900 OG Turbo T16 - poznat od ranije...
- nordmaschine
- Postovi: 141
- Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: beel
Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...
Znam za Vijačane, ali ja sam samo dobio broj nekog "Željka koji ima pet motora za SAAB", od kojih je sigurno jedan B202 iz 9kT.
nordic renegade team member
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...
Hmmm.....nisam dao 100% tacnu imformaciju - leteci lezajevi samo pasu za 99, 900, 9000, dok za ovi lezajevi sto idu u klipnjacu pasu svi dakle 99,900, 9-3, 9-5, 9000
Evo letecih lezajeva:
1. specijala
Standard
Lezajevi klipnajce:
Standard
1. specijala
Evo letecih lezajeva:
1. specijala
Standard
Lezajevi klipnajce:
Standard
1. specijala
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- illswitch
- Postovi: 81
- Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...
Beel manijaci u akciji
[link_open=http://www.nordicrenegade.com]nordic renegade team member[/link_open]
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...
I jos nesto se sprema
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- illswitch
- Postovi: 81
- Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...
Š'a bre?
[link_open=http://www.nordicrenegade.com]nordic renegade team member[/link_open]
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...
hmm....momci, ajmo malo srpsko-hrvatski
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- nordmaschine
- Postovi: 141
- Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: beel
Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...
Sta se jos sprema? Jos koja kanta? :D
nordic renegade team member
- illswitch
- Postovi: 81
- Pridružio se: 17 Jan 2013, 00:00
Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...
Kanti nikad dosta
[link_open=http://www.nordicrenegade.com]nordic renegade team member[/link_open]
- nordmaschine
- Postovi: 141
- Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: beel
Re: 900OG Turbo 16v - poznat od ranije...
Nisam dugo stizao ništa raditi po SAAB-u, ali sam svaki dan (ustvari, više noć) čitao forum, učio neke nove stvari i tako...
Juče sam stigao malo rastavljati, i tako...
Trenutno stanje:
Tekstura i boja vode mi mirišu na spušen dihtung glave...što, nažalost, nije najveći problem ovog auta...
Uglavnom, situacija se dalje raspetljava...sve više tvrdim da inžinjere i pametloge koji su "popravljali" ovaj auto treba "izvesti van i streljati"...naime, kako je neko riješio filter zraka:
Molim vas lijepo....čemu ovdje služi ovaj lažni filter zraka? Crijevo usisa i protokomjer se kače na vrh kutije, a crijevo dovoda zraka u kutiju filtera se vidi na slici, tik iznad ruba filtera...šlog kad me nije strefio kad sam to vidio.
Objašnjava zašto je stari protokomjer bio ubijen kao da ga je neko tukao šrafcigerom - mogu misliti koliko je lišća i kamenčića uletilo u njega...a i ne bi me čudilo da je dobio hidroudar...ili dva...ili deset...
Sve u svemu, ja sam oduševljen "bombproof"-nošću B202 motora, jer mi je teško zamisliti neki drugi motor koji bi "doživio" šta je ovaj i i dalje bio u stanju upaliti...
Mislim da je ipak klipnjača okrenula ležaj...
Tražio se drugi motor, našao se, ali se na kraju ipak odustaje od toga...ovih dana, istim laganim tempom, rastavljam ostatak prednjeg kraja, vadim motor, pa će se, kako bude finansija, preventivno predihtovati mjenjač i zamijeniti ležaj pete brzine, a motor se otvara i kreće slaganje na novo...pa Bože moj, kad bude-biće...
Usput...traverzna i dna unutrašnjih blatobrana su fino dobili hrđe...čips...kad se rasčisti koš, biće brušenja...možda i varenja...
Juče sam stigao malo rastavljati, i tako...
Trenutno stanje:
Tekstura i boja vode mi mirišu na spušen dihtung glave...što, nažalost, nije najveći problem ovog auta...
Uglavnom, situacija se dalje raspetljava...sve više tvrdim da inžinjere i pametloge koji su "popravljali" ovaj auto treba "izvesti van i streljati"...naime, kako je neko riješio filter zraka:
Molim vas lijepo....čemu ovdje služi ovaj lažni filter zraka? Crijevo usisa i protokomjer se kače na vrh kutije, a crijevo dovoda zraka u kutiju filtera se vidi na slici, tik iznad ruba filtera...šlog kad me nije strefio kad sam to vidio.
Objašnjava zašto je stari protokomjer bio ubijen kao da ga je neko tukao šrafcigerom - mogu misliti koliko je lišća i kamenčića uletilo u njega...a i ne bi me čudilo da je dobio hidroudar...ili dva...ili deset...
Sve u svemu, ja sam oduševljen "bombproof"-nošću B202 motora, jer mi je teško zamisliti neki drugi motor koji bi "doživio" šta je ovaj i i dalje bio u stanju upaliti...
Mislim da je ipak klipnjača okrenula ležaj...
Tražio se drugi motor, našao se, ali se na kraju ipak odustaje od toga...ovih dana, istim laganim tempom, rastavljam ostatak prednjeg kraja, vadim motor, pa će se, kako bude finansija, preventivno predihtovati mjenjač i zamijeniti ležaj pete brzine, a motor se otvara i kreće slaganje na novo...pa Bože moj, kad bude-biće...
Usput...traverzna i dna unutrašnjih blatobrana su fino dobili hrđe...čips...kad se rasčisti koš, biće brušenja...možda i varenja...
nordic renegade team member
- BOKI 900
- Wheeler Dealer
- Postovi: 1414
- Pridružio se: 05 Feb 2013, 00:00
- Lokacija: beograd
Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...
svaka cast na pocetku radova.samo polako,resice se.srecno.nemoj da prekidas jer posle pitanje je kad ces nastaviti.
Love SAAB, never GM
- nordmaschine
- Postovi: 141
- Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: beel
Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...
Hvala Boki! Ona tvoja tema o 900tkama mi drži inspiraciju...
Što se prekidanja tiče, malo sam inače kratak s vremenom a i nije mi baš blizu garaža, ali kad god stignem, otićiću - kako sam ovo malo "razgrnuo" vidio se neki pomak, pa me uhvatio elan...samo je pitanje, kad se rastavi motor, kako će ići sa sklapanjem, jer je to pitanje kumovih finansija, ali kako bude mogao šta da kupi, ja ću pakovati...ali prvo da vidimo šta se ima raditi, ovako mogu teoretisati do dogodine šta je pa šta je...
Što se prekidanja tiče, malo sam inače kratak s vremenom a i nije mi baš blizu garaža, ali kad god stignem, otićiću - kako sam ovo malo "razgrnuo" vidio se neki pomak, pa me uhvatio elan...samo je pitanje, kad se rastavi motor, kako će ići sa sklapanjem, jer je to pitanje kumovih finansija, ali kako bude mogao šta da kupi, ja ću pakovati...ali prvo da vidimo šta se ima raditi, ovako mogu teoretisati do dogodine šta je pa šta je...
nordic renegade team member
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...
vidi ga sto se zaletio...a samo kudi auto
radi i suti i slikaj naravno
radi i suti i slikaj naravno
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...
Ovo je najcesca boljka kod 900OG tako da nemoj da se osecas posebno "privilegovanim"!Usput...traverzna i dna unutrašnjih blatobrana su fino dobili hrđe...čips...kad se rasčisti koš, biće brušenja...možda i varenja...
Kod mene bila zahvacena samo suvozacka strana
Jel motoru bas nema spasa?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- nordmaschine
- Postovi: 141
- Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: beel
Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...
Vidi, po meni, motoru nema spasa samo ukoliko su stubline poderane ili je probijen blok (što nije sigurno, a vjerujem da ni stublinama nije ništa), tako da mislim da će se sve to dati napraviti.
Koje "to" još ne znam, jer od zadnjeg "izvještaja" nisam ni vidio auto, ali kad konačno (nadam se nekad ovih dana) izvadim motor i raskopam ga, biće jasno šta tu ima, šta nema, šta je otišlo i šta nije, šta se isplati raditi i za šta će od toga biti para...
Koje "to" još ne znam, jer od zadnjeg "izvještaja" nisam ni vidio auto, ali kad konačno (nadam se nekad ovih dana) izvadim motor i raskopam ga, biće jasno šta tu ima, šta nema, šta je otišlo i šta nije, šta se isplati raditi i za šta će od toga biti para...
nordic renegade team member
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...
Samo nas redovno obavestavaj! Po meni, dokle god imas slicnu kompresiju izmeju sva 4 klipa ima nade za motor - za sve ostalo moze se naci resenje u prihvatljivim finansijskim granicama!
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- nordmaschine
- Postovi: 141
- Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: beel
Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...
Pa, džaba mi i kompresija (izmjeriću prije nego skinem glavu) ako je ima, kad ako su ležajevi i/ili klipnjače, to ne može proći bez da se malo pomjere karike, a onda ode sve u qrac, tako da tu ide honovanje i nove karike, pa bi kompresija morala bitti ok, ako nisu i klipovi za zamjenu. U napukle stubline na B202 odbijam povjerovati, ali i to klipnjača u qrcu lako napravi...tako da dok ne rastavim sve nisam ništa pametan.
nordic renegade team member
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...
Slazem se, javljaj i slikaj
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- nordmaschine
- Postovi: 141
- Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: beel
Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...
A kontam, kad već toliko piskaram, mogao bih nešto i uraditi...pa sam malo noćas i danas rasčipavao...
Prvo, malo čišćenje "špageta" oko motora:
Malo hardcore krljanja kasnije:
To je to za danas.
E, sad...problemi su:
Termostat je bio zaliven, kako bi moj drug rekao, "čmeljem"...in my book, dihtunga glave nema, bog zna koliko je puta pregrijan. Svi dihtunzi koje sam do sad vidio (termostata, usisne grane, adaptera uljnog filtera/kilera ulja) su bili od "majstorske paštete" - diht mase i/ili ljepila za šajbe...
Al' 'ajd, jebiga, nema "diranog" motora kog su razni pametolozi radili, na kom nisam vidio to, iznenadio bih se da nije...inače, crijeva do/od hladnjaka ulja su bila mnogo suva, pa me ne bi čudilo da je malo...hm. Vidićemo.
Onda:
Uporište dizalice i pod okolo...neeeema ga...biće ovdje finog varenja...nisam navikao na to na švedskim autima, ali šta je tu je. Riješićemo.
Broj mjenjača i neki drugi broj:
Šta ovo znači?
Prvo, malo čišćenje "špageta" oko motora:
Malo hardcore krljanja kasnije:
To je to za danas.
E, sad...problemi su:
Termostat je bio zaliven, kako bi moj drug rekao, "čmeljem"...in my book, dihtunga glave nema, bog zna koliko je puta pregrijan. Svi dihtunzi koje sam do sad vidio (termostata, usisne grane, adaptera uljnog filtera/kilera ulja) su bili od "majstorske paštete" - diht mase i/ili ljepila za šajbe...
Al' 'ajd, jebiga, nema "diranog" motora kog su razni pametolozi radili, na kom nisam vidio to, iznenadio bih se da nije...inače, crijeva do/od hladnjaka ulja su bila mnogo suva, pa me ne bi čudilo da je malo...hm. Vidićemo.
Onda:
Uporište dizalice i pod okolo...neeeema ga...biće ovdje finog varenja...nisam navikao na to na švedskim autima, ali šta je tu je. Riješićemo.
Broj mjenjača i neki drugi broj:
Šta ovo znači?
nordic renegade team member
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- nordmaschine
- Postovi: 141
- Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: beel
Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...
Izgleda da kod SAAB-a to mora tako...
nordic renegade team member
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...
Evo ovde imas sve brojeve menjaca: http://www.saabclubserbia.rs/viewtopic.php?f=66&t=595" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Za taj broj menjaca kaze da je 89 godiste, tako da je Saab mozda poslednja serija u 88-oj - ali sve ostalo je OK, imas 7-ak primar sto je taman za njega.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- nordmaschine
- Postovi: 141
- Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: beel
Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...
Vau, pa mjenjač ispada da je original! Ko bi rekao...
nordic renegade team member
- nik 900t
- Drug Član
- Postovi: 1774
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Vojka
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...
E da, ova bela plocica ti je serijski broj menjaca - kod starijih modela (kao sto je moj) pise na jednoj plocici sve zajedno
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- nordmaschine
- Postovi: 141
- Pridružio se: 07 Dec 2012, 00:00
- Lokacija: beel
Re: 900OG Turbo T16 - poznat od ranije...
Nisam znao šta bih od sebe, pa sam večeras otišao nastaviti....
Upucaću inžinjera koji je smislio da glavu, pored 10 "regularnih" šarafa, drže i dva sa kontra strane, uvrnuta kroz blok u glavu.
Stanje? Ludilo.
Na drugom klipu se lijepo vidi kako je udarao u glavu. Inače ima jako lijepog lufta. Mada ni ostali nisu puno bolji, ali ovaj je baš kritičan.
Dihtung? Kakav dihtung?
Neko je vratio stari, pocijepani dihtung, ali ga je prethodno kvalitetno pokrpio paštetom. Moj savjet je da idući put ipak proba sa čajnom kobasicom.
http://img198.imageshack.us/img198/231/bvuf.jpg
Takođe, ne znam zašto nije začepio i preostale magistrale vode, baš mu je super išlo:
Svi klipovi imaju slične "uspomene" na ventile:
http://imageshack.us/a/img200/5246/n90x.jpg
Stubline...viđao sam i gore, ali dobre nisu.
Sudeći po viđenom do sad, stanje nije dobro. Glava djeluje OK, doduše, ali bih rekao da je maaalo kriva...
Upucaću inžinjera koji je smislio da glavu, pored 10 "regularnih" šarafa, drže i dva sa kontra strane, uvrnuta kroz blok u glavu.
Stanje? Ludilo.
Na drugom klipu se lijepo vidi kako je udarao u glavu. Inače ima jako lijepog lufta. Mada ni ostali nisu puno bolji, ali ovaj je baš kritičan.
Dihtung? Kakav dihtung?
Neko je vratio stari, pocijepani dihtung, ali ga je prethodno kvalitetno pokrpio paštetom. Moj savjet je da idući put ipak proba sa čajnom kobasicom.
http://img198.imageshack.us/img198/231/bvuf.jpg
Takođe, ne znam zašto nije začepio i preostale magistrale vode, baš mu je super išlo:
Svi klipovi imaju slične "uspomene" na ventile:
http://imageshack.us/a/img200/5246/n90x.jpg
Stubline...viđao sam i gore, ali dobre nisu.
Sudeći po viđenom do sad, stanje nije dobro. Glava djeluje OK, doduše, ali bih rekao da je maaalo kriva...
nordic renegade team member
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 15 gostiju