SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Diskusije,problemi,kvarovi,pitanja i odgovori....
Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod AERO » 30 Mar 2012, 14:55

Ovde cemo pricati o svim tehnickim pitanjima vezano za SAAB.Neka iskustva,razmena misljenja,strucne diskusije i sve sto bi moglo da nas necemu nauci,ili skrene paznju za bolje i kvalitetnije posedovanje i odrzavanje nasih ljubimaca......

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod AERO » 30 Mar 2012, 15:17

Pocinjemo sa pricom saab-ovog modela 900 bez turbine.......za koji Tazz kaze:

TAZZ je napisao: .....sisavac.
Aero je napisao:Ha ha ha Slika ...."sisavac"......pa mozda nece covek turbo Slika
TAZZ je napisao:Pa sisavac... što ne bi tuurbo, jedan samo valjani razlog...
nik 900t je napisao:kd23.... rece da ti modeli bez turbine mnogo trose pa ti razmisli osim ako ti to nije problem 15 do 18l plina
kd23se4 je napisao:Pa hajde sem potrosnje ovaj motor jeste robusniji motor od turba! Nema kasete, nema turba, intercoolera, nema zacepljenja saca - nema problema Slika
Prava kola za A do B, da te ne boli glava - a posto nema turbo ugradnja plina nikad laksa, ne zahteva bog zna kakvo odrzavanje Slika

Nisam neki strucnjak, al cini mi se da je unutra SID 1 - nisam znao da su ga 1998 jos ubacivali Slika
tiso je napisao:Al me napadoste.... Slika . Iskreno ne verujem da trosi 18l plina... Jbg nije 3.0. To je mesovita voznja 12l. Pa koliko li tek onda trosi 9-5 koja je teza, a jaca "samo" 19ks. Dobio sam info od jednog ortaka iz okoline Zr, isao je da vidi i kaze nije to to. A i bilo je jeftin realno...
kd23se4 je napisao:Vidi ovu "buvu" za potrosnju sam ja pustio - al samo zato sto sam pricao sa 3 vlasnika. Svaki mi je rekao da im trosi oko 15-17lit plina po gradu.
Posto su ovdasnja kola moze biti da je do loseg odrzavanja.......u nemackoj stvarno ne prelazi 12-13litara prosek, a mnogi voze ispod 10 litara benzina sto je skroz prihvatljivo.

Znam samo da nemci kazu da je idealan auto za plin, jer ne treba neki Saab ekspert za ugradnju.
Dok nemci i holandjani smatraju da u Saab Turbo samo sme da ide Prins i Voltran od uredjaja, za ovaj kazu moze svaki.

A posto ionako vidim da su svi u fazonu plina mozda je ovo najbolja kombinacija, a i nema zjbancije sa turbom, kasetama i sl.
Za nekog kome treba normalan auto za svaki dan, a ne trkalica puna kapa!
TAZZ je napisao:Što bi turbo kompresor bio problem, što bi kaseta bila problem, crkne, promeni se, ništa nemože da zameni taj osećaj i osmeh. I činjenicu da imaš rezervu snage. Pritom B204 motor...
kd23se4 je napisao:Ne sporim ja nista Tazz, al ima ljudi kojima je vaznije da nemaju te izdatke, jer im ne treba besna masina, vec zele samo pouzdan auto - kao sto je nekada Volvo pravio, ni onaj 2.3 nije imao neku snagu.

A ono cega nema ne moze da se pokvari, jer kaseta i remont turba.....vec si na 30% cene sto si platio za kola
TAZZ je napisao:Hm... Ti beše imaš turbo... zloglasnu psg16?
kd23se4 je napisao:Imam, samo mi je nepoznato sto je zloglasna.
TAZZ je napisao:znas znas... Slika
Nije cesta pojava da ploca na pumpi crkne(ECU) ali se desi i kad se desi.... kosta .... ko drugi auto.

Tako je i sa kasetom... ne crkavaju, a kad crkne... 250 evra(Nova). Uzrok crkavanja kaseta je LOS AKUMULATOR, lose svecice...
Tako da ... nije to bas tako, meni je 1, i slovima JEDNA kaseta crkla na 6 ili 7 auta koja sam imao, i to ne mojom krivicom, nego krivicom servisera tadasnjeg, koji je nije vezao na masu kako je trebalo... Okrenuo kljuc, i to je bilo to.
kd23se4 je napisao:Pa cisto da imas statistiku.

Moj Saab je presao 245.000km - sve sto je ikada radjeno na motoru: 2x EGR ciscenje/remont (95.000km i 165.000km), 1x neko crevce od vakuma koje Viktor nije hteo da mi naplati zamenu - ostalo samo redovno servisiranje

Moja draga vozi isti auto sa 246.000km - na njenom je isto EGR samo radjen i jesenas smo menjali senzor za pritisak ulja

Ako se posle ove predjene kilometraze i desi nesto, nece mi biti drago, al nek ide zivot zasluzio je neko ulaganje posle toliko predjenih kilometara!

Al ovo "zloglasan" je bez osnova, ako ga uporedis sa svim drugim motorima u Saabu definitivno je "liga bez briga"Slika
kd23se4 je napisao:Za te kasete je Saab priznao da je cela serija bila defektna koja je kacila par godista, kola koja su odrzavana na ovlascenim servisima su dobila besplatnu zamenu napolju
TAZZ je napisao:Kao sto rekoh...
Nije cesta pojava, a zna da se desi... Slika

Kao i sa DI modulom na turbo motoru.
Motor D223 je super motor, kao motor. To se ne spori... Imao ga u 9-3SS, i znam sta je... Robusna mrcina koja prelazi koliko hoces uz redovito i kvalitetno odrzavanje, a ima moment i pomislio bi da ima i vecu snagu nego li je ima. Barem u SS-u.
kd23se4 je napisao:Ma da, subjektivno se oseca kao da ima barem 150ks. Najvise zbog visokog obrtnog momenta od 280Nm koji je vec tu na 1.500 o/min, o tome u ovim 1,9 moze samo da se sanja.
TAZZ je napisao:
Pricamo o T7 kasetama ili T5?

T7 je bila defektna, i ko ima TK3.6 ili TK3.7 je bez problema, starija verzija je bila defektna i to samo na T7. Znaci B2x5 motori. B2x4 motori imaju T5 kasetu, tacnije crvene boje, i kod njih nije bio taj problem. Sa DI modulima je prica da treba da imaju odgovarajuce svecice, i DOBAR akumulator, i onda nema zime. Kao sto je kod tebe sve OK sa D223 ergelom, tako i kod mene sa B204, i B23456789 konglomeratom.

Poenta...

Moze da se desi, ali treba samo znati ZASHTO se to desava. Slika
I to onda naravno preduprediti.
Ne ona prica, pa dobar mi je AKKU, samo ako ne upalim auto, posle 4-5 dana na -10 nece da upali, ispraznio se AKKU, da li je kriva kaseta, AKKU ili Vlasnik koji drobi kako je DI modul lose resenje, a stiso se za 50-70 evra za dobar i nov AKKU?

I sa losim AKKU nije samo DI modul u problemu, MNOOOOOOOOGO toga na motoru trpi... mnooooogo toga.... i ovo nije samo prica za Benzin nego i za dizel vozila, SVA, ne samo SAAB!
kd23se4 je napisao:Ma osnovni uzrok velikih problema kod Saaba je sto se ljudi stiscu za neke male pare! Onda vremenom problem postane veci i skuplji, a onda se kola pojave u oglasima
TAZZ je napisao:E druze to je POENTA price!
Sve si stavio u DVE PROSTOPROSHIRENE RECHENICE
kd23se4 je napisao:Evo ovih dana mi se i samom to obija o glavu Slika

Kod 900ke me mrzelo da porucujem/cekam kvalitetnije zadnje plocice za 900ku nego uzmem Scantech koji su imali na stanju. Posto mi skripanje izujeda mozak porucio sam TRW, al sad moram i sa tim jos da se zezam Slika
TAZZ je napisao:Ja tvrdim da ono sto SAAB motori mogu da izdrze... malo proizvodjaca moze da im stane na crtu... mozda mogu da se nabroje na prstima jedne ruke. Ja sam vozio svesno sa havarijom motora na dva, a po nekad i tri cilindra jer sam ostao na autoputu na 20tak km od NOVOG SADA. Presao ukupno 35-40km sa raspalim klipom na 1 cilindru i poluraspalim na 4. SVESNO. znao sam da me ceka izdatak od 800 evra, ali ... sta je tu je...
kd23se4 je napisao:Meni je najomiljeniji B201 i B202 - ono cega nema ne moze da se pokvari Slika

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod AERO » 01 Apr 2012, 16:53

Evo bojan72 postavio pitanje,pa sam ga prebacio na pravo mesto.....
bojan72 je napisao:Ima li potrebe preventivno skidati karter i cistiti ga od slina i mulja na 900 2.0t,1995 136kw b 204?
ulje filter menjano kod mene,sta je pre bilo neznam tacno,lepo radi,nema dima,malo tvrdja pedala gasa i mislim da je kvacilo na pola dvanaest....s obzirom da plitko hvata,tj.nisko....check nesija,sve ok,pali lako,plin nikada nije imao,dobio sam od druga skoro nov plin koji je kratko bio na ovakvom istom modelu.dali ugradjivati obican plin u ovaj auto ili se preporucuje sekvent.....puno pitanja sa moje strane......

UNAPRED HVALA Slika

TAZZ

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod TAZZ » 01 Apr 2012, 21:59

BOKI, super auticak... Ja bih skinuo karter jer nije problematicno skidati, ocistio bih, ocistio sito, pregledao u kakvom je stanju, pregledao bih u kakvom je stanju glava... Mislim na to skinuti poklopac deklija ventila, oprao sve lepo, i onda sklopio. Obavezno produvao, ocistio malo kolo ventilacije na dekliju. To je veooooma bitno da bude prohodno. LPG, sekvent... Da bude kako treba, obican venturi, moze, ali brate kad detonira... Pozdravi se sa gomilom stvari, a moze i gledao sam IC pokidan, i skoro sve na usisnom delu. Pritom restrikcije na usisu su bingo za crkavanje turba...

TAZZ

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod TAZZ » 01 Apr 2012, 22:04

Izvinjavam se, jbg meni je nedelja rezervisana za tazbinu, bio na rancu, malko se igrao sa svojim autom, dosao mi cale da obuje 9000 u letnju obucu, usisavanje, i sitnice oko auta... Imajte malko. Razumevanja... Hahha...

Gost

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod Gost » 01 Apr 2012, 22:28

TAZZ,LPG je nebitan zapravo,ideja mi je da imam cabrio za vikend i kad mi se bas hoce.nije i nece biti osnovno prevozno sredstvo tako da njega preskacemo.mnogo bitnije mi je znaci da bude pouzdan da odradim na njemu sta mora da sam malko miran.........bilo bi idealno celog pretrcati,pregledati i videti sta je urgentno,a sta se preporucuje.Ja sam takodje veliki zastupnik teze bolje racionalna povoljna kupovina pa onda ima mesta i ulaganju,nego varijanta top auto pod navodnicima pa opet sledi snazno ulaganje.toga se dugo drzim i uglavnom daje zadovoljavajuce rezultate.... Slika

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod AERO » 01 Apr 2012, 22:35

...ako je top auto ( bez navodnika) ,onda ne sledi snaznao ulaganje......

TAZZ

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod TAZZ » 01 Apr 2012, 22:36

Imas PP pa. Posalji kontakt,zvrcnucu te sjutra pa mozemo da ga predrljamo, pregledamo, malko ovo ono, neka kokakola... I tako... Na parkingu nemoze dole kartter, mislim moze ali je sex.

Gost

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod Gost » 01 Apr 2012, 22:45

AERO naravno bez navodnika,ali desi se top sa "" pa bude sta bi........
TAZZ cekam nove table ove nedelje pa za par dana i po lepsem vremenu uz osvezavajuce........neki pogled....... Slika Slika

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod AERO » 01 Apr 2012, 22:59

bojan72 je napisao:TAZZ cekam nove table ove nedelje pa za par dana i po lepsem vremenu uz osvezavajuce........neki pogled....... Slika Slika
Kazu:"dobar savet zlata vredi"........ako hoces da ti saab-ic sapuce,onda batali osvezavajuce.....direktor voli ovaj rad Slika Slika Slika

Slika
Poslednji put menjao 1 dana AERO, izmenjena 17 puta

Gost

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod Gost » 01 Apr 2012, 23:19

Samo bez leba zbog linije a moze i da stane vise........... Slika

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod AERO » 01 Apr 2012, 23:20

Slika

TAZZ

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod TAZZ » 02 Apr 2012, 20:12

Hahahahahahahahaha

E ebiga sad... Sad sam gladan...

NA PRAZAN STOMAK, MOZAK NE RADI... ZLATNO PRAVILO. Isto kao i auto sa praznim rezervoarom.

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod AERO » 02 Apr 2012, 20:45

TAZZ je napisao:NA PRAZAN STOMAK, MOZAK NE RADI... ZLATNO PRAVILO.
Slika

TAZZ

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod TAZZ » 04 Apr 2012, 19:14

Ajde da zacinimo malo... Sekvent plin... 400 evra u sledecih 15 dana! 2 godine garancije! Dobio sam ponudu od uvoznika pa je prebacujem na vas sve ovde... Nije reklama da nekoo ne misli tako, jednostavno zelim da pomognem ljudima. TORO boca, termoplastika, ECU poslednje generacije, najjaci isparivac do 200 KW... Ja od ove cifre ne mogu bolje i ovo je trenutna akcija. Nadam se da su lepe vesti.
Poslednji put menjao 1 dana TAZZ, izmenjena 4 puta

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod AERO » 04 Apr 2012, 19:15

Slika........ Slika

Gost

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod Gost » 04 Apr 2012, 23:40

jedno interesantno pitanje i vise pod pitanja za strucna lica iz te oblasti:
postoji li podudaranje letve volana i oplate instrument table bez satova za model 95 1998-2005 sa 95ticom 2006-2009god?zasto?pitanje je?
imam u ponudi ultra povoljno saab 95 2007 god englez i interesuje me dali je moguce prebaciti volan na levu stranu i ako jeste,dali je moguce iskoristiti delove gore u tekstu pomenute i koliko bi to moglo da kosta.Dali je tu problem struja i koliko je uopste sve to isplativo? Slika Slika ?

TAZZ

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod TAZZ » 05 Apr 2012, 00:04

Hm... Muke isusove... Komplet zicenje, jer je razlika u zicenju. Pazi sve je moguce uraditi, ali posao da se otelis. Nije kao na 9k koji je simetrican, dalje razlika i u pozarnom zidu... Ne znam kolika bi igranka izasla. I da li bi se ko prihvatio tog posla. Oni koje boli ptqa verovatno bi, ali oni koji hoce da sve to radi kako treba... Razmislili bi barem tri puta. Pitacu sutra kikija bas. Radili smo neku pricu ranije ssa nekom gluposti izmedju dva lhd auta, sa tcsom da ga izbacimo, ali se to onda pretvorilo u vucenje druge instalacije. Ovako sad napamet tesko bilo sta da ti kazem.

Gost

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod Gost » 05 Apr 2012, 00:08

Slika izasao bi me kao desnjak ocarinjen 1.9tid,2007 do 5000e.to me je dalo u dalje razmisljanje ali nebih se zaletao ako je pakao u najavi,i ako izadje kao sto ce levi volan regularno kostati do kraja godine.

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod AERO » 05 Apr 2012, 00:15

samo da dodam....

Mislim da tabla (zapravo oplata) po spoljnjim gabaritima moze da prodje.Ne znam kakva je situacija sa unutrasnje strane ( pozicija do pozarnog zida itd.)
Sama ispina table ( bord,muzika,sistem ventilacije),mislim da ne moze na "klik" da se ubaci.Ima razlike.....Znaci ispuna bi morala da ide iz starog tipa.

Jos jedna stvar je bitna.....nastavak table (pozija oko kontakt brave,menjaca i rucne),koja nosi naslon za ruku - isto mora da prati tablu,odnoso mora da se skine sa auta koji je donator delova.

Za letvu ne znam

Sto kaze Tazz - vise puta proveriti i preracunati.......sama cena engleza (povoljna),moze vrlo cesto biti mac sa dve ostrice,koja povuce da se udje u igranku,a onda ispadne muka.

TAZZ

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod TAZZ » 05 Apr 2012, 00:19

Mislim da bi ruke samo izasle 1000, i posao od 7-15 dana verovatno. Pitacu... Ali lep sex... Aj pogledacu WIS pa ti reknem, ali nije maciji kasalj. Ne menja se samo tabla nego komplet konzola, od centralnog dela pa nadalje... Ja se ne bi igrao, eto iskreno ti kazem. Pre godinu dana i jace malko, imao sam, nudilo me se 2008 Aero, prelep, ma lutkica, sivi, sa belom kozom, navigacijom ..... Ma ludilo... Na Bg bi me izasao oko 8. Tada. A mnogo se promenilo za godinu i kusur.

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod AERO » 15 Apr 2012, 04:38

Boki je napisao:Ovaj TAZZ je falio fabrici SAAB da im objasni neke stvari!! Slika
Postoji li nesto sto neznas u sveri motora renomirane marke SAAB!! Slika
TAZZ je napisao:Posle 7 Godina voznje ovih auta, 9000CC DI/APC, ne znam koliko CS-ova, 9-3SS 2.2 TiD, 9-3SS 2.0T, evo dve godine CS i 9-5 su u porodici kao standardna auta, i na jednom i drugom su odradjeni komplet motori...
Posle ne znam koliko sati, ma kojih sati meseci citanja, ucenja po netu, citanja i ucenja u WIS-u... Rasklapanja i sklapanja... Brate i Vi bi znali.
A pritom nisam smotan ni za TDI VW masine... imali OCTAVIA-u TDI AHF motor, 110KS. I kad mi je lik trazio 450 Evra kao crko mi turbo... Isao je u Prepunjavanje... Skinem ja turbo sa skode, rasklopim ono govno od VGT turbine, ocistim sredim, sredim WG aktuator, mada VGT turbo nema klasican WG. I gle cuda... 1 dan posla onako polagano i 5 piva na 30 stepeni... i... auto je leteo i nikad nije vise imao SAFE mode...
Boki je napisao:Dali mozes da se igras sa b204 koji je kod mene u 900-ki.ima li njemu opcije pojacanja koje neskodi ili ne?
TAZZ je napisao:uuuuuuu
Bulettproof motor...

Ima ima... opcija... lepih... imas recimo safe 225-230HP i oko 340NM. samo SFTW da se promeni u ECU. preko bas i ne bi isao, veci moment moze da rezultira sa .. .znas ono svi delovi i elektronika na autu rade na dim...

Kad dim izadje iz njih CRKLI SU!

Tako da Dim bi brzo izasao iz lamele sigurno... da je veci moment.
A i brate ovo je dosta. Da nisko letis. veruj.

P.S.
Safe granica za turbo je oko 260-270KS
Safe granica za lamelu i korpu ako je a mislim da jeste 228mm cini mi se je oko 370NM ako imash 240mm set kvacila... IHAAAA 450NM.
Injektori imaju snage do oko 300KS
Enterijer motora cca 400KS
Preko ovih 230KS bi trebalo raditi 3``Downpipe radi lakseg disanja motora, mada bi ja to i standardno uradio. to planiram za moj 9-5 da uradim... Da skinem prvi CAT i stavim kompletnu 3`` downpipe.
Boki je napisao:Jos table nemam,cim ga poteram ulicama da ga vidis i procenis vredi li to raditi na ovom primerku Slika
TAZZ je napisao:SAAB koji nije malko pipnut po TRIONICU nije pravi SAAB, jer dolaze sa totalno ustinutim motorima, da bi bili street legal...
Zamisli da ti daju auto koji ima 2.0 motor i 230KS fabrichki... Pa sta bi BMW i Mercedes radili...PLakali...
Boki je napisao:A katalizator je realno visak?Ja sam na 30tid skinuo zbog toplote,neznam neko kaze ima mozda i dva komada,ali za benzin sam cuo ako je lambda sonda na katalizatoru,nema skidanja.Ako je tamo nema onda moze.
TAZZ je napisao:Ma letece napolje

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod AERO » 17 Apr 2012, 02:18

sabahudin je napisao:zasto trese menjac na 9-3.2002 185 ks,da li su drzaci ili nesto drugo? hvala

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod AERO » 17 Apr 2012, 02:19

Zato sto nisi svratio u OVU temu,pa onda u OVU Slika

....a sto se tice menjaca,povrsno si objanio kako se manifestuje Slika ....kako trese,sta se trese.....rucica,ceo auto,samo menjac,menjac i motor zajedno itd...

Tazz ce ti sve lepo objasniti cim procita,a ti do tad,odradi ove dve stvari Slika

Dobrodosao i uzivaj s nama Slika

Korisnikov avatar
sabahudin
Postovi: 5
Pridružio se: 31 Mar 2012, 00:00

Re: SAAB TEHNICKA DISKUSIJA i razmena misljenja

Postod sabahudin » 23 Apr 2012, 20:59

zaboravih da dam odgovor na pitanje Slika trese mi se rucica,i to bas dosta.pri ostrijem gasu itd.
a u ove dve teme cu svratiti koliko veceras .obecavam
unapred hvala Slika


Povratak na “SAAB GARAŽA”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta