Saab 900 OG
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Saab 900 OG
Ako postoji jedan deo kod Saab-a 900 koji nije omiljen ni medju poznavaocima to je menjac. Posto se celokupna gama Saabovih motora bazira na Triumpfovim mototima odnosno na 1,75 litarskom agregatu id Dollomite-a, a iver ne pada daleko od klade, tako je i resenje za menjac preuzeto od Mini Morisa - radi se o resenju da je menjac integralni deo bloka motora odnosno kartera.
Za razliku od Morisa Saabovi inzenjeri su se odlucili za konstrukciju menjaca gde je ulje menjaca odvojeno od ulja motora, sto je obezbedilo duzi vek menjaca. Veza menjaca i kvacila se dobija pomocu takozvanih primarnih prenosnika koji vrse prenos sa glavne osovine menjaca na kvacilo - to izgleda ovako http://www.forum-auto.de/technik/PRIMAE ... _klein.jpg
Odnos gornjeg i donjeg menjaca je obelezavan sa brojevima 4-5-6-7-8
Objasnjenje broja menjaca:
Pozicija: 1 2 3 4 5
Primer GM 4 5 6 14
GM = Manualni menjac GM
GA = Automatski menjac GA
Izvedba (prema motoru) 4
Broj brzina 5
Primarni prenos 6
Razvojni model (zavisi od godista) 14
Primarni stepen prenosa
Broj primarnog prenosa 4 5 6 7 8
Broj zupcanika Ulazni/Izlazni 31/30 30/27 31/26 32/25 33/24
Prenosni odnos 0,97 0,90 0,84 0,78 0,72
Prenos
Odrzavanje menjaca:
Zavisno od godista menjaca imate:
1. sraf za ispustanje ulja (isti kao na karteru motora) - koji se nalazi diagonalno od srafa za motor
- ovaj sraf je kod starijih godista izbacen jer je bio cist konstrukcijski promasaj - sem sto je nevestog (i nepismenog) majstora mogao da dovede u zabludu da ispusti menjacko mesto motornog ulja, nije vrsio svoju funkciju - tj. nije ispustao celokupno ulje u menjacu, ostajalo je bar 20%
ULJE IZ MENJACA SE ISPUSTA PREKO ZADNJEG BOCNOG POKLOPCA (dakle preko najnize tacke) NE NA SRAF
2. stap za proveru nivoa ulja - vrlo bitan za ispravan rad menjaca - posto je Saab konstrukcijom predvideo da menjac gubi malo ulja na poluosovinam bice potrebno da ga dosipate
Gradacija ulja koju je Saab 80-ih preporucivao je mineralno motorno ulje 10W30, e ovde pocinje ujedno spor medju ljubiteljima Saabova - i moglo bi se reci da postoje dve sekte :shock:
1. Sekta "Saab je znao najbolje" - ova sekta Vam kaze da je 10W30 odnosno danas 10W40 sve sto Vasem menjacu treba, jer je Saab vec tada znao da nikad nista bolje na ovoj planeti nece postojati
2. Sekta "a mozda je tehnologija ulja ipak malo napredovala za 20 godina" - ova sekta kaze da je Saab propisao ulje prema tome sta je tada postojalo, ali da je usled razvoja doslo do nastanka novih ulja koja su efikasnija - ulje koje bi trebalo da uslisi molitve svakog ljubitelja Saabova je Castrol SMX-S, ulje ima gradaciju 75W-85 i sto je vaznije po svojim karakteristikama ispunjava API GL 3 i 4 tj. menja mineralno, iako je sinteticko
Uglavnom, obe sekte se slazu oko nekoliko stvari:
- obicno motorno ulje je bolje za sinhrone (koji su na Saab 900 od mesinga, a ne celika!!!)
- SMX-S je bolji za glavni lezaj menjaca (lezaj na kojem je ulezistena glavna osovina)
- koje god ulje koristili VODITE RACUNA DA VAM NIVO ULJA BUDE NA MAKSIMUMU ILI BLAGO PREKO NJEGA
Ovo su ujedno komponente koje su izlozene najvecem stradanju kod ovog menjaca, jer:
- ako Vam ispada menjac iz brzine ili je sinhron pri kraju ili vam je otisla "guma na biracu" (kome treba informacija na PP)
- glavni lezaj ima mnogo "kvarniji" nacin da se oprosti - najavi se zujanjem na vecim brzinama (preko 100-120km/h), ako ne odradite remont menjaca na vreme lezaj ce da zariba i dolazi do uvijanja i pucanja glavne osovine. Ako Vam se ovo desi pomaze samo nov menjac.
Menjanje delova sa dva menjaca samo funkcionise 100% samo ako su ista godista, posto je stalno nesto menjano u menjacima, dok na menjacima posle 1990 je 90% delova izmenjeno i smatraju se robusnijim, isto se inace kaze i za 4-stepene menjace sa starijih godista (ili iz 99-ki).
Sve u svemu ako ste se ponasali domacinski prema Vasem menjacu i odrzavali ga kako bog i Saab kazu moze da Vas bez vecih intervencija posluzi izmedju 250.000 - 500.000km, pri cemu je zadnje "rezervisano" za menjace sa atmosferaca odnosno GL, GLS i "i", ali se desava da i Turbo predje 400.000km.
Ako dodje do najgoreg bitno je da znate da se menjaci sa svih godista mogu upotrebiti - doduse uz neke manje modifikacije, npr. kod poluosovina, ali je bitno zapamtite pricu sa pocetka, tj. da Vas motor odredjue primarni prenosnik i da je neophodno da i novom menjacu on bude odgovarajuci, jer:
Primar 4 i 5 su rezervisani za motore manje snage tj. karburatorske i K-jetronic bez turba!
Primar 6 i 7 su namenjeni prvenstveno turbo motorima
Primar 8 je koriscen zadnjih godina proizvodnje uglavnom u kombinaciji sa mototima od 175-185 konja
Brojevi primara na menjacima odstupaju zavisno od godista i trzista, tako da isti motori nemaju uvek isti primar. Ponovo naglasavam da je najbolje da prebacite na novi menjac Vas stari primar, jedini izuzetak je u cilju dobijanja vece maksimalne brzine (sa manjeg na veci) ili ubrzanja (sa veceg na manji).
Za razliku od Morisa Saabovi inzenjeri su se odlucili za konstrukciju menjaca gde je ulje menjaca odvojeno od ulja motora, sto je obezbedilo duzi vek menjaca. Veza menjaca i kvacila se dobija pomocu takozvanih primarnih prenosnika koji vrse prenos sa glavne osovine menjaca na kvacilo - to izgleda ovako http://www.forum-auto.de/technik/PRIMAE ... _klein.jpg
Odnos gornjeg i donjeg menjaca je obelezavan sa brojevima 4-5-6-7-8
Objasnjenje broja menjaca:
Pozicija: 1 2 3 4 5
Primer GM 4 5 6 14
GM = Manualni menjac GM
GA = Automatski menjac GA
Izvedba (prema motoru) 4
Broj brzina 5
Primarni prenos 6
Razvojni model (zavisi od godista) 14
Primarni stepen prenosa
Broj primarnog prenosa 4 5 6 7 8
Broj zupcanika Ulazni/Izlazni 31/30 30/27 31/26 32/25 33/24
Prenosni odnos 0,97 0,90 0,84 0,78 0,72
Prenos
Odrzavanje menjaca:
Zavisno od godista menjaca imate:
1. sraf za ispustanje ulja (isti kao na karteru motora) - koji se nalazi diagonalno od srafa za motor
- ovaj sraf je kod starijih godista izbacen jer je bio cist konstrukcijski promasaj - sem sto je nevestog (i nepismenog) majstora mogao da dovede u zabludu da ispusti menjacko mesto motornog ulja, nije vrsio svoju funkciju - tj. nije ispustao celokupno ulje u menjacu, ostajalo je bar 20%
ULJE IZ MENJACA SE ISPUSTA PREKO ZADNJEG BOCNOG POKLOPCA (dakle preko najnize tacke) NE NA SRAF
2. stap za proveru nivoa ulja - vrlo bitan za ispravan rad menjaca - posto je Saab konstrukcijom predvideo da menjac gubi malo ulja na poluosovinam bice potrebno da ga dosipate
Gradacija ulja koju je Saab 80-ih preporucivao je mineralno motorno ulje 10W30, e ovde pocinje ujedno spor medju ljubiteljima Saabova - i moglo bi se reci da postoje dve sekte :shock:
1. Sekta "Saab je znao najbolje" - ova sekta Vam kaze da je 10W30 odnosno danas 10W40 sve sto Vasem menjacu treba, jer je Saab vec tada znao da nikad nista bolje na ovoj planeti nece postojati
2. Sekta "a mozda je tehnologija ulja ipak malo napredovala za 20 godina" - ova sekta kaze da je Saab propisao ulje prema tome sta je tada postojalo, ali da je usled razvoja doslo do nastanka novih ulja koja su efikasnija - ulje koje bi trebalo da uslisi molitve svakog ljubitelja Saabova je Castrol SMX-S, ulje ima gradaciju 75W-85 i sto je vaznije po svojim karakteristikama ispunjava API GL 3 i 4 tj. menja mineralno, iako je sinteticko
Uglavnom, obe sekte se slazu oko nekoliko stvari:
- obicno motorno ulje je bolje za sinhrone (koji su na Saab 900 od mesinga, a ne celika!!!)
- SMX-S je bolji za glavni lezaj menjaca (lezaj na kojem je ulezistena glavna osovina)
- koje god ulje koristili VODITE RACUNA DA VAM NIVO ULJA BUDE NA MAKSIMUMU ILI BLAGO PREKO NJEGA
Ovo su ujedno komponente koje su izlozene najvecem stradanju kod ovog menjaca, jer:
- ako Vam ispada menjac iz brzine ili je sinhron pri kraju ili vam je otisla "guma na biracu" (kome treba informacija na PP)
- glavni lezaj ima mnogo "kvarniji" nacin da se oprosti - najavi se zujanjem na vecim brzinama (preko 100-120km/h), ako ne odradite remont menjaca na vreme lezaj ce da zariba i dolazi do uvijanja i pucanja glavne osovine. Ako Vam se ovo desi pomaze samo nov menjac.
Menjanje delova sa dva menjaca samo funkcionise 100% samo ako su ista godista, posto je stalno nesto menjano u menjacima, dok na menjacima posle 1990 je 90% delova izmenjeno i smatraju se robusnijim, isto se inace kaze i za 4-stepene menjace sa starijih godista (ili iz 99-ki).
Sve u svemu ako ste se ponasali domacinski prema Vasem menjacu i odrzavali ga kako bog i Saab kazu moze da Vas bez vecih intervencija posluzi izmedju 250.000 - 500.000km, pri cemu je zadnje "rezervisano" za menjace sa atmosferaca odnosno GL, GLS i "i", ali se desava da i Turbo predje 400.000km.
Ako dodje do najgoreg bitno je da znate da se menjaci sa svih godista mogu upotrebiti - doduse uz neke manje modifikacije, npr. kod poluosovina, ali je bitno zapamtite pricu sa pocetka, tj. da Vas motor odredjue primarni prenosnik i da je neophodno da i novom menjacu on bude odgovarajuci, jer:
Primar 4 i 5 su rezervisani za motore manje snage tj. karburatorske i K-jetronic bez turba!
Primar 6 i 7 su namenjeni prvenstveno turbo motorima
Primar 8 je koriscen zadnjih godina proizvodnje uglavnom u kombinaciji sa mototima od 175-185 konja
Brojevi primara na menjacima odstupaju zavisno od godista i trzista, tako da isti motori nemaju uvek isti primar. Ponovo naglasavam da je najbolje da prebacite na novi menjac Vas stari primar, jedini izuzetak je u cilju dobijanja vece maksimalne brzine (sa manjeg na veci) ili ubrzanja (sa veceg na manji).
Poslednji put menjao 5 dana kd23se4, izmenjena 29 puta
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
....znao sam da ces se kad-tad sazaliti na nas,i nauciti nas necemu......
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
nesto mi se ne spava pa reko aj da radim nesto
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
Kakva koincidencija....u momentu kad ti stavljast post o menjacima,ja na drugom mestu citam tvoju "raspravu" :shock: ..... bas na tu temu(menjacko ulje)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
CBC?Aero je napisao:Kakva koincidencija....u momentu kad ti stavljast post o menjacima,ja na drugom mestu citam tvoju "raspravu" :shock: ..... bas na tu temu(menjacko ulje)
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
Aha......u nasoj temi "saab 9000",Tazio zamolio da neko da komentar na za taj model....i ja u zelji da cujem sta drugi kazu,krenem da kopam prvo po nasim forumima,i tako natrcim na razlicite "sekte"
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
Ne, izvini "ono" nema veze sa sektama - vec je neko gadno generalizovao stvari.
Kod 900ke NG ima tacno definisano sta ide od kojeg godista i tu nema levo-desno kao na 900ki OG. Moze momak s kojim sam polemisao da bude i majstor (ja to nisam, ja vise drzim motku i sefujem :D ), ali u modele pre nov. 97 jednostavno nije predvidjeno da se sipa "sok od maline" ili ti MTF 0063
Saab je inace u okviru raznih kampanja na vozilima koja su odrzavana u ovlascenim servisima dao direktivu da se zameni ulje na modelima 900/9-3 od 98-01 (od 2002 MTF 0063 sipan u fabrici) drugi modeli NE KORISTE ovo ulje.
Kod 900ke NG ima tacno definisano sta ide od kojeg godista i tu nema levo-desno kao na 900ki OG. Moze momak s kojim sam polemisao da bude i majstor (ja to nisam, ja vise drzim motku i sefujem :D ), ali u modele pre nov. 97 jednostavno nije predvidjeno da se sipa "sok od maline" ili ti MTF 0063
Saab je inace u okviru raznih kampanja na vozilima koja su odrzavana u ovlascenim servisima dao direktivu da se zameni ulje na modelima 900/9-3 od 98-01 (od 2002 MTF 0063 sipan u fabrici) drugi modeli NE KORISTE ovo ulje.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
Sta se desava kada se ne ispostuju normativi koji su propisani......kakve su posledice?Naslucujem ono standardno-ne adekvatno podmazivanje,zamor i bla bla......ali me zanima bas specificnost kvara ukoliko se pobegne od propisanog?
Poslednji put menjao 1 dana Anonymous, izmenjena 29 puta
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
Pa MTF 0063 je dosta redje ulje nego ova "klasicna", tako da predpostavljam da je akcenat stavljan na rad sinhrona tj. lako saltanje na svim temperaturama, nego na adekvatno podmazivanje.
Onako grubo gledajuci bice da su u Saab/GM-u znali sta rade posto je to bio veci problem nego sama trajnost menjaca.
Sad su stvari jos ekstremnije posto Opel na najnovijim godistima propisuje ATF ulje (da, tacno, ulje za automatike tzv. Dextron) za manuelne, opet u cilju sto lakseg saltanja.....sta ostale komponente menjaca kazu na to ne znam stvarno
Onako grubo gledajuci bice da su u Saab/GM-u znali sta rade posto je to bio veci problem nego sama trajnost menjaca.
Sad su stvari jos ekstremnije posto Opel na najnovijim godistima propisuje ATF ulje (da, tacno, ulje za automatike tzv. Dextron) za manuelne, opet u cilju sto lakseg saltanja.....sta ostale komponente menjaca kazu na to ne znam stvarno
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
Nisam znao to za ATF.......
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
bolje da ne znas
Za 9000ku API GL 3+ ili 4, znaci ista prica kao kod 900ke OG
Ovde isto ima optimista koji sipaju sinteticka ili MTF0063, ali ljudi zaboravljaju da su ovo menjaci iz 80-ih, a to sto pise da je 90 i neko godiste u saobracajnoj samo znaci kad su ugradili, a ne kad su "smislili" konstrukciju.
Za 9000ku API GL 3+ ili 4, znaci ista prica kao kod 900ke OG
Ovde isto ima optimista koji sipaju sinteticka ili MTF0063, ali ljudi zaboravljaju da su ovo menjaci iz 80-ih, a to sto pise da je 90 i neko godiste u saobracajnoj samo znaci kad su ugradili, a ne kad su "smislili" konstrukciju.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
A vidi ovo........jel ovo pije vodu??
Brand: Genuine Saab
Description: Saab manual transmission synthetic fluid. Designed for any 79-98 Saab 5spd. 1 Liter bottle. The bottle states "automatic transmission" fluid type "Dexron VI", but this is the correct fluid (per Saab) for the stated applications. Replaces p/n 8748733. Saab strongly recommends that you don't mix this with any other transmission fluid.
Saab ga propisuje ali strikno naglasava da se ne mesa sa drugim uljem.....to je ok,ali me buni sledece....pogledaj koju paletu modela oni obuhvataju kao konzumente.Uopste ne prave razliku izmedju starog i novog tipa - jel to uredu?......a pritom je ovo ulje za automatske menjace,a preporucuju ga za manuelne :shock:
Saab 1979 900 Turbo 8 valve turbo
Saab 1979 900S Classic 8 valve non/turbo
Saab 1980 900 Classic 8 valve non/turbo
Saab 1980 900 Turbo 8 valve turbo
Saab 1980 900S Classic 8 valve non/turbo
Saab 1981 900 Classic 8 valve non/turbo
Saab 1981 900 Turbo 8 valve turbo
Saab 1981 900S Classic 8 valve non/turbo
Saab 1982 900 Classic 8 valve non/turbo
Saab 1982 900 Turbo 8 valve turbo
Saab 1982 900S Classic 8 valve non/turbo
Saab 1983 900 Classic 8 valve non/turbo
Saab 1983 900 Turbo 8 valve turbo
Saab 1983 900S Classic 8 valve non/turbo
Saab 1984 900 Classic 8 valve non/turbo
Saab 1984 900 Turbo 8 valve turbo
Saab 1984 900S Classic 8 valve non/turbo
Saab 1985 900 Classic 8 valve non/turbo
Saab 1985 900 Turbo 16 valve turbo
Saab 1985 900S Classic 8 valve non/turbo
Saab 1985 SPG 16 valve turbo
Saab 1986 900 Classic 16 valve non/turbo (2.0L)
Saab 1986 900 Classic 8 valve non/turbo
Saab 1986 900 Turbo 16 valve turbo
Saab 1986 900 Turbo Convertible 16 valve turbo
Saab 1986 9000 Turbo 2.0L turbo
Saab 1986 900S Classic 16 valve non/turbo (2.0L)
Saab 1986 900S Classic 8 valve non/turbo
Saab 1986 SPG 16 valve turbo
Saab 1987 900 Classic 16 valve non/turbo (2.0L) Saab 1987 900 Classic 8 valve non/turbo Saab 1987 900 Turbo 16 valve turbo Saab 1987 900 Turbo Convertible 16 valve turbo Saab 1987 9000 2.0L non/turbo Saab 1987 9000 Turbo 2.0L turbo Saab 1987 9000S 2.0L non/turbo Saab 1987 900S Classic 16 valve non/turbo (2.0L) Saab 1987 900S Classic 8 valve non/turbo Saab 1987 SPG 16 valve turbo Saab 1988 900 Classic 16 valve non/turbo (2.0L) Saab 1988 900 Classic 8 valve non/turbo Saab 1988 900 Turbo 16 valve turbo Saab 1988 900 Turbo Convertible 16 valve turbo Saab 1988 9000 2.0L non/turbo Saab 1988 9000 Turbo 2.0L turbo Saab 1988 9000S 2.0L non/turbo Saab 1988 900S Classic 16 valve non/turbo (2.0L) Saab 1988 900S Classic 8 valve non/turbo Saab 1988 SPG 16 valve turbo Saab 1989 900 Classic 16 valve non/turbo (2.0L) Saab 1989 900 Turbo 16 valve turbo Saab 1989 900 Turbo Convertible 16 valve turbo Saab 1989 9000 2.0L non/turbo Saab 1989 9000 CD 2.0L non/turbo Saab 1989 9000 CD 2.0L turbo Saab 1989 9000 Turbo 2.0L turbo Saab 1989 9000S 2.0L non/turbo Saab 1989 900S Classic 16 valve non/turbo (2.0L) Saab 1989 SPG 16 valve turbo Saab 1990 900 Classic 16 valve non/turbo (2.0L) Saab 1990 900 Turbo 16 valve turbo Saab 1990 900 Turbo Convertible 16 valve turbo Saab 1990 9000 2.0L non/turbo Saab 1990 9000 2.3L non/turbo Saab 1990 9000 CD 2.0L non/turbo Saab 1990 9000 CD 2.0L turbo Saab 1990 9000 CD 2.3L non/turbo Saab 1990 9000 CD 2.3L turbo Saab 1990 9000 Turbo 2.0L turbo Saab 1990 9000 Turbo 2.3L turbo Saab 1990 9000S 2.0L non/turbo Saab 1990 9000S 2.3L non/turbo Saab 1990 900S Classic 16 valve non/turbo (2.0L) Saab 1990 SPG 16 valve turbo Saab 1991 900 Classic 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1991 900 Turbo 16 valve turbo Saab 1991 900 Turbo Convertible 16 valve turbo Saab 1991 9000 2.3L non/turbo Saab 1991 9000 CD 2.3L non/turbo Saab 1991 9000 CD 2.3L turbo Saab 1991 9000 Turbo 2.3L turbo Saab 1991 9000S 2.3L non/turbo Saab 1991 900S Classic 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1991 900S Classic Convertible 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1991 SPG 16 valve turbo Saab 1992 900 Classic 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1992 900 Turbo 16 valve turbo Saab 1992 900 Turbo Convertible 16 valve turbo Saab 1992 9000 2.3L non/turbo Saab 1992 9000 CD 2.3L non/turbo Saab 1992 9000 CD 2.3L turbo Saab 1992 9000 Turbo 2.3L turbo Saab 1992 9000S 2.3L non/turbo Saab 1992 900S Classic 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1992 900S Classic Convertible 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1992 SPG 16 valve turbo Saab 1993 900 Classic 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1993 900 Turbo 16 valve turbo Saab 1993 900 Turbo Convertible 16 valve turbo Saab 1993 9000 Aero Aero Saab 1993 9000 CD 2.3L non/turbo Saab 1993 9000 CD 2.3L turbo Saab 1993 9000 CDE 2.3L non/turbo Saab 1993 9000 CDE 2.3L turbo Saab 1993 9000 CS 2.3L non/turbo Saab 1993 9000 CS 2.3L turbo Saab 1993 9000 CSE 2.3L non/turbo Saab 1993 9000 CSE 2.3L turbo Saab 1993 900S Classic 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1993 900S Classic Convertible 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1993 SPG 16 valve turbo Saab 1994 900 Turbo Convertible 16 valve turbo Saab 1994 9000 Aero Aero Saab 1994 9000 CD 2.3L non/turbo Saab 1994 9000 CD 2.3L turbo Saab 1994 9000 CDE 2.3L non/turbo Saab 1994 9000 CDE 2.3L turbo Saab 1994 9000 CS 2.3L non/turbo Saab 1994 9000 CS 2.3L turbo Saab 1994 9000 CSE 2.3L non/turbo Saab 1994 9000 CSE 2.3L turbo Saab 1994 900S 2.3L non/turbo Saab 1994 900S 2.5L V-6 Saab 1994 900S Classic Convertible 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1994 900SE 2.0L turbo Saab 1994 900SE 2.5L V-6 Saab 1995 9000 Aero Aero Saab 1995 9000 CDE 2.3L turbo Saab 1995 9000 CDE 3.0L V-6 Saab 1995 9000 CS 2.3L turbo Saab 1995 9000 CSE 2.3L turbo Saab 1995 9000 CSE 3.0L V-6 Saab 1995 900S 2.3L non/turbo Saab 1995 900S 2.5L V-6 Saab 1995 900S Convertible 2.3L non/turbo Saab 1995 900SE 2.0L turbo Saab 1995 900SE 2.5L V-6 Saab 1995 900SE Convertible 2.0L turbo Saab 1995 900SE Convertible 2.5L V-6 Saab 1996 9000 Aero Aero Saab 1996 9000 CS 2.3L turbo Saab 1996 9000 CSE 2.3L turbo Saab 1996 9000 CSE 3.0L V-6 Saab 1996 900S 2.3L non/turbo Saab 1996 900S 2.5L V-6 Saab 1996 900S Convertible 2.3L non/turbo Saab 1996 900SE 2.0L turbo Saab 1996 900SE 2.5L V-6 Saab 1996 900SE Convertible 2.0L turbo Saab 1996 900SE Convertible 2.5L V-6 Saab 1997 9000 Aero Aero Saab 1997 9000 CS 2.3L turbo Saab 1997 9000 CSE 2.3L turbo Saab 1997 900S 2.3L non/turbo Saab 1997 900S 2.5L V-6 Saab 1997 900S Convertible 2.3L non/turbo Saab 1997 900SE 2.0L turbo Saab 1997 900SE 2.5L V-6 Saab 1997 900SE Convertible 2.0L turbo Saab 1997 900SE Convertible 2.5L V-6 Saab 1998 9000 CSE 2.3L turbo Saab 1998 900S 2.3L non/turbo Saab 1998 900S Convertible 2.3L non/turbo Saab 1998 900SE 2.0L turbo Saab 1998 900SE Convertible 2.0L turbo
Brand: Genuine Saab
Description: Saab manual transmission synthetic fluid. Designed for any 79-98 Saab 5spd. 1 Liter bottle. The bottle states "automatic transmission" fluid type "Dexron VI", but this is the correct fluid (per Saab) for the stated applications. Replaces p/n 8748733. Saab strongly recommends that you don't mix this with any other transmission fluid.
Saab ga propisuje ali strikno naglasava da se ne mesa sa drugim uljem.....to je ok,ali me buni sledece....pogledaj koju paletu modela oni obuhvataju kao konzumente.Uopste ne prave razliku izmedju starog i novog tipa - jel to uredu?......a pritom je ovo ulje za automatske menjace,a preporucuju ga za manuelne :shock:
Saab 1979 900 Turbo 8 valve turbo
Saab 1979 900S Classic 8 valve non/turbo
Saab 1980 900 Classic 8 valve non/turbo
Saab 1980 900 Turbo 8 valve turbo
Saab 1980 900S Classic 8 valve non/turbo
Saab 1981 900 Classic 8 valve non/turbo
Saab 1981 900 Turbo 8 valve turbo
Saab 1981 900S Classic 8 valve non/turbo
Saab 1982 900 Classic 8 valve non/turbo
Saab 1982 900 Turbo 8 valve turbo
Saab 1982 900S Classic 8 valve non/turbo
Saab 1983 900 Classic 8 valve non/turbo
Saab 1983 900 Turbo 8 valve turbo
Saab 1983 900S Classic 8 valve non/turbo
Saab 1984 900 Classic 8 valve non/turbo
Saab 1984 900 Turbo 8 valve turbo
Saab 1984 900S Classic 8 valve non/turbo
Saab 1985 900 Classic 8 valve non/turbo
Saab 1985 900 Turbo 16 valve turbo
Saab 1985 900S Classic 8 valve non/turbo
Saab 1985 SPG 16 valve turbo
Saab 1986 900 Classic 16 valve non/turbo (2.0L)
Saab 1986 900 Classic 8 valve non/turbo
Saab 1986 900 Turbo 16 valve turbo
Saab 1986 900 Turbo Convertible 16 valve turbo
Saab 1986 9000 Turbo 2.0L turbo
Saab 1986 900S Classic 16 valve non/turbo (2.0L)
Saab 1986 900S Classic 8 valve non/turbo
Saab 1986 SPG 16 valve turbo
Saab 1987 900 Classic 16 valve non/turbo (2.0L) Saab 1987 900 Classic 8 valve non/turbo Saab 1987 900 Turbo 16 valve turbo Saab 1987 900 Turbo Convertible 16 valve turbo Saab 1987 9000 2.0L non/turbo Saab 1987 9000 Turbo 2.0L turbo Saab 1987 9000S 2.0L non/turbo Saab 1987 900S Classic 16 valve non/turbo (2.0L) Saab 1987 900S Classic 8 valve non/turbo Saab 1987 SPG 16 valve turbo Saab 1988 900 Classic 16 valve non/turbo (2.0L) Saab 1988 900 Classic 8 valve non/turbo Saab 1988 900 Turbo 16 valve turbo Saab 1988 900 Turbo Convertible 16 valve turbo Saab 1988 9000 2.0L non/turbo Saab 1988 9000 Turbo 2.0L turbo Saab 1988 9000S 2.0L non/turbo Saab 1988 900S Classic 16 valve non/turbo (2.0L) Saab 1988 900S Classic 8 valve non/turbo Saab 1988 SPG 16 valve turbo Saab 1989 900 Classic 16 valve non/turbo (2.0L) Saab 1989 900 Turbo 16 valve turbo Saab 1989 900 Turbo Convertible 16 valve turbo Saab 1989 9000 2.0L non/turbo Saab 1989 9000 CD 2.0L non/turbo Saab 1989 9000 CD 2.0L turbo Saab 1989 9000 Turbo 2.0L turbo Saab 1989 9000S 2.0L non/turbo Saab 1989 900S Classic 16 valve non/turbo (2.0L) Saab 1989 SPG 16 valve turbo Saab 1990 900 Classic 16 valve non/turbo (2.0L) Saab 1990 900 Turbo 16 valve turbo Saab 1990 900 Turbo Convertible 16 valve turbo Saab 1990 9000 2.0L non/turbo Saab 1990 9000 2.3L non/turbo Saab 1990 9000 CD 2.0L non/turbo Saab 1990 9000 CD 2.0L turbo Saab 1990 9000 CD 2.3L non/turbo Saab 1990 9000 CD 2.3L turbo Saab 1990 9000 Turbo 2.0L turbo Saab 1990 9000 Turbo 2.3L turbo Saab 1990 9000S 2.0L non/turbo Saab 1990 9000S 2.3L non/turbo Saab 1990 900S Classic 16 valve non/turbo (2.0L) Saab 1990 SPG 16 valve turbo Saab 1991 900 Classic 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1991 900 Turbo 16 valve turbo Saab 1991 900 Turbo Convertible 16 valve turbo Saab 1991 9000 2.3L non/turbo Saab 1991 9000 CD 2.3L non/turbo Saab 1991 9000 CD 2.3L turbo Saab 1991 9000 Turbo 2.3L turbo Saab 1991 9000S 2.3L non/turbo Saab 1991 900S Classic 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1991 900S Classic Convertible 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1991 SPG 16 valve turbo Saab 1992 900 Classic 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1992 900 Turbo 16 valve turbo Saab 1992 900 Turbo Convertible 16 valve turbo Saab 1992 9000 2.3L non/turbo Saab 1992 9000 CD 2.3L non/turbo Saab 1992 9000 CD 2.3L turbo Saab 1992 9000 Turbo 2.3L turbo Saab 1992 9000S 2.3L non/turbo Saab 1992 900S Classic 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1992 900S Classic Convertible 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1992 SPG 16 valve turbo Saab 1993 900 Classic 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1993 900 Turbo 16 valve turbo Saab 1993 900 Turbo Convertible 16 valve turbo Saab 1993 9000 Aero Aero Saab 1993 9000 CD 2.3L non/turbo Saab 1993 9000 CD 2.3L turbo Saab 1993 9000 CDE 2.3L non/turbo Saab 1993 9000 CDE 2.3L turbo Saab 1993 9000 CS 2.3L non/turbo Saab 1993 9000 CS 2.3L turbo Saab 1993 9000 CSE 2.3L non/turbo Saab 1993 9000 CSE 2.3L turbo Saab 1993 900S Classic 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1993 900S Classic Convertible 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1993 SPG 16 valve turbo Saab 1994 900 Turbo Convertible 16 valve turbo Saab 1994 9000 Aero Aero Saab 1994 9000 CD 2.3L non/turbo Saab 1994 9000 CD 2.3L turbo Saab 1994 9000 CDE 2.3L non/turbo Saab 1994 9000 CDE 2.3L turbo Saab 1994 9000 CS 2.3L non/turbo Saab 1994 9000 CS 2.3L turbo Saab 1994 9000 CSE 2.3L non/turbo Saab 1994 9000 CSE 2.3L turbo Saab 1994 900S 2.3L non/turbo Saab 1994 900S 2.5L V-6 Saab 1994 900S Classic Convertible 16 valve non/turbo (2.1L) Saab 1994 900SE 2.0L turbo Saab 1994 900SE 2.5L V-6 Saab 1995 9000 Aero Aero Saab 1995 9000 CDE 2.3L turbo Saab 1995 9000 CDE 3.0L V-6 Saab 1995 9000 CS 2.3L turbo Saab 1995 9000 CSE 2.3L turbo Saab 1995 9000 CSE 3.0L V-6 Saab 1995 900S 2.3L non/turbo Saab 1995 900S 2.5L V-6 Saab 1995 900S Convertible 2.3L non/turbo Saab 1995 900SE 2.0L turbo Saab 1995 900SE 2.5L V-6 Saab 1995 900SE Convertible 2.0L turbo Saab 1995 900SE Convertible 2.5L V-6 Saab 1996 9000 Aero Aero Saab 1996 9000 CS 2.3L turbo Saab 1996 9000 CSE 2.3L turbo Saab 1996 9000 CSE 3.0L V-6 Saab 1996 900S 2.3L non/turbo Saab 1996 900S 2.5L V-6 Saab 1996 900S Convertible 2.3L non/turbo Saab 1996 900SE 2.0L turbo Saab 1996 900SE 2.5L V-6 Saab 1996 900SE Convertible 2.0L turbo Saab 1996 900SE Convertible 2.5L V-6 Saab 1997 9000 Aero Aero Saab 1997 9000 CS 2.3L turbo Saab 1997 9000 CSE 2.3L turbo Saab 1997 900S 2.3L non/turbo Saab 1997 900S 2.5L V-6 Saab 1997 900S Convertible 2.3L non/turbo Saab 1997 900SE 2.0L turbo Saab 1997 900SE 2.5L V-6 Saab 1997 900SE Convertible 2.0L turbo Saab 1997 900SE Convertible 2.5L V-6 Saab 1998 9000 CSE 2.3L turbo Saab 1998 900S 2.3L non/turbo Saab 1998 900S Convertible 2.3L non/turbo Saab 1998 900SE 2.0L turbo Saab 1998 900SE Convertible 2.0L turbo
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
Bilo bi lepo da se vidi neki broj ulja tj. GM broj za njega- jer ga ne vidim na nalepnici. "Sok od maline" je Saab Art. Nr. 400 132 213, GM 93165290 ili OPEL 19 40 182
Al u svakom slucaju nisam procitao da je neki optimista i predlozio da se sipa Dextron, jos manje IV u manualni menjac. Neki vec polude kad cuju da si sipao SMX-S posto je kao sintentika, ali ovo da sipas automatsku sintetiku mi deluje mnogo smelo.
Meni kao reper sluzi uvek Castrol-ov sajt. Tamo ti za sve Saab-ove do 98 daje 10W40 ili SMX-S, a za modele posle 98 nema, sto je i OK, jer "sok od maline" samo proizvodi Fuchs.
Sto se meni cini jeste da je neko pobrkao godista, jer je GM za sva vozila oko 2004 ili 2005 i novija naveo ATF/Dextron kao preporuku, verovatno vazi i za Saabove.
U svakom slucaju ne bi ja sledio ovu preporuku
Al u svakom slucaju nisam procitao da je neki optimista i predlozio da se sipa Dextron, jos manje IV u manualni menjac. Neki vec polude kad cuju da si sipao SMX-S posto je kao sintentika, ali ovo da sipas automatsku sintetiku mi deluje mnogo smelo.
Meni kao reper sluzi uvek Castrol-ov sajt. Tamo ti za sve Saab-ove do 98 daje 10W40 ili SMX-S, a za modele posle 98 nema, sto je i OK, jer "sok od maline" samo proizvodi Fuchs.
Sto se meni cini jeste da je neko pobrkao godista, jer je GM za sva vozila oko 2004 ili 2005 i novija naveo ATF/Dextron kao preporuku, verovatno vazi i za Saabove.
U svakom slucaju ne bi ja sledio ovu preporuku
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
Pod ovom sifrom je zaveden tu gde sam citao......kd23se4 je napisao:Bilo bi lepo da se vidi neki broj ulja tj. GM broj za njega- jer ga ne vidim na nalepnici. "Sok od maline" je Saab Art. Nr. 400 132 213, GM 93165290 ili OPEL 19 40 182
Part Code: 93165414
Tacno sam znao da tu nesto ne stima......pa jel vidis ti sta oni rade!!!......kd23se4 je napisao:U svakom slucaju ne bi ja sledio ovu preporuku
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
eeeee, to mi je trebalo - ovo je ulje za servo upravljac!!!
Menja Saabovo CHF11s kome je cena kao da je od zlata!
I u redu je informacija moze da se sipa u SERVO UPRAVLJACE na svim navedenim Saabovima!
Menja Saabovo CHF11s kome je cena kao da je od zlata!
I u redu je informacija moze da se sipa u SERVO UPRAVLJACE na svim navedenim Saabovima!
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
........paaa pise da je za menjace "Automatik getribe transmission oil"???
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
pa da, ali ulje koje ti se nalazi u Servu je ATF ulje, pa neka ga krste kako god hoce!
U 900ki mi se nalazi Dextron III u servu!
Koji Saab imas?
U 900ki mi se nalazi Dextron III u servu!
Koji Saab imas?
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
Sad nijedan.......
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
jbga, nista.......da ti onda pozelim da se to u 2012 promeni
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
Splet zivotnih okolnosti i zdravstveni problemi .....sve ostalo je resivo ......hvala u svakom slucaju
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: Saab 900 OG
i ja istokd23se4 je napisao:jbga, nista.......da ti onda pozelim da se to u 2012 promeni
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- nik 900t
- Drug Član
- Postovi: 1774
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Vojka
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: Saab 900 OG
ma jok...on je covjek vise za klasiku
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
@nik 900t - jedan komentar koji sam procitao na jednom Saab forumu je bio da je covek rekao da smatra treba biti vrlo-vrlo hrabar da bi kupio Saab 9-5/2011
Sta mislis kakvo ce biti stanje sa rezervnim delovima koje je za modele od 2004-do danas vec kriticno (zbog kretenske politike GM-a) za auto koji je proizveden u 10.000 primeraka?
Kazu ljudi da su ga njbali ti ljudi. Da nesto nije u redu primecivalo se ranije posto vec kod Saab-a 9-3 II neke delove interijera zadnje 2 godine nisi mogao poruciti, dok za starije 9-3/9-5 taj problem nema
Sta mislis kakvo ce biti stanje sa rezervnim delovima koje je za modele od 2004-do danas vec kriticno (zbog kretenske politike GM-a) za auto koji je proizveden u 10.000 primeraka?
Kazu ljudi da su ga njbali ti ljudi. Da nesto nije u redu primecivalo se ranije posto vec kod Saab-a 9-3 II neke delove interijera zadnje 2 godine nisi mogao poruciti, dok za starije 9-3/9-5 taj problem nema
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Saab 900 OG
Samo ovo ljudi !!!!!.......i mirno spavaj nano....sve je zakljucanokd23se4 je napisao:starije 9-3/9-5
Naravno,ljubitelji 900tke/9k.....podrazumeva se.Sve starije,i sve novije(od pomenutih).......
Poslednji put menjao 1 dana Anonymous, izmenjena 4 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta