Aplikacije koje zahtevaju dobre performanse kada je brzina motora mala, koriste manje turbokompresore. Iako su konstruisani da podnesu rotiranje osovine brzinom od 250000 o/m i da podnesu temparaturu izduvnih gasova od preko 1000 stepeni celzijusa, ipak postoji mogućnost da se mali turbokompresori preforsiraju prilikom većih brzina motora.
Da bi se ovo sprečilo, kod nekih turbokompresora se ugrađuje westegate ili ventil rasterećenja turbine. Ovo omogućava da kada pritisak dostigne maksimalnu dozvoljenu vrednost, dolazi do otvaranja ventila koji omogućava da višak izduvnih gasova “zaobiđe” turbinu i odlazi pravo u izduvni sistem.
Najprostiji oblik wastegate kontrole je pneumatski-pritisni ventil rasterećenja turbokompresora. Ventil je direktno povezan sa izduvom kompresora, tako da kada pritisak počinje da raste i da deluje na aktuator, opruga počinje da deluje na polugu koja potom otvara klapnu na kućištu turbine i deo izduvnih gasova odlazi direktno u izduvni sistem.
Pritisni Ventil
Komora ventila je podeljena na dva dela membranom. Sa porastom brzine i pritiska u turbokompresoru, raste i pritisak u komori ventila, sve do nivoa koji je dovoljan da pomeri oprugu klipa. Kod dizel aplikacija, pritisak otvaranja wastegate ventila je prilično veći nego na benzinskim aplikacijama.
Vakumski ventil
Vakumski ventil rasterećenja radi na sličnom principu kao i pritisni. Osnovna razlika je što ventilom upravlja centralna jedinica motora uz pomoć elektro magnetnih ventila i uz pomoć vakuma.
Kalibracija momenta otvaranja ventila se mora vrlo precizno podesiti, da bi rad motora bio normalan. Ako je kalibracija podešena isuviše nisko, usled čega turbo ne dostiže maksimalni dozvoljeni pritisak, performanse motora će u tom slučaju biti lošije, a ovo može da izazove dim na auspuhu motora i porast temparature kod diesel aplikacija.
Ako se kalibracija podesi da bude visoka, brzine unutar kompresora će biti više, usled čega može doći do određenih kvarova na turbokompresoru i štete na motoru i instalaciji za napajanje motora vazduhom.
Evo kako izgleda jedan rasklopljen ventil (zapravo zamena opruge) koji ide uz Garrett T25
Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator
sad sam pamentiniji nego sto sam bio do danas
dobar tekst
dobar tekst
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator
ovako se opisuje, školski primer.
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- Viggen 93
- Postovi: 264
- Pridružio se: 23 Okt 2013, 17:41
- Lokacija: Arandjelovac
Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator
Svaka čast.Veoma lepo i jasno objašnjenje.
Zato se dešavaju greške kad se čipuje turbo motor(i dira wastegate), verovatno neiskusni tjuneri podese loše kalibraciju,pa dolazi do kvara turba.
Zato se dešavaju greške kad se čipuje turbo motor(i dira wastegate), verovatno neiskusni tjuneri podese loše kalibraciju,pa dolazi do kvara turba.
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator
jedna primedba na naslov, ovo što je u zagradi je wastegate, actuator je pomerač wastegatea (onaj balon sa polugom). daj da budemo precizni :)
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator
Ja ne kapiram...
WasteGate je rasteretni ventil turbokompresora, koji se sastoji od membrane, opruge, kucista, aktuatora, same klapne za protok gasova.
Sent from my LG-G2 with TapaTalk
WasteGate je rasteretni ventil turbokompresora, koji se sastoji od membrane, opruge, kucista, aktuatora, same klapne za protok gasova.
Sent from my LG-G2 with TapaTalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator
Aero
Tazz onda može da se kaže da i APC spada u to.
aktuator (pomerač) je sklop koji se sastoji od ta 3 dela koja si nabrojao (membr, opruga, kućište i još poluga sa navojem) i to je poseban, pomoćni deo koji upravlja tim ventilom.
klapna sa svojim kanalom čini ventil za rasterećenje tj.wastegate.
kad se priča uopšteno o uređajima pa se pomene i wastegate onda može da se podrazumeva da se sastoji od svega toga zajedno (ali onda je dovoljno da se kaže wastegate, bez actuator, ako se kaže wastegate actuator to je onda actuator a ne wastegate) ali kada proučavamo građu i f-ju samo tog uređaja onda se mora napraviti razlika i to razgraničiti, nismo seljaci polupismeni, ipak su ovo ozbiljni automobili a tu mora biti precizno i jasno
Tazz onda može da se kaže da i APC spada u to.
aktuator (pomerač) je sklop koji se sastoji od ta 3 dela koja si nabrojao (membr, opruga, kućište i još poluga sa navojem) i to je poseban, pomoćni deo koji upravlja tim ventilom.
klapna sa svojim kanalom čini ventil za rasterećenje tj.wastegate.
kad se priča uopšteno o uređajima pa se pomene i wastegate onda može da se podrazumeva da se sastoji od svega toga zajedno (ali onda je dovoljno da se kaže wastegate, bez actuator, ako se kaže wastegate actuator to je onda actuator a ne wastegate) ali kada proučavamo građu i f-ju samo tog uređaja onda se mora napraviti razlika i to razgraničiti, nismo seljaci polupismeni, ipak su ovo ozbiljni automobili a tu mora biti precizno i jasno
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator
Apc Ne.spada u to...
Sent from my LG-G2 with TapaTalk
Sent from my LG-G2 with TapaTalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- san_šabacisko
- Drug Član
- Postovi: 1435
- Pridružio se: 24 Sep 2012, 00:00
- Lokacija: Šabac
Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator
ne spada ali po onoj logici može da spada jer između ostalog kontroliše i actuator
1987.
2002.
1988.
2002.
1988.
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: Wastegate (Rasteretni ventil turbokompresora) & Actuator
E....
Kako god.
Sve je to deo nekretnine zvana saab.
Sent from my LG-G2 with TapaTalk
Kako god.
Sve je to deo nekretnine zvana saab.
Sent from my LG-G2 with TapaTalk
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta