SAAB 99(1968-1984)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 99(1968-1984)
...produzena varijanta od Swedskog kralja (tada)
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
- HIRSCH
- Postovi: 579
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 00:00
Re: SAAB 99(1968-1984)
pa jel' Fanny ili nije...
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 99(1968-1984)
Tapete za kucu ........
- HIRSCH
- Postovi: 579
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 00:00
Re: SAAB 99(1968-1984)
.... ovaj je izvadjen iz nekog jezera...
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 99(1968-1984)
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: SAAB 99(1968-1984)
malo osvjezenja
S obzirom da se švedski Saab primarno bavio avioindustrijom ne čudi što im je i pri razvijanju njihovih automobila aerodinamika bila jedna od najvažnijih stavki. Tvorac «kapljičastih» Saabova 92, 93 i 96, Sixten Sason, koliko god bio genijalan, morao se prilagoditi vremenu koje je dolazilo, a sedamdesete godine prošlog stoljeća bile su dobrodošle za sve oblike osim oblih. Pogotovo ne u klasi limuzina srednje klase. Zato je Saab 99 bio jedan sasvim drukčiji Saab. To nije značilo i da će novi Saab postati konvencionalniji i tako sličniji većini konkurencije. Biti drugačiji od drugih – i dalje je bila misao vodilja Saabovih ljudi.
Poslije dvije i pol godine razvoja Saabov prvijenac u ovoj klasi, oznake 99, predstavljen je krajem 1967., a u salonima se našao u proljeće 1968 godine. Baš kao što je bio slučaj i s jedinim domaćim konkurentom, Volvom, i Saab je kao potencijalno plodno tlo imalo na umu ono američko. 1975.Zato je već od prvih godina Saab 99 prolazio kroz blage modifikacije kako bi se što više zadovoljile strane i starog i novog kontinenta. Inače, oblik je i dalje ostao poseban i vjeran aerodinamici. Iako danas koeficijent (cx) od 0.37 ne predstavlja poseban rezultat, tada su limuzine srednje klase uglavnom postizale koeficijente od oko 0.5. Karakterističan dizajn ovog Saaba dodatno je obogaćen različitim karoserijskim izvedbama. Saab 99 bio je klasična limuzina s dvoja ili četvera vrata, te tzv. kombi-limuzina s istim izborom vrata plus treća ili peta za lakši utovar prtljage. Osim u detaljima drugačijeg stražnjeg kraja ove izvedbe su se razlikovale i po međuosovinskom razmaku, te ukupnoj duljini (430/442/453 cm.). Iako planirana, karavanska izvedba nikada nije razvijena do kraja. Zato je u ponudi i dalje ostao pomalo zastarjeli model 95 – karavanski 96.
1971.dupla okrugla prednja svjetla = americko trzistePočetni motor obujma 1.5 litre (73 KS) uskoro je povećan na 1.7 litru koji je bio posuđen od britanskog Triumpha. Nedugo zatim obujam istoga je povećan na 1.854 kubika (85 KS-rasplinjač / 95 KS-izravno ubrizgavanje). 1972 godine stiže i domaći dvolitraš snage 110 konja, a tada se predstavlja i posebna, samo dvovratna sportskija izvedba EMS (Electronic/Manual/Special) kojoj je snaga sa 110 kasnije povećana na 125 konja (el. ubrizgavanje). Uz tvrđe podešeni i sportski ukrašen (naplatci, prednji spojler, sportska sjedala, opcionalna metalik-srebrna boja, ...) EMS, koji je bio namijenjen ipak nešto užem krugu kupaca, Saab 99 je dolazio i u širem krugu prihvatljivijim izvedbama – L, GL, GLS, GLE. kombi-limuzinaNajluksuzniji GLE, osim što je imao elektroničko ubrizgavanje goriva, mazio je svoje vlasnike kvalitetnijim presvlakama sjedala, među kojima je vozačko bilo grijano, servo-upravljačem, automatskim mjenjačem, ... Inače, Saab 99 je po voznim svojstvima bio vrlo uvjerljiv automobil. Ugodan, lagano upravljiv, pregledan i vrlo čvrst, odnosno siguran. Jedan od interesantnijih detalja bila je skrivena cijev koja se protezala od motora do stražnjeg stakla, a protok toplog zraka se kontrolirao pomoću polugice između prednjih sjedala. Služila je za klasicna limuzinaodmagljivanje i odleđivanje stražnjeg stakla (dok nisu stigli serijski grijači). Zgodan detalj bila je i brava ključa za paljenje koja se neuobičajeno nalazila između prednjih sjedala i omogućavala je blokadu mjenjača, a ne upravljača, kako je bilo uobičajeno kod svih drugih proizvođača s bravicom na stupu upravljača. Istina, ta blokada se lagano probijala, pa su se u Saabu s kasnijim modelima itekako morali potruditi s poboljšanjem te blokade kako njihovi modeli ne bi ostali prelagan zalogaj za kradljivce.
1976.1976.Godine su Saab 99 činile modernijim, kako izvana tako i iznutra, a jedna od najvažnijih u povijesti ovog modela bila je 1978. Tada stiže Turbo izvedba sa 145 KS i preko 200 km/h. EMSKomercijalna izvedba je bila trovratna kombi-limuzina, ali zbog sudjelovanja na relijima, odnosno homologacijskih pravila, u ponudi se našla i limitirana dvovratna, a kasnije i isto tako limitirana (100 primjeraka) četverovratna izvedba Turba. Bio je ovo i jedan od prvih «obiteljskih» turbaka, a sve kritike koje su išle na njegov račun bile su i više nego dobre. Moćan Turbo bio je prava poslastica za boljestojeće američke kupce, uvijek željne što veće snage.
Iako i dalje dotjerivan, krajem 70-tih Saab 99 svoju ulogu polako prepušta vrlo sličnom, ali ipak modernijem modelu 900, predstavljenome 1978. 1982. (5-vratna limuzina imala je i treci bocni prozor)Zbog tog modela dvije godine kasnije odlazi sa američkog tržišta, ali na europskom ostaje do 1984 godine. S obzirom da Saab nije spadao (i vjerojatno nikad niti neće) u velike proizvođače automobila brojka od gotovo 600 tisuća proizvedenih 99-tki itekako je vrijedna. Nekako logično, posljednjih godina prodaja se velikom većinom odvijala na skandinavskom poluotoku. 1982.Za tamošnja tržišta razvio se i model 90 – mješanac Saaba 99 i 900 koji se samo kao dvovratna limuzina (2.0L/100 KS) od 1984. do 1987 godine proizveo u nekih 25 tisuća primjeraka.
Za sve ljubitelje klasika ovaj Saab, pogotovo njegova Turbo izvedba koja je postala ikona švedske autoindustrije, predstavlja jedan od interesantnijih primjeraka.
Preuzeto sa:
S obzirom da se švedski Saab primarno bavio avioindustrijom ne čudi što im je i pri razvijanju njihovih automobila aerodinamika bila jedna od najvažnijih stavki. Tvorac «kapljičastih» Saabova 92, 93 i 96, Sixten Sason, koliko god bio genijalan, morao se prilagoditi vremenu koje je dolazilo, a sedamdesete godine prošlog stoljeća bile su dobrodošle za sve oblike osim oblih. Pogotovo ne u klasi limuzina srednje klase. Zato je Saab 99 bio jedan sasvim drukčiji Saab. To nije značilo i da će novi Saab postati konvencionalniji i tako sličniji većini konkurencije. Biti drugačiji od drugih – i dalje je bila misao vodilja Saabovih ljudi.
Poslije dvije i pol godine razvoja Saabov prvijenac u ovoj klasi, oznake 99, predstavljen je krajem 1967., a u salonima se našao u proljeće 1968 godine. Baš kao što je bio slučaj i s jedinim domaćim konkurentom, Volvom, i Saab je kao potencijalno plodno tlo imalo na umu ono američko. 1975.Zato je već od prvih godina Saab 99 prolazio kroz blage modifikacije kako bi se što više zadovoljile strane i starog i novog kontinenta. Inače, oblik je i dalje ostao poseban i vjeran aerodinamici. Iako danas koeficijent (cx) od 0.37 ne predstavlja poseban rezultat, tada su limuzine srednje klase uglavnom postizale koeficijente od oko 0.5. Karakterističan dizajn ovog Saaba dodatno je obogaćen različitim karoserijskim izvedbama. Saab 99 bio je klasična limuzina s dvoja ili četvera vrata, te tzv. kombi-limuzina s istim izborom vrata plus treća ili peta za lakši utovar prtljage. Osim u detaljima drugačijeg stražnjeg kraja ove izvedbe su se razlikovale i po međuosovinskom razmaku, te ukupnoj duljini (430/442/453 cm.). Iako planirana, karavanska izvedba nikada nije razvijena do kraja. Zato je u ponudi i dalje ostao pomalo zastarjeli model 95 – karavanski 96.
1971.dupla okrugla prednja svjetla = americko trzistePočetni motor obujma 1.5 litre (73 KS) uskoro je povećan na 1.7 litru koji je bio posuđen od britanskog Triumpha. Nedugo zatim obujam istoga je povećan na 1.854 kubika (85 KS-rasplinjač / 95 KS-izravno ubrizgavanje). 1972 godine stiže i domaći dvolitraš snage 110 konja, a tada se predstavlja i posebna, samo dvovratna sportskija izvedba EMS (Electronic/Manual/Special) kojoj je snaga sa 110 kasnije povećana na 125 konja (el. ubrizgavanje). Uz tvrđe podešeni i sportski ukrašen (naplatci, prednji spojler, sportska sjedala, opcionalna metalik-srebrna boja, ...) EMS, koji je bio namijenjen ipak nešto užem krugu kupaca, Saab 99 je dolazio i u širem krugu prihvatljivijim izvedbama – L, GL, GLS, GLE. kombi-limuzinaNajluksuzniji GLE, osim što je imao elektroničko ubrizgavanje goriva, mazio je svoje vlasnike kvalitetnijim presvlakama sjedala, među kojima je vozačko bilo grijano, servo-upravljačem, automatskim mjenjačem, ... Inače, Saab 99 je po voznim svojstvima bio vrlo uvjerljiv automobil. Ugodan, lagano upravljiv, pregledan i vrlo čvrst, odnosno siguran. Jedan od interesantnijih detalja bila je skrivena cijev koja se protezala od motora do stražnjeg stakla, a protok toplog zraka se kontrolirao pomoću polugice između prednjih sjedala. Služila je za klasicna limuzinaodmagljivanje i odleđivanje stražnjeg stakla (dok nisu stigli serijski grijači). Zgodan detalj bila je i brava ključa za paljenje koja se neuobičajeno nalazila između prednjih sjedala i omogućavala je blokadu mjenjača, a ne upravljača, kako je bilo uobičajeno kod svih drugih proizvođača s bravicom na stupu upravljača. Istina, ta blokada se lagano probijala, pa su se u Saabu s kasnijim modelima itekako morali potruditi s poboljšanjem te blokade kako njihovi modeli ne bi ostali prelagan zalogaj za kradljivce.
1976.1976.Godine su Saab 99 činile modernijim, kako izvana tako i iznutra, a jedna od najvažnijih u povijesti ovog modela bila je 1978. Tada stiže Turbo izvedba sa 145 KS i preko 200 km/h. EMSKomercijalna izvedba je bila trovratna kombi-limuzina, ali zbog sudjelovanja na relijima, odnosno homologacijskih pravila, u ponudi se našla i limitirana dvovratna, a kasnije i isto tako limitirana (100 primjeraka) četverovratna izvedba Turba. Bio je ovo i jedan od prvih «obiteljskih» turbaka, a sve kritike koje su išle na njegov račun bile su i više nego dobre. Moćan Turbo bio je prava poslastica za boljestojeće američke kupce, uvijek željne što veće snage.
Iako i dalje dotjerivan, krajem 70-tih Saab 99 svoju ulogu polako prepušta vrlo sličnom, ali ipak modernijem modelu 900, predstavljenome 1978. 1982. (5-vratna limuzina imala je i treci bocni prozor)Zbog tog modela dvije godine kasnije odlazi sa američkog tržišta, ali na europskom ostaje do 1984 godine. S obzirom da Saab nije spadao (i vjerojatno nikad niti neće) u velike proizvođače automobila brojka od gotovo 600 tisuća proizvedenih 99-tki itekako je vrijedna. Nekako logično, posljednjih godina prodaja se velikom većinom odvijala na skandinavskom poluotoku. 1982.Za tamošnja tržišta razvio se i model 90 – mješanac Saaba 99 i 900 koji se samo kao dvovratna limuzina (2.0L/100 KS) od 1984. do 1987 godine proizveo u nekih 25 tisuća primjeraka.
Za sve ljubitelje klasika ovaj Saab, pogotovo njegova Turbo izvedba koja je postala ikona švedske autoindustrije, predstavlja jedan od interesantnijih primjeraka.
Preuzeto sa:
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 99(1968-1984)
Po meni samo "funkcionisu" na 99ki, vec na 900ki mi se ne svidjaju
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta