Dizel/Bosch pumpe
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Dizel/Bosch pumpe
Ovih dana,kako pricamo o dizelima i benzincima kod saab-a,dotakli smo se u nekom razgovoru i "problematicne" elektronike na Bosch pumpi kod 2.2 TiD-a.
Sad ce me KD staviti "u top" sto sam rekao problematicne, ali bez zezanja,do pre par godina su se mnogi debelo naplacali novih pumpi,dok nije "provaljena fora" u cemu je trik....
KD je spomenuo ,da izvesni servis u Zemunu resava taj problem elektronike za nekih +- 800e,a ja bi na to dodao da resenje te muke u EU kosta duplo jeftinije.
Konkretno Englezi (posto imaji njihovog Vauxhall-a) to naplacuju od £250 (320e) do £350 (445e) u zavisvosti sa kog je motora pumpa (1.7 DI / 2.0 DTI / 2.2 DTI).Rade za ceo svet,daju TRAJNU garanciju,postarina u zavisnosti gde se salje (u lokalu kod njih je £8.90).....pa ako nekom ne daj Boze zatreba - imamo adresu,mail itd.....
Evo malo slika da vidimo kako taj "bauk" na Bosch VP44 pumpi - ustvari izgleda:
Presek pumpe:
Na vrhu pumpe ,nalazi se kuciste sa elektronikom.
Taj deo se zove Electronic Diesel Control unit ili (EDC)
On izgleda ovako:
Sam deo o kome pricamo,je u stvari modul koji nosi oznaku PSG5 i izgleda ovako:
Druga opcija (od 2000god 125ks) je PSG16 modul i on se za razlikuje od PSG5 po tome sto ima dupli dzek na ulazu,a samim tim i kompleskniju celu elektroniku unutra.Ima 16bit flash memorju gde su "engine management" mape spakovane.
Znate ono kad Tazz kaze: "...da mu puknem novu mapu,pa da vidim kako ce da ide ....."
E kod naftarice mu zakacite ovu (KLIK) "dzidzu" za 100 evrica,i od 125ks dobijete 159ks,ali vam i dalje fali 20ks da bi ste stigli naseg Bokija koji ima 177ks
Ako vam je pak i to malo,vi nastavite sa cipovanjem na vise.....a gde se nalazi "stop" dugme,recice vam Tazz.Mislim da ga je nasao
Dobro,ajd sad opet ozbiljno .......Evo razlike izmedju PSG5 i PSG16 :
Ok - sad kad smo skapirali ovo osnovno,idemo dublje u problematiku.Da bi ste ovaj problem resavali,majstor (elektronicar) vam trazi da mu dosenete pumpu.Oni je ne skidaju....
Kad mu je donesete,oni odvajaju elektronski deo od mehanickog i pristupaju intervenciji.
Dakle desava se ovo:
Otvaraju kuciste,i prizor je ovaj:
E sad obratite paznju....secate se da je KD spomenuo da se reparacija obavlja lemljenjem srebra.
Pazite sad - u 90% slucajeva problem lezi u naznacem delu.Ima ih dva (levo i desno),ali se sve u glavnom pre reparacije ispita........Dakle radi se ovaj deo - odnosno "vodovi" (veze) izmedju delova.
ovako izgleda fabricki:
A ovako izgleda uradjen posao:
E pa dragi drugari,to je taj "bauk" o kome se prica .
Ja sam licno bio svedok ,kada je komsija na svojoj Astri G (cini mi se 2.0dti),pre jedno 5 godina kupio NOVU pumpu za nekih 2/2.300e (auto je bio star par godina i on je bio 1. vlasnik),a majstori su konstatovali da je LOSE gorivo i prevelika osetljivost pumpe - uzrok kvara
Pa sad vi vidite koliko ovde ima odradjenih pumpi ,pa to puta 800e
P.S. - Ako sam nesto pogresio ,vicite odmah da ispravljamo
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Dizel/Bosch pumpe
Zanemaricu 1,7DTI posto nema veze ni pumpa ni motor (Isuzu) sa ovom pricom. Ali ajmo rodjake VP44 u varijanti PSG5 i PSG16. PSG5 je Lukasova i problem kod ove pumpe je prvenstveno mehanicke prirode (elektromagnetni venti hoce prvi da se pokvari),a ne elektronske. Dolazi do habanja pumpe posle ca. 300.000km i onda treba da se radi klasican remont, kad crkne elektronika potpuno druga prica u poredjenju sa PSG16.
Prvo PSG5 kao sve druge pumpe ima externi ECU, dakle negde u kabini (ako se secam dobro) dok je PSG16 jedina pumpa sa integrisanim ECU-om na pumpi. PSG 16 je izradio Bosch i nije mi poznato da je neka pumpa imala mehanickih problema sa habanjem. Popravku PSG5 ECU-a nude mnogi, dok je za PSG16 malo ko.
Elem, problemi koji daju laznu uzbunu da je PSG16 pumpa pred crkavanjem:
1. topljenje silikona na dzeku pumpe - silikon izoluje kontakte i izlazi nekoliko CE gresaka sve vezane za Bosch pumpu. Problem se resava ciscenjem dzeka od tzv. "slina"
2. otezani start kada je auto parkiran na uzbrdici - potrebno dugo verglanje da upali - uzrok su porozni povratni vodovi i porozne tzv. "traverze" tj. gumice koje spajaju dizne sa cevima za gorivo preko jednog mosta. Kada kola stoje parkirana preko noci ulazi vazduh u sistem i mora da se vergla dok se vazduh ne izbaci. Zamena gumica iznas dizni (same dizne se ne diraju, vec most koji naleze), T-racvi i creva kosta kod inace skupog Opel Svilara u Zemunu 120€. Ako radis sam ni pola (jedino treba specijalni alat, kljuc "zvezda konus" koji skida sraf za onaj most)
Inace cena u Zemunu je bila 700€, a i ovo je informacija stara 2-3 godine, tako da sumnjam da je skuplje. U nemackoj je cena popravke oko 400 EUR pa je mozda u medjuvremenu i nase "trziste" odreagovalo
PSG16 je samo isao na 2.2 Vectre od 125ks i Omege od 120ks i na Saab 9-3/9-5 od 2000 god. - dok je budjavi Lukas PSG5 isao na sve ostalo, mada sam nezvanicno cuo da novija godista Vectri sa PSG5 imaju Boschove sisteme
Prvo PSG5 kao sve druge pumpe ima externi ECU, dakle negde u kabini (ako se secam dobro) dok je PSG16 jedina pumpa sa integrisanim ECU-om na pumpi. PSG 16 je izradio Bosch i nije mi poznato da je neka pumpa imala mehanickih problema sa habanjem. Popravku PSG5 ECU-a nude mnogi, dok je za PSG16 malo ko.
Elem, problemi koji daju laznu uzbunu da je PSG16 pumpa pred crkavanjem:
1. topljenje silikona na dzeku pumpe - silikon izoluje kontakte i izlazi nekoliko CE gresaka sve vezane za Bosch pumpu. Problem se resava ciscenjem dzeka od tzv. "slina"
2. otezani start kada je auto parkiran na uzbrdici - potrebno dugo verglanje da upali - uzrok su porozni povratni vodovi i porozne tzv. "traverze" tj. gumice koje spajaju dizne sa cevima za gorivo preko jednog mosta. Kada kola stoje parkirana preko noci ulazi vazduh u sistem i mora da se vergla dok se vazduh ne izbaci. Zamena gumica iznas dizni (same dizne se ne diraju, vec most koji naleze), T-racvi i creva kosta kod inace skupog Opel Svilara u Zemunu 120€. Ako radis sam ni pola (jedino treba specijalni alat, kljuc "zvezda konus" koji skida sraf za onaj most)
Inace cena u Zemunu je bila 700€, a i ovo je informacija stara 2-3 godine, tako da sumnjam da je skuplje. U nemackoj je cena popravke oko 400 EUR pa je mozda u medjuvremenu i nase "trziste" odreagovalo
PSG16 je samo isao na 2.2 Vectre od 125ks i Omege od 120ks i na Saab 9-3/9-5 od 2000 god. - dok je budjavi Lukas PSG5 isao na sve ostalo, mada sam nezvanicno cuo da novija godista Vectri sa PSG5 imaju Boschove sisteme
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Dizel/Bosch pumpe
Kaze covek da radi popravku PSG16 na Opelu i Saabu (citat "sa dva velika dzeka"), pa za nedaj boze
Autoelektricar Pedja - Evgenije
Ugrinovacki put 89l
Altina, Zemun
Mob: 063/263-444
E-Mail: [email protected]
Nisam ga zvao, al ako nekom zatreba neka se nadje - pise da popravlja i sve druge vrste racunara na kolima
Autoelektricar Pedja - Evgenije
Ugrinovacki put 89l
Altina, Zemun
Mob: 063/263-444
E-Mail: [email protected]
Nisam ga zvao, al ako nekom zatreba neka se nadje - pise da popravlja i sve druge vrste racunara na kolima
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Dizel/Bosch pumpe
Evo jos jedan covek popravlja PSG16 - mislim da sada imamo 3 ponudjaca u Srbiji - dovoljno
36000 Kraljevo, Srbija
Raški okrug
Telefon 1: 065/2381-751
36000 Kraljevo, Srbija
Raški okrug
Telefon 1: 065/2381-751
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- GRIPEN
- Postovi: 3777
- Pridružio se: 15 Apr 2012, 00:00
Re: Dizel/Bosch pumpe
da ima tog oglasa odavno al nem pojma ko je...raspitacu se
All systems go, ready for takeoff!
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Dizel/Bosch pumpe
Evo jos jedan covek koji popravlja PSG16 elektroniku (nasao u kupujemprodajem), pa ako kome zatreba
Zvonimir - Subotica
M:064/1203389
Zvonimir - Subotica
M:064/1203389
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- MAD SERB
- Postovi: 2362
- Pridružio se: 28 Jun 2013, 09:37
- Lokacija: BOR
- Kontakt:
Re: Dizel/Bosch pumpe
U trnavcu imaju nekog lika koji radi Bosch pumpe I to bas Dobro I kvalitetno
ŽIVOT JE 1, SAAB JE 2.0 T !
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
LIFE'S TOO SHORT TO DRIVE BORING CARS!!!
Cars are my drug, SAAB is my dealer !
Mog je SAABa, vozila baba
powered by Nordic performance
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Dizel/Bosch pumpe
Meni je Viktor pre 2-3 godine spominjao da imaju nekog u.......mislim Borci i da dobro radi........srecom nije mi trebalo, ali postavim kad vidim kontakt - cisto da se nadje.
Uz napomenu da ovaj koga je Viktor pominjao popravlja mehanicki pumpu, dakle ne samo elektroniku.......vecina ovih samo menja onaj tranzistor sto strada....doduse vecina kvarova na PSG16 jeste taj tranzistor, pa ko ne zna kupi celu pumpu
Uz napomenu da ovaj koga je Viktor pominjao popravlja mehanicki pumpu, dakle ne samo elektroniku.......vecina ovih samo menja onaj tranzistor sto strada....doduse vecina kvarova na PSG16 jeste taj tranzistor, pa ko ne zna kupi celu pumpu
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
- kd23se4
- Site Admin
- Postovi: 5531
- Pridružio se: 26 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: Dizel/Bosch pumpe
AUTO ELEKTRONIKA BOSCH PUMPE
PROFESIONALNI SERVIS
DIJAGNOSTIKA, SERVIS I POPRAVKA
VP44 , VP30 i VP 29 Elektronika BOSCH PUMPA
PSG5 PSG16
DTC kod greške P0251, P1631, 01318, 1268, 0526, 04F4, P1664, P1564, P1631, P1630, P1600, P1688, P1690,
Kod-broj pumpe 8971891360, 8971891361, 8971891362, 8971891363
Electronic Ag
Niš
Mob: 064/5883677
PROFESIONALNI SERVIS
DIJAGNOSTIKA, SERVIS I POPRAVKA
VP44 , VP30 i VP 29 Elektronika BOSCH PUMPA
PSG5 PSG16
DTC kod greške P0251, P1631, 01318, 1268, 0526, 04F4, P1664, P1564, P1631, P1630, P1600, P1688, P1690,
Kod-broj pumpe 8971891360, 8971891361, 8971891362, 8971891363
Electronic Ag
Niš
Mob: 064/5883677
Kaze se ANLASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0 ... 0%B5%D1%80, a ne ALNASERhttps://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0 ... 0%B5%D1%80
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
900 T8 (1987)
9-3 2.2 TiD (2001)
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta