Re: SAAB 900NG 1994-1998
- troll 9-5
- Postovi: 1999
- Pridružio se: 13 Mar 2012, 00:00
- Lokacija: Z E M U N
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: SAAB 900NG 1994-1998
ahhhh samo kupe i uvjek sa krovom
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 900NG 1994-1998
Carlsson je napisao:
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 900NG 1994-1998
Carlsson je napisao:ahhhh samo kupe i uvjek sa krovom
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 900NG 1994-1998
Carlsson je napisao:ahhhh samo kupe i uvjek sa krovom
-
- Drug Član
- Postovi: 181
- Pridružio se: 08 Jun 2013, 00:00
Re: SAAB 900NG 1994-1998
Koji je ovo saab sa prve slike taj bordo kupe to jos nisam video?AERO je napisao: .........
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 900NG 1994-1998
To je studija koja nikada nije usla u serijsku proizvodnju.Na bazi tog saab-a je stvorena Opel Calibra.SAVKE je napisao:Koji je ovo saab sa prve slike taj bordo kupe to jos nisam video?
To je model 900 u Cupe varijanti.Nalazi se u Finskom muzeju i postoji samo jedan primerak - upravo taj koji gledas.
Evo ti je tema ovde za ostatak - [link_open=http://www.saabclubserbia.rs/viewtopic.php?f=16&t=232]KLIK[/link_open]
-
- Drug Član
- Postovi: 181
- Pridružio se: 08 Jun 2013, 00:00
Re: SAAB 900NG 1994-1998
Auu sine ovaj izgleda bozije.
Kako bi taj muzej mogao da se obije pa da svi budemo sretni?
Kako bi taj muzej mogao da se obije pa da svi budemo sretni?
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 900NG 1994-1998
Izvini, ali posto je Opel Calibra izasla 1989 pre ce biti obrnutoAERO je napisao:To je studija koja nikada nije usla u serijsku proizvodnju.Na bazi tog saab-a je stvorena Opel Calibra.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 900NG 1994-1998
A kad je nacrtana ova studija saab-a o kojoj pricamo ?????? .....zapravo odgovor na to pitanje ces naci u [link_open=http://www.amazon.com/SAAB-900-A-Swedis ... 3907150309]OVOJ[/link_open] knjizi Anders-a Tunberg-a koja je izasla 93ce a 900NG poceo sa proizvodnjom 94te....kd23se4 je napisao:Izvini, ali posto je Opel Calibra izasla 1989 pre ce biti obrnuto
Ono sto znam sigurno je,da se projekat 900NG cuvao u najvecoj tajnosti.Jedina slika koja datira iz tog nekog vremena je ova:
Ne kazem naravno da je 100% Calibra izmisljena u Saab-u,ali je svaba nije sam nacrtao iz glave.Svasta je tu bilo....
Mozda je ovaj auto sklopljen posle izlaska Calibre,ali skice,nacrti,i slicno ..... ima veze sa Björn Envall-om.
Znas da je on radio na projektu ev-1 concept 1985te.Pa jel ima nesto odatle na Calibri - mislim na dizajn ????[link_open=http://www.dodaj.rs/f/J/5M/P60lRnD/saabev-1-85.jpg]KLIK[/link_open],....ali isto tako i na ev-2....a ev-2 je upravo ova prva slika sto sam ti okacio,koja je ustvari preteca 900NG.
Pazi dalje.....on odlazi u penziju 92ge,a vec je uveliko isprojektovao 900NG.
Nikad ameri nebi pustili saab da izbaci novi model ako bi to ugrozilo Opel na trzistu.Sve je to povezano,sve se to znalo 5 godina pre izlaska 900tke i zato Calibra izlazi mnogo pre,odnosno te neke 89te.
Dakle ne kenjam po Opelu,ne velicam Saab,ali samo kazem da je ova studija mnogo starija od 94te kad je izasao 900NG
Taj auto je trebao da ide za USA trziste,
ali se odustaje verovatno zbog konkurencije koju je imao GM tada (tamo preko bare),a za Evropu im je Calibra zavrsila posao jer je vec 5 godina bila u proizvodnji.Sto bi bacali pare na ovo kad nista nebi uradili na trzistu.Prakticno bi izbacili "klon" od Calibre,a to nebi donelo profit ....Saab je tu imao samo TURBO vise u odnosu na Opel,a to je bio isuvise mali adut za tako veliki ulog.Ti Opelovi atmosferci su bili (i danas su) odlicni.Seti se samo 2.0 8V,pa onda 2.0 16V.Oba su sjajna,a trziste ih je gutalo jer su bili skroz ok.Tako je GM razmisljao .....i zato pustaju da ovaj model ide u Cabrio varijanti (po tradiciji) jer vec ima svoje trziste(klijentelu),a Calibru ne pravi u toj izvedbi jer ona predstavlja Opelov (u to vreme vrhunski) Cupe trend na trzistu,sa odlicnom motorizajom s kojom je bila pokrivena.Danas je turbo "pod obavezno" a pre 20 i kusur godina je to uglavnom gruvano u "naftarice"
Zato je ostao taj jedan jedini primerak,alii slozices se da je mnogo lep ....bez obzira na sve.
Kao sto je on ostao jedan u toj "cupe" varijanti,tako je i Calibra ostala jedna u "Cabrio"varijanti i nalazi ti se na istom mestu preku puta saab-a.Ova crvena [link_open=http://www.dodaj.rs/f/I/22/rWUcV06/5376 ... a7eb7b.jpg]KLIK[/link_open].Kasnije razne Tunerske kuce rade cabrio Calibru ali fabrika Opel (kao serijsku) - nikada.
To ti je to ......KD zvani ......
P.S.
I opet nema teme "ev-1 concept" a dva puta sam je pisao na forumu
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 900NG 1994-1998
Vidi Aero, ev-1 nema veze sa ovim 900 coupe-om. Saab je nacrt 900-IIke napravio 1988, a ako je Calibra izasla 1989 onda znaci da je barem 2-3 godine ranije postojao koncept.
EV-1 je Saab 900OG koji su modernizovali sa tehnikom iz 9000ke.
Sem toga do 1990 GM nije imao nikakvu saradnju sa SAABom vec su kod Saaba radili zajedno sa Fiat-om, tako da je besmisleno da koriste neke podatke, dizajn i sta ti ja znam kola kompanije s kojom nemaju nista zajednicko.
Ovaj prototip je baziran na krovu Calibre. Ja znam da je za nekog ko ustaje i leze u krevet sa trokrakom zvezdom tesko da skapira, ali verovao ili ne u Opelu rade dobri inzenjeri, a ne debili - tako da ne moraju sve ideje da uzimaju od drugih - to sto je uprava bila ponekad kretenska je druga prica.
Calibra se po dizajnu, tehnici, motorima i svemu oslanja na Vectru, a ova opet na Kadett/Asconu - oba su bili vrlo uspesni modeli u svoje vreme.
EV-1 je Saab 900OG koji su modernizovali sa tehnikom iz 9000ke.
Sem toga do 1990 GM nije imao nikakvu saradnju sa SAABom vec su kod Saaba radili zajedno sa Fiat-om, tako da je besmisleno da koriste neke podatke, dizajn i sta ti ja znam kola kompanije s kojom nemaju nista zajednicko.
Ovaj prototip je baziran na krovu Calibre. Ja znam da je za nekog ko ustaje i leze u krevet sa trokrakom zvezdom tesko da skapira, ali verovao ili ne u Opelu rade dobri inzenjeri, a ne debili - tako da ne moraju sve ideje da uzimaju od drugih - to sto je uprava bila ponekad kretenska je druga prica.
Calibra se po dizajnu, tehnici, motorima i svemu oslanja na Vectru, a ova opet na Kadett/Asconu - oba su bili vrlo uspesni modeli u svoje vreme.
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 900NG 1994-1998
S'tobom mi je lako da repliciram,
zato sto znam da neces pricu shvatiti nikako drugacije osim kao razmenu misljenja.
Mislim da je ok tematika,pa da probam da odbranim svoje razmisljanje
Evo redom da krenem:
Idemo dalje:
Dakle,iako je GM zvanicno usao u Saab 90te,on se po njihovoj arhivi prosunjao MINIMUM godinu/dve pre toga.
Ako znas da su se saab i scanija razisli 89te,onda ti je jasno da su "carke" i "koske" krenule ranije.
Sve ti ovo pisem ustvari kao putokaz kako su neke ideje ili nacrti jako jednostavno mogli da dodju do menadzmenta GM-a koji je to prosledio Opelovom projektnom birou,a oni tamo uzeli neku "liniju" kao ideju.....ali NE liniju krova kao sto kazes sa ovog 900cupea,nego liniju sa onog koncepta ev-1 koji datira iz 80 i neke.
To je normalna pojava
Danas ti je to sve mnogo transparentnije jer svi lice kao "jaje jajetu",a pre su se malko vise trudili da imaju svako svoj "smek".Tesko mi je preko tastature da ti docaram poentu moje poruke,ali mislim da se donekle razumemo.Ne kazem da su opelovi inzinjeri "bulja",ali kada su dobili zadatak da naprave NOVU karoseriju,nemoj misliti da nisu ispred sebe imali mnogo crteza konkurencije da bi videli u kom pravcu razmisljaju.
Nemoj me pogresno razumeti.Ja ne mislim nista lose o Opelovim inzinjerima tog vremena....ali shvati da oni PRATE medjusobno jedni druge.Moraju to da rade.Koja bi bila poenta suzinog oblika da je bio isti kao golf2.Zato su ovi wagenovci radili taj neki fazon,a Opelovci napravili isto to samo sa "krivim" linijama.....ali su PRATILI jedni druge sta ko radi.
Sobzirom da ev-1 nikad nije usao u serijsku prozvodnju,ta IDEJA spicaste karoserije sa niskim krovom i taj "ajkula" fazon sa dvoje dugackih vrata ,IM JE POSLUZILA za stvaranje Calebre.
Dakle nisu ga kopirali,vec uzeli tu IDEJU i u tom pravcu krenuli da crtaju.....
... ...
Morali su NECIM da odgovore VW jer su im ovi 88me izbacili Corrado,i zesce im pretili da uzmu primat u tom segmentu na trzistu.Zato je i izmisljena Calibra i vec sledece godine (89te) pustena u prodaju kao odgovor VW-u
zato sto znam da neces pricu shvatiti nikako drugacije osim kao razmenu misljenja.
Mislim da je ok tematika,pa da probam da odbranim svoje razmisljanje
Evo redom da krenem:
Pa ko je rekao da ima??? Ja nisam !!!! Vidi sta sam ja rekao:kd23se4 je napisao:Vidi Aero, ev-1 nema veze sa ovim 900 coupe-om.
Dakle rekao sam da je neka "linija,ideja,itd" uzeta odatle.To je bio revolucionarni oblik karoserije TOG DOBA.....a Calibra se TADA crtala i vuce na taj neki fazon....AERO je napisao:Znas da je on radio na projektu ev-1 concept 1985te.Pa jel ima nesto odatle na Calibri - mislim na dizajn ????[link_open=http://www.dodaj.rs/f/J/5M/P60lRnD/saabev-1-85.jpg]KLIK[/link_open]
Idemo dalje:
Cek cek...polako.Jel se baziras na datum zvanicnog potpisivanja prodaje saab-a GM-u (onih prvih 50%).Ako se baziras na taj datum,ja mislim da je to pogresno,jer pre tog potpisivanja/prodaje,GM je morao DOBRO da proceslja sta saab ima,kakvo je stanje itd.Jel mislis da su to uradili za mesec dana? Pa nisu....trajalo je to ohohoo.Kao i sad sa Kinezima(par godina).Pritom nemoj da smetnes s uma da je Scanija domaci izdajnik,i da je imala pristup SVEMU pre odvajanja....kd23se4 je napisao: Sem toga do 1990 GM nije imao nikakvu saradnju sa SAABom vec su kod Saaba radili zajedno sa Fiat-om, tako da je besmisleno da koriste neke podatke, dizajn i sta ti ja znam kola kompanije s kojom nemaju nista zajednicko.
Dakle,iako je GM zvanicno usao u Saab 90te,on se po njihovoj arhivi prosunjao MINIMUM godinu/dve pre toga.
Ako znas da su se saab i scanija razisli 89te,onda ti je jasno da su "carke" i "koske" krenule ranije.
Sve ti ovo pisem ustvari kao putokaz kako su neke ideje ili nacrti jako jednostavno mogli da dodju do menadzmenta GM-a koji je to prosledio Opelovom projektnom birou,a oni tamo uzeli neku "liniju" kao ideju.....ali NE liniju krova kao sto kazes sa ovog 900cupea,nego liniju sa onog koncepta ev-1 koji datira iz 80 i neke.
Tacno je ovo sto kazes da je ev-1 baziran na 900OG,ali ko ti prica o tome.Ja ti pricam o DIZAJNU (o crtezu) koji je posluzio,a ne na cemo je ev-1 modernizovan i ciju tehniku nosi.kd23se4 je napisao:EV-1 je Saab 900OG koji su modernizovali sa tehnikom iz 9000ke.
...kd23se4 je napisao: Ja znam da je za nekog ko ustaje i leze u krevet sa trokrakom zvezdom tesko da skapira
....i na EV-1 .....po DIZAJNU !!!!!!.....jednostavno,to je bila studija koja je bila dostupna celom svetu jer je predstavljena 85te,i Opelovi inzinjeri gledaju sta radi konkurencija i pokusavaju da nacrtaju lepse.kd23se4 je napisao: Calibra se po dizajnu, tehnici, motorima i svemu oslanja na Vectru, a ova opet na Kadett/Asconu - oba su bili vrlo uspesni modeli u svoje vreme.
To je normalna pojava
Danas ti je to sve mnogo transparentnije jer svi lice kao "jaje jajetu",a pre su se malko vise trudili da imaju svako svoj "smek".Tesko mi je preko tastature da ti docaram poentu moje poruke,ali mislim da se donekle razumemo.Ne kazem da su opelovi inzinjeri "bulja",ali kada su dobili zadatak da naprave NOVU karoseriju,nemoj misliti da nisu ispred sebe imali mnogo crteza konkurencije da bi videli u kom pravcu razmisljaju.
Nemoj me pogresno razumeti.Ja ne mislim nista lose o Opelovim inzinjerima tog vremena....ali shvati da oni PRATE medjusobno jedni druge.Moraju to da rade.Koja bi bila poenta suzinog oblika da je bio isti kao golf2.Zato su ovi wagenovci radili taj neki fazon,a Opelovci napravili isto to samo sa "krivim" linijama.....ali su PRATILI jedni druge sta ko radi.
Sobzirom da ev-1 nikad nije usao u serijsku prozvodnju,ta IDEJA spicaste karoserije sa niskim krovom i taj "ajkula" fazon sa dvoje dugackih vrata ,IM JE POSLUZILA za stvaranje Calebre.
Dakle nisu ga kopirali,vec uzeli tu IDEJU i u tom pravcu krenuli da crtaju.....
... ...
Morali su NECIM da odgovore VW jer su im ovi 88me izbacili Corrado,i zesce im pretili da uzmu primat u tom segmentu na trzistu.Zato je i izmisljena Calibra i vec sledece godine (89te) pustena u prodaju kao odgovor VW-u
- Viggen 93
- Postovi: 264
- Pridružio se: 23 Okt 2013, 17:41
- Lokacija: Arandjelovac
Re: SAAB 900NG 1994-1998
Motor 2,3 Turbo sa 340ks!
- Viggen 93
- Postovi: 264
- Pridružio se: 23 Okt 2013, 17:41
- Lokacija: Arandjelovac
Re: SAAB 900NG 1994-1998
Evo jedan lepi kupe.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- Viggen 93
- Postovi: 264
- Pridružio se: 23 Okt 2013, 17:41
- Lokacija: Arandjelovac
Re: SAAB 900NG 1994-1998
Prelepe slike.900-ka iz snova.
- Viggen 93
- Postovi: 264
- Pridružio se: 23 Okt 2013, 17:41
- Lokacija: Arandjelovac
Re: SAAB 900NG 1994-1998
Evo ga i monstrum iz Nordica.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju