900 OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Naši SAAB-ovi... Slike , Modifikacije, Malko informacija o našim ljubimcima...
Korisnikov avatar
nordmaschine
Postovi: 141
Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
Lokacija: beel

Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...

Postod nordmaschine » 19 Jun 2013, 22:45

Znam za Vijačane, ali ja sam samo dobio broj nekog "Željka koji ima pet motora za SAAB", od kojih je sigurno jedan B202 iz 9kT.
nordic renegade team member

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...

Postod kd23se4 » 19 Jun 2013, 22:51

Hmmm.....nisam dao 100% tacnu imformaciju - leteci lezajevi samo pasu za 99, 900, 9000, dok za ovi lezajevi sto idu u klipnjacu pasu svi dakle 99,900, 9-3, 9-5, 9000

Evo letecih lezajeva:
1. specijala
Standard

Lezajevi klipnajce:
Standard
1. specijala

Korisnikov avatar
illswitch
Postovi: 81
Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00

Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...

Postod illswitch » 20 Jun 2013, 21:10

Beel manijaci u akciji Slika
[link_open=http://www.nordicrenegade.com]nordic renegade team member[/link_open]

Korisnikov avatar
Carlsson
Postovi: 2756
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Banja Luka

Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...

Postod Carlsson » 20 Jun 2013, 21:35

I jos nesto se sprema Slika
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]

Korisnikov avatar
illswitch
Postovi: 81
Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00

Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...

Postod illswitch » 20 Jun 2013, 21:47

Š'a bre? Slika
[link_open=http://www.nordicrenegade.com]nordic renegade team member[/link_open]

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...

Postod kd23se4 » 20 Jun 2013, 21:56

hmm....momci, ajmo malo srpsko-hrvatski Slika

Korisnikov avatar
nordmaschine
Postovi: 141
Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
Lokacija: beel

Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...

Postod nordmaschine » 21 Jun 2013, 12:10

Sta se jos sprema? Jos koja kanta? :D
nordic renegade team member

Korisnikov avatar
illswitch
Postovi: 81
Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00

Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...

Postod illswitch » 21 Jun 2013, 20:54

Kanti nikad dosta Slika
[link_open=http://www.nordicrenegade.com]nordic renegade team member[/link_open]

Korisnikov avatar
nordmaschine
Postovi: 141
Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
Lokacija: beel

Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...

Postod nordmaschine » 01 Jul 2013, 12:31

Nisam dugo stizao ništa raditi po SAAB-u, ali sam svaki dan (ustvari, više noć) čitao forum, učio neke nove stvari i tako...

Juče sam stigao malo rastavljati, i tako...

Slika

Trenutno stanje:
Slika

Tekstura i boja vode mi mirišu na spušen dihtung glave...što, nažalost, nije najveći problem ovog auta...

Slika

Uglavnom, situacija se dalje raspetljava...sve više tvrdim da inžinjere i pametloge koji su "popravljali" ovaj auto treba "izvesti van i streljati"...naime, kako je neko riješio filter zraka:

Slika

Molim vas lijepo....čemu ovdje služi ovaj lažni filter zraka? Crijevo usisa i protokomjer se kače na vrh kutije, a crijevo dovoda zraka u kutiju filtera se vidi na slici, tik iznad ruba filtera...šlog kad me nije strefio kad sam to vidio.
Objašnjava zašto je stari protokomjer bio ubijen kao da ga je neko tukao šrafcigerom - mogu misliti koliko je lišća i kamenčića uletilo u njega...a i ne bi me čudilo da je dobio hidroudar...ili dva...ili deset...

Sve u svemu, ja sam oduševljen "bombproof"-nošću B202 motora, jer mi je teško zamisliti neki drugi motor koji bi "doživio" šta je ovaj i i dalje bio u stanju upaliti...

Mislim da je ipak klipnjača okrenula ležaj...

Tražio se drugi motor, našao se, ali se na kraju ipak odustaje od toga...ovih dana, istim laganim tempom, rastavljam ostatak prednjeg kraja, vadim motor, pa će se, kako bude finansija, preventivno predihtovati mjenjač i zamijeniti ležaj pete brzine, a motor se otvara i kreće slaganje na novo...pa Bože moj, kad bude-biće...


Usput...traverzna i dna unutrašnjih blatobrana su fino dobili hrđe...čips...kad se rasčisti koš, biće brušenja...možda i varenja...
nordic renegade team member

Korisnikov avatar
BOKI 900
Wheeler Dealer
Postovi: 1414
Pridružio se: 05 Feb 2013, 00:00
Lokacija: beograd

Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Postod BOKI 900 » 01 Jul 2013, 18:10

svaka cast na pocetku radova.samo polako,resice se.srecno.nemoj da prekidas jer posle pitanje je kad ces nastaviti. :odl:
Love SAAB, never GM

Korisnikov avatar
nordmaschine
Postovi: 141
Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
Lokacija: beel

Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Postod nordmaschine » 01 Jul 2013, 19:36

Hvala Boki! Ona tvoja tema o 900tkama mi drži inspiraciju...

Što se prekidanja tiče, malo sam inače kratak s vremenom a i nije mi baš blizu garaža, ali kad god stignem, otićiću - kako sam ovo malo "razgrnuo" vidio se neki pomak, pa me uhvatio elan...samo je pitanje, kad se rastavi motor, kako će ići sa sklapanjem, jer je to pitanje kumovih finansija, ali kako bude mogao šta da kupi, ja ću pakovati...ali prvo da vidimo šta se ima raditi, ovako mogu teoretisati do dogodine šta je pa šta je...
nordic renegade team member

Korisnikov avatar
Carlsson
Postovi: 2756
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Banja Luka

Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Postod Carlsson » 03 Jul 2013, 00:19

vidi ga sto se zaletio...a samo kudi auto :abr:
radi i suti :pl: i slikaj naravno :mrgreen:
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Postod kd23se4 » 05 Jul 2013, 20:31

Usput...traverzna i dna unutrašnjih blatobrana su fino dobili hrđe...čips...kad se rasčisti koš, biće brušenja...možda i varenja...
Ovo je najcesca boljka kod 900OG tako da nemoj da se osecas posebno "privilegovanim"! :lol:
Kod mene bila zahvacena samo suvozacka strana

Jel motoru bas nema spasa? :nmc:

Korisnikov avatar
nordmaschine
Postovi: 141
Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
Lokacija: beel

Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Postod nordmaschine » 06 Jul 2013, 01:48

Vidi, po meni, motoru nema spasa samo ukoliko su stubline poderane ili je probijen blok (što nije sigurno, a vjerujem da ni stublinama nije ništa), tako da mislim da će se sve to dati napraviti.

Koje "to" još ne znam, jer od zadnjeg "izvještaja" nisam ni vidio auto, ali kad konačno (nadam se nekad ovih dana) izvadim motor i raskopam ga, biće jasno šta tu ima, šta nema, šta je otišlo i šta nije, šta se isplati raditi i za šta će od toga biti para...
nordic renegade team member

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Postod kd23se4 » 06 Jul 2013, 12:35

Samo nas redovno obavestavaj! Po meni, dokle god imas slicnu kompresiju izmeju sva 4 klipa ima nade za motor - za sve ostalo moze se naci resenje u prihvatljivim finansijskim granicama!

Korisnikov avatar
nordmaschine
Postovi: 141
Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
Lokacija: beel

Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Postod nordmaschine » 06 Jul 2013, 19:43

Pa, džaba mi i kompresija (izmjeriću prije nego skinem glavu) ako je ima, kad ako su ležajevi i/ili klipnjače, to ne može proći bez da se malo pomjere karike, a onda ode sve u qrac, tako da tu ide honovanje i nove karike, pa bi kompresija morala bitti ok, ako nisu i klipovi za zamjenu. U napukle stubline na B202 odbijam povjerovati, ali i to klipnjača u qrcu lako napravi...tako da dok ne rastavim sve nisam ništa pametan.
nordic renegade team member

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Postod kd23se4 » 06 Jul 2013, 19:50

Slazem se, javljaj i slikaj :thumbup:

Korisnikov avatar
nordmaschine
Postovi: 141
Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
Lokacija: beel

Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Postod nordmaschine » 07 Jul 2013, 17:37

A kontam, kad već toliko piskaram, mogao bih nešto i uraditi...pa sam malo noćas i danas rasčipavao...

Prvo, malo čišćenje "špageta" oko motora:
Slika

Malo hardcore krljanja kasnije:
Slika

Slika

Slika

To je to za danas.

E, sad...problemi su:

Slika

Slika

Termostat je bio zaliven, kako bi moj drug rekao, "čmeljem"...in my book, dihtunga glave nema, bog zna koliko je puta pregrijan. Svi dihtunzi koje sam do sad vidio (termostata, usisne grane, adaptera uljnog filtera/kilera ulja) su bili od "majstorske paštete" - diht mase i/ili ljepila za šajbe...

Al' 'ajd, jebiga, nema "diranog" motora kog su razni pametolozi radili, na kom nisam vidio to, iznenadio bih se da nije...inače, crijeva do/od hladnjaka ulja su bila mnogo suva, pa me ne bi čudilo da je malo...hm. Vidićemo.

Onda:
Slika

Slika

Uporište dizalice i pod okolo...neeeema ga...biće ovdje finog varenja...nisam navikao na to na švedskim autima, ali šta je tu je. Riješićemo.

Broj mjenjača i neki drugi broj:
Slika

Šta ovo znači?
nordic renegade team member

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Postod AERO » 07 Jul 2013, 17:47

nordmaschine je napisao:Malo hardcore ?
Ovo sam vec negde video :smesko: :smesko: :smesko: :smesko:


Slika Slika

Korisnikov avatar
nordmaschine
Postovi: 141
Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
Lokacija: beel

Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Postod nordmaschine » 07 Jul 2013, 18:09

Izgleda da kod SAAB-a to mora tako... :lol:
nordic renegade team member

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Postod kd23se4 » 07 Jul 2013, 19:15

nordmaschine je napisao: Broj mjenjača i neki drugi broj:
Slika

Šta ovo znači?
Evo ovde imas sve brojeve menjaca: http://www.saabclubserbia.rs/viewtopic.php?f=66&t=595" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Za taj broj menjaca kaze da je 89 godiste, tako da je Saab mozda poslednja serija u 88-oj - ali sve ostalo je OK, imas 7-ak primar sto je taman za njega.

Korisnikov avatar
nordmaschine
Postovi: 141
Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
Lokacija: beel

Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Postod nordmaschine » 07 Jul 2013, 20:28

Vau, pa mjenjač ispada da je original! Ko bi rekao... :lol:
nordic renegade team member

Korisnikov avatar
nik 900t
Drug Član
Postovi: 1774
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Vojka

Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Postod nik 900t » 07 Jul 2013, 22:38

Hebote ko ce ovo da sklopi :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Saab 900og

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Postod kd23se4 » 07 Jul 2013, 22:49

E da, ova bela plocica ti je serijski broj menjaca - kod starijih modela (kao sto je moj) pise na jednoj plocici sve zajedno

Korisnikov avatar
nordmaschine
Postovi: 141
Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
Lokacija: beel

Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...

Postod nordmaschine » 08 Jul 2013, 01:32

Nisam znao šta bih od sebe, pa sam večeras otišao nastaviti....

Upucaću inžinjera koji je smislio da glavu, pored 10 "regularnih" šarafa, drže i dva sa kontra strane, uvrnuta kroz blok u glavu.


Slika

Slika

Stanje? Ludilo.

Na drugom klipu se lijepo vidi kako je udarao u glavu. Inače ima jako lijepog lufta. Mada ni ostali nisu puno bolji, ali ovaj je baš kritičan.

Slika

Dihtung? Kakav dihtung?
Neko je vratio stari, pocijepani dihtung, ali ga je prethodno kvalitetno pokrpio paštetom. Moj savjet je da idući put ipak proba sa čajnom kobasicom.

http://img198.imageshack.us/img198/231/bvuf.jpg

Slika

Takođe, ne znam zašto nije začepio i preostale magistrale vode, baš mu je super išlo:

Slika



Svi klipovi imaju slične "uspomene" na ventile:

http://imageshack.us/a/img200/5246/n90x.jpg
Stubline...viđao sam i gore, ali dobre nisu.

Sudeći po viđenom do sad, stanje nije dobro. Glava djeluje OK, doduše, ali bih rekao da je maaalo kriva...
nordic renegade team member


Povratak na “NAŠI LJUBIMCI”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 9 gostiju