2.2TiD
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
2.2TiD
Posto u jedinoj temi koju imamo o ovom motoru on tesko dise, ajde i jednu lepu da otvorimo
Clan sa nemackog foruma iz Danske. Prvi motor, druga turbina (zamenjena polovnom). Sta reci?
Clan sa nemackog foruma iz Danske. Prvi motor, druga turbina (zamenjena polovnom). Sta reci?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- saabvolvo
- Postovi: 594
- Pridružio se: 14 Apr 2013, 00:00
- Lokacija: indjija
Re: 2.2TiD
KD...naravno,redovno i kvalitetno održavanje,stil vožnje,ulje je krv motora,zašto japanci žive sto godina...jedu zdravo,piju zdravo,misle zdravo..
tako i motor,ja sam pre 20 god.imao reno 25,prešao 700000 kad sam ga prodao,bio dobar kad sam ga kupio,čovek pre mene ga mazio...nego..reci ti meni,ovi 1.9 dizeli
imaš li info o potrošnji ulja,ja prešao 5000 sa mobil 0w40 i ulje stoji,malo mi neobično jer mi volvo pio 0,5 na 1000km,a i prešao doduše dosta...
šta kažu iskustva drugih
tako i motor,ja sam pre 20 god.imao reno 25,prešao 700000 kad sam ga prodao,bio dobar kad sam ga kupio,čovek pre mene ga mazio...nego..reci ti meni,ovi 1.9 dizeli
imaš li info o potrošnji ulja,ja prešao 5000 sa mobil 0w40 i ulje stoji,malo mi neobično jer mi volvo pio 0,5 na 1000km,a i prešao doduše dosta...
šta kažu iskustva drugih
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 2.2TiD
1,9TiD koliko znam nema nekih problema sa potrosnjom ulja - ako je sve kako treba.
Kod mog i curinog 9-3 (oba 2.2TiD) menjamo ulje na 10-12.000km (Mobil 1 0W40) i kod zamene nivo je negde na pola izmedju min. i max.
Ako je od min do max 0,5-0,7, znaci da nasi naftasi potrose 0,25-0,35 do zamene. Tako da sve je OK!
Predjena kilometraza.....ne znam sta je mnogo, moj ima blizu 260.000km, a njen 270.000km (oba imaju kompletne servisne od prvog vlasnika do danas, tako da bi trebalo da su toliko presli)
Kod mog i curinog 9-3 (oba 2.2TiD) menjamo ulje na 10-12.000km (Mobil 1 0W40) i kod zamene nivo je negde na pola izmedju min. i max.
Ako je od min do max 0,5-0,7, znaci da nasi naftasi potrose 0,25-0,35 do zamene. Tako da sve je OK!
Predjena kilometraza.....ne znam sta je mnogo, moj ima blizu 260.000km, a njen 270.000km (oba imaju kompletne servisne od prvog vlasnika do danas, tako da bi trebalo da su toliko presli)
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
Re: 2.2TiD
@saabvolvo
Izgleda da stvarno ne trose. Ja sam imao problem sa viskom koji sam primetio na 3000km(da l je serviser sipao vise?-nije saab majstor )odvadio sam nekih 500-600 ml i ostavio na max. Trenutno gazim 11000 i dalje je na max.
Izgleda da stvarno ne trose. Ja sam imao problem sa viskom koji sam primetio na 3000km(da l je serviser sipao vise?-nije saab majstor )odvadio sam nekih 500-600 ml i ostavio na max. Trenutno gazim 11000 i dalje je na max.
- saabvolvo
- Postovi: 594
- Pridružio se: 14 Apr 2013, 00:00
- Lokacija: indjija
Re: 2.2TiD
evo danas mi saab napisao"check engine oil level" kad sam pisao post o potrošnji bilo ok,danas ću proveriti,nije mi jasno koliko stane od min do max KD
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 2.2TiD
Kod tebe je 1,9 u njega bi trebalo 4,6 litara da ide. U praksi sipas 4 litre pustis motor da radi, zagreje se, proveris nivo i po potrebi dosipas.
Kod 2.2 ide zvanicno 5,5 lit., ali sam ovih 5 godina koliko ga vozim doziveo da prilikom zamene stane sve od 4,8-6 litre - srecom imam pazljivog majstora koji uvek naspe manje pa proverava ili meni kaze da dospem
Kod 2.2 ide zvanicno 5,5 lit., ali sam ovih 5 godina koliko ga vozim doziveo da prilikom zamene stane sve od 4,8-6 litre - srecom imam pazljivog majstora koji uvek naspe manje pa proverava ili meni kaze da dospem
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- saabvolvo
- Postovi: 594
- Pridružio se: 14 Apr 2013, 00:00
- Lokacija: indjija
Re: 2.2TiD
Evo malopre proverio nivo,sve ok,isti nivo od kad sam merio zadnji put,zašto me upozorava
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
Re: 2.2TiD
@saabvolvo
U 1.9 tid od 150 ks ide 4,3 l ulja. Ta kolicina je navedena u onim knjizicama sto sam dobio uz auto. Trenutno mi je auto kod brata(1. avgusta se vraca sa odmora ) pa cu da proverim jos jednom i da potrazim je l ima negde kolika je kolicina ulja od min do max. Sto se ovoga upozorenja tice nadam se da je crkao merac pritiska ulja.
U 1.9 tid od 150 ks ide 4,3 l ulja. Ta kolicina je navedena u onim knjizicama sto sam dobio uz auto. Trenutno mi je auto kod brata(1. avgusta se vraca sa odmora ) pa cu da proverim jos jednom i da potrazim je l ima negde kolika je kolicina ulja od min do max. Sto se ovoga upozorenja tice nadam se da je crkao merac pritiska ulja.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 2.2TiD
Pa ako mu je nivo ulja OK, onda nema sta drugo da bude sem pokazivaca - nema sta da se nadamo i molimo
Eventualno vidi da nemas neki los kontakt u kablu ili da ti neko crevo ne cupa kablic koji vodi do tog senzora (koji bi trebalno da je negde u karteru)
Eventualno vidi da nemas neki los kontakt u kablu ili da ti neko crevo ne cupa kablic koji vodi do tog senzora (koji bi trebalno da je negde u karteru)
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
Re: 2.2TiD
@kd
A je l ovaj senzor meri samo nivo ulja( kao plovak ili neka sonda) ili on meri priisak pa kad on padne upozorava na nivo ulja.
A je l ovaj senzor meri samo nivo ulja( kao plovak ili neka sonda) ili on meri priisak pa kad on padne upozorava na nivo ulja.
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 2.2TiD
Samo nivo ulja! To je neka vrsta plovka kao sto si sam rekao.
Senzor koji meri pritisak - on ti upali ovu lampicu na instrument tabli
To je zapravo kuglica koja gura oprugu slicnu onoj u hemijskoj olovci i opruga je podesena da radi na pritiscima 0,4-1,2 bara zavisno od vozila - zato je uvek upaljena kad je motor ugasen.
Ako pritisak ulja nije dovoljno snazan da se odupre pitisku opruge onda se upali lampica, posto nastaje kontakt kuglice sa masom - princip je isti od Ferraria do Yuga
Senzor koji meri pritisak - on ti upali ovu lampicu na instrument tabli
To je zapravo kuglica koja gura oprugu slicnu onoj u hemijskoj olovci i opruga je podesena da radi na pritiscima 0,4-1,2 bara zavisno od vozila - zato je uvek upaljena kad je motor ugasen.
Ako pritisak ulja nije dovoljno snazan da se odupre pitisku opruge onda se upali lampica, posto nastaje kontakt kuglice sa masom - princip je isti od Ferraria do Yuga
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- saabvolvo
- Postovi: 594
- Pridružio se: 14 Apr 2013, 00:00
- Lokacija: indjija
Re: 2.2TiD
Sad merio ulje,sve ok,juče išao uveče u vožnju 45 min,nije palio upozorenje znači,ulja ima,a da slučajno on nema neki period od reseta čisto da ti kaže"AJD PROVERI ULJE,ČISTO ONAKO" jer da nešto nije u redu palio bi svaki put kad ga upalim i krenem
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 2.2TiD
Ja i dalje tipujem, ako uopste ima neki problem, da je bio neki kontakt kablic/dzek.
Jedini senzor koji sam cuo da ume da pravi problem kod 9-3II je onaj za nivo vode u cantari za brisace
Jedini senzor koji sam cuo da ume da pravi problem kod 9-3II je onaj za nivo vode u cantari za brisace
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 2.2TiD
Jeli Kd ....nesto tamo pisem o nim klapnama na 1.9TiD-u,pa mi pade na pamet da vidim kako je to reseno na 2.2TiD.
U Na slici iz EPC-a vidim da i on ima neke leptire
Odem u onu temu "2.2 tesko dise"....i tamo vidim slike ,ali on izgleda ima klapne samo na usisnom vodu
Jel znas kako je to reseno na ovom motoru ?
Znam da ne pravi problem ali me zanima koncepcija resenja.
Sta pokrece ovu osovinicu na kojoj su klapne (kao sto je kod 1.9 ono shranje sto vuce onu sipkicu).
Vidim ovo oznaceno pod brojem 6.Jel mu to "engine za mrdanje" ...ili je to neki senzor?.....ima neki drugi princip rada celog sklopa ?
Jel znas to .....
P.S.
Baci pogled na ovo [link_open=http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=2&t=109189]KLIK[/link_open]
U Na slici iz EPC-a vidim da i on ima neke leptire
Odem u onu temu "2.2 tesko dise"....i tamo vidim slike ,ali on izgleda ima klapne samo na usisnom vodu
Jel znas kako je to reseno na ovom motoru ?
Znam da ne pravi problem ali me zanima koncepcija resenja.
Sta pokrece ovu osovinicu na kojoj su klapne (kao sto je kod 1.9 ono shranje sto vuce onu sipkicu).
Vidim ovo oznaceno pod brojem 6.Jel mu to "engine za mrdanje" ...ili je to neki senzor?.....ima neki drugi princip rada celog sklopa ?
Jel znas to .....
P.S.
Baci pogled na ovo [link_open=http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=2&t=109189]KLIK[/link_open]
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 2.2TiD
Stvarno ne znam taj deo, posto nije neki problem ne pominje se ni po forumima - isto kao ono ciscenje grane od cadji - to sam prvi put video ovde na forumu
Jedino sto moze da zeza kod 2.2 je AGR - bivsi vlasnik nemac mi je rekao da je menjao na 95.000km AGR (verovatno moglo samo da se ocisti, ali oni nece da se zezaju s tim), ja sam ga cistio kod Autosaba 2009 na nekih 170-180.000km i pre 2 meseca sam skinuo poklopcic da vidim stanje (ca. 259.000km) i bio je cist kao da je iz fabrike
Ako dodje do najgoreg nov AGR ima da se nadje za 250-280EUR napolju, ovde kod nas spominju 400EUR-a po servisima, mada nisam se raspitivao ozbiljno po uvoznicima delova, ne bi me cudilo da nadjem deo jeftinije nego u nemackoj.
Originalni proizvodjac AGR-a za 2.2 je Mahle, ako se ne varam.
Jedino sto moze da zeza kod 2.2 je AGR - bivsi vlasnik nemac mi je rekao da je menjao na 95.000km AGR (verovatno moglo samo da se ocisti, ali oni nece da se zezaju s tim), ja sam ga cistio kod Autosaba 2009 na nekih 170-180.000km i pre 2 meseca sam skinuo poklopcic da vidim stanje (ca. 259.000km) i bio je cist kao da je iz fabrike
Ako dodje do najgoreg nov AGR ima da se nadje za 250-280EUR napolju, ovde kod nas spominju 400EUR-a po servisima, mada nisam se raspitivao ozbiljno po uvoznicima delova, ne bi me cudilo da nadjem deo jeftinije nego u nemackoj.
Originalni proizvodjac AGR-a za 2.2 je Mahle, ako se ne varam.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
Re: 2.2TiD
Je l AGR=EGR ??? Citao sam negde da se zaprlja kad je losa nafta i kad se davi auto ( konstantno vozi na malim obrtajima ). Mada imam drugara koji vec 5 godina vozi Astru H 1.7 cdi na 1500 rpm ali bukvalno i nema nikakvih problema.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 2.2TiD
Exhaust Gas Recirculation (EGR)Bagzi93 je napisao:Je l AGR=EGR ???
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 2.2TiD
Pa cekaj - drugar ga davi vec 5 godina i bukvalno nista na EGR-u !!! Da mu mozda ne prijaju ti manji obrtajiBagzi93 je napisao: Citao sam negde da se zaprlja kad je losa nafta i kad se davi auto ( konstantno vozi na malim obrtajima ). Mada imam drugara koji vec 5 godina vozi Astru H 1.7 cdi na 1500 rpm ali bukvalno i nema nikakvih problema.
"Princip rada je da se on otvara i omogucava recirkulaciju izduvnih gasova (citaj, ubacuje ih u usisnu granu) kao nedovoljno sagorelih. Drugim recima, pri brzoj voznji se on otvara i izduvni gasovi ulaze u granu i vracaju na ponovno sagorevanje. Ako se to desava cesto, onda ne gine njegovo ciscenje i ciscenje cele usisne grane...."
....a vrlo cesto ces procitati izjave korisnika dizela - "Ma samo pun gas - tako se on procisti"
Dakle samo sagledaj princip rada i sve ce ti biti jasno
Ako jedan savremeni dizel ima EGR,FAP i pritom je jos recimo problematican sa flapsevima kao Fiat(saab),BMW itd...,onda to sve ili RADI kako treba ili se sve BACA napolje i dovodi na parametre 1.6 dizela iz golfa 2
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 2.2TiD
Ja se izvinjavam, ali posto nisam svestan koji jezik koristim, nesvesno se prebacim na nemacki, to je za mene AGR (Abgasruckführung), ali je u stvari EGR - sorry!
E da, ja mog 2.2TiD vozim 90% vremena po Beogradu, jedino kada odem na put par puta godisnje za Austriju ili negde po srednjoj Evropi. Znam da su mi rekli da EGR ne voli voznju na tempomatu, dakle ravnomeran gas, vec vise promenljiiv rezim - eto jednom da i gradska voznja ima prednosti
Za 1,7 nisam cuo da ima probleme sa EGR-om, ali taj motor nema veze sa 2.0/2.2 potpuno druga konstrukcija (radili ga Opel i ISUZU) i verovatno ima mehanicki EGR
E da, ja mog 2.2TiD vozim 90% vremena po Beogradu, jedino kada odem na put par puta godisnje za Austriju ili negde po srednjoj Evropi. Znam da su mi rekli da EGR ne voli voznju na tempomatu, dakle ravnomeran gas, vec vise promenljiiv rezim - eto jednom da i gradska voznja ima prednosti
Za 1,7 nisam cuo da ima probleme sa EGR-om, ali taj motor nema veze sa 2.0/2.2 potpuno druga konstrukcija (radili ga Opel i ISUZU) i verovatno ima mehanicki EGR
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
Re: 2.2TiD
Vidis o tome nisam razmisljao Ja po difoltu skontao da je sve isto posto je i 1.7cdi derivat jtd-a. U stvari to je 1.9 cdi samo hilznovan.kd23se4 je napisao:
Za 1,7 nisam cuo da ima probleme sa EGR-om, ali taj motor nema veze sa 2.0/2.2 potpuno druga konstrukcija (radili ga Opel i ISUZU) i verovatno ima mehanicki EGR
AERO je napisao:
Ako jedan savremeni dizel ima EGR,FAP i pritom je jos recimo problematican sa flapsevima kao Fiat(saab),BMW itd...,onda to sve ili RADI kako treba ili se sve BACA napolje i dovodi na parametre 1.6 dizela iz golfa 2
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 2.2TiD
Znam - aplaudiras jer sam rekao da se sve BACA napolje.....znam te liiiijoBagzi93 je napisao:
Uspeo sam sam matori da nadjem onaj deo (br.6).Gledaj film od 10:30 do 11:00 [link_open=http://youtu.be/uZG9qFC1p_o]KLIK[/link_open]kd23se4 je napisao:Stvarno ne znam taj deo, posto nije neki problem ne pominje se ni po forumima - isto kao ono ciscenje grane od cadji - to sam prvi put video ovde na forumu
Jest da je (motor Y20DTH) ali stanje je na 300.000 km pa je to interesantno za nas
- Bagzi93
- Drug Član
- Postovi: 1349
- Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: Zvecan
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 2.2TiD
Ovako nesto
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 2.2TiD
Ma citao sam o tome, to navodno moze da se ugradi u svaki motor benzinac/dizel, generise vodonik koji sagoreva sa gorivo i time nadomesti odredjeni deo goriva.
Licno mislim da je obicna prevara, posto kada gledam proizvodjace koji ulazu milione da smanje potrosnju za 2-3%, a ovo je navodno jos efikasnije (preko 10%) zapitam se kako da to niko ne nudi iz fabrike?
Tako su bili magneti, pa univerzalni modifikator.......ispadne ako "napadnemo" kola sa svim tim 50% manja potorsnja
Licno mislim da je obicna prevara, posto kada gledam proizvodjace koji ulazu milione da smanje potrosnju za 2-3%, a ovo je navodno jos efikasnije (preko 10%) zapitam se kako da to niko ne nudi iz fabrike?
Tako su bili magneti, pa univerzalni modifikator.......ispadne ako "napadnemo" kola sa svim tim 50% manja potorsnja
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju