SAAB 92 (1949 - 1956)
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
SAAB 92 (1949 - 1956)
Pocetak price 92ke datira u Ursaab-u ( ovde KLIK ).
Zvanicni pocetak proizvodnje 92ke je bio 14. decembra 1949.godine.
Jedna od prvih brosura - 1950.
U ranim pedesetim,kako bi smanjili troskove,prva boja u kojoj se nudio ovaj model,bila je zelena.Saab mitologija sugerise,da je zelena boja bila izabrana zbog viska zaliha kojima su farbani avioni ratnog vazduhoplovstva.
Verno je zadrzan oblik Ursaab-a,s nekim sitnim izmenama detalja karoserije i svetlosne grupe.
Motor je postavljen poprecno,vodom hladjen.Dva cilindra,dvotaktni,764ccm,(19Kw)25Ks,maksimalna brzina 105km/h,i menjac je bio sa tri brzine.
Važno je napomenuti da je koeficijent otpora tog vozila bio 0,30, što je najniža vrednost svih automobila tog doba.Poredjenja radi,to je indenticna vrednost kao na Porsche-u 996,a bolja nego na Ferrari-u F40.
Ono sto je interesantno je,da ovaj model nije imao poklopac prtljaznog prostora.Stvari su se ubacivale obaranjem zadnje klupe.Tek krajem 1952ge,(u modelu 92B),dolazi do vecih izmena.Prosiruje se zadnje staklo(zbog bolje vidljivosti),ugradjuje se poklopac prtljaznika,i 92ka pocinje da se isporucuje u cetiri boje:plava,plavo-siva,crna i zelena.
Godina 1954ta,isto donosi promene.Uvodi se Solex karburator (32BI) i nova bobina,gde je krajnji rezultat bio 21Kw(28Ks).Pored ovih izmena,kupcima je te godine ponudjen i opciono -platneni krov (vidi fografiju dole),i uvodi se peta boja u paleti - bordo.
Godine 1955te,uvodi se druga pumpa za gorivo,i zadnja svetla se instaliraju na krila.
Iako se saab 93 pojavljuje u decembru 1955te,saab 92B se prizvodi paralelno s njim.
Poslednji 92 napravljen je krajem 1956./pocetkom 1957. i tada se pojavljuju jos dve nove boje:sivo-zelena i crvena,
....uzgred......92ka je auto koji se pojavljivao na Swedskim postanskim markama.
Ukupno je napravljeno 20,128 od kojih je 14,828 92B speecifikacije.
Saab rally istorija pocinje samo dve nedelje posle predstavljanja ovog modela.Odmah se kotirao na visoko drugo mesto u svojoj klasi.
Vec 1952ge,92ka biva prva na u svetskom sampionatu (Monte Carlo Rally ) sa pojacanim motorom od 26Kw (35Ks)
Fotografije:
- troll 9-5
- Postovi: 1999
- Pridružio se: 13 Mar 2012, 00:00
- Lokacija: Z E M U N
Re: SAAB 92 (1949 - 1956)
Aero ti bas rano ustajes
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: SAAB 92 (1949 - 1956)
administrator nikad ne spava
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 92 (1949 - 1956)
AERO je napisao:....uzgred......92ka je auto koji se pojavljivao na Swedskim postanskim markama.
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
Re: SAAB 92 (1949 - 1956)
Avion bez krila. Da, tako su ljudi najčešće opisivali prvi automobil švedskog proizvođača, do tada poznatog prvenstveno po proizvodnji aviona. Godina je 1949 i prototip Saabovog automobila je prošao sva testiranja po hladnoj i razrovanoj poslijeratnoj sjevernoj Europi. prototipGotov serijski model oznake 92 bio je vrlo sličan prototipu, pa oduševljenje publike nije izostalo. Iako su VW-ova «buba» i DKW F9 najavili moderniji, znatno aerodinamičniji dizajn u auto-industriji, Saab 92 je u tom pogledu otišao najdalje. Koeficijent zračnog otpora od 0.30 je rezultat kakav se i danas postiže uz puno rada u zračnom tunelu. Glavni inženjer i vođa projekta bio je Gunarr Ljungstrom, a pri razvoju mu je pomagalo još šesnaest inženjera. Svi su oni do tada razvijali avione, pa je tako Saab 92 na neki način i bio avion bez krila. Za fantastičan dizajn pobrinuo se Sixten Sason, do tada dizajner Saabovih aviona, a od tada dizajner budućih Saabovih automobila (93, 95, 96, 99, Sonett).
Kako je to izgleda Šveđanima u krvi, njihovi automobili prije svega moraju biti sigurni. Ljungstrom i društvo su se umjesto klasične šasije na koju bi se kačili dijelovi karoserije odlučili za čvršću, jednodijelnu školjkastu «monocoque» konstrukciju. Uz to, dodatnu sigurnost u vožnji je osiguravao i potpuno neovisan ovjes, još jedan detalj koji će većina ostalih proizvođača usvojiti tek desetljećima kasnije. Osim velike čvrstoće, sigurnih voznih osobina, te futurističnog dizajna, Saab 92 se odlikovao i prostranom kabinom. U malo manje od četiri metra dužine (395 cm.) četiri odrasle osobe su se komotno mogle uputiti na dulja putovanja. Jedina veća zamjerka je bila što poklopca prtljažnika jednostavno nije bilo. U to je vrijeme rezanje školjkaste karoserije da bi se precizno odrezao otvor za prtljažnik bio dodatan skupi trošak pri razvoju, pa se do prtljage dolazilo sa stražnjih sjedala.
Veliku financijsku injekciju koja je omogućila normalnu proizvodnju modela 92 pružio je Philipsons, najveći švedski distributer automobila. On je Saabu garantirao preuzimanje osam tisuća primjeraka u prve četiri godine. Na sreću svih, taj dogovor je i ostvaren. Zanimljivo je kako su zbog uvijek potrebne štednje svi modeli 92 do pojave obnovljene izvedbe, 1953 godine, bili tamno-zelene boje. Naime, tu boju su koristili Saabovi ratni avioni i višak je jednostavno trebalo potrošiti.
Obnovljeni Saab 92 (92B) dobio je znatno veći stražnji prozor, a i prtljažnik iz kojega su se pod prednji poklopac premjestili rezervna guma i akumulator (+32%) postao je dostupan izvana. Za dvoje Saab 92B je mogao poslužiti i kao prenoćište. Nasloni sjedala su se mogli preklopiti u vodoravan položaj, a ručica mjenjača je ionako bila smještena na stupu upravljača, pa su noge imale slobodan prostor.Uz još poneku sitnu modifikaciju (bolja svjetla, opcionalni platneni krov ili dodatna košara za prtljagu, ...) Saab 92 se od tada 92B donosi nove bojemogao naručiti i u još nekoliko različitih boja. Dvotaktnome, dvocilindričnome motoru (764 ccm) snaga je sa 25 konja 1954 godine povećana na 28 konja. Iako nejak, 800-tinjak kg. težak 92 mogao je potegnuti do 105-110 km/h. Za prijenos snage na prednju osovinu brinuo se 3-stupanjski ručni mjenjač.
Vrlo brzo se pokazalo kako je obnova modela, točnije izvana dostupan prtljažnik, bio prijeko potreban. Prodaja se osjetno poboljšala. Saab 92 se proizvodio do kraja 1956 godine, jednu godinu usporedno sa svojim nasljednikom, modelom 93 i do tada se proizveo u ukupno Greta Molander20.128 primjeraka. Obnovljeni 92B je od toga preuzelo 14.828 kupaca. Ovim modelom Saab je uspješno zakoračio na do tada za njega nepoznat teren. Njegov inovativan dizajn i kvaliteta izrade postali su ključni elementi koje će kroz sljedeća desetljeća vjerno pratiti budući modeli i po čemu će na kraju Saab i ostati poznat.
Inače, već sa svojim prvim modelom Saab je pokazao da je spreman za vrhunske sportske rezultate. Godine 1952 Šveđanka Greta Molander je za volanom Saaba 92 osvojila «Ladies Cup» u Monte Carlu.
Preuzeto sa:
Kako je to izgleda Šveđanima u krvi, njihovi automobili prije svega moraju biti sigurni. Ljungstrom i društvo su se umjesto klasične šasije na koju bi se kačili dijelovi karoserije odlučili za čvršću, jednodijelnu školjkastu «monocoque» konstrukciju. Uz to, dodatnu sigurnost u vožnji je osiguravao i potpuno neovisan ovjes, još jedan detalj koji će većina ostalih proizvođača usvojiti tek desetljećima kasnije. Osim velike čvrstoće, sigurnih voznih osobina, te futurističnog dizajna, Saab 92 se odlikovao i prostranom kabinom. U malo manje od četiri metra dužine (395 cm.) četiri odrasle osobe su se komotno mogle uputiti na dulja putovanja. Jedina veća zamjerka je bila što poklopca prtljažnika jednostavno nije bilo. U to je vrijeme rezanje školjkaste karoserije da bi se precizno odrezao otvor za prtljažnik bio dodatan skupi trošak pri razvoju, pa se do prtljage dolazilo sa stražnjih sjedala.
Veliku financijsku injekciju koja je omogućila normalnu proizvodnju modela 92 pružio je Philipsons, najveći švedski distributer automobila. On je Saabu garantirao preuzimanje osam tisuća primjeraka u prve četiri godine. Na sreću svih, taj dogovor je i ostvaren. Zanimljivo je kako su zbog uvijek potrebne štednje svi modeli 92 do pojave obnovljene izvedbe, 1953 godine, bili tamno-zelene boje. Naime, tu boju su koristili Saabovi ratni avioni i višak je jednostavno trebalo potrošiti.
Obnovljeni Saab 92 (92B) dobio je znatno veći stražnji prozor, a i prtljažnik iz kojega su se pod prednji poklopac premjestili rezervna guma i akumulator (+32%) postao je dostupan izvana. Za dvoje Saab 92B je mogao poslužiti i kao prenoćište. Nasloni sjedala su se mogli preklopiti u vodoravan položaj, a ručica mjenjača je ionako bila smještena na stupu upravljača, pa su noge imale slobodan prostor.Uz još poneku sitnu modifikaciju (bolja svjetla, opcionalni platneni krov ili dodatna košara za prtljagu, ...) Saab 92 se od tada 92B donosi nove bojemogao naručiti i u još nekoliko različitih boja. Dvotaktnome, dvocilindričnome motoru (764 ccm) snaga je sa 25 konja 1954 godine povećana na 28 konja. Iako nejak, 800-tinjak kg. težak 92 mogao je potegnuti do 105-110 km/h. Za prijenos snage na prednju osovinu brinuo se 3-stupanjski ručni mjenjač.
Vrlo brzo se pokazalo kako je obnova modela, točnije izvana dostupan prtljažnik, bio prijeko potreban. Prodaja se osjetno poboljšala. Saab 92 se proizvodio do kraja 1956 godine, jednu godinu usporedno sa svojim nasljednikom, modelom 93 i do tada se proizveo u ukupno Greta Molander20.128 primjeraka. Obnovljeni 92B je od toga preuzelo 14.828 kupaca. Ovim modelom Saab je uspješno zakoračio na do tada za njega nepoznat teren. Njegov inovativan dizajn i kvaliteta izrade postali su ključni elementi koje će kroz sljedeća desetljeća vjerno pratiti budući modeli i po čemu će na kraju Saab i ostati poznat.
Inače, već sa svojim prvim modelom Saab je pokazao da je spreman za vrhunske sportske rezultate. Godine 1952 Šveđanka Greta Molander je za volanom Saaba 92 osvojila «Ladies Cup» u Monte Carlu.
Preuzeto sa:
[link_open=http://www.saabclubserbia.rs]SAAB CLUB SERBIA[/link_open]
- Carlsson
- Postovi: 2756
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Banja Luka
- AERO
- Postovi: 7136
- Pridružio se: 25 Dec 2011, 00:00
- Lokacija: Beograd
Re: SAAB 92 (1949 - 1956)
Posle 40/50 godina stajanja
..na tehnickom
..na tehnickom
- Slavisacs
- President Saab Club
- Postovi: 5014
- Pridružio se: 17 Okt 2012, 00:00
- Lokacija: Dobanovci
- Kontakt:
Re: SAAB 92 (1949 - 1956)
Saab 9-3 MY07
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Saab 90 MY86
Saab 96 MY76
Saab 900T MY88
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 9 gostiju