Spike je napisao:Koje bi ulje meni preporucili, ako vam nije tesko? Nije Saab, radi se o Jugu 65 sa profilne slike, godiste '99., karburator verzija. Presao je, sada vec oko 140 000 bez generalne, vozim kombinovano plin i benzin, uglavnom otvoren put, malo slabije po gradu. Prosli put sam sipao Nis-ovo ulje 15-40w koje je i fabrika propisala. Inace radim mali servis svake godine i obavezno kada menjam ulje i filter ulja menjam i svecice, filter za benzin, filter vazduha i klinasti kais. Da kucnem u drvo nikavih problema sa motorom nemam, niti sam imao sem redovnog odrzavanja. Skoro me je izdao regler, sto se dalo ocekivati jer je dosta presao, inace ovako nista. Nisam merio kompresiju, ali od zamene do zamene ulja potrosnja uopste nije primetna. Sta bi po vama bilo najbolje za ovakav motor?
Brate Spike! A ja mislio da mog "ferarija" održavam "bolesno" ... ajd' za svećice al bar klinasti može svaki drugi put.
Šalim se naravno! Nije to preterano, zato i ide toliko bez problema.
Iskreno, nastavite sa 15W-40 koje ste i do sada koristili (niste napisali tačno koje). NIS je sasvim u redu (SF, SG, GAS i Autoline), može i Modriča ili FAM. Uostalom, tim koji dobija se ne menja pa tako ni ulje.
Ajd' i da dodam koju:
1) Baš sam pisao o "starim" (obsolate standardi) uljima u poslednjem tekstu na blogu. Dakle, mogu i ona ali sa ograničenom kilometražom. Recimo da bi SF ulja sa više vožnje van grada mogla da se teraju nekih 6000km a SG i 7500km.
Ako godišnje prelazite više a ne bi ste dva puta da menjate ulje (ako dva puta, taman neko od prethodnih) onda definitivno neko mineralno API SL 15W-40. Zašto (samo) mineralno?! Pa, dobro može i PS (
Modriča turbo Sint, G-energy, oba u 15W-40).
Prava "perferzija" je Motul 2100 15W-50 (retro) ... ali baš za šmekeraj ... preskupo za standardnu preporuku. (isto i neko 10W-60).
Savremena 15W-50 PS ulja su takođe dobar izbor ali za mlađi automobil.
Izbegavajte samo "teška" ulja (za teretni program) ali bi čak i Mixed Fleet mogla da dođu u obzir (obično su SJ).
2) Stari motor, stare zaptivke (a i onako nisu posebnog kvaliteta) ... pa je možda i pametno izbegavati PS (ne verujem da sam ovo izgovorio ... ovo važi samo za Zastavu stariju od 15 god. bez generalne ili druge automobile strije od 20 god. bez generalne).
3) Dobro mineralno ... može li 15W-50?! Praktično idealno.
Motul 4000 ili Shell HX5 K. Malo teže naći i malo skuplje ali sigurno bolje od API SG ako ćete menjati ulje na 8 do 10 hiljada km. Ovo je idealno kako zbog starosti motora tako i zbog pretežno vožnje van grada.
4) I da ne zaboravim ... uz dve zamene godišnje dobre su kombinacije: zimi 10W-40/
15W-40 a leti 15W-50 ili
20W-50.
Najbolje iz iste serije ulja. Kombinacija ima mnogo.
GAS ulja nisu za izbegavanje (naprotiv) ali ne morate juriti takva ulja po svaku cenu (vidite i tekst na blogu).
Za celugodišnje ulje 15W-40/50 definitivno (mineralno, pa sad kvalitet zavisno od cene i km koji se pređu u godini).