SAAB CAFFE
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB CAFFE
Spike...
Tema je bas za to... sve i svashta...
Uci nas malo... a posle moze i u teh. delu kad se smislis... podesavanje veshanja... kako i shta...
Tema je bas za to... sve i svashta...
Uci nas malo... a posle moze i u teh. delu kad se smislis... podesavanje veshanja... kako i shta...
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- Jolly
- Postovi: 657
- Pridružio se: 09 Okt 2013, 14:45
- Lokacija: Leskovac
- Kontakt:
Re: SAAB CAFFE
Ajd na brzinu:
Gume:
Nadupravljanje (Preupravljanje)- kosi gazni ugao veci pozadi nego napred
Podupravljanje- kosi gazni ugao veci napred nego pozadi
Neutralno- kosi gazni ugao je isti napred i pozadi
*kosi gazni ugao je manji kod nizih profila gume.
Kosi gazni ugao gume se smanjuje rastucim pritiskom u pneumatiku pa zato:
Veci vazdusni pritisak napred, smanjuje podupravljanje.
Veci vazdusni pritisak nazad smanjuje nadupravljanje.
U nasem slucaju, kod automobila sa motorom napred i prednjom vucom, veci vazdusni pritisak treba biti napred. Povecanjem pritiska samo za 0.2 bara, dobijaju se odlicni rezultati, tako da pazite na pritisak u gumama- podaci su za rasterecen auto.
Siri pneumatici pozadi smanjuju nadupravljanje, a napred podupravljanje.
Nagib:
Negativan nagib napred, smanjuje podupravljanje.
Negativan nagib nazad, smanjuje nadupravljanje.
Zatur takodje ima velku ulogu u ponasanju vozila u krivini, pa ga bolje ne dirati.
Sirina gaznog traga:
Siri trag napred smanjuje podupravljanje.
Siri trag nazad smanjuje nadupravljanje.
jako je bitno da su distanceri od lakih legura, kako bi se manje opteretio trap.
Nisko teziste je takodje dobro za savladavanje krivine, ali je takav auto neupotrebljiv za svakodnevnu upotrebu, pa o tome necu posebno pisati.
Tvrdje opruge napred smanjuju nadupravljanje.
Tvrdje opruge nazad smanjuju podupravljanje.
Bitna stvar, pretvrde opruge na pogonskoj osovini mogu da dovedu do proklizavanja pogonskih tockova.
Eto, malo teorije, ukratko. :)
Da se razumemo, hobista sam, ovo je uglavnom ono sto sam citao iz udzbenika i probao na svojim kolima licno. Brojevi vezani za podesavanje se razlikuju od modela vozila, opet, to se da lako naci na net-u, malo tezi put je probati na svom autu, ja sam morao da probam uz neke smernice ljudi jer nasi trkaci te podatke kriju kao zmija noge. Moja sreca je ta, da sam imao prilike da upoznam test vozace, koji su me uputili u problematiku i ispravno savetovali.
Gume:
Nadupravljanje (Preupravljanje)- kosi gazni ugao veci pozadi nego napred
Podupravljanje- kosi gazni ugao veci napred nego pozadi
Neutralno- kosi gazni ugao je isti napred i pozadi
*kosi gazni ugao je manji kod nizih profila gume.
Kosi gazni ugao gume se smanjuje rastucim pritiskom u pneumatiku pa zato:
Veci vazdusni pritisak napred, smanjuje podupravljanje.
Veci vazdusni pritisak nazad smanjuje nadupravljanje.
U nasem slucaju, kod automobila sa motorom napred i prednjom vucom, veci vazdusni pritisak treba biti napred. Povecanjem pritiska samo za 0.2 bara, dobijaju se odlicni rezultati, tako da pazite na pritisak u gumama- podaci su za rasterecen auto.
Siri pneumatici pozadi smanjuju nadupravljanje, a napred podupravljanje.
Nagib:
Negativan nagib napred, smanjuje podupravljanje.
Negativan nagib nazad, smanjuje nadupravljanje.
Zatur takodje ima velku ulogu u ponasanju vozila u krivini, pa ga bolje ne dirati.
Sirina gaznog traga:
Siri trag napred smanjuje podupravljanje.
Siri trag nazad smanjuje nadupravljanje.
jako je bitno da su distanceri od lakih legura, kako bi se manje opteretio trap.
Nisko teziste je takodje dobro za savladavanje krivine, ali je takav auto neupotrebljiv za svakodnevnu upotrebu, pa o tome necu posebno pisati.
Tvrdje opruge napred smanjuju nadupravljanje.
Tvrdje opruge nazad smanjuju podupravljanje.
Bitna stvar, pretvrde opruge na pogonskoj osovini mogu da dovedu do proklizavanja pogonskih tockova.
Eto, malo teorije, ukratko. :)
Da se razumemo, hobista sam, ovo je uglavnom ono sto sam citao iz udzbenika i probao na svojim kolima licno. Brojevi vezani za podesavanje se razlikuju od modela vozila, opet, to se da lako naci na net-u, malo tezi put je probati na svom autu, ja sam morao da probam uz neke smernice ljudi jer nasi trkaci te podatke kriju kao zmija noge. Moja sreca je ta, da sam imao prilike da upoznam test vozace, koji su me uputili u problematiku i ispravno savetovali.
- Perkele
- Drug Član
- Postovi: 898
- Pridružio se: 16 Apr 2012, 00:00
- Lokacija: Indjija
- Kontakt:
Re: SAAB CAFFE
Sta bi sa forumom?
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: SAAB CAFFE
Radovi na serveru...Mislim da se oseti razlika...Bar kod mene je brze malo...
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: SAAB CAFFE
Evo i obavestenje,kacio sam,mozda neko nije ispratio...Uglavnom,hvala na strpljenju,sada smo malo brzi nego ranije...Slavisacs je napisao:U toku sledece nedelje izvrsice se migracija VPS servera na nove nodove(servere) .
Radovi na migraciji ce se vrsiti nasumicno .
Novi nodovi ce imati ssd cashe,unapredjene konfiguracije.
Euro-Net Hosting
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
- MAD SERB
- Postovi: 2362
- Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
- Lokacija: BOR
- Kontakt:
Re: SAAB CAFFE
Odradjen remap servera ko ne veruje nek odradi dyno test
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T !
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
- marko dorcol
- Postovi: 98
- Pridružio se: 22 Nov 2013, 16:04
Re: SAAB CAFFE
Tek par dana sam vas clan,a od prekjuce radovi na serveru...reko da nije i sajt prodat kinezima...sala mala. Drago mi je da smo opet ovde drugari!!!!!!!!!!!!!!!
- Perkele
- Drug Član
- Postovi: 898
- Pridružio se: 16 Apr 2012, 00:00
- Lokacija: Indjija
- Kontakt:
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- MAD SERB
- Postovi: 2362
- Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
- Lokacija: BOR
- Kontakt:
Re: SAAB CAFFE
RADI a nečuje se
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T !
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
- marko dorcol
- Postovi: 98
- Pridružio se: 22 Nov 2013, 16:04
Re: SAAB CAFFE
"te godine cika Kure je dovezao novog BMW-a..." ...da je isao u Svedsku mozda bi pao i neki Saab...
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB CAFFE
Pita me drugar iz Kanade da li ce da mu gori CE lampica ako izbaci katalizator - radi se o 9-5 sa B235 motorom i 180ks
Jel zna neko mozda?..........Tazz?
Jel zna neko mozda?..........Tazz?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- BOKI 900
- Wheeler Dealer
- Postovi: 1414
- Pridružio se: 05 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: beograd
Re: SAAB CAFFE
ako je sonda na samom katalizatoru problem,ako nije nebi trebala da pravi problem na 95 do 2004god sigurno.
znam da na 93ss benzin nije na kat-u ali je pre i posle njega.temperaturna sonda prepoznaje kad je eventualno kat skinut ili ispraznjen i tada gori check.
znam da na 93ss benzin nije na kat-u ali je pre i posle njega.temperaturna sonda prepoznaje kad je eventualno kat skinut ili ispraznjen i tada gori check.
Love SAAB, never GM
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB CAFFE
Verovatno zato sto je u katalizatoru temperatura oko 800 stepeni, pa sonda, cak i ako nije na samom KAT-u, primeti ipak veliku razliku u temperaturi.
Ovaj njegov tj. od njegovog brata je 2003 godiste cini mi se.......
Ovaj njegov tj. od njegovog brata je 2003 godiste cini mi se.......
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB CAFFE
Verovatno predjena kilometraza jos veca, ko zna koliko je stvarno imao kada je kupljen.
[link_open=http://www.b92.net/automobili/vesti.php ... pa_160x500]CLANAK[/link_open]
[link_open=http://www.b92.net/automobili/vesti.php ... pa_160x500]CLANAK[/link_open]
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- marko dorcol
- Postovi: 98
- Pridružio se: 22 Nov 2013, 16:04
Re: SAAB CAFFE
ima li neko iskustva sa odrzavanjem i negom koze u saab-u,ja imam krem kozna sedista,a predhodni vlasnik nije bio bas cistunac,auto sam kupio pre 15tak dana a jos ga nisam doveo u red...
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB CAFFE
Ja premazem 2-3 godisnje sedista nekim mlekom za negu koje nadjem po radnjama - ranije sam imao Sonax, sada Turtle.....oba OK.
Za popravku pukotina i ogrebotina sam kupovao u nemackoj kod [link_open=http://www.lederzentrum.de/]OVIH[/link_open] i jako sam zadovoljan. Kod mene su na suvozackom bile ogrebotine, od zenskih noktiju ili od nekih drikera sa farmerki, a kod moje drage napukla povrsinski koza - sve sam sredio sredstvom za toniranje, a poslali su mi i "tecnu kozu" za teske slucajeve, ali mi nije trebala (upakovana kao super lepak).
Sve proizvode prave prema tvojoj boji koze - imas na sajtu paletu - ako nisi siguran posaljes im naslon ili neki deo pa ti oni odrede, posto si u nemackoj tebi to nije problem.
Za popravku pukotina i ogrebotina sam kupovao u nemackoj kod [link_open=http://www.lederzentrum.de/]OVIH[/link_open] i jako sam zadovoljan. Kod mene su na suvozackom bile ogrebotine, od zenskih noktiju ili od nekih drikera sa farmerki, a kod moje drage napukla povrsinski koza - sve sam sredio sredstvom za toniranje, a poslali su mi i "tecnu kozu" za teske slucajeve, ali mi nije trebala (upakovana kao super lepak).
Sve proizvode prave prema tvojoj boji koze - imas na sajtu paletu - ako nisi siguran posaljes im naslon ili neki deo pa ti oni odrede, posto si u nemackoj tebi to nije problem.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB CAFFE
Imas u [link_open=http://www.saabclubserbia.rs/viewtopic.php?f=93&t=223]OVOJ[/link_open] temi par postova oko togamarko dorcol je napisao:ima li neko iskustva sa odrzavanjem i negom koze u saab-u,
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
Re: SAAB CAFFE
Upalilo mi se upozorenje za veliki servis. Servis je odradjen pre 17.000 km ali nije obrisano projektovano upozorenje ( radio sam servis kod nekog majstora bez tech 2,inace majstora za Alfe i sl,morao kod njega zbog garancije ). Je l moze i ovaj brojac da se resetuje kao i brojac za mali servis ,a aako ne moze da li smem da ga bacim na ignore i da tako vozim. Rekoh da pitam da mi auto ne ode slucajno u neki safe mod pa da bude
Poslednji put menjao 1 dana Bagzi93, izmenjena 29 puta
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB CAFFE
Vidi KD...
Mislim da ce goreti CEL.
I koji kat ce skinuti? Ima dva... Opet moze da se iskljuci CeL za katove. Moze da se iskljuci druga lambda...
Sve moze... samo koshta...
Mislim da ce goreti CEL.
I koji kat ce skinuti? Ima dva... Opet moze da se iskljuci CeL za katove. Moze da se iskljuci druga lambda...
Sve moze... samo koshta...
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB CAFFE
A u kanadi sada je problem... Prodje GrtaLca i zatrpa prilaz, a ti onda slomis lopatu sa lopatanjem.
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB CAFFE
A kako znas da je veliki servis??? Nisam znao da ti auto kaze regular service inspection ... i ... big service...
Sta ti pishe na sidu?
Sta ti pishe na sidu?
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
Re: SAAB CAFFE
Zaboravio sam da kada sam menjao ulje bilo jos 20,30% ( ne secam se tacno ) do servisa i nije moglo da se resetuje i sad mi normalno izbacio upozorenje. Jos tad kad sam cackao da to resetujem a ocigledno nisam uspeo ( a sad me Tazz podsetio da proverim )pisalo mi MAIN i INTERMEDIATE . Na osnovu tih secanja ja zakljucio da mi izbacilo upozorenje za veliki servis ,posto sam kao resetovao mali ( u mojoj glavi ). U svakom slucaju bilo upozorenje za mali servis i sad sam ga resetovao.TAZZ je napisao:A kako znas da je veliki servis??? Nisam znao da ti auto kaze regular service inspection ... i ... big service...
Sta ti pishe na sidu?
Na SID-u mi bio kljuc i time for service.
P.S. KOd dizelasa obavezno drzati kocnicu dok se obavlja resetovanje.
- TAZZ
- Postovi: 2770
- Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB CAFFE
Prodjoh pored saobracajke danas oko 18h... Desila se ispred mene otprilike 5-10min. Bas pricao sa Bokijem telefonom... Autoput Sid-Beograd, posle nekih 10-15km posle odvajanja za Rumu. Beli Golf2, kamionche sa.prikolicu sa Bocama za plin, i neko vozilo koje.nisam mogao razaznati... Golf u levoj traci fali mu pola njushke... Van autoputa- izleteo kamion i boce svuda...
Taj auto koji nisam mogao razaznati, kosooki neki, mislim far ... kao da je falilo pola krova, van autoputa, reko bih da se prevrtao ili sta vec... nalazio se na nekih 30-50tak metara od kamiona...
Ljudi uzivo... bas uzas... i jos kaem Bokiju valjda su ok, ali ovaj kosooki... Kao da ga fali pola... Kad ono...
Poginuo brat Save Milosevica...
Qratz!
Nek mu je laka crna zemlja... RIP.
Poterali ih maleri u porodici.
Zalos!
Taj auto koji nisam mogao razaznati, kosooki neki, mislim far ... kao da je falilo pola krova, van autoputa, reko bih da se prevrtao ili sta vec... nalazio se na nekih 30-50tak metara od kamiona...
Ljudi uzivo... bas uzas... i jos kaem Bokiju valjda su ok, ali ovaj kosooki... Kao da ga fali pola... Kad ono...
Poginuo brat Save Milosevica...
Qratz!
Nek mu je laka crna zemlja... RIP.
Poterali ih maleri u porodici.
Zalos!
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!
400NM of torque! Spool it!
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta