ELEKTRO VOZILA - opsta diskusija
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
ELEKTRO VOZILA - opsta diskusija
Znate da novi vlasnici naseg voljenog saab-a idu u pravcu ovog alternativnog goriva (struja),pa je red da i mi malo caskamo na ovu temu.
Evo nek za pocetak price bude ovaj tekst star nekoliko godina:
Auto na struju daleka budućnost za nas
BEOGRAD - Ako ste jedan od retkih građana Srbije koji vozi ekološki automobil na struju bićete svakako atrakcija na putu, ali i predmet podozrivih pogleda tipa “šta je ovo?”. Beograđanin Petar Polimac (55), jedan je od prvih kupaca električnih automobila čije polugodišnje iskustvo sa francuskim “Reno kangu elektriksiti” donekle objašnjava zbog čega su ekološki svesni vozači raritet u Srbiji.
Čuvena, pomalo izlizana sintagma “Ljubav na prvi pogled” ne odnosi se, naravno, samo na ljude. Petru se to “desilo” u zimu 2007. godine, sa automobilom.
- Pošto moja supruga ima radnju blizu kuće na Banovom brdu, a robu nabavljamo u Zemunu, želeo sam da kupim automobil sa malom potrošnjom. Otišao sam na obližnju auto-pijacu i odmah se zainteresovao za beli pik-ap “reno”. Svideo mi se zato što liči na kombi, a imao je novu karoseriju i iznutra je bio gotovo netaknut. Kad sam čuo da je prešao svega 11.000 kilometara za mene nije bilo dileme. Vlasnik mi je rekao da taj “reno” ima električni motor i da ću ga teško registrovati ovde, pa mi je u cenu od 4.800 evra uračunao i ugradnju benzinskog motora. Međutim, tražio sam da ga odmah provozamo i toliko sam se oduševio da sam ga odmah kupio u želji da ga vozim isključivo na struju - priča Petar, inače direktor u osnovnoj školi “Kralj Petar II” na Vračaru.
Ipak, tada su se pojavili prvi problemi, praćeni šetnjama od šaltera do šaltera u policijskoj stanici.
- Imao sam uvoznu deklaraciju iz Francuske, ali nikako nisam mogao da registrujem automobil. Tadašnji carinski zakon je “prepoznavao” električni automobil, ali zakon o saobraćaju nije uopšte predviđao vožnju sa električnim motorom. Zbog toga su mi u policiji govorili da sam kupio, u stvari, nešto što se vodi kao mašina za veš. Nisu znali uopšte u koju kategoriju automobila da svrstaju taj “reno” da bi tek posle skoro tri meseca natezanja dozvolili da ga registrujem po najmanjoj kubikaži kao za “peglicu” - seća se Petar i dodaje da nijednog trenutka nije odustao od ideje da vozi “na struju”.
Nakon registracije, Petar je sa svojim elektromobilom predstavljao pravu atrakciju kako na ulici tako i u komšiluku, a o bešumnosti “renoa” i danas se ispredaju brojne anegdote.
- Dešavalo se da bukvalno kolima dođem do bakica koje prelaze put i da me uošte ne spaze, a nisu reagovale ni mačke ni psi kada prolazim. Komšije znaju da volim da vozim čudna vozila, ali kad su videli da automobil punim na najednostavnijem monofaznom kablu u dvorištu smejali su se. Uspeo sam, na primer, da povećam snagu motora tako što sam poslušao savet stručnjaka i ispraznio ga do kraja čim sam kupio automobil. Tako sam umesto 35 kilometara, koliko su mi rekli na auto-pijaci da može da pređe bez punjenja baterija, osposobio automobil da prelazi više od 90 kilometara u cugu. Svakodnevno sam sa njim išao na posao i nijednom nisam imao ni najmanji problem. I kad sam išao “100 na sat”, ništa se nije čulo, osim škripe guma ponekad - objašnjava Petar i dodaje da je za pređenih 4.500 kilometara potrošio svega oko 2.000 dinara za struju.
I kada je pomislio da je najsrećniji vozač u Srbiji Petra je posle šest meseci “na zemlju” spustila kontrolna tabla iza volana.
- Kompjuterski sistem počeo je da se gasi i pali sam od sebe u toku vožnje. Pokušao sam da ga popravim na sve načine, zvao sam i servis u Parizu. Međutim, rekli su mi da moram da ga odvezem kod njih u Francusku. Nisam imao drugog rešenja nego da mu ugradim benzinski motor. Vozio sam ga još godinu dana, a onda prodao prijateljici koja je oduševljena njim - ističe Petar i dodaje da bi, da je postojao kod nas servis, sigurno i dalje vozio “na struju”.
Na nizbrdici se punio sam
Iako je za skoro četrdeset godina promenio više od deset automobila, od čega tri mercedesa, Petru je po mnogo čemu “Reno kangu elektriksiti” prirastao za srce.
- To je idealan automobil za grad. Na putu za posao išao sam sa Banovog brda preko Topčidera i Autokomande do Vračara. Na toj relaciji se na svakoj nizbrdici punio sam tako da sam za “smešne pare” putovao na posao. S druge strane, taj automobil nema ulje pa jedino o čemu sam morao da brinem je da ga priključim na struju, a na tabli sam tačno znao koliko još kilometara mogu da vozim. Jedina mana bile su mu baterije od 380 kilograma koje su zauzimale mesto za rezervnu gumu pozadi pa je zbog ravnoteže imao olovne tegiće na prednjem delu - priča Petar i dodaje da je elektromobil bio startniji od gotovo svakog automobila na gorivo koje je imao.
IZVOR vesti
Prosle godine,u nasem komsiliku se desava ovo:
....a onda se desio Franfurtski sajam i cela stvar je izasla na videlo....
- Gde smo mi u toj celoj prici danas?
- Imali smisla pomoc nase drzave od 1000e prilikom kupovine ovakvih novih vozila?
- Jel Vam se svidja uopste filozofija voznje na struju?
Evo nek za pocetak price bude ovaj tekst star nekoliko godina:
Auto na struju daleka budućnost za nas
BEOGRAD - Ako ste jedan od retkih građana Srbije koji vozi ekološki automobil na struju bićete svakako atrakcija na putu, ali i predmet podozrivih pogleda tipa “šta je ovo?”. Beograđanin Petar Polimac (55), jedan je od prvih kupaca električnih automobila čije polugodišnje iskustvo sa francuskim “Reno kangu elektriksiti” donekle objašnjava zbog čega su ekološki svesni vozači raritet u Srbiji.
Čuvena, pomalo izlizana sintagma “Ljubav na prvi pogled” ne odnosi se, naravno, samo na ljude. Petru se to “desilo” u zimu 2007. godine, sa automobilom.
- Pošto moja supruga ima radnju blizu kuće na Banovom brdu, a robu nabavljamo u Zemunu, želeo sam da kupim automobil sa malom potrošnjom. Otišao sam na obližnju auto-pijacu i odmah se zainteresovao za beli pik-ap “reno”. Svideo mi se zato što liči na kombi, a imao je novu karoseriju i iznutra je bio gotovo netaknut. Kad sam čuo da je prešao svega 11.000 kilometara za mene nije bilo dileme. Vlasnik mi je rekao da taj “reno” ima električni motor i da ću ga teško registrovati ovde, pa mi je u cenu od 4.800 evra uračunao i ugradnju benzinskog motora. Međutim, tražio sam da ga odmah provozamo i toliko sam se oduševio da sam ga odmah kupio u želji da ga vozim isključivo na struju - priča Petar, inače direktor u osnovnoj školi “Kralj Petar II” na Vračaru.
Ipak, tada su se pojavili prvi problemi, praćeni šetnjama od šaltera do šaltera u policijskoj stanici.
- Imao sam uvoznu deklaraciju iz Francuske, ali nikako nisam mogao da registrujem automobil. Tadašnji carinski zakon je “prepoznavao” električni automobil, ali zakon o saobraćaju nije uopšte predviđao vožnju sa električnim motorom. Zbog toga su mi u policiji govorili da sam kupio, u stvari, nešto što se vodi kao mašina za veš. Nisu znali uopšte u koju kategoriju automobila da svrstaju taj “reno” da bi tek posle skoro tri meseca natezanja dozvolili da ga registrujem po najmanjoj kubikaži kao za “peglicu” - seća se Petar i dodaje da nijednog trenutka nije odustao od ideje da vozi “na struju”.
Nakon registracije, Petar je sa svojim elektromobilom predstavljao pravu atrakciju kako na ulici tako i u komšiluku, a o bešumnosti “renoa” i danas se ispredaju brojne anegdote.
- Dešavalo se da bukvalno kolima dođem do bakica koje prelaze put i da me uošte ne spaze, a nisu reagovale ni mačke ni psi kada prolazim. Komšije znaju da volim da vozim čudna vozila, ali kad su videli da automobil punim na najednostavnijem monofaznom kablu u dvorištu smejali su se. Uspeo sam, na primer, da povećam snagu motora tako što sam poslušao savet stručnjaka i ispraznio ga do kraja čim sam kupio automobil. Tako sam umesto 35 kilometara, koliko su mi rekli na auto-pijaci da može da pređe bez punjenja baterija, osposobio automobil da prelazi više od 90 kilometara u cugu. Svakodnevno sam sa njim išao na posao i nijednom nisam imao ni najmanji problem. I kad sam išao “100 na sat”, ništa se nije čulo, osim škripe guma ponekad - objašnjava Petar i dodaje da je za pređenih 4.500 kilometara potrošio svega oko 2.000 dinara za struju.
I kada je pomislio da je najsrećniji vozač u Srbiji Petra je posle šest meseci “na zemlju” spustila kontrolna tabla iza volana.
- Kompjuterski sistem počeo je da se gasi i pali sam od sebe u toku vožnje. Pokušao sam da ga popravim na sve načine, zvao sam i servis u Parizu. Međutim, rekli su mi da moram da ga odvezem kod njih u Francusku. Nisam imao drugog rešenja nego da mu ugradim benzinski motor. Vozio sam ga još godinu dana, a onda prodao prijateljici koja je oduševljena njim - ističe Petar i dodaje da bi, da je postojao kod nas servis, sigurno i dalje vozio “na struju”.
Na nizbrdici se punio sam
Iako je za skoro četrdeset godina promenio više od deset automobila, od čega tri mercedesa, Petru je po mnogo čemu “Reno kangu elektriksiti” prirastao za srce.
- To je idealan automobil za grad. Na putu za posao išao sam sa Banovog brda preko Topčidera i Autokomande do Vračara. Na toj relaciji se na svakoj nizbrdici punio sam tako da sam za “smešne pare” putovao na posao. S druge strane, taj automobil nema ulje pa jedino o čemu sam morao da brinem je da ga priključim na struju, a na tabli sam tačno znao koliko još kilometara mogu da vozim. Jedina mana bile su mu baterije od 380 kilograma koje su zauzimale mesto za rezervnu gumu pozadi pa je zbog ravnoteže imao olovne tegiće na prednjem delu - priča Petar i dodaje da je elektromobil bio startniji od gotovo svakog automobila na gorivo koje je imao.
IZVOR vesti
Prosle godine,u nasem komsiliku se desava ovo:
....a onda se desio Franfurtski sajam i cela stvar je izasla na videlo....
- Gde smo mi u toj celoj prici danas?
- Imali smisla pomoc nase drzave od 1000e prilikom kupovine ovakvih novih vozila?
- Jel Vam se svidja uopste filozofija voznje na struju?
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: ELEKTRO VOZILA - opsta diskusija
Ne svidja mi se zato sto su ta kola u principu nemoralna. Njihova proizvodnja uzrokuje daleko vece zagadjenje nego sto postize ustedom.
Mercedes je radio kalkulaciju da Toyota za proizvodnju Priusa trosi 5x vise struje nego oni za proizvodnju S-klase. To znaci 5x vecu emisiju CO2 za Prisu nego za S 500.
Druga stavka je struja koja se koristi za punjenje. Struja kojom se pune ni u EU ne dolazi iz obnovljivih izvora vec 80-90% iz uglja i nuklearne energije, tek 10-20% dolazi iz sunca, vetra, vode, biomase i sl.
Samim tim nema neke razlike dali spaljujete direktno fosilno gorivo u kolima ili ga spalite u nekoj elektrani, napravite struju, pa je dalekovodom bacite do potrosaca.
U Srbiji je cak odnos struje bolji nego u mnogim zemljama u EU jer 40% struje je iz hidroelektrane, ali 60% i dalje dobijamo od uglja i to najprljavijeg u Evropi. Takodje tog uglja imamo jos samo za narednih 30-40 godina i posle se sijalica gasi.
Inace se bavim konsaltingom iz ove oblasti pa znam pomalo iz te oblasti
Mercedes je radio kalkulaciju da Toyota za proizvodnju Priusa trosi 5x vise struje nego oni za proizvodnju S-klase. To znaci 5x vecu emisiju CO2 za Prisu nego za S 500.
Druga stavka je struja koja se koristi za punjenje. Struja kojom se pune ni u EU ne dolazi iz obnovljivih izvora vec 80-90% iz uglja i nuklearne energije, tek 10-20% dolazi iz sunca, vetra, vode, biomase i sl.
Samim tim nema neke razlike dali spaljujete direktno fosilno gorivo u kolima ili ga spalite u nekoj elektrani, napravite struju, pa je dalekovodom bacite do potrosaca.
U Srbiji je cak odnos struje bolji nego u mnogim zemljama u EU jer 40% struje je iz hidroelektrane, ali 60% i dalje dobijamo od uglja i to najprljavijeg u Evropi. Takodje tog uglja imamo jos samo za narednih 30-40 godina i posle se sijalica gasi.
Inace se bavim konsaltingom iz ove oblasti pa znam pomalo iz te oblasti
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- Dji
- Postovi: 96
- Pridružio se: 06 Sep 2012, 00:00
Re: ELEKTRO VOZILA - opsta diskusija
Od kada su podaci za izvore u evropi? Jesu sveži, činimi se da sam video negde da koriste 30% obnovljive energie, a možda sam i nešto permutovao.
Inače smatram da su e-automobili (u ovom obliku o kom se priča) teško sranje. Da će bog da ne uspeju da zalude narod i uvedu nam ovu glupost, kao jedino rešenje za vozila.Za sada snažno vuku u tom pravcu, mada vidim da se otvaraju još neke pumpe za hidrogen u evropi, tračak nade, da ne bude baš sve loše.
Inače smatram da su e-automobili (u ovom obliku o kom se priča) teško sranje. Da će bog da ne uspeju da zalude narod i uvedu nam ovu glupost, kao jedino rešenje za vozila.Za sada snažno vuku u tom pravcu, mada vidim da se otvaraju još neke pumpe za hidrogen u evropi, tračak nade, da ne bude baš sve loše.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: ELEKTRO VOZILA - opsta diskusija
ZE 9-3 (ZE=zero emissions)335KS, 0-100km/h 6.5 sec, range 93 milje sa 26kWh baterijom
Sad mi pade na pamet...jel se secate Vi da su oni jos 1976te imali te "gasove" da naprave auto na baterije.Osnovna ideja je bila da to bude postansko vozilo,ali ih hebala autonomija baterije u ono vreme.Mogao samo da izdrzi "tri coska" Ima taj primerak i dan danas u muzeju ...
- Perkele
- Drug Član
- Postovi: 898
- Pridružio se: 16 Apr 2012, 00:00
- Lokacija: Indjija
- Kontakt:
Re: ELEKTRO VOZILA - opsta diskusija
Ne znam kako bi sa tim autom isao na more ako moze da predje sa jednim punjenjem 100-tinak km, baterije su toliko skupe da sve sto ustedis na benzinu kad odu dajes na njih. Od mog druga komsija je invalid i opstina mu kupila motor cini mi se Peugeot sa 3 tocka, elektricni. Nije se jadnik vozao sve ukupno mesec dana za par godina, stalno problemi sa baterijama, zavlacili ga dok nije prosla garancija i sad mu stoji za ukras kuci!
Inace, ako se ikad razvije tehnoogija da je veca autonomija i da baterije traju dugo ja sam za!
Inace, ako se ikad razvije tehnoogija da je veca autonomija i da baterije traju dugo ja sam za!
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: ELEKTRO VOZILA - opsta diskusija
Ovako.....
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: ELEKTRO VOZILA - opsta diskusija
po americi vec postoje stanice za punjenje...vidjao sam malo more Volt-ova(chevy) na punjacima po Bostonu
kontam da ce ovo zazivjeti...samo sto su se neke velike kompanije kasno ukljucile dok je Toyota vec napravila posao sa Prius-om
meni odlicna stvar elektoro pogona je konstantan obrtni moment
kontam da ce ovo zazivjeti...samo sto su se neke velike kompanije kasno ukljucile dok je Toyota vec napravila posao sa Prius-om
meni odlicna stvar elektoro pogona je konstantan obrtni moment
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
Re: ELEKTRO VOZILA - opsta diskusija
Elektromotor je pun pogodak. Akumulatori nisu, i to ce jos dugo ostati problem. Pricao sam sa covekom koji je probao KTM-ov kros sa elektropogonom, kaze da ispaljuje bolje od bilo kog takmicarskog cetvorotaktnog motora. Ali je zato autonomija 30-40 minuta, dakle, neupotrebljiv. Ovo sto pise kd je takodje tacno, nema tu bas nicega ekoloskog u voznji, proizvodnja zagadjuje, a i ti akumulatori ce negde morati da se skladiste kada odapnu. Prvo smo djubre bacali u vazduh, sad cemo da ga zakopavamo u zemlju.
- nik 900t
- Drug Član
- Postovi: 1774
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Vojka
Re: ELEKTRO VOZILA - opsta diskusija
Saab 900og
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: ELEKTRO VOZILA - opsta diskusija
....neka mi bude oprosteno na ruznim mislima od ovog sveta na forumu..........al meni prvo palo na pamet kako bi mi cigani maznuli punjac i kablove
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- nik 900t
- Drug Član
- Postovi: 1774
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Vojka
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- troll 9-5
- Postovi: 1999
- Pridružio se: 13 Mar 2012, 00:00
- Lokacija: Z E M U N
Re: ELEKTRO VOZILA - opsta diskusija
Malo ga ruze ove restilizovane klasicne felne, inace je
- nik 900t
- Drug Član
- Postovi: 1774
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Vojka
Re: ELEKTRO VOZILA - opsta diskusija
cek jel to krenula prodaja elektro saabova.Felne su smesne nikako mu ne stoje al dobro.........
Saab 900og
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: ELEKTRO VOZILA - opsta diskusija
Nikola ne pratis
ovo je bilo davno a sto se tice novih vlasnika, oni ce prvo izbaciti benzince u proizvodnju
ovo je bilo davno a sto se tice novih vlasnika, oni ce prvo izbaciti benzince u proizvodnju
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: ELEKTRO VOZILA - opsta diskusija
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- nik 900t
- Drug Član
- Postovi: 1774
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Vojka
Re: ELEKTRO VOZILA - opsta diskusija
Carlsson je napisao:Nikola ne pratis
ovo je bilo davno a sto se tice novih vlasnika, oni ce prvo izbaciti benzince u proizvodnju
jbg
Saab 900og
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 10 gostiju