
'bro jutro...
Volim stari pleh,old school, kao i rest-mod,te cu malko kuckati uz kaficu oko ove price koje smo se dotakli
Da ne zaboravim samo - zodiac,preterao si sa cenom restauracije
Elem,nekolicina nas odavde prati desavanje na oldtajmerskoj sceni kod nas (a i napolju),i mogu vam bez imalo grize savesti reci da tu situacija nije nimalo sjajna i bajna.Em sto mi kao ljubitilji generalno nemamo love za dobre,skupe i kvalitetne projekte(cast izuzecima),em sto je tako ucestalo "podmetanje noge" u tom svetu - da je to strasno!!!
Tu su se stvorili "lobi-i" ,oformile grupe,niko nikog ne hebe sto se tice pomoci,dojave,asistencije u logistici itd - ali opet da se ogradim ,da kazem - svaka cast izuzecima.
Tu negde dolazimo i do ovog "umrlog" 95,koji ce da popase presu....
Taj model saab-a generalno nije vredan na sceni automobilskih starina.
On zavrednjuje paznju nas ljubitelja saab-a,ali generalno - ne kotira se visoko.
S druge strane,modelarne godine tog auta,zadovoljavaju uslove slobodnog uvoza u nasu zemlju,i takav jedan auto,u sasvim solidnom i korektnom stanju,moze se imati u dvoristu za nekih +- 3000e,sto je manje nego bilo koja restauracija.To je jedan od kljucnih razloga zasto ga niko ne uzima.
Druga stvar je saab kao brend,odnosno zastupljenost delova prvenstveno kod nas.
Za razliku od restauracije nekog Forda,Fiata itd,ovde bi vec bio problem.Sve se mora s polja narucivati.....a to nasem budzetu ne odgovara,jer ma koliko taj deo bio povoljan,uvek se to na kraju skupi u neku ozbilnu cifru.
Kod ovih marki koje spomenuh,postoje neka alternativna resenja,gde kada recimo restaurirate starog Capri-ja,vi uzimate mehaniku sa siere koje ima u izobilju.Kod fijata se podpomazete sa ladinim delovima,ili njegovim kojih opet pa ima po radnjama ili odpadima,ali kod saab-a to nije slucaj....i to je recimo drugi razlog odbojnosti,jer je definitivno podrebna gimnastika za zavrsavanje ovog projekta.
Treca stvar je - zavrednjivanje paznje na skupovima i susretima,koji su ustvari vrhunac cele te price,gde Vi sa nekim saab-om 95,ste vec u samom startu osudjeni na recimo....simpatican smesak posmatraca,u cilju odavanja pohvala vasem trudu i entuzijazmu,ali sve bi se na tome zavrsilo.Nagrade ili neko vise kotiranje,moze u startu da se zaboravi.
Skup recimo sva tri ova primera,dovodi do realnosti koja se zove - presa.Na sve to dodajte afinitet nasih restauratora prema saab-u,nasu plateznu moc (u odnosu na svet),i sve ce vam biti jasnije....
Na sve to,ne zaboravite da u svetu oldajmera postoje 5 faza(klasa/nivoa) kvaliteta,gde recimo u prvoj klasi,u nasoj zemlji,ne postoji ni jedan auto ne bitno na marku ili model......
(to su oni primerci visoko tiraznih modela koji kostaju po 15K eura.Znaci nov, a star 30-40 godina)