ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
- Viggen 93
- Postovi: 264
- Pridružio se: 23 Okt 2013, 17:41
- Lokacija: Arandjelovac
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Znaci ovo pozadi su coilover opruge(opruga i amortizer u celini).
- kosooki
- Postovi: 63
- Pridružio se: 12 Jun 2013, 00:00
- Lokacija: Cacak
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Ja bih rekao da je ovo klasican amortizer. Coilover izgleda kao svaki drugi amortizer sa oprugom, samo sto ima navoj kojim se steluje visina, odnosno visina i tvrdoca na skupljim coiloverima.
evo je razlika u slici
evo je razlika u slici
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Evo namesteno na 9-3SS,pa samo klikni na proizvodjaca [link_open=http://www.andysautosport.com/saab/2003 ... r_systems/]KLIK[/link_open]
[link_open=http://www.genuinesaab.com/catalog/inde ... Path=56_28]KLIK[/link_open]
[link_open=http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-0 ... r-kit.html]KLIK[/link_open]
Uskoro poslovna saradnja i partnerstvo sa [link_open=http://www.neobrothers.co.uk/coilover-s ... -3605.html]KLIK[/link_open]
[link_open=http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=235481]KLIK[/link_open]
[link_open=http://www.redlinemotive.com/shopbycar/ ... e/saab.asp]KLIK[/link_open]
....aj dosta ti je .....i onako ces da kad vidis sta sve ima
[link_open=http://www.genuinesaab.com/catalog/inde ... Path=56_28]KLIK[/link_open]
[link_open=http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-0 ... r-kit.html]KLIK[/link_open]
Uskoro poslovna saradnja i partnerstvo sa [link_open=http://www.neobrothers.co.uk/coilover-s ... -3605.html]KLIK[/link_open]
[link_open=http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=235481]KLIK[/link_open]
[link_open=http://www.redlinemotive.com/shopbycar/ ... e/saab.asp]KLIK[/link_open]
....aj dosta ti je .....i onako ces da kad vidis sta sve ima
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Zanimljivo je da niko nije konkretno pisao o najvecem problemu zadnjeg trapa kod 9-5:
Posle godina koriscenja kod svih 9-5-ica dolazi do problema sa zadnjim trapom. Narocito je izrazeno kod karavana.
Naime, glavni problem je u oprugama i silen blokovima zadnjeg trapa. Zbog svega navedenog, smanjuje se klirens (odstojanje od tla) a samim tim povecava se i negativni nagib zadnjih tockova, sto prouzrokuje pojacano trosenje unutrasnjosti guma i brujanje istih kao i nepravilno lezanje na putu.
To isgleda ovako:
Glavni krivac su kazu opruge. Navodno, nisu dovoljno jake pa vremenom se sabijau, spustaju auto a tim se i negativni nagib povecava. Resenje je zamena istih sa novim, naravno ili podbacivanje distancera ispod opruga, sto je mnogo prihvatljivije resenje!
Distanceri ima da se kupe na Ebay-u ali mislim da je isplativije da vam ih neki strugar napravi (o tome smo ja i Tazz pricali)
Evo linka za [link_open=http://www.ebay.com/sch/m.html?_odkw=&_ ... R&_sacat=0]Ebay[/link_open]
nastavljam...
Posle godina koriscenja kod svih 9-5-ica dolazi do problema sa zadnjim trapom. Narocito je izrazeno kod karavana.
Naime, glavni problem je u oprugama i silen blokovima zadnjeg trapa. Zbog svega navedenog, smanjuje se klirens (odstojanje od tla) a samim tim povecava se i negativni nagib zadnjih tockova, sto prouzrokuje pojacano trosenje unutrasnjosti guma i brujanje istih kao i nepravilno lezanje na putu.
To isgleda ovako:
Glavni krivac su kazu opruge. Navodno, nisu dovoljno jake pa vremenom se sabijau, spustaju auto a tim se i negativni nagib povecava. Resenje je zamena istih sa novim, naravno ili podbacivanje distancera ispod opruga, sto je mnogo prihvatljivije resenje!
Distanceri ima da se kupe na Ebay-u ali mislim da je isplativije da vam ih neki strugar napravi (o tome smo ja i Tazz pricali)
Evo linka za [link_open=http://www.ebay.com/sch/m.html?_odkw=&_ ... R&_sacat=0]Ebay[/link_open]
nastavljam...
All systems go, ready for takeoff!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Pre svega, potrebno je prvo prekontrolisati zadnji trap i proveriti jos jednog moguceg krivca, slien blokove...
Obicno stradaju br 17 i br 15
Ovi sileni su inace kao za Vectru B
Vako izgledaju sileni:
Br 17 (part number 5059811)
Br 15 (part number 4567244) neko ih naziva i plivajuce kugle ili plivajuci sileni
Ovi veliki sileni znaju da pucaju, kao sto je moj napuko
Dok ovi manji plivajuci dobiju luft. Sve se manifestuje tako sto se zadnji trap razabi (minus nagib) i zna da zapliva levo desno na neravninama. Nista to ne izgleda alarmantno u voznji ali mnogo lose utice na trosenje guma! Tako da ako niste nikad menjali iste a imate slicne simptome , proverite trap.
Evo nekih DIY upustva za silene [link_open=http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/sus ... p?nsteps=6]KLIK[/link_open] , [link_open=http://photo.platonoff.com/Auto/2007093 ... _Bushings/]KLIK[/link_open],
nastavak...
Obicno stradaju br 17 i br 15
Ovi sileni su inace kao za Vectru B
Vako izgledaju sileni:
Br 17 (part number 5059811)
Br 15 (part number 4567244) neko ih naziva i plivajuce kugle ili plivajuci sileni
Ovi veliki sileni znaju da pucaju, kao sto je moj napuko
Dok ovi manji plivajuci dobiju luft. Sve se manifestuje tako sto se zadnji trap razabi (minus nagib) i zna da zapliva levo desno na neravninama. Nista to ne izgleda alarmantno u voznji ali mnogo lose utice na trosenje guma! Tako da ako niste nikad menjali iste a imate slicne simptome , proverite trap.
Evo nekih DIY upustva za silene [link_open=http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/sus ... p?nsteps=6]KLIK[/link_open] , [link_open=http://photo.platonoff.com/Auto/2007093 ... _Bushings/]KLIK[/link_open],
nastavak...
Poslednji put menjao 1 dana GRIPEN, izmenjena 3 puta
All systems go, ready for takeoff!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Kad zamenite silene pozadi, naravno , potrebno je da odradite reglazu trapa. Kolko god dobar majstor bio na reglazi, nece moci da vam sredi nagib ako je auto spusten vise nego sto je predvidjeno.
Ovde je prikazan postupak kako se vrsi provera visine auta, konkretno za Saab 9-5 kao i tabela sa podatcima o visini vozila, velicini felni i predvidjenom nagibu za odredjenu visinu!
Uz pomec gore navedene tabele, proverite koliko vas auto odstupa od fabrcki predvidjene visine. Na osnovu izmerenog po potrebi napravite distancere za opruge i podignite auto na fabricku visinu. Teko onda ste pravo spremni za reglazu trapa i mozete ocekivati fabricke mere nagiba!
Ovde je prikazan postupak kako se vrsi provera visine auta, konkretno za Saab 9-5 kao i tabela sa podatcima o visini vozila, velicini felni i predvidjenom nagibu za odredjenu visinu!
Uz pomec gore navedene tabele, proverite koliko vas auto odstupa od fabrcki predvidjene visine. Na osnovu izmerenog po potrebi napravite distancere za opruge i podignite auto na fabricku visinu. Teko onda ste pravo spremni za reglazu trapa i mozete ocekivati fabricke mere nagiba!
All systems go, ready for takeoff!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
All systems go, ready for takeoff!
- ahsirob
- Drug Član
- Postovi: 748
- Pridružio se: 08 Okt 2013, 20:06
- Lokacija: Beograd
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Hahahaha... Bravo Gripen, svaka čast! :)
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
- Ivan Le
- Drug Član
- Postovi: 319
- Pridružio se: 14 Feb 2014, 22:01
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Svaka čast,a jel ima ovih podataka što se tiče visine za 900og?
Meni treba za 900og kabrio
Meni treba za 900og kabrio
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Neznam, nije me zanimalo pa nisam ni trazio.
Uglavnom ja sam napravio distancere kod drugara i odo da ih ugradim...
Uglavnom ja sam napravio distancere kod drugara i odo da ih ugradim...
All systems go, ready for takeoff!
- Perkele
- Drug Član
- Postovi: 898
- Pridružio se: 16 Apr 2012, 00:00
- Lokacija: Indjija
- Kontakt:
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Jel imas dimenzije distancera? Precnik spoljni, precnik unutrasnji, visinu cu sam znati koja treba?
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Visinu uradis ko sto kazu ameri, stavis jedan inc i nema greske! Tako sam ja uradio, stavio 2,5cm i dobio tacno 610mm visine nazad! Nego napred mi se ne uklapa, napred mi je 590mm, to mi cudno...
Distancere mi je napravio drugar, od plastike (jer sam tako hteo)! Dimenzije neznam, zato sto ima nekih konusa i sl... Mislim moze kao oni na Ebay-u, klasicni prstenovi, ali, ovi su bolji mnogo. Odneo sam mu amortizer i oprugu i po tome je radio! Uklapa se u skroz, sve extra naleze.
Evo slika:
Kad se malo prsne sprejom, bolje izgleda:
Distancere mi je napravio drugar, od plastike (jer sam tako hteo)! Dimenzije neznam, zato sto ima nekih konusa i sl... Mislim moze kao oni na Ebay-u, klasicni prstenovi, ali, ovi su bolji mnogo. Odneo sam mu amortizer i oprugu i po tome je radio! Uklapa se u skroz, sve extra naleze.
Evo slika:
Kad se malo prsne sprejom, bolje izgleda:
All systems go, ready for takeoff!
- Jolly
- Postovi: 657
- Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
- Lokacija: Leskovac
- Kontakt:
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Hoce da ispuca vremenom ta plastika, ali vidi se kada ispuca ne bude strasno. Ja bi je malo podmazao tovatnom mascu, meni je od te plastike bio ulozak na kojima naleze pomocna opruga stelujucih. I caure na balans stangli su mi od te plastike, one hoce da skripe dok ako se ne podmazu, na amortizeru nisam imao problema sa skripom, ali opet. Super izgleda, kao fabrika. Takodje i prstenove na felnama sam napravio od te plastike, jer je neko sirio centralnu rupu na felni smirglom i upropastio je, tako da sam morao da prosirim i ubacim prsten.
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Neznam, ovde nema sta da skripi...ako bude podmazacu, al neverujem. Takodje, cisto sumnjam da ce da napukne jer je debeo komad, a odlicno naleze sve.
All systems go, ready for takeoff!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Ajde, svi koji vozite 9-5 izmerite kao na upustvu napred i nazad, bas me zanima kako je kod vas?
All systems go, ready for takeoff!
- Jolly
- Postovi: 657
- Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
- Lokacija: Leskovac
- Kontakt:
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Ma moraju godine da prodju da bi se to pokazalo, mislim da bude od atmosferskih uslova...ali nema razloga za sekiraciju ;)GRIPEN je napisao:Neznam, ovde nema sta da skripi...ako bude podmazacu, al neverujem. Takodje, cisto sumnjam da ce da napukne jer je debeo komad, a odlicno naleze sve.
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Bravo. Nemerem ovo naci u wis...
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
All systems go, ready for takeoff!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Da zavrsim s ovim. Bio sam na reglazi trapa. Zadnji su na minus 1, bez opterecenja. Sa opterecenjem ce ici jos malo u minus verovatno, tim bolje jer je fabricka mera za Aero sA 17-icama -1,1! Sve u svemu, ova price i te kako ima smisla!
All systems go, ready for takeoff!
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
A kad ce mucenik da dobije materijal?
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Kad ce dobije materijal
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- janakis
- Postovi: 458
- Pridružio se: 30 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: Tasmajdan
Re: ZADNJE VESANJE SAAB 9-5
Samo da dodam da ima razlike u širini amortizera zadnjih na mom autu 2001 plus sw je bio veći prečnik nego kod gripena.
Ili je matoriji ili što je karavan..
Ili je matoriji ili što je karavan..
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta