Saab 9-5 Aero

Korisnikov avatar
nikola1982
Drug Član
Postovi: 123
Pridružio se: 16 Mar 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Saab 9-5 Aero

Postod nikola1982 » 25 Avg 2013, 12:11

Pozdrav,

Danas u voznji malo bacio pogled na boost gauge kazaljku.
Na punom gasu u svim brzinama ne ide dalje od pola zutog polja.
Pri normalnom gasu je mozda na 1/4 zutog.
Da li je ovo normalna pojava?

U pitanju je model iz 2003 godine.

Hvala

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod kd23se4 » 25 Avg 2013, 15:28

Nije normalno - pola zutog polja je tzv. "safe mode" znaci da nesto ne valja sa turbom/APC-om pa ga sistem stavlja na "sigurno"

Korisnikov avatar
nikola1982
Drug Član
Postovi: 123
Pridružio se: 16 Mar 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod nikola1982 » 25 Avg 2013, 18:22

Trazio sam malo po net-u sta bi mogao da bude problem,
na par mesta se pominje crank position sensor...

Korisnikov avatar
TAZZ
Postovi: 2770
Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod TAZZ » 26 Avg 2013, 04:27

Senzor radilice da je mrtav ne bi mogao da upalis auto.
Nije on. Moze bude vise stvari... od osiguraca pa nadalje... moze bude glupost a moze i da kosta. ovako napamet tesko za overload da moze neko da pomogne a da nemamo nikakvih ulaznih parametara. mozda nije ustelovana kazaljka Turbo... Sa koliko puni na punom gasu... Mislim na pritisak... Kiliko ubacuje vazduha po cilindru a po revoluciji... Mozda MAF senzor... moze i kaseta... imas li CEL upaljen na tabli? Na kraju... Odakle si?
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!

Korisnikov avatar
nikola1982
Drug Član
Postovi: 123
Pridružio se: 16 Mar 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod nikola1982 » 26 Avg 2013, 04:38

Ovoj problem mi se nedavno pojavio, mozda pre neku nedelju...
Iskreno nisam nesto zagledao u kazaljku turba, ali sam osetio da auto ide slabije...
S obzirom da su bile paklene vrucine, mislio sam da je do toga.
Nisam stigao da odem do servisa da ga bacim na diagnostiku i vidim te podatke...
Malo sam cackao po saab central forumu i pronasao da su mnogi imali ovaj problem...
Kazu da je problem sa vakum crevima tj. sa nepovratnim ventilom na R crevu APC-a.
Ovo su resavali jednostavnim zapusavanjem istog.

Slika

Nemam upaljen CEL na tabli, iz BG-a sam...

Pozdrav

Korisnikov avatar
TAZZ
Postovi: 2770
Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod TAZZ » 26 Avg 2013, 06:59

Da taj nepovratni ventil na EVAP kanisteru zna da ebe... i mene je dok nisam to zapusio.
Na R liniji. isukao iz APC-a i pampurisao, i ostavio R na APCu na atmosferi.
Mislim da cu pampurisati i iz Leptira gasa takodje.
Moze da bude do toga.
A moze i da jos neka crevca zezaju, takodje i BOV ventil moze da pravi problem...
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!

Korisnikov avatar
nikola1982
Drug Član
Postovi: 123
Pridružio se: 16 Mar 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod nikola1982 » 26 Avg 2013, 09:30

Cim danas dodjem kuci ima da padne jedno cepovanje R linije... :dance2:
Posle toga idem malo da :vrm: i proverim da li je sve ok.

Korisnikov avatar
nikola1982
Drug Član
Postovi: 123
Pridružio se: 16 Mar 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod nikola1982 » 26 Avg 2013, 15:25

Cepovanje uspelo, pacijent radi kao sat... :dance2:
Sada tokom :vrm: sa punim gasom turbo kazaljka ulazi u nandzarasto...
Takodje, sada se cuje i RV posle pustanja papucice gasa...

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod AERO » 26 Avg 2013, 15:34

:bravo:

Korisnikov avatar
Bagzi93
Drug Član
Postovi: 1349
Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
Lokacija: Zvecan

Re: Saab 9-5 Aero

Postod Bagzi93 » 26 Avg 2013, 15:42

:bravo: :dpo:

Korisnikov avatar
TAZZ
Postovi: 2770
Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod TAZZ » 26 Avg 2013, 16:06

Mislis BPV... ili Ti u narodu znano ... Kijalica...
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!

Korisnikov avatar
nikola1982
Drug Član
Postovi: 123
Pridružio se: 16 Mar 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod nikola1982 » 26 Avg 2013, 16:17

To, to... Fercera kijalica samo tako... jos da je free flow filter za vazduh, ccccc...

Korisnikov avatar
nikola1982
Drug Član
Postovi: 123
Pridružio se: 16 Mar 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod nikola1982 » 28 Avg 2013, 10:08

Kakva je razlika u performansama izmedju 100, 200 i 300 cell trkackih katalizatora?

Korisnikov avatar
nikola1982
Drug Član
Postovi: 123
Pridružio se: 16 Mar 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod nikola1982 » 12 Sep 2013, 10:23

Da li ima neko problem sa ubacivanjem u rikverc ili prvu brzinu?
Po nekad ne mogu da ubacim u rikverc, sto resavam tako sto ubacim u prvu brzinu i iz nje direktno u rikverc.
Sto se prve brzine tice, desava mi se da nekad ne mogu da ubacim u prvu, a nekad da tesko ulazi u istu.

Trazio sam po malo po net-u i nasao sledece:

- spring in the gear change selector had broken making it impossible to get into reverse and very difficult into first to fifth.

- CHECK BRAKE LIGHT SWITCH FUSE AND BRAKE TRANSMISSION SHIFT INTERLOCK SOLENOID FUSE.
IF BOTH FUSES ARE GOOD.PROBLEM IS THE BRAKE SWITCH FAULTY OR BRAKE TRANSMISSION SHIFT INTERLOCK SOLENOID IS FAULTY.

Takodje, video sam temu "Stelovanje biraca brzina", ali nisam siguran
da li ovo resava moj problem...

Hvala

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod kd23se4 » 12 Sep 2013, 11:26

Ako pricamo o manuelnom menjacu - postoji jedna plastika koja se nalazi na sipki rucice menjaca - mora da se skine onaj kozni dzak i vidi se odmah. Ako je rucica menjaca skinuta, pa iz nekog razloga nije lepo vracena ta plastika ne vrsi svoj posao tj. pogresno usmerava rucicu menjaca kada se ubacuje u rikverc - dok u najgorem slucaju krci menjac kada se ubacuje u 5-tu brzinu.
Moj savet je da skines dzak (samo se svuce sa konzole) i pogledas da li je ta plastika dobro namestena.
[link_open=http://www.jimellissaabparts.com/showAs ... odel=14675]VIDI DEO BROJ 13 NA SLICI[/link_open]

Korisnikov avatar
nikola1982
Drug Član
Postovi: 123
Pridružio se: 16 Mar 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod nikola1982 » 12 Sep 2013, 11:34

To sam prvo proverio, sve je ok...
Ne krci menjac, samo po nekad ne ubacuje u brzinu...
Kada idem iz prve direktno u rikverc sve bude ok.

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod kd23se4 » 12 Sep 2013, 12:41

Jesi proverio nivo ulja u menjacu? Nekako mi deluje kao da ti neki sinhron zapinje u brzini, pa ubacivanjem 1. brzine isti izbacis, sto ti omoguci ubacivanje u R.

Cisto kao napomena..........Saab to mozda nije predvideo, ali ulje u manuelnom menjacu bi ipak trebalo bar jednom u zivotu zameniti ili na barem 200.000km/10 godina

Korisnikov avatar
nikola1982
Drug Član
Postovi: 123
Pridružio se: 16 Mar 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod nikola1982 » 12 Sep 2013, 13:39

Ulje promenjeno pre 5 meseci kada sam kupio kola...
Nivo ulja je ok.
Ne znam zasto glavi prva brzina i to ne svaki put...

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: Saab 9-5 Aero

Postod GRIPEN » 19 Sep 2013, 09:24

koje si ulje sipao?
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
nordic
Drug Član
Postovi: 459
Pridružio se: 20 Maj 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod nordic » 19 Sep 2013, 23:17

sipaj redline ili motul 300 u menjac...
Svadjanje na forumu je kao ucestvovanje na specijalnoj olimpijadi...Cak i ako pobedis opet si retardiran!

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod kd23se4 » 19 Sep 2013, 23:43

nordic je napisao:sipaj redline ili motul 300 u menjac...
Taman posla, u menjac samo ide MTF0063 i nijedno drugo ulje

Korisnikov avatar
nice
Postovi: 18
Pridružio se: 18 Sep 2013, 00:49

Re: Saab 9-5 Aero

Postod nice » 22 Sep 2013, 20:15

Pozz
Zna li neko ima li kakva fora kod skidanja zgloba
Poluosovine do gitribe,ne ide klasicno
9-5,2001

Korisnikov avatar
TAZZ
Postovi: 2770
Pridružio se: 07 Jul 2013, 14:23
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod TAZZ » 22 Sep 2013, 22:27

Hahahhaa...
Ima...
Ako nije skidano nikada... da ne pokidas manzetnu.. pod auto, drvena letva i cekic... postavis letvu na spoljni deo i udaras... da iskoci iz menjaca. i onda spremis 2 litre mtf0063 jer izadje ulje iz menjaca. vadi se sve sa soljama... meni je bilo ok pa sam sa cimanjemsam ishcupao iz menjacha. pre toga naravno se oslobodi homokineticjki iz lezaja.
B235R///Mackanized by TAZZ
400NM of torque! Spool it!

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: Saab 9-5 Aero

Postod GRIPEN » 22 Sep 2013, 23:28

nikola1982 je napisao:Ulje promenjeno pre 5 meseci kada sam kupio kola...
Nivo ulja je ok.
Ne znam zasto glavi prva brzina i to ne svaki put...
E, moze da bude zbog dzaca motora-menjaca [link_open=http://www.skandix.de/en/spare-parts/en ... g/1015262/]KLIK[/link_open]
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Saab 9-5 Aero

Postod AERO » 23 Sep 2013, 00:26

nice je napisao:Pozz
Zna li neko ima li kakva fora kod skidanja zgloba
Poluosovine do gitribe,ne ide klasicno
9-5,2001
Slika

Slika


Povratak na “SAAB 9-5”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 9 gostiju