Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
B-motori
B20 (1972-1981)
Motor je nastao iz Triumph-ovog 1,5 motora, koji je Saab odmah povecao na 1,75 lit., a kasnije na 1,85 lit. Taj motor je predstavljao prepolovljeni V8 iz Triumph Stag-a.
Prva vizuelna odlika motora je sto je postavljen uzduzno i nagnut je 45 stepeni. Ovo je uradjeno kako bi se mogao smestiti menjac koji je imao neobicnu konstrukciju i nalazio se na mestu gde bi inace bio karter motora.
Ovakva konstrukcija menjaca postoji i kod Mini Morisa samo je motor/menjac poprecno postavlje, a podmazivanje je iz zajednickog kucista za motor i menjac.
Saab je od pocetka uvideo nedostatke ovog resenja i odlucio se za odvojena kucista za ulje motora i menjaca.
Prvobitni plan je predvidjao da Triumph pravi motore, ali je zbog problema sa pouzdanoscu kod Triumpha Saab resio da sam preuzme proizvodnju. Motor se u kasnijim verzijama pravio sa K-Jetronic ubrizgavanjem kao EMS i kasnije i kao Turbo. Svi motori ove generacije se nazivaju B-motorima, i imaju jedinstvenu oznaku B20 (koja nema nikakve veze sa Volvom!). Motor je bio u upotrebi u Saabu 99 i 900 (do 1981).
H-motori
Predstavljaju sledeci korak u razvoju i uprosceno se mogu nazvati olaksanom i usavrsenom verzijom B-Motora
Prva generacija se zove B201 (oznacava: Benzin 2.0 kubika 1 bregasta) i vizuelno se malo razlikuje od B20, ali postoje sledece.
- razvodnik paljenja ima klasican polozaj tj. nalazi se u produzetku bregaste
- poklopac motora nema vise poklopac za sipanje ulja na sebi
Ali je zadrzao sistem ventila koji se podesavaju i lanac za prenos snage sa bregaste na radilicu
Motor je postojao u nekoliko verzija:
sa karburatorom (GL), sa dva karburatora (GLE) - sve verzije sa karburatorom su B201c
sa mehanickim K-Jetronic ubrizgavanjem u verziji bez (GLi, a kasnije samo i) - sa (KE-Jetronic) i bez katalizatora(K-Jetronic)
i
sa Turbom, koji opet isao sa ili bez katalizatora, od 1986 sa Intercoolerom i vodeno hladjenom turbinom, a vec od 1982 opciono i sa APC-om.
Jos jedna evolucija ovog motora se desila 1985. Najociglednija razlika ove generacije je raspored komponenti kao npr. senzor temperature vode koji se ne nalazi vise izmedju 2 i 3 dizne, vec ispod posude sa termostatom.
Mehanicke razlike izmedju atmosferskih i turbo motora su velike i retrofit turbine nije preporucljiv. Razlika je u stepenu kompresije, razlicitom kvalitetu klipova (turbo ima kovane) i drugi je kvalitet izduvnih ventila (punjeni natriumom radi boljeg hladjenja)
druga generacija je imala nepromenjen blok motora, ali modernizovanu glavu. Sem 16 ventila koji su sada bili samopodesavajuci motor je ima prvi elektronsko ubrizgavanje - oznaka za sve ove motore je B202 i B212, posto se radi o istoj generaciji. B212 ima razbusen blok na 2,1, ali mu je ipak sve malo drugacije od brace, samim tim su i problemi s njim malo drugaciji.
Glavna vizuelna odlika B2x2 jeste nedostatak poklopca od golog aluminijuma koji je zamenjen crnim poklopcem ispod koji sada idu kablovi za svecice, tako da je sada svecica 90 stepeni u odnosu na klip.
Motor se poceo proizvoditi jos 1983, ali je zbog sudskog spora sa Mercedesom koji je smatrao da ima patent na 16V izgubljena skoro citava godina tako da su motori tek 1984 usli stvarno u prodaju.
Motor je isao u verziji atmosferski 2.0 (126ks) i od 1991 2.1 (141ks)
i
Turbo sa (160ks) i bez (175ks) katalizatora - ovo je tzv. Full pressure Turbo (FPT).
Od 1990 se uvodi LPT tzv. Light Pressure Turbo koji je vec prvi znak da je Saab uvideo da je u stvarnom zivotu vecini vozaca potreban motor koji isporucuje snagu na startu, nego maksimalna snaga koja koristi samo na autoputu. Ovaj motor omogucava koriscenje turbine na nizim obrtajima, mesto snage koja dolazi na visim (kao FPT) i nije imao fabricki instaliran APC.
Motor se isporucivao iskljucivo sa katalizatorom i imao je 141ks.
B202 FPT je u verziji sa crvenom APC kutijom tzv. "red box" razvijao 185ks. Inace red box se nekada prodavao kod Vaseg lokalnog Saab dilera, ugradnja ex-works samo je isla u specijalnim edicijama.
Ovaj motor je bio u upotrebi do 1993 u modelu 900, dok je u modelu 9000 bio u upotrebi do 1990.
B202 predstavlja mozda najvazniji motor u istoriji Saaba, jer mu je pouzdanoscu i trajnoscu izgradio reputaciju proizvodjaca kvalitetnih motora.
Preporuka za ulje polu sinteticko 10W40
Kada je Saab izbacio 9000ku poceo je rad na motoru koji bi se odlikovao visokim performansama, ali bi morao da bude ekonomican i da ispunjava ekoloske zahteve. Tako je nastala tzv. Ecopower generacija motora.
Dalja evolucija B202 motora je ustvari dobijena tako sto je motor razbusen na 2.3, a zatim dodat sistem kontra-rotirajucih tegova, radi smanjenja vibracija tj. inercijalnih sila I reda. Tako je nastao B234 - prvi predstavnik generacije Ecopower.
Za razliku od B202 ovaj motor vise nije bio nagnut pod uglom od 45 stepeni, tako da nije bio pogodan za ugradnju u 900ku.
Jos jedna velika promena (sem kod atmosferskog) jeste sistem paljenja Trionic 5.5 koji je eliminisao klasican sistem razvodna kapa - kablovi - svecica, vec je visokonaponska struja nastajala direktno iznad svecice - zato direct ignition (DI). Ovo je omoguceno tzv. kasetom u koju dolazi niskonaponska struja koja nije zahtevala debele i osetljive kablove za svecice za prenos kao sto je do sada bio slucaj.
Motori iz trece generacije su B204, B234 i B206
B204
B234
Atmosferci se pomalo razlikuju, jel imaju klasican sistem paljenja. Njihova mirna narav i pomalo letargicnost dovela je do toga da su bili uglavnom omiljeni medju vozacima Volvo-a koji su se odlucili da predju "na drugu stranu"
B206 - predstavlja atmosferski B204 u kome NEMA kontrarotirajucih tegova i razlikuje se od atmosferskog B204 samo u tome. Razlika je u 2 konske snage izmedju B206 (133ks) i B204 (131ks).
Slika B204i/B206
S obzirom na problem sa kontrarotirajucim tegovima koji nastaje na oko 300.000km, i nevoljnosti vlasnika da se "ispruze" za nove vremenom je dosta B204 i B234 prekrsteno u B206 i "B236" koji nije ni postojao - dakle prosto su izbaceni iz motora, al nek je veselo
Motor se radio u mnogim verzijama gde je osnovna atmosferski i turbo (kao LPT i FPT).
Svi modeli motora imaju provereni sistem prenosa snage sa bregaste na radilicu putem lanca, sto je motoru garantovalo u proseku 300.000km bez vecih intervencija.
Mada su i ovde poneki primerci imali problema sa sacepljenjem saca, problem je uglavnom u neredovnoj zameni ulja koja se preporucuje na 10.000km. Preporuka je da se koristi sintetika, ili siroko rasprostranjena HC (hidro crack) ulja dakle ona 5W40 kojih ima na svakom cosku - koja nisu prava sintentika, ali su po ceni pristupacna i zadovoljavaju.
Poslednja generacija Saabovih motora predstavljena sa B205 i B235 usla je u upotrebu 2000 godine. Nazalost ne predstavlja najslavniju stranu Saabove price. Motor ima unapredjeni Trionic 7 sistem paljenja, ali sem toga nema mehanicki nekih revolucionarnih novina spram B2x4. Osnovna vizuelna razlika je crna kaseta
EU, a bogami i SAD (predvodjene Kalifornijom) guraju sve strozije emisije izduvnih gasova. Ovaj proces tera proizvodjace motora na stalno usavrsavanje njihovih proizvoda, ali nekad dovodi do problema.
Jedan od osnovnih zahteva strozijih emisija poput Euro 4 jeste da Vam izduvni gasovi moraju biti "u granicama" 2 minuta posto ste upalili hladan motor.
Da bi se ovo postiglo katalizator mora da dostigne tzv. radnu temperaturu. Ovo se najcesce postize postavljanjem istog blizu veceg izvora toplote - najcesce motora.
Saab je katalizator postavio ispod samog kartera, sto je odlicno resenje kada Vam je motor hladan. Problemi medjutim nastaju u rezimu gradske voznje kracem od 30 minuta. Vas katalizator je dostigao vec posle 5 minuta svoju optimalnu radnu temperatur, ali to nije bas omiljena temperatura Vasem ulju, koje se jos uvek nezagrejano krcka sa rostiljem (katalizatorom) ispod. Ulje u sebi sadrzi veliku kolicinu vode, sto je normalno, ali ta voda isparava kod vecine motora. Kod Saaba je problem u sistemu ventilacije kucista motora tzv. PCV koji od starta nije resen. Saab je ovde izbacivao toliko "update"-a da biste pomislili da se radi o verzijama Software-a, a ne dela koji treba da kupite.
Kao i svaka katastrofa uzrok nije samo jedan. Kombinovano sa losim odrzavanjem sto znaci zamena ulja na 20.000km (kako je Saab u pocetku preporucivao ) i kombinovano sa upotrebom ulja (uglavnom polu sintentickog 10W40) koja nisu pogodna za visoka termicka opterecenja kome je ulje u ovom motoru izlozeno dolazilo je ovoga
Dolazi do zacepljenja saca koje se nalazi u karteru cime se prekida podmazivanje citavog motora, posledice su svakome jasne.
Osnovna preporuka da bi se izbeglo:
1. Instalacija poslednje verzije PCV-a
2. redovna zamena ulja na 10.000km
3. upotreba full sintetike sto znaci Castrol RS ili Mobil 1 i to iskljucivo 0W40
4. jednom nedeljno barem 30 min. voznje 120-130km/h ili brze (da bi se resili kondenzata i zelatinastog ulja)
5. skidanje i ciscenje kartera na svakih 50.000km
Ako se ispostuje sve gore navedeno ovaj motor je pouzdan kao i svaki Saabov motor, i kao takav moze dugo da Vas verno sluzi.
Problem je sto je proces ucenja kojim se doslo do onih 5 stavki trajao nekoliko godina, a tester je nazalost bio kupac.
Ovo je nazalost poslednji motor koji je proizvodjen od strane Saab-a, na sta je posle prodaje kompletne proizvodnje motora kineskom BAIC-u stavljena tacka.
B20 (1972-1981)
Motor je nastao iz Triumph-ovog 1,5 motora, koji je Saab odmah povecao na 1,75 lit., a kasnije na 1,85 lit. Taj motor je predstavljao prepolovljeni V8 iz Triumph Stag-a.
Prva vizuelna odlika motora je sto je postavljen uzduzno i nagnut je 45 stepeni. Ovo je uradjeno kako bi se mogao smestiti menjac koji je imao neobicnu konstrukciju i nalazio se na mestu gde bi inace bio karter motora.
Ovakva konstrukcija menjaca postoji i kod Mini Morisa samo je motor/menjac poprecno postavlje, a podmazivanje je iz zajednickog kucista za motor i menjac.
Saab je od pocetka uvideo nedostatke ovog resenja i odlucio se za odvojena kucista za ulje motora i menjaca.
Prvobitni plan je predvidjao da Triumph pravi motore, ali je zbog problema sa pouzdanoscu kod Triumpha Saab resio da sam preuzme proizvodnju. Motor se u kasnijim verzijama pravio sa K-Jetronic ubrizgavanjem kao EMS i kasnije i kao Turbo. Svi motori ove generacije se nazivaju B-motorima, i imaju jedinstvenu oznaku B20 (koja nema nikakve veze sa Volvom!). Motor je bio u upotrebi u Saabu 99 i 900 (do 1981).
H-motori
Predstavljaju sledeci korak u razvoju i uprosceno se mogu nazvati olaksanom i usavrsenom verzijom B-Motora
Prva generacija se zove B201 (oznacava: Benzin 2.0 kubika 1 bregasta) i vizuelno se malo razlikuje od B20, ali postoje sledece.
- razvodnik paljenja ima klasican polozaj tj. nalazi se u produzetku bregaste
- poklopac motora nema vise poklopac za sipanje ulja na sebi
Ali je zadrzao sistem ventila koji se podesavaju i lanac za prenos snage sa bregaste na radilicu
Motor je postojao u nekoliko verzija:
sa karburatorom (GL), sa dva karburatora (GLE) - sve verzije sa karburatorom su B201c
sa mehanickim K-Jetronic ubrizgavanjem u verziji bez (GLi, a kasnije samo i) - sa (KE-Jetronic) i bez katalizatora(K-Jetronic)
i
sa Turbom, koji opet isao sa ili bez katalizatora, od 1986 sa Intercoolerom i vodeno hladjenom turbinom, a vec od 1982 opciono i sa APC-om.
Jos jedna evolucija ovog motora se desila 1985. Najociglednija razlika ove generacije je raspored komponenti kao npr. senzor temperature vode koji se ne nalazi vise izmedju 2 i 3 dizne, vec ispod posude sa termostatom.
Mehanicke razlike izmedju atmosferskih i turbo motora su velike i retrofit turbine nije preporucljiv. Razlika je u stepenu kompresije, razlicitom kvalitetu klipova (turbo ima kovane) i drugi je kvalitet izduvnih ventila (punjeni natriumom radi boljeg hladjenja)
druga generacija je imala nepromenjen blok motora, ali modernizovanu glavu. Sem 16 ventila koji su sada bili samopodesavajuci motor je ima prvi elektronsko ubrizgavanje - oznaka za sve ove motore je B202 i B212, posto se radi o istoj generaciji. B212 ima razbusen blok na 2,1, ali mu je ipak sve malo drugacije od brace, samim tim su i problemi s njim malo drugaciji.
Glavna vizuelna odlika B2x2 jeste nedostatak poklopca od golog aluminijuma koji je zamenjen crnim poklopcem ispod koji sada idu kablovi za svecice, tako da je sada svecica 90 stepeni u odnosu na klip.
Motor se poceo proizvoditi jos 1983, ali je zbog sudskog spora sa Mercedesom koji je smatrao da ima patent na 16V izgubljena skoro citava godina tako da su motori tek 1984 usli stvarno u prodaju.
Motor je isao u verziji atmosferski 2.0 (126ks) i od 1991 2.1 (141ks)
i
Turbo sa (160ks) i bez (175ks) katalizatora - ovo je tzv. Full pressure Turbo (FPT).
Od 1990 se uvodi LPT tzv. Light Pressure Turbo koji je vec prvi znak da je Saab uvideo da je u stvarnom zivotu vecini vozaca potreban motor koji isporucuje snagu na startu, nego maksimalna snaga koja koristi samo na autoputu. Ovaj motor omogucava koriscenje turbine na nizim obrtajima, mesto snage koja dolazi na visim (kao FPT) i nije imao fabricki instaliran APC.
Motor se isporucivao iskljucivo sa katalizatorom i imao je 141ks.
B202 FPT je u verziji sa crvenom APC kutijom tzv. "red box" razvijao 185ks. Inace red box se nekada prodavao kod Vaseg lokalnog Saab dilera, ugradnja ex-works samo je isla u specijalnim edicijama.
Ovaj motor je bio u upotrebi do 1993 u modelu 900, dok je u modelu 9000 bio u upotrebi do 1990.
B202 predstavlja mozda najvazniji motor u istoriji Saaba, jer mu je pouzdanoscu i trajnoscu izgradio reputaciju proizvodjaca kvalitetnih motora.
Preporuka za ulje polu sinteticko 10W40
Kada je Saab izbacio 9000ku poceo je rad na motoru koji bi se odlikovao visokim performansama, ali bi morao da bude ekonomican i da ispunjava ekoloske zahteve. Tako je nastala tzv. Ecopower generacija motora.
Dalja evolucija B202 motora je ustvari dobijena tako sto je motor razbusen na 2.3, a zatim dodat sistem kontra-rotirajucih tegova, radi smanjenja vibracija tj. inercijalnih sila I reda. Tako je nastao B234 - prvi predstavnik generacije Ecopower.
Za razliku od B202 ovaj motor vise nije bio nagnut pod uglom od 45 stepeni, tako da nije bio pogodan za ugradnju u 900ku.
Jos jedna velika promena (sem kod atmosferskog) jeste sistem paljenja Trionic 5.5 koji je eliminisao klasican sistem razvodna kapa - kablovi - svecica, vec je visokonaponska struja nastajala direktno iznad svecice - zato direct ignition (DI). Ovo je omoguceno tzv. kasetom u koju dolazi niskonaponska struja koja nije zahtevala debele i osetljive kablove za svecice za prenos kao sto je do sada bio slucaj.
Motori iz trece generacije su B204, B234 i B206
B204
B234
Atmosferci se pomalo razlikuju, jel imaju klasican sistem paljenja. Njihova mirna narav i pomalo letargicnost dovela je do toga da su bili uglavnom omiljeni medju vozacima Volvo-a koji su se odlucili da predju "na drugu stranu"
B206 - predstavlja atmosferski B204 u kome NEMA kontrarotirajucih tegova i razlikuje se od atmosferskog B204 samo u tome. Razlika je u 2 konske snage izmedju B206 (133ks) i B204 (131ks).
Slika B204i/B206
S obzirom na problem sa kontrarotirajucim tegovima koji nastaje na oko 300.000km, i nevoljnosti vlasnika da se "ispruze" za nove vremenom je dosta B204 i B234 prekrsteno u B206 i "B236" koji nije ni postojao - dakle prosto su izbaceni iz motora, al nek je veselo
Motor se radio u mnogim verzijama gde je osnovna atmosferski i turbo (kao LPT i FPT).
Svi modeli motora imaju provereni sistem prenosa snage sa bregaste na radilicu putem lanca, sto je motoru garantovalo u proseku 300.000km bez vecih intervencija.
Mada su i ovde poneki primerci imali problema sa sacepljenjem saca, problem je uglavnom u neredovnoj zameni ulja koja se preporucuje na 10.000km. Preporuka je da se koristi sintetika, ili siroko rasprostranjena HC (hidro crack) ulja dakle ona 5W40 kojih ima na svakom cosku - koja nisu prava sintentika, ali su po ceni pristupacna i zadovoljavaju.
Poslednja generacija Saabovih motora predstavljena sa B205 i B235 usla je u upotrebu 2000 godine. Nazalost ne predstavlja najslavniju stranu Saabove price. Motor ima unapredjeni Trionic 7 sistem paljenja, ali sem toga nema mehanicki nekih revolucionarnih novina spram B2x4. Osnovna vizuelna razlika je crna kaseta
EU, a bogami i SAD (predvodjene Kalifornijom) guraju sve strozije emisije izduvnih gasova. Ovaj proces tera proizvodjace motora na stalno usavrsavanje njihovih proizvoda, ali nekad dovodi do problema.
Jedan od osnovnih zahteva strozijih emisija poput Euro 4 jeste da Vam izduvni gasovi moraju biti "u granicama" 2 minuta posto ste upalili hladan motor.
Da bi se ovo postiglo katalizator mora da dostigne tzv. radnu temperaturu. Ovo se najcesce postize postavljanjem istog blizu veceg izvora toplote - najcesce motora.
Saab je katalizator postavio ispod samog kartera, sto je odlicno resenje kada Vam je motor hladan. Problemi medjutim nastaju u rezimu gradske voznje kracem od 30 minuta. Vas katalizator je dostigao vec posle 5 minuta svoju optimalnu radnu temperatur, ali to nije bas omiljena temperatura Vasem ulju, koje se jos uvek nezagrejano krcka sa rostiljem (katalizatorom) ispod. Ulje u sebi sadrzi veliku kolicinu vode, sto je normalno, ali ta voda isparava kod vecine motora. Kod Saaba je problem u sistemu ventilacije kucista motora tzv. PCV koji od starta nije resen. Saab je ovde izbacivao toliko "update"-a da biste pomislili da se radi o verzijama Software-a, a ne dela koji treba da kupite.
Kao i svaka katastrofa uzrok nije samo jedan. Kombinovano sa losim odrzavanjem sto znaci zamena ulja na 20.000km (kako je Saab u pocetku preporucivao ) i kombinovano sa upotrebom ulja (uglavnom polu sintentickog 10W40) koja nisu pogodna za visoka termicka opterecenja kome je ulje u ovom motoru izlozeno dolazilo je ovoga
Dolazi do zacepljenja saca koje se nalazi u karteru cime se prekida podmazivanje citavog motora, posledice su svakome jasne.
Osnovna preporuka da bi se izbeglo:
1. Instalacija poslednje verzije PCV-a
2. redovna zamena ulja na 10.000km
3. upotreba full sintetike sto znaci Castrol RS ili Mobil 1 i to iskljucivo 0W40
4. jednom nedeljno barem 30 min. voznje 120-130km/h ili brze (da bi se resili kondenzata i zelatinastog ulja)
5. skidanje i ciscenje kartera na svakih 50.000km
Ako se ispostuje sve gore navedeno ovaj motor je pouzdan kao i svaki Saabov motor, i kao takav moze dugo da Vas verno sluzi.
Problem je sto je proces ucenja kojim se doslo do onih 5 stavki trajao nekoliko godina, a tester je nazalost bio kupac.
Ovo je nazalost poslednji motor koji je proizvodjen od strane Saab-a, na sta je posle prodaje kompletne proizvodnje motora kineskom BAIC-u stavljena tacka.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
Posto vidim da nema onog "nastavice se" .....iskoristio bih priliku da ti se u ime celog foruma zahvalim na ovom postu......
Kd23.........
Kd23.........
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
mozda jos dodam nesto, al zasad toliko
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
Ajde malko i ja da kazem neku...
Ako se slazete naravno.
Nastajanje B2x4 motora. U biti je to evolucija B202 motora naravno, sa dodatim kontrarotirajucim balansnim osovinama sa kojima se dobio izuzetno miran motor. Prvi B2x4 motor je B234 motor u SAAB 9000 CC modelu cini mi se davne 1991 godine, kad je i bio MOTOR GODINE kao 4 CYL.
B204 motor je dobijen-pusten u produkciju u 9000CS modelu 1993 godine kao model za 1994. godinu. Naravno sa TRIONIC 5.5 ECU jedinicom koja je tada predstavljala TOTALNU revoluciju u ECU jedinicama u Auto industriji.
Prvi TRIONIC 5.2 je bio lansiran u B234 modelu motora. Veoma brzo se preslo na TRIONIC 5.5.
Razlika izmedju B204 i B234 motora NIJE u razbusivanju cilindara kako mnogi misle, imaju isti precnik klipa, 90mm! Razlika je samo u HODU klipnjace! na 204 motoru hod je 78mm, a na B234 je 90mm. Isti princip je i na motorima 5-te generacije koja je predstavljena 1997. godine u SAAB 9-5 modelu. Razlika je u Klipovima i Klipnjacama, ali najveca je u KLIPOVIMA, koji su da bi se zadovoljila EURO 3 norma, tacnije strogi KALIFORNISKI zakoni, bili niskofrikcioni. To je najveci problem u ovim motorima. Mada sve se da srediti.
Dalje, Davne takodje 1989/90 je predstavljen takodje tada revolucionarni DI/APC modul, koji je radio u sprezi sa bosh sistemom LH2.2, a kasnije LH2.4 sistemom. DI, ili Vam poznatije kao KASETA, je bila tada revolucija sa kojom se postizalo bolje paljenje varnice, JONSKO ocitavanje sagorevanja smese itd itd...
To se kasnije promenilo daljom REVOLUCIJOM i uvodjenjem Svima nama poznatog TRIONIC racunara.
B205 i B235 motori, kao sto rekoh, su motori niske frikcije, da bi se zadovoljili sve veci zahtevi za cistim motorom. DA! Imaju problema sa koksanjem, ali se resava sa redovnim zamenama ulja, naravno kao sto kd23 rece kvalitetnim uljem, ugradnjom PCV update, koji kosta citavo bogatstvo, cca 50-80 evra. A to sve moze da se uradi u kucnoj radinosti sa svega 1000-2000 dinara!
Dalje ubacivanjem veceg filterra ulja, koji ima veci kapacitet.
Dalje, izbacivanjem BALANSNIH osovina iz motora i zachepljivanjem njihovih vodova za ulje, uklanja se ovo konstrukcisko resenje, dobija se veci pritisak ulja unutar samog motora, dobija se eksplozivniji motor, kao B202, koji se izuzetno brzo zavrti.
Bice nastavljeno....
Ako se slazete naravno.
Nastajanje B2x4 motora. U biti je to evolucija B202 motora naravno, sa dodatim kontrarotirajucim balansnim osovinama sa kojima se dobio izuzetno miran motor. Prvi B2x4 motor je B234 motor u SAAB 9000 CC modelu cini mi se davne 1991 godine, kad je i bio MOTOR GODINE kao 4 CYL.
B204 motor je dobijen-pusten u produkciju u 9000CS modelu 1993 godine kao model za 1994. godinu. Naravno sa TRIONIC 5.5 ECU jedinicom koja je tada predstavljala TOTALNU revoluciju u ECU jedinicama u Auto industriji.
Prvi TRIONIC 5.2 je bio lansiran u B234 modelu motora. Veoma brzo se preslo na TRIONIC 5.5.
Razlika izmedju B204 i B234 motora NIJE u razbusivanju cilindara kako mnogi misle, imaju isti precnik klipa, 90mm! Razlika je samo u HODU klipnjace! na 204 motoru hod je 78mm, a na B234 je 90mm. Isti princip je i na motorima 5-te generacije koja je predstavljena 1997. godine u SAAB 9-5 modelu. Razlika je u Klipovima i Klipnjacama, ali najveca je u KLIPOVIMA, koji su da bi se zadovoljila EURO 3 norma, tacnije strogi KALIFORNISKI zakoni, bili niskofrikcioni. To je najveci problem u ovim motorima. Mada sve se da srediti.
Dalje, Davne takodje 1989/90 je predstavljen takodje tada revolucionarni DI/APC modul, koji je radio u sprezi sa bosh sistemom LH2.2, a kasnije LH2.4 sistemom. DI, ili Vam poznatije kao KASETA, je bila tada revolucija sa kojom se postizalo bolje paljenje varnice, JONSKO ocitavanje sagorevanja smese itd itd...
To se kasnije promenilo daljom REVOLUCIJOM i uvodjenjem Svima nama poznatog TRIONIC racunara.
B205 i B235 motori, kao sto rekoh, su motori niske frikcije, da bi se zadovoljili sve veci zahtevi za cistim motorom. DA! Imaju problema sa koksanjem, ali se resava sa redovnim zamenama ulja, naravno kao sto kd23 rece kvalitetnim uljem, ugradnjom PCV update, koji kosta citavo bogatstvo, cca 50-80 evra. A to sve moze da se uradi u kucnoj radinosti sa svega 1000-2000 dinara!
Dalje ubacivanjem veceg filterra ulja, koji ima veci kapacitet.
Dalje, izbacivanjem BALANSNIH osovina iz motora i zachepljivanjem njihovih vodova za ulje, uklanja se ovo konstrukcisko resenje, dobija se veci pritisak ulja unutar samog motora, dobija se eksplozivniji motor, kao B202, koji se izuzetno brzo zavrti.
Bice nastavljeno....
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
Jel ja jedini vidim da menja svecice na B202-ci?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
Ja mislim da skida poklopac glave motora...
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
......matori,nastavi nam i zavrsi pricu kad budes uhvatio vremena - obavezno ..................
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
...evo da dodam i ja nesto interesantno u ovoj temi.....
U ranim i sredinom sedamdesetih godina,SAAB je postizao zavidne rezultate na rally-ima,ali V4 motor je tada bio na kraju svog zivota....
Saab tada posvecuje paznju razvoju 99ke kao primarnog modela za rally,i iako su u to vreme iz motora sa 8V izvlacili 165Ks, i postizali rezultate.....ipak im je hronicno falilo snage.
Tada (neke 1974te),saab-ovo takmicarsko odelenje, odlucuje da pozove u pomoc Gunnar Axelsson-a Swedskog inzinjera,koji je razvio motor sa 16V za Volvo.Postavili su mu zadatak,da....osmisli trkacku glavu sa 16V koja bi se uklapala na saab-ov B motor.
Za konacni izgled,dobila se glava,koja je blago podsecala na cosworth BDA dizajn,koja je bila zastupljena (tada),u fantasticno brzom Fordu Eskortu MK1.
Prvi saab-ov motor sa 16V testiran je davne 1975te u maju mesecu,i da bi zadovoljili minimum FIA standarda,i dobili homoligaciju,bilo je potrebno da imaju minimum 100 proizvedenih komada.....
Dalje se sve zasniva na mitovoma i pricama,ali jedna naj interesantnija kaze ovako:
- Kada su dosli kontrolori iz FIA,Saab-ovci su imali samo 50 glava na stanju.Uspeli su da dogovore posetu ponovo za sutradan,sa obrazlozenjem,da se drugih 50 komada nalaze u drugom skladistu.
Kada su dobili potvrdan odgovor,u toku noci, prevezli su ovih 50 sto su imali u drugo skladiste,i tako dobili sertifikat o homologaciji....
Taj motor je izgledao ovako:
..evo autenticnih slika iz tog vremena...(1976ta 220Ks /7500 rpm 11,7:1)
...a ovo je slika novijeg datuma,gde je u toku pravljenje tog motora
Evo i slike od clana GRIPEN iz muzeja:
U ranim i sredinom sedamdesetih godina,SAAB je postizao zavidne rezultate na rally-ima,ali V4 motor je tada bio na kraju svog zivota....
Saab tada posvecuje paznju razvoju 99ke kao primarnog modela za rally,i iako su u to vreme iz motora sa 8V izvlacili 165Ks, i postizali rezultate.....ipak im je hronicno falilo snage.
Tada (neke 1974te),saab-ovo takmicarsko odelenje, odlucuje da pozove u pomoc Gunnar Axelsson-a Swedskog inzinjera,koji je razvio motor sa 16V za Volvo.Postavili su mu zadatak,da....osmisli trkacku glavu sa 16V koja bi se uklapala na saab-ov B motor.
Za konacni izgled,dobila se glava,koja je blago podsecala na cosworth BDA dizajn,koja je bila zastupljena (tada),u fantasticno brzom Fordu Eskortu MK1.
Prvi saab-ov motor sa 16V testiran je davne 1975te u maju mesecu,i da bi zadovoljili minimum FIA standarda,i dobili homoligaciju,bilo je potrebno da imaju minimum 100 proizvedenih komada.....
Dalje se sve zasniva na mitovoma i pricama,ali jedna naj interesantnija kaze ovako:
- Kada su dosli kontrolori iz FIA,Saab-ovci su imali samo 50 glava na stanju.Uspeli su da dogovore posetu ponovo za sutradan,sa obrazlozenjem,da se drugih 50 komada nalaze u drugom skladistu.
Kada su dobili potvrdan odgovor,u toku noci, prevezli su ovih 50 sto su imali u drugo skladiste,i tako dobili sertifikat o homologaciji....
Taj motor je izgledao ovako:
..evo autenticnih slika iz tog vremena...(1976ta 220Ks /7500 rpm 11,7:1)
...a ovo je slika novijeg datuma,gde je u toku pravljenje tog motora
Evo i slike od clana GRIPEN iz muzeja:
Poslednji put menjao 1 dana AERO, izmenjena 19 puta
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
Mene zanima jedna stvar, da li svi B202 motori imaju direktno ubrizgavanje(kao sto mislim) ili ih ima i sa karburatorom?
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
Nema nijedan Saab motor direktno ubrizgavanje! Imaju multipoint. Nijedan B202 nema fabricki karburator, samo B201c
Ako si mislio na direktno paljenje DI (Direct Ignition) imaju ga svi benzinci od B204 pa nadalje
Ako si mislio na direktno paljenje DI (Direct Ignition) imaju ga svi benzinci od B204 pa nadalje
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- HIRSCH
- Postovi: 579
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 00:00
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
svaka cast na tekstovima, ovo me je bas zanimalo oko motora
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
ma na to sam misliokd23se4 je napisao:Imaju multipoint.
hvala ti
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
mojne mi to brkas
Direktno je prvi imao Mitsubishi kod GDI motora, sad ima i VW sa FSI....a Opel ima neko kompromisno resenje, sa onim Twinport sistemom.
A ako cemo da se vratimo na kulina bana onda ces naci prvo na Gutbrod Superioru i Mercedesu 300SL
Direktno je prvi imao Mitsubishi kod GDI motora, sad ima i VW sa FSI....a Opel ima neko kompromisno resenje, sa onim Twinport sistemom.
A ako cemo da se vratimo na kulina bana onda ces naci prvo na Gutbrod Superioru i Mercedesu 300SL
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
A na brodovima direktno ubrizgavanje, common rail i sl. postoji jos od 30ih godina XX veka
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
kd23se4 je napisao:A ako cemo da se vratimo na kulina bana ........
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
Ajde da razlozimo malo...
B202 kao sto rekosmo ima, I ima samo sa 4 dizne, multipoint ubrizgavanje goriva u jusisnoj grani pri glavi motora. Takozvani RAIL. DI/APC je uveden od neke 1989 godine I bio revolucija. Znaci na B202 motorima, Turbo, imamo di/apc od 1989 recimo kao standard. Ubrizgavanje goriva je multipoint.
DI ili kaseta, ili razlozeno DIRECT IGNITION. Gde do samog modula dolazi struja niskog napona a u samom modulu se pretvara u visokonaponsku struju. Samim tim nema onih karakteristicnih kablova za svecice. Znaci dobili smo 4 bobine...
B202 kao sto rekosmo ima, I ima samo sa 4 dizne, multipoint ubrizgavanje goriva u jusisnoj grani pri glavi motora. Takozvani RAIL. DI/APC je uveden od neke 1989 godine I bio revolucija. Znaci na B202 motorima, Turbo, imamo di/apc od 1989 recimo kao standard. Ubrizgavanje goriva je multipoint.
DI ili kaseta, ili razlozeno DIRECT IGNITION. Gde do samog modula dolazi struja niskog napona a u samom modulu se pretvara u visokonaponsku struju. Samim tim nema onih karakteristicnih kablova za svecice. Znaci dobili smo 4 bobine...
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
@Tazz - nekoliko pitanja za tebe :
1. - Kada pricamo o svim Saab-vim benzinskim motorima koji su u opticaju u modelima koji su podlozni uvozu kod nas (podrazumevam E3 ->)....po tvom misljenju:
-KOJI je to motor koji bi se smatrao IDEALNOM kupovinom (best bay - da bi me razumeo )
-ISTO pitanje,samo bez limita za Euro 3 standard....(znaci,jel "bolji" mozda neki stariji..... )
Sta nam preporucujes ?
2. - Vrlo cesto se moze videti po oglasima sledeca situacija: prodajem saab 2.0t ili prodajem saab 2.0T.Ovo malo i veliko T,jel ima nekog znacaja ili je to samo do kucanja.....
3. - Varijanta saab-a na kome pise AERO .......jel to znaci da ima alu felne a ne celicne,ili to ima neke veze sa motorom.
Hvala
1. - Kada pricamo o svim Saab-vim benzinskim motorima koji su u opticaju u modelima koji su podlozni uvozu kod nas (podrazumevam E3 ->)....po tvom misljenju:
-KOJI je to motor koji bi se smatrao IDEALNOM kupovinom (best bay - da bi me razumeo )
-ISTO pitanje,samo bez limita za Euro 3 standard....(znaci,jel "bolji" mozda neki stariji..... )
Sta nam preporucujes ?
2. - Vrlo cesto se moze videti po oglasima sledeca situacija: prodajem saab 2.0t ili prodajem saab 2.0T.Ovo malo i veliko T,jel ima nekog znacaja ili je to samo do kucanja.....
3. - Varijanta saab-a na kome pise AERO .......jel to znaci da ima alu felne a ne celicne,ili to ima neke veze sa motorom.
Hvala
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
1.
Oni koji su podlozni uvozu su : SAAB 9-3 MY 2001> , SAAB 9-5 MY2001>...
Kodne oznake motora u ovim autima su D223L, D308 cini mi se, B205E/L/R, B235E/L/R...
Najbolja kupovina je za nase uslove naravno 2.0T benzinac... Registracija...
Cim se uzme, odradio bih ventilaciju kartera, skinuo glavu ako ima potrebe(a ima u 95% slucajeva) sredio tu sve, skinuo karter, oprao tu sve lepo, pregledao lanac... Uklonio lanac Balansnih osovina za pocetak, pregledao ostatak lepo... Turbo pregledao, ono koliko ima lufta u osovini po aksijalnom delu i gore dole... i Zviznuo mu mapu od nekih 220KS i 330-350NM.
Bez limita... B234R motor... Motor iz 9000 Aero modela! naravno sa agregatima jer je tu pored zapremine od 2.3L bitan i Turbo Agregt koji je Mitsubishi MHI TD04HL-16T u kucistu 6cm2. Veci turbo, ali koji je relativno lagan, pa se brzo zavrti... i ima snage do 290KS.
(ja sam izbacio celu unutrasnjost iz 205 motora i turio iz 234 u moj 9-5 )
Malo i Veliko slovo... nemam pojma, imao sam 9-3 SS sa oznakom 2.0T. Bio je VECTOR model prepucan sa opremom... maltene je sve imao. Ali je imao i 175KS, dakle standardno za 2.0t motor u SS-u.
Aero varijanta na autima podrazumeva drugaciji paket opreme, sportsko vesanje, spojleri(Body kit), Drugacija sedista, drugaciji enterijer malo, NAravno Alu felme( 9000-900-16`` felne, 9-3 i 9-5- 17 i 18`` felne) Ima razlike izmedju njih, kocnice su im drugacije... Recimo Aero modeli na 9-5 imaju 16`` diskove napred, a moj non aero model ima 15``.
Dalje Aero modeli mahom ... imaju MHI TD04HL turbo agregate, dok stariji modeli imaju Garett T25, a noviji GT17. Pricam o benzincima.
Mahom su 2.3 motori, ali... 900NG, 9000 postoje modeli Aero, koji imaju paket opreme Aero, a motor je 2.0.
Molim!
Oni koji su podlozni uvozu su : SAAB 9-3 MY 2001> , SAAB 9-5 MY2001>...
Kodne oznake motora u ovim autima su D223L, D308 cini mi se, B205E/L/R, B235E/L/R...
Najbolja kupovina je za nase uslove naravno 2.0T benzinac... Registracija...
Cim se uzme, odradio bih ventilaciju kartera, skinuo glavu ako ima potrebe(a ima u 95% slucajeva) sredio tu sve, skinuo karter, oprao tu sve lepo, pregledao lanac... Uklonio lanac Balansnih osovina za pocetak, pregledao ostatak lepo... Turbo pregledao, ono koliko ima lufta u osovini po aksijalnom delu i gore dole... i Zviznuo mu mapu od nekih 220KS i 330-350NM.
Bez limita... B234R motor... Motor iz 9000 Aero modela! naravno sa agregatima jer je tu pored zapremine od 2.3L bitan i Turbo Agregt koji je Mitsubishi MHI TD04HL-16T u kucistu 6cm2. Veci turbo, ali koji je relativno lagan, pa se brzo zavrti... i ima snage do 290KS.
(ja sam izbacio celu unutrasnjost iz 205 motora i turio iz 234 u moj 9-5 )
Malo i Veliko slovo... nemam pojma, imao sam 9-3 SS sa oznakom 2.0T. Bio je VECTOR model prepucan sa opremom... maltene je sve imao. Ali je imao i 175KS, dakle standardno za 2.0t motor u SS-u.
Aero varijanta na autima podrazumeva drugaciji paket opreme, sportsko vesanje, spojleri(Body kit), Drugacija sedista, drugaciji enterijer malo, NAravno Alu felme( 9000-900-16`` felne, 9-3 i 9-5- 17 i 18`` felne) Ima razlike izmedju njih, kocnice su im drugacije... Recimo Aero modeli na 9-5 imaju 16`` diskove napred, a moj non aero model ima 15``.
Dalje Aero modeli mahom ... imaju MHI TD04HL turbo agregate, dok stariji modeli imaju Garett T25, a noviji GT17. Pricam o benzincima.
Mahom su 2.3 motori, ali... 900NG, 9000 postoje modeli Aero, koji imaju paket opreme Aero, a motor je 2.0.
Molim!
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
Evo Boki pitao...
Boki je napisao:Sto znaci slavljenice da je B204L keva uz neku sitniju doradu??
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
DA.
Za zdravih 265KS i 370 NM... kroz skoro sve obrtaje... Tacnije od 2300 Rpm da si na nekih 300NM na 2700 na 370 pa sve do 4900Rpm, gde onda nastavljas da jases po snazi do 5900rpm. Znachi od nekih 1700rpm da imas preko 80% obrtnog momenta.
Naravno Balansne osovine napolje iz auta.
A kako to lupa po ledjima, kad krene da puni... joooj.
Za zdravih 265KS i 370 NM... kroz skoro sve obrtaje... Tacnije od 2300 Rpm da si na nekih 300NM na 2700 na 370 pa sve do 4900Rpm, gde onda nastavljas da jases po snazi do 5900rpm. Znachi od nekih 1700rpm da imas preko 80% obrtnog momenta.
Naravno Balansne osovine napolje iz auta.
A kako to lupa po ledjima, kad krene da puni... joooj.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
Cek cek,pa sta je sad bolje......B204L ili B234R
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
B2x4 je serija motora aman.
xx0 ili 3x oznacava zapreminu motora.
Ako kazem B2x4 onda se zna na shta mislim.
B234R motor je u Aero 9000 . razlika u motorima je u tome da ima 2300 ccm i MHI turbo agregat.
Uzmi 234L ili E ili S motor, stavi mu MHI agregat, promeni mapu i eto ti Aero standardan.
Uzmi 204e od 150KS, Promeni mapu auta i eto te na 265KS i 360-370NM.
Uzmi 204e, promeni injektore, stavi MHI agregat sa Aera i mape i eto ti 280KS i 400NM. ma mozesh da se igras sa tim motorima koliko hoces. Mislim koliko para imas ...
Speed cost`s money, HOW FAST DO YOU WANT TO GO!
Fabrichka postavka...
B204e- 220KS i 330NM
B234L- 240KS i 400NM
Aero - 250KS i 410NM
Recimo...
Preko toga treba 3`` downpipe... i jos neke zavrzlame koje nisu skupe...
Sa tim izmenama...
B204E- 265KS 370NM
B234L- 270KS i 440NM
Aero - 290KS i 450NM
Ovako u Stage 3, TO JE BOLEST!
xx0 ili 3x oznacava zapreminu motora.
Ako kazem B2x4 onda se zna na shta mislim.
B234R motor je u Aero 9000 . razlika u motorima je u tome da ima 2300 ccm i MHI turbo agregat.
Uzmi 234L ili E ili S motor, stavi mu MHI agregat, promeni mapu i eto ti Aero standardan.
Uzmi 204e od 150KS, Promeni mapu auta i eto te na 265KS i 360-370NM.
Uzmi 204e, promeni injektore, stavi MHI agregat sa Aera i mape i eto ti 280KS i 400NM. ma mozesh da se igras sa tim motorima koliko hoces. Mislim koliko para imas ...
Speed cost`s money, HOW FAST DO YOU WANT TO GO!
Fabrichka postavka...
B204e- 220KS i 330NM
B234L- 240KS i 400NM
Aero - 250KS i 410NM
Recimo...
Preko toga treba 3`` downpipe... i jos neke zavrzlame koje nisu skupe...
Sa tim izmenama...
B204E- 265KS 370NM
B234L- 270KS i 440NM
Aero - 290KS i 450NM
Ovako u Stage 3, TO JE BOLEST!
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Tipovi svih Saabovih benzinskih motora od B20 do B205
Pa znajuci to,zato i postavih pitanje.......Radilo se o dve razlecete kubikaze.....sto u sustini nije bitno,vec je vazno kako se s njim poigras......TAZZ je napisao:B2x4 je serija motora aman.
xx0 ili 3x oznacava zapreminu motora.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju