

Venturi uređaj iliti po seljački običan plin ima jednu "diznu" koja ubrizgava gorivo u usis i štelovanje se svodi na vrtenje dva točka na Y račvi... prost i jednostavan sistem koji nije previše efikasan... povećava potrošnju i ubija performanse zato što mora da se sužava usis da bi smeša bila odgovarajuća... plus postoji stalna opasnost od detonacija zbog gomilanja plina u usisu ili zbog malo lošije struje od savršene ;)
Sequent uređaj je moderan uređaj sa svojim ECU i diznama za svaki cilindar posebno... parametri mogu vrlo precizno da se podešavaju,gubitak performansi je minimalan a potrošnja je minimalno veća (ne zahteva suženje usisa zato što ima diznu za svaki cilindar pa se samim tim precizno dozira količina plina)... opasnost od detonacija nema.
Da,ali je ovde prica o obicnom Sequent uredjaju,koliko sam ja shvatio,slicno je ali i razlicito,posto ovaj moj uredjaj ubacuje gas kroz dizne u tecnom stanju...LPi...A pravo da ti kazem nisam ni ja exspert,najbolje ce TAZZ da prozbori neku pametnu...Ali mislim da nema gubitka na preformansama,jer je u boci pumpa visokog pritiska koja gura plin,samo ne znam od koliko je Bara...Mislim cak da negde na nasim forumima i na nekima u inostranstvu,sam procitao,da se cak i dobija na preformansama...Ono sto je zanimljivo je da se ovaj model plina ugradjuje i na Dizel motoreCarlsson je napisao:ista tako sam i ja cuo![]()
trebalo bi da je puno bolje i kontorlisanije od "obicnog", a kazu da je sa ovim plinom puno manji gubitak performansi, za razliku od "obicnog"![]()
evo sa jednog drugog foruma
Venturi uređaj iliti po seljački običan plin ima jednu "diznu" koja ubrizgava gorivo u usis i štelovanje se svodi na vrtenje dva točka na Y račvi... prost i jednostavan sistem koji nije previše efikasan... povećava potrošnju i ubija performanse zato što mora da se sužava usis da bi smeša bila odgovarajuća... plus postoji stalna opasnost od detonacija zbog gomilanja plina u usisu ili zbog malo lošije struje od savršene ;)
Sequent uređaj je moderan uređaj sa svojim ECU i diznama za svaki cilindar posebno... parametri mogu vrlo precizno da se podešavaju,gubitak performansi je minimalan a potrošnja je minimalno veća (ne zahteva suženje usisa zato što ima diznu za svaki cilindar pa se samim tim precizno dozira količina plina)... opasnost od detonacija nema.
LPI (Liguid Propane Injection) sistemi su prava "einspritz" „konkurencija“ benzinskim izvedbama.
Osnova ovih sistema, kako je već rečeno, je u „ušpricavanju“ LPG-u u tekućoj fazi neposredno pred komoru izgaranja.
Prednosti u odnosu na SLPG sisteme (standardni LPG) su slijedeće:
-bolje iskorištenje goriva (LPG-a) što ima za rezultat nikakav gubitak u snazi, te veću dinamiku motora (živahnost)
-bolje punjenje cilindara je se LPG bukvalno „ušpricava“ baš kao benzin (širenje plina pod tlakom u trenutku isparavanja intenzivno puni cilindre)
-nižu temperaturu izgaranja u komori (naglo isparavanje snižava temepraturu okolnog prostora) i s time manje termičko opterećenje elemenata u prostoru izgaranja (naročito ispušni ventili)
-moguće podešavanje predpaljenja nešto ranije nego na benzin uz rezultat povećanja snage (i momenta !) a uz zadržavanje jednakog toplinskog naprezanja kompresijskog prostora kao i na benzin.
-paljenje direktno na plin (benzin praktički nepotreban)
-sve ostale prednosti LPG-a zadržane (čišći ispuh, više oktana, mekše izgaranje)
Razlike LPI opreme u odnosu na SLPG opremu su slijedeće:
-nema isparivača LPG-a protjecanog toplom vodom jer se ne koristi plinska faza
-boca (toroidna ili cilindrična) ima tlačni i povratni vod za povrat višak neiskorištenog plina (kao i benzinski spremnik); na bocu je montirana posebna cirkluaciona tlačna LPG pumpa (i naravno plinska armatura kao i kod SLPG-a)
-LPI injektori montiraju se na usisnoj grani što bliže cilindru (gorivo se ubrizgava u sredini usisne cijevi što potpuno onemogućava pojavu „back fire“); Negdje sam pokupio info da bi se mogli koristi i benzinski injektori ali to je neprovjerano. Možda tryer ili netko tko zna detaljnije parametre rada benzinskih injektora (npr tlakovi, protoci i sl.), može to potvrditi ili odbaciti.
-upravljanje LPI injektorima vrši postojeći benzinski CPU (iako ima verzija gdje je posebni CPU za LPI);
-posebni regulator tlaka tekućeg LPG-a s elektroventilom
-prekidač „plin/benzin“ s pokazivačem nivoa LPG-a u boci (vrlo slično kao i kod SLPG)
To je to ,sigurno je LPi sa posebnim ECU,koji se veze na postojeci od auta,ali samo radi ocitavanja lambada sonde,radi kontrolisanja(doziranja) protoka na diznama...Sa cilindricnom bocom...upravljanje LPI injektorima vrši postojeći benzinski CPU (iako ima verzija gdje je posebni CPU za LPI)
Imam instalacije,crvena stalni napon+,i imam sasiju kao -...treba mi jos jedan + koji ide na relej koji se dovodi sa kasa(taj sam pozajmijo sa pozicije)...Ima tamo na tom dzeku pored crvene zice i neka zelena koja bleji ali nemam poima za sta sluzi nije ni + ni - .... Sad mi pade na pametkd23se4 je napisao:@Slavisa - ne razumem kako vec nisi imao sve kablove u levom zadnjem krilu? Zar nemas fabricke instalacije?![]()
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta