Dizel/Bosch pumpe

Korisnikov avatar
Carlsson
Postovi: 2756
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Banja Luka

Dizel/Bosch pumpe

Postod Carlsson » 02 Nov 2012, 13:15

Slika

Slika


Ovih dana,kako pricamo o dizelima i benzincima kod saab-a,dotakli smo se u nekom razgovoru i "problematicne" elektronike na Bosch pumpi kod 2.2 TiD-a.
Sad ce me KD staviti "u top" sto sam rekao problematicne, ali bez zezanja,do pre par godina su se mnogi debelo naplacali novih pumpi,dok nije "provaljena fora" u cemu je trik....
KD je spomenuo ,da izvesni servis u Zemunu resava taj problem elektronike za nekih +- 800e,a ja bi na to dodao da resenje te muke u EU kosta duplo jeftinije.
Konkretno Englezi (posto imaji njihovog Vauxhall-a) to naplacuju od £250 (320e) do £350 (445e) u zavisvosti sa kog je motora pumpa (1.7 DI / 2.0 DTI / 2.2 DTI).Rade za ceo svet,daju TRAJNU garanciju,postarina u zavisnosti gde se salje (u lokalu kod njih je £8.90).....pa ako nekom ne daj Boze zatreba - imamo adresu,mail itd.....

Evo malo slika da vidimo kako taj "bauk" na Bosch VP44 pumpi - ustvari izgleda:

Presek pumpe:

Slika

Na vrhu pumpe ,nalazi se kuciste sa elektronikom.
Taj deo se zove Electronic Diesel Control unit ili (EDC)

On izgleda ovako:

Slika

Sam deo o kome pricamo,je u stvari modul koji nosi oznaku PSG5 i izgleda ovako:

Slika

Druga opcija (od 2000god 125ks) je PSG16 modul i on se za razlikuje od PSG5 po tome sto ima dupli dzek na ulazu,a samim tim i kompleskniju celu elektroniku unutra.Ima 16bit flash memorju gde su "engine management" mape spakovane.

Znate ono kad Tazz kaze: "...da mu puknem novu mapu,pa da vidim kako ce da ide Slika ....."
E kod naftarice mu zakacite ovu (KLIK) "dzidzu" za 100 evrica,i od 125ks dobijete 159ks,ali vam i dalje fali 20ks da bi ste stigli naseg Bokija koji ima 177ks Slika
Ako vam je pak i to malo,vi nastavite sa cipovanjem na vise.....a gde se nalazi "stop" dugme,recice vam Tazz.Mislim da ga je nasao Slika


Dobro,ajd sad opet ozbiljno .......Evo razlike izmedju PSG5 i PSG16 :

Slika

Ok - sad kad smo skapirali ovo osnovno,idemo dublje u problematiku.Da bi ste ovaj problem resavali,majstor (elektronicar) vam trazi da mu dosenete pumpu.Oni je ne skidaju....
Kad mu je donesete,oni odvajaju elektronski deo od mehanickog i pristupaju intervenciji.

Dakle desava se ovo:

Slika

Slika

Otvaraju kuciste,i prizor je ovaj:

Slika


E sad obratite paznju....secate se da je KD spomenuo da se reparacija obavlja lemljenjem srebra.
Pazite sad - u 90% slucajeva problem lezi u naznacem delu.Ima ih dva (levo i desno),ali se sve u glavnom pre reparacije ispita........Dakle radi se ovaj deo - odnosno "vodovi" (veze) izmedju delova.

ovako izgleda fabricki:

Slika

A ovako izgleda uradjen posao:

Slika

E pa dragi drugari,to je taj "bauk" o kome se prica Slika .
Ja sam licno bio svedok ,kada je komsija na svojoj Astri G (cini mi se 2.0dti),pre jedno 5 godina kupio NOVU pumpu za nekih 2/2.300e (auto je bio star par godina i on je bio 1. vlasnik),a majstori su konstatovali da je LOSE gorivo i prevelika osetljivost pumpe - uzrok kvara Slika


Pa sad vi vidite koliko ovde ima odradjenih pumpi ,pa to puta 800e Slika

Slika


P.S. - Ako sam nesto pogresio ,vicite odmah da ispravljamo Slika

[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Dizel/Bosch pumpe

Postod kd23se4 » 02 Nov 2012, 13:42

Zanemaricu 1,7DTI posto nema veze ni pumpa ni motor (Isuzu) sa ovom pricom. Ali ajmo rodjake VP44 u varijanti PSG5 i PSG16. PSG5 je Lukasova i problem kod ove pumpe je prvenstveno mehanicke prirode (elektromagnetni venti hoce prvi da se pokvari),a ne elektronske. Dolazi do habanja pumpe posle ca. 300.000km i onda treba da se radi klasican remont, kad crkne elektronika potpuno druga prica u poredjenju sa PSG16.

Prvo PSG5 kao sve druge pumpe ima externi ECU, dakle negde u kabini (ako se secam dobro) dok je PSG16 jedina pumpa sa integrisanim ECU-om na pumpi. PSG 16 je izradio Bosch i nije mi poznato da je neka pumpa imala mehanickih problema sa habanjem. Popravku PSG5 ECU-a nude mnogi, dok je za PSG16 malo ko.

Elem, problemi koji daju laznu uzbunu da je PSG16 pumpa pred crkavanjem:

1. topljenje silikona na dzeku pumpe - silikon izoluje kontakte i izlazi nekoliko CE gresaka sve vezane za Bosch pumpu. Problem se resava ciscenjem dzeka od tzv. "slina"

2. otezani start kada je auto parkiran na uzbrdici - potrebno dugo verglanje da upali - uzrok su porozni povratni vodovi i porozne tzv. "traverze" tj. gumice koje spajaju dizne sa cevima za gorivo preko jednog mosta. Kada kola stoje parkirana preko noci ulazi vazduh u sistem i mora da se vergla dok se vazduh ne izbaci. Zamena gumica iznas dizni (same dizne se ne diraju, vec most koji naleze), T-racvi i creva kosta kod inace skupog Opel Svilara u Zemunu 120€. Ako radis sam ni pola (jedino treba specijalni alat, kljuc "zvezda konus" koji skida sraf za onaj most)

Inace cena u Zemunu je bila 700€, a i ovo je informacija stara 2-3 godine, tako da sumnjam da je skuplje. U nemackoj je cena popravke oko 400 EUR pa je mozda u medjuvremenu i nase "trziste" odreagovalo Slika

PSG16 je samo isao na 2.2 Vectre od 125ks i Omege od 120ks i na Saab 9-3/9-5 od 2000 god. - dok je budjavi Lukas PSG5 isao na sve ostalo, mada sam nezvanicno cuo da novija godista Vectri sa PSG5 imaju Boschove sisteme



Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Dizel/Bosch pumpe

Postod AERO » 02 Nov 2012, 22:03

Ciscenje motora od garezi na 2.2 TiD

SLIKE

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Dizel/Bosch pumpe

Postod kd23se4 » 30 Jan 2013, 14:02

Kaze covek da radi popravku PSG16 na Opelu i Saabu (citat "sa dva velika dzeka"), pa za nedaj boze

Autoelektricar Pedja - Evgenije
Ugrinovacki put 89l
Altina, Zemun
Mob: 063/263-444
E-Mail: [email protected]

Nisam ga zvao, al ako nekom zatreba neka se nadje - pise da popravlja i sve druge vrste racunara na kolima

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Dizel/Bosch pumpe

Postod kd23se4 » 26 Feb 2013, 15:33

Evo jos jedan covek popravlja PSG16 - mislim da sada imamo 3 ponudjaca u Srbiji - dovoljno Slika

36000 Kraljevo, Srbija
Raški okrug
Telefon 1: 065/2381-751

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: Dizel/Bosch pumpe

Postod GRIPEN » 26 Jul 2013, 11:35

da ima tog oglasa odavno al nem pojma ko je...raspitacu se
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Dizel/Bosch pumpe

Postod kd23se4 » 12 Mar 2016, 00:09

Evo jos jedan covek koji popravlja PSG16 elektroniku (nasao u kupujemprodajem), pa ako kome zatreba

Zvonimir - Subotica
M:064/1203389

Korisnikov avatar
MAD SERB
Postovi: 2362
Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
Lokacija: BOR
Kontakt:

Re: Dizel/Bosch pumpe

Postod MAD SERB » 16 Mar 2016, 22:57

U trnavcu imaju nekog lika koji radi Bosch pumpe I to bas Dobro I kvalitetno
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T ! :sb2:
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba :dev:
powered by Nordic performance :secret: :vrm:

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Dizel/Bosch pumpe

Postod kd23se4 » 16 Mar 2016, 23:25

Meni je Viktor pre 2-3 godine spominjao da imaju nekog u.......mislim Borci i da dobro radi........srecom nije mi trebalo, ali postavim kad vidim kontakt - cisto da se nadje.
Uz napomenu da ovaj koga je Viktor pominjao popravlja mehanicki pumpu, dakle ne samo elektroniku.......vecina ovih samo menja onaj tranzistor sto strada....doduse vecina kvarova na PSG16 jeste taj tranzistor, pa ko ne zna kupi celu pumpu

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: Dizel/Bosch pumpe

Postod kd23se4 » 23 Apr 2016, 01:02

AUTO ELEKTRONIKA BOSCH PUMPE
PROFESIONALNI SERVIS

DIJAGNOSTIKA, SERVIS I POPRAVKA

VP44 , VP30 i VP 29 Elektronika BOSCH PUMPA

PSG5 PSG16

DTC kod greške P0251, P1631, 01318, 1268, 0526, 04F4, P1664, P1564, P1631, P1630, P1600, P1688, P1690,
Kod-broj pumpe 8971891360, 8971891361, 8971891362, 8971891363

Electronic Ag
Niš

Mob: 064/5883677


Povratak na “UBRIZGAVANJE GORIVA”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta