPRAVLJA KLIMOM -VENTILACIJOM I ISTO JE.Posto vi imate iskustva sta predlazete.
STA DA RADIM GDJE SE GRIJESI.
Ja cu pitati i pisati dok mi ne odgovorite kao i dosada oko motornog dijela gdje ste mi zaista pomogli.
STA DA RADIM GDJE SE GRIJESI.
Ja cu pitati i pisati dok mi ne odgovorite kao i dosada oko motornog dijela gdje ste mi zaista pomogli.
- roca
- Postovi: 86
- Pridružio se: 21 Jan 2017, 20:55
- Lokacija: Republika Srpska,Banja Luka
Re: KLAPNA VAZDUHA U KABINI
Zove majstor i kaze za.ebali smo se,trebalo je kalibrisati izgleda da je ono tvoje ispravno,jbg sad mislim,pa ako ima neko volje da kaze nesto vise o tome neka napise ili naznaci gdje je pisano.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: KLAPNA VAZDUHA U KABINI
Run the diagnostic mode by having the engine running and pressing AUTO and <=> (Vent) at the same time.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- roca
- Postovi: 86
- Pridružio se: 21 Jan 2017, 20:55
- Lokacija: Republika Srpska,Banja Luka
- roca
- Postovi: 86
- Pridružio se: 21 Jan 2017, 20:55
- Lokacija: Republika Srpska,Banja Luka
Re: KLAPNA VAZDUHA U KABINI
kd23se4 hvala jos jednom urađeno po instrukciji i sve funkcionise,
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta