OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Iskoristio bih priliku....pa cu samo načeti ovu temu koja je po meni jako bitna,a pritom je nisam nigde nasao na nekom od nama razumljivih jezika,te se tako mozemo smatrati medju prvima (ako ne i prvi ).
Koliko je stvar ozbiljna,govori podatak,da su 400.000 vozila (iz programa saab),svojevremeno bili na udaru ove opake "bolesti",pa su usledile reklamacije,produzeni garantni rokovi,zamene motora od strane fabrike itd.
Primera radi,od tih 400.000 saab-ova,95.000 je prodato u Swedskoj,od kojih je 4% zvanicno podleglo zameni motora u garantnom roku.Znaci,ni malo naivno i bezazleno......a pritom fabrika nikad nije htela da iznese podatak u javnost koliko je to u parama iznosilo.
Dakle,pricamo o losem podmazivanju,odnosno protoku ulja,ciji je uzrok "Oil sludge" ili ti po Srpski - MULJ.
Imajuci u vidu prilike u nasoj zemlji,plateznu moc kada je nabavka i odrzavanje auta u pitanju,smatram,da je ovo jako bitno za svakog buduceg i sadasnjeg vlasnika Saab-a,prvenstveno sa motorima B205 i B235.
Vrlo cesto smo ucesnici price (bar na nasim stranicama),kada razgovaramo i razmenjujemo misljenja i znanja oko pojedinih primeraka iz oglasa,ali ovu temu uvek (slucajno ili namerno) nekako preskocimo.Jedan OD simptoma nagomilavanja mulja,je svakako i promena u zvuku rada motora (Tazz ispravi me ako gresim),pogotovo u gornjem delu.
Sad cu vas podcetiti na jedan svez primer kod nas:
Secate li se "famoznog" Zrenjaninca!!!! Secate li se simptoma koji su navedeni:
Los turbo i cuju se hidro podizaci!!!
Ne kazem da jeste.....ali to su simptomi ove bolesti o kojoj pricamo (turbo je prvi na udaru kad nema dovoljno ulja)
Ok - sad cemo se podcetiti onoga sto su nas do sad Tazz i Kd23..naucili oko ovoga:
Kd23:
Saab je katalizator postavio ispod samog kartera, sto je odlicno resenje kada Vam je motor hladan. Problemi medjutim nastaju u rezimu gradske voznje kracem od 30 minuta. Vas katalizator je dostigao vec posle 5 minuta svoju optimalnu radnu temperatur, ali to nije bas omiljena temperatura Vasem ulju, koje se jos uvek nezagrejano krcka sa rostiljem (katalizatorom) ispod. Ulje u sebi sadrzi veliku kolicinu vode, sto je normalno, ali ta voda isparava kod vecine motora. Kod Saaba je problem u sistemu ventilacije kucista motora tzv. PCV koji od starta nije resen. Saab je ovde izbacivao toliko "update"-a da biste pomislili da se radi o verzijama Software-a, a ne dela koji treba da kupite.
Kao i svaka katastrofa uzrok nije samo jedan. Kombinovano sa losim odrzavanjem sto znaci zamena ulja na 20.000km (kako je Saab u pocetku preporucivao ) i kombinovano sa upotrebom ulja (uglavnom polu sintentickog 10W40) koja nisu pogodna za visoka termicka opterecenja kome je ulje u ovom motoru izlozeno.
Dolazi do zacepljenja saca koje se nalazi u karteru cime se prekida podmazivanje citavog motora, posledice su svakome jasne.
Tazz:
B205 i B235 motori, kao sto rekoh, su motori niske frikcije, da bi se zadovoljili sve veci zahtevi za cistim motorom. DA! Imaju problema sa koksanjem, ali se resava sa redovnim zamenama ulja, naravno kao sto kd23 rece kvalitetnim uljem, ugradnjom PCV update, koji kosta citavo bogatstvo, cca 50-80 evra. A to sve moze da se uradi u kucnoj radinosti sa svega 1000-2000 dinara!
Dalje ubacivanjem veceg filterra ulja, koji ima veci kapacitet.
Dalje, izbacivanjem BALANSNIH osovina iz motora i zachepljivanjem njihovih vodova za ulje, uklanja se ovo konstrukcisko resenje, dobija se veci pritisak ulja unutar samog motora, dobija se eksplozivniji motor, kao B202, koji se izuzetno brzo zavrti.
Dakle....kao sto vidite,pored redovne zamene ulja,jako je bitno na KOLIKO se to ulje menjalo,i KOJE je ulje sipano u eventualni primerak na koji ste se nameracili.
Evo zasto:
Ovo je stanje na na 9-3 iz 2002ge godine ciji je vlasnik obavljao redovne zamene na deset hiljada ALI sa polusintetikom.Ishod je ovaj:
Ovaj primer sam naveo,iz prostog razloga,ako se nadjete u prilici da kupujete saab-a kome imate uvid u servisnu istoriju,OBAVEZNO ispratite sta je od ulja korisceno za svo to vreme.Ukoliko nemate uvid u istoriju,iako smo naucili
-od Kd-a23 za lampu i snimanje kartera
-od Tazz-a ,da skidanjem poklopca ventila isto mozemo da znamo kakva je situacija dole...
...ja bih dodao sledece:Pre nego izbrojite lovu za neki saab (sa ovim motorima),vi blago meni - skinite karter,pa makar to bilo i na 9-5ici kome ide pola trapa dole,jel to je jedina 100% sigurna varijanta.
Verovatno ce sad mnogi od vas kolutati ocima ( ) u fazonu:
-...pa kako da skinem karter ako sam na nekom placu u Becu,Milanu,Minhenu,Beogradu ili Novom Sadu.....ili sta ce mi reci potencijalni prodavac u privatnoj reziji ako mu predlozim tako neku varijantu......
Ok drustvo,svega sam ja toga svestan,ali jedini argument kao odgovor koji imam da vam dam je ovaj - u slici,da bi bilo jasnije:
-OVO je lose stanje u karteru
To lose stanje,daje za posledicu lose podmazivanje, koje za sobom povlaci "lom" pojedinih delova motora:
Sa OVAKVIM stanjem u karteru se ne moze stici daleko sa mesta kupovine,pa makar nam ga dali i dzabe. Slazete se ,zar ne ?
Kako god,dodjosmo do toga,da nije stvar za zezanje,ali posto sam na pocetku rekao da samo NACINJEM temu,molio bih naseg vodju Tazz-a ( ),da zrtvuje pola sata vremena,i da nam potanko objasni (u slici i reci),lek priv ove bolesti.
Pod tim podrazumevam rad na zameni sita,stavljanjem propustljivijeg (da ili ne ), i koriscenje raznih PCV kit-ova:
Eto.....ajd sad vi malo .....a do tad,ovo moramo da zapamtimo kao pesmicu:
Full sintetike sto znaci Castrol RS ili Mobil 1 i to iskljucivo 0W40
Koliko je stvar ozbiljna,govori podatak,da su 400.000 vozila (iz programa saab),svojevremeno bili na udaru ove opake "bolesti",pa su usledile reklamacije,produzeni garantni rokovi,zamene motora od strane fabrike itd.
Primera radi,od tih 400.000 saab-ova,95.000 je prodato u Swedskoj,od kojih je 4% zvanicno podleglo zameni motora u garantnom roku.Znaci,ni malo naivno i bezazleno......a pritom fabrika nikad nije htela da iznese podatak u javnost koliko je to u parama iznosilo.
Dakle,pricamo o losem podmazivanju,odnosno protoku ulja,ciji je uzrok "Oil sludge" ili ti po Srpski - MULJ.
Imajuci u vidu prilike u nasoj zemlji,plateznu moc kada je nabavka i odrzavanje auta u pitanju,smatram,da je ovo jako bitno za svakog buduceg i sadasnjeg vlasnika Saab-a,prvenstveno sa motorima B205 i B235.
Vrlo cesto smo ucesnici price (bar na nasim stranicama),kada razgovaramo i razmenjujemo misljenja i znanja oko pojedinih primeraka iz oglasa,ali ovu temu uvek (slucajno ili namerno) nekako preskocimo.Jedan OD simptoma nagomilavanja mulja,je svakako i promena u zvuku rada motora (Tazz ispravi me ako gresim),pogotovo u gornjem delu.
Sad cu vas podcetiti na jedan svez primer kod nas:
Secate li se "famoznog" Zrenjaninca!!!! Secate li se simptoma koji su navedeni:
Los turbo i cuju se hidro podizaci!!!
Ne kazem da jeste.....ali to su simptomi ove bolesti o kojoj pricamo (turbo je prvi na udaru kad nema dovoljno ulja)
Ok - sad cemo se podcetiti onoga sto su nas do sad Tazz i Kd23..naucili oko ovoga:
Kd23:
Saab je katalizator postavio ispod samog kartera, sto je odlicno resenje kada Vam je motor hladan. Problemi medjutim nastaju u rezimu gradske voznje kracem od 30 minuta. Vas katalizator je dostigao vec posle 5 minuta svoju optimalnu radnu temperatur, ali to nije bas omiljena temperatura Vasem ulju, koje se jos uvek nezagrejano krcka sa rostiljem (katalizatorom) ispod. Ulje u sebi sadrzi veliku kolicinu vode, sto je normalno, ali ta voda isparava kod vecine motora. Kod Saaba je problem u sistemu ventilacije kucista motora tzv. PCV koji od starta nije resen. Saab je ovde izbacivao toliko "update"-a da biste pomislili da se radi o verzijama Software-a, a ne dela koji treba da kupite.
Kao i svaka katastrofa uzrok nije samo jedan. Kombinovano sa losim odrzavanjem sto znaci zamena ulja na 20.000km (kako je Saab u pocetku preporucivao ) i kombinovano sa upotrebom ulja (uglavnom polu sintentickog 10W40) koja nisu pogodna za visoka termicka opterecenja kome je ulje u ovom motoru izlozeno.
Dolazi do zacepljenja saca koje se nalazi u karteru cime se prekida podmazivanje citavog motora, posledice su svakome jasne.
Tazz:
B205 i B235 motori, kao sto rekoh, su motori niske frikcije, da bi se zadovoljili sve veci zahtevi za cistim motorom. DA! Imaju problema sa koksanjem, ali se resava sa redovnim zamenama ulja, naravno kao sto kd23 rece kvalitetnim uljem, ugradnjom PCV update, koji kosta citavo bogatstvo, cca 50-80 evra. A to sve moze da se uradi u kucnoj radinosti sa svega 1000-2000 dinara!
Dalje ubacivanjem veceg filterra ulja, koji ima veci kapacitet.
Dalje, izbacivanjem BALANSNIH osovina iz motora i zachepljivanjem njihovih vodova za ulje, uklanja se ovo konstrukcisko resenje, dobija se veci pritisak ulja unutar samog motora, dobija se eksplozivniji motor, kao B202, koji se izuzetno brzo zavrti.
Dakle....kao sto vidite,pored redovne zamene ulja,jako je bitno na KOLIKO se to ulje menjalo,i KOJE je ulje sipano u eventualni primerak na koji ste se nameracili.
Evo zasto:
Ovo je stanje na na 9-3 iz 2002ge godine ciji je vlasnik obavljao redovne zamene na deset hiljada ALI sa polusintetikom.Ishod je ovaj:
Ovaj primer sam naveo,iz prostog razloga,ako se nadjete u prilici da kupujete saab-a kome imate uvid u servisnu istoriju,OBAVEZNO ispratite sta je od ulja korisceno za svo to vreme.Ukoliko nemate uvid u istoriju,iako smo naucili
-od Kd-a23 za lampu i snimanje kartera
-od Tazz-a ,da skidanjem poklopca ventila isto mozemo da znamo kakva je situacija dole...
...ja bih dodao sledece:Pre nego izbrojite lovu za neki saab (sa ovim motorima),vi blago meni - skinite karter,pa makar to bilo i na 9-5ici kome ide pola trapa dole,jel to je jedina 100% sigurna varijanta.
Verovatno ce sad mnogi od vas kolutati ocima ( ) u fazonu:
-...pa kako da skinem karter ako sam na nekom placu u Becu,Milanu,Minhenu,Beogradu ili Novom Sadu.....ili sta ce mi reci potencijalni prodavac u privatnoj reziji ako mu predlozim tako neku varijantu......
Ok drustvo,svega sam ja toga svestan,ali jedini argument kao odgovor koji imam da vam dam je ovaj - u slici,da bi bilo jasnije:
-OVO je lose stanje u karteru
To lose stanje,daje za posledicu lose podmazivanje, koje za sobom povlaci "lom" pojedinih delova motora:
Sa OVAKVIM stanjem u karteru se ne moze stici daleko sa mesta kupovine,pa makar nam ga dali i dzabe. Slazete se ,zar ne ?
Kako god,dodjosmo do toga,da nije stvar za zezanje,ali posto sam na pocetku rekao da samo NACINJEM temu,molio bih naseg vodju Tazz-a ( ),da zrtvuje pola sata vremena,i da nam potanko objasni (u slici i reci),lek priv ove bolesti.
Pod tim podrazumevam rad na zameni sita,stavljanjem propustljivijeg (da ili ne ), i koriscenje raznih PCV kit-ova:
Eto.....ajd sad vi malo .....a do tad,ovo moramo da zapamtimo kao pesmicu:
Full sintetike sto znaci Castrol RS ili Mobil 1 i to iskljucivo 0W40
- troll 9-5
- Postovi: 1999
- Pridružio se: 13 Mar 2012, 00:00
- Lokacija: Z E M U N
- rade32
- Postovi: 93
- Pridružio se: 22 Mar 2012, 00:00
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Gledam po racunima mog saab-a,od prvog servisa do zadnjeg stalno su mu sipali mobil 1 0w-40.
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
A sta mislite od sipanju onog cistaca pre svake zamene ulja sto kao ispere motor iznutra.dali to zaista moze da opere sitnije naslage ili to nema veze sa mozgom?
Doduse ima onaj engine flush sto radi 5-10 min motoru pre zamene,i taj nisam ni probao a na njega mislim konkretno,ali onal liqvi moli sto vozis 100-200 km pre zamene sam probao i taj tvrdim da ispere lepo smece iz motora.Doduse uvek sam to radio na dizelima.Verujem da je kod benzinca toga manje u karteru
Doduse ima onaj engine flush sto radi 5-10 min motoru pre zamene,i taj nisam ni probao a na njega mislim konkretno,ali onal liqvi moli sto vozis 100-200 km pre zamene sam probao i taj tvrdim da ispere lepo smece iz motora.Doduse uvek sam to radio na dizelima.Verujem da je kod benzinca toga manje u karteru
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Ajd ja cu prvi kad se svi nesto ustrucavate
Liqui Moly je proverena varijanta.Ne postoji nigde pisani podatak da skodi,pa sam tim znaci da koristi......MEDJUTIM......vrlo cesto mozemo biti svedoci razlicitih izjava i misljenja po pitanju raznih ispiraca za motor.Ja ne bih sad licitirao proizvodjace(koji je bolji od kog:Liqui,Sonax,Wurth itd...),vec bih dao svoje neko misljenje o upotrebi istog:
-Svaki od tih ispiraca obavlja svoju funkciju bolje ili losije.Ta funkcija se ogleda u ODLEPLJIVANJU masti(katrana) i naslaga u motoru,koje su nastale ne redovnim i ne kvalitetnim odrzavanjem,odnosno zamenama ulja ili njihovog mesanja.Nekada su te naslage toliko postojane u motoru,da cistac prosto "otkine" parce metala sa sve naslagom,jer kod loseg podmazivanja,dolazi do veceg zagrevanja,a onda se metalni delovi pregrevaju i postaju "krti".
U boljoj varijanti,vece komade naslaga,koje nije stigao da razbije na sitnije ( toliko su postojani),ON samo odlepi i utera u uljne kanale i opet plakanje....
-Kod motora koji su pregazili brdo kilometara,a nisu imali tretmane ciscenja,mulj(sludge ili koks),prakticno im drzi kompresiju.Kad ga odstarnimo cistacem,motor produva i onda kazemo : ispiraci su sr*nje......
NISU !!!! Odlicna je to stvar,ozbiljni brendovi poput Mecke,Bmw-a itd.,u svojim ovlascenim servisima i servisnim intervalima pod OBAVEZNO koriste ispirace.....ali kako mi pricamo o automobilima koje vozimo,sa "sarenim" servisnim istorijama.....onda postoje (naravno po mom rezonu) samo dve varijante:
1. - ako je auto za prodaju - ne zanima me da ga ispiram,jer mi niko nece reci "hvala",a postoji mogucnost da radim generalnu
2. - ako je auto za licnu upotrebu (kucu),onda pod obavezno karter dole,da mi vidimo kako stvari stoje,pa kad ga vratimo nazad,u zavisnosti od zatecenog stanja,mozemo da ga ispiramo svaki dan - bez glavobolja.
Eto,ja mislim tako
Liqui Moly je proverena varijanta.Ne postoji nigde pisani podatak da skodi,pa sam tim znaci da koristi......MEDJUTIM......vrlo cesto mozemo biti svedoci razlicitih izjava i misljenja po pitanju raznih ispiraca za motor.Ja ne bih sad licitirao proizvodjace(koji je bolji od kog:Liqui,Sonax,Wurth itd...),vec bih dao svoje neko misljenje o upotrebi istog:
-Svaki od tih ispiraca obavlja svoju funkciju bolje ili losije.Ta funkcija se ogleda u ODLEPLJIVANJU masti(katrana) i naslaga u motoru,koje su nastale ne redovnim i ne kvalitetnim odrzavanjem,odnosno zamenama ulja ili njihovog mesanja.Nekada su te naslage toliko postojane u motoru,da cistac prosto "otkine" parce metala sa sve naslagom,jer kod loseg podmazivanja,dolazi do veceg zagrevanja,a onda se metalni delovi pregrevaju i postaju "krti".
U boljoj varijanti,vece komade naslaga,koje nije stigao da razbije na sitnije ( toliko su postojani),ON samo odlepi i utera u uljne kanale i opet plakanje....
-Kod motora koji su pregazili brdo kilometara,a nisu imali tretmane ciscenja,mulj(sludge ili koks),prakticno im drzi kompresiju.Kad ga odstarnimo cistacem,motor produva i onda kazemo : ispiraci su sr*nje......
NISU !!!! Odlicna je to stvar,ozbiljni brendovi poput Mecke,Bmw-a itd.,u svojim ovlascenim servisima i servisnim intervalima pod OBAVEZNO koriste ispirace.....ali kako mi pricamo o automobilima koje vozimo,sa "sarenim" servisnim istorijama.....onda postoje (naravno po mom rezonu) samo dve varijante:
1. - ako je auto za prodaju - ne zanima me da ga ispiram,jer mi niko nece reci "hvala",a postoji mogucnost da radim generalnu
2. - ako je auto za licnu upotrebu (kucu),onda pod obavezno karter dole,da mi vidimo kako stvari stoje,pa kad ga vratimo nazad,u zavisnosti od zatecenog stanja,mozemo da ga ispiramo svaki dan - bez glavobolja.
Eto,ja mislim tako
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Otprilike...
Samim sipanjem VISOKO KVALITETNIH ulja i sa smanjenom servisnom distancom... Dobicemo ispiranje motora. Recimo REDLINE ulja... koja kostaju BOGA OCA cca 20 evra litra, ali... moze da se tera oko 20-30k km, i na recimo svakih 7k ulje napolje, preciscivanje kroz sitnu gazu, bacanje uljanog filtera, koji je btw drugi, da ima vecu zapreminu, cini mi se od Gnoja III TDI... i posle recimo 2-3 izmene ovako, dobicete ispran motor. probano ovo i radi posao, posle ovakve price, kad je otvoren mocor, polopac deklija ventila, i kad je skinut karter, sve je bilo lepo i cisto, ne bas kao da je oprano ARF GRILL-om, ali blizu... Ali za ovakvu pricu vam treba recimo 8L ulja, i 3-4 izmene, procedjivanja.
Samim sipanjem VISOKO KVALITETNIH ulja i sa smanjenom servisnom distancom... Dobicemo ispiranje motora. Recimo REDLINE ulja... koja kostaju BOGA OCA cca 20 evra litra, ali... moze da se tera oko 20-30k km, i na recimo svakih 7k ulje napolje, preciscivanje kroz sitnu gazu, bacanje uljanog filtera, koji je btw drugi, da ima vecu zapreminu, cini mi se od Gnoja III TDI... i posle recimo 2-3 izmene ovako, dobicete ispran motor. probano ovo i radi posao, posle ovakve price, kad je otvoren mocor, polopac deklija ventila, i kad je skinut karter, sve je bilo lepo i cisto, ne bas kao da je oprano ARF GRILL-om, ali blizu... Ali za ovakvu pricu vam treba recimo 8L ulja, i 3-4 izmene, procedjivanja.
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Ja ovakvo stanje sam samo i SAMO jednom video u mom zivotu, i to je bilo kad je lik vozio auto bez kapi vode u sistemu, jedno 500KM. Nije samo bio ovakav karter, SVE JE BILO OVAKVO, Glava motora, razvodni lanac, karter, Cilindri u najbolju ruku u qrtzu. Ovakvo stanje da bude u motoru, je u najblazu ruku ZANEMAREN auto, sa losom servisnom istorijom, i sa losim karikama, Gde je dolazilo do blowby, u karter, i do RAPIDNE razgradnje samog ulja u sistemu, i to sa povecanom temperaturom, daje ovakav rezultat. Nema sanse da je ovo auto kome su radjeni servisi na 10-15k km i da je ovakav karter, ili je doziveo havariju ili... sam ja PAJA PATAK.
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Ovako nesto da bi bilo, veeeeoma lako se vidi pri pregledu auta...
I opet kazem, onaj zrenjaninac, kakav god da je bio, ili jos jeste, ja bi kupio za 2k herojskih, i onda lepo spucao 1000 u njega, da bude sve onako, kako Bog zapoveda, i imao bih NOV motor. Nov Turbo... novo sve... a onda bi se vozao za sve pare. I da prebacio bih ga na B2x4. Da nije LOWFRICTION motor, nego kao B2x4, bullet proof!
I opet kazem, onaj zrenjaninac, kakav god da je bio, ili jos jeste, ja bi kupio za 2k herojskih, i onda lepo spucao 1000 u njega, da bude sve onako, kako Bog zapoveda, i imao bih NOV motor. Nov Turbo... novo sve... a onda bi se vozao za sve pare. I da prebacio bih ga na B2x4. Da nije LOWFRICTION motor, nego kao B2x4, bullet proof!
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Ovaj TAZZ je falio fabrici SAAB da im objasni neke stvari!!
EDIT AERO : - Korigovao sam drugi deo poruke,i prebacio pricu (izmedju Tazz-a i tebe) u deo foruma namenjen za to KLIK, jer ste izasli iz okvira "oil sludge"
EDIT AERO : - Korigovao sam drugi deo poruke,i prebacio pricu (izmedju Tazz-a i tebe) u deo foruma namenjen za to KLIK, jer ste izasli iz okvira "oil sludge"
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Pajo .....prva slika iznad te (sito u ruci i bela grejalica u pozadini), je sa auta kome su menjana ulja na 10.000km,a ova sa zabetoniranim karterom nije iz te priceTAZZ je napisao: Nema sanse da je ovo auto kome su radjeni servisi na 10-15k km i da je ovakav karter, ili je doziveo havariju ili... sam ja PAJA PATAK.
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Da napisem i ja svoje iskustvo na temu. Kada sam kupio auto nisam imao pojma o ovom problemu kod navedenih motora. Trazeci po netu uopsteno o Saabu nasao sam na dosta tema o ovome i iznenadio se. I brze bolje kupim sta mi je bilo potrebno (ulje, filter, diht masu) i pravac kod mog majstora inace dobrog prijatelja. Posto znam da covek nikad nije radio Saab-ove naoruzao sam se dobrim DIY upustvom! Skidanje kartera jeste malo zajebano ali ne toliko strasno. Gledajuci sve one slike sa neta skinutih kartera punih svega i svacega prijatno sam se iznenadijo sa mojim. U karteru jeste bilo malo mulja ali stvarno malo, nista vise nego kod drugih automobila po tvrdnji majstora! Nista ni nalik svim onim slikama. Sito nije bilo zapuseno! Sve sam to lepo opra strafixom i nazad na svoje mesto.
Za neupucene kao sta sam ja bio, karter kod ovih motora nema dihtung vec diht masu i to neku posebnu, cvrstu, anaerobnu. Preporuka je Loctite 518 ili Permatex 51817! Loctite nisam mogao da nadjem u malom pakovanju a vece tube su poprilicno skupe. Trazeci malo duze nasao sam Permatex u Alti u Beogradu, u ulici Bulevar Despota Stefana 81! Jedna tubica od 6ml je dovoljna i cena je bila oko 400din (ja sam za svaki slicaj kupio 3 tube)
Jos jedna zanimljivost je to sto na karteru kod motora sa manuelnim menjacem ima dva skrivena srafa i da bi dosao do istih i odvio ih moras da busis rupe.
Kad sam video majstora s busilicom kako burgija u moj novi auto zamalo nisam odlepio Al jbg, tako mora!
Ovako se nanosi diht masa:
Planiram kad dodje opet zamena ulja da jos jednom skinem karter jer kada smo vracali karter zaboravili smo dva srafa da vratimo i ulje je valjda uslo pod diht masu i sad karter vlazi iako su srafovi stavljeni na svoje mesto. Zato sam sada kupio i dihtung gumice od cevi koja je u karteru od pumpe do sita i to zamenim za svaki slucaj i novi sraf i podlosku za ispustanje ulja
I novi PCV update kit #6
Po svervisnoj knizi na mom autu su radjene zamene ulja na 20000km. Pretpostavljam da je u pocetku sipano GM-ovo 5w30 dexsos 2 jer je ono bilo fabricka preporuka a zadnji put pre moje zamene po nalepnici na vratima pise da je bilo 0w30 ulje, ne oise kog proizvodjaca. Skidanje kartera je uradjeno na oko 135000km, niko ga nije pre skidao i stanje je bilo stvarno dobro. Pretpostavljam da se vozilo koristilo uglavnom za duze relacije.
Mislim da je najbolji nacin za izbegavanje problema koji nastaju od mulja naravno skidanje i ciscenje kartera ako to nikad nije radjeno, zamena PCV kita update verzijom (takodje ako vec nije odradjeno) i obavezno skracenje servisnog intervala na oko 10000km ( od 7k do 15k zavisno od uslova u kojima se automobil koristi i kvaliteta ulja). Slazem se da je Mobil 1 verovatno medju prva tri proizvodjaca ulja u svetu po kvalitetu ali smatram da ce i sva druga lakoteciva sinteticka ulja renomiranih proizvodjaca sa skracenim intervalom zamene od 10000km odlicno odradito posao!
Da nebi ja jos mnogo pametovao ovde ima dosta DIY linkova gde su ljudi to bas lepo objasnili:
http://saabworld.net/f29/saab-9-5-oil-p ... -sludge-7/
http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/oil ... p?nsteps=4
http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/PCV ... p?nsteps=2
Bilo bi dobro da se otvori jedna DIY tema gde bi kacili linkove ili sami postovali sopstvena "Uradi sam" upustva!
Edit, osvezio sam neke slike, ali nemam sve!
Za neupucene kao sta sam ja bio, karter kod ovih motora nema dihtung vec diht masu i to neku posebnu, cvrstu, anaerobnu. Preporuka je Loctite 518 ili Permatex 51817! Loctite nisam mogao da nadjem u malom pakovanju a vece tube su poprilicno skupe. Trazeci malo duze nasao sam Permatex u Alti u Beogradu, u ulici Bulevar Despota Stefana 81! Jedna tubica od 6ml je dovoljna i cena je bila oko 400din (ja sam za svaki slicaj kupio 3 tube)
Jos jedna zanimljivost je to sto na karteru kod motora sa manuelnim menjacem ima dva skrivena srafa i da bi dosao do istih i odvio ih moras da busis rupe.
Kad sam video majstora s busilicom kako burgija u moj novi auto zamalo nisam odlepio Al jbg, tako mora!
Ovako se nanosi diht masa:
Planiram kad dodje opet zamena ulja da jos jednom skinem karter jer kada smo vracali karter zaboravili smo dva srafa da vratimo i ulje je valjda uslo pod diht masu i sad karter vlazi iako su srafovi stavljeni na svoje mesto. Zato sam sada kupio i dihtung gumice od cevi koja je u karteru od pumpe do sita i to zamenim za svaki slucaj i novi sraf i podlosku za ispustanje ulja
I novi PCV update kit #6
Po svervisnoj knizi na mom autu su radjene zamene ulja na 20000km. Pretpostavljam da je u pocetku sipano GM-ovo 5w30 dexsos 2 jer je ono bilo fabricka preporuka a zadnji put pre moje zamene po nalepnici na vratima pise da je bilo 0w30 ulje, ne oise kog proizvodjaca. Skidanje kartera je uradjeno na oko 135000km, niko ga nije pre skidao i stanje je bilo stvarno dobro. Pretpostavljam da se vozilo koristilo uglavnom za duze relacije.
Mislim da je najbolji nacin za izbegavanje problema koji nastaju od mulja naravno skidanje i ciscenje kartera ako to nikad nije radjeno, zamena PCV kita update verzijom (takodje ako vec nije odradjeno) i obavezno skracenje servisnog intervala na oko 10000km ( od 7k do 15k zavisno od uslova u kojima se automobil koristi i kvaliteta ulja). Slazem se da je Mobil 1 verovatno medju prva tri proizvodjaca ulja u svetu po kvalitetu ali smatram da ce i sva druga lakoteciva sinteticka ulja renomiranih proizvodjaca sa skracenim intervalom zamene od 10000km odlicno odradito posao!
Da nebi ja jos mnogo pametovao ovde ima dosta DIY linkova gde su ljudi to bas lepo objasnili:
http://saabworld.net/f29/saab-9-5-oil-p ... -sludge-7/
http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/oil ... p?nsteps=4
http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/PCV ... p?nsteps=2
Bilo bi dobro da se otvori jedna DIY tema gde bi kacili linkove ili sami postovali sopstvena "Uradi sam" upustva!
Edit, osvezio sam neke slike, ali nemam sve!
Poslednji put menjao 5 dana GRIPEN, izmenjena 18 puta
All systems go, ready for takeoff!
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Prvo da ti se zahvalim u ime celog foruma na tvom postu......pa i da nastavim.
U okviru tehnickog dela foruma,posoji tema "SAAB tehnicka dokumentacija",a u okviru Saab caffe-a,postoji tema "SAAB vodic".
Ovo ti navodim samo kao smernice ako nisi snimio do sad......
Sto se tice predloga "uradi sam",mislim da ne bi bilo lose da se to pise u okviru teme gde je svako predstavio svoj auto,pa samim tim tu nas upoznaje i sa svojim radovima.
Ako si pak uopsteno mislio na razne radove (npr. zamena plocica,filtera klime itd.),ili bilo koja druga prica u slici i reci,onda ovde u garazi - samo otvoris temu za taj posao(kvar) i odradis......
Naravno,puno hvala na predlozima i na tvom aktivnom ucescu na forumu.
Svaka cast
U okviru tehnickog dela foruma,posoji tema "SAAB tehnicka dokumentacija",a u okviru Saab caffe-a,postoji tema "SAAB vodic".
Ovo ti navodim samo kao smernice ako nisi snimio do sad......
Sto se tice predloga "uradi sam",mislim da ne bi bilo lose da se to pise u okviru teme gde je svako predstavio svoj auto,pa samim tim tu nas upoznaje i sa svojim radovima.
Ako si pak uopsteno mislio na razne radove (npr. zamena plocica,filtera klime itd.),ili bilo koja druga prica u slici i reci,onda ovde u garazi - samo otvoris temu za taj posao(kvar) i odradis......
Naravno,puno hvala na predlozima i na tvom aktivnom ucescu na forumu.
Svaka cast
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Naidjoh na nesto interesantno u vezi ove teme,pa reko da vidimo i ovu opciju....
Izvesni gospodin Schultz,penzionisani inzenjer,pilot,avio mehanicar i licencirani konstruktor vazdusnih letilica,dugogodisnji je vlasnik saab vozila,te tako i sada poseduje jednog 9-5.
Evo sta on kaze:
Otvorena zicana mreza (sace) ima povrsinu u svom sabirnom delu precnika 62mm,sto ukupno cini 4,67inca ili ti 11.86 kvadratnih centimetara (ako sam dobro izracunao).Sad dalje navodi debljinu zice u mrezi,povrsine otvora itd....
Bazirajuci se na licno iskustvo sa avio-motorima koji su u upotrebi preko 30 godina,on iznosi sledece podatke:
Precnik rupe (rupice) na mrezi saca je 0.81 sto rezultira ukupnom otvorenom povrsinom od 3.85inca,sto dalje rezultira da posle 50 sati leta(sto je ekvivalent 5000km voznje auto putem) - sace ostaje cisto.Naravno uz redovne zamene ulja.....
Pazite sad dalje.......
Fabricko sace kod saab-a,dozvoljava prolaznost cestice precnika 0.22
Modifikovano(ovo sto Sulc sugerise),dozvoljava prolaznost cestice precnika 0.79
Dakle 260% se dobija veca propustljivost (odnosno veca cestica) sto je ustvari 12,5% veca otvorena povrsina.
Kao obrazlozenje navodi sledece:
Pazljivim labaratorijskim ispitivanjem "mulja",konstatovano je da se on sastoji od malih granula koje nastaju kao posledica sagorelog ulja,ali da one nisu teske supstance.Ove granule,nece pricinjavati nikakvu stetu uljnoj pumpi,a svakako ce se zadrzati u fulteru za ulje,i nece cirkulisati uljnim kanalima,ili praviti probleme (kao do sad) na zacepljenju saca.Podrazumeva se da se filter za ulje menja na svakoj zameni ulja,a po njegovom misljenju -to je na svakih 3-5 hiljada milja ili ti 5-8 hiljada kilometara.....pa je cak i u danima rekao:90-180dana
Evo tog predloga modifikacije:
Gledajuci ove podatke(crvenim),dolazim do zakljucka da su mu saab-ovi inzinjeri bas hebali kevu koliko su ga zatvorili.....cetri puta manje nego kod aviona
... sta mislite,jel bolje ovo resenje ili KIT ???
Izvesni gospodin Schultz,penzionisani inzenjer,pilot,avio mehanicar i licencirani konstruktor vazdusnih letilica,dugogodisnji je vlasnik saab vozila,te tako i sada poseduje jednog 9-5.
Evo sta on kaze:
Otvorena zicana mreza (sace) ima povrsinu u svom sabirnom delu precnika 62mm,sto ukupno cini 4,67inca ili ti 11.86 kvadratnih centimetara (ako sam dobro izracunao).Sad dalje navodi debljinu zice u mrezi,povrsine otvora itd....
Bazirajuci se na licno iskustvo sa avio-motorima koji su u upotrebi preko 30 godina,on iznosi sledece podatke:
Precnik rupe (rupice) na mrezi saca je 0.81 sto rezultira ukupnom otvorenom povrsinom od 3.85inca,sto dalje rezultira da posle 50 sati leta(sto je ekvivalent 5000km voznje auto putem) - sace ostaje cisto.Naravno uz redovne zamene ulja.....
Pazite sad dalje.......
Fabricko sace kod saab-a,dozvoljava prolaznost cestice precnika 0.22
Modifikovano(ovo sto Sulc sugerise),dozvoljava prolaznost cestice precnika 0.79
Dakle 260% se dobija veca propustljivost (odnosno veca cestica) sto je ustvari 12,5% veca otvorena povrsina.
Kao obrazlozenje navodi sledece:
Pazljivim labaratorijskim ispitivanjem "mulja",konstatovano je da se on sastoji od malih granula koje nastaju kao posledica sagorelog ulja,ali da one nisu teske supstance.Ove granule,nece pricinjavati nikakvu stetu uljnoj pumpi,a svakako ce se zadrzati u fulteru za ulje,i nece cirkulisati uljnim kanalima,ili praviti probleme (kao do sad) na zacepljenju saca.Podrazumeva se da se filter za ulje menja na svakoj zameni ulja,a po njegovom misljenju -to je na svakih 3-5 hiljada milja ili ti 5-8 hiljada kilometara.....pa je cak i u danima rekao:90-180dana
Evo tog predloga modifikacije:
Gledajuci ove podatke(crvenim),dolazim do zakljucka da su mu saab-ovi inzinjeri bas hebali kevu koliko su ga zatvorili.....cetri puta manje nego kod aviona
... sta mislite,jel bolje ovo resenje ili KIT ???
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Kakve veze ima crankcase ventilation kit sa prepravkom mrezice na usisu ulja iz kartera? Update kit sluzi da se rastereti nadpritisak u karteru, koji btw treba da bude u podpritisku, ili u maleckom nadpritisku. Da bi ulje iz turba isticalo. Kada je u karteru nadpritisak, kako da bude isticanja ulja. Modifikacija mrezice je da bi vise I lakse. Ulja prolazilo prema motoru od uljne pumpe, a naravno da ulje pre motora prolazi kroz filter ulja. Znaci jedno s drugim bas I nema veze. Ja ne bi bas ovo uradio sa svojim. Nesto izmedju, sa naravno filterom ulja iz glolfa 3 turbodizel, koji ima vecu zapreminu. Update kit je must have. Upravo je mom burazeru jer nije slusao zviznuo turbo. Pa je sad porucio update kit. Samo kasno stize uglavu, dok ne lupi po dzepu. Jbg..
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Aaah sooooo......
Mislio sam da bez crankcase ventilation kit-a ulje brzi gori (sagoreva ga),a to dovodi do koksanja,a taj koks na sacu pravi s**nje.....ali sam se ocigledno zjb-ao
A kazi mi, zasto mislis da je ovo bulja varijanta (gde rece "ja to ne bi na mom").
Nisam te skapirao za ovo - nesto izmedju......Kapiram da ukoliko ostane fabricko sace (sitno),ma kakav mu filter stavili ,opet ce se "koks" zadrzavati na mrezici......nece ni doci do filtera - ne moze da prodje.Jel tako ?
Mislio sam da bez crankcase ventilation kit-a ulje brzi gori (sagoreva ga),a to dovodi do koksanja,a taj koks na sacu pravi s**nje.....ali sam se ocigledno zjb-ao
A kazi mi, zasto mislis da je ovo bulja varijanta (gde rece "ja to ne bi na mom").
Nisam te skapirao za ovo - nesto izmedju......Kapiram da ukoliko ostane fabricko sace (sitno),ma kakav mu filter stavili ,opet ce se "koks" zadrzavati na mrezici......nece ni doci do filtera - ne moze da prodje.Jel tako ?
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Kao ljudi koji ovaj problem ni malo ne shvataju olako,Kd i ja,vrlo cesto "tresemo"ovu temu,razmenjujuci informacije koje dobijamo citanjem raznih foruma....
Tako....Kd danas naidje na nesto interesantno,a ja cu poruku u originalu okaciti ovde jer je poucnog karaktera.Nadam se da se nece ljutiti....
Evo je:
Tako....Kd danas naidje na nesto interesantno,a ja cu poruku u originalu okaciti ovde jer je poucnog karaktera.Nadam se da se nece ljutiti....
Evo je:
.....kd23se4 je napisao:Evo slike sa nemackog Saab foruma - sve se po vlasnika dobro zavrsilo, al covek posumnjao kada je video da mu mnogo slini na überlauf crevu.
Mada imao 2.0i dakle bez turba resio da skine karter i imao sta da vidi:
Komentar uz slike je bio: zelim da se zahvalim predhodnom vlasniku, ovako izgleda kad zapostavite odrzavanje
Eto.....podelih informaciju.....Znaci nema pravila - zapamtite.Nikad se ne zna kako je onaj pre vas odrzavao auto......kd23se4 je napisao: 9-3 sa 2.0i tj. B204i motorom iz 1998, dakle onaj motor bez turba i bez kasete kod koga se po pravilu ne desava oil sludge - ali cisto kao primer da ako se kola zapostave da moze da na svakom motoru ovo da se desi!
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Da se nadovezem, pre par dana sam, kad je doslo vreme za promenu ulja, opet skidao karter posto je morao da se predihtuje jer je malo vlazio. Stanje je bilo odlicno posle 11000km. Nije bilo ni traga od prljavstine i mulja. Neko moje licno misljenje je da bi uz obavezno koriscenje sintetickog ulja i zamenama istog na oko 10000km bilo preventivno pozeljno skidati karter na svaku 5-u zamenu ili ti 50-ak hiljada km. Ne kosta puno a mnogo znaci! Naravno, pre svega toga, kada kupite auto prvo karter dole i zamena pcv kita ako vec nije zamenjen poslednjom verzijom!
All systems go, ready for takeoff!
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
....tako je GripenGRIPEN je napisao:Naravno, pre svega toga, kada kupite auto prvo karter dole i zamena pcv kita ako vec nije zamenjen poslednjom verzijom!
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
50.000km je bila preporuka ovlascenog servisa (dok je postojao) za skidanje kartera
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- rade32
- Postovi: 93
- Pridružio se: 22 Mar 2012, 00:00
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Imam li ja potrebe da skidam karter na mom autu da proverm kakvo je stanje?
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Ako se ne varam tvoj motor je Opelov Z20NET ili kod Saab-a krsten kao B207 - on nije iz Saabove familije motora pa ne bi trebalo da si ugrozen, cak mislim da nema ni ono fino sitorade32 je napisao:Imam li ja potrebe da skidam karter na mom autu da proverm kakvo je stanje?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Pa gde Opelov agregat moze da ima manu?!? (sad cekam da Aero )
Evo kako zvuci oil sludge:
Huktanje, po recima majstora (koji je postavio klip), koje se cuje je posledica pokusaja motora da povuce dovoljno ulja, ali mu nista nije pomoglo motor je vec
Evo kako zvuci oil sludge:
Huktanje, po recima majstora (koji je postavio klip), koje se cuje je posledica pokusaja motora da povuce dovoljno ulja, ali mu nista nije pomoglo motor je vec
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Evo nastavka OVDEkd23se4 je napisao:Pa gde Opelov agregat moze da ima manu?!? (sad cekam da Aero )
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: OIL SLUDGE ili zacepljenje saca - MULJ
Evo cega se dosetio jedan Amer, kako da proveri stanje kartera uz pomoc USB kamerice. Mozda i nije tako losa ideja, da se prilikom kupovine auta na ovaj nacin proveri stanje kartera.
All systems go, ready for takeoff!
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta