SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Oglasi Saabova iz inostranstva, saveti oko uvoza polovnjaka...
Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod AERO » 27 Sep 2012, 05:11

Boki.....ovo si preskocio Slika
AERO je napisao: - Dali moze da se carini auto u bilo kojoj unutrasnjoj carinskoj ispostavi,ili mora prema mestu stanovanja
- Dali ima razlike u cenama carina (u praksi),u zavisnosti koja je carinska ispostava u pitanju (npr.Beograd,Subotica,Nis)
- Dali mozemo biti 100% sigurni da je carina placena kada kupujemo auto od nekoga na ime,iako na obrazcu stoji pecat "naplaceno" ,ili se u to sa 100% sigurnosti uveravamo tek kad proverimo dali je uplata po tom predmetu stvarno proknjizena
Evo novih pitanja za Bokija:

- Dali se troskovi transporata smatraju troškovima koji ulaze u cenu koštanja auta, te i na to obračunavaju carinu(i njih dodaju na cenu auta, pa se carina obračunava na sve zajedno)
- Dali oprema na automobilu igra neku ulogu pri odredjivanji carine (felne,klima, itd)
- Dali se mogu cariniti automobili sa desnim volanom (Englezi) ili se ne mogu ni ceriniti ni registrovati
- Dali se mogu cariniti (uvoziti) havarisana vozila.Ako mogu,koji minimum moraju da zadovolje?
- Dali je moguce uraditi povracaj PDV-a u inostranstvu kada auto izlazi iz EU
- Dali mozes da nam objasnis sta znaci termin "ocitavanje brojeva" u procesu carinjenja.
- Dali je "dobar" spediter kljucni igrac u procesu carinjenja,ili moze bilo koji jer je carina uvek ista na kraju.
- Kolika je ce cena (od-do),spediterskih usluga prilikom uvoza automobila
- Dali spediter prilikom spremanja papira ,i carina prilikom carinjenja, IMAJU uvid u interpolsku potragu,ili to samo moze da vidi MUP.(dali oni mogu da nam signaliziraju na vreme,ili moramo prvo da platimo sve dazbine,pa onda da nam ga oduzmu prilikom ili nakon registracije ako je eventualno auto kraden napolju)

Gost

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod Gost » 27 Sep 2012, 07:58

- Firma moze da carini i u drugim ispostavama,a fizicko lice na granici uvek upucuju u mesnu ili nadleznu ispostavu.
- Ima razlika u cenama po ispostavama,variraju gore dole uglavnom sve,najstalnija je po meni bg.
- Kad kupujes na placu carina je placena maltene 1000% sa tim nema zajebancije,kad uzmes od fizickog lica takodje bi trebalo da je ok,uglavnom kada je i bilo laznjaka,cini mi se korisceni su podaci kao da je carinjeno u subotici,to su neke fantom firme,pa na ime i to je sve srecom popadalo i ti su pohapseni pre par godina je bilo toga dosta u jednom kracem periodu.
- Transportni troskovi se dodaju na fakturnu vrednost ali su nizi od realnih.
- U bg-u oprema neigra ulogu u visini osnovice,u subotici je nekad igrala.muzika,felne,koza,siber,automatik.
- Englezi su mogli da se ocarine koliko ja znam do sada,ako ne i dalje ali od pre par meseci,nemoze da se registruje dok se ne prebaci volan i uradi atest na masincu,vinci ili amss.
- Havarija blazeg oblika moze da se utera i ocarini.Vozno stanje ili bar da je na svojim tockovima,citava svetlosna grupa,stakla,vitalni delovi.Generalno da lici da nije strasno.Malo kicanovic na grani
- cena je uglavnom vec netto,tako da nema sta da se vraca.kad kupujes od lizing kuca direktno na licitacijama,ima povracaj poreza.
- CITANJE BROJA SASIJE I MOTORA SA POTVRDOM ZA CARINJENJE JE OCITAVANJE.PRAKTICNO SKRACENI TEHNICKI PREGLED.
- Dobar spediter je naravno bitan,jer on to pegla brzo i resava kocnice, eventualne gluposti....
- BG je naskuplji za sped usluge ali ima svoje prednosti.120-170e.skuteri oko 70E.
blizu je,kola su tu nema vecih troskova posle.
Subotica recimo je jeftinija ali posle imate ekstra trosak dovoza do kuce,itd....
u Subotici nestaju iz kola patosnice,antene,rezervni tockovi,itd...u bg-u tesko da na nekom skladistu toga ima.a i auto mozete i da gledate i nudite dok je na smestaju.
- Spediter niti ima niti ga interesuje uvid u interpol.To je posao MUP-A.
Speditera interesuje samo da sto pre odradi posao i uzme svoju kintu.

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod AERO » 27 Sep 2012, 08:05

Slika BOKI !!!

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod AERO » 27 Sep 2012, 08:47

Boki je napisao: - CITANJE BROJA SASIJE I MOTORA SA POTVRDOM ZA CARINJENJE JE OCITAVANJE.
Ovo pitanje sam postavio iz prostog razloga,sto je vrlo cesta pojava da dodje do "problemcica" kod ocitavanja broja motora (sasija je uvek citljiva).Evo procedure koja sledi kada se broj motora "ne vidi".
Spediter po nepisanom pravilu ima saradnika gde obavlja ocitavanje brojeva.Ukoliko taj saradnik NE radi svoj posao profesionalno (kada ne zna gde je broj motora),on konstatuje "ne utvrdjen zbog korozije".Policiskom sluzbeniku(vestaku) koji radi na ukucavanju novog broja (PUS-a),nije dovoljna ova konstatacija,nego je potrebno zapoceti tehnicki pregled prilikom registracije,koji bi vas tek onda uputio na ukucavanje.Tada vam treba potvrda koja se izdaje na nekom trecem mestu ( u Beogradu je cini mi se u Ljermontovoj).Sa tom potvrdom,idete na ukucavanje,i nakon toga se vracate ponovo na tehnicki i zavrsavate proceduru registracije jer ste tad dobili nov broj motora.

Kada posle godinu,dve,tri.....na nekom tehnickom pregledu prilikom produzetka registracije,natrcite na radnika na tehnickom koji poznaje svoj posao,i konstatuje da pored onog PUS broja imate i onaj broj koji "nije utvrdjen zbog korozije",onda onaj "problemcic" s pocetka ove price,prerasta u problem!!!!

Naravucenije:
- Locirajte sami broj motora pre procedure (kako Vas niko ne bi izlozio bezpotrebnom maltretiranju i jurnjavi) ukoliko je taj broj vidljiv i citljiv .

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod AERO » 27 Sep 2012, 12:24

Vrlo cesto smo svedoci,da kada komentarisemo neki oglas u nasoj rubrici,postavimo pitanje da li je ili nije E3,jer mu je godina proizvodnje da kazem "sumnjiva" za tu normu.
Tazz nas je ucio kako da vizuelno prepoznamo SAAB-a koji to zadovoljava,Boki nam je skrenuo paznju da su ovi u zavodu za standardizaciju postali jako rigorozni i da prakticno nista ne propustaju sto po njima ne zadovoljava.
Ja licno sam generalno jako ogercen na ceo nas birokratski sistem ( pa sam zato naglasio ovo "po njima"),jer takav javasluk i lopovluk kakav se desava kod nas,i to sta oni rade - mislim da ne postoji nigde.

Elem,da se vratimo E3 prepoznavanju.Kako je Boki expert za Italijane ( i tu smo mirni),ja bih se osvrnuo na svabe,i pokusao malo to da priblizim.....

Vrlo je moguce da automobili iz Nemačke, koji se tamo vode kao EURO3, kod nas ne odgovaraju tom standardu, i to po dva osnova.

1. Pre uvođenja EURO standarda postojao je nemački standard koji se zvao D. Zadnja generacija automobila sa D standardom su imala oznaku D4.
D4 ne odgovara ni euro2, ni euro3. To je nešto između, ali ga Nemci priznaju kao euro3 (plaćaju manji porez, mogu u centar grada, itd.), dok naši to ne priznaju kao euro3.

2.U Nemačkoj je zakonom dozvoljeno naknadno homologovanje vozila (ugradnja katalizatora, promena ili prerada motora, prepravka signalizacije,itd...).
Nakon tih prepravki izvrši se atest, i vozilo biva priznato kao euro3.
Naš zakon o uvozu automobila striktno kaže da se mogu uvesti automobili koji ispunjavaju minimum euro3 normu, a koji su fabrički homologovani. Znači nema prepravki sa nižeg na euro3 standard.


Idemo dalje.......svabe imaju dva brifa ("saobracajne") koje su u nasem zargonu poznate kao "mali brif" (ili mala knjiga) i "veliki brif" (ili velika knjiga).

- Mali brif je validna saobracajna dozvola koja je auktuelna kada je auto registrovan.
- Veliki brif je prakticno vlasnicki list,koji prati automobil do kraja i u njemu se upisuju svi vlasnici koji su bili aktuelni za vreme njegovog postojanja.Naravno sadrzi i podatke o autu,godini proizvodnje itd.Kada je auto odjavljen (nije na tablicama),on prakticno ima samo veliki brif.

Ovako izgleda mali brif ili ti zulassungsbescheinigung teil 1

Slika

Velika knjiga ili ti zulassungsbescheinigung teil 2

Slika

U kfc scheini-zulassungsbescheinigung teil 1
- Godina proizvodnje auta NE stoji na prvoj stranici pod slovom B,to je datum prve registracie.Godina proizvodnje stoji u velikom brifu na zadnjoj strani kad se rasklopi.
- U rubrici 2.1 stoji četvorocifreni broj pa onda stoji 2.2 pa opet pet do šest broja.

Slika

Te sifre označavaju koje je klase E2,E3 ili E4

Šifre mogu biti različite, jer to su u stvari datumi i brojevi pod kojima je Savet Evrope zaveo neki od sporazuma o euro standardu, i pod kojim se vodi u dokumentu kao što je recimo naš "Službeni glasnik".

Ako obratite paznju na prvu sliku (malog brifa),u rubrici 14 stoji EURO 4.To je uredu zato sto vidite da je auto iz 2005te godine,ali ako imate auto iz recimo 2001ve godine kome tu stoji EURO 3,po novom, nije više važno to što mu piše euro3, nego se gleda šifra !!!! Slika
Jos nesto - Pod brojem 14 ako stoji E3 ili D4 to nije euro 3

Dakle kao sto vidite,i kada se desi situacija da stvarno uvozite auto koji zadovoljava fabricku euro3 normu,ukoliko nasi "serifi"kazu NIJE,mozete samo da placete.Primera ima dosta....i to sa ovim aktuelnim malisanima poput recimo Punta iz 2001ve ....pa na dalje.

Lek protiv ove zahebancije je stepenik vise sa godinom proizvodnje (dakle 2002ga) i onda se izbegavaju ovakve vratolomije.
Svakako pre kupovine posaljite mailom ili faksom kopiju brifa vasem spediteru,i kada dobijete zeleno svetlo od njega krenite sa trgovinom,ili poverite kompletan posao proverenom coveku (poput naseg Bokija),i tako zaobidjite sve eventualne nelagodnosti.



Gost

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod Gost » 27 Sep 2012, 14:51

Evo danas sam odneo c200 compresor na zavod.2001.nemac,pise e3 plus d4 videcemo sta ce se izroditi iz tog braka.
Javicu vam za 10dana.
Predato,placeno 15200 din i sada ili dza ili bu.Kaze mercedes jeste e3.

Gost

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod Gost » 27 Sep 2012, 14:55

S obzirom da nam se priblizava 2013,svima najtoplije preporucujem ako uvoze sami da ne kupuju sto kaze i SERIF AERO ispod 2002 god,jer je i to realno matoro a planiramo neki auto da vozimo.Kad krene za polovne e4,jer je za kola vec E6 obavezan za sve od 2013g odonda nece moci nista skoro pre 2004,a verovatno ce ici na zavod do 2006god.

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod AERO » 27 Sep 2012, 18:05

Boki je napisao:Evo danas sam odneo c200 compresor na zavod.2001.nemac,pise e3 plus d4 videcemo sta ce se izroditi iz tog braka.Kaze mercedes jeste e3.
Kako se radi u tvom slucaju o mercedesovom modelu C klasse,sa motorom 200 compresor iz 2001ve godine,ja ne znam(nisi naveo) dali se radi o modelu W202 ili W203 jer u toj godini ima preklapanja oba,ali duboko sam uveren da ukoliko si dobio potvrdu iz Mercedesa u O.Brigada da je izvorno E3 (po VIN-u) - onda tu nema nikakve vise bojaznosti. Naprosto sam siguran da pucas u pravu metu i da si precesljao PR brojeve Slika ....ali kao sto rece - javi nam kako je proslo.

.....ta 2001va godina je uvek NAJveci kamen spoticanja......

Sva vozila koja su proizvedena i prodata na tržištu Evropske unije nakon 01.01.2001. (prva registracija u zemljama EU) garantovano zadovoljavaju Euro 3 standard, jer je to bilo u skladu sa propisima EU. Ipak, moguće je da vozilo iz zemlje EU koje je proizvedeno nakon januara 2001, namenjeno drugim tržištima, a uvezeno kao polovno (što je možda moguće, jer se direktiva EU odnosi samo na nova vozila) na tržište EU može vrlo lako biti Euro 2. Prema tome najsigurnija su vozila sa prvom registracijom u zemljama EU.

Napomena: Na mnogim mestima ćete naći da su EURO 3 standardi stupili na snagu 2000-te godine.To je tačno, ali su bili obavezujući samo za homologaciju novih tipova automobila. Za sve postojeće tipove novih automobila (homologiranih pre 2000 godine), koji su trebali da budu prvi put registrovani, standardi su bili obavezujući tek od 2001.


Prvi dokaz da zivimo u "lopovskoj" zemlji je taj,sto ne priznajemo nomenklaturu lidera EU (nego izmisljamo svoju),a sve to radimo pod parolom priblizavanja standardima i pravilima koji vaze u EU.
Drugi dokaz je ,da kada Svaba napise u brifu "euro3 und D4" ,nas neki serif kaze "NE" - moram ja to da proverim,ali za 15.000din
Treci dokaz je ,da kada zvanicni predstavnik i zastupnik tog brenda kod nas,kaze jeste E3 - nas serif kaze "NE" dok ja to ne vidim i ne uzmem 15.000din.


Najsveziji los primer (meni poznat) sa podacima iz brifa kao tvojim ( euro3 und D4) se zavrsio ovako:
- Momak uvozi iz Nemacke Oldsmobil-a iz 2001ve godine (neki mini van,lici na zafiru,sarana...tako neki oblik)
- Upucuju ga u zavod za standardizaciju
- U zavodu nemaju izvor podataka za taj auto
- Upucuju ga kod generalnog predstavnika/zastupnika za tu marku
- Takav predstavnik ne postoji u Srbiji
- Sef carinarnice neda da izadje auto iz skladista (napominjem - regularni papiri,u brifu pise Euro 3 und D4)
- Desava se "kicanovic" (sto kaze Boki),auto izlazi ne ocarinjen,i vraca se preko

Epilog:Srbin rekao NIJE auto koji zadovoljava E3 normu jer nema tu knjigu!!!!.....a ako ti je Svaba rekao
(i napisao) da jeste,ti onda idi tamo pa se vozi.Strasno !!!!

Ponovo ponavljam,"euro3 und D4" za nase "majstore" NIJE merodavno.Za svabu jeste to EURO 3 ali za Srbina "more a i ne mora bit" Slika Slika Slika

Gost

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod Gost » 27 Sep 2012, 20:21

Ima jedan papir fabricki ga poseduje svaki auto kad se kupuje u nemackoj mislim da se i dobije,a to je COC sertifikat.Kad sam imao taj papir nema mercedes,nema rkanje,odma carina cisto ko sunce.E sad u subotici trenutno netreba zavod za 2001 god,i carini se odmah opusteno ali coc moras da imas.a u bg-u mora zavod trenutno i ako imas coc.eto paradoksa kretenske carine i sistema.Moja mecka je naravno 203 sasija 120kw tu je sve kako treba,i neproverava se vise u mercedes-u na N.bgd kao nekad nego te upucuju na simanovce,tamo im je ta sluzba sada.cisto kao info da se zna.

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod AERO » 27 Sep 2012, 20:55

COC - Certificate of Conformity, nemački - Ubereinstimmungs bescheinigung


Slika

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod AERO » 27 Sep 2012, 21:15

Slika

Korisnikov avatar
Dji
Postovi: 96
Pridružio se: 06 Sep 2012, 00:00

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod Dji » 04 Okt 2012, 19:40

AERO je napisao:
Boki je napisao:a od nove godine 0%
Ovo sam hteo da te pitam vezano za umanjenje carina dali dobro kontam.Svakako je bolje carina "nista"nogo "nesto",ali kapiram da neće biti neke uštede, jer sada već je za većinu vozila iz EU carina 2.5% i pdv18%. Pošto od oktobra pdv ide na 20%, ukidanje carine će doneti uštedu od tričavih 0.5%.
Jel sam u pravu ili gresim?
Nažalost grešiš,Neće biti nikakve uštede nego će biti skušlje za 1,55%.

Korisnikov avatar
NikolaNes
Postovi: 308
Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod NikolaNes » 09 Okt 2012, 11:06

jel zna neko kakve su peripetije da se doveze tj dopremi auto iz engleske obzirom da je euro2 i da bih ga koristio samo za djelove?Takodje dal se to isplati, kolika je cijena prevoza. evo npr par oglasa http://www.gumtree.com/p/cars-vans-moto ... /111997322


https://skydrive.live.com/?cid=b6174e25 ... 08241F!105
moj saab je vrh...samo da proradi

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod kd23se4 » 09 Okt 2012, 11:15

ne mozes ovaj uvesti nije ni Euro 3 niti je oldtimer (pocela proizvodnja 31.12.1970)

Korisnikov avatar
NikolaNes
Postovi: 308
Pridružio se: 09 Avg 2012, 00:00

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod NikolaNes » 09 Okt 2012, 11:45

-mislim da ga dovedem samo za prepakivanje, kao onaj 9-5 sto je tazz uzeo pa me intresuje koliko bi to izaslo jer svaki od njihovih 900 ima spg kit, kozu, klimu...
moj saab je vrh...samo da proradi

Korisnikov avatar
kd23se4
Site Admin
Postovi: 5531
Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod kd23se4 » 09 Okt 2012, 11:49

pa ako hoces da prepakujes.........kako mislis koliko bi te izaslo? Slika

Kupis auto i zamolis nekog EU drzavljanina da sa njim udje u Srbiju, ako imas rodjaka placas benzin do Srbije, ako nemas stvar dogovora.
Na sleperu da se doveze ne moze.

A ima jos jedan faktor, za motor manje vise, al da li stvarno mislis da je menjac na Saabu od 20 leta "ko nov"?
Remont menjaca ti po meni ne gine, samo gledaj da bude "donor" priblizno godiste i slican/isti menjac pa da mozes delove da koristis

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod AERO » 01 Jan 2013, 23:19

Cuh veceras na dnevniku
benzinci od 1000 do 1500 ccm i dizeli od 1500 do 3000ccm BEZ CARINE.
Odnosi se na evropska vozila i primenjuje se od danas....

Korisnikov avatar
Carlsson
Postovi: 2756
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Banja Luka

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod Carlsson » 01 Jan 2013, 23:45

i kod nas se to od danas primjenjuje, ali bez ovih ogranicenja zapremine Slika
ne znam kako je kod vas, ali kod nas je ta carina bila 3% i to je ukinuto...ali ostaje porez koji iznosi 17% tako da vece razlike za nas ovde i nema Slika
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]

Korisnikov avatar
GRIPEN
Postovi: 3777
Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod GRIPEN » 01 Jan 2013, 23:56

Nama to nista ne znaci Slika
Jedino ko kupuje nov auto ili neki polovnjak velike vrednosti, al ovde nema takvih
All systems go, ready for takeoff!

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod AERO » 10 Sep 2013, 05:13

Od juce (09.09) nasa carana radi po nekim izmenama koje su skoro dobili u nekom dopisu.
Sta tacno sadrze te novine jos uvek nije poznato (barem meni).Jedino se zna da će carinski sistem sam da signalizira predmet na koji će se to primenjivati, a kako će sistem vršiti selekciju, da li po vrsti robe ili nasumično, to se još ne zna.
Ukoliko je neko trenutno u fazi uvoza - obratite paznju na ovu novinu dok nebudemo kompletno informisani pa da napisemo ovde .....

:thumbup:

Korisnikov avatar
nordic
Drug Član
Postovi: 459
Pridružio se: 20 Maj 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod nordic » 17 Sep 2013, 13:04

evo i mog iskustva,bio sam dva puta da dovezem auto za sebe i oticicu jos 102 puta ako treba pre nego da kupim sa nekog placa,gde su vecina vozila iz italije(a bio sam vise puta tamo,vozio njihove aute,znam dosta ljudi koji zive i znam dobro italijanski mentalitet odrzavanja i voznje auta..),urnisana i odvaljena od zivota,bez ikakve servisne istorije,sa km koja je ma koliko star auto 110-140k km... :dash: :smesko:
Moze i iz italije da se nadje dobar primerak,ali takav sigurno placevi ne uvoze,jer su takvi primerci skupi...
Isto vazi i za nemacku,belgiju i druge drzave, primerci sa malom km se retko uvoze,jer onda mora i cena veca da bude a to nas covek nece, nego daj sto jeftinije,pise 120k km...u super..zato i placevi to rade.

Shvatio sam to kao putovanje,ako kosta 100-200e vise ili manje nego sto sam planirao sa putom i svim, bas me briga,tolike pare sam dao na putovanja gde nikakvim poslom nisam isao,putovao po USA,grkoj i sl...najmanji mi je problem da produzim put po nemackoj ili gde vec za koji dan ako treba ali bar da nadjem dobar auto. Mada se to nikada nije desilo,iako je postojala mogucnost.

kako sam ja radio oba puta. Nadjem auto na mobile.de, pozovem,raspitam se, onda trazim da mi na te iste odgovore odgovore na email, da bih imao pisanu formu ako me neko na granici EU zaustavi da me smara sta cu i zasto imam kartu u jednom pravcu,gde je povratna i sl... naravno uvek imam jos bar 3-4 potencijalna auta u krugu od 300-400km.

e sada,kada sam uvozio saba u jesen 2011 godine, dosao u belgiju na taj plac(prvo avion do brisela,posto sam stigao popodne,otisao direktno od brisela do antverpena,tamo obisao grad,prespavao u hotelu na obali severnog mora,napunio baterije malo..)sutradan otisao vozom do mehelena gde je i bio plac,auto jos uvek bio registrovan na belgijske table,pregledao auto,stvarno je u super stanju bio,imao par ogrebotina i cvrkotina,ali to mi nije smetalo,bila usluzna prodaja placa za tog coveka, zvali coveka,napravili ugovor,otisli u saab servis-salon gde je auto kupljen i odrzavan sve vreme,tamo mi dali odstampanu ponovo servisnu knjizicu i pecatirali,sve kao sto pise na tabil 149k km,auto 2004 god, jedan vlasnik(pricao i sa covekom naravno,stariji obrazovan covek,vlasnik privatne firme za dijeteljske prozivode,njegov licni auto za putovanja..)zatim otisao u mup,sredio nemacke probne table(izvozne,crvene) sredio EUR 1 obrazac da bi bila manja carina,uzeo evropsku izvoznu deklaraciju koju cu da predam na izlazu iz EU da bi odjavili auto...stavio probne table i krenuo kuci preko dela holandije,nemacke,austrije,slovenije i hrvatske..nisam zurio,dobio table na 11 dana,tako nesto,polako...obisao par gradova usput,jeo,pio,slikao...uzivao u svakom delu puta, jer sam kupio auto za sebe kakav u srbiji nisam mogao ni pod razno.

drugi slucaj pre dva meseca,pocetkom jula. Isao sam u nemacku po forestera.. nasao auto na oglasu auto,prodaje ga honda,suzuki diler u kelnu. pozovao telefonom,rezervisao, trazio prepisku preko email-a,Km je bila jako mala, 122k km,auto 2002 god, a i cena bas bas smesna.. 2300e, dok su ostali to godiste sa tom km bili preko 4000e..pitao o cemu se radi, kazu auto je skroz legalan, ima punu servisnu istoriju,jedan vlasnik, kupljen u ASS(subaru diler u kelnu) gde je i odrzavan do poslednjeg km,moguca svaka provera i sl...i reko mi covek da ima ostecenja na krilu,braniku u vidu oderotina,skinute farbe,i zadnjem delu, malo ocesano,zakaceno...i da je auto prljav unutra. Nista, ja rezervisao,odgovarala mi cena i servisna istorija. Spustio cenu na 2000e i krenuo tamo,dosao avionom do dortmunda, onda promenio dva voza(uzivao u carima nemacke zeleznice) od dortmunda do predgradja kelna,tamo pregledao auto,sve kao sto su i rekli,provozao i sl...auto jako prljav unutra,smrdi iz gepeka,krilo udareno,branik ocesan,prednji zadnji,kod vrata gepeka isto ulubljeno i ostecena farba i lak..ali km prava i tehnicki potpuno ispravan auto,registrovan pre 20 dana, ima vazeci TUV, ima cak i kvalitetan integrisan navigacioni uredjaj,6 kvalitetnih zvucnika i sve 4 potpuno nove continental 4x4 gume. Kupio auto,otisli po tablice,evropsku izvoznu deklaraciju i sve sto je trebalo...krenuo polako od kelna ka bg,ovoga puta preko beca i madjarske,svratio u bec kod drugara,prespavao tu,obisli bec i grac sutradan.. :dance2: usput oprao auto dva puta,da se koliko toliko skine prljavstina i spolja i unutra koja je bila,da bih mogao da vozim..

u oba slucaja sam imao svog speditera, ciji su me ljudi sacekali na granici,sredili ulazne papire,posle i za carinu i sl...km nisam dirao,takva je kakva jeste..znaci sve legalno i po PS.

kada sam dosao u bg, i sredio sve,izvadio ceo enterijer i dva puta oprao dubinski, izaslo je brdo bolesti,sada je kao nov. krilo i tu limariju cu da sredim... sve u svemu dobio sam auto u super stanju za male pare jer tamo kada ga vide tako prljavog,odranog i sl niko nije hteo da kupi,zato je i cena bila takva. Prethodni vlasnik je bio sef rasadnika pa je vozio razne biljke i sl...zato je i bilo sve prljavo.
Svadjanje na forumu je kao ucestvovanje na specijalnoj olimpijadi...Cak i ako pobedis opet si retardiran!

Korisnikov avatar
AERO
Postovi: 7136
Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod AERO » 17 Sep 2013, 13:14

:clap: :clap: :thumbup:

Korisnikov avatar
Slavisacs
President Saab Club
Postovi: 5014
Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
Lokacija: Dobanovci
Kontakt:

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod Slavisacs » 17 Sep 2013, 13:59

AERO je napisao:Od juce (09.09) nasa carana radi po nekim izmenama koje su skoro dobili u nekom dopisu.
Sta tacno sadrze te novine jos uvek nije poznato (barem meni).Jedino se zna da će carinski sistem sam da signalizira predmet na koji će se to primenjivati, a kako će sistem vršiti selekciju, da li po vrsti robe ili nasumično, to se još ne zna.
Ukoliko je neko trenutno u fazi uvoza - obratite paznju na ovu novinu dok nebudemo kompletno informisani pa da napisemo ovde .....

:thumbup:
Cuo sam i ja ponesto o ovome...nema vise uvoza cukanih i neispravnih...Bilo bi dobro,kada bi Boki dao neku informaciju vise :popc:
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88

Korisnikov avatar
Bagzi93
Drug Član
Postovi: 1349
Pridružio se: 19 Feb 2013, 00:00
Lokacija: Zvecan

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod Bagzi93 » 17 Sep 2013, 21:47

@nordic je opisao proceduru do u detalj :odl:
I ja sam hteo da se upustim u putesestvije kao @nordic ali sam imao dva zajeba vise. Prvo sto mi je pasos "mrtvak" (izdat od koordinacione uprave za KiM-ne vazi bezvizni rezim ) i drugo ,zato sto sam jurio speditera i prodavca preko kojega bih mogao da vratim PDV( u mom slucaju nije bila mala stavka- 1100 evra) a za tu gimnastiku sam morao da idem preko nekih nepouzdanih speditera pa sam na kraju odustao. Jos mi je krivo kakav mi je 9-3 2008 god. 2.0 t 175 ks izmakao. Bio u Holandiji. Crn ,Vektor,ocuvan jednom recju perverzija. Bio 6500 tamo. Pa sam cak i odustao od povracaja pDV-a ali krenuse da me drndaju neki uvoznici... nemoj ove nedelje,sa drugim se dogovorim pa on odustane dva dana pred kupovinu(nije hteo 500 evra za uslugu :sr: ) i ja :ljut: kupim Italijana kod nas i za sad se nisam zahebao.

Korisnikov avatar
nordic
Drug Član
Postovi: 459
Pridružio se: 20 Maj 2013, 00:00
Lokacija: Beograd

Re: SAVETI OKO UVOZA POLOVNJAKA

Postod nordic » 18 Sep 2013, 01:50

to sam zaboravio da kazem, dobio sam uredno povracaj PDV od auto placa gde sam kupio auto, i to sve na licni devizni racun domace banke...bez ikakvih posrednika i sl...dogovor je bio da kada on dobije izvestaj da je auto napustio EU tj kada u mom slucaju izadjem iz slovenije a on dobije informaciju o tome da ce mi uplatiti iznos na racun. Tako je i bilo, belgijanac je bio maksimalno korektan i vec u sl nekoliko dana sam imao priliv na racunu :odl:

sto se tice forestera odmah mi je spustio cenu za 300e,na vec nisku cenu od 2300e pa nisam hteo da komplikujem proceduru,to je bio jedan vid dogovora(izmedju ostalog) da mi spusti cenu umesto povracaja PDV..lakse bilo tom dileru zbog papirologije oko pdv koji je bio mali s ozbirom da renome auto salona/ kuce..
Svadjanje na forumu je kao ucestvovanje na specijalnoj olimpijadi...Cak i ako pobedis opet si retardiran!


Povratak na “OGLASI SAAB-OVA U INOSTRANSTVU”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta