ZASTO SAAB ???
Re: ZASTO SAAB ???
Koliko vidim, ljudi dosta polazu na ekskluzivnost robne marke i zele da se razlikuju, pa im je izmedju ostalog i to motiv za odabir SAAB-a. Ja taj poriv nisam imao, mene je SAAB zainteresovao zbog toga sto ga nikada ranije nisam vozio, ali sam dosta toga imao prilike da cujem i procitam. Niko od mojih prijatelja ga nije imao, tako da nisam bio u prilici ni da ga probam.
Kada sam bio klinac, cesto sam znao da se 'zaljubim' u automobil na prvi pritisak papucice gasa, i tada se to cesto desavalo. Peugeot 205GTi, E21 323i, E32 - sve su to bile ljubavi na prvi pogled.
Kako je vreme prolazilo, ovaj fenomen se sve redje desavao, dugo je trajala ljubav sa XM-om, zatim jos neko vreme E38 2.5TDS, i to je bila, otprilike, poslednja velika ljubav. Prilicno mi se svideo Accord 2.4 S-Type koji sam vozio cele tri godine, ali nije bio sasvim po meri, kao sto nije nijedan japanac, ma kako dobar bio. Bio je nov, i to mu je bila najveca prednost.
Onda sam neko vreme vozio evropske i japanske automobile sklepane nakon 2000, i zakljucio kako se ta avantura nikako ne isplati, pre svega zbog elektronike koja cesto crkava i cinjenice da su automobili napravljeni sa (kratkim) rokom trajanja.
Tako sam poceo da razmisljam o nabavci automobila iz devedesetih, ali u klasi koja meni odgovara, sredim mu sve nedostatke koje diktira vreme, i da ga vozim bar narednih deset godina. Svi XM-ovi u Srbiji su odavno upokojeni, i nabavka istog je nemoguca misija. BMW je izuzetno osetljiv na domaci tuning and styling, a fabrika se tesko nalazi, a i kad se nadje, kosta nenormalno. Gledao sam bar 20 E34 sa oglasa, potpuni raspad, samo jedan karavan je bio stvarno dobar, ali je bio 525, pa je i to otpalo kao opcija. Dakle, sve za sta znam da bi ispunilo moja ocekivanja je nedostupno.
I onda se setim SAAB-a. Citao mnogo, cuo mnogo, nikad probao, cene ok - vreme je. Turbo nisam zeleo da uzimam u razmatranje, otisao kod coveka na oglas, probao SAAB-a koji me na prvi pogled bas i nije kupio, ali zato na prvu voznju itekako jeste, i ostao zabezeknut - svime. Odmah sam mu oprostio sve greske, taj automobil je jednostavno morao da bude moj, odgovarao je po svim mojim kriterijumima. Sredjivanje je u toku, kao sto znate, ali ce moj SAAB ostati moj do kraja, ja cu biti taj koji ce ga poslati na presu, kada za to dodje vreme. Eto, tako sam se ja zaljubio u SAAB ;)
Kada sam bio klinac, cesto sam znao da se 'zaljubim' u automobil na prvi pritisak papucice gasa, i tada se to cesto desavalo. Peugeot 205GTi, E21 323i, E32 - sve su to bile ljubavi na prvi pogled.
Kako je vreme prolazilo, ovaj fenomen se sve redje desavao, dugo je trajala ljubav sa XM-om, zatim jos neko vreme E38 2.5TDS, i to je bila, otprilike, poslednja velika ljubav. Prilicno mi se svideo Accord 2.4 S-Type koji sam vozio cele tri godine, ali nije bio sasvim po meri, kao sto nije nijedan japanac, ma kako dobar bio. Bio je nov, i to mu je bila najveca prednost.
Onda sam neko vreme vozio evropske i japanske automobile sklepane nakon 2000, i zakljucio kako se ta avantura nikako ne isplati, pre svega zbog elektronike koja cesto crkava i cinjenice da su automobili napravljeni sa (kratkim) rokom trajanja.
Tako sam poceo da razmisljam o nabavci automobila iz devedesetih, ali u klasi koja meni odgovara, sredim mu sve nedostatke koje diktira vreme, i da ga vozim bar narednih deset godina. Svi XM-ovi u Srbiji su odavno upokojeni, i nabavka istog je nemoguca misija. BMW je izuzetno osetljiv na domaci tuning and styling, a fabrika se tesko nalazi, a i kad se nadje, kosta nenormalno. Gledao sam bar 20 E34 sa oglasa, potpuni raspad, samo jedan karavan je bio stvarno dobar, ali je bio 525, pa je i to otpalo kao opcija. Dakle, sve za sta znam da bi ispunilo moja ocekivanja je nedostupno.
I onda se setim SAAB-a. Citao mnogo, cuo mnogo, nikad probao, cene ok - vreme je. Turbo nisam zeleo da uzimam u razmatranje, otisao kod coveka na oglas, probao SAAB-a koji me na prvi pogled bas i nije kupio, ali zato na prvu voznju itekako jeste, i ostao zabezeknut - svime. Odmah sam mu oprostio sve greske, taj automobil je jednostavno morao da bude moj, odgovarao je po svim mojim kriterijumima. Sredjivanje je u toku, kao sto znate, ali ce moj SAAB ostati moj do kraja, ja cu biti taj koji ce ga poslati na presu, kada za to dodje vreme. Eto, tako sam se ja zaljubio u SAAB ;)
Re: ZASTO SAAB ???
Za turbo mogu samo da pretpostavim kakav je, jer i ovaj moj za automobil sa takvim odnosom ks/kg ide odlicno, ali mi je sa stanovista odrzavanja 2.0i 16v bio prihvatljivija opcija. Ja nisam bas disciplinovan po pitanju ostavljanja da radi na leru nakon voznje, vec mi je zbog toga stradala turbina na XM-u svojevremeno, i ne bih ponovo da prolazim kroz remont, jer je bilo bolno iskustvo, i za dzep, i za zivce, i jos uvek ga se dobro secam.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: ZASTO SAAB ???
@zodiac za pricu "zasto saab"
Sad me Tazz podceti........A jel znas ti sta je svojevremeno rekao nas clan Kd:
-Saab bez turba je kao Milka bez cokolade
.....polako samo utezi ti tvog ,i slatko ces da se navozas
Sad me Tazz podceti........A jel znas ti sta je svojevremeno rekao nas clan Kd:
-Saab bez turba je kao Milka bez cokolade
.....polako samo utezi ti tvog ,i slatko ces da se navozas
Re: ZASTO SAAB ???
Milka je uvek bez cokolade, ono je cista sintetika sa ukusom cokolade i strukturom gume, tako da poredjenje nije na mestu :)))
Meni je potreban prostran i siguran porodicni automobil, zato je turbo otpao kao opcija. Ne jurca mi se, ali hocu dovojno snage. Turbina je privlacna, ali je necu na porodicnom automobilu; imao, izdala kad je bilo najpotrebnije i umalo sjebala ceo agregat koji je inace bio u besprekornom stanju. Plus mi se ne remontuje, kao sto vec rekoh, nikad vise.
Meni je potreban prostran i siguran porodicni automobil, zato je turbo otpao kao opcija. Ne jurca mi se, ali hocu dovojno snage. Turbina je privlacna, ali je necu na porodicnom automobilu; imao, izdala kad je bilo najpotrebnije i umalo sjebala ceo agregat koji je inace bio u besprekornom stanju. Plus mi se ne remontuje, kao sto vec rekoh, nikad vise.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: ZASTO SAAB ???
Pusti ti njih - ja mislim da je tvoj izbor najpametniji ako hoces kola da vozis na plin
Pametna kupovina - otvoris novcanik - vidis na cemu si - kupis kola
Ovde ljudi vise vole da rade obrnutim redosledom, al tako i na kraju prodju
Pametna kupovina - otvoris novcanik - vidis na cemu si - kupis kola
Ovde ljudi vise vole da rade obrnutim redosledom, al tako i na kraju prodju
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: ZASTO SAAB ???
prvo se predstavi OVDE pa onda pitanja
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
-
- Drug Član
- Postovi: 181
- Pridružio se: 08 Jun 2013, 00:00
Re: ZASTO SAAB ???
Posto ja nemam Saab ,ali planiram da ga kupim bicu slobodan da napisem nesto.
Saab kao firma me je zaintrigirala kada sam imao recimo nekih 6-7god ,u to vreme moji su se vratili iz Nemacke a cale je doterao Opel Rekord nebo plav 1700 dvoje vrata , za to vreme auto za kojim su se okretali.Ja sam vec poceo da se palim na kola i poznavao uglavnom sve modele koji su se tada vozali po gradu.Kod pokojnog komsije deda Lazica je svake godine dolazio jedan gospodin po imenu Adam koji je vozio auto malo cudne spoljasnosti i generalno izgledao malo drugacije od ostalih .Pitao sam caleta sta je to a on mi rece to ti je SAAB.Sta je to ......mislim ti se ja ,kaze cale to ti je jedan od najboljih automobila na svetu.Burazer i ja smo obilazili oko njega zavirivali i nismo mogli da shvatimo da je to ono sto cale kaze.
Godine su prolazile ali je saab i dalje slabije bio zastupljen na auto sceni kod nas.Tek pojavom interneta sam i ja uspeo saznati nesto vise o toj marki.Ali presudno ,ono sto me je ostavilo bez teksta se desilo pre neke dve godine.
Inace trenutno vozim Astru g 1,8 16v od nekih 116ks nista posebno, auto koji lepo ide i kad se nagazi moze i da povuce ali....Vozim ti se ja bulevarom,ne znam koja je muzika bila na radiju, ja nesto napaljen i nagazim ja svabu kad u nekom momentu ispred mene se nadje Saab 9-3 onaj prvi model. U njemu neki lik i na zadnjem sedistu sedi neko dete , i ja magarac nabio mu se u dupe i za njim ,prisli smo vec nadvoznjaku i pocinjemo da se penjemo ,brzina je vec nesto preko 100kmh i tada se dasava ono sto mi svaki dan misli tera ka Saabu lik, nestaje ispred mene a ja osta na pola nadvoznjaka ko .......Izgledalo je kao da sam ja krenuo u rikverc a on isao jedno 80.Bog te mazo sta je ovo?Kad sam sisao sa nadvoznjaka covek stoji na semaforu na crvenom i ja daj da vidim sta to pise pozadi 9-3 TURBO.A znaci to je ta pizdarija koju svi hvale ,dobro mislim ti se ja pa valjda cemo i mi kupiti tako nesto.
Kompletnu sliku sklapam zadnjih dana, tacnije od kako sam se uclanio na ovaj forum,citajuci sve redom(bar 3 sata dnevno) .Sad mi samo preostaje da dodjem na sledeci susret pa da to vidim i uzivo i malo popricam sa ljubiteljima i vlasnicima ove marke.
Saab kao firma me je zaintrigirala kada sam imao recimo nekih 6-7god ,u to vreme moji su se vratili iz Nemacke a cale je doterao Opel Rekord nebo plav 1700 dvoje vrata , za to vreme auto za kojim su se okretali.Ja sam vec poceo da se palim na kola i poznavao uglavnom sve modele koji su se tada vozali po gradu.Kod pokojnog komsije deda Lazica je svake godine dolazio jedan gospodin po imenu Adam koji je vozio auto malo cudne spoljasnosti i generalno izgledao malo drugacije od ostalih .Pitao sam caleta sta je to a on mi rece to ti je SAAB.Sta je to ......mislim ti se ja ,kaze cale to ti je jedan od najboljih automobila na svetu.Burazer i ja smo obilazili oko njega zavirivali i nismo mogli da shvatimo da je to ono sto cale kaze.
Godine su prolazile ali je saab i dalje slabije bio zastupljen na auto sceni kod nas.Tek pojavom interneta sam i ja uspeo saznati nesto vise o toj marki.Ali presudno ,ono sto me je ostavilo bez teksta se desilo pre neke dve godine.
Inace trenutno vozim Astru g 1,8 16v od nekih 116ks nista posebno, auto koji lepo ide i kad se nagazi moze i da povuce ali....Vozim ti se ja bulevarom,ne znam koja je muzika bila na radiju, ja nesto napaljen i nagazim ja svabu kad u nekom momentu ispred mene se nadje Saab 9-3 onaj prvi model. U njemu neki lik i na zadnjem sedistu sedi neko dete , i ja magarac nabio mu se u dupe i za njim ,prisli smo vec nadvoznjaku i pocinjemo da se penjemo ,brzina je vec nesto preko 100kmh i tada se dasava ono sto mi svaki dan misli tera ka Saabu lik, nestaje ispred mene a ja osta na pola nadvoznjaka ko .......Izgledalo je kao da sam ja krenuo u rikverc a on isao jedno 80.Bog te mazo sta je ovo?Kad sam sisao sa nadvoznjaka covek stoji na semaforu na crvenom i ja daj da vidim sta to pise pozadi 9-3 TURBO.A znaci to je ta pizdarija koju svi hvale ,dobro mislim ti se ja pa valjda cemo i mi kupiti tako nesto.
Kompletnu sliku sklapam zadnjih dana, tacnije od kako sam se uclanio na ovaj forum,citajuci sve redom(bar 3 sata dnevno) .Sad mi samo preostaje da dodjem na sledeci susret pa da to vidim i uzivo i malo popricam sa ljubiteljima i vlasnicima ove marke.
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
Re: ZASTO SAAB ???
Lepa prica Savke i da se brzo ponovis Saab-om: th_hi:
P.S. Imam dva setrica od 5 god. i obojica voze Saab
P.S. Imam dva setrica od 5 god. i obojica voze Saab
- Viggen 93
- Postovi: 264
- Pridružio se: 23 Okt 2013, 17:41
- Lokacija: Arandjelovac
Re: ZASTO SAAB ???
Moja prica se moze zapoceti naslovom ljubav na prvi pogled. Oduvek sam imao postovanje prema SaaB automobilima ali nisam mislio da ce mi on biti cilj i najveca ljubav medju automobilima.Ali 2011 na snagu stupa naslov koji sam napisao,naime tada na sajmu automobila u Beogradu bio sam na standu SaaB-a,usao sam u beli SaaB 9-5(takav je bio na skupu),a kad sam izasao bio sam drugi covek.To je bio prvi put da neki automobil ostavi na mene takav utisak,prelepa karoserija,turbo benzinci i posebnost ove marke.Od tog dana krenula je opsesija prema SaaB-u i jednostavno SaaB je postao auto mog zivota,a da ne pricam koliko mi znaci 9-3 kupe(viggen),savrsen auto. I jos jedna stvar koja me odusevljava kod SaaB-a jeste vernost benzinskim turbo motorima,a ne dizelima.Posle dolaska GM-a sve to ode i istopi se kao sneg u proleće, ali nema veze, jer ti cuveni turbo benzinci zauvek ce biti upamceni. za SaaB.
- stevak
- Postovi: 455
- Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:09
- Lokacija: Zemun
Re: ZASTO SAAB ???
Stvarno, ZAŠTO? Možda je bolje da proširim pitanje- zašto BAŠ SADA!? I kratak odgovor- zbog "slepila"
Već sam spomenuo u predstavljanju da sam se navozao svakakvih marki automobila, gotovo svih evropskih a upao je tu i jedan pontiak firebird. Moje zanimanje za "šveđane" je splaslo još '76-e kada sam imao volvo 142 s. Pre njega, a pogotovo posle, prodefilovalo je mnogo marki. Međutim, kako sam malo ostario, a deca počela da rastu, počeo sam da kupujem kola prema potrebama porodice što znači sve veća i veća da bih se vraćao manjima kad su, tad već ne deca, počela da sama odlaze na letovanja. Onda dođe treće dete, pa sve ispočetka.
Dakle, kad je opet došlo vreme za veći auto, počnem bez nekog oduševljenja da se osvrćem oko sebe gledajući čemu da se vratim jer mi je sve prošlo kroz ruke. Reći će neko, došli novi modeli pa su zanimljiviji i nije teško opet uzeti neku već voženu marku jer se dosta i razlikuju od starih. I bili bi u pravu ali... znam za jadac (iz iskustva) jer je svaki novi model, iako lepši i napredniji, ustvari lošiji od starog.
Elem, pojavio se neko u mom životu, (a da mogu da se setim ko je to, častio bih ga) ko me je pitao zašto ne uzmem saab. Hmmm...
Znao sam da su pouzdani i sigurni, setih se i nekog starog članka od pre 30-40 godina o tome kako su bacali na krov staru 96-icu pa krov ostane nespljeskan, još pri tom saab nikad nisam ni imao, i tako počnem da se interesujem šta ću i koji ću. Što sam se više upućivao u problematiku i shvatao kakvi su, a pogotovo šta se sa njima sve može, tako su počele da mi se javljaju i neke dodatne želje i konačno, izbor je pao - 9000 CS! A onda, kao da se sve nameštalo samo od sebe. Za kratko vreme nađoh ono što sam naumio, platio ga, i u kratkom roku uložio još toliko izvodeći kojekakve kerefeke na njemu da bih dobio ono što sam želeo, a i preko toga.
I šta više reći? Ponovo sam imao osmeh automobilskog oduševljenja na licu koji se tokom godina izgubio.
Već sam spomenuo u predstavljanju da sam se navozao svakakvih marki automobila, gotovo svih evropskih a upao je tu i jedan pontiak firebird. Moje zanimanje za "šveđane" je splaslo još '76-e kada sam imao volvo 142 s. Pre njega, a pogotovo posle, prodefilovalo je mnogo marki. Međutim, kako sam malo ostario, a deca počela da rastu, počeo sam da kupujem kola prema potrebama porodice što znači sve veća i veća da bih se vraćao manjima kad su, tad već ne deca, počela da sama odlaze na letovanja. Onda dođe treće dete, pa sve ispočetka.
Dakle, kad je opet došlo vreme za veći auto, počnem bez nekog oduševljenja da se osvrćem oko sebe gledajući čemu da se vratim jer mi je sve prošlo kroz ruke. Reći će neko, došli novi modeli pa su zanimljiviji i nije teško opet uzeti neku već voženu marku jer se dosta i razlikuju od starih. I bili bi u pravu ali... znam za jadac (iz iskustva) jer je svaki novi model, iako lepši i napredniji, ustvari lošiji od starog.
Elem, pojavio se neko u mom životu, (a da mogu da se setim ko je to, častio bih ga) ko me je pitao zašto ne uzmem saab. Hmmm...
Znao sam da su pouzdani i sigurni, setih se i nekog starog članka od pre 30-40 godina o tome kako su bacali na krov staru 96-icu pa krov ostane nespljeskan, još pri tom saab nikad nisam ni imao, i tako počnem da se interesujem šta ću i koji ću. Što sam se više upućivao u problematiku i shvatao kakvi su, a pogotovo šta se sa njima sve može, tako su počele da mi se javljaju i neke dodatne želje i konačno, izbor je pao - 9000 CS! A onda, kao da se sve nameštalo samo od sebe. Za kratko vreme nađoh ono što sam naumio, platio ga, i u kratkom roku uložio još toliko izvodeći kojekakve kerefeke na njemu da bih dobio ono što sam želeo, a i preko toga.
I šta više reći? Ponovo sam imao osmeh automobilskog oduševljenja na licu koji se tokom godina izgubio.
ex SAABotražitelj <9000CS>
- grubi
- Drug Član
- Postovi: 27
- Pridružio se: 30 Avg 2013, 12:52
- Lokacija: Odzaci
Re: ZASTO SAAB ???
Evo da i ja nesto napisem na temu LJUBAV.
Od malena sam bio veliki zaljubljenik u BMW, nazalost nikada nisam posedovao isti mada sam ih dosta probao.
Igrom slucaja sva 3 predhodna automobila su bila Opel, i to redom Omega A, Tigra i Astra G. sa svakim od njih sam bio izuzetno zadovoljan i jako su me dobro sluzili.
Sad da se vratimo na temu Saab. Kao ljubitelj automobila naravno da sam cuo za njih ali sam stvarno jako malo znao o njima. Izgledom mi se jedino dopadao 9-5 i 9-3ss. Vec neko vreme nemam svoj automobil nego koristim auto od devojke tako da redovno pratim oglase ali vise informativno. Pre nekih godinu i po dana vise iz dosade odem sa drugom do Sombora da pogledamo 9-5 2.0t, taj auto nije bas bio u extra stanju ali sam se ja mnogo vise zainteresovao za Saab, odusevio sam se sa nekim detaljima na autu. U medjuvremenu sam probao i 9-3 cabrio isto 2.0t, cabrio je opet prica za sebe i nesto posebno. I tako sam ja sebe uhvatio da svaki dan na PA umesto BMW pregledavam prvo Saab oglase a za ostale ako se nadje vremena.
Jednog dana opet onaj isti drug i ja iz radoznalosti bez ikakve namere krenemo do Sivca da vidimo i osetimo sta je to Aero. Oba predhodna saaba koje sam probao sa 150ks su isla jako lepo ali ovo je za mene bilo nesto posebno, nakon pet minuta sam znao da je to to, nisam ja mnogo tu ni proveravao ni kontrolisao samo sam otisao kuci po pare i vratio se odmah da uzmem MOJ auto. Bio sam ZALJUBLJEN.
Prosle su tri nedelje od tada a ja jos uvek dok ovo pisem osecam leptirice u stomaku.
Od malena sam bio veliki zaljubljenik u BMW, nazalost nikada nisam posedovao isti mada sam ih dosta probao.
Igrom slucaja sva 3 predhodna automobila su bila Opel, i to redom Omega A, Tigra i Astra G. sa svakim od njih sam bio izuzetno zadovoljan i jako su me dobro sluzili.
Sad da se vratimo na temu Saab. Kao ljubitelj automobila naravno da sam cuo za njih ali sam stvarno jako malo znao o njima. Izgledom mi se jedino dopadao 9-5 i 9-3ss. Vec neko vreme nemam svoj automobil nego koristim auto od devojke tako da redovno pratim oglase ali vise informativno. Pre nekih godinu i po dana vise iz dosade odem sa drugom do Sombora da pogledamo 9-5 2.0t, taj auto nije bas bio u extra stanju ali sam se ja mnogo vise zainteresovao za Saab, odusevio sam se sa nekim detaljima na autu. U medjuvremenu sam probao i 9-3 cabrio isto 2.0t, cabrio je opet prica za sebe i nesto posebno. I tako sam ja sebe uhvatio da svaki dan na PA umesto BMW pregledavam prvo Saab oglase a za ostale ako se nadje vremena.
Jednog dana opet onaj isti drug i ja iz radoznalosti bez ikakve namere krenemo do Sivca da vidimo i osetimo sta je to Aero. Oba predhodna saaba koje sam probao sa 150ks su isla jako lepo ali ovo je za mene bilo nesto posebno, nakon pet minuta sam znao da je to to, nisam ja mnogo tu ni proveravao ni kontrolisao samo sam otisao kuci po pare i vratio se odmah da uzmem MOJ auto. Bio sam ZALJUBLJEN.
Prosle su tri nedelje od tada a ja jos uvek dok ovo pisem osecam leptirice u stomaku.
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: ZASTO SAAB ???
Bravo... ih ljubav na prvi pogled i dodir...
Leptirici....
Sent from my LG-G2 with TapaTalk
Leptirici....
Sent from my LG-G2 with TapaTalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- Macola
- Drug Član
- Postovi: 122
- Pridružio se: 11 Jun 2014, 02:54
Re: ZASTO SAAB ???
Vidim da dugo već nema nikog na ovoj temi, pa da napišem i ja nešto kao sveži Saabovac, sa iskustvom kraćim od jednog meseca.
Naime, u vojsci (JNA), davne 84. sam bio, nečijim čudnim a po mene srećnim izborom, aviomehaničar za klipne motore.
Od uvek sam obožavao avione i druge leteće naprave i maltene od dečačkih godina znao za firmu Saab.
Bavim se elektronikom, procesnom automatizacijom, neprestano putujem po terenima širom EX YU.
Naravno da sa takvim poslom izbor za moj automobil pada samo na veoma proverena "pseta" od kola, za koja postoje obilata iskustva o nekvarenju i mnogo pređenih kilometara.
Vozio sam razne automobile, i pošto automobile generalno volim, nisam propustao priliku da isprobam i provozam sve čega bih se dohvatio.
Na žalost, Saab nisam imao prilike do sada da provozam, jer su izuzetno retki kod nas, samo sam jedan put, pre desetak godina seo u 900NG kabrio jednog poznanika iz CH. Seo, pogledao malo unutra po njemu i izašao, da ne budem nametljiv čoveku. Tadašnji utisak o rasporedu unutra i vozačkoj ergonomiji nisam zaboravio.
Iz raznoraznih izvora, uglavnom stranog porekla, skupljao sam informacije o automobilima koji su poznati po izdržljivosti.
Moja Nissan Primera P10 1.6SLX (16V) je već prišla kraju upotrebnog veka sa 23 godine i 560.000Km pređenih.
"Pseto" od auta, koje sasvim pristojno ide i troši manje od Juga, ne kvari se maltene uopšte, vrlo vozački nastrojen, lepo drži, dosta udoban... I opet pre svega ne kvari se.
Kada hoću da se našalim sa ljudima koji nešto stalno popravljaju po kolima, pitam ih: "Znaš li kako se menjaju sijalice na Nissan-u?" - Onaj tamo kaže naravno: "Nemam pojma." Ja mu na to (onako samozadovoljno) odgovorim: "Ni ja nemam pojma jer ih nikada nisam menjao."
Elem, Primera se još nije pokvarila ali je već počela da otvara rupe po podu. Definitivno mi se ne isplati da ostavim auto nedelju dana kod majstora da bi mu sređivao limariju, a i još se više ne isplati raditi to na autu od 23 godine koji je ušao u fazu kada će se ubrzo raspasti od upotrebe.
Trebalo je dakle uzeti drugi, ne previše skup, veliki, sa ogromnim gepekom, ultra izdržljiv, od koga se mora očekivati da za 4 godine pregazi min. 200.000Km i da se najmanje moguće kvari.
Citiram reči velikog našeg test vozača Milana Markovića, poznatog kao Jeja: "Međuosovinsko rastojanje je direktno merilo kvaliteta auta."
I tačka.
Dakle, ženska logika: što duži - to bolji
Inače Jeja dobro zna šta govori, jer teško da ima neke poznatije svetske staze i do pre desetak godina automobila kog nije profesionalno probao. Napisao je knjigu "Profesija test vozač".
Inače to je onaj lik što vozi Floridu na JEDNOM točku u njegovom spiralnom testu, i to može da ponovi bezbroj puta, i to tako da zadnjim krajem zaljulja jedan čunj u svakom prolazu.
Lik koji na Ušću iscepa do felne 120 pari guma za dva dana!
Izbor sa svim tim osobinama nije bio veliki: Japanci, možda Volvo, i tako to... Saab-a se nisam ni setio.
Terenski auto je alat. Potrošna roba koja mora dobro da služi a da ne košta mnogo pošto se svašta brzo ošteti tovarenjem raznih prljavih i oštrih predmeta i alata u njega.
Pogledam oglase, parametar 2000 eura pa na dole i snimim dva vozila koja su mi bila interesantna: Mazda 626 hečbek 2.0 16V za australijsko tržište i Saab 900s kupe takođe 2.0 16V, oba dobro izgledaju i za super mali novac (reda do svega 1200 eura).
Za tu Mazdu sam znao iz nekoliko iskustava da je neverovatno izdržljiv auto, vozio sam ga i video da je udoban i da ima mnogo prostora na raspolaganju.
Za Saab-a sam samo znao po čuvenju da je veoma izdržljiv, a da ima takođe mnogo prostora i izvrsnu ergonomiju to sam znao jer sam jednom seo u takav i zapazio to.
Lik za Mazdu mi se nešto nije javljao na telefon i onako iznerviran skočim do Niša da pogledam Saab.
Provozao sam ga kilometa-dva, podigao na dvostubnu dizalicu kod obližnjeg mehaničara tamo i za dva minuta odlučio da ga uzmem, kao što se i dogodilo.
Ono što je odlučilo je nekoliko utisaka za krako vreme:
- Saab ima svoje ja kao auto, jedinstven i lep na poseban način. Gospodin među automobilima svoje klase.
- Motor koji posle 285.000 prede kao mačka.
- Limarija posle 18 godina u mnogo boljem stanju od očekivanog.
- Vešanje i držanje puta u mnogo boljem stanju od očekivanog.
Meni najzanimljivije od svega je bio osećaj da je sve na mestu na kom tačno treba da bude (bar po meni), a taj sam utisak imao samo na Mečki slonu iz 95., koja je boravila kod mene jedno mesec dana.
Taj isti osećaj, na dva različita automobila koja nisu uporediva po klasi i ceni, presudio je trenutno.
Dakle, sada posle svega mesec dana kažem:
Saab 900s je gospodin auto u svojoj klasi, sa izvrsnom ergonomijom i mnogo veoma domišljatih i zanimljivih sitnica-dodataka i caka.
Odlično uravnotežen sa masama napred-pozadi.
Čvrst, stabilan, tih i udoban.
Odlično drži put.
Odlična sedišta, ne zamara kod dugih vožnji.
Sedišta perfektno vraćaju stanje zadnjeg kraja (probano na Kadinjači i to sa lošim gumama). Zahteva baš dobre gume zbog velike mase.
Odličan raspored prenosnih odnosa na menjaču. Tačno kako treba za takav auto.
Servo volan dobar, taman kako treba uzvraća stanje puta.
Automobil pravljen da bi se vozač osećao vozačem, i pri tom uživao. Posvećen tome.
Jedina zamerka je dosta tvrdo i duboko kvačilo, što je loše za brzo šaltovanje, i to je možda kod mog komada slučaj zbog nekog našeg majstora (ne znam dok ne probam drugi takav i dok mi ne stigne servisna knjiga koja me čeka kupljena u CH).
To što je kupe mi ne smeta jer je napotrebniji uslov velikog gepeka ispunjen, a retko kada imam putnike.
Prezadovoljan sam njim i uživam da ga vozim (već 4000Km). Dao mi je volju da ga sređujem i doteram u dobro stanje.
Najverovatnije ću ga (između ostalog) opremiti sa 4 nova Monroe senzatrak, koji su sad jevtini a odlični.
Čini mi se da više neću menjati marku auta sve dok ih bude bilo u prodaji, možda samo drugi i mlađi model...
Pozdrav
Naime, u vojsci (JNA), davne 84. sam bio, nečijim čudnim a po mene srećnim izborom, aviomehaničar za klipne motore.
Od uvek sam obožavao avione i druge leteće naprave i maltene od dečačkih godina znao za firmu Saab.
Bavim se elektronikom, procesnom automatizacijom, neprestano putujem po terenima širom EX YU.
Naravno da sa takvim poslom izbor za moj automobil pada samo na veoma proverena "pseta" od kola, za koja postoje obilata iskustva o nekvarenju i mnogo pređenih kilometara.
Vozio sam razne automobile, i pošto automobile generalno volim, nisam propustao priliku da isprobam i provozam sve čega bih se dohvatio.
Na žalost, Saab nisam imao prilike do sada da provozam, jer su izuzetno retki kod nas, samo sam jedan put, pre desetak godina seo u 900NG kabrio jednog poznanika iz CH. Seo, pogledao malo unutra po njemu i izašao, da ne budem nametljiv čoveku. Tadašnji utisak o rasporedu unutra i vozačkoj ergonomiji nisam zaboravio.
Iz raznoraznih izvora, uglavnom stranog porekla, skupljao sam informacije o automobilima koji su poznati po izdržljivosti.
Moja Nissan Primera P10 1.6SLX (16V) je već prišla kraju upotrebnog veka sa 23 godine i 560.000Km pređenih.
"Pseto" od auta, koje sasvim pristojno ide i troši manje od Juga, ne kvari se maltene uopšte, vrlo vozački nastrojen, lepo drži, dosta udoban... I opet pre svega ne kvari se.
Kada hoću da se našalim sa ljudima koji nešto stalno popravljaju po kolima, pitam ih: "Znaš li kako se menjaju sijalice na Nissan-u?" - Onaj tamo kaže naravno: "Nemam pojma." Ja mu na to (onako samozadovoljno) odgovorim: "Ni ja nemam pojma jer ih nikada nisam menjao."
Elem, Primera se još nije pokvarila ali je već počela da otvara rupe po podu. Definitivno mi se ne isplati da ostavim auto nedelju dana kod majstora da bi mu sređivao limariju, a i još se više ne isplati raditi to na autu od 23 godine koji je ušao u fazu kada će se ubrzo raspasti od upotrebe.
Trebalo je dakle uzeti drugi, ne previše skup, veliki, sa ogromnim gepekom, ultra izdržljiv, od koga se mora očekivati da za 4 godine pregazi min. 200.000Km i da se najmanje moguće kvari.
Citiram reči velikog našeg test vozača Milana Markovića, poznatog kao Jeja: "Međuosovinsko rastojanje je direktno merilo kvaliteta auta."
I tačka.
Dakle, ženska logika: što duži - to bolji
Inače Jeja dobro zna šta govori, jer teško da ima neke poznatije svetske staze i do pre desetak godina automobila kog nije profesionalno probao. Napisao je knjigu "Profesija test vozač".
Inače to je onaj lik što vozi Floridu na JEDNOM točku u njegovom spiralnom testu, i to može da ponovi bezbroj puta, i to tako da zadnjim krajem zaljulja jedan čunj u svakom prolazu.
Lik koji na Ušću iscepa do felne 120 pari guma za dva dana!
Izbor sa svim tim osobinama nije bio veliki: Japanci, možda Volvo, i tako to... Saab-a se nisam ni setio.
Terenski auto je alat. Potrošna roba koja mora dobro da služi a da ne košta mnogo pošto se svašta brzo ošteti tovarenjem raznih prljavih i oštrih predmeta i alata u njega.
Pogledam oglase, parametar 2000 eura pa na dole i snimim dva vozila koja su mi bila interesantna: Mazda 626 hečbek 2.0 16V za australijsko tržište i Saab 900s kupe takođe 2.0 16V, oba dobro izgledaju i za super mali novac (reda do svega 1200 eura).
Za tu Mazdu sam znao iz nekoliko iskustava da je neverovatno izdržljiv auto, vozio sam ga i video da je udoban i da ima mnogo prostora na raspolaganju.
Za Saab-a sam samo znao po čuvenju da je veoma izdržljiv, a da ima takođe mnogo prostora i izvrsnu ergonomiju to sam znao jer sam jednom seo u takav i zapazio to.
Lik za Mazdu mi se nešto nije javljao na telefon i onako iznerviran skočim do Niša da pogledam Saab.
Provozao sam ga kilometa-dva, podigao na dvostubnu dizalicu kod obližnjeg mehaničara tamo i za dva minuta odlučio da ga uzmem, kao što se i dogodilo.
Ono što je odlučilo je nekoliko utisaka za krako vreme:
- Saab ima svoje ja kao auto, jedinstven i lep na poseban način. Gospodin među automobilima svoje klase.
- Motor koji posle 285.000 prede kao mačka.
- Limarija posle 18 godina u mnogo boljem stanju od očekivanog.
- Vešanje i držanje puta u mnogo boljem stanju od očekivanog.
Meni najzanimljivije od svega je bio osećaj da je sve na mestu na kom tačno treba da bude (bar po meni), a taj sam utisak imao samo na Mečki slonu iz 95., koja je boravila kod mene jedno mesec dana.
Taj isti osećaj, na dva različita automobila koja nisu uporediva po klasi i ceni, presudio je trenutno.
Dakle, sada posle svega mesec dana kažem:
Saab 900s je gospodin auto u svojoj klasi, sa izvrsnom ergonomijom i mnogo veoma domišljatih i zanimljivih sitnica-dodataka i caka.
Odlično uravnotežen sa masama napred-pozadi.
Čvrst, stabilan, tih i udoban.
Odlično drži put.
Odlična sedišta, ne zamara kod dugih vožnji.
Sedišta perfektno vraćaju stanje zadnjeg kraja (probano na Kadinjači i to sa lošim gumama). Zahteva baš dobre gume zbog velike mase.
Odličan raspored prenosnih odnosa na menjaču. Tačno kako treba za takav auto.
Servo volan dobar, taman kako treba uzvraća stanje puta.
Automobil pravljen da bi se vozač osećao vozačem, i pri tom uživao. Posvećen tome.
Jedina zamerka je dosta tvrdo i duboko kvačilo, što je loše za brzo šaltovanje, i to je možda kod mog komada slučaj zbog nekog našeg majstora (ne znam dok ne probam drugi takav i dok mi ne stigne servisna knjiga koja me čeka kupljena u CH).
To što je kupe mi ne smeta jer je napotrebniji uslov velikog gepeka ispunjen, a retko kada imam putnike.
Prezadovoljan sam njim i uživam da ga vozim (već 4000Km). Dao mi je volju da ga sređujem i doteram u dobro stanje.
Najverovatnije ću ga (između ostalog) opremiti sa 4 nova Monroe senzatrak, koji su sad jevtini a odlični.
Čini mi se da više neću menjati marku auta sve dok ih bude bilo u prodaji, možda samo drugi i mlađi model...
Pozdrav
-
- Postovi: 1224
- Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
- Lokacija: Novi Pazar
Re: ZASTO SAAB ???
@Macola,sta bi tek napisao kad bi probao 9000 aero. To je auto za tebe
- nordic
- Drug Član
- Postovi: 459
- Pridružio se: 20 Maj 2013, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: ZASTO SAAB ???
meni zelja da probam viggen i 9-5 hirsch troll 307hp, sa sve brembo kocnicama, LSD i onim dvostrukim izduvom mada nema ni jednog od ta dva u srb...
Svadjanje na forumu je kao ucestvovanje na specijalnoj olimpijadi...Cak i ako pobedis opet si retardiran!
- Macola
- Drug Član
- Postovi: 122
- Pridružio se: 11 Jun 2014, 02:54
Re: ZASTO SAAB ???
Pa valjda ću imati prilike da probam 100 metara neki od njih na nekom budućem našem skupu? (mog ću 'ladno priložiti za probu bilo kom od nas)Kolja je napisao:@Macola,sta bi tek napisao kad bi probao 9000 aero. To je auto za tebe
Koliko poznajem sebe, izgleda da će bilo koji od modela moći da bude auto za mene.
Pa ja sam vam postao privrženi "drug član" takoreći u trenutku, a još kad dobijem člansku kartu, da viri dva prsta iz džepa, nigde kraja veselju.
Samo me vi palite... Ne treba meni mnogo da se primim kao muškatla
Nešto bih slatko vozio onaj glupi osnovni Nissan GTR od 540Ks, nego me jedino nervira što je počeo previše da liči na sve ostale... A i čim bih posle decu školovao, gajeći čudovište od 3800ccm i 540Ks?
Nego, izgleda da je Saab trenutno baš car po tom pitanju, za dosta konjića sa minimalno love, i gospodsku vožnju pri tom.
Saab su uvek bili carevi.
Držali su tvrdoglavo i dosledno svoju jedinstvenu filozofiju, koja je maksimalno naklonjena vozaču a ne komercijali tipa auta od kartona.
Na žalost u ovoj eri (us*ane) globalizacije, gde su odavno zamenjene prave vrednosti običnim đubretom, i ta laž je marketinški podignuta na takav nivo da većina počinje i da veruje u neopevana s*anja, kvalitet propada i zamenjuje se plastičicama.
Kada se moderni automobili slične klase uporede sa ovim matorim Saab-ovima, dođe mi samo da citiram jednog mog dobrog prijatelja, velikog srpskog muzičara, koji je na koncertu rekao za glas, na žalost počivše, Sonje Perišić:
"Da bi kreatori teze, zamene svile najlonom, doživeli krah kada bi čuli njen glas".
Mislim da isto poređenje važi za Saab vozila, kao jednu od poslednjih tvrđava kvaliteta automobila.
Nama je pružena šansa da ih za mali novac kupujemo, a samo zbog grčevitog straha prethodnih vlasnika, kojima se gaće tresu zbog održavanja.
Apsolutno sam siguran da im je trenutna tržišna cena samo zbog tog straha niska.
Ono Saab-ova za koje sam čuo i video ih, nemaju nekih posebnih sklonosti ka kvarenju. Takođe su ih masovno vozili američki trgovački putnici, kao sinonim za izdržljivost i pouzdanost. Verujem da se može dovesti u stanje koje opravdava ime.
Čini mi se da vlasnici koji prestaju da gaje Saab-a imaju prilično neopravdan strah i manjak j*ja.
Mislim da pripadam Saab sorti kao doživotni protivnik "zamene svile najlonom", tj. doživotni protivnik globalizacijskog s*anja!
Gajiću ovaj komad i imati sledeći i sledeći, dok se budu mogli naći...
Zašto?
Zato što je jedan od poslednjih koji nije postao konfekcija!
Zato što je jedinstven!
Zato što je pobuna protiv osrednjavanja svega!
Zato što gospodin koji dostojanstveno umire!
Zato što nije izdajnička kučka koja će poljubiti u b*lju onog koji ima love da ga kupi, pa i po cenu propadanja!
Isti smo po karakteru moj Saab i ja, zato sam ga za 5 minuta kupio ne gledajući mu mane.
To je samo nov savez u grupi poslednjih...
Eto to sam otkrio u svojoj podsvesti, pitajući se šta mi bi odjednom.
Pozdrav
- Macola
- Drug Član
- Postovi: 122
- Pridružio se: 11 Jun 2014, 02:54
Re: ZASTO SAAB ???
Uh jbt! Postaću kao Stevo Žigon u "Majstorskoj radionici": "nemojte majstore da ga udarate, to ga boooli"
Jbg. Okruženi ovako gomilom buljolizaca, koji bi i majku prodali za kintu, ne preostaje nam ništa drugo nego da izrazimo svoj bunt, čisto radi pokazivanja prisutne svesti o tome...
Jbg. Okruženi ovako gomilom buljolizaca, koji bi i majku prodali za kintu, ne preostaje nam ništa drugo nego da izrazimo svoj bunt, čisto radi pokazivanja prisutne svesti o tome...
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
- stevak
- Postovi: 455
- Pridružio se: 30 Jan 2014, 13:09
- Lokacija: Zemun
Re: ZASTO SAAB ???
Parafraziraću reči jednog vrsnog poznavaoca saaba poznatog kao Boost sa drugog foruma koji je rekao - da bi postao ljubitelj saaba, moraš da dostigneš određeni nivo zrelosti.
ex SAABotražitelj <9000CS>
- Perkele
- Drug Član
- Postovi: 898
- Pridružio se: 16 Apr 2012, 00:00
- Lokacija: Indjija
- Kontakt:
Re: ZASTO SAAB ???
Ljudi, budite malo objektivni...
O kom sinonimu za izdrzljivost vi pisete ovde, Macola, imas saab-a 2 kisna petka i iznosis neistine...
Ja imam saab, volim ga, malo sam i budala i tvrdoglav, lepa je voznja u 9-5, ali daleko je saab od auta koji je sinonim za izdrzljivost, budimo realni! Nema benzinca kome nije zveknuo motor na maloj kilometrazi ako ne racunamo 9-3ss koji imaju motor koji i nije saab-ov... Sto se tice kvaliteta materijala ok, dobar je, sto se tice instrument table koja je od neke glupe sive sjajne boje i nista ne vidis dok vozis posto se odsjaj preslikava na soferku, zavrsna obrada nula, da ne spominjem sustanje vetra u kabinu posle 130km/h sto je nedopustivo za tu klasu auta...
Pored svih ovih i jos gomilu mana ja sam zadovoljan, volim ga, ali sam surovo realan, i pisem o 9-5 koji je mozda i najbolji saab koji postoji, ako je on takav, kakvi su onda ostali!?
Ovo sto vi pisete, da dodje neko na forum ko je nepristrasan, rekao bi da je ovo sekta a ne forum!
O kom sinonimu za izdrzljivost vi pisete ovde, Macola, imas saab-a 2 kisna petka i iznosis neistine...
Ja imam saab, volim ga, malo sam i budala i tvrdoglav, lepa je voznja u 9-5, ali daleko je saab od auta koji je sinonim za izdrzljivost, budimo realni! Nema benzinca kome nije zveknuo motor na maloj kilometrazi ako ne racunamo 9-3ss koji imaju motor koji i nije saab-ov... Sto se tice kvaliteta materijala ok, dobar je, sto se tice instrument table koja je od neke glupe sive sjajne boje i nista ne vidis dok vozis posto se odsjaj preslikava na soferku, zavrsna obrada nula, da ne spominjem sustanje vetra u kabinu posle 130km/h sto je nedopustivo za tu klasu auta...
Pored svih ovih i jos gomilu mana ja sam zadovoljan, volim ga, ali sam surovo realan, i pisem o 9-5 koji je mozda i najbolji saab koji postoji, ako je on takav, kakvi su onda ostali!?
Ovo sto vi pisete, da dodje neko na forum ko je nepristrasan, rekao bi da je ovo sekta a ne forum!
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: ZASTO SAAB ???
...B202,B234,B204. 9000 zadnji pravi Saab...900ng pravljen u istom razdoblju...
Sent from my Skate using Tapatalk 2
Sent from my Skate using Tapatalk 2
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta