Postod kd23se4 » 29 Jan 2012, 10:25
Posto sam sve vec napisao u 9-3 I samo cu da prekopiram:
„Takodje valja napomenuti da je 2.2 TiD, dakle dizel, koji je razvijen od strane Magna Steyr, Austrija koja se bavi razvojem motora za BMW-ov dizel program, a i proizvodnjom.
Opelov motor je razvijen od Magna-e ali je proizvodjen u Opelovoj fabrici u Kajzerslauternu i uprkos uvrezenom verovanju nema nikakve veze sa japanskim Isuzuom, koji ima zaslugu za neke druge motore.
Turbodizel se radio od 1998-2000 u verziji od 85kw tj. 115ks. 2000 je na trziste izbacena verzija ovog motora sa 125ks koja je uprkos, naizgled maloj, razlici imala bitne modifikacije. Turbina sa varijabilnom geometrijom (tzv. VTG turbina), nova pumpa za gorivo od Bosch-a, model VP44 PSG16 koja je imala integrisan ECU na samoj pumpi.”
„Ja posedujem jedan, a odrzavam drugi (od moje bolje polovine). Oba auta presla preko 240.000km, nijedan motor nije otvaran.
Mozda najbolji motor koji je u 9-3 mogao da se kupi sa aspekta pouzdanosti, sad ko hoce 200ks morace da uzme benzinca, al ako vam treba pouzdan motor...
Jedan taksista je imao 9-3 i ako sam dobro razumeo pricu covek je prodao vozilo jer je presao preko 600.000km i uplasio se da nece jos dugo, isti covek mi ispricao da ovom bilo zao sto je prodao, ovaj sto je kupio lepo se voza
Inace po nemackim/holandskim forumima naleteo sam na primerke sa po 650.000km, ljudi ih voze dok se ne raspadnu posto su svesni da ne mogu da ih prodaju bilo kome tamo.
Kao problemi se pominju PSG16 pumpa tj. njena elektronika, ali u Zemunu ima covek koji to sredjuje - kompjuter se nalazi na pumpi - al ne znam nikog iz mog okruzenja da mu je stradala .
Drugi problem je turbina, ako se posle jurnjave na autoputu kola ugase a da se predhodno ne ohlade vremenom stradaju dihtunzi, kao i na svakoj turbini. Turbina je inace Garet.
Lepota ovog motora je sto komponente delite sa vlasnicima Vectri, Astri 2.0DTI, koje imaju isti lanac, zatezace (koje valja zameniti na oko 300.000km), a isto tako i PK-kais sa spanerom koji ide isto sa ovih vozila i nemackom kvalitetu kosta 45€ i treba ga menjati na 110.000km!
Grejaci, dihtunzi, ali bas sve ide sa 2.0 DTI, sto sa aspekta nabavke delova i cene istih nije zanemarljivo u zemlji Srbiji.”
„
Pa cene u Srbiji su relativno povoljne zbog vece kubikaze tj. vecih troskova registracije. Potrosnja po gradu 7-7,5 leti do 8,5 zimi, najvise zbog Webasto-a. Svi dizeli ga imaju i pali se cim temperatura padne ispod 10C, tako da je auto topao vec posle 5 minuta, za dizela dobar rezultat. Na autoputu trosi od 5,2 (120-130km/h) do 6,5 (160 ili brze).
Ne znam sta bi jos mogao da napisem, nemam neko iskustvo sa radovima nije ih bilo, samo su grejaci promenjeni (upalila se "check engine" lampica kad je jedan grejac crkao, auto palio normalno i pored toga, tek se na diagnostici videlo sta je). Problem koji moze da nastane jeste da povratno crevo za gorivo postane porozno, ulazi vazduh i tesko pali. Resava se zamenom creva i povratnih ventila - nisam imao niti znam nekog licno, al opet citao po forumima.
Motor jako dobro vuce, usudjujem se da tvrdim dosta bolje od ovih 1.9 koji su na papiru jaci. Ubrzanje od 0-100 je 10-10,5 sekundi (zavisi od izvora), maksimalna 200km/h, mada kazu da komotno postize 210 km/h.
Moze da se vozi na vecim brzinama i vise sati (naravno u zemljama gde to sme). Rezervoar 68litara, mada stane i 70-72, moze ako se vozi 120km/h da predje 1200-1300km bez zaustavljanja/tocenja.
Glavna mana ovih motora je sto na leru rade kao traktor, u voznji se skoro i ne cuje. Meni ne smeta, ali ima ljudi kojima smeta zvuk. Kod Saaba se isporucivao iskljucivo sa manuelnim menjacem od 5 brzina, koji lepo radi posao.
Kvacilo je na 240.000km fabricko, slabo trosi kocnice - ovo zavisi od vozaca, ali traju.
U oglasima u ponudi je bilo u prvoj polovini godine nekoliko Anniversary modela koji se odlikuju bogatom opremom koza ili polu-koza, grejaci sedista, maglenke....mada kod Saaba i u klot varijanti (tzv. S model) vec ide bogatija oprema.
Onaj teget na jednom auto placu je bio u jako losem stanju, al to ne treba biti strucnjak da se vidi - ishaban enterijer (kod Saaba i posle 300.000km tesko izvodljivo), plavi dim na auspuhu prilikom starta - vecina primeraka koju sam probao iz oglasa je bila OK, na kraju je odlucila boja (sta mislite za koga su bila kola )”
“
Filteri:
Ulje (Opel Astra/Vectra/Omega 2.0 DTI) - 650 RSD Goetze (Nemacki)
Nafta (isto Astra/Vectra/Omega 2.0DTI) - 600 RSD Goetze
Filter za vazduh je Saab, u prvoj radnji 2000 RSD, ako malo bolje trazite 800RSD
Polen Filter Champion 930 RSD
Uljni je ulozak i menja se sa ulje znaci na 10.000-15000kma, nafta i vazduh na 30-40.000km, polen preporuka godisnje”