evo i mog iskustva,bio sam dva puta da dovezem auto za sebe i oticicu jos 102 puta ako treba pre nego da kupim sa nekog placa,gde su vecina vozila iz italije(a bio sam vise puta tamo,vozio njihove aute,znam dosta ljudi koji zive i znam dobro italijanski mentalitet odrzavanja i voznje auta..),urnisana i odvaljena od zivota,bez ikakve servisne istorije,sa km koja je ma koliko star auto 110-140k km...
Moze i iz italije da se nadje dobar primerak,ali takav sigurno placevi ne uvoze,jer su takvi primerci skupi...
Isto vazi i za nemacku,belgiju i druge drzave, primerci sa malom km se retko uvoze,jer onda mora i cena veca da bude a to nas covek nece, nego daj sto jeftinije,pise 120k km...u super..zato i placevi to rade.
Shvatio sam to kao putovanje,ako kosta 100-200e vise ili manje nego sto sam planirao sa putom i svim, bas me briga,tolike pare sam dao na putovanja gde nikakvim poslom nisam isao,putovao po USA,grkoj i sl...najmanji mi je problem da produzim put po nemackoj ili gde vec za koji dan ako treba ali bar da nadjem dobar auto. Mada se to nikada nije desilo,iako je postojala mogucnost.
kako sam ja radio oba puta. Nadjem auto na mobile.de, pozovem,raspitam se, onda trazim da mi na te iste odgovore odgovore na email, da bih imao pisanu formu ako me neko na granici EU zaustavi da me smara sta cu i zasto imam kartu u jednom pravcu,gde je povratna i sl... naravno uvek imam jos bar 3-4 potencijalna auta u krugu od 300-400km.
e sada,kada sam uvozio saba u jesen 2011 godine, dosao u belgiju na taj plac(prvo avion do brisela,posto sam stigao popodne,otisao direktno od brisela do antverpena,tamo obisao grad,prespavao u hotelu na obali severnog mora,napunio baterije malo..)sutradan otisao vozom do mehelena gde je i bio plac,auto jos uvek bio registrovan na belgijske table,pregledao auto,stvarno je u super stanju bio,imao par ogrebotina i cvrkotina,ali to mi nije smetalo,bila usluzna prodaja placa za tog coveka, zvali coveka,napravili ugovor,otisli u saab servis-salon gde je auto kupljen i odrzavan sve vreme,tamo mi dali odstampanu ponovo servisnu knjizicu i pecatirali,sve kao sto pise na tabil 149k km,auto 2004 god, jedan vlasnik(pricao i sa covekom naravno,stariji obrazovan covek,vlasnik privatne firme za dijeteljske prozivode,njegov licni auto za putovanja..)zatim otisao u mup,sredio nemacke probne table(izvozne,crvene) sredio EUR 1 obrazac da bi bila manja carina,uzeo evropsku izvoznu deklaraciju koju cu da predam na izlazu iz EU da bi odjavili auto...stavio probne table i krenuo kuci preko dela holandije,nemacke,austrije,slovenije i hrvatske..nisam zurio,dobio table na 11 dana,tako nesto,polako...obisao par gradova usput,jeo,pio,slikao...uzivao u svakom delu puta, jer sam kupio auto za sebe kakav u srbiji nisam mogao ni pod razno.
drugi slucaj pre dva meseca,pocetkom jula. Isao sam u nemacku po forestera.. nasao auto na oglasu auto,prodaje ga honda,suzuki diler u kelnu. pozovao telefonom,rezervisao, trazio prepisku preko email-a,Km je bila jako mala, 122k km,auto 2002 god, a i cena bas bas smesna.. 2300e, dok su ostali to godiste sa tom km bili preko 4000e..pitao o cemu se radi, kazu auto je skroz legalan, ima punu servisnu istoriju,jedan vlasnik, kupljen u ASS(subaru diler u kelnu) gde je i odrzavan do poslednjeg km,moguca svaka provera i sl...i reko mi covek da ima ostecenja na krilu,braniku u vidu oderotina,skinute farbe,i zadnjem delu, malo ocesano,zakaceno...i da je auto prljav unutra. Nista, ja rezervisao,odgovarala mi cena i servisna istorija. Spustio cenu na 2000e i krenuo tamo,dosao avionom do dortmunda, onda promenio dva voza(uzivao u carima nemacke zeleznice) od dortmunda do predgradja kelna,tamo pregledao auto,sve kao sto su i rekli,provozao i sl...auto jako prljav unutra,smrdi iz gepeka,krilo udareno,branik ocesan,prednji zadnji,kod vrata gepeka isto ulubljeno i ostecena farba i lak..ali km prava i tehnicki potpuno ispravan auto,registrovan pre 20 dana, ima vazeci TUV, ima cak i kvalitetan integrisan navigacioni uredjaj,6 kvalitetnih zvucnika i sve 4 potpuno nove continental 4x4 gume. Kupio auto,otisli po tablice,evropsku izvoznu deklaraciju i sve sto je trebalo...krenuo polako od kelna ka bg,ovoga puta preko beca i madjarske,svratio u bec kod drugara,prespavao tu,obisli bec i grac sutradan..
usput oprao auto dva puta,da se koliko toliko skine prljavstina i spolja i unutra koja je bila,da bih mogao da vozim..
u oba slucaja sam imao svog speditera, ciji su me ljudi sacekali na granici,sredili ulazne papire,posle i za carinu i sl...km nisam dirao,takva je kakva jeste..znaci sve legalno i po PS.
kada sam dosao u bg, i sredio sve,izvadio ceo enterijer i dva puta oprao dubinski, izaslo je brdo bolesti,sada je kao nov. krilo i tu limariju cu da sredim... sve u svemu dobio sam auto u super stanju za male pare jer tamo kada ga vide tako prljavog,odranog i sl niko nije hteo da kupi,zato je i cena bila takva. Prethodni vlasnik je bio sef rasadnika pa je vozio razne biljke i sl...zato je i bilo sve prljavo.
Svadjanje na forumu je kao ucestvovanje na specijalnoj olimpijadi...Cak i ako pobedis opet si retardiran!