Sad se setih da ovo nismo spomenuli......
Verovatno ste se lutajuci po netu susretali sa slikama automobila na kojima u njihovom prednjem delu dominira "strasan" prizor poput ovih:
To je INTERKULER
Da sad ne bih puno pametovao,objasnicu u dve reci sta je,a koga zanima vise moze da baci pogled ovde KLIK
Dakle,znacajno povecanje temperature vazduha pri njegovom sabijanju resava se prolaskom kroz interkuler.Tim prolaskom on se hladi a samim tim postaje gusci,a cim je zgusnut ima ga jos i vise,cim ga ima vise pravice se bogatija smesa pa ce i motor biti jaci.....
Na modelu 900OG mozemo cesto (ukoliko ga ima) zateci ovaj prizor:
Ok,sad kad znamo cemu sluzi,necemo se iznenaditi kada vidimo neke "after market" KIT-ove koji ce nasem mezimcu omoguciti bolje "disanje".
Videli smo da taj interkuler,kod extremnih tjunera nema granice,te tako narusava spoljni izgled automobila i zahteva odredjene dorade i prepravke na "prednjici" auta.Na sledecem primeru cemo videti,kako se u jednoj blazoj i "kulturnijoj" varijanti moze postici dobar efekat,a pritom sve ostaje zaklonjeno i ne vidi se.Informacije radi,ovaj kuler ima 60% vecu propustljivost od Viggen-ovog, a cetiri puta vecu od serijskog fabrickog......takodje ima pet puta vise "peraja",koja omogucavaju veci kapacitet hladjenja.
Evo kako izgleda njegova montaza uz manje prepravke na crevima i nosacu ventilatora:
INTERKULER
- troll 9-5
- Postovi: 1999
- Pridružio se: 13 Mar 2012, 00:00
- Lokacija: Z E M U N
Re: INTERKULER
Samo gde nadje onog lika u sobi sa tanjirom mesto volana
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: INTERKULER
Interkuleri
Kada je vazduh kompresovan (po zakonima termodinamike) on se greje, a kada se vazduh greje on se širi. Tako jedan deo od povećanja pritiska turbo pujnača je rezultat zagrevanja vazduha pre nego on uđe u motor. Da bi se povećala snaga motora, cilj je povećati broj molekula vazduha u motor, a ne neophodno povećati pritisak vazduha. Interkuler je dodatna komponenta sistema koja liči na hladnjak, samo što vazduh prolazi kako kroz interkuler tako i oko njega. Vazduh koji treba da uđe u motor prolazi kroz interkuler i time se hladi, dok se spoljašnji vazduh pomoću ventilatora duva preko interkulera. Interkuler povećava snagu automobila tako što hladi vazduh pod pritiskom koji izlazi iz turbine pre nego što uđe u motor. To znači da turbo punjač koji radi na 0,5 bar pritiska uz pomoć interkulera ubacuje hladan vazduh na 0,5 koji sadrži daleko više molekula vazduha obzirom da hladniji vazduh je gušći nego topliji.
- troll 9-5
- Postovi: 1999
- Pridružio se: 13 Mar 2012, 00:00
- Lokacija: Z E M U N
Re: INTERKULER
jbt, protocni bojler manji je od ovoga
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost